کمپانیهای گوناگون چینی در حال کار بر روی خودروهای الکتریکی به منظور عرضه در بازار خودروی آمریکا هستند. بایتون امیدوار است از اواخر سال آینده شروع به فروش محصول خود در این بازار بزرگ کند و کانسپت این شرکت پیشنمایشی از نسخه تولیدی شاسیبلند جدیدش میباشد.
هماکنون نام بایتون شاید آشنا به نظر آید. سال پیش گروه Future Mobility چین برند جدید بایتون را تأسیس نمود. مدیر برنامه اسبق i ب ام و هماکنون مدیرعامل این برند میباشد.
کراس اوور این برند از نظر طراحی خارجی چشمنواز بوده و در آن شاهد شاخصههای طراحی برگرفته از نیسان و لندروور میباشیم. البته این موضوع در کابین کاملاً تغییر میکند. در داخل کانسپت بایتون خبری از پشت آمپرهای استاندارد و سیستم اطلاعات سرگرمی مرسوم نبوده و یک صفحهنمایش عریض و چشمگیر در کل طول داشبورد کشیده شده است. غربیلک فرمان نیز در مرکز خود دارای تبلتی ۸ اینچی است. حتی صندلیها نیز تا ۱۲ درجه میچرخند.
بایتون میگوید ۸۵ درصد نسخه تولیدی همانند این کانسپت خواهد بود. البته انتظار داریم تغییرات زیادی در کابین رخ دهد. احتمالاً تغییرات طراحی بیرون حداقلی خواهد بود و مواردی همچون آینههای جانبی به مدل تولیدی اضافه خواهند شد و برخی تغییرات طراحی کوچک در نیز در بخشهای جلو و عقب اعمال خواهند شد. این خودروساز امیدوار است از سال ۲۰۱۹ خودروی خود را وارد بازار آمریکا نماید.
بایتون میگوید یک پیشرانه تنهای واقع در بخش عقب که قدرت ۲۷۲ اسبی خواهد داشت در این خودرو بکار رفته و محدوده حرکتی آن به حدود ۴۰۲ کیلومتر خواهد رسید. البته نسخه دیگری که دارای دو پیشرانه خواهد بود قدرت ۴۷۶ اسبی و برد ۵۲۳ کیلومتری خواهد داشت. این اعداد غیرواقعی نیستند مخصوصاً زمانی که بفهمیم بایتون میخواهد بهای مدل پایه حدود ۴۵ هزار دلار باشد.
بایتون گفته اولین محصول تولیدی شرکت با سیستم خودران سطح ۳ عرضه خواهد شد و پس از سال ۲۰۲۰ نیز با سیستم خودران سطح ۴ در دسترس خواهد بود. پس از اینکه نمونه تولیدی در سال آینده وارد بازار شد بایتون مدلهای سدان و کامپکتی را نیز بر پایه همان پلتفرم تولید خواهد نمود.
چینیهای زیادی امیدوارند وارد بازار آمریکا شوند. بایتون میتواند متفاوت باشد. این کمپانی تلاشی برای تبلیغات پر زرق و برق و احساسی عمل کردن نداشته است. تنها زمان به ما خواهد گفت که آیا این کمپانی موفق میشود یا خیر اما داشتن یک دفتر در قلب سیلیکون ولی میتواند به آنها کمک کند.
Just bentley continental
۱۹ دی ۱۳۹۶اوه خوشم اومد دم چین گرم
فقط اون صفحه نمایشش به نظرم خیلی زیادی بزرگه بیش از حد.
قیمتش بالاست
ولی خوبه
آقای علی
۱۹ دی ۱۳۹۶صفحه نمایش نیست پرده سینماست
یه usb میذاشتن، رو حالت خودکار میشد یه دست ps زد :)))
ستار
۱۹ دی ۱۳۹۶طفلکی چینی ها هر چیم بسازن میگن از رو طراحی فلان کارخونه اسکی رفتن،به نظرم وقتی اینو میبینی یاد هیچ ماشینی نمیفتی
Saeed Boroomand
۱۹ دی ۱۳۹۶بله طراحی اش خیلی خوبه و هویت خودشو داره، البته طراحی های تا حدودی مشابه مثل فارادی فیوچر و طرح های نیسان هم وجود دارن.
قیمتشم خوبه این که مدل وای تسلا رقیب داشته باشه برای بازار و قیمت ها مفیده.
Just bentley continental
۱۹ دی ۱۳۹۶اره بعد ائود a8 چراغای پشتش کپی لینکلن کانتیننتاله هیچ کس هیچی نمی گه تو هم چیزی می گی می خورنت.
net
۱۹ دی ۱۳۹۶یه کم کشیده تر بود مثل هیوندای سانتافه اسپرت۲۰۱۸ قشنگتر بود.ال سی دی روی داشبورد حاشیه اش زیاده اگر حاشیه کمتر بود قشنگتر بود
net
۱۹ دی ۱۳۹۶رینگش زشته
mahdi.mp
۱۹ دی ۱۳۹۶کاری به چینی بودنش ندارم یا خوب و بدش ولی انصافا آقای نت این کانسپت از سانتافه به نظر من که قشنگ تره
مانی
۱۹ دی ۱۳۹۶اینا همون چینیهأیی هستن که تار دو روزِ پیش مسخره میکردیم
که فرغون میسازن،به نظرتون ده سال دیگه به کجا میرسن؟
Saeed Boroomand
۱۹ دی ۱۳۹۶دو روز پیش اشتباه میکردن،ده سال دیگه هم در اشتباه خواهند بود، مردمی که چار تا بشکه نفت رو نمیتونن بین خودشون تقسیم کنن و یه روز خودشون رو برتر از اعراب میدونن و یه روز به مردم پر کار تر افغانستان توی خیابون بی احترامی میکنن…
مهدی
۲۰ دی ۱۳۹۶تا کمتر از سی سال دیگه تو کشورهای اروپایی زیر ده میلیون جمعیت تمام خودروهای سواری برق میشه حتی اتوبوسها و کامیونها هم اکثرا بسمت برقی میرن
بابا هواپیمای خورشیدی زدن