طبیعتاً بزرگترین بازار خودروی جهان مورد توجه بسیاری از خودروسازان تراز اول دنیا قرار داشته و البته خودروسازان داخلی کشور چین نیز با سرعتی زیاد در حال پیشرفت بوده و هر روز خودرویی جدید را ساخته و معرفی میکنند. در این نوشتار آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به ۴ خودرویی که در آینده در این کشور عرضه خواهد شد را با هم مرور میکنیم.
- ام جی ZS
جدیدترین تصاویر جاسوسی از نسخهی تولیدی ام جی ZS در چین منتشر شده است. البته رنگ نقرهای خودرو کمی خستهکننده به نظر میرسد. ZS به عنوان یک خودروی نیمه مفهومی در نمایشگاه گوانگ ژو معرفی شد و نسخهی تولیدی آن در ماه آوریل در چین عرضه خواهد شد.
پیشرانههای در نظر گرفته شده عبارت است از نسخهی ۱.۵ لیتری ۱۲۰ اسبی که به گیربکس ۵ سرعته ی دستی یا ۴ سرعته ی اتوماتیک متصل است. دیگر پیشرانه نیز نسخهای ۳ سیلندر و ۱ لیتری توربو با قدرت ۱۲۵ اسب بخاری و گشتاور ۱۷۰ نیوتون متر است. این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک در دسترس است. ZS تنها بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود.
برند MG که خواهر Roewe است در تملک کمپانی Shanghai Auto Industry Corporation یا همان SAIC قرار دارد.
اما در کابین این خودرو شاهد ورودیهای هوای مدور، کفپوشها با حاشیههای قرمز، چرم روی داشبورد و تریم پیانو بلک تونل مرکزی هستیم.
- کیا KX7
تصاویر جدیدی از نسخهی تولیدی شاسیبلند کیا KX7 با رنگ قرمز و جلوپنجرهای براق منتشر شده است. KX7 پرچمدار جدید کیا در چین بوده و در ماه مارس به بازار خواهد آمد.
کیا KX7 بر پایهی سومین نسل سورنتو ساخته شده است. سورنتو به دلیل اینکه از کره جنوبی وارد چین میشود کمی گرانتر از رقبای خود است. البته این اختلاف بها خیلی زیاد نیست زیرا کره و چین روابط تجاری خوبی دارند و به همین مالیات زیادی بر خودروها وضع نمیشود. با این وجود کیا تصمیم به تولید محلی گرفته است.
KX7 توسط شرکت جوینت ونچر Dongfeng-Yueda-Kia در چین ساخته خواهد شد. این خودرو از همان پیشرانههای سورنتو و گیربکسهای ۶ سرعته ی دستی یا اتوماتیک استفاده خواهد کرد. مدلهای فول تر این خودرو سیستم چهار چرخ محرک خواهند داشت.
کابین خودرو شبیه مدلی متعلق به سال ۲۰۱۷ نیست. پلاستیکهای بکار رفته در کابین از نوع ارزانقیمت هستند.
- هیوندای میسترا
اولین تصاویر از سدان هیوندای میسترای فیس لیفت شده در بازار چین منتشر شده است. این خودرو در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی خواهد شد و اندکی بعد نیز به بازار خواهد آمد. فیس لیفت خودرو دربرگیرندهی جلوپنجره، چراغها و سپرهای جدید است.
هیوندای میسترای فعلی در سال ۲۰۱۳ معرفی شده است. این سدان کامپکت تنها مختص بازار چین بوده و در جایگاهی بین الانترا و سوناتا قرار میگیرد. شرکت جوینت ونچر بیجینگ-هیوندای این خودرو را تولید میکند. ۳ پیشرانهی ۱.۸ لیتری ۱۴۳ اسبی،۲ لیتری ۱۵۵ اسبی و ۱.۸ لیتری توربوی ۱۷۵ اسبی در دسترس هستند. تغییری در پیشرانهها صورت نگرفته است.
در نمای عقب از سپری جدیدتر بهره برده شده و حالا دیگر خروجی اگزوز قابل مشاهده نیست.
- چانگان CS55
شاسیبلند جدید چانگان با نام CS55 در ماه آوریل و در نمایشگاه خودروی شانگهای معرفی خواهد شد. فروش این خودرو نیز از نیمهی دوم سال جاری شروع میشود. واضح است که در طراحی خودرو از رنجروور الهام گرفته شده و مطابق سنت چینیها به نظر میرسد چرخهای خودرو کوچک و نازک هستند.
در نمای عقب خروجیهای اگزوزی را میبینیم که زاویهای عجیب دارند. نیروبخش این خودرو پیشرانهی ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۵۶ اسب بخاری و گشتاور ۲۱۵ نیوتون متری است.
منبع: carnewschina
حميد
۱۰ بهمن ۱۳۹۵فکر کنم کشور ما بزگترین بازار چینی ها برا خودرو هست
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۰ بهمن ۱۳۹۵چعارمین بازار بزرگ.
بعد از الجزایر ، مصر و روسیه.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۰ بهمن ۱۳۹۵کشور دوم دقیقا یادم نیست مصر باشه.
فکر کنم عراق بود.
sunmartin
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ایران بزرگترین بازار خودروهای چینیه بله و متاسفانه چینی ها مثل قارچ روز به روز بیشتر میشوند بدون اینکه کیفیت کلی آنها تغییر کند
امجی gt با 126 اسب بخار و قیمت 115 ملیونی نمونه بارز یک خودروی چینی با قیمتی گزاف است البته در ایران?
میدانیم که برخی چینی سواران و دلالان شرکت های مونتاژ کار چینی اکنون می آیند و زیر این پست کامنت گزاری میکنند که ای داد و فغان از دست این کره ای های آشغال !!و حلبی! و سوگند یاد میکنند که برندهای چینی بسیار با کیفیت تر از کره ای ها هستند حال این سوال پیش می آید که اگر برفرض خودروی امجی از کیا و هیوندا کیفیت بالاتر و تکنولوژی برتری دارد پس چرا در هیچ رنکینگ و مجله معتبری ارزیابی نمیشود و در آمار فروش خود چینی ها در رتبه بسیار پایین و در کانادا و استرالیا و المان هیچ فروشی ندارد ؟؟ احتمالا اروپایی ها و آمریکایی ها از کیفیت بسیار والای چینی ها بی اطلاع هستند وگرنه در اروپا هم شاهد جولان این شبه خودرو ها بودیم ?
تيرداد
۱۰ بهمن ۱۳۹۵چاره ای نیست وقتی ماشین های ۹ هزار دلاری که ارزان ترین ماشین های جهان هستند میشن نزدیگه ۹۰ میلیون مردم توانایى ندارن کمری سوناتا اپتیما ماشین های ارزان و معمولی تو همه جای دنیا هستن ولی الان یه کمری باید ۲۴۰ پول بدی مردم ما اینهمه پول در میارن میدن یه سانتافه که تو کشور ما ماشینه گرونو خوبیه ولی بجاش تو بازار جهانی ماشین بسیار معمولی و ارزونیه یه زمانی بود ۵۲ ولی الان برای ما ۲۳۰ ت فولشه و بیشتر اون موقعه همچی ۲ برابر میشد باز زیاد نبود یه گمرک بود فقط ولی الان فقط ۴ برابر دلار ماشینه نظر من اینه که دولت باید گمرکُ برداره حتی موقتی تا دلار رو درست کنن تا مردم چیزی که لیاقتشونه رو بگیرن نه این ماشین هارو با این قیمت مردم که گناه ندارن شما فقط بگین کجای جهان بنز s500 با قیمت یه پورشه ۹۱۸ یا 3 تا هوراکانه؟
Sina
۱۰ بهمن ۱۳۹۵هلاک آون نوشته چانگان رو جلوپنجره cs55 شدم
حسین
۱۰ بهمن ۱۳۹۵چینی ها از رو هم کمک میگیرند!
ام جی از بسترن
چانگان از چری (همون ام وی ام)
ولی کاش بیاموه سری ۱ سدان تو ایران بود
حامد
۱۱ بهمن ۱۳۹۵دوست من
ام جی چینی نیست و دفتر طراحی و سرپرستی آن در انگلستان است و دیزاین سنتر لانگ بریج آنقدر بزرگ و با سابقه هست که از جایی کپی نمیکنه..
طراحان لانگ بریج از بزرگان طراحی خودرو دنیا هستند و سر طراح ام جی بسیار سرشناس است..
سیاوش
۱۰ بهمن ۱۳۹۵چین =آشغال
just bentley continental
۱۰ بهمن ۱۳۹۵شما برو پرایدتو سوار شو بچه نشو چین ماشین خوبم داره خدایا کی این ادما درست میشن هیچوقت
Madjid911 GT2
۱۰ بهمن ۱۳۹۵.
بعضی پراید سوار ها کفششون شرف داره به هزار تا بنز سوار مغرور.
خدایا کی ما میخوایم دست از ظاهر بینی برداریم.
اه
حمیدرضا
۱۰ بهمن ۱۳۹۵انقدر این بازار بزرگ و شلوغه هر کمپانیی برای بدست اوردن حتی یه بخش کوچیک دائم در حال تلاش هستن
یاسین
۱۰ بهمن ۱۳۹۵من کاری به کیفیت خودرو تولید چین ندارم هیچ شرکت بزرگی از روز اول بزرگ نبوده ولی هرجور نگاه کنی پیشرفتشون خیلی سریعه و فکر نمیکنم هیچ بازاری تو دنیا در حد اینا رقابتی باشه ده سال پیش اینا بیست مدل ماشین نداشتن سال گذشته 28 میلیون ماشین فروختن اصلا بگو همشون از دم بی کیفیت بالاخره دارن حرکت میکنن اگه ده سال دیگه ماشیناشون بصورت انبوه سر از اروپا در بیاره جای تعجب نداره
رسول
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ھممون میدونیم مشکل کجاست اونم اینکہ منافع بعضیا در میون یکیشون آقا زادہ ھا ھستن ولی بہ نظر بندہ اگہ میخواین ماشین خوب سوار شین حداقلش اینکہ برید بہ جا ھای کہ منطقہ آزاد۔ مثل خوزستان و شمال غرب یا قشم و کیش زندگی کنید یا خارج کہ خارج بخاطر دور بودن از خانوادہ سخت
pejman
۱۱ بهمن ۱۳۹۵تو ایران ۴تا شرکت خودرو سازی داریم هرکدومشون سالی یه بار اعلام ورشکستگی میکننو از دولت وام میخوان با ۳۰ سال سابقه دارن همون خودرو هایی که ۳۰ سال پیش تولید کردنو تولید میکنن
تو چین ۵۰تا شرکت خودرو ساز با ۲۰۰نوع برند هست که همشون سر جمع ۴۰ سال سابقه ندارن بعد همه موفق هستن
هر کدومشونم سالی ۳ ۴ تا ماشین مدرن معرفی میکنه
جالب اینجاس که لیفان بعد از ۱۰ سال خودش پیشرانه و جعبه دنده های اتومات مدرن میسازه
اما ایران خودرو هنوز نتونسته بعد ۳۰ ۴۰ سال مونتاژو زورو بد بختی یه موتور ۲۰۶ یا ۴۰۵ سالم تولید کنه
اینه فرق ماست
چجوری مقایسه میکنید ایران رو با چین
مثلا
قیمت پراید بی کیفیت که نه کولر داره نه بخاری نه شتاب نه امنیت و فقط ۴تا چرخ گردونه ۲۲ میلیون
قیمت ایکس پنجاه اتومات فول اپشن ۶ایربگ مانیتور لمسی داشبورد چرم با طراحی مدرن در چین ۲۴ میلیون
Sardar
۱۱ بهمن ۱۳۹۵اقا یه نکته
این چانگانه از چری تیگو جدید همون اکس33 جدید کپی کرده جلوشو . این چینیا به مرحله ای رسیدن از خودشونم کپی می کنن . خودکپینگ بهش میگن
ايمان
۴ اسفند ۱۳۹۵اونایی که میگن چینى أشغاله برن ماشینهای چینى سوار بشن بعد فرق ماشین چینى رو با ۲۰۶ و سمند و پژو پارس متوجه میشن خدایی رانندگى با ماشین چینى خیلى لذت بخشتر إز محصولات ماست حتماً امتحان کنید متوجه فرقشون با هم میشید