چندی پیش طی عادتی که داشتم مشغول گشتوگذار در سایتهای خارجی برای مطالعه مطالب روز صنعت خودرو بودم و از قضا به مطلبی برخوردم که در آن مزیت خودروهای چینی آمده بود! در ابتدا با خود فکر کردم شاید این نوشتار جنبه طنز داشته اما به توجه به منبع نوشته و همچنین مطالعه کامل آن فهمیدم که با افکار کاملاً جدی طرف هستم! خب برگردان این نوشته را بدون کم و کاست خدمت شما عزیزان تقدیم میکنیم و خوشحال میشویم که تجربیات و همچنین نظرات خود درباره محصولات چینی را با ما در میان بگذارید.
امروزه تصور انسانها بدون داشتن خودرو ممکن نیست. خودروها بهطور عمیقی در تار و پود زندگی ما نفوذ کردهاند.
حدود ده تا پانزده سال پیش خریداران حتی نمیخواستند به خرید خودرویی چینی فکر هم بکنند. در کل طراحی خودروهای چینی جذابیت چندانی نداشت و کیفیت مونتاژ و متریال بکار رفته نیز چنگی به دل نمیزد؛ اما هماکنون، صنعت خودروی چین خودروهایی را تولید میکند که از نظر کیفیت و سرویسها با خودروسازان اروپایی فاصله خیلی زیادی ندارند.
مثالی عالی از نسل جدید خودروهای چینی لیفان X60 است. اگر در خرید خودرویی چینی تردید دارید ادامه نوشته را مطالعه فرمایید تا مزیتهای صنعت خودروی چین آشنا شوید.
مزیتهای اصلی خودروهای چینی عبارتاند از:
- قیمت قابلابتیاع: قیمت خودروهای چینی مناسب و در دسترس است زیرا در چین خودروسازان زیادی مشغول بکار بوده و نیروی کار کافی و ارزان نیز وجود دارد. این قیمت به خریداران اجازه محصولی جدید را میدهد که از نظر کیفیت و بهای پرداختی فاصله قابلتوجهی با مدلهای اروپایی ندارد. این مزیت مخصوصاً زمانی که بودجه محدودی دارید تعیین کننده است.
- امنیت بالا: خودروهای مدرن با رعایت قوانین بینالمللی و با استفاده از تکنولوژیهای پیچیده تولید میشوند بنابراین نباید درباره ایمنی راننده و سرنشینان خودروهای چینی نگران باشید.
- طراحی مدرن: طراحان و مهندسان چینی برای تولید خودروی جدید از بهترین قطعات استفاده کرده و آنها را برای رسیدن به بهترین نتیجه با یکدیگر ترکیب میکنند.
- هزینه نگهداری کم و تعمیر آسان: هر خریدار خودرویی پیشرفته قادر خواهد بود با دستهای خود خودروی جدیدش را سرویس کند. تمامی قطعات یدکی ضروری برای تعمیر خودروهای چینی را میتوان از نمایندگی تهیه کرد.
- تجهیزات پایه خوب: حتی در سادهترین خودروهای چینی نیز میتوانید تجهیزاتی چون سیستم تهویه مطبوع، صندلیهای گرم شونده، شیشههای برقی و کیسههای هوا را بیابید. این موضوع باعث میشود خودروی شما کاربردیتر باشد.
- در دسترس بودن قطعات یدکی: هماکنون یافتن قطعات یدکی خودروهای چینی مشکل نیست. فروشندگان قطعات خودروهای چینی تقریباً در هر کشوری وجود دارند.
در ادامه به برخی از خودروهای چینی شاخص که ارزش توجه دارند اشاره میشود:
- چری Bonus
یک سدان چینی فوقالعاده موفق با پیشرانه خوب، سیستم تعلیق قابلاعتماد و تجهیزات متقاعد کننده
این خودرو به فرمهای بدنه سدان و هاچبک عرضه شده و سواری راحت را با اعتمادی مثالزدنی ارائه میکند.
سدانی کاربردی که دارای پیشرانه اقتصادی بوده و برای مصرف شخصی مناسب است
- لیفان Cebrium
یک سدان استاندارد با بهای خوب و بازخوردی مثبت از سوی مالکان
کراس اووری کامپکت با ارتفاع بالا از سطح زمین و کاربردی راحت و ساده و خودرویی ارزان برای سفرهای روزانه
لکسس چینی با شاخصههای برگرفته از خودروهای ژاپنی در طراحی بیرونی
کراس اووری شگفتانگیز با طراحی برجسته که ارزش نگاه کردن از طرف خریداران جوان را دارد
نسلی کاملاً از خودرویی اسطورهای با تکنولوژی ژاپنی و ساختاری قابلاعتماد
در خاتمه باید گفت خودروهای چینی با قیمت مناسب، ظاهر زیبا، کاربردی بودن و کیفیت خوب شناخته میشوند.
منبع: carnewschina
(Bayerische Motoren Werke (Daniel
۲۰ آبان ۱۳۹۶یعنی اگر خدایی نکرده
زبونم لال
روم به دیوار
گلاب به روتون
بگن که چینیا با کیفیت ترین خودروهای جهان رو تولید میکنن، من بهتر میدونم که پیاده گز کنم اینور و اون ور.
اینقدر پیاده روی میکنم تا با حضرت عزرائیل روبه رو بشم.
Ali
۲۰ آبان ۱۳۹۶کاملا مشخصه یه مقاله تبلیغاتیه!کدوم امنیت!!کدوم تعمیر آسان!!کدوم طراحی مدرن!!همش کپی افتضاحه!!
محمد
۲۰ آبان ۱۳۹۶چین چندساله داره خودروسازی میکنه?
یه کارشناس مسائل خودرویی گفته تا ۱۵سال اینده چین ۳۰درصد خودرو های دنیا رو تولید میکنه
چین از دوچرخه سازی رسیده به اینجا که خیلی از خودروهای داخلی جلوترن و چند سال دیگه میبینی وضعیتش رو
M
۲۰ آبان ۱۳۹۶منبع تو هلغم ! کارنیوزچاینا !
حامد
۲۰ آبان ۱۳۹۶شاید فقط بگن که چینیا با کیفیت ترین خودروهای جهان رو تو با توجه به قیمتی که پرداخت میکنین تولید میکنن
فعلا با کیفیت ترین خودروهای دنیا رو نسبت به قیمتش خودرهای ژاپنی و کرهای هست
شهریار
۲۰ آبان ۱۳۹۶کره؟؟؟؟واقعا؟؟؟
حامد
۲۰ آبان ۱۳۹۶مگه کره چشه؟
چه مشکلی داره ؟
شاید ده سال پیش خودرهای کرهای خوبن نبودن ولی الان هیچی کم ندارن
تو تستای تصادف نگاه کنی همیشه چندتا کره ای هست
تو مقاله های جی دی و پاور و هر چیز دیگه ی نگاه کنی همیشه کرهای در کنار ژاپنی هستن
بهنام
۲۱ آبان ۱۳۹۶منظورش کرس کره kar’e
ahmad
۲۱ آبان ۱۳۹۶یه سوال
شما بین فولکس گلف آلمانی و کیا ریو کره ای، کدوم یکی رو بهتر میدونی و انتخاب میکنی؟!
تعریفت از با کیفیت ترین چیه اونوقت؟
حامد
۲۱ آبان ۱۳۹۶اولا اینا یه قیمت نیستن و هیچکدوم رو انتخاب نمیکنم ولی اگه فقط بین این دوتا باشه من گلف رو انتخاب میکردم
شما انگار همه چیو سیاه و سفید میبینید
*خودرهای ژاپنی آلمانی و کره ای همشون نسبت به اون چیزی که پرداخت میکنید بهترین ها رو تحویل شما میدن
Alex Del Piero
۲۰ آبان ۱۳۹۶پدال جان ایستگا کردی ما رو ؟؟؟!
بهرام
۲۱ آبان ۱۳۹۶شمایی که میگی پیاده میرم اینوراون ور ولی چینی سوار نمیشم ، آشغال تر از ام وی ام ۱۱۰ که تو چینیا نیست اگه بگن مفت میدیم اولین نفری هستی که زنبیلتو میذاری تو نوبت …. چرا الکی متعصبانه فقط حرف مفت میزنیم ؟؟؟ ما ماشین تولید میکردیم چین دوچرخه میزد ، حالا ما دنا پلاس میزنیم اونا ماشینی تولید میکنن که رکورد نوربرینگ رو میزنه ؛ شماها کجای کارین آخه ؟؟؟ چرا تعصب الکی ؟ کدوم یکی از ماها پدرامون سهام داره خودروسازیه ژاپنی و آلمانی و آمریکاییه ؟؟؟؟ هرجا پیشرفت باشه هر جا تلاش و کوشش و پشتکار باشه اونجا رو حمایت و ستایش کنیم ،
با منم بحث نکنین باشد که رستگار شوید ???
ahmad
۲۱ آبان ۱۳۹۶روضه خوانی یک چینی سوار! :)
.....::::LAST VIPER::::.....
۲۱ آبان ۱۳۹۶داش باش بحث نکن از رستگاری جا میمونی
من برم تا منو رسنگار نکرده
??????
طوفان
۲۱ آبان ۱۳۹۶الان چینی سوار فحش بود ؟ ما هم اگر پول داشتیم هیچ وقت سراغ چینی نمی رفتیم متاسفانه وضع اینجا طوریه مکه مجبوریم به خودروهای چینی قناعت کنیم حداقل از ایرانیها بهتره
milad
۲۱ آبان ۱۳۹۶نمیدونم چرا نگارنده اون مقاله خارجی اتفاقی بین این همه ماشینای چینی درست حسابی که ما رنگشم نمیبینیم فقط اشغالای عرضه شده تو ایران رو تعریف و تمجید کرده
شاهين
۲۱ آبان ۱۳۹۶مضخرف ترین و سطح پایین ترین مقاله پدال بود.آقا اصلا جیلی خوب،جک خوب،جان خوب! جیم خوب ولی دیگه از مزایای لیفان ایکس ۶۰ نگو…صدای سیفون میده موتورش
رضا
۲۱ آبان ۱۳۹۶میتونم بپرسم کدوم برند آلمانی و الان سوار میشی؟ یا هنوز پیاده ای؟!
جهانگیر رومی
۲۰ آبان ۱۳۹۶نوچ
PaRHaM
۲۰ آبان ۱۳۹۶واقعا رپورتاژ آگهی نی؟??
خیلی شبیهه ها
در ضمن قصد توهین ندارم
لطفا کسی ناراحت نشه
Sina
۲۰ آبان ۱۳۹۶والله یه مقاله ای داده بیرون با این عنوان که
چینی ها بیشتر خودروهای خارجی میخرند و محصولات خود را فقط صادر میکنن
اشاره داشت به آمار فروش بالا و روبه رشد محصولات درجه یکی مثل ب ام و و کادیلاک و آئودی و….در چین
اونا خودشون نمیخرن فقط میدازنش به یه بخت برگشته هایی مثل ما ایرانیا
هیچ جا بازارشون مثل ایران داغ نیست طبق مقاله همین سایت بولکینافاسو و گینه هم بیشترین ماشین خریداریشدشون لندکروزر ژاپنیه
امین
۲۰ آبان ۱۳۹۶رسما گرفتیمونا!!!
علی آقا
۲۰ آبان ۱۳۹۶بیشتر شبیه رپورتاژ بود تا ترجمه یک نوشته.
از آن گذشت، دو مورد هزینه نگهداری پایین و در دسترس بودن قطعات یدکی هم که تو ایران صدق نمیکنه و احتمالا شوخیه.
رضا
۲۰ آبان ۱۳۹۶من خودم چین زیاد رفتم ماشینهای چینی که تو ایران هست رو اونجا اصلا ندیدم اونجا ماشینهای به روز آلمانی و ژاپنی زیاد دیده میشه
مهران
۲۰ آبان ۱۳۹۶(نسلی کاملاً از خودرویی اسطورهای با تکنولوژی ژاپنی و ساختاری قابلاعتماد
در خاتمه باید گفت خودروهای چینی با قیمت مناسب، ظاهر زیبا، کاربردی بودن و کیفیت خوب شناخته میشوند.) اصلا قابل هضم نبود مطلب فک کنم بیشتر فان بود
مهدی
۲۰ آبان ۱۳۹۶چری bonus همون ام وی ام 315 هستش !!!! ماشالله چقد سیستم تعلیقش قابل اطمینانه و تجهیزاتش علیه !!! یکی بگه که این حرفا شوخی بود
ایلیا
۲۰ آبان ۱۳۹۶من بیشتر از اینکه با خودرو چینی مشکل داشته یاشم با خود چین مشکل دارم
اینقدر جنس آشغال و بی کیفیت چینی دیدم که دلم سیاهه از دستشون
هیچ کمکی به بشریت نکردن چینی ها
هیچ کجای علم رو پیش نبردن
فقط آشغال ساختن و ساختن و ساختن
اگه خود پورشه ی خودرو رو توی چین تولید کنه باز هم حاضر نیستم نگاش کنم
حمید
۲۰ آبان ۱۳۹۶با سلام و احترام.
من با متن فوق موافقم. سال ۸۸ میخواستم یه خودرو بگیرم از تولیدات داخلی نمی خواستم چون خیلی برام تکراری بود. به یه نمایندگی مدیران خودرو راهنمایی شدم تنها محصول قابل عرضه ام وی ام ۱۱۰ بود قسمت نشد بگیرم. اما میخوام اینو بگم در عرض کمتر از ۸ سال تعداد چینی ها به بیش از ۲۰ مدل افزایش پیدا کرده کیفیتشان هم در عرض ۸ سال به نظرم خیلی خوب و در یک روند معنا دار افزایش پیدا کرده دوستان توجه کنند در یک روند همواره افزایشی نه در یک روند سینوسی. الان همان برند بعد ۸ سال به چری آریزو ۵ و ۷ و تیگو ۷ رسیده برای اروپا رویای ایجاد یک برند مستقل بنام اکسید که اتفاقا از طراحی تقریبا هوشمندانه ای هم برخورداره پرده برداری میکنه سایر برند ها هم رویای بازار آمریکا را در سر دارند. چین دو دهه اخیر به تمام رویای خود دست یافته در حوزه It . محصولات صنعتی با تکنو لوژی بالا و … بهتر است این کشور در خودرو نیز جدی تر از کره ای ها و حتی اروپایی ها و در آینده نزدیک پا به پای ژاپنی در نظر گرفته شود. تا ۵ سال دیگر بایستی به احترام خودروهای این کشور کلاه از سر بردارید چرا که اگر رویای خودرو سازان زمانی بازار آمریکا بود الان بازار چین برایشان پر اهمیته. آمریکایی ها رسما تولیدات خود را در این کشور میخواهند انجام دهند. چینی ها کارخانه های ورشکسته را در دنیا دوباره احیا کردند و برابر اعلام مجلات تخصصی تا ۴ سال آینده در زمینه کیفیت فاصله خود را با خودروسازان کاهش خواهند داد. اما برای ما دعوا تا ۲۰ سال آینده برای تولید پراید و مشتقات آن ادامه خواهد داشت .
ونوم اف ۵
۲۰ آبان ۱۳۹۶اول متن گفته شد منبع معتبری داره ذهنم رفت روی کاراند درایو و … ولی در هر صورت پیشرفت چین غیر قابل انکاره
.....::::LAST VIPER::::.....
۲۱ آبان ۱۳۹۶ونوم بیا تو پرو فایلم یه پیام بده نمیتونم پیدات کنم کارت دارم
me84
۲۰ آبان ۱۳۹۶.
از قدیم میگن: بقال نمیگه ماست من ترشه.
ماشین چینی، منبع چینی
مثل تست تصادفشون میمونه که خودشون تو موسسات تست تصادف خودشون به ماشیناشون 5 تا ستاره میدن، اما همونو وقتی تو اروپا تست میکنن، 3 ستاره میگیره.
#ali.m#
۲۰ آبان ۱۳۹۶“هزینه نگهداری کم و تعمیر آسان: هر خریدار خودرویی پیشرفته قادر خواهد بود با دستهای خود خودروی جدیدش را سرویس کند. تمامی قطعات یدکی ضروری برای تعمیر خودروهای چینی را میتوان از نمایندگی تهیه کرد.”
???والا ما که هرچی شنیدیم میگن ماشینای چینی پر خرجن قطعاتشونم گیر نمیاد .
نخرید اقا نخرید .
پول نریزید تو جیب دلال و کارخونه چینی.
me84
۲۰ آبان ۱۳۹۶.
گول این حرفا رو نخورید. برید یه تحقیق کنید لیست قیمت لوازم یدکی و اجرت تعمیر تو نمایندگیهای ماشینای چینی رو با کره ای و ژاپنی مقایسه کنید.
ماشینای چینی رو با تسهیلات و قیمت خیلی خوبی میدن، اما اصل سود رو تو قطعات و اجرت از مشتری میگیرن. مشتری هم که نمیدونه چی به چیه. ماشین رو خوش و خرم میخره، اما بعدا میفهمه چه کلاه گشادی سرش رفته. حالا یا باید ماشینشو نگه داره و هزینه ماشین کره ای رو برای ماشین چینی کنه، یا باید با یه ضرر آبدار ردش کنه بره و خودشو خلاص کنه. در هر دوصورت بد ضرر میکنه.
اگر هم میبینید تو یه سری کشورها خوب فروش میره، بخاطر قیمت مفتشونه .قیمتهای اونجا رو با ماشینهای برند های مطرح مقایسه کنید، بعد خودتون قضاوت کنید.
گول نخورید و نخرید.
ممنوم از آقای شاهین بابت ترجمه.
حمیدرضا
۲۰ آبان ۱۳۹۶این متن برای خود کشور چین صادق هست ولی برای کشورهای دیگه نه قطعا خودروهای چینی نسبت به جوینت ونچر های بزرگ این کشور خیلی ارزون تر هستن و قطعات زیاد و اسپرت ارزان در دسترس همه مردم چین هست تعمیراتش هم یرای خود تعمیرکاران چینی راحته در ایران نه اینجوری نیست
مجتبی
۲۰ آبان ۱۳۹۶چینی و مزیت?
جُک خنده داری نبود.اصلا نبود.
خودرو فقط ژاپن،آمریکا و تعداد محدودی هم آلمان بقیه هم هیچی.
Alex Del Piero
۲۰ آبان ۱۳۹۶واسه کسی که پول داره «فقط» آلمانی.
ارزون هم کره ای ، امریکایی ، و ژاپنی
مجتبی
۲۱ آبان ۱۳۹۶آره کسی که پول مفت و وقت زیادی داره و عاشق تعمیرگاه یا خرج زیادی باشه خودرو فقط آلمان.
ولی کسی که پول و وقت براش ارزش داره و به فکر کیفیت و ایمنی باشه سمت آلمانی نمیره.
Alex Del Piero
۲۱ آبان ۱۳۹۶این داستانها چیه شما تعریف میکنی!
شما چند سالته؟
چرا اینطوری حرف میزنی؟
خیلی وقته معلوم شده واسم خیلیا اینجا به ماشین های آلمانی حسودی میکنند!
کسی که ماشین رو فقط به عنوان وسیله ی رسیدن از نقطه ی «الف» به «ب» نخواد قطعا میره سراغ ماشین آلمانی
چون همه چی داره
ماشین های تک بعدی نیستند
همه چی رو با هم دارند
❤ماشین فقط آلمانی❤
مجتبی
۲۱ آبان ۱۳۹۶دوست عزیز اول بزار بگم که من قبل از هر چیزی،یک ماشین بازم و فقط صنعت خودروی 3 کشور ژاپن_آمریکا و آلمان رو قبول دارم.
دوم،اینا واقعیت هستن و نه داستان.
سوم من 19 سالم هست حالا سنم چه ربطی به حرفم داره نمی دونم.
چهارم اینکه خودروهای آلمانی چیزی برای حسادت کردن ندارند.
پنجم، متن خودت((کسی که ماشین رو فقط به عنوان وسیله ی رسیدن از نقطه ی «الف» به «ب» نخواد قطعا میره سراغ ماشین آلمانی))کی اینو گفته من به شخصه لذت رانندگی-کیفیت-امنیت-قابل اعتماد بودن-ایمنی و بی دردسر بودن برام مهم هست که خودروهای آلمانی 3 مورد از فاکتورهای بالارو ندارند (حالا موارد دیگه هم هست که ولش کن).تو پست قبلیم هم گفتم کیا میرن آلمانی میخرند.
و در آخر خودتونم میگید آلمانی ها همه چی رو با هم دارن، نکات مثبت و منفی که شما فقط مثبت رو نگاه میکنی یکم هم نکات منفی که دارن نگاه کنید.
خودرو فقط:(( ژاپن آمریکا آلمان )) 3 ضلع برتر خودروسازی جهان.
رضا
۲۱ آبان ۱۳۹۶میتونم بپرسم ماشین المانی سوار میشی یا ژاپنی؟!
ای کاش دوستان ماشینی که سوار میشن وبگن
قشنگ یادمه ملت ما یه زمانی همین حرفا رو در مورد کره ای ها میزدن و میگفتن ماشین فقط ژاپنی اما الان پولشون به کره ای 10 سال کارکرده هم نمیرسه و واسشون شده آرزو
مجتبی
۲۱ آبان ۱۳۹۶من ماشین زیاد داشتم الان ژاپنی دارم و ژاپنی هم سوار میشم.
الان MAZDA 6 دارم قبل از اون ford fusion و قبل از اون هم maxima 2014 داشتم و……
خودروی آلمانی نداشتم ولی دوستایی دارم که آلمانی بازن ماله اونارو سوار شدم و تجربه رانندگی با آلمانیهارو دارم همشون از هزینه بالا این خودروها میگن و قبول دارن این خودروها پرخرج هستن و ایرادهای دیگه که بماند اما بعضی ها که تا حالا دستشون به فرمون خودروهای آلمانی نخورده از آلمانیها تعریف میکنند و بی دلیل خودروهای آلمانی رو دیگه خدا و آخر خودرو میدونند.
Alex Del Piero
۲۱ آبان ۱۳۹۶منم واسه هایپر کار بنز ثبت نام کردم !!!
شما گفتی ۱۹ سالته …
چطور در عرض ۱ سال که گواهینامه گرفتی حداقل ۳ ماشین داشتنی؟!!!
عشق ماشین
۲۰ آبان ۱۳۹۶شاید ماشینای چینی پیشرفت کنند که می کنند. ولی ماشین چینی ،هرگز بدل نمیشینه.
سرعت صفر
۲۰ آبان ۱۳۹۶سلام سایت شما این مقاله ترجمه کردید سایت رسمی اخبار تولیدات ماشین های چینی میباشد نه یک سایت معتبر مثل کارکوپ یا کاربلاک خوب معلوم از محصولات کشور چین تبلیغ کنه اکثر ماشین چینی هنوز از نظر موتوری ضعیفان
ali a
۲۰ آبان ۱۳۹۶واقعا چین تو خودروسازی داره با چه سرعتی پیشرفت میکنه…ایکاش ما میتونستیم حداقل این چینی ها رو با قیمت واقعیشون بخریم …اون موقع کسی پژو و سمند و تندر نمیخرید والا…
مهدی
۲۱ آبان ۱۳۹۶سلام خدمت دوستان
یه ماشین دوست مثل من که رانندگی بلد نیست و تا حالا یه پراید و تند ۹۰ و مگان ۲۰۰۶ و پژو ۲۰۶ صندوقدار و یه مگان تقریبا صفر مدل ۹۱ و یک توسان ۲۰۱۶ داشتم.
یه تجربه کوچیک از برخورد با ماشین های چینی بگم.
سوار جک جی ۵ شدم از حالت براق دستگیره ها از فرم صندلی عقب و از یه عالمه پلاستیک اب کروم براق حالم به هم خورد.
سوار ایکس ۳۳ شدم و رنگ چرکت تاب پلاستیک جلو داشبورد و فرم مسخره اهرم تعویض دنده که کم مونده بره جای شیشه پاک کن و دریچه کولر حالمو بهم زد.
سوار ام وی ام ۳۱۵ نیو شدم .۴ هزار تا کارکرد و تقریبا صفر .ترمزش واقعا بای اول نیت میکردی تا بعدا عمل کنه .و موتورش رو انگار بغل دستت گذاشته بودی.یه چیز واقعا حال بهم زن.۲ ماه پیش توسان سفارش چک لو اپشن رو بر ای خرید ملک فروختم. یکی از دوستان یک روز اومد محل کارم با یک چانگان cs35 ماشین جمع و جور و باورپذیریه .یه سرکی توش کشیدم .ظاهر و ترکیباجزا بد نبوود.هنوز مشمای صندلیهای عقب سر جاش بود داشتم ذوق میکردم که یهو چشمم به دستگیره بزرگ در عقب با طرح اب کروم مات افتاد.
فکر کنید مشما هنوز رو صندلیهاست بعد رنگ کروم دستگیره تا حدود زیادی رفته بود.
خلاصه ماشین چینی خووب اگه دیدین سلام منم برسونید.
hussein
۲۱ آبان ۱۳۹۶وقتی تو یک کشور با بازار ازاد و بدونه فساد زندگی کنیم این نکته رو پی میبریم که به میزان سرمایه گذاری محصول رو میتونیم تولید کنیم. مرسدس بنز که خودم شخصا طرفدارش هستم هم با سرمایه گذاری خیلی کم قطعا نمیتونه اتومبیل با کیفیت بیرون بده. CLA یکی از نمونه ها بود که تو سوئد تا یک سوم هم قیمت خودشو تو یک ماه استفاده از دست میده تو سایت blocket که نقش دیوار و شیپور رو داره میشه قیمتهاشو دید. حتی ولوو هم بدونه سرمایه گذاری سنگین جیلی چین نمیتونست امروز موفق بشه و قطعا از قافله عقب میموند.
البته خودروسازهای ایران رو مثال نمیزنم که قضیه شون کاملا فرق میکنه. سایپا فقط برای یک موتور سه سیلندر به قول مجتبی میرسهیل مدیر عامل تیوان و مجری پروژه موتور ملی سه سیلندر در مراسم رونمایی از این موتور ملی گفت: با مصوبه شورای عالی اقتصاد 328 میلیون دلار از محل یارانه کاهش مصرف سوخت به طرح موتور سه سیلندر اختصاص یافت.
در حالی که تو یه کشور گران مثل المان با صد میلیون دلار میشه یک اتومبیل با تمام قطعات به کار رفته در اون از پایه طراحی کرد.
بدبختی هم اینه که سایپا و ایران خودرو از جیب مردم این پولها رو میگیرن.
در مقایسه باید بگم تمام شرکت اتومبیل سازی ولوو حدودا یک و نیم میلیارد دلار به شرکت جیلی فروخته شد. ولوو دارای بیش از ده تا کارخونه تو امریکا و اروپا و چین و اندونزی و خود سوئد هست که موقع فروش قیمت همشون یک و نیم میلیارد دلار براورد شد. در حالی که تو ایران شرکت سایپا فقط و فقط یک موتور سه سیلندر رو که در واقع از اتریش وارد کردن رو طراحی میکنن و به قیمت 326 میلیون دلار فاکتور میزنن.
هیچ کشوری از ابتدا به خوبی امروز نبوده و قطعا همه ی کشورها پیشرفت میکنن.
متاسفانه خیلیها با مقررات فروش خودرو اشنا نیستن، کشورهای اروپایی استاندارهای خودشو دارن استرالیا و امریکا هم استانداردهای خودشو داره، اروپا هم استانداردهای خودشو داره و خودرو سازها طبق این استانداردها برای کشورهای هدف خودرو میسازن و صادر میکنن. استانداردهای اروپا اینقدر سخت هست که باعث میشه این خودروهای چینی که به راحتی و به قیمتهای گذاف تو ایران فروش میره حتی مجوز فروش و صادرات از اروپا رو نگیرن. چین هم یک کشور هست که انسانها توی چین زندگی میکنن، میتونن و خواهند توانست پیشرفت کنن. متاسفانه تو ایران اینقدر از دنیای بیرون بی خبر بودیم که حتی با ساده ترین اصول یک بازار و تعامل بین المللی اشنا نیستیم، حتی پاکستان و افغانستان اوضاع خیلی بهتری دارن تو خیلی از مسائل. اقتصاد دولتی و این فساد دولتی چنان ضربه ایی به اقتصاد مملکت زده که باعث شده حتی مدیران یکی از بزرگترین شرکتهای ایران هم با قوانین بین المللی اشنا نباشن. منظورم فولاد مبارکه هست که با شرمندگی بسیار زیاد باعث شد که حتی اخبار سوئد هم اون قضیه ی دادگاه رو پوشش بده. پسته و فرش تنها محصولاتی هست که میشه گفت ایرانی هست که امریکا و ترکیه جای این دوتا رو هم گرفته و شاید فردا متوجه بشیم.
حمید ع
۲۱ آبان ۱۳۹۶دوستان چین خودروهایی به مراتب بهتر از محصولات صنعت خودروی ما داره تولید میکنه.کیفیت و خوش ساختی تولیدات هاوال و چانگان و بسترن رو ببینید..جدیدا دیگه نمیشه محصولات چینی ها رو آشعال دونست.
مصطفی
۲۱ آبان ۱۳۹۶الان این مقالک بیشتر شبیه تبلیغ برای محصولات خاصی که تولید کننده های ایرانی در حال مونتاژ آن هستند بود. باید در نظر داشت که در صنعت خودروسازی چین هم مانند هر صنعت دیگری در چین تولیدات با درجه بندی کیفیتی متفاوتی بر اساس نیاز مشتری و پولی که میدهد تولید می شود.این مدلهایی که در اینجا به آنها بعنوان شاخص پرداخته شده است تو خود چین کسی سوار نمی شود. از خودروهایی که در چین مورد استقبال هستند فقط برند هاوال است .اما باید به این نکته هم اشاره کرد که در حال حاضر تقریبا تمامی برندهای مطرح خودروسازی دنیا شروع به تولید محصولاتشان در چین نموده و از آنجا به بازارهای هدف صادرات دارند. نمونه آن هم می توان به برندهایی مانند ولوو، بی ام و، بیوک، ام جی،فولکس واگن و آئودی اشاره کرد. البته نکته حائز اهمیت که باید بدون تعصب به آن اذعان نمود این است که چینی ها در صنعت خودرو سازی از روش کره ای ها استفاده می کنند ولی با سرعت بیشتر در پیشرفت و درس گرفتن از تجربیات کره ای ها در بازار.همانطور که در سالهای گذشته حدود 20 سال پیش با ورود اولین نمونه های هیوندایی و کیا به ایران خریداران آنها را ماشینهای مزخرف و بی ریشه ای خطاب می کردند ولی حالا داستان کاملا متفاوت شده و اون هم بخاطر پیشرفت مداوم کره ای ها در این صنعت بوده حالا هم چینی ها دارند به همان سمت و سو می روند و باید منتظر هجوم آنها به بازارهای بزرگ مثل آمریکا باشیم کما اینکه الان با برند هاوال این هجوم را شروع کرده اند و با تبلیغات وسیع در آمریکا و شرایط بسیار اغوا کننده دارند مسیرشان را کم کم باز میکنند.
پس بهتر است دست از ایت تعصبات بیخودی بر داریم و بفکر پیشرفت صنعت خودرو سازی خودمان باشیم.البته تازمانی که مدبران دولتی کار نابلد در راس شرکتهای ایرانی هستند وضعیت بهتر از هخواهیم داشت.
به امید روزی که ماهم بهترین خودروهای روز جهان را تولید و یا سوار شویم.
Alex Del Piero
۲۱ آبان ۱۳۹۶خودروهای آلمانی همه ی آن فاکتور ها را دارند
شما میگویید ندارند و این نظر خودتان است
در آمار رسمی بنز و BMW از نظر قابلیت اعتماد بالاتر از تمام برند های ژاپنی (غیر از تویوتا و لکسوس) قرار دارند و پورشه ی سوپر اسپرت ساز حتی از این هم بالاتر قرار گرفته و تویوتا پیرمردی را جا گذاشته است
فولکس واگن بالاتر از مزدا ، نیسان ، اینفینیتی ، و اکوراست .
آئودی از ۲/۳ برند لوکس ژاپنی وضعیت بهتری در قابلیت اعتماد دارد
در آمار consumer reports هم همین ترتیب کمابیش رعایت شده است
فروش و نتایج بررسی های سازمان ها و مجلات معتبر هم حرف مرا تایید و ادعای شما را نقض میکنند که خودروهای آلمانی از نظر کیفیت ساخت و قابلیت اعتماد بالاتر از بسیاری خودروهای ژاپنی هستند
با حرف ما هم چیزی عوض نمیشود و فکر نمیکنم این بحث ها فایده داشته باشه
مشخصه شما به واقعیت اعتقادی ندارید
از عکس پروفایلتان هم معلوم میشود متعصبید
مجتبی
۲۱ آبان ۱۳۹۶کدوم خودروهای آلمانی فاکتورهایی مثل قابل اعتماد بود_بی دردسر بودن و کیفیت (مقایسه کیفیت با lexus) رو دارند.خودتون میگید benz و bmw از تمام برند های ژاپنی قابل اعتماد ترند به جزء lexus.
benz و bmw لوکس سازن پس نباید با mazda یا nissan و….. مقایسه کرد در مقابل lexus هم که فعلا عقب هستن.
از کی تاحالا porsche از toyota قابل اعتمادتر شده؟!!خودروهای آلمانی در پرخرج بودن و غیر قابل اعتماد بودن رتبه بالایی دارن که bmw و benz به ترتیب رتبه اول و دوم رو دارن.
audi کی از lexus قابل اعتمادتر شده؟این آمارها کجا هستن.
فعلا که پرفروش ترین کمپانی خودرو جهان toyota هستش نه آلمانیها.
در ضمن من گفتم اول از هر چیزی ماشین بازم نه ژاپنی باز یا آلمانی باز درباره عکس پروفایلم اگه ماشین باز باشی اون 3 نفرو باید بشناسی و این شما هستید که بدون اینکه خودرویی سوار بشید و خودتون تست کنید تا با واقعیت روبرو بشید با دیدن چنتا عکس فیلم یه مشت آمار که معلوم نیست از کجا آوردین از واقعیت فرار میکنید.
Alex Del Piero
۲۱ آبان ۱۳۹۶امان از تعصب
حیف از وقتی که در بحث با شما حروم کنم
دسترسی به آمار ندارید و نظرتون باشه مال خودتون
منم کاری ندارم شما چی میگی
حمید حسینی
۲۱ آبان ۱۳۹۶چین به سرعت در خودرو سازی در حال پیشرفته
ولی هنوز حس خوبی ندارم ماشین چینی سوار شم
یه دست دوم کره ای یا ژاپنی رو ترجیح میدم
مهران
۲۱ آبان ۱۳۹۶به یاد مقالات رپرتاژآگهی فرهاد کاشانی افتادم ، یک بار تلفنی اعتراض کردم صاحب امتیاز محترم مجله ماشین گفت ؛ حقوق کاشانی از ریس جمهور امریکا بالاتره ! خب چه ربطی داشت و پیدا کنید پرتقال فروش را!
GM-Piston
۲۱ آبان ۱۳۹۶با سلام،
عزیز نگارنده میشه لطف کنید بگید کام قطعات موجود و ارزان زمانی که تو نمایندگی هاشون هم قطعاتشون نیست؟ کدوم تعمیرات ارزان؟ کدوم قیمت ارزان؟ اگر شما لطف کردید زحمت کشیدید برای دوستان چینی این متن رو ترجمه کردید که خدا قوت ، چینی ها رو با زبان فارسی آشنا کردی. عزیز دلم وقتی دینام همون لیفان ایکس شصت کولکتور کارکرد هجو داره و برای تعمیر یا تعویضش باید 600 هزار تومن ناقابل بدی و کل آلترناتور یا همون دینام رو عوض کنی چه طور میشه ارزان لوازم فراوان و…
شقایق
۲۱ آبان ۱۳۹۶اینجا فقط تبلیغ خودروهای چینی بود.وگرنه خودروی چینی اصلا امنیت نداره و کیفیتش هم صفره.حیف پول که بدی خودرو چینی.نوشته x60 یک اوور کراس عالی و فوق العاده در صورتی که بدترین خودرویی هست که من تا حالا دیدم.ضمنا نوشته قیمت مناسب.ماشین رو با 5 میلیون وارد میکنن بعدش 60 میلیون میدن دست مردم میگن قیمت عالی.خجالت هم نمیکشن
امیرحسین بشیرفرهمند
۲۲ آبان ۱۳۹۶اینجا هنوز بین علما اختلاف چینی خوبه یا بد ?
تحصیل کرده های قفل مارو . چه حوصله ای دارید