شرکت چینی نیو سرانجام اولین سدان الکتریکی خود بنام eT7 را رسماً معرفی کرده است. این ماشین که ادعای رقابت با تسلا را دارد، از ویژگیهای قابلتوجهی مثل سقف شیشهای با لایهٔ محافظ، گرمکن، تهویه و ماساژور صندلیها در هردو ردیف، سیستم صوتی با ۲۳ بلندگو و ضریب درگ پایین ۰.۲۳ برخوردار است.
نیو همزمان با رونمایی از eT7، رسماً باطریهای جدید خود را هم معرفی کرده است. این باطریهای جدید در قالب پکیجی ۱۵۰ کیلووات ساعتی با سلولهای حالتجامد و چگالی انرژی فوقالعاده بالا هستند. نیو در ابتدا در سال ۲۰۱۸ کار خود را با باطریهای ۷۰ کیلووات ساعتی آغاز کرد و سپس نمونههای ۸۴ کیلووات ساعتی را در سال ۲۰۱۹ و ۱۰۰ کیلووات ساعتی را در اواخر سال ۲۰۲۰ معرفی کرد. این باطریها قابل ارتقاء بودند که این یعنی خودروهای قدیمی میتوانستند به باطریهای جدید مجهز شوند. حالا نیز همهٔ محصولات نیو قابلیت تعویض و ارتقای باطریهای خود به این نمونههای جدید ۱۵۰ کیلووات ساعتی را خواهند داشت. البته این باطریهای جدید فعلاً در دسترس نیستند و تحویل پکیجهای جدید به خریداران از سهماههٔ چهارم سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.
به گفتهٔ نیو، این باطریهای ۱۵۰ کیلووات ساعتی حالتجامد جدید از چگالی انرژی فوقالعاده بالای ۳۶۰ وات بر کیلوگرم برخوردارند که این ۵۰ درصد بیشتر از چگالی باطریهای ۱۰۰ کیلووات ساعتی قبلی این شرکت است. نیو همچنین وعده داده است که این باطریهای جدید عمر خوب و راندمان شارژ بالاتری هم خواهند داشت؛ اما بزرگترین خبر این است که سدان جدید eT7 با این باطریهای ۱۵۰ کیلووات ساعتی با هر بار شارژ میتواند بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند.
البته این خودرو بهصورت استاندارد با باطریهای ۷۰ کیلووات ساعتی عرضه میشود که بُردی بیش از ۵۰۰ کیلومتر را فراهم میکنند. همچنین باطریهای ۱۰۰ کیلووات ساعتی با بُردی بیش از ۷۰۰ کیلومتر هم برای eT7 قابل انتخاب هستند. قیمت این سدان الکتریکی در چین از ۳۷۸ هزار یوآن معادل ۵۸,۳۰۰ دلار آغاز میشود اما این قیمت بدون باطریها است و خریداران باید باطریها را از نیو اجاره کنند. البته امکان خرید eT7 با باطری هم وجود دارد که در این صورت قیمت پایهٔ آن به ۴۴۸ هزار یوآن معادل ۶۹,۲۰۰ دلار افزایش پیدا کند.
نیو علاوه بر معرفی باطریهای جدید، روی سیستمی برای سریعترین سرویس تعویض باطری جهان با نام Power Swap Station هم کار میکند که امکان تعویض کاملاً خودکار باطریها را در کمتر از سه دقیقه فراهم میکند. در طول این فرایند، باطریها و سیستم الکتریکی خودرو هم بررسی میشود. جایگاههای تعویض باطری فقط حدود سه جای پارک خودرو را میگیرند و میتوانند در مناطق مختلف شهر احداث شوند. هر جایگاه میتواند سیزده پکیج باطری را در خود جای دهد و توانایی انجام حداکثر ۳۱۲ تعویض در روز را دارد. نیو پیشبینی میکند که تعداد کل این جایگاههای جدید تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۵۰۰ عدد برسد.
eT7 به سیستم رانندگی خودکار جدید نیو هم مجهز خواهد بود که بهصورت اشتراکی با هزینهٔ تقریبی ۱۰۵ دلار در ماه ارائه میشود. این سیستم به دوربینی با رزولوشن ۸ مگا پیکسلی (در مقایسه با دوربین ۱.۲ مگا پیکسلی تسلا) و پردازندههای انویدیا مجهز است که گفته میشود ۷ برابر بیشتر از کامپیوترهای سیستم خودران تسلا قدرت پردازش دارند. eT7 همچنین به سنسورهای لیدار هم مجهز خواهد شد تا بهتر بتواند محیط اطراف خود را درک کند. این سنسور از لیزری ۱۵۵۰ نانومتری، میدان دید ۱۲۰ درجه و بُرد ۵۰۰ متری برخوردار است و امکان تشخیص دقیق اشیاء را فراهم میکند. این تکنولوژی قبلاً توسط ایلان ماسک رد شده بود. سدان الکتریکی نیو همچنین از یک رادار موج ۵ میلیمتری، ۱۲ سنسور اولتراسونیک و ۲ واحد موقعیتیاب با دقت بالا هم سود میبرد.
این سدان الکتریکی چینی ۶۴۴ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. تحویل eT7 در سهماههٔ اول سال ۲۰۲۲ در چین آغاز میشود اما در ابتدا فقط با پکیجهای باطری ۷۰ و ۱۰۰ کیلووات ساعتی قابل خریداری خواهد بود. در حال حاضر نیز امکان پیشخرید این ماشین با پرداخت مبلغی در حدود ۷۷۰ دلار وجود دارد.
AMG///
۲۲ دی ۱۳۹۹جدی میگم تسلا خودشو باید خیلی بروز کنه
challenger
۲۲ دی ۱۳۹۹خیلی از تسلا خوشگل تره
Hadi
۲۲ دی ۱۳۹۹نیو جزو اون چینی هایی هست که من واقعا قبولش دارم و تحسینش میکنم?
و این et7 جدید هم واقعا خیلی ماشین چشمگیر و بینظیری هستش و چیزی فراتر از تصورات من از ماشین های چینیه…
و رسماً رکورد تسلا رو در زمینه برد شکست و ولی تو بحث شتاب فعلا پورشه تایکان
حرف اول رو میزنه و حالا این نیو هم تو زمینه برد…
تو این کلاس انتخابم اول از همه تایکانه بعدشم لوسید ایر…
نیو واقعاً کارش بینظیره ?
Ramin
۲۲ دی ۱۳۹۹اقای هادی …
شتاب : پورشه تایکان ؟؟؟؟
خوبی داداش
تایکان شتابش 2.6 ثانیه هست
مدل s performance و نسخه ludicrouce شتابشون 2.3 هست
بعد شما میگی تایکان سریع ترین شتابو داره ؟؟؟
میشه بگی پسS plaid با شتاب زیر 2 ثانیه چی هست؟؟
?????
چی بگم به بعضی از دوستان
پدال بزار کامنتم منتشر بشه…. با سپاس..
Hadi
۲۲ دی ۱۳۹۹چینیا ها هم دارن کم کم از کره ایی ها میزنن جلو ?
…
AMG///
۲۲ دی ۱۳۹۹هیچ وقت نمیتونن از کره و ژاپن جلو بزنن
?porsche?
۲۲ دی ۱۳۹۹جارو برقی جارو برقیه (البته جارو برقیه اینا از جارو برقیه تسلا بهتره)اما هیچ جارو برقیی به پای جارو برقی پورشه نمیرسه
challenger
۲۲ دی ۱۳۹۹عالی
مرتضی
۲۲ دی ۱۳۹۹العان شما یه انبر قفلی دست دوم امریکایی رو مقایسه کن با یه مدل چینی نو باز هم امریکایی با ۴۰ سال کار هنوز حرف برا گفتن داره
مزدا
۲۲ دی ۱۳۹۹مشخصات فنی خیلی خفنی داره خوشم اومد.
الحمدالله رب العالمین که محصولات امریکایی رو که بزرگواران تحریم کردن!!
امیدوارم این محصول کشور دوست و برادر و مومن چینی رو در کشور ببینیم
Audi s8
۲۲ دی ۱۳۹۹خیلی خوبه ولی بنظر من بین ماشین های چینی هونگچی و نیو et7 خوبه
یانکی
۲۲ دی ۱۳۹۹بترسید از روزی که چین کمونیست پنجهای کثیفش رو دور زمین فرو کنه.
AMG///
۲۲ دی ۱۳۹۹ولی جدی میگم نئو پیشرفت خوبی کرده و جای تحسین داره….
ولی هنوز کار داره تابه تسلا برسه……
تسلا مثل سامسونگ توی تلفن سازیه این مثل هواوی (((من هواوی رو بیشتر از شیائومی قبول دارم)))
مهدی
۲۳ دی ۱۳۹۹هواوی نگو که داغ مارو تازه گردی لعنتی مهمون یکساله تو جیبت بعدش انقدر ادا در میاره که بکوبیش زمین
AMG///
۲۳ دی ۱۳۹۹هواوی از شیائومی بهتره
داداش گوشی رو باید خوب نگه داری دگ
Ramin
۲۲ دی ۱۳۹۹دیدین هرچی که بهتون میگفتم راست بود.خودرو سازی چین در آینده ی نه چندان دور دنیا را خواهد گرفت.ادمین جان لطفا تایید کن.
میثم
۲۲ دی ۱۳۹۹رامین اون چینیهایی که تا حالا گفته بودی رو قبول ندارم. خیلی راه دارن و الان نباید مقایسه بشن با برندهای مطرح.
ولی این ماشین واقعا کارش بینظیر بوده. رقیب واقعی تسلاست.
چند تا مورد تو این ماشین نظرمو جلب کرد:
1 طراحی داخلی و خارجی خیلی خیلی بهتر از تسلا
2 داشتن صفحه کیلومتر پشت فرمون که خیلی خوبه
3 قدرت پردازش عالی کامپیوترش
4 باتریهای عالی که حتی زودتر از تویوتا حالت جامد رو معرفی کرد
5 برد عالی
6 قابلیت تعویض باتری
7 اجاره باتری بجای فروش اون که هزینه پرداختی رو خیلی پایین میاره
8 و در آخر جسارت این شرکت ستودنیه. اگه مثل خیلی های دیگه میگفت تسلا سلطانه و نمیشه باهاش رقابت کرد و ما از اون خیلی عقب تریم و از این حرفا، الان دوچرخه هم نمیتونست تولید کنه. ولی میبینیم که چیزی تولید کرده که فعلا روی کاغذ مشخصاتش 2 پله بالاتر از تسلاست.
میثم
۲۲ دی ۱۳۹۹البته در مورد تسلا 2 مورد مهم وجود داره. یکیش مثبت و یکیش هم منفی.
مورد مثبتش اینه که ایلان ماسک کاری رو انجام داد که بقیه اصلا بهش فکر نمیکردن و جهت بازارو تغییر داد و نو آوریهای واقعا خوبی به صنعت خودرو تزریق کرد
مورد منفیش اینه که متاسفانه ایلان ماسک ظاهرا یه کارآفرین و مخترع و مبدع تکنولوژیهای جدیده و فعالیتهای اقتصادی داره ولی پشت پرده به یه چهره سیاسی تبدیل شده. کافیه یه سرچ کنین در مورد کودتای بولیوی و نقش ایلان ماسک در اون کودتا برای غارت معادن لیتیوم اونا. چطور ممکنه یک چهره اقتصادی در امور سیاسی مشارکت داشته باشه؟؟؟ اگه این افزایش قیمت سهام هم یک سیگنال سیاسی باشه چی؟؟؟
یه خبرنگار بهش توییت زده بود در مورد کودتای بولیوی سوالاتی پرسیده بود و ایلان ماسک در جواب گفته بود “اگه لازم باشه در هر جای دنیا این کارو میکنیم” و در کمتر از نیم ساعت این توییت رو پاک کرد. اسکرین شاتش وایرال شد.
سیاست پدر و مادر نداره و اینکه من از یه سری کشورها (جدای مردمشون) بدم میاد مثل چین و روسیه و انگلیس و .. بخاطر همین سیاستهای کثیفه که پدر بعضی کشورها رو از جمله ایرانو درآوردن
SF90 STRADALE
۲۲ دی ۱۳۹۹این سنسور از لیزری ۱۵۵۰ نانومتری ، میدان دید ۱۲۰ درجه و بُرد ۵۰۰ متری برخوردار است و امکان تشخیص دقیق اشیاء را فراهم میکند . این تکنولوژی قبلاً توسط ایلان ماسک رد شده بود
آقا رامین حالا بگو تسلا یا این چینی تازه وارد ؟؟؟؟
Ramin
۲۲ دی ۱۳۹۹اقای استرادال
تسلا که یه چیز دیگس….
رقیب نداره
ولی nio هم بدک نیست…. ارزون کنه قیمتاشو راحت فروش بالاش تضمینی هست…
زیزیگولو
۲۲ دی ۱۳۹۹الآن سالهاست که مردم ایران با حجم عظیم کالاها و جنسای بی کیفیتو ارزون قیمت چینی دستو پنجه نرم میکنن اونم کالاها و جنسایی که معمولاً یا خدمات بعد از فروش ندارن یا اگرم دارن خدمات بعد از فروش درستو درمونی ندارن و ضررو زیانای زیادی به مردمو اقتصاد کشور وارد میکنن((منظورم فقط ماشین نیستش، منظورم همه کالاهای چینیه)) اصلاً انگار اسم چین با بازار ایران عجین شده و متاسفانه هر موقع که حرفی در مورد واردات به کشور میشه قبل از هر کشور دیگه ای اسم چین تو این حوزه مطرح میشه!!!! ولی واقعاً دلیل ورود اجناس بی کیفیتو بنجل چینی به ایران چیه؟ چون تجربه ثابت کرده چین از نظر صنعتیو تولید کشور ضعیفی هستش که فقط قادر به کپی کاری از برندای دیگه و تولیدو عرضه کالاهای بی کیفیتو بنجل هستش و من نمیدونم واسه چی کالاهای چینی به شکل انبوه فقط به بازار ایران صادر میشن ولی بقیه کشورای دنیا مثل کشورای اروپاییو آمریکا از کالاهای چینی بی نصیب هستن!!!!!
بهزاد
۲۲ دی ۱۳۹۹چین هر سال بیش از 2 بیلیون دلار یا نزدیک 2.5 بیلیون دلار صادرات داره و از این مقدار در بهترین حالت حدود 20 میلیارد دلارش وارد ایران میشه که به زور یک درصد کل صادرات چین هست.
اگر چین نبود البته منظورم قدرت تولید چین هستش اقتصاد جهانی نزدیک 40 درصد یا بیشتر فقیرتر میشد.
به عبارت بهتر اگر قطعات ، لوازم و هر چیزی که این کشور تولید میکنه روانه ی بازار نمیشد قیمت کالاهای ساخته شده گرانتر آب میخورد و تقاضا برای محصول نهایی کمتر میشد.
اقتصاد جهان به چین و هند و بنگلادش احتیاج داره و اگر مشکلاتی در اقتصاد برخی کشورها وجود داره دلیلش چین و هند نیستن وگرنه الان مردم اتریش و سوئیس و بلژیک و دانمارک و… دچار فقر اقتصادی بودن.
زیزیگولو
۲۲ دی ۱۳۹۹بهزاد یه مثال واسه ت میزنم : فرض کن صنعت خودروی چین کلاً متوقف بشه آیا اونوقت مردم جهان بدون ماشین میمونن!؟؟ مسلماً نه ……… اینا همش تحلیلای آبکی بعضی از سایتای داخلی وابسه به یه جریان خاص هستش که در مورد چین تبلیغات گسترده میکننو سعی دارن این چرتو پرتا رو در مورد چین بزور تو ذهن مخاطباشون فرو کنن پس زیاد بهشون توجهی نکن
بهزاد
۲۲ دی ۱۳۹۹تحلیل اقتصاد ارتباطی با جریانات داخل کشور نداره و یک موضوع جهانی هست و نباید اتفاقاتی که در کشوری مثل ما میوفته در برداشت تاثیر گذار باشه.
در چین سالانه 27 میلیون خودرو فروخته میشه و دقیق حساب نکردم اما احتمالا بیش از 30 درصد تولید جهانی هست و همین مقدار برای کاهش هزینه تولید اهمیت داره.
از نگاه دیگر همانطور که حق میدیم تولیدات صنعتی در اختیار مثلا آلمان و ژاپن و آمریکا باشه به همان میزان چین یا کشورهای دیگر حق دارن سهمی از بازار داشته باشند و اون زمانی رو یادت بیار که یک کارمند 5 ماه کار میکرد تا بتونه یک تلویزیون 21 اینچ بخره یا یک ویدئو کاست و اگر میتونست بیشتر پس انداز کنه یک پخش دو کاست هم بخره و کلی وام برای خرید یک کامپیوتر اما همگی اینها در بعدی بهتر و پیش رفته تر براحتی توسط قشر متوسط هر جامعه ای قابل حصول هست.
ظهور چین مدرن بعد از سال 2000 باعث شد تکنولوژی چند دهه جهش داشته باشه و ذکر این نکته لازمه که اختراع در آزمایشگاه تا تولید بصرفه و فراگیر کاری بس دشواره و این رشد بدون چین روندی آهسته تر داشت و چه بسا بسیاری از امکانات امروز در اختیار طبقه ی اشراف قرار میگرفت.
الان برای یک کفش ورزشی مثلا ساخت دانمارک میرفتیم 10 میلیون پول میدادیم یا برای یک شلوار جین دو میلیونی واسه ساخت فرانسه بودن هزینه میکردیم اما چینی ها کاری کردن که بسیاری از تولیدات با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسه.
زیزیگولو
۲۳ دی ۱۳۹۹تو کشور ما برندای معتبر آمریکاییو اروپایی از ماشینو موبایل بگیر تا لوازم خونگی و لباسو کفش بخاطر هزینه های گزاف گمرکی گرونن و حقوق حداقلیو کم مردم ایرانم نسبت به کشورای دیگه به این موضوع دامن میزنه و به همین خاطر مردم مجبورن نیازای خودشون رو با کالاهای بنجل چینیو هندی برطرف کنن که میشه گفت همه این جریانا مهندسی شده هستش تا مردم همیشه تو عطش بمونن در صورتی که ما هم مثل کشورهای عربی حوزه خلیج فارس کشور ثروتمندی هستیم ولی برندای معتبر آمریکاییو اروپایی تو این کشورا قیمتاشون معقوله، طوری که مثلاً یه کارمند راحت میتونه آخرین مدل هر ماشینیو قسطی بخره و سوار بشه چون اونجا متناسب با حقوق فرد قسط بندی میکنن و ………. در نهایت بازم میگم به این تحلیلای هدف دار سایتای داخلی که از طرف یه سری جریانای خاص پشتیبانی میشن زیاد توجه نکن چون هدفشون فقط مهندسی کردن فکرو ذهن من و شماست
بهزاد
۲۳ دی ۱۳۹۹ما در داخل سایتی ندیدیم که بیان اینجور مطالب را برای شستشوی مغزی ما بنویسن! بنظرم این حرف برای عدم پاسخ منطقی و علمی باشه.
بیشتر کالاها در ایران قاچاق میشه و هزینه ی گمرکی آنچنانی هم نداره و باز با این حال شما از قیمت ها خیلی مطلع نیستی و یک مثال ساده صنعت پوشاک که فکر میکنم اختلاف قیمت هارو هنوز درک نکردید.
اگر موبایل اروپایی در بازار وجود داره آدرس بدید بریم بخریم!
شما یکم به خودت تکونی بده برو فروشگاه خانه و آشپزخانه و چند قلم از محصولات زولینگ آلمان قیمت بگیر ببین قشر متوسط میتونه تمامیه کالاهای منزلشو از اروپایی ها تامین کنه یا خیر و فرقی هم نداره در کدام کشور باشی در هر صورت گرانه.
ارشیا
۲۲ دی ۱۳۹۹الان جاروبرقی بازا میان اینجا رو پر میکنن!!?♂️?♂️?♂️
(JONATHAN (TESLA
۲۲ دی ۱۳۹۹همه چی این ماشین فقط ادعا هست
هنوز حتی نگفتن تامین کننده باتری ها کی هست
اصلا کمپانی وجود نداره بتونه چنین باتری های رو در سطح تجاری انبوه سازی بکنه
این ماشین با باتری های ۷۰ کیلو وات ساعتی ۷۰ هزار دلار قیمت داره
که نسخه پایه مدل اس به مراتب روی کاغذ ارزش قیمتی بیشتری داره
تازه این باتری با چه سیستمی قرار شارژ و دژارژ بشه
در مورد پردازنده هم باید بگم
احتمالا با چیپست های قدیمی تسلا که مدل اس های قدیمی به کار رفته مقایسه کردند
نه چیپست های جدید و آینده تسلا
که به ۷ برابر قدرتمند تر بودنش پس بردن
مهدی
۲۲ دی ۱۳۹۹سلام دوست عزیز شرکتهای چینی بسیار قدرت مندی در زمینه صنایع الکترونیک – کامپیوتر – برق قدرت – انرزیهای نو ..خورشیدی و سیستمهای کنترل و … دارند یکی از انها شرکت (( چینت )) در چین را تحقیق کن بسیار قدرت مند است برای مثال در ایران سالیان دو میلیون کلید مینیاتور برق مصرف میشود و این شرکت روزانه 2 میلیون کلید مینیاتوری تولید میکند که به همه دنیا صادر میکند و این تولید این کلید قدرت و توان مندی شرکت را نشان میدهد
نیروگاه های خورشیدی مقیاس بزرگ – سد – نیروگاه برق پآبی – سیستمهای کنترل تمام هوشمند مترو و ……. از خدمات مهندسی و تولیدات و مهندسی این شرکت است ……
کل اروپا یک سوم قدرت این یک شرکت را در زمینه کیفیت و کمیت را دارد ……تعجب نکنید تحقیق کنید عظمت این شرکت (( چینت )) را بررسی کنید
challenger
۲۲ دی ۱۳۹۹اقا ارشیا حتی یک جارو برقی 10 هزار دلاری نمی تونه جای یه درون سوز 100 هزار دلاری رو بگیره
لاقل پیش من اینطوره
درون سوز اون موتور عشق و قلب و روح و وجود ماشینه
خودرو های برقی حتی خوشگلشون حتی بهترینشون هم بی روحه و این بی روحی از روی چهره خودرو های برقی کاملا معلومه
علی
۲۲ دی ۱۳۹۹قبلا گفته بودم که تا ۱۵ سال دیگه به برد ۲ و ۳ هزار کیلومتر می رسند و…
دوستان گفتند نه ۵۰ سال دیگه هم اینطوری نمیشه
به نظر من آینده بسیار بی روح خواهد بود ربات ها همه جا خواهند بود و همه چیز خودکار میشه
فرشاد
۲۲ دی ۱۳۹۹البته کشور ما با روح تمام ادامه میده و حتی میتونیم بعنوان جاذبه گردشگری از دود و صدای تر تر خودروهای عتیقه مون در آینده استفاده کنیم?
Ali
۲۲ دی ۱۳۹۹خیالت راحت هیچ وقت چنین چیزی اتفاق نمی افته چون ذات انسان اینو قبول نمیکنه
Elmiraj
۲۲ دی ۱۳۹۹کی بی کیه…
اصلا بگو ۳۰۰۰ کیلومتر…
Enzo
۲۲ دی ۱۳۹۹فککنم مشکل مقدار برد خودروهای برقی و زمان شارژشون تو چند ساله آینده یجور شوخی بنظر بیاد .بالای 1000کیلومتر با هربار شارژ اگه طرف راننده تاکسی هم باشه باز این رقمه واقعا بالاییه .دنیاداره خیلی زودتر از اون چیزی که فک میکنیم از ماشینهای درون سوز دست میکشه . فقط می مونن یه سری از کشورها که بواسطه مدیریت غلط و مسئولان فاسد.مردمشون حالا حالا ها باید با ماشینهای دهه هشتاد سر کنن . ماشین برقی که بنظرم یجور جوکه تو این کشورها
??!!!!!Mohammad hossein!!!!!??
۲۲ دی ۱۳۹۹جالبه خوشم اومد!!!???
ولی وجدانن خیلی خوبه!!!!!???????
Reza
۲۲ دی ۱۳۹۹چه کرده این Nio
کابینو نگاااااه 😱😱😱
OMID
۲۲ دی ۱۳۹۹کابینش مثل کویر لوته :/
AMG///
۲۲ دی ۱۳۹۹عصن بگو 10000 km
انتخاب من تسلا است
این چینی تازه به دوران رسیده همین فرداییش منفجر میشه
OMID
۲۲ دی ۱۳۹۹گرون و نامطمئن
قسمت خوبش یعنی باتری حالت جامد هم که سالی دیگه میاد ( اگر بیاد )
یکی دیگه از جالبی های برند های چینی اعلام اینه که فلان چیزمون از فلان شرکت پیشرفته تره
خیلی حرکت چیپیه
قدرت پردازشی هم از یه حد به بعد روی خودران تاثیر نداره و دیگه به الگوریتم مربوط میشه
با نه هزار تا بیشتر تسلا model s long range گرفت که ثابت شده تره و از همه مهتر به سوپرشارژر های تسلا دسترسی داره
Ramin
۲۲ دی ۱۳۹۹درسته داخلش شبیه تسلا مدل 3 هست
ولی….
??????????
یا مسیح…
644 اسب بخار
850 نیتون متر گشتاور
شتاب 0 تا 100 تو 3.9 ثاینه
برد 1000 کیلومتر
دوربین 8 مگاپیکسل ( تسلا 1.2 مگا پیکسل)
سیتستم خودران…
و…
تو سایت زومیت زده بود قیمت پایه از 61 هزار دلار است و در نسخه فول فعلا 82 هزار دلار.
اونایی که میگن این خودرو تولید نمیشه همونایی هستن که میگفتن nio es8 هم تولید نمیشه. ( شاسی بلند همین شرکت ) ولی تولید شد
در کل با این قیمت خوبه ولی اگه نسخه 150 کیلووات با برد 1000 کیلومتر و با قیمت 80 یا 90 هزار دلار عرضه بشه واقعا خوبه .
در کل هیچ ماشینی نمیتونه به s plaid برسه ولی اگه خودم تنها باشم splaid میگیرم ( البته اگه پولش باشه ) ولی چون اولویت من خانوادم هست و مقدار پول و آسایش خانواده بدون شک انتخابم nio هست.
ولی هرچی باشه یا نه S plaid یه چیز دیگس…. فیلا رقیب نداره….
پدال بزار کامنتم منتشر بشه… با سپاس…
net
۲۲ دی ۱۳۹۹این ماشین چینی اگر صندوق عقبش کشیده تر بود قشنگتر میشد.خط سرتاسر سفید نازک اطراف شیشه دربها قشنگه اگر همه تولیدکنندگان ماشین جهان از این خط نازک سفید ماشین چینی استفاده کنند خیلیییی زیبا میشه حتی در رنگ سفید ماشین هم باید از خط نازک سفید اطراف شیشه دربها استفاده کنند چون خیلی از تولیدکنندگان در همه رنگها از خط سفید اطراف شیشه دربها استفاده میکنند بغیر از رنگ ماشین سفید که جالب نیست و باید در رنگ ماشین سفید هم از خط نازک سفید اطراف شیشه دربها استفاده کنند
Benz
۲۲ دی ۱۳۹۹خوبه ولی چین هیچوقت به اروپا و امریکا نمیرسه
Ramin
۲۲ دی ۱۳۹۹اقای بنز
یادته زمانی که هواوی و شیائومی اومده همه میگفتن اه اه حالمون بهم خورد چینی هست عمرا خوب باشه
الان همین شیائومی تو نسخه بلک شارک 2 و 3 از سال 2018 تا 2020 بهترین گوشی بازی شد! 2 سال پیاپی….
یا مثلا هواوی . در هر لیست جز 10 تای اوله.
داستان خودرو هم همینطوره. الان دوستان میگن اه اه چینی. ولی بعدا خودشون چینی میخرن و جهان پر میشه از ماشین های چینی.
پدال بزار کامنتم منتشر بشه… با سپاس…
AMG///
۲۲ دی ۱۳۹۹درسته هواوی و شیائومی پیشرفت کردن ولی به پای سامسونگ رسیدن؟؟؟؟……..
برندی که پول امکانات و کیفیتش رو میگیره همیشه پیشرفت میکنه…..
Ramin
۲۲ دی ۱۳۹۹بله اقای ای ام جی
سامسونگ که سالار قلب هاس
خودم عاشق سامسونگ هستم مخصوصا با این s20 ultra ترکوند
زیادم گرون نیستش…
1000 دلار زیاد نیست…. ( نسبت به appel که 1600 دلار قیمتشه )
ولی شاید شیائومی و هواوی به سامسونگ نرسن. ولی بدون شکappel رو رد کردن!!
از نظر من appel گوشی هاش مسخرس….
همه پلتفرم جهان گوشی هاشون android هست ماله اپل اختراع
خودشه Ios . کاربردی هم نیست ??
ولی شیائومی و هواوی به نظر من اپل رو رد کردن…
پدال بزار کامنتم منتشر شه….. با سپاس…
AMG///
۲۳ دی ۱۳۹۹درسته اپل رو رد کردن??
اپل فقط پول سیستم عاملشو میگیره(البته بعد از آیفون X)
آبادان برزیلته
۲۲ دی ۱۳۹۹چین پادشاه آینده ست
دنیا باید آماده تاجگذاری پادشاه باشه…
دنیا خودروهای برقی رقابتی فشرده ست که چین در نوک اون قرار داره ?
آبادان برزیلته
۲۲ دی ۱۳۹۹دیگه حرفی باقی نمونده
همه چیز رو در حد اعلا ارائه کرده …
بهزاد
۲۲ دی ۱۳۹۹کاری به مورد پسند بودن این خودرو و برندش نداریم اما چیزی که الان دیدن داره چهره ی علاقه مندان وال استریت و تکنولوژی انحصاری هست!
این گوشه ای از آینده ی رقبا هست نه چیز دیگری و اونقدر این اخبار زیاد خواهد شد که تنها یک گزینه برای دفاع میمونه اون هم قدمت و اصالت!
مثلا میگن تسلا ده یا 15 سال زودتر از تویوتا شروع کرده و اون موقع که سهامش اونقدر شده بود کجا بودید.
اندکی صبر سحر نزدیک است
مهدی
۲۲ دی ۱۳۹۹برد 3000 کیلومتری که من قبلا گفتم تا سال 2030 محقق میشود نزدیکتر شده است تا 2027 برای خودرو های فول سفارش گران قیمت محقق میشود
این چینی عجب چشم نواز است و مشخصات فنی خوبی دارد اگر واقعا در عمل هم همینطور باشد تسلا و بنز و بی ام و فورد خیلی خیلی رقیب سرسختی دارند
akrh78
۲۲ دی ۱۳۹۹حالا بشینین تا بیاد از الان برا دو سال دیگه خط و نشون نکشین
شاید اصلا به دلیل موانع تولید و عدم همکاری نهاد های مربوطه تولید نشد
Mohammad
۲۲ دی ۱۳۹۹بابای تسلا