بهتازگی تصاویر جدیدی از SUV پرچمدار شرکت چینی زوتی بنام T700 منتشر شده است. این خودرو نسخهٔ تولیدی کانسپت T600 S است و در طراحی آن تأثیراتی از رنجروور دیده میشد اما مانند مدل SR9 یک کپی فاحش محسوب نمیشود. در نمای جلویی این کراساوور چینی چراغهایی باریک و جلوپنجرهٔ ششضلعی بزرگی به چشم میخورد که نشان زوتی به شکل عجیبی در میانهٔ آن کار شده است.
در نمای جانبی اما رینگهای آلیاژی اسپرت، یک خط کرومی در زیر پنجرهها و یک قطعهٔ نقرهایرنگ مورب روی درهای جلو بیش از همه جلبتوجه میکند. این در حالی است که چراغهای عقب T700 شباهت زیادی به چراغهای جگوار F-Pace دارند و ستون D آنهمانند دیگر کراساوورهای چینی جدید طراحی شده است.
این خودرو به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز شده است که ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیرو هم یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا یک واحد شش سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه قابل انتخاب است.
اما یکی از قسمتهای قابلتوجه این کراساوور چینی، فضای داخلی آن است یعنی جایی که در آن صندلیهایی با روکش چرم و داشبوردی با تکنولوژی بالا بکار رفته است. صفحه آمپر T700 تمام دیجیتال بوده و گرافیک خوبی دارد؛ اما غیرازاین، یک صفحهنمایش لمسی بزرگ ۱۴ اینچی نیز در وسط داشبورد نصب شده است که آنهم گرافیکی عالی دارد. البته شکل کلی داشبورد این خودرو بهویژه شکل دریچههای هوای آن شباهتهایی با ولوو کوپه کانسپت ۲۰۱۳ دارد.
در زیر نمایشگر میانی T700، دکمههایی تعبیه شدهاند که بسیار شبیه به دکمههای پیانو هستند. همچنین این نمونهای که تصاویر آن منتشر شده است، مجهز به گیربکس DCT (دوکلاچه) بوده و همچنین از سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز سود میبرد. علاوه بر این به نظر میرسد این مدل به سیستم کنترل پایین آمدن از شیبها نیز مجهز باشد. صندلیهای عقب نیز برای حمل سه نفر فضای کافی را ارائه میکنند. زوتی T700 بهزودی در بازار چین عرضه خواهد شد و انتظار میرود قیمتی در حدود ۱۵۰ هزار یوآن معادل ۲۱,۸۰۰ دلار داشته باشد.
#ali#
۹ اسفند ۱۳۹۵شتر گاو پلنگیه واسه خودش
!
shahin
۹ اسفند ۱۳۹۵بله درست حدس زدین! کپی دقیق و بی عیب و نقصی از suv جدید جگوار اف پیس میباشد این چینیه عزیز دل…من جای چین شرمنده شدم از این همه کپی کاری و تنبلی توی طراحی.ماشین فقط آلمان-بعد ژاپن بعد کره.در نهایت اگه شرایط مالی نبود ایرانی که یجورایی فرانسوی هم حساب میشه.
هادی
۱۰ اسفند ۱۳۹۵یوقت الگوش ولوو XC90 – 90 نباشه
داشبوردش ک اصن کپیه
ولی واقعا ولوو XC90 – 90 خیلی قشنگه
وقی دیدم قیمتش تو ایران بین 450 تا 500 میشه
اصن باورم نمیشد ی همچین قیمت پایینی باشه اونم تو ایران
انتظارم از رو ظاهرشو امکاناتشو کیفیتش حداقل 1 میلیارد بود
البته قضاوته دیگه..خخخ
خیلی شیکه ولوو های جدید
حسين
۱۰ اسفند ۱۳۹۵آقا این فرمونش خود فرمون پورشه نیست؟
ایرانی
۹ اسفند ۱۳۹۵تا حدی ادای ولوو را در آورده…
مخصوصا داشبورد و مقداری جلوی ماشین ..
خخخ
این چینیا واقعا تو زمینه خودرو بی ریشه اند…
الهی
۹ اسفند ۱۳۹۵خودروسازهای با اصالت از این چین چه میکشن!!!
آرش
۹ اسفند ۱۳۹۵پسر اینا دارن چجوری پیشرفت میکنن ؟
تا دیروز زوتی رو ی کپی کار ناشی میدونستم که کپی هاش به شکل احمقانه ای خنده داره …..
اما نظرم عوض شد …
مخصوصا که اون لوگوی زشت و بی معنیش رو تغییر داده
ایرانی
۹ اسفند ۱۳۹۵اینم مثلا کپیه ولوو هست..
داشبورد و جلو بندی…
خخخخخخخ
ahmad
۹ اسفند ۱۳۹۵الان یه سری میان میگن کپی کردن خوب کاریه!
کار هرکسی نیست و اصلا چینی ها خوب کاری کردن که میان از روی برند های دیگه کپی میکنن!!!
خخخخ
mojtaba
۹ اسفند ۱۳۹۵در آینده نه چندان دور تنها راه تشخیص ماشینای چینی فقط سایز لاستیک خاواهد بود و بس !!!!
محمد
۹ اسفند ۱۳۹۵اینده خودرو سازی دست چین
الان کپی چهار روز دیگه صاحب سبک
ژاپن و کره جنوبی هم از این کار به اینجا رسیدن ولی چین بازم رو دست اینا می زنه
ahmad
۹ اسفند ۱۳۹۵با کپی کردن هیچوقت نمیشه صاحب سبک شد
ژاپن و کره کجای کارشون رو به کپی کاری اوردن؟!
کره جنوبی ابتدا فقط از پلت فرم پایه ماشین های دیگه الگو برداری میکرد و زبان طراحی خاص خودش رو داشت
اینکه بری از روی طراحی های کمپانی های دیگه کپی بزنی و سبک و امضاشون رو جعل کنی افتضاح ترین کار دنیاست
خدا لعنت کنه این لیف عانو که از روی طرح آلفا جولیتا کپی ناقص زده و کاری کرده که حتی آدم وقتی از دور آلفا هم میبینه فکر میکنه چینیه!
صاحب سبک شدن چیزی نیست به سادگی به دست بیاد
اول باید زبان طراحی و امضا و اصالت داشت و بعد باید برای اعتبار بخشی به اون تلاش کرد
چیزی که حاصل نمیشه مگر بعد گذر سالیان دراز
(همین کره هم حالا حالا ها برای ورود به جمع بزرگان راه طولانی در پیش داره…)
سام
۱۰ اسفند ۱۳۹۵بنده بیش از سی سال است که خبرهای دنیای خودرو را رصد می کنم و این را با قاطعیت می گویم که تنها چیزی که خودروهای کره ای در ابتدای کارشان فاقد بودند تنها و تنها زبان و اصالت طراحی بود.اصلا ماشین های کره ای تا همین یک دهه پیش به بی اصالتی و زشتی معروف بودند به خصوص خودروهای هیوندای.از کدام زبان طراحی حرف می زنید؟!دوو ریسر که کپی محصولات پونتیاک بود و توی آمریکا با نام پونتیاک لمانز عرضه می شد.دوو اسپرو که توسط موسسه برتونه طراحی شده بود و شبیه محصولات سیتروئن بود.خودروهای هیوندای که درست شبیه محصولات میتسوبیشی بودند و هر کدام برای خودشان شترگاو پلنگی بودند که هیچ یک از دو نسل شان با هم شباهت نداشت.یعنی اینها زبان طراحی داشتند و متخصصان طراحی دنیا آن زمان این مسئله را تشخیص نداده بودند ولی شما تشخیص دادی؟! تازه هیوندای و کیا با استخدام طراحان اروپایی توانستند فرم خودروهای خود را تغییر بدهند وگرنه تا سال 2005 میلادی،تنها چیزی که خودروهای کره ای نداشتند زبان طراحی و هویت مشخص بود.
Mehran
۹ اسفند ۱۳۹۵۸یه جو بدی درست کردین تو سایت ادم میترسه کامنت بزاره
تعریف کنی یه عده میکوبنت بد بگی یکی دیگه میاد میشه وکیل مدافع اون شرکته بی نام و نشون که خودشم نمیدونه اصلا مالکش کیه
خدایی دیشب تو پیج پورشه پانامرا من بجای بعضیا خجالت کشیدم
الان همین پیج ببینین
اقا این اگه کپی کرده قرار نیست این کپی رو بفرسته سوئد بجای ولوو بفروشه. کپی کرده که بفروشه به ما.به ما ایرانیا.ما هم میخریم خوبم میخریم.به عشق همون مانیتور ۱۴ هم که شده میخریم اونم نه از کارخونه، از دست دلال تو بازار سیاه ۱۵ درصد گرونترم میخریم
پس دم خودشو ایده اقتصادیش گرم داره برا کشورش ارز اوری میکنه ناراحتی توام بکن
BMW
۹ اسفند ۱۳۹۵همش کپی داخلش که ولو عقبش جگوار جلوشم آئودی
نوید جهرمی
۹ اسفند ۱۳۹۵سایپا برو اینم بیار 150 بنداز ب ملت
حسین
۹ اسفند ۱۳۹۵آره باهاشم که قرارداد داره مثل z300 یه اسم ایرانی روش میذاره میگه تولید ملی!
علیرضا میرزایی
۱۰ اسفند ۱۳۹۵***درسته سایپا و ایرانخودرو خون مردمو تو شیشه ریختن ولی دلیل نمیشه قضاوت بیجا کنیم،سایپا هیچوقت ماشین چینی رو تولید ملی معرفی نکرده
حمیدرضا
۹ اسفند ۱۳۹۵خیلی پیشرفت کردن البته بازم ریشه هایی در کپی دیده میشه ولی خوب یه کپی خوب خودش هنره کاش یه مطلبی هم در مورد زوتی z700 می نوشتید به نظر من خیلی کپی هست ولی کپی عالی هست
یوسف
۹ اسفند ۱۳۹۵زوتی اس ۳۰۰ که به اسم آریو فرو کردن تو پاچه ملت احتمالا این ملغمه بی نظیر رو هم با اسم هخامنش تی ۷۰۰ و برچسب ۱۶۰- ۱۵۰ میلیون ناقابل به ملت عشق آپشن پیشکش خواهند کرد.
Mahdi DODGE
۹ اسفند ۱۳۹۵هر ماشینی دیدن ازش کپی زدن
اینم کپی چندتا ماشینه
البته کپی هاشون خوبه نه مثل سایپاست
Sardar
۹ اسفند ۱۳۹۵وقشه کم کم نظرمون رو نسبت به ماشین چینی عوض کنیم. جالبه ماشین ولوو هم شبیه تسلا هست ولی کسی نمی گه کپیه ولی به این می گن کپی و جالبتد اینکه خود ولوو صاحباش الان چینی ها هستن
علی
۹ اسفند ۱۳۹۵ماشالله هممون خوب بلدیم نظر بدیم” غافل از اینکه کجا بودنو به کجا رسیدن اونم با این سابقه کم” ما چی هستیم؟ از همه مهمتر چی میخوایم بشیم؟ تازشم تک تکمون تا چند سال دیگه چینی سوار خواهیم بود هر چقدر هم عاشقه ماشینای آلمانی یا ژاپنی باشیم. آره شاید اونا در حال حاضر سر تر باشن ولی موقعه پول دادن داستان یه چیزه دیگست. باریکلا به این همه پیشرفت و پشت کار چینی ها
amin
۹ اسفند ۱۳۹۵دیگه کم کم باید قبول کرد از نظر طراحی دارن به کره ای ها میرسن.اما یه چیزی برام جالبه.اینکه چینیها هم خودروهای جدیدشون رو به ایران نمیدن و نسل های قدیمی به بازار ایران وارد میشه
Omid622
۹ اسفند ۱۳۹۵شما نگا کن به آمپرها =پورشه پانامرا اصلا هلاک این تکنولوژی هستم
احسان(احسان سابق)
۹ اسفند ۱۳۹۵بنظرم چینیا پتانسیل خیلی خوبی دارن اما اینجور کپی برداری دیگه نخ نما شده و واسه همین کمپانی هایی مثل BYD و ترامپچی بدون کپی برداری های پر زرق و برق و تکیه به طراحی های ساده ولی نو دارن به بازاری مثل امریکا راه پیدا می کنن و تو بازار خودشون موفقن.
ارمان
۱۰ اسفند ۱۳۹۵باید طراحشو گرفت کرد تو این ماشین درو قفل کرد هفت روز بهش آش رشته داد . حالی کنه واسه خودش
پرهام
۱۰ اسفند ۱۳۹۵چینیا رشته دوست دارن تازه ازت تشکرم میکنه خیلی هم شاکی بازی دربیاری میده از روت یه کپی بزنن !!!!!!! ولی جدا از شوخی اصلا از لحاظ طراحی اصالت ندارن و زود به زود طرحا و حتی آرمشون کلا تغییر میکنه اما واقعا ماشیناشون داره بهتر میشه و تاسف که سایپا دست به دامن همین خودروساز محلیه چینه حالا هی بگید ایرانی بهتره عمرا سایپا بتونه حتی غربیلک فرمون اینو بسازه.
نت
۱۰ اسفند ۱۳۹۵خیلی زیباست .طراحی داخلی و بیرونی این ماشین اصلا به ماشینای چینی نمیخوره.اصلا احساس نمیکنم این ماشین چینی هست.
نت
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ال سی دی روی داشبورد از ولوو کپی کرده
نت
۱۰ اسفند ۱۳۹۵تمام ماشینای چینی یه طرف این ماشینم یه طرف.خیلی فرق میکن از لحاظ طراحی با ماشینای چینی دیگه که تولید شده
wolf man
۱۰ اسفند ۱۳۹۵. . . و ما همچنان مسخره میکنیم . . .
شکم خالی و . . . . .
باد گلوی فندقی . . .
ali
۱۰ اسفند ۱۳۹۵طراحی بیرونی و داخلیش مخلوطی از چندتا ماشینه مثل مازراتی.ولوو.جگوار… با این حال طراحیش چه داخلی چه بیرونی خوبه و شیکه… قدرت موتور و گیربکس هم خوبه… قیمتش کمتر از یک سوم ماشینای که ازشون کپی کرده هست!… ارزش خریدشو داره…فقط بحث کیفیت و سواری میمونه…!
احمدرضا
۱۰ اسفند ۱۳۹۵قیمتش به نسبت امکاناتش معقول به نظر میاد. البته معلوم نیست اگه بیاد ایران چه قیمتی پیدا کنه. بحث کپی ماشینهای چینی هم دیگه یک موضوع نخ نما برای ایراد گرفتن از چینی ها شده. با این نگاه اکثر ماشینهای دنیا از روی دست هم کپی شدند. کپی کردن هم هنر میخواد که ما اونهم نداریم. خود این شرکتهایی که ادعا میشه از خودروهاشون کپی شده اینقدر نسبت به این مساله تعصب و ادعا ندارند که برخی از دوستان توی ایران دارند. چین برای اروپا و آمریکا خودرو نمیسازه که نگران شباهت خودروهاش با خودروهای دیگه باشه. بازار هدف چین فعلاً کشورهای دیگه ای مثل ماست.
نت
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ولی ماشینای چینی کیفیت و ایمنی پایینی دارن در رانندگی . بازهم هر طوری باشه بهش میگن ماشین چینی
آرش َشهرابی
۱۲ اسفند ۱۳۹۵چند سال پیش رفتم نمایشگاه تکنولوژی شانگهای. یک قسمت مربوط به تازه های اسکن 3 بعدی بود. میفهمین که!!!! یه ماکت هواپیما و یه گلگیر گذاشته بودن در حضور همه داشتن اسکن میکردن. البته شرکتای ژاپنی هم در این بخش زیاد بودن. حالا فکر کنین شما یه کشور 1.5 میلیاردی اگه جلوی اینکارو بگیره چی میشه!!؟؟ برعکس اجازه فعالیت صنعتی رو به همه میده و مدیریتش میکنه که پول دربیاره. حالا ما رو ببین با این مدیریت کردنمون. تو اون نمایشگاه یه قسمت پروژه های دانشگاهی برتر بود. مریخ پیما و روبات زیر دریایی!!! باورتون میشه مریخ پیماااا. حالا ما اینجا نقد میکنیم که زبان و اصالت ندارن.. اونم یه روز بدست میارن.. صاحب یه کارخونه سازنده غلطک نورد تو چین میگفت تا 10 سال آینده ما تعیین کننده همه قیمت ها در جهان خواهیم بود نه بورسهای لندن و نیویورک. به افقهای دور دست نگاه میکنن و براش تلاش و برنامه ریزی دارن.. ولی ما هر سال درگیر حسرت پارسال..
طلایی
۲۳ اسفند ۱۳۹۵من تو کیشم فورد ایج دارم- خوب لوازم و کیفیت خودروی من شاید برای خیلی ها شناخته شده نباشه و برای منم خودروی چینی تا همین یه ماه پیش در حد شناخت در سایتها و رسانه ها بود-اما اوایل اسفند که تهران بودم مهمان چند تا از اقوام که خودروهای چینی دارند بودم- خوب مثلا ایکس 60- ایکس 50-اس 5- ام جی-هاوال- اعتراف می کنم با توجه به تبلیغات منفی که شنیده بودم فکر می کردم سوار خودروی چینی شدن خنده داره- و درو بازو بسته کنی یه بلایی سرش میاد-اما تو 3 هفته بارها انواع این خودروها رو تست زدم- خوب به اندازه خودروی خودم ارامش نداشت-و با کیفیت نبود-ولی با توجه به اختلاف قیمت در داخل ایران و کیفیت نسبی میشه گفت راضی کننده بودن- و تعجب می کنم از کسانی که خودروهایی مثل تندر و 206 رو با کیفیت تر از چینی ها میدونن-چون این خودروها رو هم تست کردم به خصوص ارامش رانندگی در چینی ها بهتر بود-اگر بنا به ایراد گرفتن باشه خودروی امریکایی خودم نواقصی داره