BYD اخیراً سوپر شاسیبلند هیبریدی خود یعنی تانگ را بهروز کرده و نام آن را به تانگ ۱۰۰ تغییر داده است. این خودرو هماکنون از مجموعه باتریهای بزرگتری استفاده کرده و محدودهی حرکتی آن در حالت تمام الکتریکی از ۸۰ به ۱۰۰ کیلومتر رسیده است. همین موضوع را میتوان در نامگذاری خودرو نیز دید.
اما مهمترین خبر جابجایی نشانهای BYD با نشان تانگ در بخش جلو، عقب، رینگها و غربیلک فرمان است. این موضوع جالب بوده و باعث شده که تانگ کمی ویژهتر شود.
متأسفانه قوای محرکه و قدرت خودرو تغییری نداشته است؛ اما در کل تانگ ۱۰۰ قدرت زیادی دارد. این خودرو از سه پیشرانه استفاده کرده و قدرت آنها به همهی چرخها منتقل میشود. با توجه به دو حالت متفاوت میتوان این خودرو را در حالت تمام الکتریکی یا حالت هیبریدی-الکتریکی استفاده کرد.
اما سه پیشرانهی خودرو عبارتاند از یک پیشرانهی بنزینی ۲ لیتری توربو و دو واحد الکتریکی. پیشرانهی بنزینی و یکی از دو پیشرانهی الکتریکی در بخش جلویی جای گرفته و دومین واحد الکتریکی نیز روی اکسل عقب قرار گرفته است. گیربکس خودرو نیز از نوع ۶ سرعته ی دوکلاجه است.
بهای این خودرو از ۲۵۱۳۰۰ یوآن شروع شده و به ۲۷۹۸۰۰ یوآن میرسد که دقیقاً مشابه قیمت مدل قبلی است؛ بنابراین با این پول محدودهی حرکتی بیشتری و نشانهای خاصتری به دست میآورید.
اشکان
۷ اسفند ۱۳۹۵خدایی این تلاشی که چینیا دارن میکنن رو ،آلمانی ها هم نمیکنن!فقط طی چند سال هیبریدی داد بیرون در حد لالیگا!ولی خدا وکیلی هنوز اون بلوغ رو تو طراحیش نمیشه دید…یه جورایی نپخته هنوز.یکم از طراح های ما یاد بگیرن بد نیست!هه
Mahdi
۷ اسفند ۱۳۹۵از چین بعید بود یه همچین ماشینی
مسعود
۷ اسفند ۱۳۹۵رینگ و لاستیک اکثر ماشینای چینی و عدم تناسبشون واقعا ناامید کنندس
shahin
۷ اسفند ۱۳۹۵این همه موتور مختلف و سیستمای مختلف که البته همه پروتوتایپ هستن و شک نکنید که اگر بخرید موش آزمایشگاهی میشین برای مدل های بعدی و فقط خرابیش مال شماست.بعدم این چه وضعه انتخاب رینگه؟ این ماشین حداقل باید رینگ ۲۲ زیرش باشه.از کنار واقعا افتضاحه.من نیازی ندارم موتور الکتیریکی تو ماشینم داشته باشم که حتی یه تعمیرگاه وسط جاده هم نتونه تعمیرش کنه و از طرفی موتور توربوی چینی که خودش نهایت عمر مفیدش ۵ ساله هم بخاد برام تبدیل به یه داستان دیگه بشه.هر گزینه کره ای یا ژاپنی رو به این تانکه بی مصرف ترجیح میدم.
Mehran
۷ اسفند ۱۳۹۵اینطوری نیست دوست عزیز byd تو اروپا و استرالیا و روسیه هم نمایندگی فروش داره کلی اتوبوس الکتریکی به اروپا فروخته، سدان byd qin هم که خودش به تنهایی برا اثبات عملکرد این برند کافیه.یه سری به وبسایت کارمانیا بزن.
یاسین
۷ اسفند ۱۳۹۵دوست عزیز من طرفدار ماشین های چینی نیستم ولی جالبه بدونی این ماشین قراره به امریکا هم صادر بشه BYD حساب کتابش با بقیه چینی ها یکم فرق میکنه کمپانیه که اصلا در زمینه تولیدات الکتریکی یکی از با سابقه های دنیاس این ماشینشونم مورد تایید خیلی از مراکز استاندارد دنیا قرار گرفته
TRX
۸ اسفند ۱۳۹۵لطفا یکمی تحقیق کنید این ماشین حاصل سالها تجربه ی بی وای دی در صنعت باتری سازی و پس از ساختن خودرو های حمل نقل شهری هیبریدی بصورت تاکسی مینی بوس و اتوبوس در اروپا و هود چین هست بی وای دی باتری هاش رو خودش تولید میکنه حتی برای صنعت انرژی خورشیدی یک مدعی تمام قد هست شاید با کمی تحقیق از عزمت این شرکت تعجب کنید!
مهدی
۷ اسفند ۱۳۹۵زحمت میکشند و اگر همین طور پیش برن کمتر از ده سال دیگه باید ارزوی ماشین چینی کنیم
تلاش بی وقفه و بهبود مستمر دارن حتی جزیی و کپی بالاخره به کیفیت بالا میرسن
احمدرضا
۷ اسفند ۱۳۹۵,والله همین الان هم قدرت خرید اکثریت مردم به چینی ها نمیرسه. تیگو 5 رسیده به صد میلیون ، بی وای دی سانگ قراره با قیمتی بالای 120 میلیون به بازار بیاد. ام جی جی اس شده بالای 170 میلیون. تازه اینها در شرایطی هست که هنوز این خودروها به بازار کشورهای اروپایی و آمریکایی راه پیدا نکردند. تا کمتر از ده سال دیگه هم راه پیدا میکنند اونوقت با همین قیمت هم به دست ما نمیرسند.
Kobayashi
۷ اسفند ۱۳۹۵همینطوری که چین تو اقتصاد و قدرت نظامی و… تبدیل شده به یه قدرت جهانی یه روزیم تو صنعت خودروسازی تبدیل میشه به یه ابر قدرت ببینید کی گفتم این خط اینم نشون
دلیلشم اینه که مسئولینش با عرضه هستن
ace
۷ اسفند ۱۳۹۵.
از چرخ های کوچیک و کلاً سبک طراحی این ماشین خوشم نمیاد.
برای 820 نیوتن متر گشتاور هم 5 ثانیه صفر تا 100 چنان چنگی به دل نمیزنه. هر چند که کلا شتاب 0 تا 100 بیشتر برای ماشین اسپورت کارایی داره نه یک شاسی بلند.
در کل باید کیفیتش رو ببینم و بعد در مورد عملکردش نظر بدم.
عکس آخر اون فضای خالی بسیار بزرگ که زیر گلگیر دیده میشه اصلا جالب نیست.
ان شا الله که وارد بشه ، قیمت و کیفیتش رو ببینیم بعد میشه نظر داد.
amin
۷ اسفند ۱۳۹۵الان یکی از دوستان میاد نظر میده و میگه :
این یک شبه خودروی چینی و خودروی فیک است که اعداد و ارقام اعلامی کارخانه همگی دروغ بوده و شتاب واقعی و عملکرد آن از توسان و سانتافه و سورنتو (که خودروی برتر میدسایز همه سالها بوده است!!) پایینتر بوده و بوی مشمئز کننده پلاستیک بازیافتی از کابین آن به مشام میرسد .
در آخر هم میفرمایند که یا خودشون این خودرو را داشتند و فروختند سراتو سایپا گرفتند یا دیگه نهایتا همسایه شون داشته و با کلی ضرر فروخته!!!
احسان(احسان سابق)
۷ اسفند ۱۳۹۵واقعا سخته که چینی ها رو ستایش نکنم. درسته گاهی وقتا وقیحانه کپی کاری می کنن و اما به نظر میرسه با سرعت نور حرکت میکنن و این پیشرفت در همه زمینه ها به چشم دیده میشه.
ASA
۷ اسفند ۱۳۹۵این همون بود که سراگزوز های الکی داشت؟
TRX
۸ اسفند ۱۳۹۵خیر اون سنوا بود
ASA
۹ اسفند ۱۳۹۵ممنون
فراموش کرده بودم
Delport
۷ اسفند ۱۳۹۵اون داداشمون که با اقتدار تمام میگه بی مصرفه و اینکه بد از 5 سال موتور توربوش خرابه میشه بگید کجا زندگی میکنی؟کمه کمش باید اشتوتگارد باشی دیگه.!!!وقتی ماشین صفر ایران خودرو میارم سره ۱ ماه ۲ بار تسمه میترکونه(البته از قدرت زیادشه مثه ادمی که میگن زنجیر پاره کرده)همچین 5 سالم بد نیستا.البته عرض کردم شاید جایی زندگی میکنی که ماشین به درد نخورا اطرافت سری ۱ بی ام و باشه
یاسین
۷ اسفند ۱۳۹۵یه چیز قابل توجه در مورد این ماشین اینه که این ماشین قراره توی بازار امریکا هم عرضه بشه و همزمان با عرضش تو امریکا و بقیه کشورهای دنیا شامل استرالیا و چندتا کشور اروپایی دیگه تو ایرانم بصورت وارداتی از طرف کارمانیا نماینده BYD به فروش برسه
BYD یکی از شرکتهایی که به شخصه اعتقاد دارم از اون شرکتهایی که میشه به عنوان یکی از سابقه ترین های دنیا و اینده ترین شرکت های دنیا اسمشو اورد و فکرم نکنین که تو این ماشین اولین تجربه BYD از ساخت یه وسیله الکتریکیه خیلی از شرکتهای بزرگ دنیا تو زمینه ادوات الکترونیکی باطری ها یا منبع تغذیه هاشون رو برای طراحی و ساخت به BYD میسپرن و اگه یه چیزی باشه که BYD توش بدونه داره چیکار میکنه این زمینس البته مثل خیلی از شرکتهای چینی دیگه تو بحث طراحی هنوز راه درازی دارن ولی خب از بزرگان کمک میگیرن به طور مثال این شرکت تمام پلتفرم فنی هاشو از لکسوس و تویوتا میگیره همین الان اگه سانگ رو که تو نمایشگاه تهرانم بود با چری تیگو 7 که رقیب قیمتیشه مقایسه کنید تفاوت کیفیت BYD رو با بقیه محصولات چینی میبینین
TRX
۸ اسفند ۱۳۹۵کاملا درسته تفاوت متریال داشبرد و امکانات جزئی که سانگ تو خودش داره خیلی واضح تفاوت این BYD رو با Cerry یا شرکت های دیگه نشون میده
حمیدرضا
۷ اسفند ۱۳۹۵بردش خیلی عالی شده خصوصا اگر پلاگین باشه عملا در خیلی موارد نیاز به مصرف بنزین نداره و فقط میشه با موتور الکتریکی حرکت کرد راستی دوستانی که میگن براش تعمیرگاه نیست موتور الکتریکی مثل موتور مکانیکی اتصالات درگیر زیادی نداره برا همین احتمال خرابیش در مقایسه با سایر موتور ها خیلی خیلی کمه و اینکه هزینه نگهداری ماشین های الکتریکی حداقل یک چهارم مدل بنزینی هست البته تا خودرو رو از نزدیک ندیدیم نمیتونیم در موردش نظر بدیم
حميد
۸ اسفند ۱۳۹۵چینی ها
TRX
۸ اسفند ۱۳۹۵سایز چرخ های این ماشین ۱۸ با قابلیت سفارش ۲۰ هست که کاملا مناسب هست شاید توی عکس بد افتاده.
برای مثال رینگ rx 350 سال ۲۰۱۳ سایز رینگش ۱۸-۱۹ بود
این ماشین تو تست آفرود بخاطر گشتاور بالاش خیلی از خودرو های نامی رو شکست میده میتونید .
من خودم خیلی تعصب روی آمریکایی ها(خانواده دوج و فورد) و آلمانی ها (بی ام و) دارم اما این شرکت واقعا شرکت قابل احترامی هست فقط یکمی روی طراحی هاشون باید بیشتر کار کنن!
بخاطر شراکتش با دایمر خیلی از سایر چینی ها سر تر هست به نظر با قیمت زیر ۲۰۰ میلیون اگر بیاد خیلی راحت میتونه نظر همه رو جلب کنه!
سيدجعفرميرحليلي
۵ فروردین ۱۳۹۶سلام به نظرمیاد ماشین خوبی باشه البته کارایی این ماشین و میزان استقبالش درکشورهای دیگه ازجمله استرالیا باید سنجیده بشه بشرطی که قیمتش خیلی زیر۲۰۰باشه حداقل تانزدکی۱۵۰ لطفانظربدعید
AVENTADOR LP 670
۱۶ فروردین ۱۳۹۶داداشیا,کم خودمونو مسخره کنیم,
بخدا تو مملکت ما دزدی نشه,
به حرف جوونامون گوش بدن بخدا ماشین هایی میسازیم جهان تو کفش بمونه
خودتونم میدونین خوشگل ترین و لوکس ترین ماشین های جهان بیشترشون دست یه ایرانی توش بوده,حالا چه از لحاظ طراحی بخصوص و چه ازلحاظ های دیگه!!