چند وقتی بود که میدانستیم چانگان در حال کار روی توسعهٔ سدان جدیدی است و حالا این خودرو که یونیوی نام گرفته معرفی شده است. این خودرو سومین محصول از خانوادهٔ جدید UNI چانگان پس از کراساوورهای یونیتی و یونیکی محسوب میشود. به همین دلیل، طراحی سدان یونیوی دنبالهروی محصولات قبلی این خانواده بوده و در اینجا هم همان چراغهای جلوی باریک و شارپ به همراه جلوپنجرهای که به خودروهای الکتریکی شباهت دارد دیده میشود.
پروفیل جانبی خودرو نیز با کاپوت کشیده و سقف شیبدار که در انتها فرمی فستبک دارد، از نمای جذابی برخوردار است. رینگهای ۱۸ اینچی سفارشی و دستگیرههای در مخفی که این روزها در بسیاری از خودروهای جدید چینی میبینم هم از دیگر ویژگیهای قابلتوجه نمای جانبی یونیوی هستند. در عقب خودرو هم چراغهای باریک و شارپی طراحی شده که به هم متصل هستند. کمی پایینتر، یک دیفیوزر بزرگ در سپر تعبیه شده که دو سر اگزوز کرومی از طرفین آن بیرون آمده و در میانهٔ آنهم چراغ ترمز سوم جای گرفته است.
در حال حاضر میدانیم که برای یونیوی یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۸۵ اسب بخار قدرت در نظر گرفته شده و فعلاً هیچ اشارهای به ارائهٔ پیشرانهٔ قویتر ۲ لیتری یا قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی نشده است. درهرحال، احتمالاً همین موتور ۱.۵ لیتری هم برای یونیوی کافی خواهد بود زیرا این سدان کامپکت با ۴,۶۸۰ میلیمتر طول، ۱,۸۳۸ میلیمتر عرض و ۱,۴۳۰ میلیمتر ارتفاع، هماندازهٔ خودروهایی مثل هوندا سیویک و هیوندای الانترا است. اطلاعات بیشتر و مشخصات کامل چانگان یونیوی بعداً منتشر خواهد شد.
VIPER
۲۲ مرداد ۱۴۰۰نمای جلوش منو یاد کامروzl1 و آئودی میندازه
نمای عقب و بغل هم که کلا نسل قبلی a7هست
ولی درکل ماشین خیلی موزون و قشنگیه
*یه موتور دو لیتری میطلبید
hssn
۲۲ مرداد ۱۴۰۰تو نمای عقب منو یاد محصولات جدید پژو میندازه
مخصوصا پژو 508
جناب ایکس
۲۳ مرداد ۱۴۰۰مقایستون مث اینه که بگین عقب مک لارن اف 1 منو یاد فراری اف 50 یا اف 40 میندازه. حتی از این هم پرت تر
جناب ایکس
۲۳ مرداد ۱۴۰۰من چینی فن نیستم خودتون هم میدونید ولی انصاف شما تا یه چینی میبینید شروع میکنید ببینید که کجاش شبیه چه ماشینی هست. حتی دیگه ممکنه به جایی برسید که بگید چهار تا چرخش منو یاد اولین خودرویی میندازه که بنز تولید کرد… خیلی از سوپر کار های معروف شبیه هم هستن. و کسی هم ازشون ایرادی نمیگیره و ایرادی هم نداره واقعا. نمونه بارزش پراجکت وان که عبقش شبیه اونتادوره، چراغ جلوش عین هوراکانه، جلو پنجرش هم لامبورگینیه و شباهت کمی به مزسدس های دیگه داره. ولی کسی اونو به عنوان یه کپی نمیبینه. این مشین هم جدا از چینی بودنش بنظرم میتونه خیلی راحت کپی حساب نشه. خیلی ماشین های دیگه هم هستن که خیلی شبیه هم هستن.(البته پراجکت وان دو دلیل محکم هم برای کپی نبودن داره که اولا خود تسم برند مرسدس هست . دوما اون موتور F1 که تا 12 هزار آر پی ام دور میگیره و من خودم عاشقشم و قرار داخل فورتزا هورایزن 5 هم باشه و یه جورایی نماد اون بازی باشه همونطوری که سنا نماد نسخه 4 و سنتناریو نماد نسخه 3 ، هوراکان نسخه 2 و دوج وایپر هم نسخه اول بود.
Reza Waffen SS
۲۳ مرداد ۱۴۰۰خوب از آب دراومده
AMG GT R
۲۲ مرداد ۱۴۰۰خداوکیلی زیبا هست حتی اگر کپی باشه
Hamid
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ای کاش همین ماشین ها رو اگر چه چینی هستند با قیمتی مناسب وارد کشور کنند … که متاسفانه همین یک کار هم نمیکنند …
چقدر وضعمون خرابه که در آرزوی ی ماشین چینی هستیم!
البته این ماشین الگو ریز از آئودی گرفته ولی بازم جالب و جذاب شده….
Amard
۲۲ مرداد ۱۴۰۰با دوبرابر قیمت میکنن تو پاچمون دلیلش این که قیمتشون بیشتر از خودروهای داخلی باش تا داخلی ها فروش برن وگرنه کی غراضه های سایپا ایرانخودرو میخره
سورنا
۲۲ مرداد ۱۴۰۰انصافا خوشگله و جذاب
A.....She only reminds Me of love.....A
۲۲ مرداد ۱۴۰۰نتیجه طراحان این بود : خوشگل باش خوشگل باش
مسعود
۲۲ مرداد ۱۴۰۰قشنگه
بهنام
۲۲ مرداد ۱۴۰۰طراحی زیبایی داره و نمیشه انکار کرد
احمدرضا
۲۲ مرداد ۱۴۰۰منتظر کامنت های تکراری مثل کشف شباهت با سایر خودروها و همینطور همون 1.5
هستیم 😑
باید بگم واقن ماشین زیبایی شده و همینطور اینکه موتورش واقن برای این ماشین کافیه
قرار نیست باهاش آفرود بری
برای یه جاده عادی و استاندارد خوبه 👍
امیر
۲۲ مرداد ۱۴۰۰اینکه کلا کپی ، عقب از آئودی و پژو کپی کردن.
نمای بغل هم من رو یاد آئودی می اندازه جلو هم که بیشتر به آکورا می خوره.
موتور هم که باز 1.5 لیتری کیفیت هم که معلوم نیست.
الان می دونم چهار تا میان میگن گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه بو میده.
شروع کنید ، دفاع کنید.
حسن
۲۲ مرداد ۱۴۰۰خییلی شیرینی امیرازنوع سوم
AMG GT R
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ولی خوب کپی کردن نامردا
محمدرضا
۲۳ مرداد ۱۴۰۰نه عزیز شما دنا یا پژو تو سوار شو
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۲۲ مرداد ۱۴۰۰در حد خودش خوبه ولی هنوز جا پیشرفت داره
Avan
۲۲ مرداد ۱۴۰۰اگرچه باز هم شاهد کپی کاری هستیم ولی انصافا شاهد کپی قشنگی با رگهایی از ابداع هستیم. کاش چینی ها حداقل برای صادرات از موتورهای حجیم تر استفاده کنند
فرهاد قنبرزادن
۲۲ مرداد ۱۴۰۰عزیز من چبنیها موتورهاشون بهتره
ولی چون قوانین گمرک ایران ماشین زیر ۱۵۰۰ سی سی رو با سی درصد ترخیص میکنه بخاطر همین میبینی حتی شاسی بلند هم ۱۵۰۰ سی سی میاد ایران
Avan
۲۳ مرداد ۱۴۰۰نه منظورم بازار ایران نیست. ایران که حتی چانگان هم بعد از تحریمها رفت.کلی میگم
porsche
۲۲ مرداد ۱۴۰۰زنده باد شاه یونی
Mad.z.Max
۲۲ مرداد ۱۴۰۰خدایی خوشگل شده، قدرت موتور هم کاملا کافیه و خوبه، امممماااا حجمش کمه که یعنی تراکم انجین و بوست توربو نسبتا زیاد هست که با استفاده از بنزین با کیفیت مشکل چندانی حتی واسه ۲۰۰هزار کیلومتر نداره، اما با بنزین ایران شرط میبندم ۵۰هزارتا هم کار نمیکنه انجین و به مشکل اساسی میخوره.
البته به لطف آقایان، حتی دستمون به همینم نمیرسه دیگه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۲ مرداد ۱۴۰۰بد نیست ولی جلوش شبیه مدلای etron آئودی ، پروفیل جانبی rs7 و عقب پژو۵۰۸ ، اگر قیمت پایینی داشته باشه گزینه بدی نیست هر چند ایکاش این کپی کارر هارو تموم کنن
جناب ایکس
۲۳ مرداد ۱۴۰۰واقعا معنی این 3 تا دیسی که گرفتی رو نمیفهمم
رامتین
۲۲ مرداد ۱۴۰۰بسیار زیباست. ضمنا موتور 2 لیتری توربو 233 اسبی در سایت اصلی چانگان براش در نظر گرفته شده. واقعا پسندیدم.
پویان
۲۳ مرداد ۱۴۰۰طراحیش خوبه .موتور هم خیلی ایرادی نداره
اقا رامین به نظرت چرا چانگان مدل برقیش رو نساخته .
میتونه با مدل برق یمستقیم به جنگ فولکس واگن و تسلا بره
مرتضی
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱جالب که موقعه سرعت بالاتر میره بال عقب باز میشه چسبندگی بهتری داشته باشه مثل آئودی!