چانگانخودروهای چینی

رونمایی از کراس‌اوور کوپه چانگان CS85 در گوانگژو

شرکت چینی چانگان اتو، کراس اوور کوپه‌ی CS85 جدید را در نمایشگاه خودروی گوانگژو معرفی کرده است. این خودرو از شاخصه‌های سطح بالایی همچون کابین چرمی و کیت تجهیزات مدرن سود می‌برد.


البته که CS85 کوپه مختص بازار چین بوده و از سال آینده وارد بازار خواهد شد. خبرهای منتشر شده نشان می‌دهند احتمال تولید نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو نیز پس از تولید دو مدل بنزینی اولیه وجود دارد.


از نظر استایل و طراحی بدنه می‌توان گفت چانگان CS85 کوپه وجه اشتراک بسیار کمی با مدل CS75 که دارای پلتفرم مشترک است دارد. می‌توان گفت زبان طراحی بکار رفته در CS85 بسیار شبیه ب‌ام‌و X4 بوده و این مورد را می‌توان از نمای جانبی و سه‌چهارم عقب مشاهده کرد.


خب بهتر است نگاهی هم به نمای جلو داشته باشیم که در آن‌هم می‌توان الهام‌پذیری از جدیدترین نسل فولکس‌واگن توارگ را دید. جلوپنجره‌ی بزرگ V شکل و ارتباط آن با چراغ‌های جلو از ویژگی‌های برجسته‌ی CS85 در نمای جلو محسوب می‌شوند.


با اینکه استفاده از پلاستیک‌های ارزان در برخی نقاط کابین همچون بخش پایینی داشبورد و بخش انتهایی کنسول مرکزی مشهود است اما می‌توان گفت متریال نرم زیادی نیز در کابین بکار رفته است. پانل‌های درب، صندلی‌ها، کنسول مرکزی و حتی بخش بالایی داشبورد از چرم بهره‌مند شده‌اند.


طراحی کلی کابین چانگان CS85 شبیه محصولات گروه فولکس‌واگن به ویژه محصولات آئودی بوده و این مورد را می‌توان در اهرم تعویض دنده و حتی موقعیت قرارگیری صفحه‌نمایش اطلاعات سرگرمی و سیستم تهویه مطبوع دید. البته صفحه‌نمایش مربوط به سیستم تهویه مطبوع کوچک بوده و اطراف آن را دکمه‌های لمسی و فیزیکی احاطه کرده‌اند.

البته نمی‌دانیم که قدرت نرم‌افزاری این سیستم چگونه است اما طراحی آن بسیار مدرن می‌باشد. ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که CS85 دارای دوربین ۳۶۰ درجه سه‌بعدی مشابه با جدیدترین خودروهای لوکس بازار می‌باشد. اگر شایعات منتشره صحیح باشند CS85 کوپه قیمت پایه‌ی حدود ۱۴۰ هزار یوان (۲۰ هزار دلار) خواهد داشت و قیمت آن به ۲۰۰ هزار یوان (۲۹ هزار دلار) هم خواهد رسید. نیروبخش این خودرو تا زمان معرفی مدل پلاگین هیبریدی پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی ۱۷۸ اسبی یا ۲ لیتری توربوی ۲۳۳ اسب بخاری خواهد بود. پیشرانه‌ی قوی‌تر با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند. طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با ۴۷۲۰/۱۸۴۵/۱۶۶۵ میلی‌متر بوده و فاصله‌ی بین محوری‌اش نیز به ۲۷۰۵ میلی‌متر می‌رسد. چانگان CS85 در همه‌ی ابعاد به جز ارتفاع کوچک‌تر از ب‌ام‌و X4 می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. saeed

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (345 ديدگاه)

    با اینکه همه جاش کپی هست اما در مجموع شیک شده.ماشینهای چینی جدید دیگه رسما آرزوی خیلیها تو ایران شده متاسفانه.

    1. یانکی

      ۲۷ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2345 ديدگاه)

      احسنت

    2. hami

      ۲۷ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (34 ديدگاه)

      قبول کپی زیاد داره.
      اما از سمند ما بهتره که تازه روش دارن چراغ روز میذارن
      پارسال 30 م داشتم یه 405 خریدم (خدایی چیز دیگه ای نمیشود)
      ماشین الان 5000 کار کرده اتاقش انقدر صدا داره
      دیگه ضبط روشن نمیکنم انگار دارن جاز میزنن

      *** Never Give Up ***

      1. شاهين

        ۲۸ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (848 ديدگاه)

        قبول دارم واقعا شیکه مخصوصا داخل اتاقش…اما مشکل همیشگی ماشین های چینی رو داره یعنی رینگ های کوچیک نسبت با سایز ماشین و فرمون مسخره و اسباب بازی، یعنی نمیدونم چرا چینیا هیچکدوم یه فکری برای قشنگ شدن فرمون ماشینا نمیکنن

        1. power active

          ۲۸ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (171 ديدگاه)

          رینگ کوچیک واسه نرم تر بودن ماشین. فاق لاستیک هر چی بیشتر باشه کوبشش کمتر

    3. آآآآرماااانننن

      ۲۷ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      والا ملت قبلیاشم نمیتونن بخرن دیگه خیلیا! جدیداش که جای خود دارد
      طرف به زور یه پراید ۳۰ میلیونی میخره
      سقف آرزو میشه ماشین چینی که تو کشورهای درست درمون اجازه فروش ندارن!!

    4. sardar

      ۲۷ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (164 ديدگاه)

      بشدت مخالفم . کپی نیست اصلا این زبان طراحی جدید چانگانه

  2. amin

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1127 ديدگاه)

    عجب کابینی داره

  3. دانیال

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (133 ديدگاه)

    خیلی قشنگ و شیک شده. هرچند که ترکیبی از بی ام و، آئودی، پورشه و بنزه. اما خب در نهایت چیزی از زیباییش کم نمی کنه. همین کپی رو ایران خودش بسازه ما کلامون رو میندازیم هوا.

  4. مهدی

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5357 ديدگاه)

    طراحی بیرون وداخلش جذابه. انگار رفتن کارخونه آئودی گفتن میشه بی زحمت دسته دنده ماشین هاتون رو به ماهم بدید. وطراحی کلی داخل هم پورشه پانامرا ونیم نگاهی هم به آئودی a6 هستش. درکل پیشرفت خیلی خوبی هستش در کیفیت ظاهریش.صندلی های خیلی خوبی هم داره

  5. احمدرضا

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    با همچین طراحیو امکاناتی بازه ی 20 تا 30 هزار دلار فوق العادست
    کیلومترشمارم عین ب ام و هست اینم دوستان از قلم انداختند

  6. michael

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ماشالله بهشون

  7. حسین

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (131 ديدگاه)

    با این وضع دیگه واقعا باید بگم ماشینی چینی ام آرزوست ، اروپایی که الان دیگه دست نیافتنی شد واقعا

  8. آآآآرماااانننن

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (262 ديدگاه)

    چانگان X4 !!
    آرم رو چرا کپی میکنن دیگه؟ آرم اکورا هست!
    البته خودروسازان داخلی همینم بسازن ما راضیم

  9. رامتین

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3251 ديدگاه)

    یعنی چی از سمند بهتره! ماشینهای داخلی در برابر چینی های امروز، لگن هم نیستند. 10سال دیگه هم رسما از کره ایها با اختلاف جلو میوفتن. اصلا شکی درین نیست.

  10. حمیدرضا

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    این برند بازهم جای خودشو در چین حفظ می کنه و من شک ندارم مثل جیلی اینده فروش در چین خواهد بود

  11. علی

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (20 ديدگاه)

    اگه ایران اینو بسازه، اولا کلی منت میزارن رو مردم، بعد زیر 1میلیارد قیمت نمیزنن براش

  12. سام

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (746 ديدگاه)

    مهمترین نکته بارزی که در چانگان CS85 جلب نظر می کند کیفیت بالای ساخت و مونتاژ و بهای بسیار رقابتی 20 هزار دلاری آن است.احتمال موفقیت این خودرو در بازار بسیار بالاست زیرا در ازای مبلغ پرداختی،آیتم های فراوانی را به مشتری عرضه می کند : چهره جذاب،کابین شیک و تجهیزات رفاهی در حد و اندازه یک خودروی لوکس اروپایی.

  13. Mopar or No Car

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    فعلا که چینی های تو ایران آشغالن. این ک‌پی های جدید هم فقط ظاهرسازی هست و هیچ پیشرفتی در انجین نداشتن. همون 1.5 لیتری همیشگی.
    شاید در آینده ماشین های چینی خوب بشن ولی این دلیل نمیشه که تولیدات فعلی چین ارزش خرید دارن.
    ضمنا مقایسه چینی با لگن های داخلی هم دلیل بر خوب بودنشون نیست.
    مثل اینکه بگیم چون گینه ی بی صاحاب پراید نمیتونه تولید کنه پس ما خیلی خوبیم که همینو میتونیم تولید کنیم.
    هرکسی هم که از چینی تعریف میکنه قبلش ایرانی سوار میشده.
    تمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا