جک-jacچریخودروهای چینیهفته نامه

دوراهی: چری تیگو 5 یا جک S5؟

این روزها خریداران وطنی همگام با خریداران خارجی علاقه شدیدی به خودروهای کراس اوور و شاسی‌بلند نشان می‌دهند. متاسفانه در ایران برای خرید شاسی بلندهای اسم و رسم دار که در سراسر دنیا نیز شناخته شده باشند باید بودجه هنگفتی داشته باشید. شاید هم به خرید نمونه‌های کارکرده فکر کنید اما این کار همیشه ریسکی بوده است؛ در عوض همواره جایگزین‌هایی وجود داشته که اگرچه نمی‌توانند همان کیفیت و لذت را ارائه دهند اما شما را صاحب یک شاسی‌بلند کرده و البته طعم سواری در ارتفاع بالا را به شما خواهند چشاند.

جک S5 و چری تیگو 5
دو نمونه از پرطرفدارترین شاسی بلندهای ۱۰۰ میلیونی کشور چری تیگو ۵ و جک S5 هستند که در این مرحله از سری نوشتارهای “دوراهی” باید به مصاف هم بروند.

چری تیگو 5

جک S5
چری تیگو ۵ که عنوان پرفروش‌ترین شاسی‌بلند کشور را یدک می‌کشد از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی سود می‌برد که قدرت ۱۳۹ اسب بخاری و گشتاور ۱۸۲ نیوتون متری داشته و به یک گیربکس ۷ سرعته CVT متصل شده است؛ اما در طرف مقابل جک S5 قرار دارد که یکی از نقطه قوت‌های پررنگ آن پیشرانه قوی توربو است. قلب تپنده این چینی که در طراحی‌اش نیم نگاهی به مدل‌هایی از آئودی وجود داشته از نوع ۴ سیلندر ۲ لیتری القای اجباری بوده که خروجی آن به ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور آن به ۲۶۵ نیوتون متر می‌رسد. این پیشرانه پرتوان نیروی خود را تحویل یک گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه اتوماتیک می‌دهد؛ بنابراین در این بخش شاهد برتری محسوس جک S5 هستیم.

چری تیگو 5

جک S5
یکی از نکات جالب این مقایسه به مصرف سوخت هر دو خودرو مربوط می‌شود. چری تیگو ۵ علیرغم اینکه از پیشرانه‌ای کم‌توان‌تر استفاده می‌کند اما بنا به ادعای سازنده در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ۸.۴ لیتری دارد درحالی‌که جک S5 هرچند قدرت و گشتاور بسیار بیشتری داشته اما مصرف سوخت آن ۷.۸ لیتر در صد کیلومتر ذکر شده و البته قطعاً مصرف سوخت این خودروها بسیار بیشتر از اعداد ادعایی است.

چری تیگو 5

جک S5
در بحث قیمت‌گذاری شاهد رقابت نزدیک این قدبلند مدعی هستیم. هم‌اکنون چری تیگو ۵ در دو تیپ عرضه می‌شود که تفاوت‌های آن‌ها در تعداد کیسه هوا و وجود یا عدم وجود سیستم مدیریت پایداری خلاصه شده و به ترتیب بهای حدود ۱۰۰ و ۱۰۴.۵ میلیون تومانی دارند. در مقابل جک S5 اتوماتیک با بهای حدود ۱۰۰ تا ۱۰۳ میلیون تومانی در دسترس است که از این نظر هر دو خودرو شرایط تقریباً مشابهی را نشان می‌دهند.

چری تیگو 5

جک S5

خب با این تفاسیر شما کدام شاسی‌بلند را انتخاب می‌کنید؟ چری پرفروش یا جک تند و تیز؟! تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

مقایسه مشخصات فنی

جک S5

چری تیگو ۵

موتور

۴ سیلندر ۲ لیتری توربو ۴ سیلندر ۲ لیتری
قدرت  ۱۷۴

 ۱۳۹

گشتاور

 ۲۶۵ ۱۸۲
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه اتوماتیک

۷ سرعته اتوماتیک CVT

طول

 ۴۴۷۵  ۴۵۰۶
عرض  ۱۸۴۰

 ۱۸۴۱

ارتفاع

 ۱۶۸۰  ۱۷۴۰
فاصله بین دو محور  ۲۶۴۵

 ۲۶۱۰

وزن

 ۱۵۸۰  ۱۵۳۷
مصرف سوخت ۷.۸

۸.۴

حجم صندوق بار

 ۵۰۵  ۳۷۰
شتاب صفر تا صد حدود ۱۱ ثانیه

حدود ۱۴ ثانیه

حداکثر سرعت

 ۱۸۰ ۱۷۵
قیمت حدود ۱۰۰ تا ۱۰۳  حدود ۱۰۰ تا ۱۰۴.۵

 

[polldaddy poll=9919484]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2614 ديدگاه)

    ظاهرتیگو۵، موتور جک

    1. تیاگو

      ۲۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (41 ديدگاه)

      من سوار تیگو 5 شدم
      صدای موتور تو دور موتورهای بالای 3به شدت داخل میاد
      تعلیقش اصلا نرم نیست هر دست اندازی رو معلوم می کنه
      در کل در حد 100تومن نیست
      به نظرم اگه بخوایم چینی 100 تومنی بخریم
      لیفان 820 بهتره
      اگه از دوستان کسی سوار هایما S7 شده درباره ی تعلیقش نظر بده

      1. ali

        ۲۸ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1207 ديدگاه)

        اتفاقا تیگو بسیار کم صداست و ماشین نرمی هست خودم دارم و راضی هستم البته چون قبلا زانتیا داشتم به نرمی زانتیا نیست ولی برای یک شاسی بلند خوبه

        1. محمدرضا

          ۲۸ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (38 ديدگاه)

          خخخ
          شاسی بلند
          مرسی
          شوخی خوبی بود واقعا:)

        2. ali

          ۲۸ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1207 ديدگاه)

          نه داداش محمد رضا ببخشید نسبت به لکسوسی که تو داری این شاسی بلند نیست من تو رنج 100 ملیون گفتم توان ما به بیستر از این نمیرسه

      2. طاها

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        هایما من خودم دارم واقعا عالیه نه درحد ماشین های لکسوس و اینا قطعا …ولی مطمین باش هرکسی رو راضی میکنه..هم نرمه هم بی صدا..

    2. Mahdi CHEVROLET

      ۲۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      البته نمای عقب تیگو ۵ اصلا خوب نیست
      مثل این که دراز و باریکه
      جک قیافش پخته تره (به نسبت تیگو)

    3. حسین

      ۲۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2975 ديدگاه)

      شما گفتی از لحاظ موتور جک ، منم نظرم همینه ولی مصرف سوختش در واقعیت چقدره؟

      1. من

        ۲۸ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (249 ديدگاه)

        و اما مصرف سوخت JAC S5!
        متاسفانه تکنولوژی موتور این خودرو حداقل در مدیریت مصرف خیلی بالا نیست و در جاده حدود صدی 10 مصرف داره (تجربه شخصی)، به تبع اون مصرف شهری هم حدود 13-14 هست که یکم بالاست، شاید یکی از بزرگترین مشکلات این ماشین کوچک بودن باک بنزین هست! من برد یک باک پر این ماشین رو با چند ماشین قدیمی تولید داخل مقایسه کردم و به راحتی میشه گفت جای 55 باید حداقل 70 لیتر باک میذاشتن روش.

  2. الف.ی

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1746 ديدگاه)

    به شدت نسبت به چیزی که ارائه میدن گرونن که اونم تقصیر نماینده وطنی و صد البته مصرف کننده است
    من برعکس خیلی از مردم معتقدم چینی ها اونقدری که ما فکر می کنیم بد نیستن چیز های خیلی خوبی هم نیستن
    بین این دو انتخاب سختیه اگه مجبور باشیم انتخاب کنیم ولی من هر دو رو تو یه سطح میدونم

    1. سعید

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اخه دو ست عزیز کدوم خودرو رو ما به قیمت میخریم.همین سمندو تازه نمونه صادراتی شو شبکه منوتو تست کردن بسیار ناایمن بود و در خود انگلیس کارشناسا قیمت500 پوند روش گذاشتن یعنی حدود 3 ملیون اونوقت ما همونو اینجا با کیفیت افتضاح تر 30 ملیون و در نمومه اپشنال 50 ملیون میبینیم.بازم چین نسبت به ما منصف ترن حداقل ایمنی دارن

  3. Abbas

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    جک از هر لحاظ که بهتره به نظرم تو ماشینای چینی قیافه زیاد مهم نیست موتور گیربکسش که خوب باشه کافیه
    ماشینای چینی یک مشکل اساسیشون هم افت قیمت شدیدشونه که خیلی بده
    پ.ن : هر دو این دو راهی ناکجا اباده

    1. وحید

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (28 ديدگاه)

      مصرف جک بهتره؟ یا هماهنگی موتور گیربکسش یا آپشنش؟

  4. شهاب شورلت

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    ۵ سال پیش ام وی ام ۵۳۰ صفر گرفتم به قیمت ۲۱ ملیون تومان که دقیقاً همین موتور تیگو۵ روش بود و با کمال تعجب بگم ک بیش تر این اپشنا را داشت

    ##اما فقط با ۲۱ ملیون نه ۱۰۵ ملیووووننن

    1. ali

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1207 ديدگاه)

      داداش جوک نگو تیگو 5 پر اپشن ترین خودروی ساخت داخل هست اونو با 530 مقایسه میکنی؟
      در ضمن موتور این ماشین هم ساخت شرکت Avl اتریش هست و بسیار با دوام هست با 5 سال گارانتی

  5. بابك

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من که خودم تیگو دارم و پسر داییم جک ، هر دوتاشونم روندم و با هر دوتاشون مسافرت رفتیم مجردی.
    بدون تعصب بگم تیگو با کیفیت تر و بهتر از جک هست حالا نظر دوستان رو نمیدونم!

    موافقم 1
    مخالفم 2
  6. JJLAZIO

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تجربه تیگو 5 را ندرم، اما چند ماهی که جک اس 5 دنده ای داشتم، ازش راضی بودم. موتور نرم، کم صدا، اتاق و تزئینات با دقت مونتاژ خوب و ظاهر بیرونی هم اونطور نیست که از دور داد بزنه من چینیم!!!
    اما فروختمش به یک بنده خدایی از آشنا ها که خیلی به ماشین هاش فشار میاره
    سر یک ماه صدای موتور شد تراکتور،
    کمک ها می کوبوند، توربو صدا میداد
    در کل ماشینهای چینی برای افرادی خوبه که زیاد بهش فشار نیارن، اصلا با دوام نیستند.

  7. Raha

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    فکر کنم بازار جک بهتر باشه
    اما این ها هم مثل خودرو های خودمون سر و ته یه آشغال اند

  8. Behnam

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    خخخ چری چون قدش بلندتره بیشتر فروخته طرز فکر ملت مارو

  9. امیر

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (202 ديدگاه)

    تو عکس ۹ چرا زیر پل برف نشسته؟ اونجا افقی برف میاد؟? اصلا این چینیا همه چیشون عجیب غریبه?

  10. ALI

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1207 ديدگاه)

    تیگو 5 با کیفیت ترین شاسی بلند رنج 75 تا 110 ملیون طبق اعلام سازمان استاندارد هست.ظاهر ماشین کپی نیست و توسط طراحان سابق پورشه و بنز طراحی شده.کیفیت ادوات داخلی مانند کره ای ها و مواد استفاده شده داخل کابین از شرکت جانسون تهیه شده.موتور بادوام تنفس طبیعی که کد فنی ان با بقیه خودرو های چری متفاوت است و مطابق با وزن خودرو طراحی شده که شتاب 0 تا 100 ان 13 ثانیه هست در صورتی که جک با موتور توربو 12 هست.قیمت چهانی تیگو 22 هزار دلار است که تقریبا نزدیک به قیمت فروش در ایران هست قیمت النترا 2017 فول هم 22 هزار دلار هست.جزو 10 شاسی بلند پرفروش چین در سال 2015 و 2016 بوده.و از همه مهم تر گارانتی 150 هزار کیلومتری یا 5 ساله اون هست و تعداد نمایندگی های مدیران بسیار بیشتر از کرمان موتور.و ده ها دلیل دیگه میشه برای برتری تیگو 5 اوورد.تنها نکته مثبت جک توربو بودن اون هست که اونم در نمونه اتوماتیک خوب عمل نکرده ضمنا موتور توربو بسیار پر اصحلاک و نیاز به بنزین سوپر داره.و در عمل اگه از دارندگان جک سوال کنید مصرف سوخت بسیار بالایی دارد در صورتی که تیگو 5 در نمونه نیو فیس کم مصرف ترین شاسی بلند داخلی از سازمان استاندارد شده و تمام استاندارد های تولید رو هم دریافت کرده

    1. محمد ss

      ۲۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (33 ديدگاه)

      همون سازمان استاندارد چند روز پیش تیکو 5 و چند مدل دیگه رو متوقف کرده بود

      1. Ali

        ۲۸ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1207 ديدگاه)

        خیر اون خبر اشتباه بود تولید تیگو 5 قدیمی و هیوندا i10 چون متوقف شده بود الزامات استاندارد رو خود کارخانه انجام نداده بود در صورتی که تیگو 5 نیو فیس که روی خط تولید هست تمام استانداردها رو داره و هم اکنون نیز تولید میشود این خبر رو خود سخنگوی سازمان استاندارد اعلام کرده و در خبرها موجود هست. لطفا وقتی از چیزی اگاهی کامل ندارید نظر ندید دوست عزیز

  11. مهدی

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    جک فقط چون توربو هست مرم دنبالشن نه اینکه ما تو ایران فقط دنبال سرعت رفتن هستیم ولی در عمل بعد سرعت 60 کیلومتر شتاب ثانویه هر دو خودرو مث هم میشه.به نظرم هر دو خودرو خوبن ولی چری کارخونه معتبر تری هست که با معرفی چری ایکسد وارد بازار اروپا شده

  12. amin

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    از اونجایی که من هردوی این خودروها رو به عنوان گزینه هام برای خرید داشتم با قاطعیت میگم هیچکدوم،تیگو۵ کابین خوب و با کیفیتی داره و از نظر متریال داخل اگر دوستان کره ای دوست حمله نکنند تقریبا کیفیتی در حد کره ایها داره اما نمای خارجی و طراحیش اصلا خوب نیست و متوازن طراحی نشده مخصوصا از نمای عقب خیلی بد و ناقص به نظر میرسه
    در نقطه مقابل جک اس۵ طراحی خارجی خوبی داره اما مشکلات مونتاژی فراوان داره مثلا ٢ تا جک که من دیدم چراغ عقبشون لق بود و تو جاش تکون میخوردن و رنگ بدنه کیفیت جالبی نداره اما کابینش غیر از پنل وسط و پشت آمپر به شدت بی کیفیت هستش،و پنل دربها که واقعا بده و اصلا به پنل وسط نمیخوره،
    اما اگر مجبور باشم بین این دو جک را انتخاب میکنم فقط و فقط به دلیل بازار کارکرده بهتر

    موافقم 1
    مخالفم 1
  13. ارمین

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (27 ديدگاه)

    به نظر من تیگو 5 خوشگلتر و با کیفیت تره و اینکه تنفس طبیعی هست مشکلات کمتری نسبت به جک داره اونم تو شهر ما که بنزین سوپر خیلی کم گیر میاد جک اصلا گزینه خوبی نیست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  14. ایران

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خودم توسان 2012 داشتم مجبور شدم بفروشم. الان تیگو 5 به صورت قسطی خردیم واقعا فکر نمیکردم این قدر خوب باشه واقعا بجز شتاب اولیه با توسان زیاد تفاوت نداره صدای داخل کابین و متریال مورد استفاده مثل هم هستن ولی به نظرم هندلینگ توسان بهتر بود که اونم به خاطر 4 چرخ متحرک بود.در کل من از تیگو 5 راضی هستم

  15. بابک

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (17 ديدگاه)

    جفتشون ماشینای خوبی هستن این چینی چینی هم که راه انداختن همه کار مافیای خودرو های داخلی و دلالای تا اشغالای داخلی رو بفروشن وقی سمند اپشندار میکنن 50میدن یا تندر 90 شاسی بلد میکنن میشه اسپ وی 60 میدن این دو تا ماشین به نسبت قیمتشون خوبن چون هر کی داره راضی هست اونی هم که مدل بالا داره نمیاد نظر بده اینایی که منفی میدن همه اشغالای داخلی دارن یا اصلا ندارن از رو هوا میگن بده

    1. محسن

      ۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من قبلا جک j5 اتو داشتم دوسال زیر پام بود.وقتی سوار استپ وی یکی از دوستام شدم حس کم فروشی رو القا کرد.متریال داخلی در حد پراید 131 ،خبری از نشانگر و تزیینات داخلی و کروم کاری نیست.دسته دنده سفت. دراخر نسبت به جک باید ده میلیون ارزونتر باشه .گرونی اون بیشتر بخاطر برند رنوست

    2. عليرضا

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      قبول دارم حرفتو داداش

  16. SS

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (785 ديدگاه)

    هیچ کدوم ماشین های بادوامی به نظر نمیان
    جک با موتور توربو و گیربکس دو کلاچه
    چری با سابقه نه چندان جالب
    شاید هم من اشتباه میکنم
    خیلی ها از من میپرسن خوبه بگیریم یا نه مخصوصا در مورد اس 5. روی کاغذ ماشین خوبی هست ولی در عمل خود کسانی که خریدن هم در مورد دوامش نظری ندارن
    در کل بین این دو تا اس5 رو انتخاب میکنم
    ولی در این قیمت داستر دو دف (مخصوصا اگر نسل جدید مونتاژ بشه) رو ترجیح میدم

  17. فرهاد كرمستجی

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    پدال جان با این وییژه برنامه های دوراهی که جدیدا می نویسی، بک سری دوستان اینجارو با سایت های زرد خودرویی اشتباه میگیرن و میان نظراتی میدن که پدران صنایع خودرو سازی جهان تو گور دچار رعشه میشن، البته این دوستان و نظرات کارشناسیشون از روی تعداد کامنتشون که اغلب یه رقمی هست کاملا شناخته میشن.

    1. حسن

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (75 ديدگاه)

      اتفاقا خوب دوراهی هایی هستند مثلا اگر دوراهی بین بوگاتی شیرون و فراری z4باشه خوبه؟؟وقتی 99 درصد ما حتی تو خواب هم این خودروها را نمی بینیم چه فایده داره؟ولی این خودروها ی پدال حداقل در دسترسند و اگر کسی بخواد بخره می تونه کمکش باشه.

  18. حمیدرضا

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چری مدلاشو دائم به روز میکنه ولی جک نه به همین خاطر نظرم رو چری هست

    1. سعید

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خودرو چری ۵ اصلا ظاهر جاابی نداره
      خصوصا قسمت عقب ک خیلی بد طراحی شده
      برای کسایی ک ظاهر و تیپ ماشین براشون مهم است اصاا تیگو ۵ گزینه جالبی نیست..
      اما در عوض ماشین جک اس ۵ خیلی فرم منطم تری داره.

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. Mohammad.on

        ۱۸ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (3 ديدگاه)

        شما اگه تیگو با گارد دیده بودی حرفتو پس می‌گرفتی

    2. عليرضا

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      چری با گیربکس cvt ش دهن همه رو میبنده
      به نظر من که ماشین فوق العاده ایه و از نظر استانداردی هم در رتبه اول قرار داره ولی جک دومه

  19. رامین

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیزم ببخشید ولی هر چی پول بدی آش میخوری من خودم ماشین کره ای دارم و یک تیگو 5 اکسلنت هم خریدم 10 ماه ای ماشین را برای رفتن سرکارم خریدم همه جا هم باهاش رفتم بجز شتاب اولیه همه چیزش خوبه

  20. من

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (249 ديدگاه)

    در صورت امکان آمار تولید یا فروش رو هم مقایسه میکردین خیلی خوب میشد، در همین پدال یادمه راجع به آمار فروش جک اس 5 نوشته شده بود.
    من راجع به پر فروشتر بودن چری تیگو 5 (حداقل امسال) شک دارم.

  21. Mishael

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تیگو واقعا از پشت زشته. انگار عرضش کمه و پاچه هاشو داده بالا
    اولین کسی بودم که کرج s5 دنده ای خریدم و نزدیک 3سال سوارشدم بدون کوچکترین 2دا و خرجی و با 3 سال کارکرد 73 تومن فروختم و اتوماتشو خریدم.
    ایراداتشو برای دوستان میگم که بدونن موردهایی که بعضیها میگن چرته.
    ایرادات/هر5هزارتا باید ببری نمایندگی تعویض روغن و فیلتر که واجب نیست و نمایندگی مجبورت میکنه/حجم باکش 55 تا. که باید 70 باشه/انقدر پرفروشه که توو هر کوچه پس کوچه ای یکی دوتا میبینم و همه هم سفیدشو میخرن /اگه پرگاز و دورموتور بالا بری مصرفت میاد 13 یا 14/.
    موفق باشید.
    اینم که میگن تیگو پرفروشترین شده دروغ محضه
    .

  22. حسین

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من تیگو اکسلنت دارم دور موتورش الکی بالا وپایین میره ترمرزشم یکم ضعیفه ولی زود شتاب میگیره مخصوصا برای سبقت گرفتن مشکلی نیست اپشن های خوبی داره قیافشم از پشت یکم بده ولی از ماشین دست دوم کره ای که اگه به خرج بیفته حداقل ده تومن هزینه داره بهتره کلا از خریدم راضیم

    1. Mohammad.on

      ۱۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دور موتور که میگی بالا و پایین می‌ره : تو کروز کنترل که میزارین ماشین برای این که سرعت و در همون حد نگه داره اتومات گاز میده و ول می‌کنه به عبارت دیگه هی شتاب میده تا سرعت ماشین کم نشه. با سپاس از این که توجه کردین

  23. حسین

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه زمانی ماشینای کره ای ام بازارش خوب نبود همه میگفتن ژاپنی یا المانی چینی ام به مرور زمان خوب میشه

  24. ساسان

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (17 ديدگاه)

    چیزی که واضح و روشنه اینه اونی که ماشین مدل بالا سوار میشه نمیاد اینجا هی بکوبه این ماشینارو یا طرف از عوامل خودروساز داخلیه یا برند رقیب داره.
    با خیال راحت جک اس 5 اتوماتیک بگیرین هرچند الان 117میلیون تومن ثبت نامیش شده ولی ماهیو هر وقت از آب بگیرید تازه اس.تو ایران چیزی پایین نمیاد که بالا هم میره

  25. محمد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستان از نظر کیفیت تیگو بهرته متریال داخلش در حد کره ایی ها هست . نمایندگی و پر تعداد و خدمات پس از فرش بهتری داره . خدایی جلوش خوشگلتر از جک و از نمای عقبم چیزی کم نداره . شتاب اولیشم به نسبت خوبه ولی شتاب ثانویه عالی داره . جک هم ب خاطر کیفیت بد بنزین ایران زود تو خرج میوفته در ضمن مصرف تیگو کمتر از جکه . و در اخر برای جک باید یه 2 تومن بدید کروز غیر شرکتی یه 400 باید بدید برای پاور ویندوز ولی تیگو اینارو داره

  26. احمد

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام دوستان اگه ممکنه بیشتر راهنماییم کنید جک یا تیگو ممنون

  27. MILAD

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیزم
    بنده تیگو 5 اکسلنت مدل ۹۷دارم
    مثل خیلی از دوستان زمان خرید خودرو بین این دوتا گزینه گیر کردم هردو تو رنج قیمتی خودشون بنصبت این اوضاع تحریم ها نمیشه بگی بد هستن . تیگو در حالت اسپورت نه حالت اِکو خدایی در شتاب چیزی کم نداره و بیشترین دلیل انتخاب من برای تیگو بنصبت جک
    نگهداری تربو هست ک بنرین معمولی واسش خوب نیست
    و سوخت بالای جک ک متاسفانه داخل شهر ۱۴-۱۵میخوره تو ترافیک ب راحتی اما خداوکیلی تیگو بنده صادقانه عرض میکنم
    در جاده روی حالت کروز و سرعت میانگین ۱۲۰ حدوداا ۶/۵الی ۷میسوزونه و تو شهرم هنوز ندیدم ک ب ۱۰برسه
    صادفانه عرض کردم .البته نمیشه گفت ماشین نرمی هست یخورده خشکه ک خب خصلت شاسی بلندها اللخصوص اونایی ک قدشون بلندتر هست ب حساب میاد
    اخه تیگو حدود ۷ال ۸سانت بلندتر از جک هست .

  28. امین

    ۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز الان 206 تیپ2 شده 52 میلیون ساندرو با اون طراحی مسخره90 اصلا با تیگو 5 مدل le با128 میلیون قابل قیاس نیستند واقعا با اپشن های که داره دهن همه رو تو این رنج قیمت بسته من خودم فقط چینی سوار میشم از لیفان گرفته تا چری و ام وام واقعا از ماشین های بنجل داخلی بهترن

  29. محمد

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام کلا چری تیگو 5 از نظر صفر تاصد بد است ولی جک عالی و وقتی چری به 120 کیل.متر میرسه از جک جلو میزنه ولی جک وقتی که به 120 میرسه گند میزنه یعنی چری بهتره راستی از نضر لوکسی میشه گفت چری بعد یک مرد جک s5 داشت بعد گفت یک سال که شد ماشین تو را خلاص میکرد بعد رفت تو نمایندگی ماشینو خوابان بعد وقتی که ماشین به دستش رسید ماشین ایراد جدیدی اختراع کرد مثلا تو را خلاص میکرد و همیجوری پس اگر میخاهید چری یا جک بگیرید چری بگیرند چون چری ایراد ندارد. باتشکر

  30. Mohammad.on

    ۱۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام. تیگو ۹۶ دارم تا الان هیچ خرجی برامون نداشته و مقایسه میکنم با جک s5 پسر عموم…. از لحاظ امکانات یه gps از جک کم داشت که در مدل های 97درست شد . در حالت اکو در شهر حدود ۶.۹ الی ۷.۶ مصرف می‌کنه و در همان حالت اکو در سرعت ۱۲۰ حدود ۸.۸الی ۱۰.۲ مصرف می‌کنه. «چون بعد از خروج از شهر تریپtrip نزدم »
    دو ماه قبل از پسر عموم که گفتم گرفتم. ولی با این حال باطری مال اون تو چند ماه خراب شد و مجبور شد عوض کنه . یه بار تو جاده داشت با سرعت ۸۰ می‌رفتیم با جک که به یه سگ برخورد کردیم که پرید وسط جاده بعد چون تاریک بود نفهمیدیم ماشین چیزیش شده یا نه. چند روز بعد معلوم شد توربو جک خراب شده چون در جلوی موتورش قرار داشته و راحت آسیب دیده. جک امکانات مانیتورش حس میکنم بهتر از تیگو خودم باشه. در کل ولی من که در سال راحت سه بار مسافرت راه دور میرم و برمی‌گردم از راحتی و نرمی تیگو که داشتم خیلی کیف کردم و من خیلی راضی ام. جک هم ماشین خیلی راحت و نرمیه. من از سواری اون هم خوشم اومد. هردو خوبن. اگه می‌خواین ماشین جادار باشه تیگو اگه جادار بودنش مهم نیست جک خوبه و جک صندوقش جادار تر از تیگو . تیگو تو رانندگی دید و تسلط بیشتری به جاده داری ولی جک دید و تسلطش نسبت به تیگو کمتره.

    با تشکر از شما که وقت گذاشتید و این پست را خواندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا