شرکت چینی NIO از جدیدترین نسل جایگاه تعویض باتری خود رونمایی کرد.
این جایگاه با همکاری شرکت سینوپک شکل گرفته و اولین نمونه از آن در پکن تأسیس شده است. دومین نسل جایگاههای تعویض باتری NIO ویژگیهای خاص خود را داشته و خودرو میتواند بهصورت خودکار داخل جایگاه مانور دهد.
هر جایگاه دارای ۲۳۹ حسگر و ۴ سیستم محاسبه است که به کاربران اجازه میدهد تا بهصورت سلفسرویس اقدام به تعویض باتری نمایند و این کار تنها با یک کلیک از داخل خودرو صورت میگیرد. سیستم یاد شده در هر روز توانایی تعویض ۳۱۲ باتری را داشته و بنابراین سه برابر سریعتر از جایگاههای نسل اول عمل میکند.
یوژو ژانگ رئیس سینوپک میگوید این شرکت برنامههای مفصلی برای تأسیس ۵ هزار جایگاه شارژ و تعویض باتری در چین داشته و این کار را با کمک NIO انجام خواهد داد.
این دو شرکت علاوه بر همکاری در زمینه تأسیس جایگاه تعویض باتری ۲.۰ همکاری استراتژیکی نیز دارند که زمینههایی همچون متریال جدید، تکنولوژی خودروهای الکتریکی هوشمند، باتری و… را در برمیگیرد. سینوپک خاطرنشان ساخته از فروش محصولات پتروشیمی سنتی به تأمینکننده سرویس انرژی نفت، گاز، هیدروژن، الکتریسیته و تجارتهای غیرنفتی تبدیل خواهد شد.
NIO ماه پیش نتایج مالی سال ۲۰۲۰ خود را منتشر کرد. این شرکت درآمد کل ۸۵۰ میلیون یورویی را ثبت کرده که نسبت به سهماهه پایانی سال ۲۰۱۹ رشد ۱۳۳.۲ درصدی را نشان میدهد. شرکت موردبحث در سهماهه پایانی سال قبل تعداد ۱۷۳۵۳ دستگاه خودرو به فروش رسانده که بهطور قابلتوجهی بیشتر از فروش ۸۲۲۴ دستگاهی مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بوده است.
میثم
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰یکی جلوی این چینیها رو بگیره ???
سرعت رشدشون خیلی بالاست خدایی
Mohamad
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰منم برگام ریخت فکر کردم یه کانسپت رویاییه ولی ظاهرا تعدادی جایگاه هم تاسیس شده.وخودرو هاش هم در حال تردده.
مسعود
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی این روش تعویض باطری دوست دارم
به نظرم ایده خوبیه
??BMW Germany??
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰خبر جالب و داغ دارم پورشه ۹۱۱ GT3 جدید در تست CARWOW توانست شتاب ۲.۸۵ ثانیه ی و مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۸۷ ثانیه ای بزنه