تانک ۶۰۰ بهعنوان دومین محصول برند تازه تأسیس تانک، چندی پیش با انتشار اسکچها و تصاویر غیررسمی، توجهات را به خود جلب کرد. این شاسیبلند جدید چینی قرار است رسماً آخر همین ماه در نمایشگاه چنگدو معرفی شود اما پیش از آن، تانک اولین تصاویر رسمی از ۶۰۰ را منتشر کرده است. این خودرو بهعنوان یک آفرودر لوکس، خود را رقیبی برای تویوتا لندکروزر میداند.
تانک ۶۰۰ با استایلی جعبهای شکلی، سعی در ایجاد نمای لوکسی داشته است. همچنین گفته شده در طراحی این خودرو از معماری امپراطوریهای چین باستان الهام گرفته شده است. در جلوی خودرو، جلوپنجرهٔ ششضلعی بسیار بزرگی طراحی شده که لوگوی تانک هم در اندازهٔ بزرگی در میانهٔ آن خودنمایی میکند. در طرفین این جلوپنجره، چراغهای نسبتاً سادهای جای گرفتهاند و دیلایتهای C شکلی هم روی سپر تعبیه شدهاند. همچنین برای افزایش حس تجمل، در این قسمت بهطور گستردهای از کروم استفاده شده است. پروفیل جانبی خودرو با خطوط صاف و معمولی، نمای سادهای دارد اما مثل همهٔ خودروهای لوکس، در اینجا از رینگهای کرومی و زه کرومی دور پنجرهها استفاده شده تا به بیننده القا کند که با شاسیبلند لوکسی طرف است.
تانک ۶۰۰ در طراحی عقب اما از تانک ۳۰۰ الهام گرفته و همان ویژگیها را ادامه داده است؛ بنابراین در اینجا هم چرخ زاپاس روی درب صندوق و چراغهای عمودی به چشم میخورد اما این چراغها حالا کمی بزرگتر بوده و گرافیکی چهارقسمتی دارند. این خودرو ۵,۰۷۰ میلیمتر طول، ۱,۹۳۴ میلیمتر عرض و ۱,۹۰۵ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن ۲,۸۵۰ میلیمتر است؛ بنابراین، تانک ۶۰۰ از لحاظ اندازه از پرادو بزرگتر بوده و بیشتر به لندکروزر نزدیک است. هنوز تصویری از داخل این خودرو منتشر نشده و برای دیدن کابین آن باید تا نمایشگاه چنگدو صبر کنیم.
تانک ۶۰۰ در بخش قوای محرکه به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو با ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور به همراه یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک مجهز شده که هردو برای اولین بار بهطور مستقل توسط خود گریت وال توسعه پیدا کردهاند؛ بنابراین درحالیکه تقریباً همهٔ شاسیبلندهای بزرگ چینی به پیشرانههای چهار سیلندر مجهز هستند، چنین قوای محرکهٔ قدرتمند و پیشرفتهای میتواند برگ برندهٔ مهمی برای تانک ۶۰۰ باشد. بهطورکلی، این خودروی قابلتوجهی از یک شرکت چینی محسوب میشود که احتمالاً حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت ولی بااینحال باید صبر کرد و دید که آیا میتواند روند موفق تانک ۳۰۰ را ادامه دهد یا نه.
محمد
۳۱ مرداد ۱۴۰۰رقابت با لندکروز تو کوچه خودشون
مزدا
۳۱ مرداد ۱۴۰۰این بزرگواران اول یه رینگ سایز بالا بندازن روش بعد بیان حرف از رقابت بزنن
پائول
۱ شهریور ۱۴۰۰دقیقااااا
ممد ژانگولر
۳۱ مرداد ۱۴۰۰قیافش که به دل میشینه .
چه عجب چین خودروی دو دف ساخت
قیمتش رو ۳۰۰۰۰$ فولش باشه می ارزه
فورد
۳۱ مرداد ۱۴۰۰فکر کردم الان میگه با موتور ۱۵۰۰ چهار سیلندر
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱ شهریور ۱۴۰۰بخدا موتوراشونم عین حبابه،مثل بازیسازی طرف چینی میخواد یه چیز خفن بسازه ۴,۵گیگ درمیاد اونم یه چیز ساده ولی چیز خارجی با ۲گیگ بهترین کیفیتو بهت میده،اینم جریان همینه…
علی
۲ شهریور ۱۴۰۰دمت گردم گل گفتی. کل تولیدات چین فقط با موتور ۱۵۰۰ یا ۱۶۰۰
Reza Waffen SS
۳۱ مرداد ۱۴۰۰نمیشه چیزی گفت باید تست بشه
افشار
۳۱ مرداد ۱۴۰۰باید واقع بین باشیم !!!! لندکروز افسانه ای کجا و این لگن کجا!!! مقایسه این دوتا کار بسیار مسخره ای هست !!! حالا یک عده میان زیر کامنت من ریپلای میزنند و داستان سرایی و سفسطه سرایی میکنن که چینی فلان و چینی بهمان!!! ولی من پیشاپیش اعلام میکنم که وارد این بحث بیهوده نخواهم شد و جواب هیچ کس رو نخواهم داد
قاسم
۱ شهریور ۱۴۰۰الان اون رامین چانگانیه میاد به حسابت میرسه😂😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱ شهریور ۱۴۰۰نگران نباش دیگه نمیاد به قدر کافی آبروشو برای چینیا کف دست گذاشت!
علی
۲ شهریور ۱۴۰۰قوربون دهنت حالم از این ادعا های دوچ بهم میخوره که میگن چین فلان شده بهمان شده چین یه کپی کار بی اصل و نصب هست این کپی از کندکروز هست به اصطلاح اونم ناقص
AMG GT R
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ا… وکیلی لندکروزر کجا و این غورباغه کجا
Sina
۳۱ مرداد ۱۴۰۰هنوز واسه نتیجه گیری و کبوندن توی سرش زوده
بگذارین اول بیاد تست بشه بعدش
انتظار نداریم در خد لندکروز باشه چونکه اصلا در خد قیمت اون نیست
ولی اگر خوب ساخته باشنش چه عیب داره یه ماشین تقریبا آفرود ۸ نفره قیمت خیلی مناسبتر
هرچند دوست داشتم موتور و گیربکسش مال یه شرکت قابل اعتماد باشه چونکه هر شرکتی موتور گیربکس نمیزنه عمدتا کمپانی های مادر این کارو میکنن
ehsan fa
۱ شهریور ۱۴۰۰گریت وال خیلی غوله ولی نوشته توسط گریت وال توسعه یافته
Nima
۳۱ مرداد ۱۴۰۰بستگى به قیمتش داره.
قیمتش خوب باشه قطعا ارزش داره
چون موتورش ۱.۵ نیس.
و خوب در مقایسه با خودش خوبه و نه با لندکروز
البته اى کاش شرکت اطلاعات بیشترى از تکنولوژى هاى مربوط به آفرودش میگفت مثلا قفل دیفرانسیل ها و حالات سراشیبى و سربالایى و …
و از اینا مهمتر زوایاى شکست و فرار و …
Kf
۳۱ مرداد ۱۴۰۰لندکروز خطاب به این
بچه بیا پااایین …… نگو سرمون درد گرفت
جناب ایکس
۳۱ مرداد ۱۴۰۰XD XD XD XD NICE……
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱ شهریور ۱۴۰۰😂😂👌
R@m!n
۳۱ مرداد ۱۴۰۰حالا من به ظاهرش که طبق معمول یه کپی هست اونم از تویوتا سکویا کاری ندارم ولی از ادعا تا عمل فرسنگ ها فاصله هست.
همین لندکروز نسل جدید که ترکیبی از بهبودها و امکانات جدید (هر چند کم) آفرودی هست خودرویی بشدت تواناست تو آفرود که به تنهایی سیستم CRAWL CONTROL به اندازه کل این امکانات این چینی و هر کراس اوور چینی می ارزه.
از ارتفاع بسیار زیادشم مشخصه که هنوز بلد نیستن شاسی رو با بدنه مچ کنن و مثله لندکروزهای 30 سال پیش ارتفاع اتاقو بالا بردن که یه موقع به تعلیق و شاسی فشار زیادی نیاد، الان این مسئله رو با ارائه یه شاسی مستحکم و سبک و سیستم تعلیق بزرگ حل کردن (مثله محصولات جیپ و لندکروز نسل جدید).
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۳۱ مرداد ۱۴۰۰باز دمشون گرم تلاش میکنن الان نتیجه نگیرن چند سال بعد میگیرن اینم خوبه ولی چون هنوز کامل معرفی نشده نمیتونیم دربارش نظر بدیم . از سه چرخه و فرغون رسیدن به این خوبه ولی هنوز خیلی باید تلاش کنن تا به بالا برسه.
ADAK
۳۱ مرداد ۱۴۰۰آرزو بر جوانان عیب نیست…
امیر
۳۱ مرداد ۱۴۰۰این می خواد با لندکروزر رقابت کنه ؟ کیفیت و دوام و اصالت اون رو داره ؟ واضحه نه.
اگر هم داشته باشه دلیلی نداره ماشینی که اسم و رسم داره کیفیت و دوام خودش رو به
همه ثابت کرده رو بذارم کنار چیزی بخرم که هنوز امتحان خودش رو پس نداده. این حتی
طراحی سکویا رو هم کپی کرده ، به قول یه کاربری پخ کنی پنچر می شه.
این رو باید از ساختمون پرت کنن پایین اگر با یه تعمیر ساده روشن شد که هیچ من قبول
می کنم خوبه.
ARMAN
۳۱ مرداد ۱۴۰۰پیشرفت چینیا قابل تحسینه ولی هرگز نمی تونن اصالت یک ماشین اروپایی, ژاپنی و حتی کره ای رو القا کنه.
البته باز کره ای هم نمی تونه اصالت اون دوتای دیگه رو القا کنه.
محمد مختاری آذر
۳۱ مرداد ۱۴۰۰طراحی کاملا کپی هستش میتونستند یک طراحی منحصربفرد بکنند موتورش هم بد نیست ولی باید در عمل دید همه چیز فقط اون قدرت 360 اسبی نیست که هزار جور فاکتور دیگه وجود داره اصلا 600 اسب باز میتونه از لندکروز ضعیف تر باشه
رضا
۳۱ مرداد ۱۴۰۰فقط محصولات ایران خودرو، هر بار ۸۰ میلیون براش صف میکشن
net
۳۱ مرداد ۱۴۰۰چرا خودروسازان خط سفید اطراف شیشه دربها رو در قسمت ستون شیشه عقب یه کم پهن ترش میکنند؟چرا خط نازک سفید اطراف شیشه دربها به یک اندازه نیست؟مثلا همین ماشین خط سفید نازک اطراف شیشه دو درب قشنگه ولی سمت ستون شیشه عقب که پهن کرده زشت شده و مثلا خط نازک سفید اطراف شیشه دربها هیوندای سانتافه اسپرت نسل سوم اخرین فیس لیفت مدل ۲۰۱۷ که سرتاسر به یک شکل هست قشنگه
Avan
۳۱ مرداد ۱۴۰۰طبیعتا لندکروز بی رقیبه ولی از این خودرو هم نمیشه عیبی گرفت جز اینکه رقیب بسیار قدری داره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱ شهریور ۱۴۰۰بازم چینی،این بخواد با لندکروزر رقابت کنه؟ 😂😂😂😂
میثم
۱ شهریور ۱۴۰۰منم ادعای رقابت با مسی و رونالدو رو دارم!
احمد
۱ شهریور ۱۴۰۰سلام ماشینهای چینی درقابت باکره ایی هیچی کمی ندارند حتی بعضیاشون هم قیمتشون بالاتره وهم کیفیتشون می تونید به سایتهای یالاموتور یا درایو عربیا سر بزنید وببینید چینیها تا چندسال پیش از کر ه ایها عقب بودن ولی حالا از کره ایی سبقت گرفتن یا حداقل برابر هستند
حسین دهمرد
۱ شهریور ۱۴۰۰احتمالا قیمتش چهل پنجاه هزارتا باشه. ولی تو خود چین گرونتر در میاد چون واسه موتور حجیم مالیات سنگینی گذاشتن.
غلامرضا
۱ شهریور ۱۴۰۰تا امتحانشو پس نده هیچی معلوم نیست
net
۱ شهریور ۱۴۰۰عکس دوم از بغل و خط سفید اطراف شیشه دربها شبیه بی ام و x7 هست
کلنگ خان
۱ شهریور ۱۴۰۰این لبو له شده دارین با تویوتا لندکروز مقایسه میکنید؟
🤣🤣🤣🤣🤣🤣
امپراطوری خورشید
۱ شهریور ۱۴۰۰لندکروز فقط اسمش بیاد این لگن جام میکنه