اوایل سال جاری میلادی، برند الکتریکی و چینی دنزا که حاصل توافق جوینت ونچری BYD و دایملر است از کانسپت ایکس طراحی شده توسط مرسدس بنز رونمایی کرده بود.
از آنجایی که همهچیز در صنعت خودروی چین سریعاً به پیش میرود این کمپانی نسخهی تولیدی کانسپت یاد شده با نام دنزا ایکس را معرفی کرد. این کراس اوور میان سایز شباهتهای زیادی به کانسپت ایکس داشته هرچند دستگیرههای درب پاپ اوت و دوربینهای دید عقب راهی مدل تولیدی نشدهاند.
سپرها نیز بازنگری شده و چراغها نیز متحمل تغییراتی شدهاند. داخل کابین این شاسیبلند ۴.۸۹ متری هفت صندلی وجود داشته و داشبورد نیز در قبضهی صفحهنمایش مرکزی چرخان قرار گرفته است. دنزا ایکس همچنین از پشت آمپرهای کاملاً دیجیتالی سود میبرد.
مشتریان چینی میتوانند دو نسخهی پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی دنزا ایکس را سفارش دهند. مدل پلاگین هیبریدی از پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو ۱۹۲ اسبی، ۲ پیشرانه الکتریکی و مجموعه باتری سود برده است. یک پیشرانه در اکسل جلو نصب شده و قدرت ۱۵۰ اسبی داشته درحالیکه پیشرانهی نصب شده در اکسل عقب خروجی ۲۴۵ اسبی دارد.
همین قوای محرکه در BYD تانگ هم بکار رفته و البته معماری هر دو خودرو نیز مشابه است. با قدرت ترکیبی بیش از ۴۰۰ اسب بخاری، این کراس اوور پلاگین هیبریدی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۵ ثانیهای خواهد داشت.
اما نسخهی تمام الکتریکی از یک پیشرانهی الکتریکی ۲۴۵ اسبی استفاده کرده و برد حدود ۵۰۰ کیلومتری دارد. دنزا در ماه نوامبر جزئیات بیشتری از محصول خود را منتشر خواهد کرد و انتظار میرود اولین نمونههای مدل ایکس در اوایل سال ۲۰۲۰ به دست مشتریان برسند.
ایرانی ها برندهای چینی رو مسخره میکنند در حالیکه همین برندهای چینی همه در حال جوینت شدن و ادغام با برندهای خارجی هستند. به طور مثال برند جیلی برند ولوو رو به طور کل خریداری کرد و الان ولوو یک شرکت چینی هست و تکنولوژی این برند سوئدی وارد محصولات جیلی شده. یا چری که با لند لوور انگلیس اشتراک 50 درصدی دارد و دلیل افزایش کیفیت سریع محصولاتش هم ادغام با این شرکت انگلیسی و استخدام طراح هایی هست که سابقه طراحی محصولات پورشه رو دارند. ولی شرکت های ایرانی نهایت هنرشون مونتاژ محصول 5 سال پیش شرکت کیا مثل نسل قدیم کیا سراتو و یا نسل های قدیمی پژو یا ری پچ شده (اتصال برند به محصول فرعی) همانند رنو داچیا و پژو 301 هست.
درود. در مورد جیلی درسته و این شرکت مالکیت ولوو، لوتوس و لینک اند کو رو داره ولی در مورد چری اطلاعات شما اشتباه هست و مالک کامل شرکت لندروور-رنجروور و جگوار، شرکت تاتاموتور هندوستان هست. ارادت
حمید
۲۷ مهر ۱۳۹۸چین چقدر مدل جدید زده بیشترشان هم خوب به نظر میاد
این همه قطعه و قالب چجور درست میکنند
ما سی سال یک مدل رو میزنیم
ش
۱۰ آبان ۱۳۹۸ایرانی ها برندهای چینی رو مسخره میکنند در حالیکه همین برندهای چینی همه در حال جوینت شدن و ادغام با برندهای خارجی هستند. به طور مثال برند جیلی برند ولوو رو به طور کل خریداری کرد و الان ولوو یک شرکت چینی هست و تکنولوژی این برند سوئدی وارد محصولات جیلی شده. یا چری که با لند لوور انگلیس اشتراک 50 درصدی دارد و دلیل افزایش کیفیت سریع محصولاتش هم ادغام با این شرکت انگلیسی و استخدام طراح هایی هست که سابقه طراحی محصولات پورشه رو دارند. ولی شرکت های ایرانی نهایت هنرشون مونتاژ محصول 5 سال پیش شرکت کیا مثل نسل قدیم کیا سراتو و یا نسل های قدیمی پژو یا ری پچ شده (اتصال برند به محصول فرعی) همانند رنو داچیا و پژو 301 هست.
سردبیر
۱۰ آبان ۱۳۹۸درود. در مورد جیلی درسته و این شرکت مالکیت ولوو، لوتوس و لینک اند کو رو داره ولی در مورد چری اطلاعات شما اشتباه هست و مالک کامل شرکت لندروور-رنجروور و جگوار، شرکت تاتاموتور هندوستان هست.
ارادت
حسن
۲۴ دی ۱۳۹۸سلام
ان شاالله شرکت کارمانیا دنزا ایکس رو به جای بی وای دی اس 7 تولید و به مشتریان تحویل خواهد داد.
سردبر محترم تایید می فرمایید؟