جیلی سرانجام اولین تصاویر رسمی از کراساوور سابکامپکت جدید خود بنام آیکون را منتشر کرده است. همانطور که از تصاویر افشاشدهٔ اوایل امسال مشخص شده بود، این کراساوور تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت خود که در نمایشگاه پکن ۲۰۱۸ رونمایی شد وفادار مانده است. آیکون که در سمینار طراحی در نانجینگ برای رسانههای چینی رونمایی شده، یک کراساوور سگمنت B است که نسخهای تکاملیافته از DNA طراحی «گسترش کیهانی» جیلی را نشان میدهد و همزمان محدودیتهای این زبان طراحی را هم بررسی میکند.
جیلی آیکون همچنان استایل متمایز جعبهای شکل نسخهٔ کانسپت را حفظ کرده و مطمئناً طراحی جالبی دارد. در بخش جلویی خودرو چراغهای دوقسمتی و جلوپنجرهٔ موسوم به گسترش کیهانی تقریباً نسبت به نسخهٔ کانسپت بدون تغییر باقیماندهاند درحالیکه در پروفیل جانبی هم دستگیرههای در بیرون آی و آینههای جانبی با راهنماهای یکپارچه جلبتوجه میکنند. در بخش عقبی آیکون هم چراغهای مستطیل شکل سادهای به چشم میخورد که درون آنها لامپهای LED با گرافیک و امضای خاصی کار شدهاند.
در داخل آیکون، دو صفحهنمایش بزرگ بر داشبورد سلطه دارند که یکی صفحه آمپر دیجیتالی است و دیگری سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را ارائه میکند. این دو نمایشگر که باهم در ارتباط هستند، از طریق اکوسیستم هوشمند جیلی GKUI این امکان را در اختیار راننده قرار میدهد که با خودرو ارتباط برقرار کرده و به سایر نقاط جهان متصل شود؛ اما بهطورکلی، طراحی داشبورد آیکون تا حدودی سیتروئن C4 کاکتوس را به یاد میآورد.
آیکون بعد از مدل Bin Yue، دومین کراساوور جیلی است که بر اساس پلتفرم ماژولار BMA ساخته شده است. از این پلتفرم در سدان Bin Rui هم استفاده شده است. سازندهٔ چینی فعلاً اطلاعاتی در مورد پیشرانههای کراساوور جدید خود منتشر نکرده اما گفته میشود آیکون به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز خواهد بود. ابعاد دقیق این خودرو هم اعلام نشده است اما بیشتر گزارشها به ۴,۳۵۰ میلیمتر طول، ۱,۸۱۰ میلیمتر عرض، ۱,۶۱۵ میلیمتر ارتفاع و ۲,۶۴۰ میلیمتر فاصلهٔ محوری اشاره داشتهاند.
اگر این اندازهها دقیق باشند، یعنی آیکون کمی از Bin Yue بزرگتر است که هردو روی یک پلتفرم ساخته شدهاند. به گفتهٔ جیلی، این کراساوور جعبهای شکل جدید از ابتدا بهعنوان یک مدل جهانی طراحی شده تا دورهٔ جدیدی از حملونقل هوشمند را برای نسل جدیدی از کاربران فراهم کند نسلی که به خودروهای پیشرفته نیاز دارد.
MehdiTurbo
۱۵ آبان ۱۳۹۸ای کاش قیمتشم گذاشته بودید بتونیم با بقیه محصولا مقایسه کنیم،منکه خیلی ازش خوشم اومد حتی بیشتر از بعضی کره ایا و ژاپنیا طراحی توشو دوست داشتم،خیلیم با کیفیت به نظر میاد.
مهدی
۱۵ آبان ۱۳۹۸به غیر از سیتروین طراحی نمای جانبی کاملا از محصولات لادا گرفته شده سبک چراغ های جلو از هیوندا و طراحی کلی هم که دیگه نیاز به گفتن نداره که یک لندروو دیفندر هستش
srn
۱۵ آبان ۱۳۹۸آخه لادا؟!!
از غیورمندان ایرانی فقط جعل خودروهای روسی توسط چینیهای بخت برگشته رو نشنیده بودم!
آخه لادا به اندازهی یک نمایندگی جیلی هم ارزش نداره بعد از طراحیش تقلید کنن؟؟
Amir Machine
۱۵ آبان ۱۳۹۸اتفاقا ایشون کاملاً درست گفته
طرح پروفیل جانبی این جیلی از محصولات جدید لادا مثل ایکسری و کانسپت 4×4 ویژن الهام گرفته
https://www.netcarshow.com/lada/2018-4x4_vision_concept/800×600/wallpaper_06.htm
لادا چند سالی هست این طرح و خطوط جانبی رو تو محصولاتش کار میکنه
ضمناً لادا خیلی باسابقهتر از جیلیه و اخیراً زیر چتر رنو قرار گرفته و محصولات قابلتوجهی رو تولید کرده، حتی طراح سابق ولوو رو هم استخدام کرده
لادا بزرگترین و پرفروشترین خودروساز روسیهس (با وجود بازار کاملاً آزاد و رقابتی روسیه که کیا و هیوندای و همین چینیها حضور گستردهای در اون دارن) و تو کشورهای مشترک المنافع هم بازار خوبی داره
مهدی
۱۵ آبان ۱۳۹۸دیگه برای کسانی که جیلی در خواب میبینند البته با داشبورد پراید باور اینکه برند های دیگه ان هستن مشکله
Srn
۱۵ آبان ۱۳۹۸رنو خودش موفقیتشو مدیون کارلوس گونه که الان با از بین رفتن اتحاد و نیسان دوباره به دوران افولش بر میگرده
درسته لادا طراح ولوو استخدام کرده ولی خود ولوو تحت تملک جیلیه از لحاظ ارزش برند اوتواز وجیلی غیر قابل مقایسه ان
مسعود
۱۵ آبان ۱۳۹۸باریکلا جیلی ، باریکلا چین
ولی مرسدس و برند های بزرگ و غول دیدید تا حالا از عباراتی مثل گسترش کیهانی و … استفاده کنن ؟!
هادی نجفی
۱۵ آبان ۱۳۹۸بابا ایول الله
اولین چینی هست که هم داخلش هم خارجش رو دوست داشتم
از وقتی ولوو رو خرید، خیلی پخته تر شد
از جیلی امگراند رسیده اینجا
ولی نمیدونم چه مشکلی تو موتور دارن،همه از دم ضعیف
علیx76
۱۵ آبان ۱۳۹۸موتورای اقتصادی تو سراسر جهان ، طرفدار بیشتری دارن تا موتور های عملکرد بالا
اما در صورت نیاز ، خودرو هایی مثه بی وای دی تانگ هم وجود دارن که عملکرد بالایی دارن
(Saeed(peugeot
۱۵ آبان ۱۳۹۸جدا از کپی از روی (سیتروئن و لندروور) رینگاش کپی برابر اصل محصولاته مینی هست.