CS35 که چند سالی است در بازار کشورمان هم حضور دارد، قدیمیترین کراساوور در سبد محصولات چانگان محسوب میشود. این خودرو از سال ۲۰۱۲ در بازار چین حضور داشته اما بااینحال هنوز هم فروش بالای خود را حفظ کرده است بهگونهای که طی ششماههٔ نخست امسال در چین بیش از ۷۶ هزار دستگاه فروش داشته که حتی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است؛ بنابراین، فروش ماهیانهای بیش از ۱۰ هزار دستگاه برای خودروی سالخوردهای که شش سال است در بازار حضور دارد، کاملاً قابلتوجه است.
اما بااینحال رقابت در بخش کراساوورهای سابکامپکت در چین بشدت افزایش یافته و بسیاری از خودروسازان چینی محصولات جدیدی را در این کلاس ارائه کردهاند که این موضوع نهایتاً سهم CS35 از بازار را کاهش خواهد داد. به همین دلیل، چانگان نسل جدید CS35 را توسعه داده و حالا اولین تصاویر رسمی آنرا منتشر کرده است. با توجه به این تصاویر، نسل جدید CS35 خودروی زیبا و جذابی به نظر میرسد که کاملاً نسبت به نسل قبلی متحول شده است.
در نمای جلویی، جلوپنجرهٔ بزرگ قبلی با یک نمونهٔ باریک مشکیرنگ جایگزین شده و چراغهای جلوی چندضلعی نیز بهصورت یکپارچه به طرفین جلوپنجره متصل شدهاند. درون چراغها هم دیلایتهای LED بهصورت C شکل تعبیه شدهاند. کمی پایینتر، سپر جلو با یک نوار کرومی به دو قسمت تقسیم شده که این ویژگی، نمای منحصربهفردی ایجاد کرده است. در پروفیل جانبی خودرو نیز با وجود خط کمر صاف و دهانهٔ مربع شکل گلگیرها، نمای جعبهای شکلی ایجاد شده است. از دیگر ویژگیهای برجستهٔ این بخش هم میتوان به طراحی سقف شناور و رینگهای ستارهای اشاره کرد.
نمای عقبی CS35 جدید هم مانند دیگر قسمتها، با چراغهای باریک متصلبههم اسپویلر روی سقف، تریم کرومی روی سپر و سر اگزوز مخفی، کاملاً نسبت به قبل متحول شده است. بهطورکلی، نسل جدید CS35 از طراحی بسیار پویایی برخوردار است که پیشرفت چشمگیری را نسبت به نسل کنونی نشان میدهد. این خودرو همچنین در بخش ابعاد هم تغییراتی را نسبت به نسل قبلی تجربه کرده است بهگونهای که طول آن با افزایش چشمگیر ۱۷.۵ سانتیمتری، به ۴.۳۳ متر و عرضش با ۱.۵ سانتیمتر افزایش به ۱.۸۲ متر رسیده اما ارتفاع آن کاهشی یک سانتیمتر داشته است. همچنین به فاصلهٔ محوری CS35 نیز ۴ سانتیمتر اضافه شده است.
داخل نسل جدید CS35 نیز طبق جدیدترین زبان طراحی چانگان شکل گرفته و همانند استایل بیرونی آن بسیار چشمگیر است. کابین این کراساوور جدید چینی در سه رنگ مشکی، بژ و قهوهای ارائه میشود که در نوع سوم، ترکیب دو رنگ قهوهای و مشکی فضای لوکسی را پدید آورده است. ازجملهٔ ویژگیهای قابلتوجه کابین CS35 جدید نیز میتوان به غربیلک فرمان D شکل چندمنظوره، پوشش چرم ناپا برای صندلیها و سقف پانوراما اشاره کرد. علاوه بر این، یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی هم در میانهٔ داشبورد تعبیه شده که جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی چانگان را ارائه میکند. این در حالی است که بسیاری از عملکردهای خودرو مثل سیستم تهویه هم از طریق پانلهای لمسی کنترل میشوند.
چانگان برای نسل جدید CS35 یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی را در نظر گرفته که ۱۳۰ اسب بخار قدرت دارد. انتقال این نیرو به چرخها نیز توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک ساخت آیسن انجام میگیرد. هنوز قیمت رسمی و قطعی CS35 مشخص نیست اما بر اساس گزارشاتی، انتظار میرود قیمت آن از ۷۰ هزار یوآن معادل ۱۰,۲۰۰ دلار آغاز شده و نهایتاً به بیش از ۱۰۰ هزار یوآن معادل ۱۴,۶۰۰ دلار برسد. نسل جدید این ماشین رسماً در پایان ماه جاری نمایشگاه چنگدو رونمایی شده و از ماه اکتبر امسال در بازار چین عرضه خواهد شد. انتظار میرود CS35 جدید با تکیه بر پیشرفتهای قابلتوجه خود، راه موفق و پرفروش نسل قبلی را ادامه داده و حتی محبوبتر شود. این در حالی است که CS35 قدیمی طی شش سال بیش از ۷۵۰ هزار دستگاه در بازار چین فروش داشته است.
ایلیا
۳۰ مرداد ۱۳۹۷فولکس توی چین محبوبه، منم اگه جای چانگان بودم خودروهام رو شبیه محصولات فولکس طراحی می کردم
مزدا
۳۰ مرداد ۱۳۹۷با این قیمت واقعا عالی هست .از نظر طراحی و تکنولوژی هم خیلی پیشرفت کرده.
شاهرخ
۳۰ مرداد ۱۳۹۷اگر دلار 1000 تومن بود… در عرض ده سال چه بدبخت شدیم
سید
۳۰ مرداد ۱۳۹۷شبیه برادرای بزرگترش شده…cs75و….
درکل اگرهم کپیه ولی طراحیش معقوله
محمد
۳۰ مرداد ۱۳۹۷اینجا هم بنز و ب ام و محبوبه اما حتی پایدمون هم شبیه اونا نیست
محمد
۳۰ مرداد ۱۳۹۷واقعا طراحی پخته و عالی ای داره , ولی با این قیمت حتی اگر با نسخه های پایه و نیمه فول هم داخل مونتاژ بشه احتمالا قیمتی بین 120 تا 150 میلیون داشته باشه داخل کشور که از دسترس خیلی ها خارجه متاسفانه
Genius
۳۰ مرداد ۱۳۹۷این چیزی بود که بنده و بسیاری دیگر از کارشناسان امر سالها پیش همان روزگاری که چینی ها از چریQQ و چری فالوین و لیفان620 فراتر نرفته بودند پیش بینی میکردیم لذا با مشاهده این محصولات همتراز با رقبای آسیایی به هیچ وجه شوکه نشدیم!وجود ثبات و آرامش روحی و روانی که از ثبات مالی و اقتصادی و اجتماعی ناشی میگردد بلاشک نتیجه اش میشود پیشرفت و توسعه کلی مملکت؛وگرنه ما که در ایران روزانه با صدها خبر ناخوشایند و تصمیمات نسنجیده مسئولین مواجه هستیم همینکه هنوز نفس میکشیم خودش هنر است!!
مانی
۳۰ مرداد ۱۳۹۷قصد شوخی ندارم
شما خودت رو با کارشناسها جمع زدی
شما کارشناسی؟اگه سوالی داشتیم بپرسیم؟
Genius
۳۰ مرداد ۱۳۹۷اونوقت اینجا پریروز ملت سلحشور برای ثبت نام مدل قدیمی این ماشین اونهم با قیمت نامعین و بازه تحویل غیرقطعی پشت دیوار سرورهای سایپا موندن و آخرشم نصیب دلالها شد!
saeed
۳۰ مرداد ۱۳۹۷فکر کنم اکثر خودروسازای چینی یه کپی پیست گرفتن از فرم فرمان بی ام و که الحق طراحیش خیلی شیکه….
از شوخی گذشته پیشرفتشون تو همه زمینه ها چه طراحی چه فنی …قابل تقدیره و البته تاسف بار وقتی اوضاع خودمونو میبینیم.حسی که الان آدم با دیدن ماشینای چینی میبینه دقیقا همون حسیه که مثلا 10-15 سال قبل آدم به ماشینهای کره ای داشت و چقدر انتقادهای بی مورد میشد ازشون و الانم میگن که چینی آشغاله … (هنوزم هست متاسفانه البته) در حالیکه الان نه تنها تو ایران بلکه تو دنیا غولی شدن کره ایها واسه خودشون و البته ترسناک تر این که تا چند وقت دیگه احتمالا ماشینهای چینی هم از دسترس اکثریت خارج شه و تنها قشر مرفه بتونه همین ماشینهای چینیو بگیره (اگر خوشبین باشیم و نگیم تا الانم این اتفاق نیفتاده)
amin
۳۰ مرداد ۱۳۹۷عجب کابینی داره!!!!!
akrh78
۳۰ مرداد ۱۳۹۷خوب ماشالا جلو که جیپ گرند چروکی هست
عقبم همون گرند چروکی یا داج دورانگو (بخاطر وصل شدن چراغا)
حسین وی
۳۰ مرداد ۱۳۹۷جلوش شاید
ولی اینکه میگی به خاطر وصل شدن چراغا پس شبیه اونه حرفه بی معنی است پس چون 4 تا چرخ داره شبیه مرسدسه
michael
۳۰ مرداد ۱۳۹۷کاش اندکی خودروسازان داخلی ما هم به خودشون فشار میاوردن ,افسوس…
عرفان
۲۶ شهریور ۱۳۹۹خداییش نه،فشار نیارن که میترسم یکم فشارش زیاد بشه از جای دیگشون بزنه بیرون.
کی میگه ما خلاق نیستیم؟
موتور پیکان و رو اطاق پژو،موتور پژو رو اطاق پیکان،موتور پراید و رو اطاق رنو،موتور رنو رو اطاق … گذاشتیم.
باباجان ما موتور هلکوپتر و واسه هواپیما استفاده کردیم،خداییش دنیا جلو خلاقیت ما زانو زده،والاااااا باور کن.
حسن
۳۰ مرداد ۱۳۹۷یه جورایی شبیه محصولات فولکس است.ولی قشنگه.به خصوص داخل کابینش .
سام
۳۰ مرداد ۱۳۹۷طراحی نسل جدید چانگان CS35 خیلی جذاب تر از مدل قدیمی آن (مونتاژ ایران) شده است.کیفیت و فرم داشبورد هم که اصلا با مدل قبلی آن قابل قیاس نیست و انگار ده پله بالا رفته است.امیدوارم سایپا این مدل را برای مونتاژ بیاورد.
رامتین
۳۰ مرداد ۱۳۹۷بنظرم شرکتهای فاو و چانگان بهترین خودروهای چینی بازارمون هستند. من والا خیلی رو ماشینهای چینی مطالعه کردم، اکثر ماشینهای تاپ چینی از پلتفرم چند سال قبل شرکتهای بزرگ تویوتا و فولکس استفاده می کنند که بسیارنکته مثبتیه. گیربکسها هم اکثرا ساخت آیسین هستند. مثلا در بسترن B50 جدید دقیقا متوجه شدم موتور فولکس بورا که نسل قبل فولکس جتای معروف هست، استفاده شده که در ترکیب با یک گیربکس آیسین، بنظرم عالیه. یا همین گیربکس چانگان فوق العاده خوبه و حتی یک نوع 7 سرعته دوکلاجه ساخت ژاپن هم روی بعضی محصولات چانگان اومده. موتور 1.6 طبیعی با 130 اسب هم از نظر من بسیار پیشرفته هست و چیزی مانند موتور هیوندا اکسنت 2018 هست.
javad
۳۰ مرداد ۱۳۹۷به عنوان یه ماشین10هزار دلاری عالی شده
کابینش عالیه
تنها مشکلش چراغ های جلوش هست ک نسبت به بدنه یکم کوچیک هستن
Sajjad
۳۰ مرداد ۱۳۹۷جیپ می بینم
Sajjad
۳۰ مرداد ۱۳۹۷الان اونایی که ماشین چینی خریدن دیس لایک دادن؟!
حمیدرضا
۳۰ مرداد ۱۳۹۷بی نهایت تغییر کرده کلا یه شکل دیگه شده طراحیش واقعا پیشرفت کرده جالبه که ابعادشم بهتر شده یعنی از این به بعد هم داخلش راحت تر هم سه تاسرنشین عقب که کنار هم میشینن شاید یکم برای افراد قد بلند وضع بد شده باشه
چقدر کابینشو خوب طراحی کردن همه جای این ماشین الهام از خودروهای دیگست ولی در کل خوبه
Bideski
۳۰ مرداد ۱۳۹۷فزمونش به نظرم خیلی شبیه فرمونای بی ام دابلیو هست
مسعود
۳۰ مرداد ۱۳۹۷فوق العادست. خوش بحال چینی ها. واقعا حسرت خوردم از ته دل.
حیف که نمیذارن با قیمت واقعی بدست مردم برسه.
وقتی قیمت ۲۰۷ از رده خارج رو میکنن ۱۰۰ تومن انتظار نداشته باشید اجازه بدن چنیین ماشینی با قیمت زیر ۲۵۰ تومن بدست مردم ایران برسه. حیف