معمولاً در کشور ما زمانی که صحبت از ساخت خودرویی با برند ملی میشود، روال مشخصی در ذهن مخاطب نقش میبندد. خودروسازان ما با استفاده از پلتفرم خودروهای خارجی و استفاده از طراحان خارجی و بهکارگیری قطعات خارجی خودروهایی را بهعنوان “خودروی ملی” معرفی میکنند و پس از مدتی جهت کاهش قیمت از قطعات چینی و هندی زیادی در آن استفاده میکنند و به عبارتی درصد “چینیسازی” در خودروها را افزایش میدهند. اما اخیراً نشانههایی از یک حرکت جدید و جالب در خودروسازی کشور ما مشاهده شده است. به نظر میرسد که خودروسازان ما به این نتیجه رسیدهاند که بهتر است بهجای صرف وقت و هزینه برای طراحی خودروهای جدید با برند داخلی، خودرویی ناشناخته از کشور چین را وارد کنند و آرمهای خود را بر روی بخشهای مختلف آن بچسبانند و بدین ترتیب خودرویی با برند خودشان داشته باشند! نمونه این روال را میتوان در آریو (Zotye Z300) سایپا و پیکاپ ریچ و برلیانس H330 و H320 پارسخودرو مشاهده کرد. جدیدترین نمونه از این روند را میتوان راین ویتا V5 محصول خودروسازان راین دانست.
کلیات:
فاو V5 یا با نام کامل FAW Vita V5، محصولی ارزانقیمت از کمپانی فاو است. فاو که همانطور که از اسمش پیداست (FAW:First Automotive Works) جزو اولین خودروسازان چین بوده است، در حال حاضر به همراه سایک موتور، دانگ فنگ و چانگان بزرگترین خودروسازان چین به شمار میروند. کمپانی فاو علاوه بر اینکه با فولکس واگن، مزدا، جنرال موتورز، آئودی و تویوتا همکاری دارد و مونتاژ خودروهای این برندها در چین را انجام میدهد، مالک برندهای هونگ کی، بستورن، هایما، Tianjin Xiali و چند برند دیگر میباشد.
V5 محصولی ارزانقیمتی از کمپانی فاو میباشد که تاکنون به روسیه، مصر و کشورهای آمریکای جنوبی صادر شده و بهزودی به بازار ما نیز وارد خواهد شد. این خودرو در کشورهای ذکر شده رقبایی چون رنو لوگان، هیوندای سولاریس (اکسنت)، کیا ریو، فولکسواگن پولو سدان و شورولت aveo دارد.ظاهر و طراحی:
ظاهر این خودرو بههیچعنوان چیزی نیست که بتوانید به آن لقب “زیبا” بدهید. درواقع این خودرو همانند رقبایش با هدف هرچه ارزانتر بودن ساخته شده و جذابیت زیادی در آن به چشم نمیخورد. در نگاه اول در طراحی این خودرو شباهتهایی به فولکس واگن پولو، فیات Albea و رنو لوگان به چشم میخورد.
در نمای جلو میتوان با کمی ارفاق به آن نمره قبولی داد. هرچند که نکته خیلی خاص و بارزی هم در این نما وجود ندارد که بتوان به آن اشاره کرد. در نمای جانبی شباهتهای آن به تندر ۹۰ آنقدر زیاد است که حتی ممکن است آن را با تندر اشتباه بگیرید! علاوه بر این مطابق رسم خودروهای چینی، رینگهای ۱۴ اینچی که در زیر خودرو قرار دارند کوچکتر از چیزی هستند که باید باشند! در نمای پشت طراحی چراغها و صندوقعقب کمی عجیب است و کمی از سادگی کلی خودرو میکاهد. در مجموع طراحی کلی خودرو جزو بهترینها نیست. اما میتوان آن را قابل قبول دانست.در داخل خودرو نیز با طراحی ساده و سرشار از پلاستیک خشک مواجه هستیم. با این وجود طراحی داخلی آن نسبت به تندر ۹۰ قابل تحمل تر است و میتوان نمره بالاتری به آن داد. محل قرارگیری کلیدهای تهویه و سیستم صوتی مناسب است و رنگ مشکی داشبورد به خوبی با یک نوار کرومی همراه شده تا جلوه بهتری به کابین خودرو بدهد. با نشستن در پشت فرمان این خودرو با فرمانی سه پره که از دو رنگ تشکیل شده مواجه خواهید شد. صفحه کیلومتر این خودرو نیز نسبتاً جذاب و مدرن به نظر میرسد.
پیشرانه و سیستم انتقال قدرت:
یک موتور ۱.۵ لیتری با کد CA4GA5 و حجم دقیق ۱۴۹۷ سیسی وظیفه به حرکت درآوردن V5 را بر عهده دارد. این موتور که بهینهشده یکی موتورهای قدیمی تویوتاست، توانایی تولید توان ۷۵ کیلووات (۱۰۰ اسب بخار) در دور ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر در دور موتور ۴۴۰۰ را دارد. همچنین ضریب تراکم این موتور ۱۰:۱ بوده و از استاندارد آلایندگی یورو ۴ پیروی میکند. لازم به یادآوری است که این موتور صدای نسبتاً زیادی تولید میکند و صدای آن کاملاً در کابین به گوش میرسد. همچنین نفوذ صدای باد و صدای لاستیکها نیز به همراه صدای موتور در کابین خودرو شرایطی را ایجاد میکنند که حتی روشن کردن پخش خودرو نیز چارهساز نخواهد بود!
بدین ترتیب این خودروی ۹۹۵ کیلوگرمی میتواند حداکثر به سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت برسد و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون نیاز به ۱۱ ثانیه دارد که با توجه به کلاس و قیمت آن عدد خوبی است. مصرف سوخت این خودرو در شهر حدود ۷ لیتر، در جاده ۵.۲ لیتر و در سیکل ترکیبی ۶.۱ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر اعلام گردیده و ظرفیت باک آن ۴۵ لیتر است.
ایمنی:
این خودرو از موسسه ارزیابی خودروهای جدید چین (CNCAP) امتیاز ۲ ستاره را کسب کرده که آن را در رده ضعیفترین خودروهای چینی از نظر ایمنی قرار میدهد. قطعاً این سطح از ایمنی برای یک خودروی مدرن و امروزی قابلقبول نیست، اما این بدین معنی نیست که ایمنی این خودرو از خودروهای پرفروش بازار ما یعنی خانواده پراید و خانواده پژو ۴۰۵ و فرزندان و نوههایش ضعیفتر است!
لازم به ذکر است که این خودرو دارای دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو میباشد و ترمزهای جلو این خودرو از نوع دیسکی و ترمزهای عقب آن کاسهای میباشند. همچنین این خودرو مجهز به سیستمهای ترمز ABS+EBD و BOS میباشد.تجهیزات و امکانات:
این خودرو مجهز به تجهیزات خیرهکنندهای نیست. رینگ آلومینیومی، آنتن کوسهای، آینههای بغل برقی، پاور ویندوز، صندلیهای چرمی، سیستم صوتی با پخش MP3 و دارای USB به همراه ۴ بلندگو، سیستم کنترل باد تایرها و سنسور پارک عقب بخش اعظم امکانات این خودرو را تشکیل میدهند.
شاید قابلتوجهترین نکته در تجهیزات این خودرو فرمان این خودرو است که از نوع برقی میباشد. این بدان معناست که توان بسیار کمتری نسبت به فرمانهای هیدرولیک استفاده میکند و میتواند در مصرف سوخت نیز اندکی صرفهجویی کند.
قیمت و شرایط بازار:
خودروسازان راین قیمت این خودرو را زیر ۴۰ میلیون تومان اعلام کرده است. با توجه به این قیمت، راین V5 باید با رقبای قدری مثل تندر ۹۰ مدل E1، پژو ۲۰۶ صندوقدار و رقبای هموطنش ازجمله امویام ۳۱۵ سدان و برلیانس H230 رقابت کند. همچنین با این مبلغ میتوان خودروهایی مانند سمند سورن و پژو پرشیا را نیز خریداری کرد. درنتیجه به نظر میرسد در صورتی که قیمت این خودرو بالای ۳۵ میلیون تومان باشد، کار بسیار دشواری برای موفقیت در این بخش پرترافیک بازار خواهد داشت.
نقاط ضعف: ایمنی ضعیف، فضای کوچک، نفوذ صداهای اضافی به کابین، کیفیت نه چندان خوب قطعات پلاستیکی
Aria
۲۸ تیر ۱۳۹۴یعنی واقعا خودشون نمیدونن چرخ به این کوچیکی ماشین به این بی ریختی رو بیریخت تر میکنه؟
سامان از تبریز
۲۸ تیر ۱۳۹۴یاد چرخ های فرغون افتادم :)
سجاد
۲۸ تیر ۱۳۹۴در عوض ارزونترش میکنه . . .
.
این ماشین شدیداً منو یاد فیات سیه نا انداخت!
البته جلوش شبیه محصولات فولکسه . ..
علیرضا
۲۸ تیر ۱۳۹۴اسفناکه ….. اسفناک،
ایرانی جماعت با این ماشینهای آشغال میونه خوبی نداره، ولی متاسفانه بعضیها مجبورن با توجه به جیبشون خرید کنن و تنها دلیل واردات این آشغالها همینه.
امیدوارم به زودی وضعیت جیب مردم بهتر بشه تا بتونن بهترین برندها رو خریداری و استفاده کنن.
مرسدس و فولکس واگن هم که آمادگی خودشون رو برای سرمایه گذاری در صنعت خودرو اعلام کردن و به شدت در حال رفت آمد به جاده مخصوص هستند.
آماده باشید و پولهاتون رو جمع کنید برای یک برند معتبر و ایمن.
amir
۲۸ تیر ۱۳۹۴به جان خودم چند وقت ماشین نداشتن کسی رو نکشته ما الان 6 ماه ماشین نداریم و می خواستیم جک بگیریم ولی گفتیم ماشین نداشتن بهتر از اینه که این آشغالا رو سوار شیم به نظر من مردم صبر کنند و ماشین های مونتاژ و چینی رو نخرند و منتظر برند های معتبر با قیمت مناسب باشن هم به خدمون خدمت کردیم هم به نسل بعد
Archi KHAN
۲۸ تیر ۱۳۹۴ای وای برما ،
چی فکر میکردیم و چی شد…
شایان
۲۸ تیر ۱۳۹۴انتظار داشتی بوگاتی بخریم با تحریمهایه برداشته شده نه داداشه من خیلی اگه تلاش کنیم بتونیم سانگ شانگ بخریم!
Erfan
۲۸ تیر ۱۳۹۴سانگ شانگ رو خوب اومدی :D
شایان
۲۸ تیر ۱۳۹۴والا به خدا اسماشونم برای عهد دقیانوسه
رضا
۲۸ تیر ۱۳۹۴شایدم ژانگ میون پو!!!!!
amir
۲۸ تیر ۱۳۹۴اینقدر که چینی ها رو مسخره می کنی خودرو های مونتاژی هم مسخره کن که تو نواب ما از یه ترافیک روان افتادیم تو یه ترافیک سنگین اون موقع اونجوری ترافیک نمیشد بعد از جلو رفتن دیدیم 206 با سرعت 100 یهو خاموش کرده بوده و هلش دادن برده بودن کنار جاده
aref
۲۸ تیر ۱۳۹۴سورن بدبخت چیش از این کمتره؟حد اقل بعد از توافق میرفتن سراغ هیوندا ، اکسنت و النترا منتاژ می کردن
مازي
۱۳ شهریور ۱۳۹۶خب الان اکسنت داره مونتاژ میشه تو کرمان موتور با قیمت 97 میلیون،بخرین دیگه؟.2/3 برابر این خودرو قیمت داره
احسان آرسنالی
۲۸ تیر ۱۳۹۴در توضیح این شرایط همین بس که :
از ماست که بر ماست
M Power
۲۸ تیر ۱۳۹۴واقعا متاسفم . من یه سوال از آقایون به ظاهر مسوول دارم
شما که لطفا همه کار میکنید تا سایپا و ایران خودرو توی آشغال سازی انحصاری باشن لطفا نرید از چین ماشینای آشغالتر وارد کنید ما به همین آشغال های انحصاری خودمون راضی هستیم .
یه سوال هم از خودروسازی راین ، شما که ماشین وارد میکنید این همه هزینه میدید بابا تورو خدا یه مقدار هم واسه شعور مصرف کننده ارزش قائل بشید و فقط به خالی کردن جیبش و پر شدن جیب خودتون فکر نکنید.
احسان آرسنالی
۲۸ تیر ۱۳۹۴ببخشید قربان همین شعور مصرف کننده خودش با پای خودش میره میخره مثلا بابای من مگه راضی میشد دنا نخره. بلاخره بعد از جنگ و جدل رفت خرید برادر (( خانه از پای بست ویران است))
فقیر
۲۸ تیر ۱۳۹۴اینکه مسئولین نقل کلامشان مردم نجیب و درجه یک هست با این ***و ***و همخوانی دارد..ایا لیاقت این مردم مظلوم این اشغالها هستند…چرا مردم کشورهای خیلی فقیرتر و عقب مانده تر از ما ایمن ترین ماشینهای روز دنیارو با قیمتهای معقول سوار میشوند ولی ما…
امیرحسین
۲۸ تیر ۱۳۹۴من نمیدونم چرا خودروسازان وطنی روند استاندارد خودروسازی رو طی نمیکنند؟؟
چرا اشتباهات گذشته رو تکرار میکنند؟؟
مثل بعضی خودروسازان جهان از استودیوهای طراحی استفاده کنند و با مشاوره آنها خودرو بسازند.
تا کی صحبت های مالیخولیایی مثل استفاده از نبوغ داخلی!!!استعداد ایرانی!!!! و غیره….
تا امروز اوج خلاقیت ایرانی تغییر چراغهای پراید بوده
میلاد
۲۸ تیر ۱۳۹۴یعنی اینا خوداییش ملت رو چی فرض کردند؟؟؟!
اتفاقا دیشب یکی از مسئولین راین خودرو رو اورده بودن تلویزیون داشت درمورد محصول فوق العاده مسخرشون صحبت میکرد،میگفت ما تمام پیچ و مهره های محصولاتمون رو با عشق میبندیم!!
ادم چی بگه؟ واقعا چی بگیم؟؟! رفتن یه محصول اشغال ناشناخته چینی رو ورداشتن اوردن با یه موتور بنجل قدیمی تویوتا سرهم کردن اسم جدید گذاشتند روش شدن خوردروساز!!
یعنی واقعا لیاقت یه ایرونی اینه؟?؟!
پنجاه ساله مثلا صنعت خودرو داریم،این همه وام،این همه رانت،این همه حمایت الکی،این همه انحصار . . بعد باید به اینجا برسیم!!
واقعا خیلی بیحیا هستن. . .
شایان
۲۸ تیر ۱۳۹۴دولت تدبیر و امید دوستت داریم ما دوستت داریم ما خخخخخخخخخخ
محسن
۲۸ تیر ۱۳۹۴اصلا سخت نیست پیشبینی شکست همه جانبه ی این ماشین!
در مقابل تمامی رقبای داخلیش از تندر 90 تا ام وی ام 315 و حتی اچ330 هیچ حرفی برای گفتن نداره. تنها دلیل منطقی برای خریدش اینه که از طریق سازمان ها و نهاد های مختلف تسهیلات ارزون و تخفیفات متعدد براش در نظر بگیرند و گرنه یک فاجعه ی تجاری به تمام معنا هست تولید این خودرو.
درسته که همیشه انتقاداتی به نحوه ی مدیریت شرکت های خودروساز دولتی وارد بوده و هست (که من خودم نسبت به سیاست های مدیریتی اونها همیشه شدیدا شاکی ام!) اما تولید همجین ماشین هایی اون هم به این شکل نشون میده اوضاع تو بخش خصوصی هم اصلا چنگی به دل نمیزنه.
ای داد… ای وای بر ما…
محسن
۲۸ تیر ۱۳۹۴که البته مقصر تمامی این ها سیاست های نابخردانه و ***دولت در زمینه ی اعمال تعرفه های کمرشکن واردات خودرو هست. این تعرفه ها تولید کننده های تنبل عزیزمون رو نسبت به هرکونه بهبود وضع اسفناک حال حاضر در تولید بی رمق میکنه.
به طوری که به تولید کننده های خصوصی اجازه میده خطوط تولید تولید همچنین خودرو های افتضاحی رو که حتی تو کشور خودشون پشیزی ارزش ندارند و تنها 2 ستاره از یکی از بی اعتبار ترین موسسات ایمنی دریافت میکنند، رو وارد کنند و با کلی تعریف و تمجید و پیاز داغ و منت کشی به عناوین دروغین مختلف به مردم بندازند. خودرو هایی که حتی تو کشور مبدا، چین که یکی از رقابتی ترین بازار های خودروی دنیاست، با ذره ای اقبال در فروش مواجه نمیشه. با این حال بازار کشور ما انقدر بی صاحب هست و دست مصرف کننده بسته که تولید کننده ی داخلی این اعتماد به نفس رو داره که در صورت تولید همچین حلبی هایی باز هم در نهایت به سود کلان دست پیدا کنه.
واقعا مایه ی تاسف و ننگه که در این کشور سازمان حمایت از مصرف کنندگان تنها وظیفه ی تعریف شده اش سرکوب و ستم به مصرف کننده ی بی نواست. این رویه هم مختص یک دولت خاص نبوده و نیست و تمامی صاحبان مسند تا به این جا این روند ظالمانه رو پیگیری کرده اند.
رامتین
۲۸ تیر ۱۳۹۴ای بابا. چرا ول نمیکنن خودروسازها این محصولات چینی رو.
چرا انسانها اینقدر حریص پول هستند. یه مشت آدم عقب افتاده، بی اخلاق، بیسواد در صنعت ما جمع شدند که اصلا نمیفهمند رضایت مشتری چیه و فقط بفکر منافع خود هستند.
من حتی اگر اتومبیلهای چینی را به قیمت 5 میلیون هم بدند هیچگاه به سمتشون نمیرم. دیروز خبری شنیدم که شرکت جیلران، اتومبیل جیلی x7 که شاسی بلنده و قیمتش تا همین 1 هفته پیش 115 میلیون بود، یهو با قیمت 89 میخواد بفروشه. متوجه شدید ***و ***تا چه حد وجود داره؟
RETOLEX
۲۸ تیر ۱۳۹۴اوضاع درست شدنی نیست .
اقایون خوش حال نباشید که فولکس واگن و …… داره میاد ،انچنان قیمتی روش میذارن که دست من و امثال من ازش کوتاهه .
اینجا دیگه جای زندگی نیست !!
دو سال دیگه همین اشغال میره رو هفتاد هشتاد میلیون
به ماشیناتون رسیدگی کنین که شاید دیگه ماشین جدیدی تو زندگیتون نیاد
چرا مردم ساکت نشستن
باید مردم بفهمن که چه بلایی داره سرشون میاد . هنوز بعضی ها نمیدونن
میلاد حرف خوبی زد :
واقعا بیحیا هستن . . .
واقعا……..هستن
واقعا……..هستن
……………
………..
……
….
..
.
amir
۲۸ تیر ۱۳۹۴بازم اونا یه چیز تولید میکن خالص مونتاژ کار نیستن این ها همین ندارن
amir
۲۸ تیر ۱۳۹۴سام دوستان در وصف این ماشین همین بس که از موسسه ایمنی خود چین 2 ستاره گرفته یعنی استاندارد جهانی صفر و مردم بدبخت ما با خداتومن قیمت باید همچین چیزی بخرن البته خیلیا هم نمیتونن همینو بخرن البته با این وضع گرونی بی حد و اندازه ماشین های ما
هادی
۲۸ تیر ۱۳۹۴هیچ برتری نسبت به تیبا نداره که بخاد گرون تر باشه
این خودرو سازا چرا کل ماشین رو بیارن موتور گیربکس رو بیارن بزارن رو پراید
GR-R'
۲۸ تیر ۱۳۹۴بدبختیه ما اینه که مسؤولآن ما در جامعه نبودن ونیستن که ببینن مردم چه می کشن و حتی ماشین داخلی و چینی. سوار نمیشن یا تصادفات رو هم نمی خوان ببینن که چه برسر مردم میارن و چگونه زندگیشونو از هم می پاشونه،
مثلا رییس جمهور روسیه چند وقت پیش سری به صنعت ماشین الات زده بود و هر چیزی که بود امتحان میکرد اینا به فکر مردمشونن نه ما……..
محسن
۲۸ تیر ۱۳۹۴اگه به منه سه چهار ماه دیگه کار میکنم پولمو جمع میکنم میرم 46 تومن میدم یدونه پرشیا داشبور سوناتایی میخرم! اخه این چیه اصلا قیافه نداره!
تنها فرقش با ال90، داشبوردش از ال90 خشگل تره و اینکه یه اپشن باد تایر هارو هم اضافه داره.
یه پسر
۲۸ تیر ۱۳۹۴دادا پارس داشبورد سوناتایی ( بیچاره هیوندا ) 38 تومنه
خلاصه اضافه کاری نکن :)
امیر
۲۸ تیر ۱۳۹۴شاید خودرهای وطنی بهتر باشن؟
هر چند خودرهای داخل کشور هم ….
Erfan
۲۸ تیر ۱۳۹۴:|
قبل از هر چیزی میخوام یه حرف بزنم و خودم رو خالی کنم، بعد ادامه میدم بقیه چیزا رو:
چــــــــــــــــــــــیـــــــــــــــــــــــــــــن. ازت متنـــــــــــــــــــــــــــفرمــــــــــ
در مورد این ماشین:
واقعا خودروسازان داخلی با اون لگن هایی که میسازین و گروه راین که این آشغال ها رو وارد میکنین، اون نونی که میبرن سر سفره خانوادتون، آیا حلاله؟ البته اگر حلال و حرومی وجود داشته باشه.
وارد کنندگانی که اجازه ورود این زباله های چینی به کشور رو میدید، شما هم ***** هستید.
و در آخر هم جا داره یه درود بفرستم به روح و روان پاک اون عزیزی که چین رو اصلا به حساب نمی آورد و با آلمان و ژاپن و آمریکا و انگلیس رابطه برقرار می کرد نه با این………………………………..
شایان
۲۸ تیر ۱۳۹۴درود به شرفش مشکل ما هم همینه داداشم که همیشه زود قضاوت میکنیم و رویه جو پرواز میکنیم نمونش چند روز پیش عرفان دلم میخواد بعد از مثلا برداشته شدن تحریمها دوباره بیام و بیای و به همه اثبات بشه که اینا همش فیلم بوده و هست و البته خواهد بود اینم بگم یکم بهتر شد حداقل جو سایت بیشتر واقع بینانه تر شد و این خوبه
Erfan
۲۸ تیر ۱۳۹۴شایان جان اطرافیان من خیلی به این رفع تحریما امیدوارن. من همیشه نظرم یکی بوده و هست. این تحریما همش فیلمه اما هیچ کدام از اطرافیان گوش نمیدن و فکر میکنن تحریما برداشته بشه میتونن برن مغازه ماست بخرن و فروشنده هم به جای بقیه پولشون بهشون پراید بده :) من یکی به شخصه هیچ امیدی به هیچ کس و هیچ چیزی ندارم. وقتی که یه کشور مثل آلمان رو میبینم و با ایران مقایسه می کنم، گریم میگیره. ما چی بودیم و چی شدیم. جون هموطن های من باید با آشغال های ایران خودرو و سایپا و به قول خودت سانگ شانگ و… به خاطر یه مشت آدم ***** به خطر بیوفته.
میگه مردمی که تاریخ را فراموش میکنند، محکوم هستند که دوباره آن را تکرار کنند. الآن حکایت این کشور ماست. میدونی که درباره چی حرف میزنم.
تحریم لغو میشه و مردم کیف میکنن که یه نفر تونسته با تفکر و تدبیر کشور رو به جلو ببره. در حالی که تدبیر معنای دیگه ای داره. تدبیر به این میگن که بری بخشی از سهام مرسدس بنز رو بخری. تدبیر به این میگن که هنوز بعد از سالیان سال ما از قطعاتی که اون عزیز سفارش داده در تمام صنعت هامون از جمله نظامی و نفتی داریم استفاده می کنیم.
بنتلی
۲۸ تیر ۱۳۹۴دوستان ناراحت نشین چون این خودرو وقتی اومد ک توافق نشده بود وتازه خبرشو پدال گذاشته،من امیدوارم فولکس خودرو ارزون مخصوص ایران تولید کنه مث کاری ک تو برزیل و کشورای دیگه انجام داده،همچنین امیدوارم ارزش پولمون زیادبشه
سامان از تبریز
۲۸ تیر ۱۳۹۴بچه ها یه چیزی
ماشینهای چینی تو عکس خیلی خوشگلترند نمونش هم mvm 550
حالا از نزدیک اینو ببینیم چی میشه
35 میلیون که هیچ
10 میلیونم براش زیاده
ایشالله که فروش نکنه و منتاژ نشه
بابک
۲۸ تیر ۱۳۹۴والا ایتقدر الان با خوندن این متن و دیدن این ماشین اعصابم خورد شد و به هم ریختم که هیچ نظری نمیتونم بدم ولی اگه ***و مدیر سایت دست و بال ما رو نبسته بودن خیلی چیز ها میگفتم……
یه پسر
۲۸ تیر ۱۳۹۴دوستان چرا تو این عکس صندلی های جلو ی ماشین از شیشه عقب دیده میشه ؟؟؟
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/07/faw-vita-v5-008.jpg
مگه میشه ؟؟!! مگه داریم ؟؟؟!!!
تاوریل الف
۲۸ تیر ۱۳۹۴سه شنبه مدیران فولکس واگن میان ایران امیدوارم یه اتفاقاتی بیفته… این مال قبل توافقه که الان داره تولیدش کلید میخوره .. البته نباید منکر بی تدبیری حضرات شد
منصور
۲۸ تیر ۱۳۹۴آقا میلاد عزیز اون بنده خدا کارمند راین خودرو راست میگفته بنده خدا.
حاضرم قسم بخورم تمام پیچ و مهره هاشونو با عشق میبندن
خدا شاهده عشق دارن….
اونا عاشقن
عشق ثروت… عشق انحصار…عشق ***
عشق مهمه میفهمی..؟!
گور بابای ایمنی…گور پدر جون مردم…کیفیت کدوم خریه…همینه که هست…بخر سوار شو کیف کن دهنتم ببند…
اما اینبار قضیه فرق میکنه. همه ما متحد میشیم نمیخریم به امید ورشکستگی همه اونایی که پولمونو، اعصابمونو، و از همه مهمتر جون عده زیادی از هموطنامونو با گاری های عهد عتیقشون به یغما بردن و به ریشمون خندیدن که همینه که هست…
به امید روزی که زمین کارخونه های مثلا خودروسازمونو شخم بخوره و توش با افتخار پسته و زعفرون ایرانی کاشته بشه
amin
۴ مرداد ۱۳۹۴آقا منصور دمت گرم. همه رو خوب اومدی
Behnam
۲۸ تیر ۱۳۹۴این ماشین منو یاد بدبختی و عقب موندگیه کشور و ملت عزیزمون انداخت …
h112
۲۸ تیر ۱۳۹۴اگه نمونه دنده دستیش هم قیمت پراید یعنی تا ۲۲ میلیون باشه …راحت جای پراید رو میگیره…حتی جای تیبا رو هم میگیره…ایمنیش که صد در صد از پراید بهتره…
پراید هنوز یه آینه بغل برقی نداره بعد امدن ایربگ گذاشتن براش…
یه پسر
۲۸ تیر ۱۳۹۴اگه با قیمت 22 تا نهایتا 25 میلیون مونتاژ میشد که وجدانا فرقی هم با تیبا نداره می تونست تو بازار جا باز کنه و ملت از سر ناچاری سراغش برن اما خریدش اصلا عاقلانه نیست
تو ماشینای چینی بازار فقط و فقط لیفان 620 تا حدی هم جک جی 5 و جک اس 5 ارزش خرید رو دارن و الی همه از یه کنار آشغالی بیش نیستن و نسبت به قیمتشون خریدشون ارزش نداره
مثلا ام وی ام 315 چی داره که باید نزدیک به 10 میلیون از رانا گرون تر باشه ؟؟؟
به جز اینکه شتابش در حد پیکانه و دیسک صفحه اش هم بیشتر تشک و بالشت تا دیسک و صفحه و از 315 بدتر 530
امین
۲۸ تیر ۱۳۹۴بابا با 30 تومن برید یه 206 تیپ 5 تر و تمیز مدل 90 رو بگیرید . حداقلش اینه که سه چهار ستاره ایمنی اروپا رو گرفته . والا به خدا
شایان
۲۹ تیر ۱۳۹۴206 هم مثله اینا کدوم استاندارد برادر من اون استاندارد و لولو برد داداشم اون مونتاژ فرانسس که ستاره گرفته نه… استغفرالله
امین
۲۸ تیر ۱۳۹۴کار ما شده اومدن توی این سایتها و ابراز نظرات . اگر هزار سال تو این سایتها نظراتمون رو بگین به هیج جا نمیرسیم . ما نیاز به یک برنامه مثل نود داریم البته نود صنعتی یا برنامه ای مثل تاپ گیر و از این نمونه ها که پدر صاحب این کارخونه ها رو بیارن جلوی چششون. چند وقت قبل هم گفتم که اساتید بشینن و کمپینی راه بندازن با اصول کاری منظم تا شاید بتونیم به حقمون برسیم .
شایان
۲۹ تیر ۱۳۹۴امین خان! نود ورزشی چه تاجی به سر این فوتبال زده برادر من جز اینکه همیشه رو به عقب بفرستتش و یه مشت بازیکنه بنجل و چند برابر کنه قیمتاشونو بهت قول میدن اگه چنین برنامه ای در ایران در بیاد با پنجاه میلیون پرایدم بهت نمیدن نود ورزشی جز تخریب فوتبال و دلالی واسه یه عده و نفوذ یه مشت بی سواد به صدا و سیما چیزه دیگه ای نداره خواهشا این قلم بارو نخواید بذارید همین قیمت باشن تا از دستمون در نرفته و دو برابر نشده!!!