این روزها بیش از هر زمان دیگری خودروسازان چینی در کشور ما طرفدار پیدا کردهاند و البته حضوری پررنگ نیز در بازار کشورمان دارند. به نظر هم نمیرسد که حداقل در کوتاهمدت تغییر خاصی در استراتژی و ترکیب برندهای حاضر در بازار رخ دهد، چه آنکه این خودروسازان با تمام قوا اعلام وجود کردهاند. خریدارانی هم که از تنوع و کیفیت کم خودروهای داخلی خسته شدهاند شیفتهی تجهیزات و ظاهر زیبای ساختههای چینی شده و حال اینکه کیفیت و بازار دستدوم این خودروها در چه وضعیتی است مطلبی است که مفصل باید موردبحث قرار گیرد. بازار خودرویی کشور ما یکی از بزرگترین بازارهای خودرویی هدف برای چین است و تولید خودروهای سواری متعدد همین را نشان میدهد. در این مطلب بر آن شدیم تا عملکرد اکثر برندهای خودروسازی چین را که در کشورمان حضور دارند در بازار داخلی خودشان بررسی کنیم. آیا چینیها در بازار داخلی خودشان نیز طرفدار دارند؟ این شما و این قسمت دوم عملکرد چینی ها! با ما همراه باشید.
- شرکت گونو
Gonow تمام مدلها ۲۰۱۳ | Gonow تمام مدلها ۲۰۱۴ | Gonow تمام مدلها ۲۰۱۵ | Gonow تمام مدلها ۲۰۱۶ | |
ژانویه | ۸۱۳ | ۳.۰۰۰ | ۳.۷۵۵ | ۲۴۰ |
فوریه | ۴۱۶ | ۲.۷۳۰ | ۱.۳۳۶ | ۷۱ |
مارس | ۵۲۴ | ۲.۴۸۰ | ۲.۷۵۰ | |
آوریل | ۴۲۱ | ۳.۴۰۰ | ۳.۱۱۰ | |
می | ۴۹۹ | ۳.۹۳۵ | ۳.۲۳۰ | |
ژوئن | ۶۳۵ | ۳.۹۳۲ | ۲.۸۵۰ | |
جولای | ۲۹۷ | ۳.۸۴۲ | ۱.۵۲۰ | |
آگوست | ۴۵۷ | ۳.۷۹۸ | ۱.۶۲۰ | |
سپتامبر | ۱.۰۰۵ | ۳.۹۲۱ | ۱.۸۳۰ | |
اکتبر | ۲.۰۱۶ | ۴.۲۰۴ | ۶۷۵ | |
نوامبر | ۳.۰۶۴ | ۵.۰۶۶ | ۸۴۶ | |
دسامبر | ۳.۹۹۲ | ۵.۲۱۴ | ۲۴۱ |
Gonow تمام مدلها | سهم از بازار | |
۲۰۰۵ | ۵.۱۲۷ | ۰,۱۶% |
۲۰۰۶ | ۵.۶۸۷ | ۰,۱۴% |
۲۰۰۷ | ۱۰.۰۹۸ | ۰,۱۹% |
۲۰۰۸ | ۹.۴۰۱ | ۰,۱۷% |
۲۰۰۹ | ۷.۱۴۸ | ۰,۰۹% |
۲۰۱۰ | ۸.۲۳۶ | ۰,۰۷% |
۲۰۱۱ | ۲.۷۸۴ | ۰,۰۲% |
۲۰۱۲ | ۵.۴۷۳ | ۰,۰۴% |
۲۰۱۳ | ۱۴.۱۳۹ | ۰,۰۹% |
۲۰۱۴ | ۴۵.۵۲۲ | ۰,۲۵% |
۲۰۱۵ | ۲۳.۷۶۳ | ۰,۱۲% |
- کمپانی گریت وال
Great Wall تمام مدلها ۲۰۱۳ | Great Wall تمام مدلها ۲۰۱۴ | Great Wall تمام مدلها ۲۰۱۵ | Great Wall تمام مدلها ۲۰۱۶ | |
ژانویه | ۳۷.۱۸۵ | ۲۸.۸۷۵ | ۱۳.۲۴۵ | ۶.۰۲۸ |
فوریه | ۲۰.۴۴۴ | ۱۹.۴۸۰ | ۶.۲۳۲ | ۲.۶۰۷ |
مارس | ۳۳.۸۷۸ | ۲۵.۷۷۸ | ۱۰.۷۳۲ | ۴.۷۳۱ |
آوریل | ۳۲.۲۰۳ | ۱۶.۲۳۶ | ۱۱.۵۶۳ | ۲.۸۲۵ |
می | ۲۷.۶۹۱ | ۱۱.۰۷۰ | ۶.۲۸۹ | ۱.۷۲۰ |
ژوئن | ۲۵.۸۶۵ | ۹.۱۳۲ | ۳.۳۵۰ | ۱.۱۷۲ |
جولای | ۲۵.۸۴۸ | ۸.۵۹۵ | ۲.۹۵۹ | ۱.۲۸۶ |
آگوست | ۲۵.۸۸۶ | ۸.۶۵۹ | ۴.۶۰۳ | |
سپتامبر | ۳۰.۰۱۹ | ۱۴.۸۹۶ | ۶.۵۶۱ | |
اکتبر | ۳۱.۰۹۶ | ۱۵.۹۵۶ | ۸.۶۶۷ | |
نوامبر | ۳۱.۲۷۱ | ۱۲.۰۹۷ | ۱۰.۱۸۶ | |
دسامبر | ۲۶.۲۸۶ | ۱۲.۳۸۴ | ۶.۳۶۸ |
Great Wall تمام مدلها | سهم از بازار | |
۲۰۰۳ | ۲۴.۲۲۷ | ۱,۱۳% |
۲۰۰۴ | ۲۷.۲۳۰ | ۱,۱۱% |
۲۰۰۵ | ۲۸.۴۶۲ | ۰,۸۸% |
۲۰۰۶ | ۱۱.۰۴۷ | ۰,۲۶% |
۲۰۰۷ | ۶.۹۸۰ | ۰,۱۳% |
۲۰۰۸ | ۱۶.۳۶۱ | ۰,۳۰% |
۲۰۰۹ | ۸۷.۷۰۶ | ۱,۰۶% |
۲۰۱۰ | ۱۷۹.۲۷۶ | ۱,۶۰% |
۲۰۱۱ | ۲۰۴.۷۶۴ | ۱,۶۷% |
۲۰۱۲ | ۲۶۵.۸۲۱ | ۲,۰۱% |
۲۰۱۳ | ۳۴۷.۶۷۲ | ۲,۱۳% |
۲۰۱۴ | ۱۸۳.۱۵۸ | ۱,۰۰% |
۲۰۱۵ | ۹۰.۷۵۵ | ۰,۴۵% |
- خودروسازی هایما
Haima تمام مدلها ۲۰۱۳ | Haima تمام مدلها ۲۰۱۴ | Haima تمام مدلها ۲۰۱۵ | Haima تمام مدلها ۲۰۱۶ | |
ژانویه | ۱۲.۹۴۰ | ۱۶.۷۹۳ | ۲۰.۲۷۰ | ۲۸.۹۹۳ |
فوریه | ۹.۹۱۳ | ۹.۸۱۴ | ۱۳.۷۷۹ | ۱۵.۳۳۴ |
مارس | ۱۳.۰۱۵ | ۱۵.۸۱۶ | ۱۵.۸۹۹ | ۱۶.۸۷۰ |
آوریل | ۱۱.۷۹۸ | ۱۳.۰۹۵ | ۱۰.۵۰۵ | ۱۱.۹۷۱ |
می | ۱۲.۱۷۶ | ۱۴.۴۴۶ | ۱۱.۱۶۶ | ۱۲.۰۶۷ |
ژوئن | ۱۵.۳۲۳ | ۱۵.۱۶۰ | ۹.۵۹۴ | ۱۶.۰۰۱ |
جولای | ۸.۹۹۸ | ۱۲.۶۳۹ | ۶.۳۳۱ | ۹.۳۹۰ |
آگوست | ۱۲.۰۸۰ | ۱۲.۶۵۹ | ۱۲.۷۱۸ | |
سپتامبر | ۱۳.۶۴۰ | ۱۲.۸۷۴ | ۱۳.۷۶۹ | |
اکتبر | ۱۴.۹۳۷ | ۱۵.۸۲۲ | ۱۶.۱۷۲ | |
نوامبر | ۱۵.۲۳۴ | ۱۶.۳۵۶ | ۲۳.۴۲۶ | |
دسامبر | ۱۷.۱۸۸ | ۲۱.۵۰۸ | ۲۶.۱۴۴ |
Haima تمام مدلها | سهم از بازار | |
۲۰۰۳ | ۴۶.۶۱۶ | ۲,۱۸% |
۲۰۰۴ | ۶۴.۶۳۳ | ۲,۶۳% |
۲۰۰۵ | ۷۵.۹۸۴ | ۲,۳۶% |
۲۰۰۶ | ۸۳.۸۷۹ | ۲,۰۰% |
۲۰۰۷ | ۱۲۸.۱۹۱ | ۲,۴۳% |
۲۰۰۸ | ۹۵.۹۲۲ | ۱,۷۷% |
۲۰۰۹ | ۸۳.۸۷۳ | ۱,۰۱% |
۲۰۱۰ | ۱۴۶.۱۷۸ | ۱,۳۰% |
۲۰۱۱ | ۱۶۵.۲۸۳ | ۱,۳۵% |
۲۰۱۲ | ۱۳۷.۷۳۷ | ۱,۰۴% |
۲۰۱۳ | ۱۵۷.۲۴۲ | ۰,۹۶% |
۲۰۱۴ | ۱۷۶.۹۸۲ | ۰,۹۶% |
۲۰۱۵ | ۱۸۰.۶۷۸ | ۰,۹۰% |
- هاوال
Haval تمام مدلها ۲۰۱۳ | Haval تمام مدلها ۲۰۱۴ | Haval تمام مدلها ۲۰۱۵ | Haval تمام مدلها ۲۰۱۶ | |
ژانویه | ۲۲.۸۵۰ | ۲۹.۱۹۰ | ۶۴.۲۸۵ | ۷۴.۱۶۵ |
فوریه | ۱۳.۹۶۱ | ۲۱.۶۱۵ | ۳۸.۵۹۲ | ۵۰.۰۱۷ |
مارس | ۲۲.۹۲۴ | ۳۰.۵۸۲ | ۵۹.۳۹۴ | ۶۸.۱۷۶ |
آوریل | ۲۱.۸۹۵ | ۳۱.۵۴۴ | ۵۵.۹۴۴ | ۶۷.۰۲۱ |
می | ۲۱.۹۸۳ | ۲۹.۵۶۸ | ۵۱.۴۵۶ | ۶۱.۷۹۳ |
ژوئن | ۱۹.۴۶۵ | ۲۹.۲۱۳ | ۴۱.۲۸۹ | ۵۷.۵۴۷ |
جولای | ۲۳.۶۹۲ | ۳۰.۷۰۴ | ۳۸.۸۵۱ | ۶۰.۰۰۲ |
آگوست | ۲۵.۸۰۰ | ۳۲.۷۸۸ | ۴۷.۲۶۰ | |
سپتامبر | ۲۵.۸۲۸ | ۳۹.۰۳۲ | ۵۲.۰۸۱ | |
اکتبر | ۲۵.۵۱۲ | ۴۵.۵۲۴ | ۶۳.۸۲۶ | |
نوامبر | ۲۷.۱۵۰ | ۵۳.۷۰۳ | ۷۰.۲۵۶ | |
دسامبر | ۲۸.۷۰۴ | ۵۵.۸۶۵ | ۷۸.۹۸۹ |
Haval تمام مدلها | سهم از بازار | |
۲۰۰۶ | ۲۸.۹۷۹ | ۰,۶۹% |
۲۰۰۷ | ۵۸.۴۵۲ | ۱,۱۱% |
۲۰۰۸ | ۵۶.۶۶۹ | ۱,۰۴% |
۲۰۰۹ | ۶۶.۰۸۸ | ۰,۸۰% |
۲۰۱۰ | ۱۱۹.۸۱۵ | ۱,۰۷% |
۲۰۱۱ | ۱۴۳.۸۱۶ | ۱,۱۷% |
۲۰۱۲ | ۲۸۰.۵۷۱ | ۲,۱۲% |
۲۰۱۳ | ۲۷۹.۷۶۴ | ۱,۷۲% |
۲۰۱۴ | ۴۲۹.۳۲۸ | ۲,۳۳% |
۲۰۱۵ | ۶۶۲.۴۷۵ | ۳,۲۸% |
- جک JAC
JAC تمام مدلها ۲۰۱۳ | JAC تمام مدلها ۲۰۱۴ | JAC تمام مدلها ۲۰۱۵ | JAC تمام مدلها ۲۰۱۶ | |
ژانویه | ۲۵.۴۵۸ | ۲۲.۳۴۱ | ۳۰.۵۴۹ | ۴۷.۸۷۱ |
فوریه | ۱۷.۲۶۸ | ۱۵.۰۸۲ | ۲۳.۱۷۱ | ۳۱.۵۲۶ |
مارس | ۲۲.۵۶۹ | ۱۷.۰۵۸ | ۳۰.۰۶۴ | ۳۵.۷۰۷ |
آوریل | ۱۷.۱۳۱ | ۱۱.۷۷۱ | ۲۷.۳۶۲ | ۲۵.۴۹۰ |
می | ۱۵.۸۰۴ | ۱۳.۰۰۳ | ۲۵.۷۰۴ | ۲۳.۵۵۸ |
ژوئن | ۱۵.۰۱۲ | ۹.۸۱۱ | ۲۳.۵۶۵ | ۲۳.۵۵۶ |
جولای | ۱۱.۹۴۰ | ۸.۳۰۱ | ۲۲.۷۲۴ | ۲۰.۰۹۶ |
آگوست | ۱۲.۷۱۳ | ۱۰.۰۳۳ | ۲۴.۰۸۱ | |
سپتامبر | ۱۲.۲۳۶ | ۱۶.۱۸۲ | ۲۹.۶۰۵ | |
اکتبر | ۱۷.۶۱۶ | ۲۰.۲۰۸ | ۳۲.۵۳۹ | |
نوامبر | ۱۸.۴۵۸ | ۲۶.۵۰۲ | ۳۵.۶۸۵ | |
دسامبر | ۱۷.۲۹۳ | ۲۵.۵۰۷ | ۴۱.۱۲۶ |
JAC تمام مدلها | سهم از بازار | |
۲۰۰۳ | ۱۴.۲۶۳ | ۰,۶۷% |
۲۰۰۴ | ۲۴.۲۷۷ | ۰,۹۹% |
۲۰۰۵ | ۳۱.۴۹۴ | ۰,۹۸% |
۲۰۰۶ | ۳۴.۳۶۳ | ۰,۸۲% |
۲۰۰۷ | ۴۵.۵۲۷ | ۰,۸۶% |
۲۰۰۸ | ۵۶.۵۲۹ | ۱,۰۴% |
۲۰۰۹ | ۱۲۳.۸۶۲ | ۱,۵۰% |
۲۰۱۰ | ۱۹۹.۴۹۱ | ۱,۷۸% |
۲۰۱۱ | ۲۴۴.۰۱۹ | ۱,۹۹% |
۲۰۱۲ | ۲۰۰.۸۲۲ | ۱,۵۲% |
۲۰۱۳ | ۲۰۳.۴۹۸ | ۱,۲۵% |
۲۰۱۴ | ۱۹۵.۷۹۹ | ۱,۰۶% |
۲۰۱۵ | ۳۴۶.۱۷۵ | ۱,۷۲% |
- لندویند
Jiangling Landwind تمام مدلها ۲۰۱۳ | Jiangling Landwind تمام مدلها ۲۰۱۴ | Jiangling Landwind تمام مدلها ۲۰۱۵ | Jiangling Landwind تمام مدلها ۲۰۱۶ | |
ژانویه | ۱.۳۰۱ | ۴.۱۱۸ | ۲.۲۴۸ | ۸.۰۰۸ |
فوریه | ۱.۲۲۲ | ۳.۰۰۱ | ۲.۰۰۱ | ۶.۶۰۰ |
مارس | ۲.۰۰۵ | ۳.۰۰۳ | ۲.۳۰۱ | ۱۰.۰۰۱ |
آوریل | ۲.۰۲۲ | ۳.۲۰۷ | ۲.۳۰۹ | ۷.۵۰۰ |
می | ۲.۱۱۶ | ۳.۲۰۸ | ۲.۳۱۰ | ۵.۷۰۹ |
ژوئن | ۱.۸۴۵ | ۲.۰۰۳ | ۱.۸۳۳ | ۵.۳۰۰ |
جولای | ۱.۷۲۰ | ۲.۰۸۹ | ۲.۳۰۶ | ۴.۰۰۱ |
آگوست | ۱.۷۹۸ | ۲.۰۰۰ | ۳.۵۱۰ | |
سپتامبر | ۲.۱۲۰ | ۲.۵۰۰ | ۵.۰۰۱ | |
اکتبر | ۱.۷۰۰ | ۲.۵۶۰ | ۶.۱۸۲ | |
نوامبر | ۱.۴۶۸ | ۳.۰۰۸ | ۶.۳۰۰ | |
دسامبر | ۱.۹۵۴ | ۳.۳۰۵ | ۶.۷۹۸ |
Jiangling Landwind تمام مدلها | سهم از بازار | |
۲۰۰۵ | ۷.۹۵۴ | ۰,۲۵% |
۲۰۰۶ | ۱۰.۱۶۲ | ۰,۲۴% |
۲۰۰۷ | ۹.۸۹۹ | ۰,۱۹% |
۲۰۰۸ | ۵.۱۲۰ | ۰,۰۹% |
۲۰۰۹ | ۴.۵۵۶ | ۰,۰۶% |
۲۰۱۰ | ۱۵.۱۵۱ | ۰,۱۴% |
۲۰۱۱ | ۱۴.۰۱۷ | ۰,۱۱% |
۲۰۱۲ | ۱۲.۵۰۱ | ۰,۰۹% |
۲۰۱۳ | ۲۱.۲۷۱ | ۰,۱۳% |
۲۰۱۴ | ۳۴.۰۰۲ | ۰,۱۸% |
۲۰۱۵ | ۴۳.۰۹۹ | ۰,۲۱% |
- لیفان
Lifan تمام مدلها ۲۰۱۳ | Lifan تمام مدلها ۲۰۱۴ | Lifan تمام مدلها ۲۰۱۵ | Lifan تمام مدلها ۲۰۱۶ | |
ژانویه | ۱۹.۷۷۹ | ۱۴.۳۶۵ | ۱۷.۱۱۹ | ۳.۰۲۵ |
فوریه | ۳.۷۲۰ | ۸.۷۰۲ | ۱۳.۳۴۰ | ۳.۶۱۷ |
مارس | ۸.۱۰۵ | ۸.۴۰۷ | ۱۴.۹۱۶ | ۳.۴۴۷ |
آوریل | ۱۱.۲۵۴ | ۱۲.۱۷۸ | ۱۴.۲۷۹ | ۵.۲۸۶ |
می | ۱۲.۰۹۳ | ۱۱.۲۳۱ | ۱۲.۵۹۳ | ۶.۷۶۳ |
ژوئن | ۱۲.۲۹۵ | ۱۳.۴۱۷ | ۱۱.۴۸۴ | ۱۱.۹۷۴ |
جولای | ۱۱.۸۷۶ | ۱۰.۶۶۶ | ۹.۶۲۱ | ۹.۸۵۸ |
آگوست | ۱۱.۲۰۹ | ۱۲.۳۴۲ | ۵.۰۱۸ | |
سپتامبر | ۱۴.۲۳۹ | ۱۲.۲۰۵ | ۷.۶۰۶ | |
اکتبر | ۱۴.۴۲۰ | ۱۲.۸۶۱ | ۸.۸۷۵ | |
نوامبر | ۱۲.۷۹۲ | ۱۳.۲۰۸ | ۸.۸۷۵ | |
دسامبر | ۲۱.۶۸۰ | ۱۵.۴۲۲ | ۹.۴۱۴ |
Lifan تمام مدلها | سهم از بازار | |
۲۰۰۶ | ۲.۶۰۰ | ۰,۰۶% |
۲۰۰۷ | ۳۸.۶۸۵ | ۰,۷۳% |
۲۰۰۸ | ۱۵۱.۱۵۵ | ۲,۷۸% |
۲۰۰۹ | ۴۲.۶۹۵ | ۰,۵۲% |
۲۰۱۰ | ۷۸.۵۱۹ | ۰,۷۰% |
۲۰۱۱ | ۱۲۳.۹۶۶ | ۱,۰۱% |
۲۰۱۲ | ۱۵۸.۴۳۰ | ۱,۲۰% |
۲۰۱۳ | ۱۵۳.۴۶۲ | ۰,۹۴% |
۲۰۱۴ | ۱۴۵.۰۰۴ | ۰,۷۹% |
۲۰۱۵ | ۱۳۳.۱۴۰ | ۰,۶۶% |
- ام جی
SAIC MG تمام مدلها ۲۰۱۳ | SAIC MG تمام مدلها ۲۰۱۴ | SAIC MG تمام مدلها ۲۰۱۵ | SAIC MG تمام مدلها ۲۰۱۶ | |
ژانویه | ۶.۸۴۹ | ۵.۰۴۰ | ۲.۶۸۱ | ۸.۲۸۲ |
فوریه | ۴.۲۷۶ | ۴.۳۲۹ | ۲.۰۳۹ | ۴.۲۲۵ |
مارس | ۶.۶۲۴ | ۵.۱۱۲ | ۳.۷۲۲ | ۶.۰۷۷ |
آوریل | ۵.۳۶۸ | ۵.۳۳۸ | ۵.۷۴۱ | ۶.۶۴۰ |
می | ۶.۴۳۴ | ۵.۳۶۲ | ۷.۲۰۶ | ۶.۲۲۵ |
ژوئن | ۶.۴۰۰ | ۵.۰۳۳ | ۵.۷۳۶ | ۶.۷۴۶ |
جولای | ۴.۷۰۴ | ۳.۵۰۱ | ۵.۸۹۲ | ۵.۵۹۶ |
آگوست | ۵.۱۴۴ | ۲.۷۸۴ | ۶.۳۷۷ | |
سپتامبر | ۶.۶۳۶ | ۳.۲۲۲ | ۷.۰۳۵ | |
اکتبر | ۵.۴۴۷ | ۲.۰۴۱ | ۶.۴۹۶ | |
نوامبر | ۵.۸۰۱ | ۴.۳۴۶ | ۷.۵۲۵ | |
دسامبر | ۱۱.۰۰۱ | ۶.۱۰۹ | ۹.۸۸۶ |
SAIC MG تمام مدلها | سهم از بازار | |
۲۰۰۷ | ۳.۱۳۱ | ۰,۰۶% |
۲۰۰۸ | ۹.۳۶۱ | ۰,۱۷% |
۲۰۰۹ | ۱۳.۷۸۵ | ۰,۱۷% |
۲۰۱۰ | ۲۹.۲۱۶ | ۰,۲۶% |
۲۰۱۱ | ۵۰.۱۹۱ | ۰,۴۱% |
۲۰۱۲ | ۷۲.۵۱۶ | ۰,۵۵% |
۲۰۱۳ | ۷۴.۶۸۴ | ۰,۴۶% |
۲۰۱۴ | ۵۲.۲۱۷ | ۰,۲۸% |
۲۰۱۵ | ۷۰.۳۷۷ | ۰,۳۵% |
- زوتی
Zotye تمام مدلها ۲۰۱۳ | Zotye تمام مدلها ۲۰۱۴ | Zotye تمام مدلها ۲۰۱۵ | Zotye تمام مدلها ۲۰۱۶ | |
ژانویه | ۹.۴۷۹ | ۱۲.۵۱۹ | ۱۹.۳۵۸ | ۳۱.۲۰۱ |
فوریه | ۴.۵۶۳ | ۶.۶۰۰ | ۱۱.۹۲۲ | ۱۸.۱۸۹ |
مارس | ۷.۹۸۸ | ۱۰.۹۰۳ | ۲۰.۳۸۱ | ۲۷.۶۹۶ |
آوریل | ۷.۴۵۵ | ۱۱.۰۳۳ | ۱۷.۴۶۹ | ۲۹.۸۰۴ |
می | ۸.۰۶۶ | ۱۱.۰۹۰ | ۱۳.۷۲۴ | ۱۹.۳۲۰ |
ژوئن | ۷.۳۶۹ | ۹.۲۸۵ | ۱۲.۲۷۹ | ۲۰.۵۲۰ |
جولای | ۷.۰۲۱ | ۱۱.۵۵۵ | ۹.۹۳۵ | ۲۱.۴۵۷ |
آگوست | ۷.۲۵۱ | ۱۲.۶۳۴ | ۱۲.۴۶۷ | |
سپتامبر | ۸.۷۷۳ | ۱۴.۲۱۳ | ۱۴.۶۳۱ | |
اکتبر | ۱۰.۲۸۴ | ۱۳.۹۶۷ | ۲۲.۳۸۴ | |
نوامبر | ۱۱.۷۳۳ | ۱۴.۶۲۴ | ۲۶.۲۴۰ | |
دسامبر | ۱۲.۹۳۸ | ۲۱.۵۰۲ | ۴۲.۵۳۷ |
Zotye تمام مدلها | سهم از بازار | |
۲۰۰۷ | ۲۸.۵۷۷ | ۰,۵۴% |
۲۰۰۸ | ۵۳.۴۹۱ | ۰,۹۸% |
۲۰۰۹ | ۶۴.۵۱۰ | ۰,۷۸% |
۲۰۱۰ | ۹۹.۷۷۳ | ۰,۸۹% |
۲۰۱۱ | ۹۹.۱۴۸ | ۰,۸۱% |
۲۰۱۲ | ۸۵.۶۴۴ | ۰,۶۵% |
۲۰۱۳ | ۱۰۲.۹۲۰ | ۰,۶۳% |
۲۰۱۴ | ۱۴۹.۹۲۵ | ۰,۸۱% |
۲۰۱۵ | ۲۲۳.۳۲۷ | ۱,۱۱% |
عملکردهای چینیهای بازار ایران در کشور خودشان (قسمت اول)
منبع: left-lane
سامان اذری
۸ مهر ۱۳۹۵کیفیت ام جی از همشون بهتره
بچها امروز تو خبر ها خوندم که قراره ام جی 360 تو تبریز تولید و مونتاژ شه قیمت پایه تو چین به پول ایران 40 تومنه اگه تو قیمت 50 الی 70 تومن بیاد خوب میفروشه
madjid911 GT2
۸ مهر ۱۳۹۵آره MG نسبت به بقیشون بهتره. ولی کلا جلوی کره ای ها هیچ حرفی واسه گفتن نداره. تنها کارخونش تو انگلستان هم که تعطیل شد. دلخوشی بعضی دوستان من که MG دارن همین تک کارخونه بود.
علیرضا
۸ مهر ۱۳۹۵شما به من بگو مثلاً النترا یا سراتو از چه لحاظ نسبت به MG6 برتر هست و MG6 هیچ حرفی جلوی النترا یا سراتو برای گفتن نداره؟؟؟هندلینگ و سواری النترا بهتر و حرفه ای تر هست؟؟؟شتاب و سرعت النترا بیشتر هست؟؟؟امکانات فنی و رفاهی النترا بیشتر هست؟؟؟
برادر من سیستم تعلیق عقب النترا و سراتو نیمه مستقل هست ولی MG6 مالتی لینک و از BMW سری Z قرض گرفته شده.
لطفاً حرف های کودکانه که کمپانی هیوندای یا کیا چنین و چنان هستند نزنید .اینجا صحبت دو تا ماشین هست و نه کمپانی ها
REVENTоN ?
۸ مهر ۱۳۹۵داداش علی رضا عالی گفتی، واقعا ام جی 6 عالیه، مخصوصا عقبش معرکس
madjid911 GT2
۹ مهر ۱۳۹۵آقا علیرضا کیفیتش مهمه.
نه وجدانا تا حالا mg فروختی ؟
بازار دسته دومش رو تجربه کردی ؟
سامان اذری
۹ مهر ۱۳۹۵مجید جان کدوم ماشین کره ای 40 تومن قیمتشه ؟؟
اونم با موتور توربو ؟؟؟؟
uss zumwalt DDG-1000
۹ مهر ۱۳۹۵اگه 40 تومن واقعا بدن به ملت مهم.
فعلا درحد حرف
ارش
۸ مهر ۱۳۹۵نیاز به مقاله نداره که تو خیابان و کوچه وضعیت رو میبینیم.البنه دستت درد نکنه داداش به خاطر مقاله ات
Reza.sh
۸ مهر ۱۳۹۵از ملت چین خوشم میاد تو ایران یکی میبینه چندتا شرکت ماشین سازی هست دیگه میگه بازار اشباع شده نمیشه ولی اونا بالای صدتا کارخونه زدن
سجاد
۹ مهر ۱۳۹۵مقایست اشتباهه
جمعیت ایران حدود ۸۰ میلیون و چین حدود ۱ میلیارد و ۳۷۵ میلیون یعنی ۱۷ برابر ما جمعیت داره
ایران اقتصادش تو دنیا اول یا دومه (از آخر) و چین اول یا دومه بعد از ایالات متحده
اونا عاقلن و ما . . .
ارشام
۸ مهر ۱۳۹۵هایما عالیه از هر نظر و دلیل کم فروش بودنش بیشتر به قیمت بالاش توی چین برمیگرده ولی واقعا حرف نداره
سجاد
۹ مهر ۱۳۹۵هایما همون نبود که پولوسش برید و دو نفر از آزمایش کننده های ایرانخودرو رو فرستاد بیمارستان!!!
واقعأ هم حرف نداره
گریه داره?
حميد
۸ مهر ۱۳۹۵چقدر زیاد
امیرحسین
۸ مهر ۱۳۹۵من خوشحالم که MG تو این سالها رشد داشته و امیدوارم با ساخت رودستر خاطره روزهای خوشش رو تکرار کنه
چرا لااقل از کمپانی هایی که تو چین از اقبال بیشتری برخوردارند استفاده نمیشه؟؟؟JAC هم تو این سالها رشد خوبی داشته
sunmartin
۹ مهر ۱۳۹۵واقعا کیفیت چینی ها پایین است شما کافیه یک هفته با چری آریزو 5 رانندگی کنید مفهوم جنس چینی کاملا درک میکنید از لیفان x50 تا mg 350 و از جک j5 تا هایما s از چری 110 نیو تا mvm x33 نیو اس همگی و همه کیفیت بسیار پایبنی بخصوص در تریم داخلی و دکوراسیون داخلی دارند وقتی سطح داشبورد mg gs لمس میکنید چندان تفاوتی با داشبورد نازک آریزو 5 ندارد اگر چینی ها بجای تغییر ظاهر خودرو ها در طول این سالها قدری به مبحث کیفیت اهمیت میدادند اکنون آبرویی در بازار برای خود دست و پا کرده بودند و قدری ارزش برند
اکبر
۹ مهر ۱۳۹۵تا کی بایستی از جنس قطعات پلاستیکی یک خودرو , پی به کیفیت کلی یک ماشین پی برد ؟؟؟
دوستان کارشناسانه نظر بدهند لطفا. همه چیز که به چهار تا تیکه قطعه پلاستیکی که نیست … الان بعد حدود 10 سال از فروش لیفان 520 تو بازار ایران که جز اولین تولیدات ماشینهای چینی بوده , هم قیمت مدلهای خودش با پژو 405 تو بازار قیمت میخوره.
Sasan
۹ مهر ۱۳۹۵دیگه لطفا ام جی رو با با النترا و سراتو مقایسه نکنین.من هرجا مقاله خوندم ام جی رو ماشین قدری نمیدونستن امار فروشش هم همینو میگه،من نمیگم ام جی بده اما در مقابل رقبای کره ایش به جز موتور توربوش حرفی نداره.
اکبر
۹ مهر ۱۳۹۵امکانش هست لینک تعدادی از مقالاتی که شما مطالعه فرمودید تا به این نتیجه برسید رو اینجا قرار بدید!!!!. ترجیحا خارجی لطفا
Sasan
۹ مهر ۱۳۹۵اسم سایتش یادم نیست ولی میتونین به انگلیسی تایپ کنین تو نت و مطالعه کنین!ام جی فقط موتور توربوش خوبه همین!
اکبر
۱۰ مهر ۱۳۹۵من بعد از مطالعه بیش از 850 صفحه مطلب خارجی تصمیم به خرید mg6 2014 گرفتم که خوشبختانه باتوجه به دیدگاه مردم ایران به خودروهای چینی!!! تونستم به واقع با قیمت بسیار مناسبی خریداری کنم.
وقتی با سرعت 220 از ماشینهای کره ای و ژاپنی هم رده در کمال آرامش ( با توجه به وزن زیاد خودرو و آیرودینامیک ماشین و توربودار بودن آن ) عبور می کنم و یا در پیچهای تند با توجه به هندلیگ عالی اون که از صاحب قبلی اون Z4 BMW به جا مونده بدون هیچگونه استرسی عبور میکنم چکار به انگشت اشاره مردم کوچه بازار دارم که mg رو نشون میدن با خودشون میگن ماشین چینیه هااا
nima
۹ مهر ۱۳۹۵روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: صنعت خودرو هند از کرهجنوبی پیشی گرفت و این کشور از نظر تولید به پنجمین خودروساز بزرگ جهان تبدیل شد.
روزنامه کریا هرالد با اشاره به آمار منتشر شده توسط سندیکای خودروسازان کره، اعلام کرد در دوره ژانویه تا ژوئیه امسال کرهجنوبی 55/ 2 میلیون دستگاه خودرو تولید کرده است که کمتر از 57/ 2 میلیون دستگاه تولید شده در هند است.
به این ترتیب کرهجنوبی به جایگاه ششمین خودروساز بزرگ جهان تنزل یافته است و برای نخستینبار طی یک دهه گذشته جایگاه خود را بهعنوان پنجمین خودروساز بزرگ جهان از دست داده است.
ارقامی که اوایل ماه سپتامبر منتشر شد نشان داد طی ماه اوت فروش خودروهای داخلی و وارداتی در کرهجنوبی به کمترین سطح در هفت ساله یعنی رقم 250 هزار دستگاه رسیده است.
uss zumwalt DDG-1000
۹ مهر ۱۳۹۵همه پیشرفت کردن غیر ما
sunmartin
۹ مهر ۱۳۹۵ساخت زباله همیشه بیشتر از ساخت کالای باکیفیت است کالای ایرانی کیفیت برتر ایرانی!!
هند و چین هم بمانند ایران هستند عنصر کیفیت عنصری غایب در محصولات ایرانی چینی هندی و در آینده پاکستانی
اگر کره جنوبی و یا آمریکا و آلمان و ژاپن خودور تولید میکنند واقعا خودور تولید میکنند و کیفیت سرلوحه کار آنهاست چین و هند با ساخت زباله سعی در درآمد بیشتر دارند لطفا چین و هند را با صنایع معتبر کره جنوبی مقایسه نکنید
nima
۹ مهر ۱۳۹۵حالا اگه جایگاه کره رشد کرده بود میگفتید این نشانه کیفیت محصولاتش و اقبال جهانی ازشون بوده و بی کیفیتی سایرین.ولی حالا که جایگاهش تنزل کرده اونی که رتبه اش رشد کرده شد آشغال ساز؟؟؟؟؟به این میگن یک بوم و ۲هوا!!!
مردم جهان خودشون میدونن چی خوبه و چی بد و چی بخرن وو نیازی هم به کامنتهای ما ندارن که به چیزی که خریداری میکنن بگیم آشغال و زباله!!!
ایلیا
۹ مهر ۱۳۹۵ماشینای کره ای،کیا و هیوندای،تو ایران بهترینن،مخصوصا خودروهای سواری سدان…
قبول کنید دوستان،قیمت متوسط ماشین و هزینه خدمات و نگهداری و لوازم یدکی….
کره ای ها عالی اند،مخصوصا تو ایران…
حمیدرضا
۹ مهر ۱۳۹۵سهم گرفتن شرکت زوتی با اون همه کپی محصولات برندای بزرگ خیلی هم عجیب نیست ولی انتظار داشتم گریت وال و هاوان سهم بیشتری داشته باشن با اون همه محصولات تو بحث کیفی اکثر دوستان دارن به تریم داخلی خودرو ایراد میگرن یعنی این خودرو ها در بخش فنی الان دیگه کم ایراد تر شدن البته تفاوتی که در بین مصرف کننده ایرانی و چینی هست اینه که ایرانی میخاد چهل سال از ماشین کاربکشه ولی چینی ها وکلا باقی کشورها بیش از ده سال ازخودرو استفاده نمی کنن برا همین برخی از شرکتا به کیفیت مواد داخل خودرو اهمیت زیادی نمی دن
حامد
۱۰ مهر ۱۳۹۵دو سری آدم هستند که برای ماشین ها از لفظ “آشغال” و “زباله” استفاده می کنند :
1/ آدم هایی بسیار پولدار که در عمرشان کمتر از بنز سوار نشدند (البته این دسته برخی شان به خودروهای رده اکونومیک میگن آشغال)
2/ آدم های بی ماشینی که به ماشین های گران و برند های پرآوازه به عنوان آرزوی دست نیافتنی علاقمندند و در خیالشان بر آنها سوارند و با حسادت به دنیای واقعی نگاه میکنند و به ماشین دیگران میگن آشغال تا وجدانشان را بابت عقب ماندگی های زندگی شان راحت کنند
بعضی ها به این دسته مثل گربه و گوشت را هم نسبت می دهند ولی بد کشوری برای علاقمندان خودرو داریم با این همه عقده ای
حالا این دسته دومی ها بیاین پاسخ بدین و هی منفی بدین …
نریمان
۱۰ مهر ۱۳۹۵سان مارتین
بیا جواب حامد جان رو بده ، میدونم که اسم واقعی شما کوروش هست از اصفهان و ریو 15 سال قبل داری و اخیرا آرزو کردی که سراتو تولید سایپا داشته باشی.
BMW
۱۰ مهر ۱۳۹۵منکه عشق المانیم هیچوقت به خودم اجازه نمیدم به یه ماشین غیر المانی بگم اشغال ، هر کس ماشین مورد علاقش بر اساس انتظاراتش انتخاب میکنه ، پس لطفا به انتخاب همدیگه احترام بذارید
نریمان
۱۱ مهر ۱۳۹۵دوست عزیز ، دلیلش اینه که برای رسیدن به دیدگاه بسیار محترم شما ، نیاز به اصالت و بینش و فرهنگ بالا میباشد و شما طرفدار هر برندی باشید ، دیدگاه شما بسیار ارزشمند هست.
سينا
۱۰ مهر ۱۳۹۵چرا از بایک نگفتین؟!
برند بهتری از خیلی از ایناست که دیار خودرو اینجا خرابش کرده!!
بنیامین
۱۷ آبان ۱۳۹۵دوستان گل من النترا 2012 دارم و تا حدودی راضی هستم تنها ایراد ماشین من لرزش عقب ماشین در سرعت بالا تو دست اندازهها که ظاهرا تو مدلهای جدید این ایراد رفع شده کم مصرف هم هست فقط شتابش کمتره.من نمیدونم چرا یه سری آدمها هی گیر دادن به ماشینی چینی.هر ماشین چینی نسبت به قیمت خودش خیلی خوبه.کسی که میاد آریزو را با النترا مقایسه میکنه قیمت دوبل النترا را هم در نظر بگیره.من خودم تا بحال از 206 و پارس و النترا بهتر سوار نشده بودم چند روز پیش تصادفی ام جی 6 سوار شدم تازه فهمیدم لذت رانندگی چیه.این جا موقعی که ما در حال گفتن اشغال چینی گفتن هستیم اونا دارن به پیشرفت خودشون ادامه میدن و حالا خواهیم دید همین آدمها ده سال دیگر در آرزوی سوار شدن ماشین چینی میمونن.صبر میکنیم و خواهیم دید.من هیچ تعصبی به وسیله ها ندارم و اگر افغانستان هم ماشین خوب ارزون بسازد میخرم و لذت میبرم.