چین درباره تلاشهای خود برای کاهش آلایندگی کاملاً جدی است زیرا ظاهراً از خودروسازان مختلف خواسته تولید ۵۳۳ خودروی سواری را تا اول ژانویه متوقف کنند.
بلومبرگ میگوید این دستور مدلهایی را تحت تأثیر خواهد داد که از عهده محدودیتهای جدید مصرف سوخت چین برنمیآیند و ظاهراً حتی خودروهایی از آئودی، شورولت و مرسدس بنز نیز که با شرکایی چینی آنها به صورت مشترک تولید میشود در لیست به چشم میخورند. درحالیکه توقف تولید ۵۵۳ خودرو زیاد به نظر میرسد اما مدیر انجمن خودروهای سواری چین میگوید این میزان خودرو در واقع درصد بسیار کمی از خودروهای سواری تولیدی در چین را شامل میشود.
این لیست توسط مرکز سرویس تکنولوژی خودروی چین تهیه شده و باید به این نکته اشاره کرد که برای اولین بار است که چنین لیست رسمی برای توقف تولید خودروها منتشر شده است. وانگ لیوشنگ میگوید چنین اسنادی در آینده بیشتر هم منتشر خواهد شد. او معتقد است این موضوع حرکتی ضروری برای اطمینان از توسعه سالم صنعت خودرو در آینده میباشد.
چین یکی از بزرگترین بازارها برای خودروهای الکتریکی بوده و در آینده تلاش خواهد داشت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را ممنوع کند. البته این برنامه برخی مخالفتها را برانگیخته که از جمله آنها میتوان به مدیرعامل جنرال موتورز اشاره کرد. ماری بارا گفته است:
ما دولت چین را به همکاری و کار با صنعت خودرو تشویق میکنیم تا با این کار مطمئن شویم که جذابیت و تقاضا برای خودروهای الکتریکی ایجاد میشود.
مسعود
۱۰ دی ۱۳۹۶بعدش شما برید این آشغالها رو از چین بیارید اینجا مونتاژش کنید . خود این ماشین ها تو چین خریداری ندارند و خود چینیها کم تر از ماشین های ژاپنی و آلمانی سوار نمی شند. بعدش شما اینها رو اینجا میارید دوبله سوبله به مردم قالب می کنید.
NAVID۰۰۹۸
۱۰ دی ۱۳۹۶۵۵۳تا جَکوجونِور میخوان جلوشو بگیرن
چه فیلمایین این چینیا
یعنی از تعداد تولیدات کل شرکتای معتبر خودروسازی با ۱۰۰ سال سابقه هم بیشتر مدل خودرو دارن
کارخونه رنگریزیه???
حمیدرضا
۱۰ دی ۱۳۹۶تعداد خیلی زیادیه و حرکت بسیار جالبی احتمالا همه مدلا از مدلای شیش سیلندر و بالای دولیترن چون قبلا هم مالیات زیادی روی این انجین ها میکشیدن برا همین هرچی از چین میاد کم حجمه
قطعا راه حلی خوبی برای کم کردن الایندگی شهر هاست ولی فرایند از رده خارج کردن اتومبیل های برقی بی نهایت هزینه بر و در مواردی خطرناکه
فرامرز
۱۱ دی ۱۳۹۶حمیدرضا جان اتفاقا برعکس. وقتی یه خودروی برقی به پایان عمرش میرسه هنوز بیش از 80 درصد ظرفیت شارژ اولیه داره. اگرچه باتری ها رو نمیشه تو خودروهای جدید استفاده کرد چون تکنولوژی پیشرفت میکنه و باتری های با بازده بیشتر میاد، ولی میشه اونا رو تو ایستگاه های شارژ یا به عنوان منبع برق اضطراری به کار برد. پیشبینی میشه که ارزش باتری های مدل اس بعد از 15 سال همچنان حدود 10 هزار دلار باشه که خب یه مبلغ قابل توجهی به جیب مالک خودرو برمیگرده