شاید امروزه بتوان چینیها را از مهمترین و همچنین خطرناکترین! رقبای خودروسازان داخلی دانست؛ زیرا این جماعت به نحو آهسته و محسوسی در حال ترقی و پیشرفتاند و به طرز آرامی هم درصدد فتح بازارها و نیز دلهای خریداران هستند. شاید در این میان، بسیاری از دستاندرکاران ساخت خودرو در کشورمان شأن و اهمیتی برای این جماعت قائل نباشند و بالاتر از آن حتی کرهایها را هم لایق هماوردی با خویش ندانند، ولی این دسته خود بهتر آگاهاند که فاصله ما با خودروسازان مطرح دنیا آنقدر زیاد است که اگر شب و روز هم تلاش کنیم، سالها و بلکه دههها زمان میبرد تا که به گردپایشان برسیم. بگذریم!
هفته یا ماهی نیست که شاهد معرفی و عرضه طرحها و مدلهای جدید از خودروسازان چینی نباشیم؛ گاهی اوقات سرعت این روند آنچنان زیاد است که آدمی مبهوت و حیران میماند. گرچه تا چندی پیش، اکثر مجموعههای تولیدی در این کشور تنها به ساخت خودروهای ارزان و متوسط میپرداختند، اما به نظر میرسد که این رویه به طور محسوسی در حال تغییر و تحول است. میتوان گفت که امروزه چینیها وارد کلاس بالاتری شدهاند و آنهم تولید و عرصه خودروهایی است با ظاهری لوکس و تجهیزات گران و صدالبته بهای بسیار بالا. خودروهایی که قرار است که به رقابت با همتایان کرهای و ژاپنیشان پرداخته و بازارشان را نیز تحت تأثیر قرار دهند! اما نکته مهمی که در این میان مغفول مانده میزان اقبال مشتریان چینی و یا حتی غیر چینی نسبت به این مدلهاست. پرسش اصلی این است که آیا با وجود بازاری رقابتی و مملو از برندهای معتبر ژاپنی، کرهای و… کسی حاضر است که این ریسک را پذیرفته و بهایی بیش از ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار را برای این مدلها بپردازد؟ بازخورد اولیه مشتریان به این محصولات، پاسخ این پرسش را در آیندهای نزدیک خواهد داد.
در اینجا دو نمونه از جدیدترین SUV هایی را که قرار است در آیندهای نزدیک در این بازار عرضه شوند را خدمتتان معرفی میکنم.
دانگفنگ فنگشن AX7
فروش خودروی DONGFENG FENGSHEN AX7 در بازار چین شروع شده است. قیمت آن از ۱۱۵,۷۰۰ یوآن (۱۸,۹۰۰ دلار) آغاز شده و به ۱۴۹,۷۰۰ یوآن (۲۴,۴۰۰ دلار) ختم خواهد شد. مکان آن در بخشی فوقالعاده رقابتی از بازار واقع شده است. برای اولین بار در آوریل سال ۲۰۱۴ به صورت یک مدل کانسپت در نمایشگاه پکن عرضه شد. این خودرو بر مبنای نیسان قشقایی ساخته و پرداخته شده است. نیسان قشقایی به صورت مشترک توسط دانگ فنگ و نیسان تولید میگردد. موتور AX7 هم نشأت گرفته از همین خودروست.
داشبورد آن منظم و شستهورفته به نظر میرسد، با موادی خوب و باکیفیت که با بعضی از جزییات آلومینیمی نیز همراه است. صفحه نمایشگر بزرگی هم در بخش میانی آن وجود دارد. برند FENGSHEN زیرمجموعه دانگ فنگ قرار دارد و مدل AX7 هم اولین SUV تولیدی آن محسوب میشود. این خودرو با دو نوع پیشرانه در دسترس خواهد بود، موتور اول ۲ لیتر حجم داشته و توانی معادل ۱۴۳ اسب بخار و نیز گشتاوری برابر با ۱۸۹ نیوتن متر را ارائه میدهد و به همراه با یک گیربکس ۵ دنده دستی یا CVT عرضه میشود. پیشرانه دوم آن نیز ۲.۳ لیتر حجم دارد و قدرتی برابر با ۱۸۹ اسب بخار و نیز گشتاوری برابر با ۲۲۰ نیوتن متر را ارائه میدهد و به همراه با یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک فروخته میشود.طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل ۴۶۹۰/۱۸۵۰/۱۷۳۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن ۲۷۱۲ میلیمتر است.
هاوال H9
خودرویی که در تصویر مشاهده میشود نسخه نهایی تولیدی HAVAL H9 است. فروش آن از اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز گشته و بهای نیز از ۲۲۰,۰۰۰ یوآن (۳۵,۹۰۰ دلار) شروع خواهد شد. هاوال H9 برای نخستین بار در آوریل ۲۰۱۴ میلادی در نمایشگاه پکن ظاهر شد. این مدل بزرگترین خودرویی است که توسط گریت وال موتور توسعه یافته است. داشبورد این مدل به زیبایی طراحی شده و مواد به کار رفته آن گران به نظر میرسند و بخشهای گوناگون هم از ارگونومی خوبی برخوردارند، بهویژه در این بین بخشهای چوبی خوب هستند. آلومینیوم موجود در درها کمی زیاد بوده و صفحه نمایش هم بسیار هم بزرگ است.
سیستم اطلاعات موجود در نمایشگر وسط داشبورد، آیکونهایی همچون چک کننده گرمای موتور، تماشای تلویزیون، ارسال پیامهای SMS و یا EMAIL و یا پیدا کردن مسیر جاده و گوش دادن به موزیک و… را در بر میگیرد. دکمه استارت در کنسول میانی و روبروی دکمه کوچک ترمز دستی الکترونیکی قرار دارد. دو نگهدارنده فنجان در کنار آن میتواند محتویات موجود در آن را برایتان گرم یا سرد کند. چرخها هم نیز تا حدودی کوچک بوده و به نظر میرسد که در حال شنا کردن در داخل طاقهای منحنی موجود در بدنه هستند. هاوال H9 به لاستیکهای بزرگتری نیازمند است! هاوال H9 با دو نوع پیشرانه که هر دوی آنها توسط گریت وال توسعه یافتهاند، در دسترس خواهد بود. اولین آنها یک موتور ۲ لیتری توربوست که توانی معادل ۲۱۸ اسب بخار و نیز گشتاوری برابر با ۳۲۴ نیوتن متر را به همراه یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک عرضه میکند؛ و دیگری موتور V6 خیلی داغ و پرقدرتی است که ۳ لیتری توربو بوده و توانی معادل ۳۳۳ اسب بخار و نیز گشتاوری معادل با ۴۸۰ نیوتن متر را داراست و به همراه یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک عرضه میشود.طول/عرض/ ارتفاع این خودرو برابر با ۴۸۵۶/۱۹۲۶/۱۹۱۰ MM و فاصله بین دو محور جلو و عقب معادل ۲۸۰۰ MM است.
نوشته و گردآوری: سام کاویانی
حجت
۱۹ آبان ۱۳۹۳واقعا آفرین به چینی ها بعد از 5 سال فکر کنم جای کره ایها رو بگیرن.اونوقت ایران خودرو سپر وچراغ و کاپوت سمند عوض میکنه میشه سمند دنا مردم هم میخرن . خلایق هر چه لایق.
MAFIA
۱۹ آبان ۱۳۹۳یکی کپی پرادو یکی کپی سانتافه پس این چینی ها خلاقیت ندارن!!!
مصطفی
۱۹ آبان ۱۳۹۳حداقل توانایی کپی کردنو دارن باید از همین جا شروع کرد دیگه
رضا.2272
۱۹ آبان ۱۳۹۳دوستان چینی ها رو مسخره نکنین
اونا دلایل بیشتری واسه مسخره کردن ما دارن
هه
ASADI
۱۹ آبان ۱۳۹۳چی فکر کردین فردا کپیه پرایدم میزنن.!!!
ehsan
۲۰ آبان ۱۳۹۳همینم عرضه میخواد ما که تو کپی قطعات پراید و پژو ماشینای 20 سال پیش موندیم برادر من
ایمان
۲۰ آبان ۱۳۹۳عکس اول رو با این هوندا CR-V مقایسه کنید:
http://www.danhgiaxe.com/data/bt6/_2013_honda_cr_v_australia_02-1120_5304.jpg
"Amir"
۱۹ آبان ۱۳۹۳سرتاپاشون کپیه
amir
۱۹ آبان ۱۳۹۳اولی مشابه نیو سانتافس!کره ای ها از اروپایی ها تقلید میکنند چینی ها از کره ای ها!!!
MAFIA
۱۹ آبان ۱۳۹۳خوب بلدن گنجشک رو رنگ کنن جای قناری بندازن به مشتری!!!من به شخصه هر وقت جنس چینی خریدم چه لباس چه چراغ و چه موبایل که ماشاا… همه شدن چینی متضرر شدم.
دنبال گوشی ویتنام میگردم ولی چینی رو نمیخرم.
خاوری
۱۹ آبان ۱۳۹۳اونقد به چینی ها، هندی ها، کره ای ها و … مسخره کنید تا… مث گلوله از کنار ما رد شدن و رفتن و ما همچنان در خم کوچه اولیم… ملتی که از تاریخ خود را نداند مجبور به تکرار تاریخ است…
fj
۱۹ آبان ۱۳۹۳واقعا جمله اخرت بیسته .ملتی که قدر تاریخ خود نداند محکوم به تکرار تاریخ است
حجت
۱۹ آبان ۱۳۹۳باز اینها هر روز مدلهای جدید وبا کیفیت بیرون میدن ایران خودرو سپر وچراغ و کاپوت سمند رو عوض کرده اسمشو گذاشته دنا فکر میکنه با دراز کردن جلوی ماشین با ویل بیس قبلی ماشین خوشکلتر میشه اخه چی بگم مردم هم میخرن 50 میلیون سمند دنا خلایق هر چه لایق.
محمدحسین پورکیوان
۱۹ آبان ۱۳۹۳سلام
برد چین به خاطر بازار بکر و وجود سود کلان و مردم ساده و قانع ایرانی والبته نیازمند ماشینای جدید، بوده ویادتون باشه تا چند وقت پیش کره ای ها از ما عقب بودن و ایران شده سکوی پرتابشون چیزی که چینیها دارن به مراتب در حد بیشتر سرمون میارن….
ای خاااااااک تو سر خودروسازای ایرانی
e36
۱۹ آبان ۱۳۹۳هیج جای دنیا جز ایران و شمای پدال خودرو سازی چین رو انقدر بزرگ جلوه نمیدن چون در حد نیست اصلا و متأسفانه ماها چون غول صنعتمون ایرانخودرو و سایپاس چینی ها بزرگن برامون ، خواهشا شلوغ نکنید.
فرامرز
۱۹ آبان ۱۳۹۳شلوغش نمیکنیم. واقعیت تلخه که بالای ۹۰٪ مردم ما قدرت خرید حتی جیلی و جک رو هم ندارن و براشون آرزو شده!!! در حالی که اون موقع که ما خودروهای آلمانی و آمریکایی مونتاژ میکردیم چین موتورسیکلت هم نمیساخت!
e36
۱۹ آبان ۱۳۹۳نگرفتی مطلبو ، میگم اینکه به قول شما 90 درصد مردم ما به خاطر نداشتن قدرت مالی ماشین چینی میخرن دلیل بر با کیفیت بودن اونا نیست
MAFIA
۱۹ آبان ۱۳۹۳طراحی داخلی خیلی زیباست آدم فکر میکنه بهترینه یه 2000 کیلومتر که روندی دیدی از همه جاش صدا درمیاد و قطعاتش از هم جدا شدن اون موقع میفهمی که چه کلاه گشادی تا زانوهات چینی ها گذاشتن.
ehsan
۲۰ آبان ۱۳۹۳هرچقدر پول بدی آش میخوری
ضمنا چینیا سرمونو کلاح نذاشتن کلاهبردار اقایااانی هستن خودرو 20 میلیونی چین رو 50 میلیون میکنن تو پاچه ملت. ملت بدبختم به خیال این که ماشین 50 تومنی سواره
سام
۱۹ آبان ۱۳۹۳با سلام
e36 عزیز،در سال 2013 بیش از 22 میلیون خودرو در بازار چین عرضه شده است و در حال حاضر این کشور بزرگترین تولید کننده خودرو در دنیاست. در همین سال بیش از 5.5 میلیون دستگاه خودرو فقط با برندهای چینی در این کشور تولید شد.پس با توجه به این ملاحضات نمی شود تحولات صنعتی این کشور را نادیده گرفت و کاملا آن را رد کرد.
خاوری
۱۹ آبان ۱۳۹۳هنوز خامن برای رقابت با بزرگان اما سرعت پیشرفتشون تحسین برانگیزه اما تقلیدشون و اسکی رفتناشون از رو دست این و اون چندش آوره…فک کنم اینا بیشتر تو بازارهای نوظهور و بی دروپیکر مث ایران و مصر و عراق و روسیه خودشونو نشون میدن نه تو اروپا و … دانگ فنگ در جلو پنجره ترکیبی از جلوپنجره رنو کولئوس جدید و چراغها و خطوط هیوندای سانتافه 2014س
لاکی استریک
۱۹ آبان ۱۳۹۳چینی ها خوب سوراخه دعا رو پیدا کردن و دارن وارد بازار میشن خدا رحم کنه
احمد.ف
۱۹ آبان ۱۳۹۳واقعا پیشرفت چینی ها فوق العاده است. وقتی ما داشتیم به سمند افتخار می کردیم اونا سه چرخه می ساختن بعد رسیدن به امثال لیفان ۵۲۰ بعد رسیدن به امثال ام وی ام ۵۳۰ و جک جی ۵ و … الان هم داران Qorus می سازن با ۵ ستاره ایمنی و الان هم این ماشینها. هر چند ایرادات زیادی بر اینها وارد است ولی به نظر می رسه ۵ سال دیگه صنعت ما در مقابل چین مثل الان چین در مقابل آلمان بشه.
یک نکته دیگه: نمی دونم این چینیا چه دردشونه که ضریب دنده ها رو کم میگیرن (کاهش شتاب) بعد میان چرخ ها رو کوچیک می گیرن (افزایش شتاب)
راستی چرا چینی ها موتور دیزل رو ماشینهای معمولی ندارن؟
REZA . JUST TOYOTA
۱۹ آبان ۱۳۹۳haval H9 = مثل عقبش مثل ولوو هست و داخلش gmc
Dongfeng Fengshen = جلوش مثل سانگیانگ عقبش ix35
ماشین های خوبی هستن ولی از روی بقیه کپی کردن
Hooman
۱۹ آبان ۱۳۹۳واقعاً تشخیص ندادی اِچ ۹ کپی پرادوست اسم خودتم گذاشتی فقط تویوتا !!!!!
اولی هم کپی سانتافه ست
REZA . JUST TOYOTA
۱۹ آبان ۱۳۹۳از haaval واقعا خوشم امد
mamad
۱۹ آبان ۱۳۹۳چه جالب ماشین هاوال دوتا زاپاس داره…باور کنید این ماشین کیفیت نسبتا خوبی داره..بخدا الکی نمیگم سه ساله لیفان دارم وقتی میبینم با این بودجه فقط اشغال داخلی میشه گرفت..و همه نوع اشین داخلی دم دست هست اصلا قابل قیاس نیستن همین راحتی صندلی هاش به سمند و پژو می ارزه…امتحان کنید
احسان 1 همون احسان 1 سابق ایمیلم عوض شده
۱۹ آبان ۱۳۹۳این هاوال تا برسه اینجا البته اگر بیاد میشه 200 میلیون ولی خدایی از اون اپشن دو نگهدارنده ی فنجان خیلی خوشم اومد ههههههههههههه
M Power///
۱۹ آبان ۱۳۹۳تو جهان اسم کشور چین اینقدر بد در رفته. که تا اسم محصول که ساخت چین هست به گوش مون میرسه می گیم. بدرد نخور، بد، آشغال و … ولی محصولات چینی به ۳ رده تقسیم میشن.
۱ بد و کپی شده از برند و کمپانی های دیگه.
۲ متوسط که کپی کاری کمی درش موجود هست و جنس یا کالای مورد نظر نسبتا قابل قبول است.
۳ خوب یا پیشرفت کرده یا درحال پیشرفت. که این گروه با الهام از برند و کمپانی های دیگه محصول خود رو درست می کنند.
امیر علما
۱۹ آبان ۱۳۹۳جنس چینی خوب باکیفیت نداریم. به هیچ وجه
فولکس اپل تویوتای تولید شده در چین که چینی نیست
یا کالاهای تولیدی تحت لیسانس چینی محسوب نمیشه
مثل این میمونه که بنز های تولید شده در ایران جنس ایرانی بدونیم.
خیر آلمانی بودن کیفیت آلمانی بود مهندس آلمان ی بود مدیریت آلمانی بود
فقط کارگر زحمتکش خط منتاژ ایرانی بودن
حسین
۱۹ آبان ۱۳۹۳http://www.bama.ir/car/details-2-1894910/1976-bmw-classic-for-sale عجب چیزی
احمد.ف
۱۹ آبان ۱۳۹۳دانگ فنگ که رسما سانتافه است.
هاوال هم ترکیبی از موارد زیر:
جلو پنجره GMC
کلیات بدنه پرادو
فرمان کپی کرایسلر
و …
مهدی
۱۹ آبان ۱۳۹۳کاشکی کپی کردنم بلد بودیم افتضاحیم
جواد هاشمی
۱۹ آبان ۱۳۹۳خداییش چین لیاقتش داره
مجتبی(ساروی)
۱۹ آبان ۱۳۹۳حداقل 40سال پیکان و 20سال پراید و 17سال سمند و ……(محصولات مزخرف دیگه )رو تولید نمیکنن هرروزشان از دیروز بهتره و مطمنا اینده ی روشنی خواهند داشت حالا ما هرچی دلمون بخواد میتونیم بگیم ما یه پیله دورمون تو دنیا تنیدیم و بر اساس خیال خودمون سخن سرای میکنیم اما حقیقت چیزی است که در جهان بیرون در جریانه .
به قول متالیکا sad but true
غم انگیزه ولی حقیقت داره
ناشنای قدیم
۱۹ آبان ۱۳۹۳ببینین دوستان تمامی چینیها از فرغونسازی به اینجا رسیدن یه روزی ایران به جاهای خوب میرسه جینیها یک روزی آمریکا رو غورت میده ببینین کی گفتم حالا بشینید جینیها رو مسخره کنین
yones
۱۹ آبان ۱۳۹۳واقعا چینی جماعت کپی کاره.
موندم شرکت هیوندا چرا ازش شکایت نکرده بخاطر این کپی …
حجت
۱۹ آبان ۱۳۹۳انوقت باید خیلی از کارخانه ها از هیوندا شکایت می کردند . 10 سال پیش از این چینیها وضعش خراب بود.
MAFIA
۱۹ آبان ۱۳۹۳من هیچ وقت به چینی جماعت اعتماد نمیکنم.
یه پسر
۱۹ آبان ۱۳۹۳قابل توجه دوستانی که از خودرو های چینی بد می گن
دوستان بیایم واقع بین باشیم
با 60 میلیون تومن تو ایران ماشین حداکثر 10 هزار دلاری میشه خرید
(آیا می دونید تاکسی های خیابون های آلمان مرسدس بنز ای کلاس هست که قیمت 40 هزار دلاری دارن ؟ یعنی به پول ایران هر تاکسی که تو آلمان مسافر کشی می کنه بالای 200 میلیون قیمت داره حالا کار به استکبار جهانی و کشورای عرب همسایه هم ندارم )
می دونین هیوندا الانترا که یه ماشین ارزون قیمت کره ای هس قیمتش 18 تا 20 هزار دلار که تو ایران 120 میلیون فی می خوره ؟!!!
یا مثلا جیلی دنده ای طبق چیزی که خودم با جفت چشمام تو سایت خود جیلی موتورز انترنشال دیدم بین 9 تا 10 هزار دلار بیشتر قیمت نداشت
جسارت به شما نباشه
اما چهل میلیون شاید برا یه ادمی مثل من سرمایه باشه
اما وجدانا همین که با این پول (که تو بازار جهانی بهت قاقالی لی هم نمی دن )یه ماشینی به آدم می دن که جدا از مشخصات ابتدایی و بی کیفیتی که تو ماشین های ساخت داخل با همین قیمت هست
یه امکاناتی نظیر مانیتور و سانروف و … هم داره باید کلاهمون رو بندازیم هوا
پس همین چینی هایی که این همه بهشون بد بی راه می گیم دارن با کمترین قیمت یه ماشین نسبتا خوب بهمون می دن که هم وطن هامون این کار رو در حق مون نکردنن
خود من دوو ماتیز دارم بعدشم ایشالله اگه توش زنده بمونم و با تکون تکون خوردن بپر بپر کردن هاش سکته قلبی نکنم حتما سی یلو می خرم
می دونمم ماشین های امروز بازار چقد بی کیفیت و گرون هستن مخصوصا چینی ها اسطور استفاده از مواد بازیافتی هستن
اما اگه یه زمانی پول دستم بیاد و بخوام مسافرتی جایی برم بین بد بدتر مطمئنا بد رو انتخاب می کنم
Mehran
۱۹ آبان ۱۳۹۳کاش ایرانخودرو و سایپا هم عرضه داشتن از نیو سانتافه و پرادو 2014 کپی کنن . نه از 206 10-15 سال پیش که رانا رو از روش بسازن . یا تیبا که بچه ی ناقصه الخلقه پراید و ریو …
یه پسر
۱۹ آبان ۱۳۹۳والا ماشینای چینی رو می تونیم قبول کنیم
اما مدل های لوکسش واقعا هضمش سخته
با 32 هزار دلار میشه هیوندا یا حتی تویوتا خرید
مگه کسی … باشه که ماشین لوکس چینی بخره
محمدMOHAMMAD
۱۹ آبان ۱۳۹۳چینی ها بقیه مردم دنیا را احمق فرض کردن (البته دور از جون ما ایرانی ها ) اگه کسی بخواد اون دانگ فنگ اولی را که کپی از سانتافه است را بخرد به قیمت 24000 دلار بخره خوب میره خود سانتافه را میخره به همین قیمت و اگه بخواد دومی یعنی هاوال را بخره 35000 دلار میره که کپی از تویوتا پرادو است خود پرادو را میخره به همین قیمت (دیگه زیادی خودشون را دست بالا گرفتند)
محمدMOHAMMAD
۱۹ آبان ۱۳۹۳تمام شرکت های چینی برای فروش خودرو های بی کیفیت خود برای مشتری از همه جا بی خبر خود تله میگذارند و آنها را فریب میدهند و اجزای اصلی خودروهایشان را به خودروهای معروف نسبت می دهند مثلا میگویند موتور گیریکس وانتهای دیار خودرو ساخت شرکت میتسوبیشی است و یا موتور جک متعلق به لنسر است و طراحی آن در ایتالیا انجام میشود و یا لیفان که می گویند موتور آن انگلیسی است و ……. در صورتی که اصلا و ابدا هم چین چیزی صحت ندارد و هیچ شرکت معتبری علم و تکنولوژی خود را در اختیار یک شرکت کپی کار چینی نمی گذارد زیرا خودرو سازان چینی در میان خودرو سازان جهانی بسیار منفور هستند
پوری پوریا!
۱۹ آبان ۱۳۹۳دانگ فنگ فنک شن!!!!
اسمش عمودی تو حلقم :D
امير
۱۹ آبان ۱۳۹۳ای وای بر ما چی بودیم چی شدیم
محمدMOHAMMAD
۱۹ آبان ۱۳۹۳مواد پلاستیکی به کار رفته در داشبورد و تزیینات داخلی خودرو های چینی از پلاستیک های بازیافت شده در کشور چین است و توسط مواد اسیدی و رنگ های مخصوصی آنها را به رنگهای دلبخواه در می آورند که مردم فکر میکنند زیبا است ولی وقتی خودرو را درون آفتاب میگذارند گازهای سمی خطرناکی از آن متساعد میشود و هنگام نشستن داخل خودرو تمام این گازهای متساعد شده در فضای خودرو را استنشاق میکنند ولی افسوس که مردم ظاهر بین ما هیچ توجهی به این موارد ندارند به قول قدیمی ها که می گویند از دور دل را میبرد از نزدیک زهله را
سام
۲۱ آبان ۱۳۹۳با سلام
اگر برایتان امکان دارد لطفا منبع این خبر را برایم پست کنید.دقیقا کدامیک از برندهای چینی از مواد بازیافتی و آلوده به مواد سمی استفاده می کنند؟
محمدMOHAMMAD
۲۱ آبان ۱۳۹۳سلام آقای سام من این مطلب را حدودا دو سال پیش در سایت یک خبرگذاری معتبر خواندم ولی انشاالله در اولین فرصت منبعش را اگر پیدا کردم برایتان پست میکنم در ضمن یادم هست توی همون مطلب نوشته شده بود که واشر اگزوز متصل به سر سیلندر خودروهای چری هم از مواد بسیار خطرناک هست که در موقع داغ شدن خودرو بخارات سمی تولید میکند و کشور استرالیا هم به خاطر همین تا عوض کردن این قطعه از ورود این خودروها جلوگیری کرده است
سام
۲۱ آبان ۱۳۹۳با سلام
با تشکر از لطف و توجه شما.منتظر پستتون هستم.
Ahmad..F12
۲۷ آبان ۱۳۹۳سام عزیز ممنون از مطلب جالب و کاملت
به نظر من دانگ فنگ اگه وارد بشه موفق میشه توی فروش
خودروهای دانگ فنگ در زمینۀ امکانات و کیفیت بهتر از رقبای چینی هستن