به آخرین گروههای سری رقابتهای خودرویی پدال رسیدهایم که امروز به گروه کراساوورهای سگمنت A اختصاص دارد. در دوئل قبلی این گروه سایپا کوییک در برابر رنو کویید قرار گرفت که در آن مجموعاً تعداد ۲۴۶۸ رأی به ثبت رسیده است. در این رقابت کویید توانست با دریافت ۱۹۲۱ رأی و کسب ۷۸ درصد از کل آراء پیروزی قاطعانهای کسب کرده و به مرحلهٔ بعدی صعود کند درحالیکه کوییک با دریافت تنها ۵۴۷ رأی از دور رقابتها کنار میرود. حال امروز در سومین دوئل گروه کراساوورهای سگمنت A ماهیندرا KUV100 و جک S1 رودرروی یکدیگر قرار گرفتهاند.
سوزوکی ایگنس | فیات پاندا کراس | ماهیندرا KUV100 | جک S1 |
سوزوکی ایگنس | ؟ | ||
جیلی ویژن X1 | هاوال H1 | سایپا کوییک | رنو کوئید |
؟ | رنو کوئید | ||
فولکس کراسفاکس | مزدا فلایر | ||
؟ |
ماهیندرا KUV100
ماهیندرا یکی از خودروسازان فعال هندی است که بیشتر به تولید کراساوور، پیکاپ و امپیوی مشغول است و مالکیت شرکت کرهای سانگیانگ و همینطور شرکت طراحی ایتالیایی پینینفارینا را هم در اختیار دارد. این شرکت سال گذشته کراساوور بسیار کوچکی را بنام KUV100 صرفاً برای عرضه در بازار هند معرفی کرد. این کراساوور کوچک هندی با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار هند عرضه میشود که هردو از نوع ۱.۲ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی هستند اما یکی از آنها دیزلی و دیگری بنزینی است. موتور دیزلی ۷۷ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد ولی ما برای این دوئل جهت هماهنگی با رقیب چینی پیشرانهٔ بنزینی KUV100 را انتخاب کردهایم که ۸۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی این موتورها توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ پنج سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. KUV100 کراساوور کوچک و ارزانقیمتی است و به همین دلیل نباید انتظار ایمنی بالایی از آن داشت اما بااینحال ماهیندرا تجهیزاتی چون دو ایربگ، ترمز ABS و EBD، ستون فرمان تلسکوپی و قفل اتوماتیک درها هنگام حرکت را بهصورت استاندارد برای آن در نظر گرفته است. چند وقتی است که زمزمههای عرضهٔ KUV100 در بازار کشورمان هم شنیده میشود. این خودرو در بازار هند با رقبایی چون رنو کویید و داتسون ردی گو مواجه است.
جک S1
شرکت چینی جک که تعدادی از محصولاتش در کشورمان هم عرضه میگردد، اوایل سال جاری کراساوور کوچکی بنام S1 را معرفی کرد. این خودرو که بهعنوان جایگزین کراس هاچبک جک YueYue در نظر گرفته شده، بهتازگی به بازار چین عرضه شده است. البته جک نام این کراساوور کوچک را به S2 مینی تغییر داده است اما نام S1 برای آن مناسبتر به نظر میرسد. درهرحال برای این خودرو تنها یک پیشرانه ارائه میشود که از نوع ۱.۳ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بنزینی است. این موتور ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. S1 خودروی بسیار کوچکی است اما برای القاء شدن نمایی کراساوور مانند، به ریلهای روی سقف مجهز شده و همینطور چرخ زاپاس آنهم روی درِ صندوق بار نصب شده است درحالیکه در طراحی قسمت عقبی آن الهام گیری از نسلهای قبلی تویوتا رافور کاملاً مشهود است. جک قصد دارد S1 را علاوه بر چین در کشورهای روسیه و برزیل هم عرضه کند. تیپ پایهٔ این مینی کراساوور چینی به ترمز ABS و EBD، دو ایربگ و سیستم تهویه مطبوع مجهز است درحالیکه در تیپهای بالایی رینگهای آلیاژی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با نمایشگر هفت اینچی لمسی، سیستم پایش فشار باد تایرها، دوربین دید عقب و سانروف برقی هم ارائه میشود.
مشخصات فنی
ماهیندرا KUV100 | جک S1 | |
پیشرانه | ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر | ۱.۳ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۸۵ اسب بخار | ۱۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۱۵ نیوتن متر | ۱۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
حداکثر سرعت | ۱۴۰ کیلومتر/ساعت | ۱۶۰ کیلومتر/ساعت |
شتاب صفرتاصد | ۱۵.۶ ثانیه | – |
مصرف سوخت | ۶.۲ لیتر (ترکیبی) | ۶.۶ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۳۵ لیتر | ۳۵ لیتر |
وزن | ۱۰۸۵ کیلوگرم | ۱۰۶۰ کیلوگرم |
طول | ۳.۶۷ متر | ۳.۷۷ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۳۸ متر | ۲.۳۹ متر |
حجم صندوق بار | ۲۴۵ لیتر | ۱۹۰ لیتر |
قیمت پایه | ۶,۷۷۰ دلار | ۶,۹۳۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9885553]
حامد
۸ آذر ۱۳۹۶یا خدا چقد جلوی جک وحشتناکه?
امیر
۸ آذر ۱۳۹۶عقبش هم همینطور اما داخلش خوبه
آریا
۸ آذر ۱۳۹۶دوئل ها دارن خسته کننده میشن. من تو این یکی رای ندادم
امیر
۸ آذر ۱۳۹۶دوئل هاکه نمیشه فقط تو یه سگمنت خاص باشه باید همشو در بر بگیره. البته تو همین گروه دوئل بین کوییک و کوئید جالب بود و نظرات زیرش هم به ۶۰ تا رسید(بماند که همش فوحش بود) ، ایگنس و پاندا هم خوب بود
نوید جهرمی
۸ آذر ۱۳۹۶من از دوئل ها خسته نشدم. اما منم رأی ندادم.
علی
۸ آذر ۱۳۹۶چرا نباید ماهیندرا بخرم هم صندوقش بزرگتره هم شکل رنجروور میده
علی
۸ آذر ۱۳۹۶من شخصا به خاطر علاقه قبلی به رنجوور ایوووک به ماهیندارا رأی میدم چون خیلی شبیهه هم هستند از نظر طراحی خارجی . ولی این رأی رو پیش خودم نگهمیدارم و تو سایت اعمال نمیکنم .
با تچکر
Alireza.a
۱۰ آذر ۱۳۹۶اره خوبه. اما هردو نسبت به موتور بدک نیستن. چون جک تو ایران نمایندگی داره بهش رای دادن. نه انصافا؟ چون ماهیندرارو نمیشناسن.??
شاهین یزدین
۸ آذر ۱۳۹۶یه جورایی شبیه کاریکاتور هستن جفتشون از لحاظ ظاهری به نظرم، اما خوب فنی جک بهتره
PaRHaM
۸ آذر ۱۳۹۶واقعا هیچ کدوم?
amir2020
۸ آذر ۱۳۹۶ماهیندرا رو در نمایشگاه از نزدیک غرفش رد شدم حتی ارزش نداشت برم از نزدیک ببینم فقط میتونم بگم فاجعه
کامبیز
۸ آذر ۱۳۹۶ماهیندرا= تیولی=سانگ یانگ
امیر
۸ آذر ۱۳۹۶دوستان نظرتون درباره BYD S7 که تو نمایشگاه هم بود چیه؟! واقعا مشخصات فنیش عالیه(۲۰۳ اسب قدرت و ۳۵۰ نیوتون گشتاور با گیربکس دوکلاچه و شتاب ۹ ثانیه) امکاناتش هم خیلی خوبه. فقط تنها مشکلش FWD بودنشه
علیx76
۸ آذر ۱۳۹۶پلت فرمش قابلیت AWD رو داره
کافیه یه گیربکس مناسب براش توسعه بدن
ولی نمیدونم چرا اینکارو نمیکنن
فرهاد
۸ آذر ۱۳۹۶واقعا به عنوان ملت ایران با این همه ادعا در مورد تاریخ و توان فنی و نیروی انسانی ، از ضعف مدیریت چقدر ضربه میخوریم که ایران باید به اشغال دونی تولید کننده های هندی و چینی تبدیل بشه
یاد ضرب المثل “از ماست که برماست” میفتم و تاسف می خورم!!!!
آرش آمریکایی
۸ آذر ۱۳۹۶والا چی بگم
یکی از یکی حال بهم زن تر
محمد
۸ آذر ۱۳۹۶فقط افسوس میخورم به حال خودرو سازی کشورمون که اینقد اوضاع بدی داره و هیچ امیدی به پیشرفتش نیست. هند هم خودرو ساز شده و ما همچنان مونتاژ کار.
حسن
۸ آذر ۱۳۹۶یه جورایی توقع ما زیاده،فراموش نکنید چین و هند جزو ابرقدرتهای صنعتی جهان و جزو G7 هستند و اگرچه سابقه تولید خودروشون از ما کمتره اما به دلیل در اختیار داشتن زیرساختهای بزرگ اقتصادی و صنعتی و بازارپرجمعیت، پتانسیل پیشرفتشون دهها برابر ایرانه.پس رشد خودروسازی اونها طبیعیه که از ما بیشتر باشه.
datsun
۸ آذر ۱۳۹۶همیشه برای من یک سواله که چرا خودروسازی کشورمون با این همه سابقه هیچ وقت پیشرفت نکرد
و همیشه هم به یک جواب رسیدم حمایت دولت از خودرسازان و دست های پشت پرده که از این راه سود زیادی به جیب می زنند
حامه
۸ آذر ۱۳۹۶گزینه 4 هیچ کدام
اعتمادیان
۸ آذر ۱۳۹۶گزینه هیچکدام نداره ؟؟؟
احسان
۸ آذر ۱۳۹۶حیف از یک ریال که به هر کدوم اینا پرداخت بشه
net
۸ آذر ۱۳۹۶پدال دوئل برای ماشینای بی کیفیت چینی نزار.هر دو ماشین قیافه مسخره ای دارند
Ahmad
۹ آذر ۱۳۹۶بزار یه اروپایی یا آمریکایی این حرف رو بزنه 70 درصد ایرانی ها الان اشغال تر از اینا رو سوارن
این رو در جواب احسان گفتم
Amir
۸ آذر ۱۳۹۶واى که چقدر مزخرفن
حمیدرضا
۸ آذر ۱۳۹۶به خاطر موتور چهارسیلندر به جک رای دادم
کیوان
۹ آذر ۱۳۹۶قیمت تقریبن ۳۰ میلیون اما در ایران نزدیک ۸۰ میلیون واقعن کلاهبرداریه
mohammad_FM 480
۹ آذر ۱۳۹۶واقعا طراحی هیچکدوم جالب نیست.
ولی با توجه به طراحی داخلی و مشخصات بهتر به جک رای میدم
SS
۹ آذر ۱۳۹۶این ها در واقع هم قیمت تیبا هاچبک هستن
پس نگید هیچ ارزشی ندارن
به نظرم طراحی خارجی ماهیندرا پخته تر هست اما طراحی داخلیش رو تو نمایشگاه هم دیدم و اصلا چنگی به دل نمیزد (کاملا به سبک هندی هست)
موتور سه سیلندر ماهیندرا هم احتمالا جالب نیست و پرلرزش باشه
جک هم طراحی خارجی کودکانه ای داره
در کل به نظرم هردو با قیمت زیر 30 میارزن اما با قیمت بالای 50 میلیون که احتمالا قراره در ایران عرضه بشن هیچکدوم ارزش خرید ندارن
علی
۱۷ آذر ۱۳۹۶سلام تو نمایشگاه خودروهای هندی رادیدم بی نهایت بی کیفیت دقیقا در حد پراید
امیر
۲۰ اسفند ۱۳۹۶جلو پنجره ماهیندرا رو انگار بخیه زدن