خودروهای چینیگک موتور

رونمایی شاسی‌بلند مفهومی گک Enverge در دیترویت

خودروسازان چینی در آمریکا محبوبیتی ندارند اما کمپانی خودروی گوانگژو یا همان گک موتور می‌خواهد این تصویر ذهنی را تغییر دهد. گک چینی یک شاسی‌بلند دو درب خوش‌چهره با نام Enverge را در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ رونمایی کرده است. شاسی‌بلند یاد شده به‌صورت رسمی در سال ۲۰۱۹ به بازار آمریکا عرضه خواهد شد.

GAC Enverge
طراحی کانسپت مورد بحث آینده‌نگرانه بوده و از آنجایی که دارای قوای محرکه الکتریکی است بنابراین از شاخصه‌های طراحی کنونی صنعت خودرو برخوردار می‌باشد. نمای جلوی بدون جلوپنجره به گک اجازه می‌دهد تا نشان بزرگ خود را بر پیشانی خودرو بچسبند و چراغ‌های جلو نیز حرف اول را در این بخش می‌زنند. از دیگر مشخصات می‌توان به چراغ‌هایی اشاره کرد که همانند LED های بکار رفته در کانسپت تویوتا FT-AC می‌باشند.

GAC Enverge
نمای جلو شبیه یک مار خشمگین بوده و برای یک کراس اوور الکتریکی کاملاً گیرا و با ابهت می‌باشد. کانسپت Enverge دارای نمای عقبی است که یادآور تویوتا پریوس بوده و طراحی چراغ‌های عقب نیز به گونه‌ای صورت گرفته که این نما را تحت تأثیر خود قرار دهد. طراحی کلی این شاسی‌بلند مخصوصاً زمانی که با درب‌های گالوینگ آن روبرو شوید برجسته از کار درآمده است.

GAC Enverge
گک ادعا می‌کند طراحی این خودرو برای جذب مشتریان جوان آمریکایی بوده است. اگر طراحی بدنه باعث جلب نظر خریداران نشود قطعاً کابین آن نظرشان را جلب خواهد کرد. غربیلک فرمان Enverge از مدل‌های فرمول ۱ الهام گرفته و دکمه‌های معدودی روی آن قرار دارند. بجای داشبوردی مرسوم شاهد صفحه‌نمایش تخت و بزرگی هستیم که اطلاعات اساسی نظیر سرعت، ناوبری و… را ارائه می‌کند.

GAC Enverge
درحالی‌که اکثر خریداران از نشستن در صندلی راننده لذت می‌برند اما سرنشینان بخش عقب این شاسی‌بلند شاهد تکنولوژی بالاتری خواهند بود. تکنولوژی واقعیت مجازی پانورامیک اطلاعات جالبی را به سرنشینان ارائه می‌کند.

اما بد نیست اشاره‌ای هم به مشخصات فنی Enverge داشته باشیم. مجموعه باتری ۷۱ کیلووات ساعتی خودرو باعث ایجاد محدوده حرکتی ۵۹۵ کیلومتری شده که ۱۹۳ کیلومتر بیشتر از شاسی‌بلند بایتون می‌باشد. گک همچنین ادعا می‌کند با ۱۰ دقیقه شارژ باتری‌ها می‌توان به برد ۳۸۶ کیلومتری دست ‌یافت. یک شارژر بی‌سیم برای نسخه آماده تولید Enverge در نظر گرفته خواهد شد.

GAC Enverge
این شاسی‌بلند ادعا می‌کند خروجی ۲۴۰ اسبی بخاری داشته و آن را به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن نیز کمتر از ۴.۵ ثانیه اعلام شده و سقف سرعت آن نیز ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

GAC Enverge
نسخه تولیدی کانسپت Enverge قطعاً خودرویی جالب‌توجه به منظور ورود به بازار آمریکا خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Saeed Boroomand

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (545 ديدگاه)

    میزان بردش جای سوال داره.

  2. amin

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    چقدر خوبه!!!

  3. سعید سابق

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (221 ديدگاه)

    خدایا طراحی رو ببین به کجا رسیده… برای سقف تمام شیشه میزارن بعد شیشه های بقل رو حذف می کنن …

    1. F۲۲RAPTOR

      ۲۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      سخت نگیر برادر کانسپته دیگه
      بعدشم شیشه هاش فک کنم هست ولی طوریه که تو کابین دیده نمیشه فقط از تو کابین بیرون دیده میشه

  4. F۲۲RAPTOR

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    چینیا وقتی دیدن با محصولات سنتی و بنزینیشون تو بازارهای کلیدی فروشی ندارن،تصمیم خوبی گرفتن که اقدام به تولید محصولات الکتریکی کنن

    1. Saeed Boroomand

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (545 ديدگاه)

      چین تعداد زیادی از آلوده ترین شهر های دنیا رو دا ره و علی رغم پیشرفت خوبشون توی زمینه ماشین های درون سوز، دولت تصمیم گرفت برای کاهش آلایندگی مقداری سوبسید به سایر ماشین ها بده و این بود که توی حوزه ی الکتریکی هم وقت بیشتری گذاشتن و نتیجش رو هم میبینن.
      بر عکس، اما نظر شما در مورد امریکا درسته، گروهی توی امریکا متوجه شدن که مقدار زیادی نفت شیل و گاز و زغال سنگ دارن و اگه قیمت این ها و حجم بازارشون کاهش پیدا کنه اهمیت استراتژیک این منابع زیر سوال میره و علاوه بر این همه ی این منابع دست رفقا هست و چرا بریم سراغ حوزه الکتریکی…
      تعدادی از بهترین موسسه های تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا توی چین هستن و تعدادشون و کیفیت کارشون هم در حال افزایشه، و واقعا اگه ماشین های برقی هم نبودن باز هم رقابتی میشدن یکم دیرتر. امریکا برتری تکنولوژیک دستش بوده همیشه اما به خاطر منافع شرکا و برادران ممکنه همونطور که مزیت نیروی کار ارزون و منیوفکچرینگ رو از دست داد این رو هم از دست بده…

  5. Raha

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    F22RAPORTER
    وشاید هم در آینده رقابت سازی کنه

  6. F۲۲RAPTOR

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    رپورتر؟
    ???
    درستش رپتوره

    1. Raha

      ۲۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (288 ديدگاه)

      ببخشید
      اشتباه تایپی بود :) :)

  7. Raha

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    عذر میخوام :) :)

    1. F۲۲RAPTOR

      ۲۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      خواهش???

  8. Muty

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    انصافا عالیه …

  9. behrooztr

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به کجا چنین شتابان
    مگه چند ساله اینا خودرو ساز شدن ؟ چرا نمیان تو ایران دوره ببینن ؟؟؟؟؟؟
    تا خودروسازی را یاد بگیرن !!!! باید یاد بگیرن محصولات دهه هشتادی اروپا را مونتاژ کنن !!
    فقط موندم اینا که دین و مصب ندارن چطوری خدا کمکشون میکنه ؟؟؟؟

  10. حمید شیرازی

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    خیلی جالبه ، واقعا چین سریع پیشرفت کرد واقعا محشره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا