خودروسازان چینی در کپیبرداری از طراحی شرکتهای بزرگ جهانی تبحر خاصی دارند اما معمولاً از خودروهای جدید الهام میگیرند؛ این موضوع اما در مورد سونگسان SS دلفین که یک کپی از شورلت کوروت C1 سال ۱۹۵۸ است صدق نمیکند. با توجه به اینکه SS دلفین یک کپی مدرن است، به چراغهای جلوی LED مجهز شده اما دیگر قطعات ظاهری آن مثل جلوپنجره، قاب شیشهٔ جلو و سپرهای کرومی همگی کاملاً مشابه کوروت C1 هستند.
بخش عقبی دلفین هم تقریباً یک کپی دقیق از کوروت بوده و بزرگترین تفاوت آن جایگزینی نشان SS دلفین بجای لوگوی کوروت است. همچنین سقف فلزی این خودرو نیز قابل برداشتن است و میتوان آنرا در صندوق بار قرار داد. این کوروت کلاسیک چینی ۴,۸۰۰ میلیمتر طول، ۱,۸۵۰ میلیمتر عرض و ۱,۳۹۰ میلیمتر ارتفاع دارد که این یعنی ۳۰۰ میلیمتر کشیدهتر و ۹۴ میلیمتر بلندتر از کوروت اصلی است.
اما درحالیکه نمای بیرونی SS دلفین، کلاسیک بودن را فریاد میزند، در کابین خودرو سبک سنتی با تکنولوژی مدرن ترکیب شده است. فعلاً جزئیات زیادی در مورد ویژگیهای داخلی این کوروت چینی اعلام نشده ولی بااینحال میتوان در آن یک صفحه آمپر دیجیتالی و یک نمایشگر لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را مشاهده کرد. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی قابلتوجه SS دلفین هم میتوان به تریم چوبی، تزئینات فلزی و غربیلک فرمان D شکل اشاره کرد.
SS دلفین به یک قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی مجهز شده که به گفتهٔ رسانههای چینی از شرکت BYD گرفته شده است. این قوای محرکه از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده است و مجموعاً ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای جلو منتقل میشود که از این لحاظ هیچ شباهتی به کوروت اصلی ندارد.
این کوروت چینی به لطف قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی خود ظرف ۵.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و در هر صد کیلومتر تنها ۱.۳ لیتر بنزین مصرف میکند. SS دلفین همچنین به یک پکیج باطری ۱۶ کیلووات ساعتی هم مجهز است که امکان پیمودن حداکثر ۱۰۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم میکند. این ماشین اما برخلاف اکثر خودروهای چینی هرگز ارزان نیست زیرا قیمت آن از ۵۹۰ هزار یوآن معادل ۸۷ هزار دلار آغاز میشود.
ارشیاSVJ
۱۱ مهر ۱۳۹۹مضخرفه
کلا چینی ینی کپی به درد نخور مضخرف!!!!????
Car Lover IS BACK
۱۱ مهر ۱۳۹۹بیست سال پیش ژاپنم همین بود
دقت کردین از یه اتفاقی به بعد دید مخاطبا به ماشینای چینی عوض شد؟
از یه تاریخی به بعد تو همین سال همه بجای به به کردن به پیشرفتای چینیا موضعشون عوض شد
Aria
۱۱ مهر ۱۳۹۹باز ۱.۵ توربو?????????
اوه مای پشمز
حسن
۱۲ مهر ۱۳۹۹لااقل مطلب رو کامل بخونید.پلاگین هیبریده یعنی دو موتور داره یکی بنزینی ۱۵۰۰ cc . T و یکی الکتریکیکه مجوعا قدرت ۳۱۵ اسب تولید می کنه و شتاب ۶.۵ ثانیه داره.
اتفاقا من از این ماشین خوشم اومد ،این یک کپی برداری نیست بلکه ادای احترام به یک اسطوره است.اگر می خواستن کپی بزنند، همچنان که زیاد می زنند، از یک خودروی امروزی استفاده می کردن.این بازسازی خودروها قدینی با ساختار جدید امری مرسوم هست و حتی در خود آمریکا برای عشق ماشینهای کلاسیک انجام میشه.
جمشید
۱۱ مهر ۱۳۹۹دنیا باید بزنه پدر چین رو در بیاره وگرنه چینی ها میزنن پدر دنیا رو در میارن
ممد ژانگولر
۱۲ مهر ۱۳۹۹?????
Hamidreza
۱۱ مهر ۱۳۹۹این چ سمی بود من دیدم!
آقای دهقان
اینقدر اذیت نکنید خواهشا!
خبر از خودروی چینی و مخصوصا این! که معلوم نیس کیه و چیه!
هعی …
بنظرم بهتره درباره سوپر اسپورت ها بیشتر مطلب بزارید تا این عجیب الخلقه ها!
یادش بخیر
ده ساله اسپیدتیل بررسی شده ولی خبری ازش اینجا نیس
هعی …
امان امان!
ممد ژانگولر
۱۱ مهر ۱۳۹۹حمید جون داداش در بدترین موقع بدترین کامنتو دادی
این یکی خیلی خوبه
درسته کپی کردنش رو نروه و کار درستی نیست
ولی ترکیب داخل مدرن و جدید با طراحی نوستالوژی خیلی خاص و بی نظیرش کرده
من که خوشم امد
ولی خیلی شلوغش کردی
امیدوارم بهت بر نخوره باز ?
آرمان
۱۱ مهر ۱۳۹۹این که گند بزنن به طراحی و اصالت یک ماشین کار خوبیه؟
اونم کوروت افسانه ای اگه طراحش زنده بود اینو میدید مطمینا خودکشی یا سکته میکرد!!
Hamidreza
۱۲ مهر ۱۳۹۹اتفاقا بدترین کامنت رو شما دادی ممد عزیز
اولا اصالت خیلی چیز مهمیه …
البته واسه یه هیوندای فن …
خیلی مهم نیس داداش
آره انجین 1.5 لیتری و انجین های الکتریکی واقعا داره منو یاد کوروت میندازه …
M.A.S
۱۱ مهر ۱۳۹۹یعنی کوروت مجهز به موتور 1.5 لیتری
یعنی الان از همه موتور های1.5 لیتری حالم بهم میخوره
روح زورا فک کنم داره میلرزه با دیدن کوروت 1.5 توربو اونم تو چین ??
خدایا واقعاً بسه دیگه
خواهشا دیگه این نمایشگاه پکنو پوشش ندین
اون از بیجینگ میچینگ
اون از رقیبای تسلا (سه تا رقیب برای تسلا تو یه نمایشگاه)
اون از اون صد هزار دلاری که معلوم نیست سدانه هاچبکه وانت ونه چیه
ولی این دیگه آخرشه
کی برسه این چینگ چانگ چونگ ها برن همه باهم بشن دو سه تا برند خوب
عقل همین کارم ندارن
حمید
۱۱ مهر ۱۳۹۹خیلی خوب نیست از استوره ها کپی کرد
ارش
۱۱ مهر ۱۳۹۹آخه این چه مزخرفیه این کار چینی ها مثل این می مونه که یه آدم سبک مغزی بره تو جمع آدم حسابی ها ادا ادوار اونها رو تقلید کنه خب بهش میخندن و دیوانه حسابش میکنن دیگه.
Alireza
۱۱ مهر ۱۳۹۹یعنی من میخوام بدونم بین این۱.۶ میلیارد نفر جمعیت یه چنتا طراح درست حسابی نیس که اینا میان با کلی کپی بدرد نخور وجهه خودشونو خراب میکنن
♤Angus_812♤
۱۱ مهر ۱۳۹۹چین واقعا بیشوره
احترام به ورزشکاران پیشکسوت کجا رفته
اخه اون ۸ سیلندر عضلانی کجا
این جوجه بدنساز تزریقی کجا
واقعا دیگه شورشو دراورده گند زده به صنعت خودرو سازی نه طراحی نه مهندسی نه فنی
همش یا کپیه یا یه چیز واقعا بی سر و ته
Mohammad
۱۱ مهر ۱۳۹۹نمیدونم این چینیا به شما چه هیزم تنی فروختن که اینقد بهشون بدو بیرا میگید مگه شپا نمیگید که کوروت اصلی عالیه ولی همین کوروت شما با موتور هشت سیلندر ۱۱۵ اسب بخار تولید میکرد ام این ۳۱۵ اسب تولید میکنه حالا خودتون بگید که چین داره پیشرفت میکنه یا پسرفت
پیمان
۱۱ مهر ۱۳۹۹کوروت اصلی عالیه چون ۶۰ سال پیش ۱۱۳ اسب داشته، طراحیشم برا اون موقع بوده، این دوست چینی یه کپی زده یه ۱.۵ توربو سوار کرده، خوب یخورده آروم تر کپی میزد حداقل، فکر کن تخت جمشید رو کپی بزنن بعد از اون چراغ چینی قرمزا بزنن توش.
وگرنه ما نه مالک کوروتیم نه کاری با این دوست چینی داریم
Mohammad
۱۲ مهر ۱۳۹۹خوب پیمان جان من یه مثال برات بیارم که اینقد به حجم موتور اهمیت ندی وقتی سال ۲۰۰۹ s۵۰۰ فیس لیفت جزئی شد موتور بیشترین تغییرو کرد یعنی با همون حجم ۵۵۰۰ سی سی قدرتش از ۳۶۴ اسب به ۳۸۳ اسب بخار رسید خوب بعد ۵ سال که s کلاس w221 اومد به بازار جهانی با موتور ۴۷۰۰ سی سی اومد ولی درسته حجم موتورش کمتر شد اما اینبار دوتا توربو داشت که قدرتش از ۳۸۳ اسب به ۴۵۵ اسب رسید
Mohammad
۱۱ مهر ۱۳۹۹خوبه خوب یادمه که تازه ماشین کره ای اومده بود تو دنیا همه میگفتن هیچی نمیشه ولی الان تو دنیا مطرحه همین چینی که شما بهش میگی کپی کار تویه نمایشگاه ۳ تا ماشین خودران برای تسلا ساخته که تو دنیا هنوز نمیتونن ماشین بیشتر از ۵۰۰ کیلومتر برد الکتریکی بسازن این اومده از بی ام و و موستانگ یه کانسپت برقی ساخته اگه کپی کاره بقیه ام برن کپی کنن مثه این
سام
۱۱ مهر ۱۳۹۹بنز چهارتا چیز از نوکیا و چندتا شرکت دیگه زد سریع اومدن شکایت کردن جمعش کردن، برا همین بقیه نمیتونن راحت کپی بزنن
Mohammad
۱۱ مهر ۱۳۹۹همین هونگچی یه ماشین ساخته که سطح خودران ۳ است خوب اگه بنز راست میگه بره e کلاس و خودران کنه یا بی ام و بره سری ۳ شو خودران کنه بنز تازه تونسته s کلاس ۲۰۲۱ رو سطح خودران ۲.۵ کنه خوب چین میخواد تا سال ۲۰۲۵ همه ی تاکسی هاش خودران بشنو دیگه راننده نداشته باشن
سام
۱۲ مهر ۱۳۹۹S class 2021 هم لول ۳ رو داره هم ۴، audi a8 اولی بود که لول ۳ رو گرفت، از چینی ها هم چانگان بود که اولین لول ۳ رو برا تولید آماده کرد. نگران e و سری ۳ نباش کمکم به اونا هم میرسه، در ضمن قانون کشور به کشور فرق داره برا سطح مجاز خودران.
Mohammad
۱۲ مهر ۱۳۹۹با احترام به نظر شما آقای سام منظور از فرق قانون مجاز لول خودران چیه ینی چین بی قانونه؟
Mohammad
۱۱ مهر ۱۳۹۹در ضمن من این حرفا رو نزدم که بگم رو چین غیرت دارم بلکه دارم واقعیتو میگم دیگه خواهش میکنم اینقد تعصبی نباشید با سپاس از اینکه وقت گذاشتید و خوندید
سام
۱۲ مهر ۱۳۹۹منظورم اینه بعضی کشورا خیلی سخت تره مجوزشون بعضی ها راحت تر برا همین تو بعضی کشور ها این ماشین ها خودران سریع تر میتونن وارد بازار بشن.
کاری به چینی بودنش و چین ندارم اصلا، برا هر جا میخواد باشه فرقی نداره ماشین مهمه، اروپایی هم بود نظر ما همین بود. کلاسیک میزد ولی یه طرح خلاقانه تر نه از رو کوروت. ۸۷هزار تا هم قیمتشه
Mohammad
۱۱ مهر ۱۳۹۹من نمیدونم این چینیا چه هیزم تنی به شما فروختن که اینقد بهشون بدو بیرا میگید مگه شما نمیگید که کوروت اصلی عالیه خوب همین کوروتی که مدل 1953 اومد بازار موتورش ۱۱۵ اسبی بو ولی این کپی به قول شما ۳۱۵ اسبیه شماییکه میگید چین کپی کار و ماشیناش اشغالن خوب همین چین از موستانگ و بی ام و 2002 یه کانسپت برقی ساخته خوب بقیه ام برن کپی و ترکیب کنن مثه این
مهرداد كمال
۱۱ مهر ۱۳۹۹با احترام به نظر همه عزیزان
من که خوشم اومد کاش اینو داشتم شدیدا جذابه
سام
۱۱ مهر ۱۳۹۹بنز چهارتا چیز از نوکیا و چندتا شرکت دیگه زد سریع اومدن شکایت کردن جمعش کردن، برا همین بقیه نمیتونن راحت کپی بزنن، ریویان چندتا مهندس تسلا رو استخدام کرد تسلا سریع شکایت کرد. چین بزن علی برکت الله
ارشیاSVJ
۱۱ مهر ۱۳۹۹گریه دار اونجا که دیفرانسیل جلو ساختنش!!!!?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️??????????????????????????????????????
حسین دهمرد
۱۲ مهر ۱۳۹۹اخه رو چه پلتفرمی ساختن؟ این چینیا یجوری رفتار میکنن انگار الکیه. نوکیا و سونی و اچ تی سی و الجی به گاوشون زایید ولی چینیا مثه نونوایی دارن گوشی میزنن. به همین راحتی. همینجوری هم میشن اقتصاد اول جهان اونوقت تو جهان سوم بهشون میگن پیف پیف بو میده
Alireza
۱۲ مهر ۱۳۹۹راستش طراحیشو اینا که کپی کرده سلیقه ایه اماقیمتش ۸۷ هزار دلار آخه همین الان کوروت صفر ۶۰ هزارتاس رو چه حسابی ایشون ۸۷ هزارتا!!!!
ali
۱۲ مهر ۱۳۹۹به این مدل ماشین ها که بیرون ماشین کلاسیک و قدیمی هست و داخل مدرن کاستوم میگن…بنظرم بدم نشده..این جور ماشینا یه تنوع و جذابیتی به دنیای ماشینا میدن..
مانی
۱۲ مهر ۱۳۹۹بی کیفیتی حتی تو عکس داد میزنه
این اشغال رو ۸۷۰۰۰دلار کدوم خری میخره
JDM
۱۲ مهر ۱۳۹۹گریه داره
کریه داره
…
JDM
۱۲ مهر ۱۳۹۹کپی چینی در برابر اصلش
مثه مقایسه سپهر خلسه با آیس کیوب میمونه