شرکت چینی Xpeng با تحویل ۱۰۰ دستگاه اول از کراس اوور G3 خود به مشتریان نروژی حضورش در قاره اروپا را کلید زده است. G3 قیمت پایه ۳۵۸ هزار کرونی دارد که معادل حدود ۴۱ هزار دلار میباشد.
این شرکت مستقر در گوانگژو به دنبال ورود به سایر بازارهای اروپایی نیز بوده و ۱۲ ماه آینده را صرف بررسی روشهای حضور در این بازار خواهد کرد.
یکی از مدیران ارشد این شرکت گفته است:
اگر بخواهید در درازمدت یک سازنده موفق محصولات الکتریکی باشید باید برندی جهانی را ارائه کنید. ما در حال شروع تلاشهای خود برای حضور در بازارهای مطرح بوده و تستهای محدودی را در برخی بازارها انجام میدهیم.
Xpeng نروژ را به خاطر سیاستهای حمایتی گسترده این کشور از خودروهای الکتریکی، زیرساختهای شارژ پیشرفته و آگاهی بالای خریداران از این خودروها انتخاب کرده است. همچنین با اینکه نروژ بازار کوچکی محسوب میشود اما حدود ۸۰ درصد خودروهای فروخته شده طی ۳ ماهه سوم سال ۲۰۲۰ در این کشور از نوع الکتریکی شده بودهاند.
یکی از تصمیماتی که Xpeng باید در نظر بگیرد همکاری با شرکای محلی (توزیعکنندگان محلی) یا ارائه هویتی خاص برای محصولات خود است. مدیر این شرکت میگوید: “ما هنوز در ابتدای استراتژی اروپایی خود هستیم.”
Xpeng G3 اولین بار در نمایشگاه CES 2018 رونمایی شد و نه تنها به خاطر استایل متمایز خود بلکه به خاطر صفحهنمایش بسیار بزرگ در مرکز داشبورد موردتوجه قرار گرفت. این خودرو از باتریهای ۵۰.۵ تا ۶۶.۵ کیلووات ساعتی سود میبرد و بردی ۴۰۱ تا ۵۲۰ کیلومتری دارد.
دی جی70
۲۸ آذر ۱۳۹۹با وسواسی که اروپایی ها دارن خیلی کار فروش برای چینی ها سخته
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۲۸ آذر ۱۳۹۹انقدر هندلینگ بد بوده که افتاده تو اب???
RoadRunner
۲۸ آذر ۱۳۹۹هیچ حس خوبی به این تب “الکتریکی بازی” که در دنیا راه افتاده و فقط هم در دراز مدت اسباب سلطه ی خودروسازی چین خواهد شد ندارم.
خودروهای الکتریکی الان MPGE حدود ۱۰۰ دارن در حالی که این عدد واسه یه ماشین درون سوز کم مصرف مثل تویوتا یاریس ۵۰ هستش. یعنی اختلافشون فقط ۵۰ درصده. از طرفی اینو باید در نظر گرفت که ماشین درون سوز مستقیما انرژی خودشو تامین میکنه نه اینکه از نیروگاهی که شاید همین سوخت فسیلی رو میسوزونه انرژی بگیره
هزینه و آلایندگی هنگفتی که برای استخراج فلزات مورد استفاده در باتری و سایر اجزای خودروی برقی هست هم هیچ وقت نباید از نظر دور باشه
Ãbţìň
۲۸ آذر ۱۳۹۹من یکی خودم به شدت از این آشغالای برقی متنفرم،به هیچ وجه هم باهاش ارتباط برقرار نمیکنم چون هم زشتن،هم بی کیفیتن،هم برد کوتاهی دارن،نه صدایی دارن،نه جذابیتی،نه هیجانی و…..
خیلی نه ی دیگه…
درضمن هنوز هم خیلی کار دارن تا به تکامل برسن…
بقول شما الان چین هم شروع کرده به الکتریکی بازی که بعدا هم کارو به جاهای باریکی میکشونه که اصلا خوب نیست…
فقط منتظرم که یکی به یکی شرکت ها بیان و از موتورهای بنزینی حمایت کنن و ای کاش میشد یکی این تسلا و بقیه برقیای لعنتی رو تحریم میکرد تا به غلط کردن بیوفتن…
به امید اون روز??
علی-کیوج
۲۸ آذر ۱۳۹۹من نمیدونم این جبهه ای که دوستان در برابر خودروهای الکتریکی گرفتن کی میخواد تموم شه
بابا کل دنیا اینارو قبول کردن همه ی شرکتهای بزرگم برنامه آینده اشون تبدیل کردن بنزینیا به الکتریکیه
بجز دوستانمون تو اینجا که حتی یه خودروی برقی ام تو ایران نیومده فعلا!
حسن
۲۸ آذر ۱۳۹۹والله به نظرم ملتی که داشتن پراید براشون آرزوست این حرفها چندان با منطق سازگار نیست.
Sina
۲۸ آذر ۱۳۹۹واقعا با حرف Roadrunner موافقم
مشکلات استخراج فلزات یکیش مصرف آبه.
برای هر تن لیتیوم یون حدود ۵۰۰۰۰۰ لیتر آب مصرف میشه!
۵۰۰ هزار لیتر!! علاوه بر مصرف آب زیاد ، ورود مواد شیمیایی به آب های اون منطقه هم هست
کمبود منابع هم هست ، منابعی مثل کبالت و نیکل
باتری ها اگه هم بازیافت بشه ، درصد بالایی بازیافت نخواهد شد ، و تازه همون بازیافت کردن هم آلودگی هایی داره
و بعد از مشکل باتری ، تولید برق هم هست
برای اکثر این حرف های گفتم ، منابع بسیاری هست
دوستدار الکتریکی
۲۹ آذر ۱۳۹۹یه مستند دیدم درباره تمام اینا توضیح داده بود.
اما میدونی مسئله چیه؟ مسئله اینه که شما حتی یه خودکار بسازی همینقدر منابع مصرف میشه. چه لیتیوم چه اهن چه الومینیوم همشون همینقدر اب مصرف میکنه و همینقدر الودگی داره. اما اینایی که مخالف الکتریکیها هستن میدونی چیکار میکنن؟ میان فقط دست میزارن رو لیتیوم. نمیان بگن لیتیوم همونقدری اب مصرف میکنه که اهن مصرف میکنه.
بعدم شما یه سر به قبرستون خودروها بزن. درونسوزها هم بازیافت نمیشن. هیچ قطعه شون بازیافت نمیشه. اما چرا فقط به الکتریکیها گیر دادن که بازیافت نمیشن؟ تازه باطری به خاطر اینکه گرونه مطمئن باش بازیافت میشه. همین الان تو کشورای غربی سالهاست باطریها بازیافت میشه. چه باطری ماشین چه aa چه کتابی.
بعدم برق؟ اخه اینو کی گفته؟مگه کل دنیا فقط ایرانه؟ مگه برا ایران میسازن که مشکل برق داشته باشن یا نیروگاه نزدیک شهر باشه؟ یا نیروگاه فسیلی باشه؟ برق نه تنها تو کشورای غربی بلکه تو کشورای همسایه هم قیمت بالایی داره. اینقدر قیمت برق بالاست که اگه بتونیم ۳۰ درصدشو صادر کنیم درامد این ۳۰ درصد چندبرابر فروش کل ۷۰ درصد برق تو داخل میشه. تو کشورای غربی چون قیمت برق بالاست اصلا و ابدا نگرانی برا نیروگاه ندارن. مخصوصا نروژ و سوئد و فنلاند و دانمارک که کمترین وابستگی رو به سوخت فسیلی دارن. این چهار کشور حتی نیروگاه فسیلی فعال ندارن. دانمارک فکر کنم چندتا داره که اونام خیلی خیلی کوچیکن. مثلا اندازه یه خونه هست. بعدم یه چیزی داریم به اسم توان اسمی خطوط. تو غرب توان اسمی معمولا ۵۰ درصدش استفاده میشه. یعنی اینه با همین خطوط فعلی میتونن ۱۰۰ درصد افزایش تولید برق داشته باشن بدونه اینکه خطوط جدید بزنن. حالا دقیق اینو در جریانش نیستم چطوریه. اما برا مقایسه بگم که طی ۲۰ سال گذشته تولید برق تو اروپا از ۲ هزار تراوات به ۲۸۰۰ تراوات رسیده. یعنی فقط ۸۰۰ تراوات اضافه شده.
اکثر این مشکلاتی که شما گفتی الان وجود نداره. فکر میکنین اونورا ایرانه. اونورا غرق نفت و گاز نیستن. ژاپن مثلا اصلا نفت نداره. گاز نداره. گازی که وارد میکنه ۹۰ درصد تو صنعت استفاده میشه.
خودروی الکتریکی سالهاست داره فروخته میشه. هر سال هم بهتر و بهتر و ارزونتر میشن. اگه بد بود که همون یکی دو سال اول کارشون تموم میشد. به این فکر کن حتی شرکتای امریکایی دارن الکتریکی میشن. ایا چماق رو سرشونه؟ طبعا خیر.
و جالب میدونی چیه؟ یه ایرانی که وضع کشورش اینه میاد نگران محیط زیست میشه. میاد ابراز نگرانی میکنه.
میدونستی تگزاس امریکا بزرگترین تولید کننده انرژی پاک هست؟ تگزاس قطب نفت امریکاست. چه بخوایی چه نخوایی الکتریکی اینده هست. حتی تگزاس واردش شده. بعد کالیفرنیا و ایالتای شرق مثل نیویورک تگزاس بیشترین ایستگاه های شارژ خودروی برقی رو داره.
M
۲۹ آذر ۱۳۹۹دمت گرم که حرف حساب رو زدی
هالت
۲۸ آذر ۱۳۹۹نروژ ۱۰۰ درصد غیر فسیلیه.
بعدم بین خودروهای الکتریکی چیزی که مهم هست اینه که خود خودرو تو شهر الودگی ایجاد نمیکنه. الودگی تو یه نیروگاه هستش که خارج شهره .
کشورایی مثل سوئد تنا ۱ درصد انرژی شون از سوخت فسیلیه. تازه اینا نیروگاه های پشتیبانی هستن. مثلا ماهی یکی دو روز مصرف بالا میره اینا نفت میسوزونن.
فرانسه تنها ۵ درصد تولید برقشون به وسیله سوخت فسیلیه.
اگه استخراج فلزات رو بخواییم مثال بزنیم باید بدونین که استیل بیشترین الودگی رو داره. استخراج اهن و بعدم ذوب و بعدم تبدیل به استیل و فولاد بیشترین الودگی رو تو کل صنایع داره. موتور ماشین همشون بلاک های اهنی هستن.
به هر حال وقتی دوش و حمام اومد ایران خیلیا خیلی چیزا گفتن.
و بعدم دقت کردی خود اروپایی که ماشین الکتریکی میخرن اینقدر گیر نمیدن که ماها گیر میدیم؟ اونا پولشو دارن میخرن. اما اینجا فحش میدن چرا ماشین الکتریکی میخرین.
خیلی جوک شده این کشور
Sina
۲۹ آذر ۱۳۹۹الان تنها کشوری که واقعا برق پاک داره نروژه ،که فوق العاده هم کوچیکه
و یکی دو تا کشور کوچیک دیگه
همین فرانسه بیشترین درصد برقش از روش هسته ایه که بدتر از سوخت فسیلیه ، که سوخت هسته هم تجدیدناپذیره
بطور میانگین در اروپا :
۴۲ درصد سوخت فسیلی
۲۸ سوخت هسته ای
برق رو تامین میکنه ، همین دو سوخت که تجدیدناپذیر ۷۰ درصد برق اروپا رو تامین میکنه
تا سال ۲۰۱۵ حدود ۳۰ درصد آمریکا و ۷۲ درصد برقش فقط از زغال سنگ بوده.
اگه بگیم حداکثر و در بهترین شرایط ممکن ۴۰ درصد هم تو این ۵ سال ازشون کم شده بشه الان باید سوخت زغال سنگی آمریکا حدود ۱۸ درصد و ۴۴ درصد از برق چین زغال سنگه که هنوز هم عدد خوبی نیست
اگه هم فکر میکنی که چرا اونا برقی میخرن جوابش اینه: اینکه اونا هم ممکنه این مسائل رو ندونن ، برقی ها رو هم بیشتر بخاطر محیط زیست شاید نباشه و یا برای کمتر کردن مالیاته.
البته برقیا هم میتونن برای محیط زیست موثر باشن ولی درصد بسیار کم
البته شاید هم بیشترشون ، الودگی ماشین های برقی رو ندونن
مثل وقتی که M3 معرفی شد همه گفتن بامو خودش میدونه چیکار میکنه ولی خب کارش رو اونطور که باید انجام نداد.
Sina
۲۹ آذر ۱۳۹۹بعدش همین استیل و فولاد تو خودرو های برقی هم وجود دارن پس تا زمانی که این صنایع هم پاک نشه خودرو های برقی بی فایده هستن.
برقی کردن شاید تنها کاری که میکنه اینه که شاید این حس که داریم از طبیعت محافظت میکنیم ایجاد میشه
و شاید درصد کمی به محیط زیست کمک کنه
بله عمر بنزینی ها تموم شده ولی ر جایگزین بهتری از برقی ها هست البته همونا هم مشکلات بسیاری دارن که ببینیم در آینده حل میشه یا نه
و یا راهی برای حل مشکل باتری و تولید برق ، الکتریکی ها هست یا نه
AMG///
۲۸ آذر ۱۳۹۹تنها چینی که حق داره به اروپا بره GEELY هست
بقیه سیاه لشکرن(مخصوصا چانگان)
byd هم بد نیست
صابر
۲۸ آذر ۱۳۹۹حق داره!!
شما از جانب اروپایی ها تصمیم می گیری.
.
ان وقت کدام خودروی چینی حق داره وارد ایران بشه :)
AMG///
۲۸ آذر ۱۳۹۹بذار جوابتو بدم
هر آشغال چینی میتونه وارد ایران شه?
Ãbţìň
۲۸ آذر ۱۳۹۹بنظرم هیچ کدوم از این چینی ها حق ورود به اروپا و آمریکا و یا حتی روسیه و ایرانو هم ندارن،الان شما به آمار نگاه کن،بزرگترین بازار چین ایرانه،بعد روسیه و بعد هم بقیه آسیا،توی اروپا و آمریکا کسی به این آشغالا محل نمیده،صنعت خودروسازی چین رو ایران و مردم ایران به جایی رسوندن وگرنه الان به اینجا نرسیده بودن،خون مردم رو توی شیشه کردن و کلی آشغال دادن به خورد ما، با ناحقی تموم هرچی مدل توی دنیا رو کپی کردن تا به اینجا رسیدن،اگه کسی اینارو نمیخرید و ازشون بابت این کپی کاریا شکایت میشد که الان به اینجا نرسیده بودن، متاسفانه اصلا به این فکر نکردیم،کرونا رو هم درست کردن و انداختن توی دنیا تا اقتصاد دنیا رو نابود کنن که موفق هم شدن و الان اقتصاد اول دنیان دیگه،این کمونیست های لعنتی که فقط به فکر منافع خودشونن نه کس دیگه ای…
حسن
۲۸ آذر ۱۳۹۹عزیز دل چین بزرگترین تولید کننده خودروی جهان است و چندین ساله که هر سال بالای۱۵ میلیون خودرو تولید میکنه. ایران در اوج تولید و ورود خودروی چینی بیشتر از ۵۰ هزار خودرو وارد نمی کرد. این یعنی نیم درصد تولیدات چین هم نمی شد.
OMID
۲۹ آذر ۱۳۹۹تولیداتشون داخل خود چین فروش دارن
صابر
۲۸ آذر ۱۳۹۹این مگه کپی نبود تو بازار اروپا چه کار میکنه ?
فقط نباید وارد بازار ایران بشند کپی . بدرد نخور!!
812
۲۸ آذر ۱۳۹۹فعلا که مافیا های اقتصادی و دولت ها دنبال خودرو های الکترکی هان و با این رقابت کثیفی که ایلان ماسک به وجود اورده و حجوم تمام خودرو سازان با تولید های بالا و محصولات متنوع قطعا الکتریکی ها دچار مشکل میشن این راهی که خودرو سازا در پیش گرفتن دنباله رویی بی منطق هست و فقط با توجه بازاره قطعا در اینده از لحاظ منابع تولید برق شارژ و…………. به مشکل بر می خوره
احساس خوبی به الکتریکی ها ندارم و مطمئا نم که به مشکل می خورن این ازما گفتن
اگه بازا جهانی بیفته دست چین بد به ضرر مردم و همه میشه بد (اگر میخواید مقایسه کنید بازار فعلی ایران رو مقایسه کنید که از نوک مداد فشاری تا نفت کشش چینیه تازه من موندم جت های جنگی که تولید میکنه چیه)
سلطه بیش از حد کشور های بیجنبه مانند چین و گرفتن سلطه از باجنبه ها مانند امریکا بد تموم میشه خیلی بد
ممنون از سایت خوب پدال ولی دیگه خیلی مطالب برقی شدن
SS
۲۸ آذر ۱۳۹۹به نظرم طراحیش از تسلا خیلی بهتره اما قیمتش بالاست
net
۲۸ آذر ۱۳۹۹ماشینهای بی کیفیت چینی نباید به امریکا و اروپا بره
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۲۸ آذر ۱۳۹۹خودروی چینی در اروپا.
چه شود…..
محض اطلاع پارسال پروژه ساخت مرکز توسعه changan تو بریتانیا تموم شد.
میتونید سرچ کنید http://www.changanuk.com خودتون ببیند.
اولین خبرش هم تست تصادف eado بود. موفق اومد بیرون.
خودرو های چینی اگه برن اروپا اونم یک سری برند های خاص. واقعا میترکونن.
مهدی اکرمی
۲۹ آذر ۱۳۹۹هر زاویش منو به یاد یکی از محصولات تویوتا و لکسوس میندازه ولی خوب تونستن طرح مستقلی ازشون در بیارن
تشنه
۲۹ آذر ۱۳۹۹اینایی که هی با برقی مخالفت میکنن از چی میسوزن؟ دقیقا از چی سوختین؟