جنگ تجاری آمریکا و چین باعث نشده کمپانی زوتی که در کشور ما هم با خودروی آریو حضور دارد از آماده شدن برای فروش خودروهای خود در یکی از مهمترین بازارهای خودرویی دنیا دست بکشد. این خودروساز چینی در چند روز آینده اولین نمایندگیهای خود در انجمن نمایندگیهای خودرویی آمریکا NADA را معرفی خواهد کرد.
بیانیهی زوتی اطلاعات بیشتری را در بر نداشته اما گفته شده این نمایندگیها اقدام به فروش محصولات زوتی در کشور آمریکا خواهند کرد.
اگرچه انتظار میرود اطلاعات بیشتر در چند روز آینده منتشر شود اما زوتی قبلاً گفته بود اولین محصولش در آمریکا یک شاسیبلند خواهد بود و در سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد. این شرکت چیز زیادی را اعلام نکرده اما قبلاً گفته بود کارهای مهندسی، توسعه و تست این خودرو در دست اقدام است.
علیرغم عدم وجود اطلاعات زیاد، پیج فیسبوک زوتی آمریکا پر از تصاویر کراس اوور T700 است. این خودرو اساساً کپی دقیقی از نسل اول رنجروور اووک محسوب میشود. البته هولدینگ HAAH که کارهای توزیع خودروها در آمریکا را انجام میدهد قبلاً گفته بود زوتی در حال توسعهی چندین خودروی جدید بوده و یکی از آنها در سهماهه پایانی سال ۲۰۲۰ وارد بازار خودروی آمریکا خواهد شد.
Dante
۶ بهمن ۱۳۹۷خبر ناراحت کننده ای هست .
نمیدونم چرا به این اجازه ورود به بازار آمریکا رو دادند !
حسن
۶ بهمن ۱۳۹۷بیشتر برای برندهای کره ای باید ناراحت کننده باشه چون خودروسازان چینی با پیشرفتهاشون بازار 10 درصدی که هیوندا در سال 2008 در چین داشت رو به 4 درصد در 2018 رسوندن
همین اتفاق در امریکا هم رخ میده و شرکتهای چینی میتونن در عرض 3-4 سال بازار ماشینهای کره ای رو بگیرن
Mآsكvيch
۶ بهمن ۱۳۹۷https://focus2move.com/world-cars-brand-ranking/
این درصد افزایش فروش های کیا و هیوندا هم هم تقدیم به تو ?
فقط اون ۹- درصد فورد و ۷- بیوک و ۳.۴- درصد جی ام سی ?
amin
۶ بهمن ۱۳۹۷این مربوط به کل جهانه
ما درباره کاهش فروش در چین و آمریکا صحبت کردیم
گرچه که طبق آمار فروش کیا هیوندای نسبت به 2017 یک رتبه افت داشته
saeed
۶ بهمن ۱۳۹۷جالبه چینیها هم وارد بازار آمریکا شدن اما فرانسویها هنوز تو خوشون نمیبینن وارد این بازار شن (نمیگم راشون نمیدن ها خودشون چون از فروششون مطمئن نیستن ، ریسک نمیکنن بیان).
حسن
۶ بهمن ۱۳۹۷چون خودروسازان فرانسوی (( به غیر از رنو)) شانسی تو بازار رقابتی امریکا ندارن
با چه محصولی میخوان تو اون بازار رقابت کنن؟؟؟
برا همین که بیش از 30 ساله جرات وررو به اون بازار رو ندارن
پویان
۶ بهمن ۱۳۹۷موقعی که سیترون 1955 ماشین ds رو ساخت که جان شارل دوگل رو در یک ترور نجات داد بقیه کجا بودن . درباره کیفیت فرانسویها شک نکن ضعفشون بازاریابی قویه .مگه اینکه بخوای هنوز خودرو 206 بیست و دو سال پیش رو فرانسوی بدونی.
فرانسویها کاملا از کره ای ها سرتر هستند ولی از المان وجاپن پایین تر
حسن
۶ بهمن ۱۳۹۷در خوب بودن خودروسازان فرانسوی تا دهه 80 شکی نیست
ولی بعد دهه 80 دیگه نتونستن مثل سابق بشن
ولی ماشینهای فرانسوی فقط از کره ای ها بهترن و شکی درش نیست
در مورد بازار یابی هم باید گفت برای چی میخوان بازار یابی کنن؟؟ چه محصول چشم گیری الان دارن که بخوان با محصولاتی مثل تویوتا کمری یا هوندا اکورد یا امثاا اینها رقابت کنن؟؟
saeed
۶ بهمن ۱۳۹۷من طرفدار کشور خاصی نیستم.بله فرانسویها یه زمانی تو یسری مسائل عالی بودن.اما در حال حاضر و تو سال 2019 (نه زمان قدیما ) جهت اطلاعات خودم خیلی دوست دارم بدونم برتری فرانسویها نسبت به کره ایها (نه ژاپنیها و آلمانیها) بر اساس مستندات و واقعیات نه صرف تعصب چیه؟
Ferrari
۶ بهمن ۱۳۹۷دوست عزیز برای چی ندونسته نظر میدین؟؟ اکثر رقبایی که پژو در اروپا باهاشون رقابت میکنه درامریکا حضور دارن مگه بازار امریکا چقدر خاصه که میگی با چه محصولی بیاد؟؟ حضور پژو در امریکا به این سادگی نیست پژو برنامه ریزی های خاصی داره و حضور در بازار امریکای شمالی تا ۲۰۲۶ طول میکشه
https://www.motor1.com/news/253046/peugeot-planning-facility-united-states
ahmad
۶ بهمن ۱۳۹۷اخه یه حرفی بزن که به عقل ادم بگنجه ، فرانسویا شانسی ندارن ، اونوقت چینیا دارن !!!! ، تا همین چند سال پیش خیلیا به خودشون جرات مقایسه کردن کره ای با فرانسوی رو نمیدادن ، حالا کار به جایی رسیده که میان میگن فرانسوی شانسی نداره ولی چینی داره ، پژو-سیتروئن که دومین خودروساز بزرگ اروپا هستند ، رنو که نهمین خودروساز بزرگ دنیا هست اینا شانسی ندارن ولی چینیا دارن لابد تا دو ، سه سال دیگه میاید میگید سایپا و ایرانخودرو هم بهتر از فرانسویا هستند ، بابا ادم اینهمه تعصب و دشمنی الکی رو با خودروسازان فرانسوی میبینه ، واقعا حیرت میکنه ، داداش فرانسویا اگر هنوز به امریکا نرفتن بخدا به این دلیل نیست که راه نمیدنشون ها ، اونجور که خیلیا فکر میکنن عده ای لب مرزای امریکا گذاشتن و بهشون دستور دادن تا فقط از ورود خودروهای فرانسوی وکلا هر چیزی که فرانسویه جلوگیری کنن نیست ، بلکه خود فرانسویا دارن برنامه ریزی دقیق و بلند مدتی رو برای ورود به امریکا انجام میدن ، دارن روی برنامهای تبلیغاتی و شبکه فروش ونمایدگیهای خودشون کار میکنن تا با یه برنامه دقیق و حساب شده وارد بشن . ( پدال لطفا، خواهشا تایید کن ، بخدا حرف بدی نزدم ، به امریکاییها هم توهین نکردم )
مهدی
۶ بهمن ۱۳۹۷جالب شما اصلا یه ماشین امریکایی یا محصولات جدید فرانسویاز نزدیک ندیدی پشت فرمون یهکره و ژاپنی هم نشستی اون وقت جوری حرف میزنی انگار ده تا ماشین روز دنیا رو اوراق کردی
me84
۶ بهمن ۱۳۹۷.
آمریکا آزاد ترین بازار و اقتصاد رو در دنیا داره. هر کی بتونه استانداردهاشونو پاس کنه میتونه ورود کنه به بازارشون. البته یکی از اقوام دور که در ایالت فلوریدا زندگی میکنه و زمان جرج بوش مهاجرت کرده بود میگفت زمان اوباما به یکباره بازار پر شد از جنسهای
بی کیفیت چینی و همین باعث شد تو بازار آمریکا جنس چینی به garbage معروف بشه. میگفت بنظر میرسه اوباما به عمد خیلی از استانداردها رو در مورد چین اجرا نمیکرد و چشم پوشی میکرد و همین باعث شد زمان اون رکود و بیکاری در آمریکا زیاد بشه. اما ظاهرا ترامپ دوباره به بازار آمریکا داره حسابی میرسه و رویکرد کاملا متفاوتی نسبت به اوباما داره.
پویان
۶ بهمن ۱۳۹۷ترامپ بر خلاف تصور رئیس جمهور ایده ال چینی هاست .
چون نمیتونه بر خلاف اوباما با اروپا و جاپن و اسیا اجماعی علیه چین ایجاد کنه .
حتی پیمان ترانس پاسیفیک که اوباما برقرار کرد رو ترامپ ازش خارج شد .
جنس بی کیفیت چینی که فامیل شما گفته به دلیل قیمت پایینشه وگرنهجنشس باکیفیت چینی گرانه و در امریکا چون سود حرف اول رو میزنه جنس بیکیفیت اومده نه اینکه چون اوباما بوده اینطوری شده
Ferrari
۶ بهمن ۱۳۹۷همین رییس جمهور ایده ال چینی ها ترمز رشد اقتصادی چین رو کشیده و دولت چین رو با بحران مواجه کرده
شایان
۶ بهمن ۱۳۹۷رشد اقتصادی چین بخاطر این کم شده که داره کم کم توسعه یافته میشه
الان شما برو ببین تمام کشورای پیشرفته جهان رشد اقتصادیشون کمه بدلیل اینکه زیربناشون فراهم شده
رشد اقتادی وحشناک چینم بخاطر این بوده که داشتن زیرساختاشونو درست میکردن محرکه اقتصادشون بوده
Genius
۶ بهمن ۱۳۹۷مردمان ایران بیست سال پیش کره ایها رو مسخره میکردن و معتقد بودند خودرو فقط ژاپنی کره ای اسباب بازی است!حالا همین مردم ده سال اخیر مشتاق کره ایها شدن و چینی ها رو قبول ندارن درحالیکه چینی ها هم نرم نرمک وارد بازار اروپا و امریکا میشن!جالب اینه در تمام این سالها از این غافل افتادیم که ما هنوز داریم کیاپراید و پژو405 اونهم با کیفیتی بمراتب کمتر از قبل رو مونتاژ میکنیم!کاش یک دهم چینی ها عُرضه داشتیم…
sina7
۶ بهمن ۱۳۹۷نصفش تقصیر دولت و خودروسازه که به فکر پیشرفت نبودن و فقط به فکر گرفتن پول مردم و تحویل دادن اشغال بودن تا بتونن سود کنن
نصفشم تقصیر خود مردمه که 405 و پرشیا میخریدن و بهش لقب سلطان و سالار دادن اونام دیدن ملت باهاش حال میکنن هر روز بی کیفیت تر از دیروز ماشینارو ساختن
net
۶ بهمن ۱۳۹۷واقعا زشته برای امریکه که به عنوان ابرقدرت دنیا و غول ماشین سازی جهان هست و میخواد ماشینهای بی کیفیت کپی چینی وارد کنه،ترامپ باید جلو واردات ماشینهای بی کیفیت کپی چینی بگیره
واقعا زشته برای مردمان متمدن و پیشرفته امریکایی که ماشین چینی بی کیفیت کپی سوار بشن
پیرهن مشکی
۶ بهمن ۱۳۹۷خدا رو شکر لااقل رضوانی و آرین رو به عنوان نماینده ی ایران داریم. وگرنه ایران خودرو و سایپا که دنبال سود خودشونن.
ح.ع
۶ بهمن ۱۳۹۷کاملا با نظر پویان درباره خودروهای فرانسوی موافقم خصوصا تخصصشون در ساخت و طراحی سیستم تعلیق.فقط حیف که هیچوقت نتونستن محصولات لوکس رقابتی تولید کنن مث پژو 607!
حمیدرضا
۶ بهمن ۱۳۹۷قطعا کپی نخواهد زد و یه طراحی مستقل خواهد داشت شرکت زوتی تو این چند ساله با طراحی ماشین های کپی خیلی منابع مالی صرفه جویی کرده و به همین دلیل پول خیلی زیادی داره و میتونه نرم نرمک خودشو سمت طراحی مستقل برسونه
هیچی دیگه دوسال دیگه قطعات زوتی رو هم نداریم که ماشیناشونو سوار شیم
بی نام
۶ بهمن ۱۳۹۷بازار تعیین میکنه موفق میشن یا نه. در حال حاضر وضعیت اقتصادی امریکا طوریه که امریکایی ها مشکلی برای خرید خودروی گرونتر ندارن و البته قیمت سوخت هم براشون مشکلی ایجاد نمیکنه برا همین تصور اینکه خودروهای چینی تو بازار امریکا موفق بشن مشکله