در یک صبح سرد زمستانی که سرمای استخوان سوزش جان و روح آدمی را به تنش وامیدارد فرصتی فراهم شد تا با نومولودی چشمبادامی دیداری داشته باشم، خودرویی از سرزمین اژدهای سرخ.
چری فالوین یا همان ام وی ام ۳۱۵، برای نخستین بار در ماه آوریل سال ۲۰۱۰ میلادی به بازار معرفی شد. عرضه این خودرو در آن زمان، گام بزرگی از سوی چری قلمداد میشد، زیرا که پیش از آن، این سازنده شرقی به ارائه محصولاتی میپرداخت که بیتعارف نقشهای ناهنجار و نأمانوسی را بر رخسار خویش یدک میکشیدند، اما با معرفی این خودرو، چری نشان داد که مقوله طراحی را جدیتر گرفته و در مسیر نوینی گام نهاده که اثراتش بعدها در تکوین مدلهایی همچون ARRIZO 7 و TIGGO 5 و …. مشاهده گردید. در سال ۲۰۱۲ میلادی، این خودرو دگرباره دستخوش تغییر شد و یک عمل فیس لیفت ماژور بر روی بدنه و نیز کابین آن صورت گرفت که تا اندازه بسیاری آن را نسبت به نمونه اولیهاش متحول نمود، علاوه بر این، گیربکس و سیستم صفحه کلاچ آن نیز بازبینی و اصلاح گردید، معضلی که پیش از آن، از عوارض شایع و رایج در این خودرو بود و حتی بر بازار فروش آن نیز تأثیر نهاد. خودرویی که در اختیارمان قرار داشت نمونه هاچ بک ام وی ام ۳۱۵ و با پوشش نوکمدادی زیبایی بود. ابتدا سیمای خارجی این خودرو را بررسی نمودیم. بیشک فیس لیفت این مدل را میتوان گامی بزرگ برای چنین سازنده نوبنیادی دانست؛ نمای جلوی آن بهتمامی تغییر یافته و با چراغهایی که چشمان عقاب را تداعی میکند و نیز سپرها و جلوپنجره ای اسپرتی، بیشازپیش بهبود یافته است و علاوه بر آن، از تناسب ابعادی درخوری هم برخوردار است. بخش پشتی آن نیز چندان متحول نشده و تنها به تعویض فرم چراغها و باز طراحی سپر عقب اکتفا گردیده است، که آن هم به خوبی صورت پذیرفته و جلوه بصری بهتری را به این خودرو بخشیده است. در کل طراحی این مدل را میتوان متناسب، جذاب و عامهپسند دانست و شاید کمتر خودرویی را در این رنج قیمتی بیابید که طرحش چنین مدرن و دلنشین باشد. از دگرسوی، چنانچه نشان جلویی این خودرو را از پیشانی آن برداریم، ناخودآگاه خودروهای روز اروپایی و ژاپنی را به ذهن مان تداعی مینماید و میتوان رگههایی از طراحی اپل آسترا و MG3 و یا حتی هوندا فیت را در آن پیدا نمود. شاید این امر از آنجا ناشی میگردد که چری تیمی قوی از طراحان باسابقه برندهای نامدار اروپایی و آمریکایی را زیر سقف خود جمع نموده که پیامدش نیز تزریق روحی تازه بر پیکره خودروهای این برند بوده است. به نظر میرسد که از چند سال پیش بدین سوی، بیشتر سازندگان چینی، مقوله طراحی خودرو را بسیار جدیتر گرفتهاند و قصد به چالش کشیدن بزرگان را دارند، علیالخصوص کره ایها و ژاپنیها. بنا به ادعای وبسایت شرکت چری، طرح داشبورد این خودرو از «GULL WING» و یا بالهای مرغ نوروزی الهام گرفته است. تریم داخلی این خودرو به رنگ مشکی میباشد و چنانچه با دیدگان بسته وارد کابین این خودرو شده و سپس چشمانتان را باز کنید ممکن است به یکباره تصور نمایید که در خودرویی ژاپنی و کره ای نشستهاید. داشبورد آن بهتمامی متحول شده و طرحش نسبت به نمونه پیشین آن بسیار زیباتر و مدرنتر گشته است. همچنین بهبود کیفی شایان توجهی هم در آن رخ داده و بدین لحاظ تا حد زیادی به همتایان شرقی خود شباهت یافته است. گرچه در جایجای کابین آن از پلاستیکهای سخت و ارزانقیمت بهره گرفته شده ولی تنها کافی است که آن را با نمونه اولیه و غیر فیس لیفت شدهاش قیاس نماییم تا عمق پیشرفت چری را در این باب بهتر درک کنیم. طرح کیلومتر شمار در این خودرو شباهت بسیاری به ساختههای نوین هیوندای یافته و جزییات آلومینیمی در روی فرمان و بخش میانی کنسول، به زیبایی هر چه تمامتر جای گرفته است، حرکتی که پیش از آن از یک سازنده چینی کاملاً بعید بود. البته این را هم باید در نظر داشت که تمامی این موارد با کیفیت پایینتری نسبت به کره ایها صورت پذیرفته که اگر تنها برچسب قیمتی این خودرو را در نظر بگیریم شاید جای چندانی برای شکوه و گلایه گذاری مان باقی نماند. در کل، طراحی و کیفیت مواد به کار رفته در داشبورد این خودرو گواهی بر این امر است که مرز بین چینیها با رقبای کره ای و یا حتی ژاپنیشان روزبهروز در حال کمرنگ شدن است و هیچ بعید نیست روزی را شاهد باشیم که این حصار کاملاً فرو ریزد. بگذریم!از موارد بارز دیگری هم که در این خودرو مشاهده میشود کیفیت مونتاژ آن است که تا حد زیادی از محصولات هم قیمت داخلی بهتر به نظر میرسد، بهعنوان مثال، در حالی که دربهای بدنه اکثر نمونههای صفر داخلی – به علت کهنگی قالبهای تولید – به راحتی باز و بسته نشده و احتیاج به رگلاژ مجدد دارند، دربهای این خودرو با یک اشاره و بهمراتب راحتتر باز و بسته میگردند و همچنین در داشبورد آن نیز صداهای ریز و آزاردهنده اثری نیست و علاوه بر آن شیشههای الکتریکی این خودرو هم با سرعت بالایی به فرمان سرنشینان پاسخ میدهند و….. البته این امر بدان معنا نیست که خودروی مذکور در مبحث مونتاژ عاری از هر نوع عیب و ایرادی ست و کاملاً بینقص است بلکه مواردی هم از بیدقتی هم در آن مشاهده شده که از جمله آنها میتوان به صدای خشخش ضبط آن اشاره نمود که در همان اوایل خریدش گریبان گیرش بود و پس از مدتی و به نحو عجیبی خود به خود برطرف گردید! از آنجایی که این خودرو از طول بدنه بیشتری نسبت به اکثر هاچ بک های موجود در بازار برخوردار است، لذا از فضای بار و سرنشین بیشتری هم نسبت به خودروهای همچون پژو ۲۰۶ یا ۲۰۷ آی و…. بهره میبرد و از آن احساس تنگی و فشاری که در صندلیهای پشتی برخی از این خودروها وجود دارد و بهخصوص برای افراد بلندقامت بسیار آزاردهنده است، در آن چندان اثری نیست. به لطف آینههای جانبی بزرگی که در MVM 315 وجود دارد میزان تسلط راننده به محیط اطراف بسیار خوب است و تنها دید عقب آن کمی محدود میباشد که آنهم به لطف سنسورهای قویی که در سپرهای عقب این خودرو وجود دارد تا حد زیادی برطرف گردیده است. حال وقت آن رسیده است که سری به قلب تپنده این خودرو زنیم، پیشرانه این مدل نشان ACTECO را بر پیشانی خود حمل میکند، که از ملحقات چری است و همکار AVL اتریش. از آنجایی که چری به تقلید از همتایان کره ای خود در پی استقلال تکنولوژیک است لذا خود را ملزم به آن نموده که قوای محرکه خودروهایش را خودش تأمین نماید و از اینجاست که داستان ACTECO آغاز میگردد. پیشرانه چهار سیلندر و ۱.۵ لیتری این خودرو توانی معادل ۱۰۷ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۴۰ نیوتن متر را از خود ارائه میدهد. در وقت استارت، خودرو با نرمی هر چه تمامتر روشن میشود و صدای پیشرانه چنان پایین است که گاهی اوقات شک میکنید که در درون خودرویی چینی نشستهاید، البته این صدا در دورهای بالا کمی افزایش مییابد ولی برخلاف شنیدهها، آوای آن به درون کابین خودرو چندان راه نیافته و گوشخراش نیز نیست! به نظر میرسد که چری سطح عایقبندی را در این خودرو ارتقاء بخشیده است. فرمان آن نیز تا حد زیادی خوشدست بوده و از نرمی درخوری برخوردار است که وجود همین امر بهتنهایی کار راننده را در ترافیکهای سخت کلانشهرها و همچنین پارک خودرو، سهلتر و آسانتر مینماید.
نمونه های عرضه شده در کشورمان از یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی سود میبرند، در حالی که در بازار چین گزینه ۵ سرعته AMT نیز در دسترس خریداران میباشد. در کل دندههای گیربکس آن نیز نسبتاً نرم جا میروند و بهتر از نمونه غیر فیس لیفت آن است و تنها جاگذاری دنده عقب آن کمی دقت میخواهد. بنا به ادعای چری سیستم انتقال قدرت این خودرو نسبت به نمونه غیر فیس لیفت کاملاً اصلاح شده است که برای ثابت شدن صحت این اظهارات باید منتظر کارکرد بالاتر خودرو ماند. علاوه بر این، سیستم فنربندی این خودرو بهمراتب نرمتر از رقبای هم قیمت داخلی میباشد و با توجه به ناهموار بودن بیشتر جادههای موجود در کشورمان، میتوان آن را کاربردیتر از رقبایش ارزیابی نمود و از این لحاظ شباهت بسیاری با نمونههای قدیمیتر کره ای دارد. بیشتر محصولات چینی خودروهای آرامی هستند که جهت تردد روزمره ساخته و پرداخته شدهاند و به این لحاظ ضرایب دنده گیربکس در آنها نیز با محصولات اروپایی متفاوت است، همچنین امکان ندارد که ما در وبسایتها و نیز بروشورهای این محصولات با لغت «اسپرت» مواجه شویم، پس بیتعارف میتوان گفت که این خودرو نیز مانند بیشتر هموطنان خویش از مایههای اسپرتی چندانی برخوردار نیست و اگر چنانچه در این باره، تنها نسبت وزن به اسب بخار این خودرو را مدنظر قرار دهیم و آن را با برخی دیگر از همتایانش قیاس نماییم این امر برایمان بهتر روشن میگردد. گرچه این خودرو از شتاب درخوری برخوردار نیست ولی پدال گاز آن به خوبی به فشار پای راننده پاسخ میدهد و تا آن اندازه سریع هم است که شما را در مواجهه با اکثر محصولاتی که در خیابانهای مان کشورمان میبینید، ناامید نسازد. با تمامی این اوصاف، اگر چنانچه از زمره اشخاصی هستید که اهل مسابقه و یا خدایناکرده کورس گذاشتن در خیابانها میباشید به شما توصیه میکنیم که به گزینه دیگری فکر کنید.MVM 315 بیشتر یک خودروی خانوادگی و کممصرف و آرام است و نه یک خودروی ریس (مسابقه). به لحاظ ایمنی نیز این خودرو ۴ ستاره را از موسسه C-CNAP دریافت نمود. علاوه بر آن، این خودرو به طور استاندارد به دو کیسه هوای ایمنی مجهز میباشد و همچنین از سیستم ضد بلوکه ترمز و نیز سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز هم بهره میبرد. در کل فیس لیفت این خودرو را میتوان تا حد زیادی موفق ارزیابی نمود. فقط کافی است که آن را با فیس لیفت هایی که در سالهای اخیر، در تولیدات داخلی مان صورت پذیرفته قیاس نماییم تا به میزان عقبماندگی مان را در این زمینه بیشتر پی ببریم. در سالهای گذشته، بیشتر دستکاریهایی که در بدنه خودروهای داخلی صورت پذیرفته آنچنان چهره خودرو را دستخوش تغییرات ناشیانه نموده که خریداران داخلی را از هر مدلی که رنگ و بویی از «فیس لیفت» به همراه داشته باشد، فراری داده است! شاید پژو پارس را بتوان از معدود فیس لیفت های موفق موجود در بازار دانست، بقیه مدلها را هم که خودتان بهتر در جریانید و احتیاج به توضیحی از سوی اینجانب ندارد. در نهایت کلام پرسشی که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید آن است که آیا این خودرو ارزشش را دارد که خریداری شود یا خیر؟ پاسخ به این سؤال هم بستگی به آن دارد که از کدام منظر به این موضوع نگریسته شود. چنانچه امروزه همانند دهه ۷۰ و ۸۰ شمسی، خودروهای نسبتاً بهروز فرانسوی و کره ای و…. در کشورمان مونتاژ میشد، شاید خرید این خودرو چندان توجیهی نداشت ولی وضعیت موجود تفاوت بسیاری با آن دوران نموده است، از خودروهای روز اروپایی و یا کره ای در سبد تولیدات داخلی چندان اثری نیست و مدلهای جدیدتر آنها نیز در چند سال اخیر چنان با قطعات داخلی و متفرقه و نیز کیفیت پایین مونتاژ دگرگون گشتهاند که تنها نام برندشان را یدک میکشند و نه روح آن را! تحت این شرایط و در بازه خودروهای ۴۰ میلیونی، این مدل هم از طراحی مدرنتر و زیباتری نسبت به رقبای داخلی (ایرانی) برخوردار است و هم پیشرانه درخوری را در خود جای داده است و علاوه بر آن نیز از سیستم تعلیق نرمی هم بهره میبرد و بالاتر از همه آنکه، کیفیت مونتاژ نسبتاً بهتری را هم نسبت به بقیه آنها ارائه میدهد. تمامی اینها مواردی است که نمیتوان بهراحتی نادیده گرفت و تنها بهصرف چینی بودن خودرو از خرید آن رویگردان شد. از آنجایی کارکرد خودروی تست شده تنها حدود ۲۰۰۰ کیلومتر بود لذا امکان این امر برایم فراهم نبود که درباره دوام و استهلاک آن اظهارنظر قطعی نمایم، اما همین جا این قول را به شما خوانندگان عزیز میدهم تا در کارکردهای بالاتر نیز این خودرو را مجدداً بررسی کنم تا با معایب و مشکلات آن در درازمدت بیشتر آشنا گردیم. مشخصات فنی
حجم موتور: ۱۴۹۷ سیسی
توان: ۱۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور/دقیقه
گشتاور: ۱۴۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور/دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
استاندارد آلایندگی: یورو ۴
مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۵ لیتر
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون با فنر پیچشی، میله نگهدارنده و ضد لغزش
سیستم تعلیق عقب: سیستم تعلیق کشنده چندگانه با فنر پیچشی
سیستم ترمز جلو: دیسکی
سیستم ترمز عقب: کاسه ای
ابعادطول/عرض/ارتفاع: ۴۳۳۳/۱۶۸۶/۱۴۶۸ میلیمتر (مدل سدان) – ۴۱۸۸/۱۶۸۶/۱۴۸۰ میلیمتر (مدل هاچ بک)
فاصله بین دو محور: ۲۵۲۷ میلیمتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۸۵/۶۰ R15
وزن خالص: ۱۲۱۰ کیلوگرم
گنجایش صندوق بار: ۴۵۰ لیتر
حجم باک: ۵۰ لیتر
ایمنی
کسب ۴ ستاره از موسسه C-NCAP
مجهز به سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
مجهز به سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربند ایمنی سه نقطه ای برای سرنشینان جلو و عقب
تجهیزات رفاهی
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + MP3 + USB + AUX
سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER) به همراه آلارم صوتی
سنسور پارک
آینههای جانبی برقی و تاشو
رینگهای آلومینیمی
مه شکنهای جلو وعقب
سیستم مدیریت پیمایش (مسافت طی شده، مصرف سوخت و…..)
تنظیم صندلیهای جلو در ۴ جهت
۴ عدد بلندگو
توضیح: نمونههای فول این خودرو که در بازار چین عرضه میگردد از تجهیزات دیگری همچون سانروف، دوربین دید عقب، مانیتور کنسول میانی، صندلیهای چرمی و…. نیز بهره میبرند.
قیمت
قیمت در ایران: ۳۹.۸ میلیون تومان (ثبتنام در نمایندگی)
قیمت در چین: ۵۴,۸۰۰ الی ۶۲,۸۰۰ یوآن (نمونه دنده دستی)
Mostafa&S
۱۸ فروردین ۱۳۹۴آقای کاویانی خسته نباشید
اگه اشتباه نکنم شما طرفدار ماشین های چینی هستید…
سام
۱۸ فروردین ۱۳۹۴با سلام
مصطفی عزیز، همانطور که خودتان بهتر می دانید امروزه در کشورمان، درصد نه چندان کمی از خودروهای مونتاژِی و نیز همچنین وارداتی را انواع چینی تشکیل می دهد و از طرفی هم در نزد عامه مردم ما نیز شناخت کافی نسبت به این خودروها وجود ندارد؛ مسئله مهم تر هم در این میان ملاحضه وسع و قدرت خرید بیشتر افراد جامعه است که در حد خودروهای چینی و یا کمتر می باشد،لذا همه این مسائل بنده را ملزم می کند که به این دسته از خودروها بیشتر بپردازم و این به معنای طرفداری از خودروهای چینی نیست؛ اگر پیگیر مطالب سایت باشید این مسئله را مشاهده می کنید که بنده در مورد خودروهای ژاپنی و کره ای نیز مطالب متعددی نگاشته ام.تمام سعی من آگاهی بخشی به شما خوانندگان عزیز و خریداران احتمالی می باشد.
Mostafa&S
۱۸ فروردین ۱۳۹۴با تشکر از توضیح شما آقای کاویانی
متاسفانه ما و بخصوص خودروسازی داریم راهی رو میریم که آیندگان میبینن اینها چه کردند…
سام
۱۹ فروردین ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم مصطفی عزیز.
رامتین
۱۸ فروردین ۱۳۹۴بنظر دوستان عزیز با هزینه حدود 40 تومنی، mvm315 بهتر است یا تندر و یا پژوsd v8 و یا رانا؟
لطفا نظرتون را بگید… میتونه مفید باشه.
ali2240
۱۸ فروردین ۱۳۹۴اگه ایمنی و مسایل فنی براتون ارجحیت داره اول ال نود بعد ۲۰۶ صندوقدار
اگه به ظاهر اهمیت میدین و استهلاک و هزینه های جانبی براتون مهم نیست همین ام وی ام با چشمان مثلا عقاب ولی روح پشه
شاهین
۱۸ فروردین ۱۳۹۴ممنون از سام عزیز،مثل همیشه عالی
نسخه ی قبل از فیس لیفتش به مدت یک هفته در اختیار من بود و تقریبا من با همه ی نقاط ضعف و قوتش آشنا شدم.حتی میخواستم یه گزارش کامل از این خودرو رو برای پدال بفرستم که متاسفانه وقتی برای این کار پیدا نکردم.
اینجا میخوام یه ذره راجع بهش صحبت کنم:
راجع به طراحی قبل از فیس لیفت،نسبتا قابل قبوله مخصوصا از نمای عقب.
وقتی واسه اولین بار سوارش میشین به جرات میتونم بگم با 90 درصد ماشینای معمولی مثل پژو،ال نود و… که سوار شدیم فرق داره،فرقشم اینه که ارتفاع پنجره ها خیلی بالاست و به من یکی به شخصه احساس دلتنگی و خفگی دست داد! از این بگذریم،کیفیت داشبورد و بقیه اجزا و مخصوصا فرمونش بدجوری تو ذوق میزنه ولی اینجور که پیداست اینجا به بهترین شکل اصلاح شده.
فرمون خیلی نرمی داره و انرژی زیادی ازتون نمیگیره! دید عقبش اصلا تعریفی نداره.
از نظر قدرت توقف هم خوبه و ترمزها عملکرد مناسبی دارن.
مهم ترین بخش یعنی بخش فنی،موتور ام وی ام تقریبا هم اندازه ی 206 تیپ 5 قدرت داره(تقریبا) ولی اگه اشتباه نکنم حدود 400 کیلو از 206 سنگین تره واسه همین به شدت تنبله و شتاب لازم رو نداره! پس فکر کورس گذاشتن با 206 تیپ 5 رو به کلی از سرتون بیرون کنین! به جرات میتونم بگم جلوی 206 تیپ 2 هم تو شتاب گیری کم میاره! ولی خب توی جاده کابین نسبتا اروم و ساکتی داره و عملکرد کولرش هم مناسبه.
در کل به نظر من،انتخاب این ماشین واسه کسایی که میخوان یه تجربه ی متفاوتی سوای از 206 داشته باشن میتونه توجیه پذیر باشه.
ولی من به شخصه بین 206 تیپ 5 و ام وی ام 315 قبل از فیس لیفت،تیپ 5 رو انتخاب میکنم.
ببخشید سرتون رو درد آوردم،فقط خواستم تجربه ی خودم رو بهتون انتقال داده باشم.
ارادتمندم
سام
۱۸ فروردین ۱۳۹۴با سلام
لطف داری شاهین عزیز،انجام وظیفه بود.ممنون از اینکه تجربیاتت را در اختیارمان گذاشتی.بنده هم خدمتتون ارادت دارم.
شاهین
۱۸ فروردین ۱۳۹۴خواهش میکنم سام عزیز
فکر کنم این 315 یکی از کم حاشیه ترین چینی های بازار بوده تا بحال!
به هر حال واسه کسایی که میخوان تجربه ی متفاوتی داشته باشن میتونه انتخاب مناسبی باشه.
طراحی داخلی نسخه ی فیس لیفت خیلی خیلی زیباتر شده و معنی واقعی فیس لیفت رو میبینیم.
البته به نظر من،بهترین فیس لیفت های تاریخ خودروی ما،پژو پرشیا و دنا هستش.
سام
۱۸ فروردین ۱۳۹۴با سلام
همانطور که در توی متن هم گفتم این خودرو با توجه به قیمتش و در غیاب خودروهای روز اروپایی و کره ای و….می تونه تا حدی موفق باشه.دنا را هم میشه یک فیس لیفت موفق دانست و از معدود خودروهای ایرانی هست که از ظاهر خوبی بهره می بره.امیدوارم که ازش کیفیت زدایی نشه.
س ش
۱۸ فروردین ۱۳۹۴اقا کجا ۴۰۰کیلو سنگینتره حرفایی میزنی شما این زده ۱۲۱۰کیلو،وزن تقریبی ۲۰۶ دوروبره همینه
شاهین
۱۹ فروردین ۱۳۹۴سروش جان ام وی ام 220 کیلو سنگین تره که من به اشتباه نوشتم 400.
عذر میخوام بابت این قضیه ولی همین مقدار اضافه وزن هم تاثیر خیلی زیادی روی شتاب ام وی ام گذاشته و اونو تنبل کرده.
ارادت
مک میسل
۱۹ فروردین ۱۳۹۴سلام سام عزیز صحبت از دنا شد،ما حدودا 1ماهه این دنا رو داریم و باهاش تو عید رفتیم مسافرت،از هر نظر عالی،فقط یه چیزش تو ذوقم زد.
وقتی ترمز دستی پایینه نمیشه فایل تصویری دید :(
hero
۱۹ فروردین ۱۳۹۴شاهین جان دوباره چک کن!
فکر کنم 800 کیلو تفاوت وزن داشته باشن!!!!!!!
سام
۱۹ فروردین ۱۳۹۴با سلام
سلام کسری عزیز، بهتون تبریک میگم و امیدوارم که چرخش همیشه براتون بچرخه. این اشکالی که گفتی از ابتدای خرید وجود داشت یا بعدا بوجود اومد؟
علیرضا
۲۱ فروردین ۱۳۹۴آقای مک میسل این یه آپشن ایمنیه که برای اینکه حواس راننده پرت نشه، موقع رانندگی فایل های تصویری پخش نمیشن و این آپشن توی همه ماشینای به روز وجود داره. البته توی خیلی از ماشینا هم امکان غیر فعال کردنش هست.
پیام
۲۰ فروردین ۱۳۹۴روح پشه مصداق بارز تمامی اتومبیل های چینیه واقعا زیبا بود مرسی
یه پسر
۲۰ فروردین ۱۳۹۴آقا اصلا ال 90 با 206 و 315 از همه جهت فرق می کنه
315 تو اروپا طراحی شده و در حد قیمتش آپشن داره 206 هم فرانسوی به هر حال با اینکه قدیمی شده و به لطف تحریم چینی سازی شده اما باز هم ماشین پدر مادر داری هست
اما ال 90 نه از لحاظ طراحی و نه امکانات چیزی برای گفتن نداره و تنها برتری که داره هزینه های پایین تر و استهلاک کمتره
به هر حال به جهان بینی آدم بستگی داره ، یکی حاضر با اتاق جیپی ال نود سر کنه و بجاش در دراز مدت هزینه و مشکلات خیلی کمتر رو تحمل کنه ؛ یکی دیگه هم دل جوونی داره و لذتظاهر و امکانات رو می بره
ارمان
۲۶ فروردین ۱۳۹۴خطاب به یه پسر : مطمئنا تا حالا پشت ال90 ننشستی ، زیر 100 شتابش همه رو ماشینای زیر 60 میلیونو به غیر 206 تیپ 5 دنده دستی قورت میده ، یعنی تو شهر جون میده برای سبقت ، ولی خب قیافه اصلا نداره دیگه
وحید
۶ آبان ۱۳۹۴دوست عزیز اگه ایمنی،نرمی،مصرف سوخت و زیبایی واسه ت مهمه ام وی ام بگیر و اگه بازار دست دوم،شتاب،هزینه پایین تر قطعات واسه ت مهمه ال نود و 206 بخر
جواد
۱۸ فروردین ۱۳۹۴حداقل خودروهای چینی یه تست ایمنی میدن حالا شرایط ازمونش بماند ولی خودروهای ایرانی چی؟
mohsen
۱۸ فروردین ۱۳۹۴oghab :)))))))))))))
(((RETOLEX(((REZA
۱۸ فروردین ۱۳۹۴قبل از فیس لیفت بهش نهنگ میگفتن
نهنگگگگگگگگگ!!!!!!!
Carroll Shelby
۱۸ فروردین ۱۳۹۴ماشین بدی به نظر نمیاد
mamad
۱۸ فروردین ۱۳۹۴من که قسم خوردم نه خودم ماشین ایرانی بخرم و نه هیچ یک از نزدیکانم…خدارو شکر دو ساله موفق شدم…
سجاد
۱۸ فروردین ۱۳۹۴چینی ها رسماً اون پیشینه بد رو اصلاح کردن و الآن در فکر تسخیر بازارهای اروپایی و امریکا هستن . . .
البته با یه نگاه به تاریخچه کره ای ها و ژاپنی ها میبینیم که اونها این پله های ترقی رو خیلی کندتر طی کردن .
hero
۱۹ فروردین ۱۳۹۴پله های ترقی رو تو ایران دارن طی میکنن!
محمد
۱۴ خرداد ۱۳۹۴مشکل اصلی اینه همین چینی رو هم داخل کشور مونتاژ میکنن
و چون کارگر بنده خدا حقوق خوبی نمیگیره و نظارت خوبی نیست حتی میتونه از خود چین هم بی کیفیت تر دربیاد
مجتبی(ساروی)
۱۸ فروردین ۱۳۹۴اقا تو سایت خودرو بانک به صورت تصویری تست شده میدونین صفر تا صدش چند بود ؟؟؟؟؟
باورتون نمیشه 20ثانیه
(((RETOLEX(((REZA
۱۸ فروردین ۱۳۹۴میخواستم بگم که شما گفتین
دوستان لطفا این ویدیو رو در سایت خودروبانک ببینید
در کل طنز خوبی هست
سعید
۱۸ فروردین ۱۳۹۴پس یعنی شتابش از پراید هم بدتره؟شتاب پراید 18-19 ثانیه هست
احمدرضا
۱۹ فروردین ۱۳۹۴بله درسته. البته تا جایی که یادم هست در حدود 17 یا 18 ثانیه به دست آمده بود که باز هم خیلی زیاده. این ماشین با این وزن 107 اسب بخار براش ضعیفه. درسته هاچبکه ولی از نظر ابعاد اتاق و صندوق از 206 صندوقدار بزرگتره و نیاز داره که یک موتور قویتر روی اون باشه تا بهتر جواب بده. ای کاش توی فیس لیفت موتورش هم تقویت میشد اونوقت دیگه ایراد بزرگی بهش نمیشد گرفت
فرشاد
۱۹ فروردین ۱۳۹۴ببخشید این عدد 17 یه کم زیاد نیست؟ آخه سمند با اون تنه لش بودنش تقریبا 15 ثانیس با همون موتور 1.8 پژو.
احمدرضا
۱۹ فروردین ۱۳۹۴ویدئوش توی خودروبانک هست خودتون نگاه کنید شتاب خوبی در کل نداره.
ینفر
۵ شهریور ۱۳۹۴سلام
چیزی که باعث میشه حرکت سمند بهتر بنظر بیاد مربوط به گشتاوره که اونم تقریبا تو موتور های با تنفس طبیعی با حجم موتور رابطه مستقیم داره
موتور 1.8 پژو قدیمیه اما خوبه فقط مصرفش زیاده
1800 سی سی، حدودا 100 اسب بخار و گشتاورش بیش از 150-155 نیوتن متر
و موتور 315 => 1500 سی سی ، 107 اسب بخار و 140 نیوتن متر گشتاور
تجربه خودم از رانندگی با چهار تا ماشین اینه:
پژو GLX405 : قدرت موتور و ضرایب گیربکس رضایت بخشه و در تمام دنده ها خوشاینده
تندر 90: موتور و گیربکس بخوبی باهم هماهنگه، شتاب بد نیست اما پایین بودن گشتاور کاملا محسوسه و اذیت میکنه، روندنش زیر سرعت 90 خوبه اما بعدش صداها بهت حمله میکنن!
315 new : تعویض دنده ماشین های چینی با اروپایی متفاوته، کسایی روندن میدونن چی میگم، عیب نیست تفاوته! شتاب پایینه اما نه اونقدر که از خریدش منصرف بشید، در عوض گشتاورش عالیه ، تو دنده 1و2 راحت ماشینو از زمین میکنه، برخلاف تندر!
پژو 405 TU5 یا همون SLX : مابین تندر و 315! در کل از تندر بهتر راه میره، گشتاورش تو دنده های پایین تقریبا مناسبه، دنده4 کمی تنبله اما 5 تو جاده ….. آسایشه!
am
۲۸ تیر ۱۳۹۵اولا که 20 نیست به راننده بستگی داره اونجا و اون فیلم کلا مغرضانه بود و در ثانی آدم میخواد برونه و استفاده کنه خیلی مسائل دیگه اش این رک خوب کرده جاداری زیبایی دارای آپشن های متفاوت نسبت به ایرانی من که به شخصه خجالت میکشم ماشین های دو سه دهه پیش رو سوار شم حتی اگه عالی باشن چه برسه به الان که قطعاتشونم شده همین قطعات چینی نه تنها چینی که مالزی سنگاپور تایلند چین ایران و… معلوم نیست چی هست اینها
حامد MASERATI GT
۱۸ فروردین ۱۳۹۴این خودرو بسیار عملکرد ضعیفی داره هم شتاب هم ترمز خیلی بد
شهریار
۱۹ فروردین ۱۳۹۴صندوقدار همین خودرو البته قبل از فیس لیفت رو داداشم پارسال خریده…تجربیات شخصی خودم با این اتومبیل …..نمای عقبش اصلا یه چیز متفاوت با کل خودرو هستش …انگار از یه خودرو دیگه برداشتن گذاشتن رو این…اصلا جالب نیست…داخل اتومبیل احساس خوبی نمیده اونم به علت بالا بودن شیشه ها …تو گردنه و سربالایی به شدت تنبله…ترمز بهتر از متوسطه….شتاب خوبی نداره( در مقابل سمند ای اف 7 خودم میگم)
یه چیزی که خیلی باعث آزار میشه صدایی هست که از پشت صندلی عقب میاد…اونجایی که صفحه نگهدارنده بلند گو هست..صدای خیلی بدی با هر دست انداز به گوش میاد که خیلی آزار دهنده است..تو مسافتهای طولانی هم که آدم رو خسته میکنه…فرمانش به طور باور نکردنی نرم و به قول معروف مینیاتوریه…فاصله دنده ها خیلی زیاده..وقتی باهاش رانندگی میکنید اون احساس امنیت و چسبندگی که مثلا سمند بهتون میده نه تنها نمیده بلکه به طور محسوسی احساس میکنید که اگه زیادی گاز بدم یه اتفاقی میوفته…ولی با تکرار رانندگی این موضوع یه خورده برطرف میشه
در کل من باهاش زیا د حال نمیکنم میگم حیف 40 میلیون که در هر شرایطی بالای این خودور پول بدیم….
احمدرضا
۱۹ فروردین ۱۳۹۴همیشه به ام وی ام و کلاً ماشین چینی به چشم آشغال نگاه میکردم توی این یکسال خصوصاً به لطف مطالب مستدل افرادی مثل اقای کاویانی نظرم تا حدود زیادی نسبت به چینیها عوض شده ولی باز هم نسبت به ام وی ام نظر خوبی ندارم ولی مثل اینکه اینها هم مثل بقیه چینی ها دارند تغییر میکنند. هم از نظر ایمنی دارند ارتقا پیدا میکنند هم از لحاظ زیبایی و عملکرد فنی ماشین. ام وی ام 550 هم نگاه کنید حداقل از نظر ظاهر ماشین قشنگیه حالا از نظر فنی چطوره نمیدونم.
milad
۱۹ فروردین ۱۳۹۴چینی ها با صادرات خودرو به کشور ما دارن ماشین هاشونو تست میکنن..
بنده خدا
۱۹ فروردین ۱۳۹۴سلام دادا.قبل از تست ماشیناشون ما رو تست کردن…ما عاشق ظاهر زیباییم…فقط ال90
جواد زینل زاده
۲۲ فروردین ۱۳۹۴L90 رو کشور رومانی برای قشر بی بضاعت اروپایی تولید میکنه. تو طراحی داخلی و خارجی هم کاملا نمایان است
حسین
۱۹ فروردین ۱۳۹۴بخدا ۶ماه ام وی ام ۳۱۵ سوار شدم دل و جیگرم خون شد،بقران ۱۵میلیون ضرر کردم،تو ۶ماه ماشین صفر شد اوراق
مهدی
۱۹ فروردین ۱۳۹۴اون آرم جلوشو که برداری میشه فورد فوکوس لعنتی ها کپی زدن در حد تیم ملی
میلاد
۱۹ فروردین ۱۳۹۴نمای جلو ماشین خیلی زیبا شده، اما طرح چراغای عقب با جلو زیاد همخوانی نداره، جلو مدرن، عقب نیمه مدرن.
مک میسل
۱۹ فروردین ۱۳۹۴به نظرم بعضی ماشینای ایرانی اعم از:دنا-سمند سورن ای اف7-رانا تی یو 5-تیبا2-سمند اس ای و…
خیلی از این چینی ها بهترن.
همین دنا تا اومد روی گریت والC30 و چری 530 رو خوابوند حداقل تو درگ.
با جک جی 5 اتومات و 1600 هم پا به پا میرفت.
فقط از لیفان یذره ضعیفتره که اونم به خاطر اینکه هنوز دنا ها اب بندی نشدن خوب گاز نمیخورن
یه دنا وقتی بالای 25 هزارتا کار کرد انوقت میتونه لیفانو هم بگیره.
البته از خود سورن وسمند شتاب و سرعتش کمتره ولی باز بهتره
علیرضا
۲۱ فروردین ۱۳۹۴دنا اگه یک میلیون کیلومتر هم بره بازم نمیتونه لیفان رو بگیره! دلیلشم خیلی سادس! ماشین که هیچوقت نمیتونه از عدد صفر تا صدی که کارخونش اعلام میکنه تند تر بره! صفر تا صد دنا هم از لیفان خیلی بالاتره. در نتیجه هیچوقت توی شتاب به لیفان نمیرسه.
محمد
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴آقا لیفان خداییش خیلی هم ماشین خوبی نیست.
گیربکسش واقعا ضعیفه
تو خودروهای چینی تو بازار ما هم پایین ترین رتبه تو لیست فروش خودروها توی خود چین رو داره.
فکر کنم 119 ام
sky watcher
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴یجور میگی دنا انگار ماشین اختراع کردن !
بابا این همون ۴۰۵ که پلاستیک ها و چراغ های عقب و جلوشو عوض کردن
با همون پلتفرم همون فنر بندی و همون گیربکس
یجور میگه دنا انگار ماشین روز اروپاس ….
datsun
۱۹ فروردین ۱۳۹۴این قسمت از متن که نوشتین
( در کل، ﻃﺮﺍﺣﯽ ﻭ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻣﻮﺍﺩ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺩﺭ ﺩﺍﺷﺒﻮﺭﺩ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ
ﮔﻮﺍﻫﯽ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺮ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺮﺯ ﺑﯿﻦ ﭼﯿﻨﯽﻫﺎ ﺑﺎ ﺭﻗﺒﺎﯼ ﮐﺮﻩ ﺍﯼ
ﻭ ﯾﺎ ﺣﺘﯽ ﮊﺍﭘﻨﯽﺷﺎﻥ ﺭﻭﺯﺑﻪﺭﻭﺯ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﮐﻤﺮﻧﮓ ﺷﺪﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ
ﻫﯿﭻ ﺑﻌﯿﺪ ﻧﯿﺴﺖ ﺭﻭﺯﯼ ﺭﺍ ﺷﺎﻫﺪ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺣﺼﺎﺭ ﮐﺎﻣﻼً ﻓﺮﻭ
ﺭﯾﺰﺩ. ﺑﮕﺬﺭﯾﻢ)
یعنی میخواستید بگید به خاطر طراحی داشبورد جدید، خودرو سازی چین در حد و اندازه ژاپنه آیا اگه اون حصار که گفتین فرو بریزه اعتبار و اعتماد این کمپانی به اندازه کمپانی های ژاپنیه
سام
۱۹ فروردین ۱۳۹۴با سلام
دوست عزیز،بی شک پیشینه،سابقه،سطح تکنولوژی و…..در اعتلای اعتبار یک برند تأثیر بسزایی دارد اما آنچه که در درازمدت موجب قوام و استمرار این اعتبار می شود – کیفیت محصول- است.اگر نگاهی به تاریخچه خودروسازان ژاپنی و کره ای ، از زمان شروع به کار آنان تا دوران معاصر، بیاندازیم این نکته دستگیرمان می شود که آنها در آغاز فعالیت شان،محصولات درجه پایینی را به بازارهای جهانی صادر می کردند.بعد از مدتی ،آنها رفته رفته توانستند خود را به سطحی برسانند که همگی شاهد آنیم.در این رابطه مثال فراوان است.مثلا خیلی کارشناسان خودرو، در دو دهه پیش محصولات کره ای را قابل رقابت با نمونه های غربی و یا ژاپنی نمی دانستند ( حتی در آینده) ولی امروزه می بینیم که محصولات کره ای حتی با خودروهای لوکس آلمانی نیز همآوردی می کنند؛ این مسئله از آنجا ناشی می گردد که کره ای ها توانسته اند کیفیت محصولات خود را در طول زمان ارتقاء دهند و همین کیفیت برایشان اعتبار آورده و باعث موفقیت روزافزون آنها در سطح دنیا شده است؛ امروزه نام هیوندای و کیا برای بیشتر مردم دنیا (تا حد زیادی) تداعی گر یک برند معتبر است.یکی دیگر از خودروهایی که می توان مثال زد- لکسس- است.شما خودتان بهتر می دانید که در هنگام ورود این محصول ژاپنی به بازار در سال 1989، این خودرو در برابر رقبای قدری چون بنز، ب ام و، کادیلاک و….فاقد هر نوع پیشینه و حتی اعتبار درخوری بود،چون پیش از آن، اکثر مردم در دنیا، شرکت تویوتا را سازنده محصولات ارزان و متوسط می دانستند و تصویری هم که پیشاپیش از این برند موجود بود همین مسئله را القاء می کرد ولی لکسس با ارائه محصولات با کیفیت (عالی) توانست برای خود اعتبار بخرد و امروزه این برند یکی از قوی ترین رقبای خودروهای لوکس در سطح دنیاست و به لحاظ کیفیت هم مقام اول را دارست.در حال حاضر، برندهای چینی راه طولانی را باید در پیش بگیرند تا به لحاظ کیفی به خودروسازان ژاپنی و کره ای برسند ولی سرعت آنها در این زمینه آنچنان بالاست که هر نوع زمان دهی در این باب را غیرممکن می سازد،با یک مثال صحبتم را خاتمه می دهم،همانطور که می دانید موسسه jdpower به ارزیابی کیفی خودروها در بیشتر نقاط دنیا می پردازد، این مجموعه شعباتی نیز در آسیا، اروپا وچین و….دارد. گزارشی از این موسسه در سال 2014 (اکتبر) انتشار یافت که در آن تمامی خودروهای ساخته شده در چین ( اعم از برندهای داخلی و یا خارجی) را به لحاظ کیفیت اولیه (initial quality study) یا (IQS) تحت بررسی قرار دارد، در این گزارش،خودروها از لحاظ کلاس بندی کاملا تفکیک شده و در هر کلاس، نام سه خودرو که بالاترین رتبه را به لحاظ کیفیت حائز شدند، آورده شد.بنابر این گزارش، در کلاس خودروهای COMPACT، سه خودرو به ترتیب بالاترین امتیاز را کسب نمودند که عبارتند از بایک سری E ، چری فالوین 2 ( ام وی ام 315 جدید) و جیلی freedomship .خود همین گزارش که از طرف یک موسسه معتبر بین المللی انتشار یافته است بیانگر رشد سریع چینی ها به لحاظ کیفیت است.چون در حال حاضر نیز در همین بازار، خودروهای کوچک ژاپنی و کره ای نیز تولید می شود و اینکه سه خودروی چینی توانسته اند به لحاظ کیفیت اولیه از آنها پیشی بگیرند بیانگر اهتمام قابل توجه خودروسازان چینی به مقوله کیفیت است. این گزارش در سایت http://www.jdpower موجود است.با تشکر از نکته سنجی شما
علیرضا
۲۱ فروردین ۱۳۹۴جناب سام عزیز با تشکر از توضیح دقیق شما. نکته ای که جالبه بهش توجه بشه اینه که چطور ماشینی مثل همین چری فالوین 2 که توی چین ماشین با کیفیتی محسوب میشه ، توی ایران جزو با کیفیت ها نیست؟ آیا این میتونه دلیلی غیر از ضعف و عدم دقت مونتاژ کننده وطنی داشته باشه؟ به عبارت دیگه آیا نمیتونیم بخش زیادی از ایرادات ماشین های چینی رو مربوط به مونتاژکاران بی دقت داخلی بدونیم؟ اونم با در نظر گرفتن اینکه بیشتر ایرادات چینی ها نه در مورد طراحی یا قطعات، بلکه در مورد ضعف در مونتاژ و بازرسی کیفی هستند.
سام
۲۱ فروردین ۱۳۹۴با سلام
علیرضا عزیز،می شود این مسئله را هم تا حدی دخیل دانست.بنده سالها در بخش تعمیرات یکی از شرکت های داخلی کار می کردم و به علت ماهیت حرفه ام با کارگران شاغل در کابین ها، اعم ازسیلر،PVC و آستر و رنگ و….سروکار داشتم.یک روز خودم شاهد بوده ام که کارگران بخش سیلر زنی به علت نرسیدن بموقع سرکار و یا استراحت و…(بالاخره هم دلیلش به درستی روشن نشد!) فراموش کردند که بدنه چند عدد ماکسیما را سیلرکاری نمایند.در نتیجه، این بدنه ها هم بدون این که کاری رویشون انجام شود روانه کوره مربوطه شدند ( به علت حرکت خطوط کانوایر) مدتی بعد که این بدنه ها وارد کابین های دیگر شدند، این موضوع آشکارشد و هیاهو و قشقرق فراوانی به پا کرد! و خودم شاهد دویدن ها و دادزدن ها! و نمایشات گوناگون از طرف مدیران و….بوده ام.البته این مسئله تا حد زیادی به مدیریت آن بخش هم ارتباط داشت چون کار در کابین های (سالن رنگ) فوق العاده طاقت فرساست و بیشتر کارگران هم انگیزه چندانی برای ارائه کار بهتر ندارند. در کل،واقعیت این است که سازندگان داخلی ما و علی الخصوص خودروساز ان جاده مخصوص از لحاظ مونتاژ نواقص متعددی داشته و شاید از این لحاظ مونتاژکاران خصوصی ما وضع بهتری را دارا باشند. ولی با همه اینها، به نظر می رسد که مونتاژکاران خصوصی ما نیز (دراین زمینه) فاصله معناداری با استانداردهای کارخانه مادر دارند.
علیرضا
۲۲ فروردین ۱۳۹۴جناب کاویانی عزیز در تایید فرمایشات شما به نظر می رسد که اگر از مالکان خودروهای چینی نظر سنجی صورت پذیرد، بیشترین ایرادات در خودروهای چینی مونتاژ شده در کشور ما همان ایرادات مونتاژیست و بررسی های ماهانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هم بر این موضوع صحه می گذارد. همانطور که این ایرادات مونتاژی در همه چینی های مونتاژ شده در ایران، از ام وی ام 110 به عنوان ارزانترین تا لندمارک و بستورن به عنوان گرانترین به وفور مشاهده میشود و البته چینی های وارداتی عموما چنین مشکلاتی را ندارند.
بنده دوستی دارم که در شهری زندگی می کنند که کارخانه یکی از مونتاژکاران خودروهای چینی در آن قرار دارد و داستان هایی که ایشان از رفتار کارگران کارخانه با ماشینهای صفر مردم تعریف می کنند شنیدنی و البته بسیار تاسف آور است. از جمله انجام حرکات نمایشی و درگ و دریفت با خودروهای صفر کیلومتر مردم و بسیاری از موارد دیگر! همچنین در چند مورد در زیر صندلی های خودروهای تحویلی این کارخانه، پوست تخمه در حجم زیاد مشاهده شده است!
بنده در طی سفری که به دبی داشتم چندین مورد از خودروهای چینی را از جمله چری تیگو2 (ام وی ام X33 جدید)، بایک سابرینا، برلیانس v5، جیلی، جک جی 3 و جی 5 را در آنجا مشاهده کردم. برایم این سوال پیش آمد که اگر این خودروها با ایراداتی که مالکان آنها در ایران با آنها درگیر هستند، در آن بازار بسیار آزاد و رقابتی عرضه شوند، آیا توانایی رقابت و فروش بیشتر را خواهند داشت؟
همچنین با گشت و گذاری که در اینترنت داشته ام در بین نظرات کاربران و بررسی کنندگان سایت های روسی و برزیلی(که هر دو از مقاصد مهم خودروهای چینی هستند) مقوله بی کیفیتی و یا مشکلات رایج این خودرو ها در کشور ما را مشاهده نکردم و به نظر می رسد که کاربران و منتقدان روسی و برزیلی عمدتا با دیدی مثبت به خودروهای چینی نگاه می کنند.
sky watcher
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴حرف دوستان کاملا درست است
یادمه چند وقت پیش خبری رو مطالعه کردم که مدیر بخش منطقه ای شرکت چری به ایران آمده بود و پس از بازدید از خط تولید مدیران خودرو و تحقیقات در باره کیفیت محصولات
این گونه صحبت کرده بود که از کیفیت خودرو های مونتاژ شده در ایران به هیچ عنوان راضی نیستیم و اگر شرکت مدیران خودرو کیفیت مونتاژ محصولات رو بالا نبره در روابط با ایران تجدید نظر میکنیم
یادمه این خبر رو خودم خوندم
hero
۱۹ فروردین ۱۳۹۴سلام
اول اینکه خیلی متاسفم به خاطر ارائه چنین مقاله ای در سایت پدال
دوم اینکه جناب آقای کاویانی توجه داشته باشید که چین کشور اژدهای زرد است نه سرخ!!!!!
بابا دیگه فرهنگ چین هم تحریف کردن داره؟!
سام
۱۹ فروردین ۱۳۹۴با سلام
دوست عزیز، اولا بنده حقیر سراپاتقصیر، کی باشم که بخواهم فرهنگ یک کشور را تحریف کنم! آنهم کشور باستانی چین. ثانیا اگر پیگیر مطالب خودرویی باشید ( چه در نشریات چاپی یا سایت های اینترنتی) می بینید که در این نشریات هر دو اصطلاح کاربرد دارد.اژدهای زرد اشاره به نژاد مردمان این سرزمیندارد که زرد پوستند و اژدهای سرخ هم به نظام حکومتی این کشور اشاره می کند که از نوع سوسیالیستی ( کمونیستی) می باشد و همانظور که خودتان بهتر می دانید، یکی از نشانه ها و سمبل های کمونیست ها ویا سوسیالیست ها رنگ قرمز می باشد و اگر دقت کنید مشاهده می کنید که پرچم این کشور هم به رنگ قرمز است.
بنده خدا
۱۹ فروردین ۱۳۹۴سلام.من اگه 40تومن داشتم بدون شک این رو میخریدم….واقعا زیباست…اینا نظر شخصی منه…هرکسی قبول نداره بره پژو208 بخره….خخخخخخخخ
یه پسر
۲۰ فروردین ۱۳۹۴315 جدید هاچبک جزو ماشین هایی هست که کسی نیس به عنوان یه ماشین قشنگ قبولش نداشته باشه
هر چند قیمتش چندان مناسب نیست
فیس لیفتی هم که انجام شده خیلی هوشمندانه نقاط ضعف ماشین رو تصحیح و حتی تبدیل به نقطه قوت کرده
اما مدل سدان 315 چنگی به دل نمی زنه ؛
در کل چندان بشخصه اگه تا این حد بودجه داشتم ترجیح می دادم تو یه سایز بزرگتر خرید کنم
رامتین
۲۰ فروردین ۱۳۹۴خب نتیجه صحبت دوستان بنظرم اینه:
ما ایرانیها دیدمون از یک اتومبیل چینی، صرفا اتومبیل بی کیفیتیه ولی مهم اینه که آیا درسته یا نه؟ بنابراین اصلا نمیشه به حرف و حدیثها توجه داشت و به شخصه نظرم اینه اتومبیلهای چینی در مقایسه با کره ایها و اروپاییها بی کیفیتند اما در مقایسه با خودروهای داخلی در یک سطحند.
اما در این سطح قیمت بنظرم MVM بهتر از 206 است (چراکه بشدت کیفیت 206 کاهش یافته) و بنابراین تنها 1 رقیب براش میمونه که اونم تندر است ولی تندر مدل E2 قیمت 44 داره و تندرE1 شاید با قیمت 38 رقیبش باشه که آپشنهای E1 ناامیدکننده است. بنابراین 315جدید بنظر بهترین انتخابه. نظر دوستان چیه؟
ali sasani
۲۰ فروردین ۱۳۹۴آقای کاویانی عزیز مقاله ارائه شده شما بیشتر توضیحاتی بود در مورد این ماشین لطفا تست فنی ماشین رو هم مثل پایداری ، کشش ماشین در شرایط متفاوت و از این قبیل در یاداشتاتون بیشتر لحاظ کنید تا بشه جمع بندی بهتری از مقالتون داشت ممنوم
سینا
۲۲ فروردین ۱۳۹۴اگه ایشون این ماشین رو تست کرده بودن یک عکس از اون رو در این مطلب قرار می دادند
چون هیچ یک از تصاویر در خیابان های ایران نیست و این نشان از بررسی مجازی این خودرو دارد
در ضمن این مطلب به نوعی تبلیغ این محصول بود نه بررسی آن
سام
۲۲ فروردین ۱۳۹۴با سلام
سینا عزیز، در هنگام تست این خودرو شرایط آب و هوا نامساعد بود و به علت تمیز نبودن سطح بدنه امکان تصویر برداری از آن فراهم نشد وانگهی بنده عکاس خوبی هم نیستم! اما همانطور که در متن هم ذکر کردم در بخش بعدی قصد دارم تست درازمدت آن را به سایت ارسال نمایم و در آن هنگام حتما تصویر این خودرو را در متن قرار خواهم داد.در بررسی این محصول سعی کرده ام تا آنجا که می توانم با دیدی بی طرفانه به این خودرو نگاه کنم و بیشتر دغدغه های یک مشتری معمولی را در نظر بگیرم.چون برای اکثریت مشتریان این خودرو سرعت و شتاب و ….اولویت برتر نیست بلکه دغدغه اصلی آنها خرید خودرویی زیبا، کم مصرف و نرم و جادار و نیز با مونتاژ نسبتا خوب و…می باشد که با بودجه محدود آنها نیز همخوانی داشته باشد،به همین خاطر در متن هم به آیتم های چون طراحی، مونتاژ و راحتی این خودرو بیشتر پرداخته ام.لازم به گفتن نیست که من با اجازه مالک و جهت تست مونتاژ، حتی این خودرو را با آب فشار قوی نیز آزمایش نمودم که MVM 315 (مورد آزمایش) به خوبی توانست از پس آن بربیاید اما بنده لازم ندیدم که این موضوع را در متن ذکر کنم.پیش تر و در سال اول پس از خدمت سربازی و نیز پیش از ورود به بخش تعمیرات یکی از خودروسازان جاده مخصوص، در یکی از نمایندگی ها مشغول به کار بوده ام و با چشم خودم شاهد نارضایتی شدید مشتریان از بابت رکلاژ نبودن درب ها،کند کار کردن و یا کار نکردن شیشه های برقی در خودروهای پژو پارس و چکه کردن آب و یا از کار افتادن قفل ها و روغن ریزی در خودروهای صفر بودم و همین مسائل هم سبب بیشترین مراجعات به این نمایندگی می شد.خوشبختانه و تا آنجایی که بنده خبر دارم در حال حاضر MVM 315 تست شده، مرز 4000 کیلومتر را هم به سلامت طی نموده است و من منتظر کیلومترهای بالاتر هستم تا جمع بندی نهایی خودم را در باب دوام آن خدمتتان ارائه دهم .در خاتمه برای اطمینان بیشترتان شماره پلاک این خودرو را در اختیارتان قرار می دهم :
436 س 26 ایران 62 . با تشکر از نکته سنجی شما
جواد زینل زاده
۲۲ فروردین ۱۳۹۴من این ماشین رو 3 ماهه که خریدم. قبلا 206 داشتم. بنظرم اگر 10 مورد مقایسه بین این دو ماشین بگذاریم 9 موردشو 315 میبره. فقط تو شتاب از 206 کم میاره. ولی تو طراحی، نرمی فنربندی، نرمی فرمان، کلاج و جعبه دنده، امکانات، ایمنی، جاداری و … خیلی خیلی بهتره بخصوص اینکه تو این رنج قیمت هیچ مورد دیگه ای بجز ماشینهای کهنه قدیمی ایرانی نمیشه پیدا کرد. همین که از هرجا رد میشی همه به ماشینت نگاه میکنن یک دنیا میارزه.
سهيل
۲۲ فروردین ۱۳۹۴این آمپر آبش کجاست اونوقت؟ نداره؟!!!
آرش
۱۲ مهر ۱۳۹۴نداره مثل تویوتا یاریس
چراغ قرمز داره وقتی بخواد جوش بیاره
راد
۲۲ فروردین ۱۳۹۴با عرض سلام.من یک 315 صندوقدار جدید رو حدود سه ماهه که دارم.کیفیت داشبورد وقرار گیری دریچه های هوا یک مقدار نامانوس هست .امپر اب نیست ولی چراغ هشدار دهنده داره .شتاب وسرعتش با توجه به اینکه 100 سی سی از 206 تیپ 5 کمتره خوبه. کولر خوبی داره .فنر بندی تو اتوبان ضعیفه وماشین مثل تاب بالا پایین میره.به علت ارتفاع زیادتر نسبت به 206 با کوچکترین فرمانی آدم احساس میکنه الان چپ میشه . دنده عقب رو باید با ارامی جا زد. انگیزه خریدم قیافه اون هست و با توجه به اینکه درب صندوق عقبش با شیشه عقب باز میشه میزان اندازه بار رو بزرگتر میشه در نظر گرفت.جای پای سرنشین عقب نسبت به 206 بیشتر و راحتتره . با توجه به اینکه تمامی ماشینهای تو این رنج رو داشتم حس میکنم صدای موتور چند دسیبلی بیشتر داخل اتاق میاد. هیچ دگمه ای هم روی فرمان نداره.اگر سوال دیگه ای داشتید در خدمتم.
booroofali
۲۳ فروردین ۱۳۹۴به نظر من ماشین های چینی حتی اگه بهترین ها رو هم بسازن باز هم مردم دبد خیلی بدی به این ماشین ها دارن
رامتین
۲۴ فروردین ۱۳۹۴بعد از مطالعات و بررسیهای فراوان با توجه به اینکه اتومبیل فعلیم 206 مدل 87 بود (تیپ2) و با توجه به اینکه 206 های تیپ5 فعلی کیفیتشون را تا حدی از دست دادند، با توجه به حدود 40 تومن (تا 45 تومن) بخواهیم اتومبیلی بگیریم، شاید تنها پرشیا elx، تندر و mvm315جدید، گزینه های پیش رو باشند که بنظر از نظر فنی، تندر در درجه بالاتری قرار داره (البته مدل فول تندر الان 43 تومن در بازار قیمت داره و در کارخونه و ثبت نامی حدود37 تومن) و لی بصورت کلی میشه گفت mvm گزینه بهتری هست. اما من تصمیم دارم با 45 تومن، تابستون امسال رنو ساندرو از پارس خودرو بگیرم. در واقع یک تندر هاچبک با ظاهری شکیل و موتور دقیقا همون تندر که عالیه.
درست فکر کردن و عجله نکردن همیشه انسان را در زندگی موفق میکنه….
نوید
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴درود و احترام آقا سام؛
به نظر من اگر قیافه 315 را در نظز نگیریم، 206 تیپ5(26815) و این ماشین 2 فرق اساسی دارند:
1- کولر 206 اتوماتیک است.
2- ترمز عقب 206 دیسکی است.
با توجه به این 2 مورد و کم کردن حدودی آنها، ماشین 315 تقریبا 5 میلیون گرونتره.
حالا با توجه به اینکه از سال 90 به بعد موتور 206 هم کاملا چینی شده، شما خرید کدام ماشین را صلاح می دونید؟
لطفا راهنمایی بفرمایید.
محمد
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴206….قطعا206
سام
۱۵ خرداد ۱۳۹۴با سلام
نوید عزیز،در آینده ای نزدیک در مورد این خودرو(MVM 315 جدید)، در کیلومتر 10 هزار، مطلبی را به رشته تحریر در خواهم آورد و در آنجا پاسخ تان را به تفضیل خواهم داد.تنها این را می خواهم خدمتتان عرض کنم که MVM 315 جدید بر خلاف آنچه که شایع است، یکی از کم استهلاک ترین و یا شاید هم کم خرج ترین خودروهای مونتاژ داخل می باشد،پس منتظر این متن باشید. با تشکر
محمد
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴مزخرف ترین ماشین ایران….اشغاله…
اگه ایناماشین بودن جاشون تواروپا وامریکا وزاپن بود ن توایران….والا افغانستانم اینارو ماشین قبول نداره
عندبی کیفیتی وبی ایمنی هست
مهدی رحمان نژاد
۶ خرداد ۱۳۹۴با سلام به همه دوستان عزیز :
من یکساله که یکی از این اسباب بازی های چینی رو دارم .
آقا اگه دنبال یه ماشین بدرد بخور هستین قید این لگن بدرد نخور رو بزنید .
از کیفیت بد ماشین براتون بگم یا برخورد غیر مسئولانه و بد نمایندگی ها و حتی بی تفاوتی مدیریت ؟
از کیفیت ماشین شروع میکنم :
1- دارای دست موتورهای بسیار ضعیف که دایم میشکنند و باید تعویض بشوند .
2- نمایندگی قطعات یدکی ندارند و شما با اینکه ماشینتون گارانتی داره باید تو بازار آزاد دنبال قطعه یدکی باشین . نمایندگی برای من دست موتور تعویض کرد با قیمت آزاد با این عنوان که قطعه را از مغازه های بیرون خریدند . (نمایندگی تشویر شیراز)
3- گیربکس بسیار ضعیف که مشکل بلبرینگ گیربکس همیششه با شماست.
4- روغن ریزی جعبه فرمان .
و….
از کیفیت نمایندگی ها براتون بگم :
1- همانطور که گفتم قطعات را با قیمت بازار آزاد و بدون گارانتی با این عنوان که در نمایندگی آن قطعه نیست به مشتری می فروشند .
2- برای سرویس دوره ای 30.000کیلومتر به یکی از نمایندگی ها مراجعه کردم (نمایندگی دل افکار شیراز) . یکی از موارد این دوره تعویض روغن گیربکس هست که نمایندگی این کار را بدون اعلام به من انجام نداد!!!!!!!!!! و باعث شد بلبرینگ گیربکس ماشین من خراب شود و به دلیل انجام نشدن این سرویس نمایندگی از تعمیر ماشین با گارانتی سر باز زد و با قیمت آزاد!!!!!!!! گیربکس ماشین من رو تعمیر کرد .
3- تعویض بلبرینگ گیربکس ماشین در نمایندگی (تشویر شیراز) 10روز !!!!!! طول کشید . درصورتیکه همین کار را یک روزه در تعمیرگاههای شهر انجام میدهند .
4- مدیریت تهران مدیران خودرو در قبال شکایت من هیچگونه واکنشی انجام نداد و اصلا” صحبت من را نشنیده گرفت .