سام کاویانی: لزومی به تکرار چندباره این سخن نیست که این روزها بهای تمامی خودروها در قیاس با پارسال به نحو محسوسی بالاتر رفته است و بیشک چینیهای مونتاژ داخل هم از این قاعده مستثنی نیستند. در این میان، بحث مرتبط به بهای برخی از چینیها در ورای این مرز و بوم از جذابیت خاصی برای عمده خوانندگان برخوردار است و ما هم در پاسخ به این نیاز، متن مختصری را به رشته تحریر در آوردهایم. ازآنجاییکه نرخ فروش خودرو در بازار متنوع و رقابتی امارات و شهر دوبی معیاری برای آحاد خریداران وطنی است ما نیز اولویت را در این لیست به سایتهای خرید و فروش در این کشور دادهایم.
همانطور که شاهد هستید در جدول ذیل ارقام مربوط به قیمت چند خودروی چینی مدل ۲۰۱۹ درج شده است؛ با توجه به این نکته که ارقام درج شده اغلب مربوط به قویترین و مجهزترین مدل از آن خودروست. بدیهی است که مدلهای سادهتر بهای بس نازلتری دارند. برای مثال، قیمت نسخه پایه ام جی ۳۶۰ معادل ۳۷,۱۰۰ درهم (۱۰,۱۰۰ دلار) بوده و یا نسخه پایه ام جی RX5 به بهای ۵۸,۵۰۰ درهم (۱۴,۴۰۰) در بازار امارات عرضه میشود. نسخه پایه بورگوارد BX5 هم با رقمی معادل ۸۴,۰۰۰ درهم (۲۲,۹۰۰ دلار) در این بازار برچسب خورده است.
نام خودرو | نوع پیشرانه | قیمت به درهم | تبدیل به دلار |
چری آریزو ۵ | ۱.۵ لیتری طبیعی | ۴۱,۹۰۰ | ۱۱,۴۰۰ |
چری تیگو ۵ | ۲ لیتری طبیعی | ۵۷,۹۰۰ | ۱۵,۸۰۰ |
امویام X33s | ۲ لیتری طبیعی | ۴۵,۰۰۰ | ۱۲,۲۵۰ |
چری تیگو ۷ | ۱.۵ لیتری توربو | ۶۲,۳۰۰ | ۱۷,۰۰۰ |
جک S3 | ۱.۶ لیتری طبیعی | ۴۷,۱۰۰ | ۱۲,۸۰۰ |
چانگان CS35 | ۱.۶ لیتری طبیعی | ۶۳,۰۰۰ | ۱۷,۱۵۰ |
هاوال H2 | ۱.۵ لیتری توربو | ۵۹,۹۰۰ | ۱۶,۳۰۰ |
هاوال H9 | ۲ لیتری طبیعی | ۱۰۹,۹۰۰ | ۲۹,۱۰۰ |
هاوال H6 نیو | ۱.۵ لیتری توربو | ۷۹,۹۰۰ | ۲۱,۷۵۰ |
جیلی GC6 | ۱.۵ لیتری طبیعی | ۲۹,۵۰۰ | ۸,۰۰۰ |
ام جی ۳۶۰ | ۱.۵ لیتری طبیعی | ۴۷,۹۰۰ | ۱۳,۰۰۰ |
ام جی RX5 | ۲ لیتری توربو | ۶۹,۹۰۰ | ۱۹,۰۰۰ |
بورگوارد BX5 | ۱.۸ لیتری توربو | ۹۹,۷۵۰ | ۲۷,۱۵۰ |
بورگوارد BX7 | ۲ لیتری توربو | ۱۳۱,۲۵۰ | ۳۵,۷۰۰ |
دستهای از خودروهای چینی مدل ۲۰۱۹ هم صرفاً در بازار کشور مصر عرضه میشوند که قیمت برخی از آنها در جدول ذیل آوردهایم.
نام خودرو | نوع پیشرانه | قیمت به پوند مصر | تبدیل به دلار |
امویام ۵۵۰ | ۱.۵ لیتری | ۱۶۰,۰۰۰ | ۸,۹۰۰ |
فوتون تانلند | ۲.۴ لیتری | ۲۶۳,۰۰۰ | ۱۴,۶۰۰ |
برلیانس V5 | ۱.۶ لیتری | ۲۶۰,۰۰۰ | ۱۴,۴۵۰ |
بایک اسنوا X25 | ۱.۵ لیتری | ۱۹۹,۰۰۰ | ۱۱,۱۰۰ |
هایما S5 | ۱.۵ لیتری توربو | ۳۱۰,۰۰۰ | ۱۷,۲۵۰ |
BYD F3 | ۱.۵ لیتری | ۱۸۵,۰۰۰ | ۱۰,۳۰۰ |
کوپا T210 | ۱.۵ لیتری توربو | ۳۹۶,۰۰۰ | ۲۲,۰۰۰ |
توضیحات: امویام ۵۵۰ در بازار مصر نام چری ENVY عرضه میشود و امویام X33s هم در بازار امارات با نام چری تیگو ۳. کراساوور کوپا T210 هم در بازار مصر با نام زوتی T600 عرضه میشود.
YALLAMOTOR.COM
Halta2ee.COM
حسین
۹ دی ۱۳۹۷بسترن b50f باتوجه به قیمتش الان بهترین گزینه است!
عطا
۹ دی ۱۳۹۷بابا چی میگی اریزو 5 توربو میتونه اسپوتیج و سراتو و توسان رو تو 0 تا صد بزنه باید 190 میلیون بدی به اون !!!!!!!!!!! بهتر از کیا و هیوندا هستش :)
علی
۱۰ دی ۱۳۹۷داداچ همه چی که به شتاب نیست
محمد
۱۰ دی ۱۳۹۷الان فرق چانگان cs35 با چری تیگو ۷ چیه که
قیمت چانگان ۱۳۳ میلیونه
اما تیگو ۷ قیمتش ۳۳۸ میلیونه؟؟؟
تازه چانگان ۱۵۰ دلار هم گرونتره!
.
از اون جالبتر اینه که تیگو ۷ تو بازار ۲۷۰ میلیونه اما خود شرکت ۳۳۸ میلیون قیمت میده!!!!
اون وقت میخواین عاشق بازار خودروی خودمون نشیم؟؟؟
حسن
۱۰ دی ۱۳۹۷فرق تیگو ۷ با چانگان چیه؟؟؟!!!
مثل اینه که بگی فرق سانتافه با i20 چیه ؟
وحید
۲۸ دی ۱۳۹۷نوشته مدل 2019 یه سرچ بزن چانگان 2019 خودت پی به عمق اشتباه درادعات میبری
مزدا
۹ دی ۱۳۹۷تو کشوری باشی که از شمال و جنوب به دریا راه داره و تو مرکز کولیدور دنیا باشه و غنی از نفت و گاز باشه جزو ده کشور غنی از مواد معدنی باشه و…
ولی ملت تو فلاکت و بدبختی باشن واقعا خدا باید این مسولان رو از ریشه نابود کنه تا نسل های بعدی حداقل نفس راحت بکشن
Archi KHAN
۹ دی ۱۳۹۷کولیدور را خوب اومدی !
ضمنا از من کوچیکتر به تو نصحیت برادر من ؛
خدا نه کسی را نابود میکنه و نه کاری به ریشه ی کسی داره …
هر شخصی ، هر ملتی ، هر اجتماعی باید خودش ریشه مسبب های بدبختیش را نابود کنه
ahmad
۹ دی ۱۳۹۷به ملتی که بدون تفکر شیرجه میرن تو بدبختی نباید انتظار داشت دنبال مسبب بدبختی بگرده و ریشه کنش کنه
کلا این جمله درسته که هر کسه به هر چی که لایقتش باشه میرسه.ولی به نظر من یه تبصره هم داره خیلی ها تاوان اشتباه بقیه رو میدن.
Archi KHAN
۱۳ دی ۱۳۹۷دوست عزیز
اونایی هم که تاوان میدن دقیقا تاوان عمل خودشون را میدن !
تاوان بی تفاوتی
*) شاید خیلی از مردم جامعه ما ظالم نباشن ، اما قریب به اتفاق نظاره گر ظلم و بی تفاوت بهش هستن
شهید بهشتی یه سخنرانی در مورد ظلم پذیری داره ، یه سرچ بکن و گوش کن.
خلاصه اش این که اگه سختی به انسان وارد اومد انسان آزاده و مختار که خودش را از ظلم نجات بده ولی اگر نداد خودش مسئوله
Yasin
۹ دی ۱۳۹۷این مدیران خودرو به لیست قیمتش نگاه کنید!!
نمیدونم داده کجا می ره با این قیمت ها !!!!!
متاسفم
Bideski
۹ دی ۱۳۹۷نگو نگو اشکم دراومد…????
پویان
۹ دی ۱۳۹۷فقط و فقط یه راه حل هست
اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل
SS
۱۰ دی ۱۳۹۷اونوقت باید فرغون سوار شیم
چون شرکت های مقاومتی ما بعد 40 سال ساده ترین ماشین رو هم نمیتونن با کیفیت قابل قبول بسازن برای همون هم باید دست جلوی چین و … دراز کنن
مشکل در خودروساز شدن نیست چون هیچوقت هدف نبوده فقط مشکل اینجاست که با شرکت های مطرح و بزرگ همکاری کردن هیچوقت اندازه برند های بی نام و نشان بخور بخور نداشته و نداره
مهدی
۹ دی ۱۳۹۷هایما s5 و چانگان cs35 ارزش خرید بالایی دارن
m
۹ دی ۱۳۹۷تو امارات با پول اون جک و جونور (s3) ، تویوتا آوالون 2014 فول بهت میدن …
امیر
۹ دی ۱۳۹۷یه نکته ای هست که دولت حاضر نیست از تعرفه واردات ckd کم کنه تا قیمت خودروها کمتر افزایش پیدا کنه !!!
دولت 30 درصد تعرفه رو در کنار دو برابر شدن دلار در نظر گرفته !
من برام جالبه که هیچ کس هم بهش نمی پردازه !
پویان
۹ دی ۱۳۹۷اصلا مهم نیست که قطعه بهمون ندن خارجیها .تازه بهتره
چون اونموقع میتونیم طبق اقتصاد مقاومتی خودمون بسازیم بهتر از اونا.
datsun
۹ دی ۱۳۹۷آقا پویان شعار که فایده ای نداره ما صد سال دیگه هم شعار اقتصاد مقاومتی بدیم چیزی تغییر نمیکنه .
شما این چند سال تو خودرو سازی به جز پسرفت چیزی دیدی غیر از اینکه قیمت ها بالا رفت بدون اینکه ماشین جدیدی به مردم بدن یا ماشین های رو پیش فروش کردن ولی دست مردم ندادن یا ماشینها رو انبار کردن به بهانه نبود قطعه و دلال بازی خود خودروسازها
شعار از طرف دولت مردان که دردی رو درمون نمیکنه.
حسن
۹ دی ۱۳۹۷واقعیتی که هست اونکه ساخت قطعات خودرو به خصوص قطعاتی مثل ecu ساختنش در کشور خیلی کاره ساده ای نیست
یا مثلا ساخت گیربکسهای اتومات
پس اونکه بگیم خودمون میسازیم بهتر از خارجیها اصلا درست نیست
کورش
۹ دی ۱۳۹۷وقتی که صنایع ما بدست یک مشت زالو صفت که تنها هنرشون رقابت بر سر افزایش عضویت در هیات مدیره شرکتهای دولتی و تصویب هرچه بیشتر پاداش های پایان سال خودشون باشه، نتیجه اش همینه که می بینیم. سالیان ساله که همه گونه حمایت ها از خودروسازان می شود اما نتیجه حاصله چیه؟ خودروسازانی که سالهاست ادعای افزایش داخلی سازی قطعات را داشتند، با تحریم های اعمال شده دیگر حتی توانایی سر هم بندی ارابه های قدیمی و فسیل شده را ندارند. شاید فکر کنید دارم شعار می دهم اما تحریم های سختر ازاین را ما در صنایع نظامیمان داشتیم و داریم اما با یک مدیریت سالم و عقلانی، به یک خودکفایی نسبی دست یافته ایم.
هوارشیو پرفورمانته
۱۲ دی ۱۳۹۷دوست عزیز مساله اینه که اون صنایع نظامی که فکر میکنین به خودکفایی نسبی دست یافتین ، تولیداتش دست کسی جز تولید کنندش نرسیده و در هیچ جایی هم عملی استفاده نشده که کارکردش بدرستی مورد ارزیابی قرار بگیره. بصورت محدود جسته گریخته دست حوثی و حزب … و غیره استفاده شده. فکر کنم تنها تولید خودروی ما که می تونیم ادعا کنیم تقریبا تولید داخل بود پیکان بود. حالا شما تصور کن که پیکان رو فقط تو عکس دیده باشین و تولید کنندش بگه از بهترین نمونه خارجی هم از هر لحاظ بهتره یا یه مانیتور 21 اینچ توش بذاره بگه از سیستم اطلاعات سرگرمی بنز و آئودی هم بهتره !
جواد
۱۰ دی ۱۳۹۷اخه داداش ما اصلا قطعه ساز هم نداریم !!! اینا بخاطر سود زیاد میرن از چین جنس اشغال وارد میکنن مارک تولید ملی میذارن روش میدن دست مردم .
حجت آله مالکی
۱۰ مرداد ۱۴۰۲نساختی هم نساختی
مسعود
۹ دی ۱۳۹۷هیچ کدوم این ماشین های چینی مفت هم نمی ارزه. مصرف سوخت بالا، پر استهلاک بودن این ماشین ها و ایمنی ضعیفشان همگی گواه بر اینه که ماشین های چینی از همه لحاظ در بازارهای جهانی شکست خوردند و واقعا حیف که پول زحمت کشی را که با هزار سختی و بدبختی در میاری بدیم این ماشین های بی ریخت و بدردنخور را سوار بشیم. توی امارات هم بعید میدونم عرب های پولدار همچین ماشین هایی رو سوار بشوند. واردات ماشین های دست دوم کره ای و ژاپنی بهترین گزینه برای افزایش قدرت خرید ایرانی ها می باشد که با این شرایط احتمال ورودشان به کشور تقریبا محال است.
حسن
۹ دی ۱۳۹۷البته کره ای دست دوم هم با چینی نو فرقی نداره
کامران
۹ دی ۱۳۹۷جناب حسن آقا اصلا کره ای دست دوم سوار شدی؟
مطمئنم یا سوار نشدی یا تعصب بیجا داری.
حمید
۹ دی ۱۳۹۷سلام
جالبه که از بین این همه چینی فقط بایک ایکس ۲۵ در ایران تقریبا نزدیک به قیمت جهانی اش عرضه می شود. با دلار حدود ۹۰۰۰ تومان این خودرو حدود ۱۰۵ میلیون میشه که در کشور نیز در محدوده ۱۲۰ میلیون عرضه میشه.
شاهین
۹ دی ۱۳۹۷جدای از قیمت، بحث تامین قطعات یدکی یکی از بزرگترین نگرانی ها درباره ی خودروهای چینی و کره ای و کلا وارداتی ها هستش.
اینکه برین برخی نمایندگی های این خودروها و ماشین هایی رو ببینین چند ماهه که زمین گیر شدن جای تعجب نداره. تو این وضعیت قیمت قطعات هم کاملا بالاست.
حمیدرضا
۱۰ دی ۱۳۹۷داخل تونلند نشستن نسبت به باقی پیکاپای وینی هم بزرگتره هم کیفیت داخلیش خیلی بهتره
به نظرم قیمتا با داخل ایران براساس دلار ۱۰۰۰۰ توماتی همونه منتهی نمیدونم از نظر اپشن کدوم برتره
Mostafa
۱ اسفند ۱۴۰۰آقا اگه بخوایم یه خودرو چینی ازدبی بیاریم چون ما خوزستان هستیم پلاک اروند میشه مثلا mvmx33باید چه کنیم اصلا هست یا اصلا میشه