بی وای دی BYDخودروهای چینی

آشنایی با BYD S6، پیش‌آهنگ کراس‌اوورهای چین

رؤیاهایت را بساز. این شعار BYD و به‌نوعی مخفف نام این شرکت است. این خودروسازی چینی در سال ۲۰۰۳ بنا نهاده شده و خیزشی ناگهانی و طوفانی داشته است. شرکتی که یک شراکت ۵۰-۵۰ نیز با دایملر دارد و بیشتر به‌واسطه خودروهای الکتریکی خود نظیر QIN معروف است. نخستین تولیدات انبوه BYD در سال ۲۰۰۸ روانه بازار شدند؛ اما جوان بودن و تازه‌نفس بودن این شرکت، هیچ وقت مانعی برای رؤیاهای بزرگ آن نبوده است؛ تا جایی که به تازگی این خودروساز، از برنامه‌های خوش‌بینانه خود برای تبدیل شدن به خودروساز شماره یک جهان نیز پرده برداشته است. تاکنون انرژی و هدف شرکت، معطوف به تبدیل شدن به خودروساز شماره یک چین بود ولی به گفته وانگ جیان جون، معاون مدیر کل BYD این شرکت تلاش دارد تا در گام نخست، با فروش سالانه بیش از ۱۰ میلیون دستگاه خودرو، تا سال ۲۰۲۵ جایگاه تویوتا را در جهان تصاحب کند.

BYD S6 2015
BYD S6 2015

در این بررسی به سراغ کراس‌اوور محبوب BYD رفته‌ایم. خودرویی که در نگاه نخست ممکن است با لکسوس RX نسل پیشین، اشتباه گرفته شود. طرح اولیه BYD S6 برای نخستین بار در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه گوانگجو رونمایی شد. S6 به لطف اقبال عمومی بازار به خودروهای SUV، تناسبات و بزرگی مشهودش، طراحی و امکانات داخلی و استاندارد ایمنی بالا، توانست مبدل به خودروی محبوبی شود. این خودرو در بازار نیز به موفقیت‌های زیادی دست یافته و عنوان نخست میزان رشد فروش در بازار را نیز به نام خود کرد. به‌طوری که فروش آن در نخستین سال ورود به بازار به ۱۵ هزار دستگاه رسید؛ و در همان سال نیز به عنوان SUV سال چین انتخاب شد.

BYD S6 2015
BYD S6 2015

BYD S6 در واقع نخستین خودروی SUV چینی است که مستقلاً در چین طراحی و تولید شده است. از طرفی هم، نخستین خودروی SUV چینی است که توانسته از تست تصادف خودروها در موسسه C-NCAP چین، پنج ستاره ایمنی دریافت کند. طبق معمول، طراحی این خودرو همانند بسیاری از هم‌وطنان آن به دور از هنجارشکنی و ریسک بوده و با الگوهای آشنایی مشابه لکسوس RX و کیا سورنتوی مدل‌های ۲۰۰۰ همراه گشته است. چراغ‌های جلو با لنزهای دوتایی و از نوع زنون و LED و با طراحی اسپرت بوده و یک جلوپنجره ساده با قابی کرومی را دربر گرفته‌اند. هرچند این طراحی کمی محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد اما دلپذیر بوده و خسته‌کننده و یا از مد افتاده نیست.

BYD S6 2015
BYD S6 2015

قسمت انتهایی خودرو نیز با شیب تندی به یک شیشه زاویه‌دار و درب مستطیلی شکل عقب ختم می‌شود. در این قسمت طراحان از خطوط صاف و مستقیم استفاده کرده‌اند که با روحیه اسپرت ناشی از فرم سقف کوپه مانند در تضاد است و به طراحی خودروهای مینی‌ون بیشتر شباهت دارد. در عوض نمای کناری با گلگیرهای برجسته و خطوط روی درها و گلگیرها و فرم کشیده سقف، پویا و اسپرت به نظر می‌رسد.

BYD S6 2015
BYD S6 2015

در مجموع باید گفت که طراحی این خودرو احتمالاً در مسابقات طراحی برنده نخواهد شد اما به عنوان یک SUV، دوست‌داشتنی و قابل قبول است. ابعاد خودرو هم شامل ۴۸۱۰ میلی‌متر طول، ۱۸۵۵ میلی‌متر عرض، ۱۷۲۵ میلی‌متر ارتفاع و ۲۷۲۰ میلی‌متر فاصله بین دو محور است؛ بنابراین از نظر حجمی با خودرویی میان سایز مواجهیم. شعاع دایره گردش خودرو هم ۵,۹ متر می‌باشد. فاصله کف خودرو از زمین هم ۱۹ سانتی‌متر است.

BYD S6 2015
BYD S6 2015

با ورود به داخل کابین با داستانی متفاوت روبرو می‌شویم. ابعاد داخلی آن به‌طور مشهودی بزرگ است. داشبورد هم از طراحی منحصر به فردی برخوردار است و با انبوهی از لوازم دیجیتالی و دکمه‌ها و کلیدهای الکترونیکی تجهیز شده است. یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی در داشبورد مرکزی به‌عنوان نمایشگر سیستم ناوبری درنظر گرفته شده است. نمایشگرهای داشبورد راننده هم از نوع TFT و شامل یک سرعت‌سنج بزرگ در مرکز و دو نمایشگر در ابعاد کوچک‌تر در طرفین آن است. روی غربیلک فرمان نیز، دکمه‌های میان‌بر چندمنظوره قرار داده شده‌اند. سیستم تهویه سرنشین‌های جلو به صورت دو کاناله بوده و سیستم صوتی نیز تا ۹ اسپیکر را پشتیبانی می‌کند.

BYD S6 Interior
BYD S6 Interior

فضای عمومی کابین برای پنج نفر سرنشین بزرگسال، کاملاً جادار و کافی است. پوشش داخلی از مواد نرم و به صورت سفارشی از چرم می‌باشد. کیفیت پلاستیک‌های به کار رفته در داشبورد و پنل درب‌ها نیز به اندازه کافی خوب هستند. هرچند دکمه‌های فراوان داشبورد، کمی گیج‌کننده هستند و تجربه لمسی آن‌ها نیز کمی متفاوت است اما در مجموع می‌توان فضای کابین را شیک، مدرن و آرامش‌بخش دانست.
برای افزایش ظرفیت بار می‌توان صندلی‌های ردیف دوم را نیز تا کرد. در مجموع به نظر می‌رسد BYD همان‌گونه که در ظاهر استانداردهای لکسوس را الگو قرارداده، در باطن هم از این خودرو سرمشق خود گرفته است؛ هرچند در نهایت، قیاس این دو ماشین یک قیاس مع‌الفارق است.

BYD S6 Interior
BYD S6 Interior

تکنولوژی‌های مورد استفاده در این خودرو نیز از تنوع بالایی برخوردارند. سیستم کلید هوشمند و ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم ضد سرقت الکترونیکی، سیستم آلارم، جستجوی خودرو، ناوبری، DVD و تلویزیون دیجیتال، ارتباط بلوتوث، برف‌پاک‌کن اتوماتیک، سیستم و حسگرهای کمکی پارک و دوربین و نمایشگر تایر سمت راست جلو از جمله این فناوری‌ها هستند. سیستم کلید هوشمند که می‌توان به‌صورت یک ساعت مچی هم سفارش داده شود، این اجازه را می‌دهد که با آسانی با فشردن یک دستگیره، وارد خودرو شد و با فشردن یک دکمه نیز استارت زد. همچنین از تجهیزات ایمنی نظیر ۶ کیسه هوا شامل ایربگ جلو، طرفین و پرده‌ای بعلاوه ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD بهره برده شده است.

BYD S6 Interior
BYD S6 Interior
BYD S6 Interior
BYD S6 Interior

تأمین انرژی پیشرانه BYD S6 بر عهده موتورهای متنوع ۱.۵ لیتر توربو، ۲.۰ لیتر و ۲.۴ لیتر ساخت بی‌وای‌دی است. موتور ۱.۵ لیتری از زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، تزریق سوخت لایه‌ای، بلوک و سرسیلندر تمام آلومینیومی سود می‌برد. گزینه‌های انتقال نیروی این خودرو هم متنوع بوده و گیربکس‌های قابل عرضه آن ۶ سرعته دستی، ۴ سرعته اتوماتیک و ۶ سرعته اتوماتیک کلاچ دوبل هستند در حالی که موتور ۱.۵ لیتری توربو و موتور ۲.۴ لیتری با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک جفت می‌شوند. از سویی موتور ۲.۴ لیتری را می‌توان با یک گیربکس پیشرفته شش سرعته خودکار با کلاچ دوگانه نیز سفارش داد که به کروز کنترل هم مجهز است؛ گیربکسی که به تعبیری جدیدترین و مدرن‌ترین تکنولوژی گیربکس اتوماتیک در دنیا است و خودروسازان مطرحی چون پورشه نیز از همین سیستم استفاده می‌کنند.

BYD S6
BYD S6

در حالی که شتاب صفر تا صد این خودرو به طور دقیق مشخص نیست اما سرعت بیشینه آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و برای مدل ۲.۴ لیتری هم ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. با موتور ۲.۴ لیتری با تکنولوژی MIVEC و البته وزن ناخالص ۱.۷ تنی این خودرو، مصرف سوخت ۱۲.۹۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اندازه‌گیری شده است. از نکات بارز دیگری هم که در مورد این خودرو قابل اشاره هستند، یکی سیستم تعلیق عقب و جلوی مک‌فرسون با کمک‌های هیدرولیکی است و دیگری هم سیستم ترمز دیسکی و خنک شونده بوش آلمان است.

BYD S6
BYD S6

کراس‌اوور BYD S6 را می‌توان یک خودروی مناسب در این کلاس با قیمتی معقول و ویژگی‌های جذاب برشمرد. پیشرانه و انتقال نیروی BYD، تکنولوژی‌های بکار رفته و ایمنی ۵ ستاره آن همراه با فضای داخلی زیبا، مواردی است که می‌توان روی آن‌ها حساب کرد.

BYD S6 airbag
BYD S6 airbag

قیمت BYD S6 در بازار چین از ۹۰ هزار یوان معادل ۱۴۴۷۰ دلار آمریکا برای مدل ۲.۰ لیتری با گیربکس دستی شروع می‌شود و گران‌ترین مدل ۲.۴ لیتری آن حدود ۱۳۷ هزار یوان معادل ۲۲ هزار دلار قیمت دارد. گفته می‌شود این خودرو که می‌تواند توقع ما را از کیفت خودروهای چینی ارتقا دهد، ظرف ماه‌های آینده میهمان جاده‌های ایران خواهد بود.

از طرفی، برند BYD هنوز در بازارهای بین‌المللی شناخته شده نیست ولی ورود خودروهای این کمپانی به بازارهای آمریکای لاتین، اروپای شرقی در سال‌های اخیر و البته برنامه‌هایی که برای ورود به بازار آمریکا و کانادا طرح‌ریزی شده، دورنمای خوبی را تصویر می‌کند. BYD به لطف شرکت‌های خواهرخوانده‌اش و پشتوانه نوآوری در صنایع الکترونیک، در تولید خودروهای برقی و هیبریدی جایگاه ویژه‌ای در این صنعت دارد. ابعاد این موضوع وقتی مشخص‌تر می‌شود که بدانیم خودروی هیبریدی QIN که در نیم‌سال نخست ۲۰۱۵ پرفروش‌ترین خودروی این گروه بوده است، قرار است در سال ۲۰۱۶ و به‌عنوان اولین خودروی سواری ساخت چین، وارد بازار آمریکا شود.


منبع: topspeedautoevolution

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۸۳ دیدگاه‌ها

  1. Angry Man

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (450 ديدگاه)

    این چینیای لامصب حتی اسم ماشیناشونم کپی مینن…

    1. فورد

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (885 ديدگاه)

      داداش من کپی معرفی نمی خواد که…….. پلت فرمش شبیه لکسوس rx350 مخصوصا از بغل
      اینا مثل این گوشی تقلبی ها هستن ظاهرا قشنگن ولی بعد از یه مدت استفاده کردن صاحبش می فهمه عجب اشتباه بزرگی کرده

      1. mehrzad

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (13 ديدگاه)

        داداش گلم خودرو سازای ما همین عرضه رو هم ندارن به این اصل مهم توجه کن

    2. امیر

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اونی که پشت فرمونه ” سانی لین “نیست عایا؟

    3. TIGGO5 ONLY !

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (36 ديدگاه)

      امین اقا
      هیچ توجه کردی تمام عکس ها پوستری هستن
      و
      حتی یه دونه عکس واقعی نذاشتی ؟؟

      وقتی مینیاتور تو تلویزیون تبلیغ میشد چنان عکس ها اغراق امیز بود که فکر میکردیم اخرین مدل بنز پیش زانو میزنه
      اما اومد تو بازار و دیدیم یه وزغ هست به اسم تیبا از سایپا سرطان

  2. سامان از تبریز

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3200 ديدگاه)

    22 هزار دلار. هم قیمت هندا cr-v و مزدا cx3 و توسان . و اسپورتیج
    هستش
    من هیچ وقت مزدا cx3 پایه رو با فول اپشن این عوض نمیکنم
    حداقل میدونم خودرویی که زیر پامه حاصل تلاش چندین ساله یک برند بسیار معتبر به نام مزدا هستش با مصرف سوخت و استهلاک بسیار پایین

    1. reza

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (64 ديدگاه)

      دوست عزیز شما یه جوری نظر میدی انگار قراره مزدا cx3 رو تو ایران با مثلا 70 تومن بخری!
      این حرف ها شما برای بازار های غیر انحصاری و متنوع خارجی درسته نه ایران
      الان قیمت مدل های پایه و متوسط این ماشین در حد jac s5 هست .
      و میتونه گزینه خوبی برای خرید تو ایران باشه البته اگه با موتور و گربکس خوبی عرضه بشه.
      ما از ماشین های بنجل و ایرانی ساز شده خودمون بدتر نداریم !
      مثلا پژو 40 میلیونی بدون امکانات و ظاهر و تکنولوژی خیلی قدیمی چه برتری داره ؟
      یا تندر 90 اتومات 50 میلیونی ؟ از همه مهم تر این خورد ها ایمنی ندارن !!! این خودرو ایمنی خوبی هم داره.
      گرچه حرف و حدیث های از حضور خودرو ساز های خوب جهانی در ایران شنیده میشه ولی من امیدی ندارم که این مدیران به فکر امنیت و راجتی خریدار باشن تا کسب سود بیشتر!!! و گرنه پراید ( ارابه مرگ )بعد از اینهمه سال باید از چرخه تولید خارج میشد ولی چه قبل از تحریم چه بعدش به تولیدش ادامه دادن.
      این یعنی نهایت ظلم به خریدار!

      1. peiman

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        شما تشریف بیار تبریز میبینی با 70 تومن چه گزینه هایی واسه خرید داری

        1. reza

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (64 ديدگاه)

          خوب 95 درصد جمعیت ایران از نعمتی که نصیب شما شده محرومن !
          همه جای ایران که منطقه آزاد نیست! من برای بازار محدود و انحصاری ایران عرض کردم .

        2. مهرزاد

          ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2 ديدگاه)

          بالاخره اونایی که شانس زندگی کردن تو نزدیکی مناطق آزاد مثه تبریز و انزلی رو ندارن هم باید بتونن ماشین داشته باشن. 70 تومن کم پولی نیست اصلا ولی برای اونی که تو منطقه آزاد نیست تو شاسی بلندا با این پول چی می شه خرید ؟

        3. محمد

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (4 ديدگاه)

          منظور منطقه آزاد

        4. بابک

          ۲ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          دوست عزیز اصلاً حواست هست اون ماشینهایی که شما میگی فقط تا بستان آباد میتونن تردد کنن. من ماشینی میخوام که همه جا باهش برم.

      2. سامان از تبریز

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (3200 ديدگاه)

        داداش ما تو تبریز منطقه ازاد هستیم
        همه ماشینها رو به قیمت جهانی میخریم

        1. حامد.س.61

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (85 ديدگاه)

          چرا با یه ماشین دیگه عکس میزاری؟
          خوش به حالت تو منطقه آزادی خوبه آزادی نامشروع نیست… اگه بود چه میکردی…

        2. محمد

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (4 ديدگاه)

          عجب حالی میده تو تبریز موستانگ و کامارون به قیمت70 یا80 تومن سوار بشی واس ما که بد نیست.منظور منطقه آزاد

        3. علیرضا

          ۱۶ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (6 ديدگاه)

          ماهم تو خوزستان منطقه ازادیم

  3. Mehdi

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    واقعا آفرین به چین.

  4. saeed.shariati

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (475 ديدگاه)

    اگه خودرو ساز های ایرانی رو از دنیا فاکتور بگیریم این طراحی میخوره بین سال های2000تا2005باشه وگرنه تو سال2015 این طراحی گنگه و بی طرفدار

  5. دانیال

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    پشتشو از لکسس های rxقدیمی کپی کردن

  6. احسان(احسان سابق)

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    قیمتش که خیلی پایینه.اگر کیفیت ماشین خوب باشه چرا نخریمش؟

  7. ALiHidden

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (330 ديدگاه)

    لامصب ار هر طرف نگاش میکنم ی ماشین دیگه رو میبینم :|

  8. Hamid...Audi

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (712 ديدگاه)

    نقل قول:
    از سویی موتور 2.4 لیتری را می‌توان با یک گیربکس پیشرفته شش سرعته خودکار با کلاچ دوگانه نیز سفارش داد.
    نهههههههه خوشمان آمد میشه روش حساب کرد…
    ولی به نظرم اعتبار برند تولیدی هم خیلی مهمه.میشه گفت اکثر مردم ترجیح میدن یه مقدار بیشتر هزینه کنن در عوض یه برند ژاپنی یا آلمانی سوار شن.
    ولی خداییش ماشین قابل احترامیه بهترین مهندسان دنیا در ایران خودرو یه پیچ این ماشین رو هم نمیتونن تولید کنن چه برسه به گیربکس دوال کلاچ

    1. amir

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (255 ديدگاه)

      منظورتون از یکم خرج بیشتر 200 میلیونه!!!

      1. Hamid...Audi

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (712 ديدگاه)

        نه عزیز دل مدل فول آپشن این ماشین 22000 دلار قیمت داره…ماشین هایی که میشه با یکم هزینه بیشتر خرید و میگم:
        -نیسان روگ(قشقایی) نیمه فول با موتور2.5 لیتری و گیربکس CVT با قیمت 24490 دلار(مدل پایه با همین موتور و گیربکس 23000 دلار)
        -وولکس واگن تیگوان 2 لیتری(200 اسب بخار) 26650 دلار
        -هوندا CR-Vه 2.4 لیتری و 184 اسب بخار CVT گیربکس 24325 دلار
        -فورد اسکیپ 2.4 لیتری 178 اسب بخار 24345 دلار
        -مزدا سی ایکس5 2.5 لیتری 184 اسب بخار 24075 دلار
        -میتسوبیشی اوتلندر 2.4 لیتری 168 اسب بخار 24045 دلار
        -تویوتا راو4 2.5 لیتری 176 اسب بخار 24565 دلار
        -سوبارو اوت بک 2.5 لیتری 175 اسب بخار 25745 دلار
        در ضمن کیا اسپورتیج و هیوندای توسان تو رنج 22000 دلار و هیوندای سانتافه 25000 دلار هستن
        .
        .
        .
        .
        منظور از یه خورده حد اکثر 5 یا 6 هزار دلار بالاتر بود که میتونی باهاش به جای یه ماشین چینی یه ژاپنی آلمانی یا آمریکایی بگیری و ارزششو داره…
        امیدوارم همه بتونن یکی از این بالاییا رو سوار شن :-)

        1. amir

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (255 ديدگاه)

          این ها ایرانن و با این قیمت عرضه میشن؟

        2. Hamid...Audi

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (712 ديدگاه)

          من این ها رو برای بازار جهانی گفتم ولی در مورد بازار داخلی هم صدق میکنه…
          طبق تعرفه واردات خوردرو یه خودروی 22000 دلاری 150 میلیون تومان آب میخوره!!!!!!!! و چند تا از ماشین های ژاپنی یا کره ای بالا با افزایش قیمت معقول در دسترس هستن(تا یه خودرو ی ژاپنی جای چینی داشته باشیم.

        3. Hamid...Audi

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (712 ديدگاه)

          اگه خواستید ریز محاسبات هم به این صورت بوده:
          22000*3300=72600000
          هزاینه واردات خوردرو طبق محاسبه گر سایت اروند پلاک:
          78,305,248
          وجمع این دو:
          150905248 تومن
          معمولا وارد کننده گرامی هم بین 5 تا 15 میلیون به عنوان سود برمیداره.
          به نظر شما ارزش نداره یه سانتافه یا راو4 یا قشقایی گرفت؟!!!

        4. شهرام

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام، این ماشین با قیمت 89 میلیون عرضه شد، واقعا ارزش خرید داره، ضمنا سود مشارکت هم میده که میشه شش میلیون تومان، یعنی ماشین حدود 84,میلیون درمیاد، البته مدت تحویلش خیلی زیاده، شش ماه ! خودش یه عمره !!! اگر تحویل یکماهه داشت من حتما میخریدم، ولی حیف که نداره !!!

  9. رضا

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1691 ديدگاه)

    بازم چین….

  10. amir

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    جوری حرف می زنید انگار بنز رو باقیمت 80 میلیون می خرید این رو پسند نمی کنید من هر آشغالی رو می خرم جز خودرو های داخلی مخصوصا با صحبت های نعمت زاده لجم گرفته تا آخر عمر خودروی داخلی نمی خرم

  11. امید

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا لگنه مصرفش خیلی بالاست بجای اینکه یه خودروی کم مصرف وارد کنن خودروی پر مصرف وارد میکنن کل برند های دنیا سال به سال مصرف سوخخت ماشیناشونو دارن میارن پایین حالا این چینی پر مصرف میخوان وارد کنن

  12. نوید جهرمی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3761 ديدگاه)

    کمی فکر کنیم.
    حرفی ک پدربزرگامون با دیدن ژاپنی ها میزده اند ، نظراتی ک پدرانمون در مورد کره ای ها داشتند ، سخنانی ک ما در باره خودروهای چینی میگیم.
    اینهمه گذشته و اینهمه هم اونا پیشرفت کردن و ما همچنان اندر خم یک کوچه ایم.
    از ماست ک بر ماست.
    یه نقل از سفیر ایران تو آلمان شنیدم ک وقتی با همتای آلمانیش توی بنز تشریفاتی صحبت میکردن و سفیر ایران میگه ک شما چ کردین ک ب این سطح از صنعت رسیدین و یه ماشینی مثل بنز رو تولید میکنید.
    سفیر آلمان میگه ک وقتی پدران شما پای منقل وافور دنبال لذت خودشون بودند پدران ما تلاش میکردند برای چنین روزی.
    خلاصه میشینیم و میبینیم همین چین هم پیشرفت میکنه و ما ب گردش هم نمیرسیم اگه نخوایم عوض شیم. امیدی ب مسؤولین نیست. خودمون باید کاری کنیم.

    1. احمد

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (376 ديدگاه)

      اومدن در جواب کامنت شما کامنت بزارم
      اما هم نظرتون و هم نقل قولتون اونقدر کو چه بازاری بود که واقعا نتونستم جواب در خوری پیدا کنم

      1. حامد.س.61

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (85 ديدگاه)

        حالا نقل قولش آره ولی مثالش حقیقت،اون زمان که پدران ما جز آلمانی و آمریکایی چیزی رو حساب نمیکردن تویوتا و سوبارو داشتن زور میزدن بیان تو ایران، زمان کره ای ها همون بد بختی ها و تهمت های کپی کاری رو به جان خریدن و حالا چینی ها فقط فرقش زمانی هست که واسه ژاپن 40 سال واسه کره 15 تا 20 سال و واسه چین عمرا از 15 سال تجاوز کنه…بعد هند شروع میکنه داستان از نو شروع میشه…جالب اینجاس که اون زمان هم ما هنوز داریم وانت پیکان می سازیم

      2. نوید جهرمی

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (3761 ديدگاه)

        اون نقل قوله یه واقعیت نبود ک صرفاً از یه نوشته طنز برداشت کردم.
        اما کوچه بازاری بودن رو بد نمیدونم . حق ب شما میدم

    2. Archi KHAN

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      نوید جان میشه برامون بگی پدربزگ شما در مورد :
      ژاپنی ها
      کره ای ها
      و آلمانی ها
      چی میگفتن ، برای ما هم بگو ، شاید جالب باشه.
      ضمنا شدیدا با این حرف شما موافقم که اگه نخوایم عوض بشیم…
      اما میدونی مشکل چیه ! اینه که همه مون خوب حرف میزنیم ، اینقدر قشنگ حرف میزنیم که همه مون شدیم یه پا دکتر علی شریعتی و حسین الهی قمشه ای و دینانی….
      اما پای عمل کردن که برسه ، همه میشن قاطی و میزنن به سیم آخر و…
      راستی خود شما / من و همه دوستان عایا بقول نوید عزیز شروع کردیم عوض بشیم ؟!!!

      1. نوید جهرمی

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (3761 ديدگاه)

        پدربزرگم جزء اولین کسایی بود ک تو شهرمون ماشین گرفت. اولین ماشینش هم جیپ امریکایی بود بعد از اون شورولت آریا و بعدش هم بیوک گرفته. اون زمان ب نظرش ژاپن در حد موتورسازی و دوچرخه سازی بوده. ماشین خوب رو امریکایی میدونستن و بنز رو نماد بزرگان میدونه.بقیه آلمانیا رو گمون کنم اسمش هم نمیدونه.
        بعدها ماشین ژاپنی میاد و تو جامعه مون امتحانشون رو خیلی خوب پس میده.
        پدرم ی وانت تویوتا سی و اندی سال پیش برای کارای باغ گرفتن و خیلی هم از برند تویوتا خوشش میاد. ژاپنیا رو نماد دوام و بهترین گزینه میدونه. اما با عین حال هنوزم از کره ای ها خوشش نمیاد و میگه خیلی ظریف و حساسن و زود خراب میشن. از آلمانیام طرفدار بنزه

      2. نوید جهرمی

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (3761 ديدگاه)

        سعی دارم میکنم در حد خودم عوض شم.
        کارای بزرگ بزرگ ن همین چیزای کوچکی ک ازم برمیاد.شروع کردم و ادامه میدم.

        1. Archi KHAN

          ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          موفق باشی…

  13. محمد

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (509 ديدگاه)

    وای بازم چین یه اشغال دیگه ساخت….اخه چرا این کارا رو میکنه؟؟؟یعنی چی؟؟؟
    تودنیا فقط یه ایرانه که سوارماشین چینی میشه همین..هیجا اینارو قبول دارن حتی توخود کشورچین بیشتر مردم ازخودروهای زاپنی .اروپایی وامریکایی استفاده میکنن…خودشونم اینارو قبول ندارن
    درسته از نظر تکنولوزی وخط تولید خیلی خوب ومیشه گفت تقریبا پیشرفته هستن ولی اصالت وکیفیت وایمنی حرف اول رو میزنه
    درضمن پنج ستاره ایمنی چین درحد سه ستاره اروپا ودوستاره امریکاهست…این موسسه دراروپا وامریکازیاد قابل قبول واقع نشده…ولی همینشم خوبه ایران که هیچ جای مناسب براتست تصادف وجود نداره!!!!

    1. احمدرضا

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (171 ديدگاه)

      معلومه فازت چیه ؟ از یک طرف میگی آشغال از یک طرف دیگه میگی از نظر تکنولوژی و خط تولید پیشرفته هستند و ایمنیشون از داخلی ها بیشتره. با حساب شما اینا آشغال باشند داخلی ها پس چی هستند ؟ درسته توی چین خارجی ها بیشتر از چینی ها به فروش میرن ولی سهم ماشینهای چینی هم کم نیست. حدود 40 درصد بازار چین اختصاص به ماشینهای خودشون داره و بقیه هم اکثراً داخل چین مونتاژ شدند. دلیل اصلی فروش بالای ماشینهای غیرچینی هم اختلاف قیمت نه چندان بالای این ماشینها با چینی هاست. وقتی اختلاف ماشین چینی با ماشین کره ای ، ژاپنی و آلمانی هم تراز نهایت 20 درصد باشه خوب معلومه که طرف ماشین خارجی رو به ماشین چینی کشورش ترجیح میده. از نظر ایمنی هم ماشینهایی که توی چین بعد از 2012 تست شدند اختلافشون با استاندارد اروپا ناچیزه نهایت یک ستاره تفاوت دارند نه دو ستاره. تازه ماشین سه ستاره ایمنی اروپا هم بد نیست و سطح متوسط ایمنی داره. مثل رنو داستر که 3 ستاره ایمنی داره که بد نیست.

    2. مرجان

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شما توانت میرسه ماشین اروپایی -امریکایی بخر….. ولی ماشین هایه چینی امتحانشونو پس دادن… شاید از نظره کیفی به خودرو سازهای بزرگ نرسن ولی در حد خودشون و بلاخص قیمتشون خوبن. وقتی خودروسازهایه داخل حتی یه چخم نمیتونن بسازن … فقط قیافه ماشینو عوض میکنن … بایدم به قوله شما موشه آزمایشگاهیه بقیه بشیم.

    3. حسین

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      با سلام خدمت دوستان عزیز،
      با قدری نگاه واقع بینانه به و ضعیت صنعت خودرو در 10 سال گذشته باید اقرار کرد که ورود شرکتهای خودرو ساز چینی به داخل باعث ارتقا این صنعت در کشور و ایجاد فضای رقابتی در کشور شده است. ایجاد اشتغال، کنترل قیمت خودروهای داخلی و از همه مهمتر ارتقا توقعات مصرف کننده در قشر ضعیف و متوسط که خود موجب بهبود و رشد تولید و در نهایت توسعه صنعت ما شده است. در نظر بگیرید اگر شرکتهای چینی راهی رو پیش میگرفتند که تویوتا، هیوندا، کیا، پورشه، … و دیگر خوردوهای به قول شما با کیفیت میگرفتند، چه کمکی به صنعت ما میکردند؟ جز کمک به جامعه ای مصرف گرا. با وجود خودروهای چینی شرکتهای تولیدی داخل شاید یه تکونی به خودشون بدن. به امید اون روز

  14. mohsen

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1060 ديدگاه)

    منتظر روزیم اینایی که ماشین چینی میخرنو ژست میگیرن همون ماشین چینیو خجالت بکشن بیارن بیرون چون خیابونا پره ماشین المانیو ژاپنیه

    1. حسین

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      ایشالا به اون روز برسیم، اما باید یادمون باشه داریم در مورد یه صنعت صحبت میکنیم که چه بخواهیم و چه نخواهیم ما هم جزیی از این صنعت هستیم و سرمایه عظیمی رو در این راه بکار گرفتیم. اروپاییها به ما صنعت و تکنولوژی نخواهند داد. اونها مارو فقط به اسم یه مصرف کننده بیخرد میشناسند. اما در مورد چینی ها وضع فرق میکنه. چین یه کشور سفارش پذیره و هرچیز رو با هر کیفیت و البته با قیمت رقابتی میتونه به شما بده. باید راه رو پیدا کرد…

    2. حسام

      ۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هِ به همین خیال باش. یکى از پسش برمیاد و پولشو داره ماشین ژاپنى و اروپایى میخره یکى هم بودجه شو نداره از ماشیناى وطنى هم خسته شده میره چینى میخره. امیدوارم چرخش واسه هر دوتاشون به خوبى و سلامتى بچرخه.

  15. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (808 ديدگاه)

    مثل اینکه شرکت BYD به طور کل مدل های خوبی رو نسبت به باقی چینی ها عرضه میکنه اما ظاهرش به نظرم کپی ناشیانه ای از کیا سورنتو 2010 هست!!!!
    تصاویرش رو مقایسه کنید حرف بنده رو بهتر متوجه میشوید.
    نمیدونم آیا اصلاً قراره وارد بازار کانادا و آمریکا بشه یا نه ولی چیزی که مطمئنم اینه که فعلاً در برابر رقباش در آمریکا شانس خوبی نداره.

  16. حسن

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    ماشین خوبیه اما دختره راننده ماهری نبود

  17. AHMADREZA

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1012 ديدگاه)

    چقدر زشته ای بابا حد اقل یکم قشنگش می کردین

  18. ماكان

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    پشتش یه نموره شباهت به وراکروز هم داره، مخصوصا دستگیره و جاى پلاک که عرضشون کمه

  19. sunmartin

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1879 ديدگاه)

    این که سورنتو 2008 هست ..چین بااین کپی کاری های گاه و بیگاهش با این ستاره های ایمنی صد تا یه غازش که 1 ستاده اروپایی و آمریکا هم بحساب نمیان و این موتورهای ضعیف و نداشتن هویت و شخصیت برای هیچ کدام از برندهاش و نداشتن امضا در طراحی (هر روز یک مدل و یک طرح کاملا ناهماهنگ)بنظر بنده فقط در ایراندو کشورهای توسعه نیافته میتونه مشتری واسه خودش دست و پا کنه این که با قیمت 22 هزار میشه یک کره ای با کیفیت خرید کافیه که هیچوقت طرف اسم BYD هم نریم

  20. sunmartin

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1879 ديدگاه)

    متاسفانه ایران و کشورهای ازین دست نمونه های خوبی برای آزمون و خطای چینی ها در چند سال اخیر شده اند و ایران از اکراین نیز واردات بیشتری از خودروهای چینی به خود دیده امیدوارم چینی ها بجای تفکر فروش به هر قیمتی و کمیت بیشتر کمی واژه کیفیت را در محصولات لحاظ کنند که شاهد خودروهای سراسر اشکال و طراحی های عجیب و ناموزین زین پس نباشیم چراکه میدانم وارد کنندگان و سرکت های مونتاژ کتری داخلی بخاطر منفعت و سود بیشتر هیچگاه این خودروهای بی کیفیت چیتی را کنار نمیگزارند پس لااقل کیفیت را در یابید بجای انبوهی از آپشن های یکبار مصرف

    1. دانیال

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      موافقم واقعا کیفیت خیلی مهمه چون

  21. کاردوست

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من کلا تجربه ماشین چینی ندارم اما همیشه شاسی بلند دوست داشتم. اینم که این همه امکانات داره و ایمنیش هم به نظر خوب میاد و قیمتش هم این جور که شما ها می گین خیلی پرت نمی افته. از حرفای این خانومه هم معلوم نیست داره ازش تعریف می کنه یا نه. چین درسته ممکنه جنس بنجل به بقیه صادر کنه اما دیگه برای خودشون که استاندارد ایمنی دارن 5 ستاره الکی نمی دن به ماشینی لابد. حالا واقعا برای کسی که می خواد از این ماشین تو این کلاس قیمت و شاسی استفاده کنه چقد مهمه طراحیش شبیه لکسوس یا سورنتو باشه. اصلا چه انتخاب بهتری وجود داره؟

  22. حميد

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر این خودرو کیفیت لازم رو داشته باشه و زیر صد میلیون به بازار بیاد با گیربکس دبل کلاچ معرکه است. دوستان ضد چینی توجه نکردن که این شرکت با بنز شراکت ۵۰-۵۰ داره و اگر سرچ کنید میبینید که خودروی تمام برقی دنزا محصول مشترک byd و بنز هست. این نشون از سطح بالای تکنولوژی در این شرکت داره که بنز حاضر به همچین شراکتی شده. شاید با ورود این برند بشه گفت که خودروی چینی لزوما هم بی کیفیت نیست. تا جایی که من تحقیق کردم قراره این خودرو توی ایران مونتاژ بشه.

  23. soheil

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من اسم BYD رو زیاد شنیدم کلن تو صنایع باتری سازی و انرژی نو اسم بزرگیه تو سفریم که به چین داشتم از این کارخونه ماشین زیاد دیدم فکنم با توجه به اینا، باید از بقیه ماشین چینی ها متفاوت باشه .

  24. مهرزاد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من برای کسی که پولش به سانتافه و شاسی بلند های کره ای و ژاپنی نمی رسه انتخاب خوبیه. به قول یارو چرا که نه ! از نظر ظاهری به نظر من که خوشگله حالا چه شبیه ماشین دیگه ای باشه یا نه. توی اتاق و جلو داشبوردشم خوبه. گیربکس و ترمزش هم که از سیستم های مدرن دنیا کار کرده. موتور 2400 و بدنه هم که مقاومه ظاهرا. راستش من بدم نمیاد امتحانش کنم. کاش تو ایران هم مثل بقیه جاها می شد رفت ماشین رو سوار شد و تست کرد قبل خریدن. در ضمن اگه واقعا قراره بیاد تو ایران خیلی بستگی داره که کی میاردش. همین معلوم می کنه ماشینه خوبه یا نه . خود بی وای دی یا یه شرکت درست درمون نمایندشه یا این شرکتای وارداتی دارن میارنش

  25. مرجان

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من یه ذره کلامونو قاضی کنیم. مایی که تا حالا یه دونه خودرو هم تولید نکردیم داریم از چینی ها ایراد میگیریم!!. همین خودرو چینی بود که صنعت خودرو مونو سر تحریم ها نخوابوند.به هر حال به نظره من خودروهایه چینی سال به سال دارن بهتر میشن ، در ضمن قیمتشونم مناسبه.من اگر پوله لگسوس رو ندارم میتونم یکی شبیهشو ، اونم ارزون تر تهیه کنم… بی صبرانه منتظرم تا بیاد تو بازار . مطمئنم ماشین خوبیه .. هم شاسی بلنده و هم موتور 2400 داره. راجع به بی وای دی تحقیق کردم. ظاهرا جزء شرکتهای پیشگامه چون خودرو یه هیبریدم داره.

  26. سحر

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این خودرو اگه زیر صد میلیون باشه میخرمش…. ماشین چینی هم داشتم.. بر خلافه نظراته خیلی از عزیزان از ماشینم راضیم…

    1. امیر ارسلان

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      احتمالا زیر 80 میاد تو بازار و بازارو میترکونه، وجود سیستم گیربکس DCT یکی از ویژگیهای ممتاز این برنده و تو این رنج قیمت واقعا بی نظیره

  27. امیر ارسلان

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اتوبوس بی وای دی چین وارد بازار آمریکا شد
    http://persian.cri.cn/921/2015/05/07/165s152350.htm
    شرکت بی وای دی در ماه اکتبر سال 2011 میلادی دفتر خود در آمریکای شمالی را افتتاح و در سال 2013 یک کارخانه تولید اتوبوس برقی و یک کارخانه تولید باتری خودرو را در شمال لوس انجلس راه اندازی کرد. تا سال 2014 میلادی، شرکت بی وای دی اتوبوس برقی تولید می کند. این اتوبوس از تست ایمنی اداره مدیریت راه و ترابری آمریکا موفق بیرون آمد.
    در سال 2015، شرکت بی وای دی نخستین اتوبوس برقی بزرگ جهان را در بازار آمریکا عرضه کرد

  28. حسین

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بی‌وای‌دی به استفاده از تکنولوژی‌های روز و ابزارهای الکترونیکی (Gadget) مختلف در خودرو‌های خود شهرت دارد. ابزارهای نوآورانه‌ای که سبب شد مجله بیزینس ویک (Bussines Week) در سال 2010، این شرکت را هشتمین خودروساز نوآور جهان و بالاتر از رقبای صاحب‌نامی چون BMW، فولکس واگن و فورد معرفی کند. در سال 2011 نیز، بی‌وای‌دی موفق شد به عنوان یکی از سودآورترین خودروسازان جهان از دیدگاه مجله فوربس (Forbes) شناخته شود.

    این شرکت اخیرا طی یک سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت دایملر (Daimler AG) آلمان، کارخانه دنزا (Denza) را راه‌اندازی کرده است که به طور تخصصی خودروهای الکتریکی لوکس تولید می‌کند. اولین محصول دنزا نیز با همین نام و در قالب یک خودروی تمام الکتریکی دسامبر 2014 روانه بازار شده است.

  29. محمد

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دقت کردین نمایشگراش در اصل مونیتور هستن یعنی مثلا اگه شکل سرعت سنجو دوست نداری یه تم دیگه دانلود کن
    استفاد6 هز تکنولوژی در خودرو

  30. ارش

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من خودم دیروز نمایشگاه خودرو کرمان بودم بنظر ماشین جادار وشکیلی میباشد صندلیهای راحت و جادار صندوق عقب بزرگ البته نمای عقب ماشین زیاد به دلم ننشست قیمت قطعی ان 92 ملیون و پیش فروش ان به دو صورت بود که یکی یه مرحله ای 50 میلیون پیش پرداخت تحویل مرداد 95 سود مشارکت 24 درصد انصراف 16 درصد 2میلیون پانصد هزار تومان تخفیف نمایشگاه در کل 83 تا 84 در می امد یکی دیگه هم 20 ملیون پیش 15 فروردین 15 اردیبهشت تحویل مرداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا