خودروی جیلی GC6 سدان، مدتی است که در یکی از مجموعههای مستقر در شهر کرمان تولید میشود. از همین رو، قصد نمودیم که به طور مختصر آن را بررسی نماییم.
جیلی GC6 سدان کوچکی است که توسط شاخه انگلون (ENGLON) این شرکت تکوین یافت و در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ میلادی هم به بازار عرضه شد. همانطور که پیشتر نیز گفته شد، شاخه امگرند (EMGRAND) کمپانی جیلی، خودروهای لوکس این کمپانی را تولید میکند که برخی از مدلهای آن به کشورمان نیز راه یافته است. البته این نامها و مرزبندیها، بیش از همه، در بازار چین است که نمود مییابد و در بازارهای صادراتی، این خودرو با نام جیلی و بدون ذکر پسوند انگلون عرضه میشود. طراحی بدنه جیلی GC6، برخلاف سدان امگرند EC7، کمتر از استانداردهای نوین اروپایی سود میبرد و به ساختههای شرقی نزدیکتر است. قسمت جلوی آن از نمایی ساده و تا حدی زمخت بهره میبرد که از ظرایف و دقائق به کار رفته در امگرند، چندان اثری در آن دیده نمیشود. جلوپنجرهای مشکیرنگ در تلفیق با چراغهایی نسبتاً تیره، نمایی خاص را برای آن مهیا نموده و آرمی دایرهای شکل و متفاوت از آنچه که در امگرند دیدهایم، در میانه آن جای گرفته است. در کل، طراحی این قسمت، بیشتر یادآور خودروهای متأخر ساخت چین است تا مدلهای مدرن و بهاصطلاح تراشخورده آن.مشخصات فنی جیلی GC6
حجم موتور: ۱۴۹۸ سیسی
توان: ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۳۶ نیوتن متر در ۲۸۰۰ الی ۳۴۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۳ الی ۱۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۷۲ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع ۱۶۵ کیلومتر ذکر شد)
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر مسافت
سیستم فنربندی جلو: مک فرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: محور پیچشی
سیستم ترمز جلو و عقب: دیسکی
استاندارد آلایندگی: یورو ۴
ابعادطول/عرض/ارتفاع: ۴۳۴۲/۱۶۹۲/۱۴۳۵ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۵۰۲ میلیمتر
وزن خالص: ۱۱۰۳ کیلوگرم
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۸۵/۶۰ R 15
حجم باک: ۴۵ لیتر
گنجایش صندوق بار: ۴۶۸ لیتر
ایمنیدو عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضدبلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
ستون جمع شونده فرمان
کمربندهای ایمنی سهنقطهای
قفل ایمنی کودک
در حال حاضر، این خودرو در سه تیپ متفاوت در بازار عرضه میشود که به تفکیک، از تجهیزات ذیل بهره میبرند:
تیپ ۱: فرمان الکتریکی – آینههای جانبی گرم شونده – چراغهای مه شکن جلو – شیشههای برقی – قفل مرکزی با ریموت – ۶ عدد بلندگو – رادیو با پورت AUX – ایرکاندیشن دستی – سیستم دزدگیر ایموبلایزر- سیستم روشنایی FOLLOW ME HOME
تیپ ۲: علاوه بر تجهیزات فوق به اقلام ذیل نیز مجهز است:
رینگهای آلومینیمی – فرمان با کنترلرهای چندگانه – سامانه ناوبری GPS به همراه اتصالات بلوتوث- صفحه نمایشگر رنگی – سنسور پارک عقب
تیپ ۳: علاوه بر تجهیزات موجود در تپپ ۱ و ۲، به اقلام ذیل نیز مجهز است:
سانروف برقی – سیستم هوشمند KEYLESS START – صندلیهای چرمی – سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک – سیستم نمایشگر فشار باد لاستیکها TPMS – دوربین دید عقب
در ایران: ۴۷.۸ میلیون تومان برای نسخه اتوماتیک
در چین: بهای تیپهای گوناگون این خودرو به شرح ذیل است:
تیپ ۱: ۵۳,۸۰۰ یوآن یا حدود ۳۰.۴ میلیون تومان
تیپ ۲: ۵۶,۸۰۰ یوآن یا حدود ۳۲.۱ میلیون تومان
تیپ ۳: ۶۰,۸۰۰ یوآن یا حدود ۳۴.۳ میلیون تومان
در امارات: ۲۶,۰۰۰ الی ۲۹,۰۰۰ درهم (۲۴.۶ الی ۲۷.۴ میلیون تومان)
[دانلود ویدئو] منابع:CHINAAUTOWEB.COM
CARNEWSCHINA.CIM
DRIVEARABIA.COM
و…
Armin
۱۴ آبان ۱۳۹۴اه اه اه
ASTON MARTin
۱۴ آبان ۱۳۹۴افتضاحه
سهند
۱۵ آبان ۱۳۹۴ببخشید می خواستم بپرسم شما دیدی سوار شدی که قضاوت میکنی ؟؟
armin
۱۵ آبان ۱۳۹۴داداش هرچیزی که نیاز به تجربه کردن و دیدن نداره ..
مجتبی
۱۵ آبان ۱۳۹۴چرا باید هر چیزی رو تجربه کرد. واقعیت بازار ایران رو باید درک کنید. شما در ایران باید 405 بخری یا پراید. غیر اینه. حتی بعد از 30 سال هنوزم کوچکترین تغییری توش ندادن. البته چرا تغییر دادن ولی به اسم ماشین جدید کردن توی پاچه مردم. یکی به من بگه پارس چقدر از نظر قیمتی و مواد به کار رفته نسبت به 405 تفاوت داره که این همه قیمتش فرق داره؟ چرا دنا نسبت به سمند ال ایکس این همه اختلاف قیمت داره؟
میدونی چرا میگم چینی ها ارزش خرید دارن؟ چون حداقل تلاش میکنن حرفه ای رفتار کنن. من چند مدت پیش یه 800 کیلومتری با یه جی 5 اتومات رانندگی کردم. میتونم بگم نسبت به قیمتش عالی بود. به نظر من این ماشین اگه با این قیمت بیاد میتونه حسابی جای ماشین های ایران خودرو رو تنگ کنه.
محمدحسین
۱۴ آبان ۱۳۹۴مشخصه آشغاله… ممنون از سام کاویانی عزیز
سام
۱۴ آبان ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم دوست عزیز،لطف داری شما
عباس
۱۴ آبان ۱۳۹۴البته قیمت توی ایران ریال به یوآن تبدیل شده،نه یوآن به ریال!وقتی موتور رو که خود پدال گذاشت به قیمت ۲۰۶ میدن!مشخصه قیمت واقعی چنده!جالب اینجاست عایا این هارو هم با تعرفه مثل بقیه خودرو وارداتی قیمت میزارن؟
lincoln
۱۴ آبان ۱۳۹۴مثلا بعده یه مدتی شرکت وارد کنندش واسه تبلیغ مینویسه جیلی هولوگرام اکتیویتی بلک ادیشن rt900 کاوندیش ماموگراف راپید … وحشت جاده… مرگ کوهستان…شبح دیوانه…
hamid
۱۴ آبان ۱۳۹۴هرچی باشه بهنر از پارس و 206 و سمند سورن و رانا که بالای سی ملیون هستند هست.ماشیانییکه از بعد از تحریم قطعاتشون صد در صد چینی شد ولی قیمتشونم ب بهانه تحریم صد در صد شد
king 918
۱۴ آبان ۱۳۹۴منم کاملا با شما موافقم تازه برند جیلی خییلی معتبر تر از برند ایرانخودرو سایپاست….
یه مقداری کیفیت ادوات و مواد به کار رفته در داشبرد ضعیفه ولی شرف داره به تولید ملی البته اگه بشه اسمه این اشغالای ایراخودرو و سایپارو تولید ملی گذاشت چون خودتون میدونید …………….
آرمان
۲۱ خرداد ۱۳۹۶آقا حمید عزیز، اینا که قطعاتشون چینی شده اینقدر ناراحتی!!! اون جیلی مورد علاقه شما که همش چینیه!!!! جنس چینی= بنجل
جواد
۱۴ آبان ۱۳۹۴ما داریم با سرعت یک بوگاتی پسرفت میکنیم ولی چینی ها سوار بر بوگاتی دارن به پیش میرن 10 سال دیگه باید خودمون با سازندگانی از افریقا اگه وجود داشته باشه مقایسه کنیم
shift
۱۴ آبان ۱۳۹۴هر چی آشغاله زشته تو راه ایرانه
انگاری شدیم صندوق زباله
احمد باقری
۱۴ آبان ۱۳۹۴مهم نیست چی هست، مهم اینه که سود توش باشه. این، مهمترین هدف هست.
حمید
۱۴ آبان ۱۳۹۴افتضاحه
Zonda R
۱۴ آبان ۱۳۹۴@.F
سپاس از سام عزیز
تو ورطه ی تحریم هر کاری خواستن کردن
از فروش خودرویی به بی کیفیتی لیفان x60 با قیمت گزاف و اوردن خودرویی مثل z300 با قیمت 76 تومن
ولی چیزی که پرواضح هستش در سال اخیر با عرضه ی محصولات بهتر و به روزتر قصد دارن تو گردونه ی رقابت بمونن البته هنوز هم قیمت های بالایی دارن
سام
۱۴ آبان ۱۳۹۴با سلام
لطف داری فرزاد عزیز،انجام وظیفه بود.
Yas
۱۴ آبان ۱۳۹۴همون سه تا پدالای گاز و ترمز و کلاچش انقد داغونه که بتونی به راحتی به افتضاح بودن ماشین پی ببری اصلا پا روش جا نمیشه بقیشم که فوهااا
sasan
۱۴ آبان ۱۳۹۴واااااای خدای من عجب چیزیه
..
الکی مثلا خیلی شاخ
Arash-zr
۱۴ آبان ۱۳۹۴قیمت در ایران:
تیپ نیم : 33 میلیون تومان
تیپ یک : 46،445،278 تومان
تیپ یک و یخورده : 56،768،322 تومان
بسیار دقیق مسامحه ببخشید محاسبه شده
saeid
۱۴ آبان ۱۳۹۴فقط یه کلمه ” آشغال ”
برای همین آشغال هم 40 50 تومن میخوان بگیرن
کسی از دوستان میدونه بغیر از ایران اینها جای دیگه ای هم صادر میشه؟؟
saeed
۱۵ آبان ۱۳۹۴روسیه ، اوکراین ، احتمالا آمریکای جنوبی و …
این هم یک ریویو به زبان انگلیسی:
https://www.youtube.com/watch?v=K0QjWLC3TtM
مهدی
۱۸ خرداد ۱۳۹۶به اکراین و روسیه
سعید
۱۵ آبان ۱۳۹۴سلام ، متاسفانه سیاست خارجی اشتباه ایران در سالهای قبل و ادلمه بخشی از آن تا کنون موجب شد که شرکتهای معتبر خودروسازی از ایران خارج شوند و جای خود را به شرکتهای کم تجربه چینی بدهند ، روندی که مردم ایران را وادار به پذیرش نا خواسته هایشان کرد . شما به جای خرید یک خودرو صفر کیلومتر چینی در بازار های آزاد جهانی می توانید یک خودرو یک سال کارکرد از برندهای معتبر را خریداری نمایید ، به همین دلیل است که خودروهای چینی در عمده بازارهای اصلی خودرو جهان یا نمی توانند عرضه بشوند و یا عرضه آنان بسیار محدود است ، هیچ خودرویی با برند چینی جزو صد خودرو اول جدول فروش خودروها در بازار آمریکای شمالی یا کشورهای عربی حوضه خلیج فارس نیست . حتی در کشور چین هم طی سالهای گذشته تعداد خودروهایی با برند چینی در لیست ده خودرو پرفروش این کشور حداکثر دو خودرو بوده است . پرطرفدارترین خودرو در بازار چین از بین برندهای VW , CHEVROLET , BUCK هستند و در این میان VW دارای طرفداران بیشتری است ، بسیار شگفت زده می شوید اگر ببینید در گروه ده تایی اول چهار خودرو از برند VW قرار دارند .
سعید
۱۵ آبان ۱۳۹۴ایران سال گذشته بزرگترین بازار صادراتی خودروهای چینی شد . رتبه ای که سال قبل به کشور الجزایر تعلق داشت .
genius
۱۵ آبان ۱۳۹۴باریکلا به چینیها که تو این سالها به نسبت خودشون خیلی هم عالی دارن پیشرفت میکنن ولی همونقدری که اونا دست مریزاد دارن ایرانیها جای تاسف و تاثری بیش باقی نمیذارن!چرا،چون اگه از اینجور ماشینها تو خود چین یا هر مملکت دیگه ای عرضه میشه در کنارش بروز ترین ماشینهای جهان اونهم با بهایی نرمال قابل دسترسی اند و ملت با آسایش خیال حق انتخاب دارن نه مثل اینجا که عملا یا مجبوری تن به ماشینهای به اصطلاح ملی که در اصل از قطعات درجه دو و سه چین و هند در کنار طراحی و استانداردهای چهل سال پیش دنیا تشکیل شدن بدی یا اگه یه ماشین یه نمه بروزتر و متنوع تر بخوای بایست بری تو کار خرید این چینیهای نو رسیده!!باور بفرمایید نیمی از تنفر ملت نه تنها از ماشین بلکه از تمام اجناس چینی شرایط انحصاری این سالهای مملکت ماست که تعریف جنس خارجی مصادف شده با جنس چینی و لاغیر!!!
نوید جهرمی
۱۵ آبان ۱۳۹۴پدال نظرم اینقدر منشوری بود که منتشر نشد؟
سپهر
۱۵ آبان ۱۳۹۴وقتی جیلی امگرند 7 قیمتش بالای 80 تومن شده این رو چجوری زیر 50 تومن میدن آخه؟
قول میدم بالای 60 تومنه
میلاد
۱۵ آبان ۱۳۹۴دوست عزیز محصولات امگرند شامل ماشین های لوکس جیلی میشن و گرون تر هستن . ای ماشین جزو محصولات امگرند نیست . حتی نگاه کنید لوگو ماشین هم فرق داره . ضمنا جیلی امگرند ها رو شرکت جیلران موتور وارد میکنه و وارداتی هستن / ولی این ماشین قراره بم خودرو مونتاز ایران کنه . اون جیلی امگرند های وارداتی 5 سال گارانتی دارن و این مونتاژ ایران 2 سال گارانتی داره .
احمدرضا
۱۵ آبان ۱۳۹۴اگر با این پیش زمینه به این ماشین نگاه کنیم که قراره جایگزین ماشین های قدیمی مثل 405 ، 206 و پارس بشه بد هم نیست به هر حال برند جیلی تا این حد اعتبار داره که صرفنظر از چینی بودن بتونه با محصولات سایپا و ایران خودرو مقایسه بشه و کیفیت بالاتری از انها داشته باشه. با توجه به داشتن 5 ستاره ایمنی از C-NCAP به نظر ایمنی مناسبی هم داره و حداقل از محصولات داخلی بهتره. مدل فول آپشن برای رده قیمتی زیر 50 میلیون نسبتاً مناسبه. به نظرم اگر از آپشنها کسر نشه و قیمتگذاری نامناسبی نشه میتونه رقابت خوبی با محصولات داخلی داشته باشه.
راد
۱۵ آبان ۱۳۹۴باسلام ،تواین چندساله اینقدر هم سطح سلیقه مون وهم سطح توقعمون اومده پایین که با دیدن هر بنجلی میگیم wow
محمد
۱۶ آبان ۱۳۹۴چینی هست دیگه معلومه اشغاله…هرجاشو نگاه میکنم یه ماشین دیگه تداعی میشه تو ذهنم
اميرنيكزاد
۱۸ آبان ۱۳۹۴اشغال جدید
ali.persis
۲۸ دی ۱۳۹۴عقبش که لیفان520i
رضا
۳ تیر ۱۳۹۵من نمی دونم چرا هر خودروسازی می آد تو این مملکت آشغالاش رو می آره، ملت نخرید اینها آدم بشوند…
شاهین
۲۴ تیر ۱۳۹۵جیلی محصولاتش از کیفیت مطلوبی برخورداره به نسبت چری و لیفان
با این مشخصات و قیمت میتونه رقیب ایرانی ها بشه ولی رقیب هم وطن سرسختی به اسم برلیانس رو داره که تا حالا با توجه به اطلاع از دارندگان محصولاتش چه سری 300 و چه 200 که راضی هستن شاید نتونه پیروز بشه.
درضمن دوستان پراید سوار و موتور سوار و …. هم اینقدر نقد نکنید چینی بده و ….
هرچقدر پول بدی همون اندازه اش میخورین ما با واقعیت فعلی ایران داریم زندگی میکنیم نه با اگه و اما و …..
تحریمتونم دیدیم پول نداشتین نخریدین تا یه وام دادن 405 برای دو دهه پیش رو با 40 میلیون قیمت تموم شده توی صف واستادید خریدید
رامین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶تو رو خدا دیمی نظر ندین
من بارها تو سایتهای مختلف دیدم افرادی نظرمیدن که واقعا شاید هیچ سررشته ای از خودرو ندارن(منم ادعام نمیشه دوستان ولی حداقل تا سوار نشم نظرکارشناسی نمیدم)
من داخل کرمان خودرو این ماشینو سوار شدم
بنظر بد نمیاد
در ضمن در مورد لوگوش هم بگم این لوگوی جدید شرکت جیلی هستش وفقط مخصوص این شاخه از تولیداتش نیست
من خودم منتظرم قیمتش قطعی شه ثبت نام کنم
انقدر هم نگید قیمتش بالاست
تو کشور ما قیمت هیچ خودرویی منطقی نیست
مگه پراید،پژو405، پرشیا یا حتی ال90 بااون کیفیت خوبش قیمت منطقی هست که ما فقط راجع به چینی ها اینجوری ناعادلانه نظر میدیم؟؟؟؟؟؟/
التماس تفکر!!!!
سام
۱۷ خرداد ۱۳۹۶لوگوی خودروهای جدید جیلی کاملا با لوگوی این خودرو متفاوت است.برای اطلاع بیشتر می توانید به وبسایت ذیل مراجعه کنید :
http://WWW.GLOBAL.GEELY.COM
حسن
۲۱ خرداد ۱۳۹۶البته آدرس صحیح به شکل ذیل می باشد:
http://GLOBAL.GEELY.COM
ضمناً چرا این مدل یعنی GC6 در سایت گلوبال این شرکت وجود ندارد؟!
مسعود سلام
۱۵ خرداد ۱۳۹۶امروز من این جیلی رو از پشت شیشه در کرمان موتور دیدم بنظر خودرو بدی نمیاد البته خودرو را باید سوار شد و باهاش رانندگی کرد تا دید خوبه یا نه
تو ایران خودروهای تخصصی مصرف عمومی ندارند و انتظار نباید داشت با این سطح فرهنگ رانندگی خودروئی خرید که هزینه رانندگی در ایران و نگهداری اون زیاد باشه بدنه ای ساده مناسب برای ایران ولی موتور بنظرم ضعیف باید دید چه قیمتی میخواد بفروشه و جلو بندی آن طاقت خیابانها و جادهای مارو داره ؟ کولرش پشت چراغ قرمز و ترافیک جواب میده ؟ استحکام بدنه اش در چه وضعیتی هست ؟ دستگاهها و مدارهای برقی آن با چه کیفیتی کار میکنن ؟ از ظاهر خودرو نمیشه قضاوت کامل داشت
سام
۱۷ خرداد ۱۳۹۶قیمت جیلی GC6 از طرف شرکت مونتاژگر ایرانی آن «خودروسازان بم» معادل 47,8 میلیون تومان اعلام شد.تجهیزات ایمنی و رفاهی این خودرو شامل مواردی چون : 2 عدد کیسه هوا،سامانه های ایمنی ABS و EBD ،تهویه مطبوع اتوماتیک،سیستم صوتی و تصویری مولتی مدیا،صفحه نمایش لمسی به سایز 7 اینچ،سیستم روشنایی در روز(DAY LIGHT) ،فرمان برقی،کامپیوتر سفری،شیشه برقی و……می گردد.گیربکس این خودرو نیز از نوع 4 سرعته اتوماتیک است.
حسن
۲۱ خرداد ۱۳۹۶متأسفانه در سایت خودورسازان بم هیچ اطلاعاتی از انواع تیپ این مدل خودورو و اطلاعاتی مانند نوع رینگ، ناوبری، سنسور عقب، دوربین، سنسور باران و نور و خیلی چیزهای دیگر که در این مقاله به آن ها اشاره شده اند به چشم نمی خورد!
“بخشنامۀ فروش” شان هم که آن قدر ریز نوشته شده که به زحمت می شود شرایط خرید و پرداخت ها را خواند!
واقعاً وقتی تنها نمایندۀ تولید و فروش این خودرو، برای فروش آن (که معمولاً پررنگ ترین فعالیت یک شرکت در مقایسه با دیگر فعالیت ها و بخش های آن مانند خدمات و غیره است) این گونه ضعیف عمل می کند، از این خودرو چه انتظاری باید داشت؟
کاش کمی امروزی تر و دقیق تر عمل کنند.