شرکت گریت وال برنامههای زیادی برای برند تازه تأسیس تانک دارد و بهسرعت در حال گسترش سبد محصولات آن است بهگونهای که در نمایشگاه خودروی چنگدوی امسال نه یک مدل بلکه دو محصول جدید بنامهای تانک ۴۰۰ و تانک ۵۰۰ را معرفی کرده است. تانک ۵۰۰ همان مدلی است که تا پیشازاین با نام تانک ۶۰۰ شناخته میشد و چندی پیش تصاویر رسمی آن منتشر شد اما حالا همزمان با اولین نمایش رسمی این مدل در چنگدو، گریت وال از تغییر نام آنهم خبر داده است.
تانک ۵۰۰ با تناسبات یک اسیووی سنتی، استایل باابهتی دارد که جلوپنجرهٔ بزرگ کرومی، کاپوت برجسته و گلگیرهای عضلانی از برجستهترین ویژگیهای آن است. این خودرو با ۵,۰۷۰ میلیمتر طول، ۱,۹۳۴ میلیمتر عرض و ۱,۹۰۵ میلیمتر ارتفاع، از رقیب اصلی خود یعنی تویوتا لندکروزر ۳۰۰ کمی کشیدهتر بوده و فاصلهٔ محوری آن با ۲,۸۵۰ میلیمتر، دقیقاً با رقیب ژاپنی یکسان است.
تانک ۵۰۰ مثل دیگر محصولات این برند چینی، روی شاسی نردبانی مستقل ساخته شده و از سیستم تعلیق فنر پیچشی و قفل دیفرانسیل در جلو و عقب برخوردار است. این ماشین همچنین با ۲۲۴ میلیمتر فاصله از زمین، زاویهٔ حملهٔ ۲۹.۶ درجه، زاویهٔ فرار ۲۴ درجه و قابلیت غوطهوری چشمگیر ۸۰۰ میلیمتری در آب، از تواناییهای آفرود بالایی برخوردار است تا بتواند لایق عنوان لندکروزر چینی باشد.
کابین تانک ۵۰۰ نیز با ویژگیهای لوکس و سطح بالا، بسیار چشمگیر به نظر میرسد. در میانهٔ داشبورد خودرو یک نمایشگر بزرگ ۱۴.۶ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته و یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی هم آنرا همراهی میکند. به نظر میرسد متریالی که در اینجا استفاده شده کیفیت بالایی داشته باشند درحالیکه ترکیب رنگ کابین چیزی است که از یک برند لوکس انتظار میرود.
ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی تانک ۵۰۰ نیز میتوان به انتخابگر دندهٔ مشابه ولوو روی تونل مرکزی، ستارههای الهام گرفته از رولزرویس روی داشبورد و ساعت آنالوگ بین دریچههای تهویه به سبک بنتلی اشاره کرد. تانک ۵۰۰ به سه ردیف صندلی مجهز است و میتواند تا ۷ نفر را در کابین خود جای دهد.
یکی دیگر از نقاط قوت تانک ۵۰۰ چیزی است که زیر کاپوت آن پنهان شده زیرا در اینجا برخلاف دیگر خودروهای چینی، یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 بنزینی توربو قرار گرفته که از تکنولوژی هیبریدی خفیف ۴۸ ولت هم برخوردار است. این موتور ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک به چرخها منتقل میشود. هم پیشرانه و هم گیربکس هردو توسط خود گریت وال توسعه پیدا کردهاند.
این خودرو اما یک نسخهٔ هیبریدی هم خواهد داشت که از همین پیشرانهٔ V6 استفاده میکند اما مجموع خروجی آن ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر است. در آینده نیز احتمال ارائهٔ نسخههای ضعیفتر با موتورهای ۲ لیتری بنزینی و ۲.۴ لیتری دیزلی وجود خواهد داشت.
تانک ۵۰۰ همانطور که از نامش مشخص است، بالاتر از مدل محبوب تانک ۳۰۰ قرار میگیرد و در آیندهٔ نزدیک مدلهای ۴۰۰، ۷۰۰ و ۸۰۰ هم به این خانواده اضافه خواهند شد. تانک هنوز قیمت ۵۰۰ را اعلام نکرده اما به گفتهٔ رسانههای محلی، قیمت این لندکروزر چینی از حدود ۳۰۰ هزار یوآن آغاز خواهد شد که معادل ۴۶ هزار دلار است.
datsun
۱۱ شهریور ۱۴۰۰کلا تو دنیا ۹۳ برند خودروسازی وجود داره و تو چین به تنهایی ۸۶ برند مثل قارچ رشد کرده.
Farzad
۱۱ شهریور ۱۴۰۰بله و این فقط به صنعت خودروشون محدود نیست . کلا همه چیز رو به نابودی کشیدن .
خود مردم چین معتقد هستن کشورشون آب و هوا و محیط زیست رو فدای صنعت کرده ، شهرهای چین آلودگی وحشتناکی دارن . مثلا تنفس در شهری مثل پکن مطابق با مصرف روزانه ۲۱ نخ سیگاره .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ شهریور ۱۴۰۰اینقدر آلودست؟؟؟؟😨 تابحال نشنیده بودم پکن اینقدر هواش آلوده باشه اما بطور کلی موافقم چینیا تا میتونن توی هرچیزی کلی بنجل میسازن و همین باعث نابود شدن اون صنعت میشه،جالب اینجاست اصلا هم شکایت ها به جایی پیش نمیره!😐😐
Farzad
۱۱ شهریور ۱۴۰۰بله متاسفانه !
Porsche
۱۱ شهریور ۱۴۰۰بله فرزاد جان
هر صنعتی که جین به وارد میشه به گند کشیده میشه و هر اعتراضی هم اصلا دیده نمیشه و خفه اش میکنن
تازه خودشون برای خودشون قانون دادن کپی رایت و کلا کپی اصلا هویت و چیز درستی نیست 😑😑😑😐
Farzad
۱۱ شهریور ۱۴۰۰بله دوست عزیز اینا به هیچی رحم نمیکنن !
ممد ژانگولر
۱۱ شهریور ۱۴۰۰خداییش تو طراحی لندکروزو از عقب قورت میده🤤
Reza Waffen SS
۱۲ شهریور ۱۴۰۰طراحی داخلیش اصلا قابل قیاس با لنکروزر نیست ، حضرت شاید از نظر متریال و کیفیت ساخت و قابلیت آفرود بتونه تانک رو پشت سر بزاره درغیراینصورت هم از لحاظ طراحی داخلی و هم خارجی تانک 500 سرتره ( بدون تعصب )
Iman99
۱۶ شهریور ۱۴۰۰این از خود لندکروز بهتر شده دیگه اصلا نه چینی نه کره ای نه ژاپنی رو قبول ندارم.
تنها شاسی بلند ها و آفرودر هایی که قبولشون دارم فقط مرسدس جی کلاس و هامر و فورد هستن که از هر لحاظی بهترین هستن
احمدرضا
۱۱ شهریور ۱۴۰۰قیمتش زیاده
گزینه های بهتری با 46 هزار دلار هستش 😐
محمدرضا
۱۱ شهریور ۱۴۰۰هیچ گذینه ای با این ابعاد وزاویه حمله و فرار و قابلیت غوطه وری و۳۵۰ اسب قدرت وسیستم هیبرید خفیف وجود نداره.خودرو با نصف این قابلیت ها هم وفقط از برند جیپ موجود هست
محمد امین
۱۱ شهریور ۱۴۰۰به نظرم منم با این مشخصات گزینه های بهتری وجود ندارند ، شاید این بهترین در کلاس خودش نباشه آنا نسبت به قیمتش خیلی خوبه
Farzad
۱۱ شهریور ۱۴۰۰هیچ ارزونی بی علت نیست ، هیچ گرونی هم بی حکمت نیست .
هدف محصولات چینی رو باز هم میگم فقط تمرکز روی فروش بیشتر و بیشتر هست تا سود بیشتری به جیب بزنن برای همین ارزونه و فریبنده .
این هم که میبینید سایه لندکروز هم نمیشه ( ننویسید رقیب که خنده داره )
این ماکت چینی فوقش ۵ سال تو آفرود دوام بیاره بعدش باید بره اسقاطی .
عارف
۱۱ شهریور ۱۴۰۰فرزاد جان داداش خیلی بهش حال دادی ( ۵ سال تو آفرود ) در ضمن سیاست محصولات چینی ، ارزان بودن محصول ، گران بودن لوازم یدکی همان محصول
پویان
۱۱ شهریور ۱۴۰۰سلام اقا فرزاد خوبی
به زودی چینی ها به تویوتا هم میرسن .حتی شاید هم بهتر از تویوتا بسازن
نه فقط اونا هندی ها هم سرعت رشدشون خوبه.
Farzad
۱۱ شهریور ۱۴۰۰آره عارف جان دست بالا گرفتم که خوشش باشه : )
بله کلا سیاست های کثیفی دارن متاسفانه .
Farzad
۱۱ شهریور ۱۴۰۰پویان جان شوخی میکنی دیگه ؟
اصلا سرعت رشد اقتصادی چه ربطی به کیفیت در صنعت خودرو داره .
البته زمانی چین میتونه به برندهای معتبر خودروسازی نزدیک بشه که سیاست های کثیفی که من و دوستان گفتیم رو کنار بزاره .
yazdan mopar
۱۱ شهریور ۱۴۰۰ارزش پایین پول چین نسبت به دلار هم بیتاثیر نیست نیروی کار ارزان و متریال ارزان الان خیلی ازخودرو سازی های بزرگ برای اینکه ماشینا ارزونتر بیفتن مدلای اقتصادیو تو چین تولید میکنن
احمدرضا
۱۱ شهریور ۱۴۰۰مگه من درباره اس یو وی حرف زدم؟
این ماشین توی شیب زیاد معلوم نیست چطوری عمل میکنه
گیریم که عالی باشه
چندسال کار میکنه؟
ماشین های چینی تا 25 هزار دلار چون ارزون هستن خب نسبت به قیمت عالین
ولی با 46 هزار دلار آدم دست میزاره رو ژاپنی دست دوم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ شهریور ۱۴۰۰مهم اینه که عملکردش چجوریه، اکثریت چینیا کلی آپشن دارن اما به پای همتاهاشون توی آلمان و آمریکا میرسن؟ فوقش بعد چندماه کار کنه بره تعمیرگاه…
HamiD
۱۱ شهریور ۱۴۰۰داخلش خیلی منو یاد بنتلی بنتایگا انداخت …
خلاصه اینکه …
از چین و چینی متنفرم …
حالا چه بخواد ی ماشین با کیفیت تر از بنتلی و سریع تر از بوگاتی بسازه …
چ بخواد ی فرغون بسازه …
در کل آدمای مزخرفی هستن …
چقدر سر این کرونا بدبختی داریم آخه …
آدم میره بیرون ، با دوتا ماسک ، همینجوریش نفس کشیدن تو گرما سخته بعد دوتا ماسک هم روش ، واقعا حال آدم بد میشه …
حالا تو بیا واسه من تانک بساز ، ای لعنت بهت …
زیزیگولو
۱۱ شهریور ۱۴۰۰لندکروزر افسانه ای به هیچ عنوان با این گاری قابل مقایسه نیست و نخاهد بود 👎👎👎👎👎
AMG GT R
۱۱ شهریور ۱۴۰۰لندکروزر کجا و این کجا
نمی خوام هیت کنم ولی این اصلا در حد لندکروزر نیست
Ali_x76
۱۱ شهریور ۱۴۰۰قرار هم نیست باشه
قیمتش نصف لندکروزه
ضمنا اگه چین همین روند پیشرفت توی خودروسازی رو حفظ کنه، میتونه ۵-۱۰ سال دیگه هم سطح برند های درجه ۱ و معتبر باشه.
R@m!n
۱۱ شهریور ۱۴۰۰کسی با کپی کاری به جایی نمیرسه هر وقت چیزی به این صنعت اضافه کرد اونوقت میشه گفت آینده ای داره. مشخصات آفرودشم چیز خاصی نداره و 20 سال عقبه و خب انتظاری هم ازش نمیشه داشت. کیفیت و استحکام هم معلوم نیست و طراحی هم کلکسیونی از کپی برداری از برندهای مطرحه. اگر این چین با این چیزا قراره ده سال دیگه به بزرگان برسه پس بهتره در این صنعتو گل گرفت.
کوروش
۱۱ شهریور ۱۴۰۰بجز المان و امریکا همه توی این صنعت با کپی کاری به اینجا رسیدن در تمام صنایع بشری یکی پیش تاز بوده بقیه ادامه دادن همین الان خودرو ساز های چینی خودرو هایی دارن که چشم بسته هرکی را سوار کنی برند را نبینه به اکثر خودرو های همین امریکایی ترجیه اش می دن چون قیمتش نصفه اسیایی ها و امریکایی ها و یک سوم اروپایی هاست
چه درب این صنعت را گل بگیرید چه نه اینها ده سال دیگر اگر اتفاق خاصی نیافتد درب تمام خودرو سازی های جهان (بجز لوکس ساز ها که فروششان بخاطر برند و….) گل خواهند گرفت بخصوص وقتی خودرو های برقی بیاییند که دیگر اصلا پیچیدگی های درون سوز را ندارن رسما شما فاتحه بقیه را بخوان
Iman99
۱۶ شهریور ۱۴۰۰همین لندکروز هم از اولش کپی بود یعنی کلا خود جیپ بود که فقط اسمش رو عوض کرده بودن الانشم تو ژاپن هم هرچی تولید میشه بیشترش با تکنولوژی و طراحی و کمک شرکت های آلمانی و امریکاییه چین الان هم یکی مثل ژاپنه درکل خودتو ناراحت نکن اصل قضیه مهمه که میدونیم که اصل کار کجاست که اونم مشخصه که تو صنعت و تو همه زمینه های دیگه دست دست برتر رو آلمان و آمریکا دارن علم و تکنولوژی اصلی دست آلمان و آمریکاس تو همه چیز هم بهترین هستن
AMANTE
۱۱ شهریور ۱۴۰۰به نظر من میتونه رقیب خوب و قدری برای لندکروز 300 باشه، اما زمان کافی نداره که بتونه خودش رو ثابت کنه.
چون دنیا داره به سمت شاسی بلند و کراس اوور های برقی میره که آمریکا، آلمان، ژاپن و بزودی انگلیس هم وارد رقابت میشه.
و خود لندکروز هم احتمال داره از دور خارج بشه.
تحت پیگرد
۱۱ شهریور ۱۴۰۰چه بخوایم چه نخوایم چین همه صنایع رو مال خود میکنه کی باورش میشد چین در حد سامسونگ گوشی بزنه ولی تا چند سال دیگه از سامسونگ و اپل هم جلو میزنن تو صنعت خودرو هم درسته هنوز فاصله دارن ولی همین حد رو هم در فاصله 20 سال بهش رسیدن رشدشون خیلی سریعه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ شهریور ۱۴۰۰همینی که میگی درحد سامسونگ همش ۲،۳سال کار میکنه!
Iman99
۱۶ شهریور ۱۴۰۰وقتی که تصور شما از صنعت و تولید و تکنولوژی این باشه دیگه تا آخرش رو اشتباه میری و اشتباهم نظر میدی
وقتی که اطلاعاتت بیشتر شد خودت متوجه میش نه سامسونگ و نه چین و نه ژاپن و نه کره هیچکدوم کاره ای نیستن و همشون یا کپی کار و یا دنباله رو اروپا و امریکا هستن که همونی هم که دارن همش از آلمان یا امریکا بوده هرچند که همونم به پای خودشون نمیرسه
اصل علم تکنولوژی و برتری دست آلمان ( و چند کشور پیشرفته اروپایی ) و امریکاس که تو همه چیز بهترین هستن
SF90 STRADALE
۱۱ شهریور ۱۴۰۰نمیتونه جانشین لندکروزر باشه مخصوصاً در آفرود
ولی با توجه به مشخصات و ظاهری که داره میتونه گزینه خرید خوبی باشه
امیر
۱۱ شهریور ۱۴۰۰ای لعنت به هر چی ماشین چینی آدم چینی من رو به خاک سیاه نشوندن چینی ها
این از بغل همون لندکروزره جلو هم از تویوتا سکویا ، بعد با بدنه کپی می خوان با
لندکروزر رقابت کنن. به این خاطر به چین لعنت می فرستم چون من دیابت دارم اگر
کرونا بگیرم می میرم. امیدوارم آقای احمد زاده هم بهبودی کامل رو بدست بیارن.
Philipp
۱۱ شهریور ۱۴۰۰به طراحش خسته نباشید میگم و امیدوارم که خستگی بعد از طراحیش از بدنش در رفته باشه
Karl Benz
۱۱ شهریور ۱۴۰۰خوبه ولی کیفیت و دوام چی ؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ شهریور ۱۴۰۰صفر…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ شهریور ۱۴۰۰آشغالی دیگر از چین…
Porsche
۱۱ شهریور ۱۴۰۰فراتر از آشغال
اصلا فکرشم نکن چه فاجعه ایه😂😂😂😑
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ شهریور ۱۴۰۰تصورش که دیگه خیلی سخته!😂😂
حسن
۱۱ شهریور ۱۴۰۰جواهری زیبا تاچندسال دیگرهمه صنعت دنیاروچین قبضه میکند ماشین و همین الانم گرفته
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ شهریور ۱۴۰۰نکشیمون 😂😂😂….
محمد مختاری آذر
۱۴ شهریور ۱۴۰۰واقعا کاملا کپی هستش اون ساعت رو از ساعت بریتلینگ بنتلی اسکی رفتند کابین کاملا کپی هستش بیرون هم نگک اونم کاملا کپی این ماشین حتی رایگان باشه من نمیخرم