برندهای چینی در بازار کراساوورهای کامپکت عملکرد بسیار قدرتمندی دارند بهگونهای که تقریباً نیمی از لیست ۱۰ کراساوور پرفروش بازار چین در اختیار برندهای داخلی این کشور است اما در بخش سدانها بهویژه سدانهای میان سایز عملکرد کلی خودروسازان چینی نسبتاً ضعیف است و هرچند خودروهایی مثل ترامپچی GA6 در این کلاس حضور دارند اما میزان فروش آنها در چین اختلاف بسیار زیادی با سدانهای برندهای معتبر جهانی که از طریق جوینت ونچر تولید میشوند دارند.
سدان میان سایز ترامپچی GA6 برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ به بازار آمد و اکنون فروش آن به تنها چند صد دستگاه در ماه رسیده است؛ اما پس از گذشت پنج سال سرانجام بهتازگی ترامچی نسل جدید این خودرو را در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ رونمایی کرد و حالا آنرا روانهٔ بازار چین کرده است. طراحی نسل جدید GA6 نسبت به نسل قبلی تغییرات زیادی را تجربه کرده است. این ماشین طبق زبانی طراحی جدید ترامچی بنام Flying 3.0 Dynamic شکل گرفته که مهمترین ویژگی آن جلوپنجرهٔ بزرگ با خطوط کرومی ضخیم است. طرفین این جلوپنجره هم به چراغها متصل شده و نمای شیکی را پدید آورده است.
GA6 جدید به چراغ جلوی ماتریکس سهتایی با دیلایتهای LED در بالای آنها مجهز شده درحالیکه مه شکنها نیز طراحی جدیدی دارند. هرچند در پروفیل جانبی خودرو تغییرات چندانی به چشم نمیخورد اما نسل جدید از فرم کوپه مانند قبلی فاصله گرفته که این از جذابیت استایل خودرو کاسته است. طراحی عقب GA6 جدید نیز نسبتاً ساده است ولی چراغهای باریک متصلبههم آن با زهی کرومی در بالای آنها هرچند تا حدودی آئودی A8 را به یاد میآورند اما نمای بسیار خوبی ایجاد کردهاند. سر اگزوزهای تزئینی با تریم کرومی هم نقش مثبتی در طراحی عقب خودرو داشتهاند اما سر اگزوز واقعی زیر سپر مخفی شده است.
در داخل GA6 نیز شاهد طراحی کاملاً جدیدی هستیم که برجستهترین ویژگی آن نمایشگر دوگانهٔ بزرگی است که برای صفحه آمپر دیجیتالی و صفحهنمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده است. این نمایشگرها هردو ۱۲.۳ اینچی بوده و به سیستم هوشمندی با محتوای صوتی و تصویری شخصی، خدمات اطلاعات اجتماعی و دستیار صوتی راننده مجهز هستند. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی قابلتوجه این سدان چینی نیز میتوان به انتخابگر دندهٔ الکترونیکی، ترمز پارک برقی و غربیلک فرمان چندمنظوره اشاره کرد.
نسل جدید GA6 از لحاظ ابعاد و اندازههای بیرونی کاملاً بهبود یافته زیرا با ۴,۸۹۱ میلیمتر طول، ۱,۸۵۰ میلیمتر عرض و ۱,۵۰۵ میلیمتر ارتفاع به همراه فاصلهٔ محوری ۲,۸۱۵ میلیمتری، بسیار بزرگتر از نسل قبلی است؛ بنابراین هرچند هنوز هم GA6 به بزرگی خودروهایی مثل هوندا آکورد نیست اما کاملاً در کلاس آکورد و تویوتا کمری قرار میگیرد. در بخش ایمنی و سیستمهای کمکراننده نیز ترامچی سدان جدید خود را به سیستم رانندگی خودکار L2، رادارهای لیزری چندگانه و دوربینهایی در جلو، عقب و آیندهٔ دید عقب مجهز کرده است که اطلاعات و دید بیشتری را برای سیستم L2 فراهم میکنند.
در زیر کاپوت GA6 جدید یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بروز شده قرار گرفته که با نسل جدید کراساوور GS5 مشترک است. این موتور ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد و به گفتهٔ ترامچی در هر صد کیلومتر تنها ۶.۳ لیتر بنزین مصرف میکند. برای انتقال نیروی این موتور هم بجای گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ قبلی، یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک ساخت آیسین در نظر گرفته شده است. ترامچی GA6 مدل ۲۰۱۹ با قیمتی از ۱۱۶,۸۰۰ یوآن (۱۶,۹۷۰ دلار) تا ۱۶۹,۸۰۰ یوآن (۲۴,۶۷۰ دلار) به بازار چین عرضه شده است.
محمد
۱۱ مرداد ۱۳۹۸خوبه که احساس نمیکنید خودرو چینیه
ابعاد کوچک رینگ و لاستیکها،
کماکان معضل طراحی خودروهای چینیه
Me
۱۱ مرداد ۱۳۹۸از اون همه مطلب و عکس فقط ابعاد چرخها رو دیدی؟
اینطوری که حرف میزنی معلومه اطلاعاتت از خودرو خیلی زیاده.با یه جستجوی ساده درباره هیوندا ها و کیا هایی که تو کشورای توسعه یافته( که کمترین توجهی به اپشن ها و دک وپز ماشین دارن) فروخته میشن متوجه سایز استاندارد رینگ و لاستیک میشی .حتی مدلهای پایه ب ام و سری ۳ و بنز سی کلاس یا از همه شدید تر تویوتای پریوس.دوست عزیز سایز رینگ و لاستیک مورد استفاده توی هر خودرو ارتباط مستقیمی با کیفیت سواری ،مصرف سوخت و گشتاوری داره که در اختیار راننده قرار داره.رینگ بزرگ و لاستیک فاق کوتاه برای یه ماشین ۱۶هزار دلاری فقط یه چیز چشم نوازه و بدرد نخور
ارشک
۱۱ مرداد ۱۳۹۸به نظر رینگ هاش متناسبه و کوچک نیست.فکر کنم ۱۷ اینچی باشند.
ارشک
۱۱ مرداد ۱۳۹۸اصلاح کنم ، رینگش ۱۸ اینچیه.عکس آخر رو بزرگنمایی کنید مشخصه.ولی ۲۵ هزار دلار قیمت بالایی است به نظر چینی ها هم دیگه ارزان فروشی و به تبع کم کیفیتی را کنار گذاشتن.
Amir Machine
۱۱ مرداد ۱۳۹۸واقعاً رینگ 18 اینچی کوچیکه؟!
والا دنا پلاس توربوشارژ که مثلاً پرچمدار ماشینهای ایرانیه رینگاش 16 اینچیه
NAVID۰۰۹۸
۱۱ مرداد ۱۳۹۸این چینیها خودشون بکشند ، آخرش کپی کارند .
کلاً آئودیها رو ریختن تو هونداها شده این .
این دست خودروها من را یاد بعضی دوستان پدالی میندازه که اِدِعای باکلاسی میکنند ، اما نظر هم در مورد باکلاسی و دورویی بقیه هم دارند ، مثل خودروهای چینی که کپی از باکلاسهای آلمانی و ژاپنی میکنند ، اما آخرش یک چینی ساخته شده برای خریدارانی هستند که دستشان به خودروهای اصیل نمیرسه .
(( دقیقاً تیکه ای انداخته ام به اون دوستی که مُدَعی فرهیختگی خود در مقاله bmw M1 هنری دیروز بوده و از کامنتهای بازاری و گاه به گفته ایشون باکلاس و اَدَبی من ، چه برداشتهایی که به درگاه پدال نبرده اند)) .
Mad.z.Max
۱۱ مرداد ۱۳۹۸چقد خاله زنکی : ))
NAVID۰۰۹۸
۱۱ مرداد ۱۳۹۸میتونه
siavash
۱۱ مرداد ۱۳۹۸اخه کی تویوتا رو ول می کنه این ابو طیاره رو با این قیمت 24700 دلار بخره
Amir Machine
۱۱ مرداد ۱۳۹۸قیمت پایۀ این ماشین از 17 هزار دلار شروع میشه و در بالاترین مدل به 24 هزار دلار میرسه درحالیکه تو چین قیمت کمری تازه از 26 هزار دلار شروع میشه و تقریباً هیچ آپشن قابلتوجهی نداره (البته منظور از آپشن، شیشه برقی و گرمکن شیشه عقب نیست)
ترامچی در بالاترین مدل به آپشنهای خیلی زیادی مثل سیستم رانندگی نیمه خودکار، صفحه آمپر دیجیتالی، آینه عقب دوربینی، رادار، دوربینهای دید اطراف و… مجهز که تقریباً هیچکدومش تو کمری پایه وجود نداره
البته مطمئناً GA6 قابل مقایسه با ماشینهایی مثل کمری و آکورد نیست اما با این قیمت و این ویژگیها، ارزش خرید بالایی داره، ضمن اینکه ترامچی یکی از برندهای پرفروش و معتبر چینیه و محصولاتش از کیفیت مناسبی برخوردارند تا جایی که قصد داره بزودی وارد بازار آمریکا هم بشه
هادی نجفی
۱۱ مرداد ۱۳۹۸سال اول که خودرو های چینی مثل لوبو یا سری اول mvm یا لیفان 520 اومده بودن من حاظر بودم با تاکسی برم ولی با این ماشین ها جای نرم ولی الان اوضاع عوض شده اولین خودرو چینی بود که واقعا تونست نظر من رو جلب کنه
کیفیت وطراحی کابین بسیار عالی و لوکس با قیمت خیلی خیلی خوب به پول ما میشه از 203 میلیون تا 297 میلیون که بازار با این قیمت خودروی که از نظر کیفیت و طراحی و مدل سال بالا باشه نداریم
مهراد
۱۱ مرداد ۱۳۹۸این ماشین روی اتاق فولکس جتا ساخته شده.
امیر
۱۱ مرداد ۱۳۹۸سلام
من نمیدونم چرا بعضی از دوستان لج کردن و نمیخوان واقعیت رو بپذیرن که چین خودشو تو صنعت خودرو داره به سطح اول دنیا میرسونه البته عقبه ولی پیشرفتش خیلی خیلی خوب بوده از صنعت خودروی ما و میشه گفت تقریبا نزدیک شده به شماره یک های دنیا
حالا تازه مونده اگه خودروهای برقی بصورت جدی تر وارد بازار دنیا و فناوریشون اقتصادی تر بشه
چینی ها دیگه عقب تر از تکنولوژی روز دنیا نیستن چون چین توی زمینه ی برق و الکترونیک توی لبه ی تکنولوژیه مثل فناوری مکانیک نیست که عقب تر از آلمان و ژاپن و آمریکا و سوئد و فرانسه باشه
اون وقته که آلمانیها و بقیه با یه رقیب جدی و تازه نفس باید دست وپنجه نرم کنن
Me
۱۲ مرداد ۱۳۹۸جالب تر اینجاست که اغلب کسایی که مطالب رو نمیخونن عکسها رو نمیبینن و همینطوری بی دلیل کاننتهای منفی میزارن تعداد کامنتهاشون ۳ رقمی و ۴ رقمیه و این موضوع خودش نشون دهنده اینه که چرا …..
چند روز پیش دیدم تو یه تاپیک داشتن به خاطر چند رقمی شدن تعداد کامنتهاشون به هم تبریک میگفتن .در واقع تو این سایت یه چیزی مد شده که فقط باید یه چیزی بنویسی و ارسال کنی حالا مهم نیست چی باشه تعداد کامنت رو عشقه.انگار حس میکنن اگه پایین مطالب کامنت نزارن سردبیر دلخور میشه ازشون قهر میکنه از فردا سایت رو میبنده نه دوستان اینطوری نیست بیاین اگه چیزی ازعلم طراحی خودرو نمیدونیم کامنت بیخودی نزاریم مثل من و هزارن مخاطب دیگه پدال.اینجوری به پدال هم کمک میکنیم.
OMID
۱۲ مرداد ۱۳۹۸داخلش اسکی از مرسدسه
Ali
۱۷ مرداد ۱۳۹۸سلام
من خودم ترامپچی دارم و واقعا خییییلی ماشین خوبیه
یه چرخش به ماشین های ایرانی می ارزه