دیوار بزرگ! ترجمهای تحتاللفظی از گریتوال، هفتمین خودروساز بزرگ سرزمین اژدها! خودروسازی که گرچه نتوانسته در کشورمان جایگاه خوبی نسبت به هموطنانش پیدا کند اما الحق والانصاف کیفیتی درخور توجه دارد. این خودروساز فعالیت خود را در سال ۱۹۸۴ آغاز کرد و اکنون از صادرکنندگان بزرگ خودروسازی چین محسوب میشود.
کپیبرداری؛ انگی که به همهٔ خودروسازان چینی زده میشود و همه سعی دارند که این مسئله را بهعنوان نقطه ضعف خودروسازان چین مطرح کنند. و از سوی دیگر چینیها نیز رفتهرفته از تقلید فاصله گرفته و حتی در برخی شرکتها همانند جیلی دارای هویت و زبان طراحی نسبی شدهاند.
گریت وال تاکنون چهار بار محکوم به پرداخت جریمه به شرکتهای تویوتا-نیسان و فیات شده که این مسئله خود ۲ جنبه دارد: اول اینکه چه شرکت حقیری است که کپیبرداری میکند! اما نکته دوم که اتفاقاً مهمتر هم هست این است که وقتی محکوم به پرداخت جریمه شده یعنی شبیهسازی مدلهای کمپانیهای بزرگ توسط گریت وال احراز شده پس یعنی شما میتوانید یک تویوتا داشته باشید با قیمتی کمتر و تنها با برندی ضعیفتر! یا مثلاً فیات با برند چینی برانید! اتفاقی که در مورد کمپانیهای سامسونگ و اپل هم افتاد! و بعد از محکوم شدن سامسونگ به کپیبرداری فروشش بیشتر شد!
بگذریم. مقدمه ای کوتاه از این کمپانی را شرح دادیم تا برسیم به نقد خودروی گریت وال ولکس؛ خودرویی که هیچگاه به شهرت برادر ناتنیاش یعنی جک جی ۵ نرسید اما این عدم موفقیتش در بازار هیچ چیز از ارزشهایش کم نمیکند! در این مقاله قصد دارم تا تجربه رانندگی و تست این خودرو را در اختیارتان بگذارم؛
خب ابتدا طراحی، فارغ از اینکه زیبایی یک امر سلیقه ایست اما اصولی دارد. ولکس از نمای جانبی نمایی ساده و بهاصطلاح محافظهکارانه ای دارد که البته موجب میشود که به این زودیها خستهکننده نشود. یک خط از چراغ عقب کشیده شده که تا گلگیر جلو ادامه یافته و در قسمت پایین درها هم یک خط بهموازات خط بالا کشیده شده که تا چرخ جلو حرکت کرده. اما سایز بزرگ درها باعث شده که حس بهتری به بیننده القا شود درحالیکه هیچگونه هیجانی در آن دیده نمیشود. در نمای جانبی نکته ای که عموماً در خودروهای چینی به چشم میآید و حسابی هم توی ذوق میزند سایز کوچک رینگ و لاستیک است. البته کمکم داریم به این اتفاق عادت میکنیم اما همین مسئله میتواند تأثیر بسزایی در زیبایی داشته باشد فارغ از مسائل فنی از قبیل هندلینگ و سواری و… در نمای جلویی خودرو اوضاع بهتر میشود. چراغهای بیضیشکل که ما را به یاد کلاس بی مرسدس بنز میاندازد در دو طرف جلوپنجره با خطوط افقی قرار دارند که روکش کرومی آن کمک شایانی به زیبایی جلوی خودرو کرده است. در سپر جلو هم دو مه شکن گرد در فضای ذوزنقه ای شکل قرار گرفته که اگرچه بهتنهایی شکیل است اما همخوانی با فرم چراغها ندارد.
و اما نمای عقب! کپی غیراصولی و غیرحرفهای از کیا اپتیما ۲۰۱۰! لبههای تیز و عرض زیاد چراغ که موجب پهن شدن آن شده همه و همه سعی داشته تا نمای عقب ولکس را از محکوم شدن به کپیبرداری از اپتیما تبرئه کند. اما به نظر میرسد موفق نشدهاند!
از بخش ظاهری بگذریم…
ریموت کنترل خودرو را برداشته و به سمت خودرو میرویم. ایموبلایزر سایلنت است؟!! متوجه شدیم که نه؛ کلاً صدا ندارد! پس زین پس بجای واژه غریب و نامأنوس ایموبلایزر در ولکس از قفل مرکزی با برد بلند استفاده میکنیم! این مسئله نقطهضعفی بس عجیب بود. بگذریم.
وارد خودرو شدیم طراحی داشبورد کاملاً هماهنگ و منظم بود. همه چیز سر جای خود. صفحه کیلومتر متشکل از ۲ دایره که ما را به یاد پیکان اونجر میانداخت! فرمان سه شاخه با کلید کنترل سیستم صوتی و دور فرمان چرمی کیفیت خوبی داشت هرچند که پیشبینی میشود که قسمت نقرهایرنگ فرمان رنگش برود!(همانند تویوتا کمری)
سیستم صوتی متشکل از شش بلندگو کیفیت مطلوبی داشت و کاملاً راضیکننده بود. این در حالی است که ما در زمانه ای هستیم که حتی در خودروهای صفر همان ضبط بیکیفیتش را هم از ما دریغ میکنند!
در قسمت بالای سیستم صوتی محفظه ای بود برای نگهداری هیچ جیز! درواقع بلااستفاده بود که البته کاشف به عمل آمد محل قرارگیری نویگیشن خودروست که شرکت راین خودرو با مبلغ ۱.۵ میلیون تومان اقدام به نصب آن میکند. این یعنی شما نمیدانید که میتوانید شخصاً با هفتصد هزار تومان یکی از باکیفیتترین نویگیشن ها را روی ماشینتان نصب کنید!!
ترکیب رنگ داشبورد چشمنواز بود اما در کیفیت رنگ قسمتهای مختلف داشبورد کاملاً دو دل بودیم (همانند فرمان) به نحوی که همه ما انتظار آن را داشتیم که رنگ قسمتهای نقره ای رنگش برود. کیفیت مواد بکار رفته در داشبورد کاملاً متوسط بود. یعنی از پراید بهتر بود ولی به پژو ۴۰۵ های سابق (!) نمیرسید. اما کیفیت مونتاژ مناسب بود و به نظر بعید بود که به این زودیها به سر و صدا بیفتد. بهر حال پرستوی آبی ارگ پیش از این تجربه مونتاژ هیوندای ورنا و آوانته معروف را داشته که حسابی موفق بودهاند.
صندلیها راحت بودند و کیفیت روکش چرمی آن قابل قبول بود. خصوصاً در مقایسه با جک جی ۵. فضای پا و سر برای سرنشینان جلو و عقب کاملاً مناسب بود و از این حیث خودرویی مناسب برای خانوادههاست. خاصه اینکه صندوق عقبی با گنجایش ۵۱۰ لیتر دارد.
یک سانروف ساده هم روی این خودرو نصب است که برای این بازه قیمتی در ایران آپشن فوقالعادهای است!
سوییچ را چرخانده و استارت میزنیم. نکتهٔ جالب این بود که تا پای شما روی کلاچ نباشد خودرو استارت نمیخورد. موتور ۱.۵ لیتری آن به حجم دقیق ۱۴۹۷ سیسی و حداکثر قدرت ۱۰۴ اسببخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۳۸ نیوتون متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه بدون لرزش روشن شد. موتور کاملاً نرم و بیصدا کار میکرد و عایقبندی اتاق هم مناسب به نظر میرسید. عملکرد گیربکس بسیار نرم و روان بود و ما خیلی زود با آن دوست شدیم!
در شروع حرکت خودرو کمی کند عمل کرد و به نظرمان آمد که این اتاق برای این موتور زیادی سنگین است. اما شتاب ثانویه راضیکننده بود و فهمیدیم که عدد ۱۱.۳ ثانیه برای ۰-۱۰۰ این خودرو طبق اعلام سازنده پر بیراه نبوده. مصرف خودرو بسیار کم بود و ما برای هر ۱۰۰ کیلومتر به عدد ۷ لیتر در شهر رسیدیم. کشش دنده ۳ مناسب و سرعتگیری خودرو سریع (در حد خودش و با توجه به کلاس خودرو و رقبا) بود. در دورهای بالا صدای موتور اندکی به گوش میرسید که آزاردهنده نبود. سیستم ترمز خودرو عملکرد مناسبی داشت اما بینظیر نبود. به طوری که برای ایستادن کامل خودرو از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۳۶ متر مسیر را پیمودیم. اما با همین حال هم از بسیاری از همردههای ایرانیاش قدرتمندتر بود. ایبیاس و ایبیدی کاملاً به وظایف خود آشنا بودند و حضورشان محسوس بود. هندلینگ خودرو با توجه به ابعاد خودرو معمولی بود و بههیچوجه نمیتوان برچسب خیلی خوب را روی آن چسباند. اما فرمان همانند دیگر چینیها بسیار نرم و روان عمل میکرد که این گزینه میتواند امتیازی مثبت برای رانندگی در شهر باشد. در شتاب گیری خودرو، ما چند بار این کار را کردیم و به میانگین ۱۲.۵ ثانیه برای حرکت از سکون رسیدیم که با توجه به ارتفاع تهران از سطح دریا عددی معقول و قابل قبول است. سیستم تهویه مطبوع خودرو بهصورت اتوماتیک کنترل میشود اما خبری از تهویه دوگانه یا اکسیژن ساز در آن نبود!
امکانات رفاهی در سطح متوسطی است و برای این بازه قیمتی مناسب است. خدمات پس از فروش به گفته عاملان فروش در سطح نمایندگیهای خودروسازان راین و آسان موتور (هیوندای) انجام میپذیرد که در این صورت با توجه به شعب متعدد این شرکتها میتوان روی خدمات مناسب آن حساب کرد.
در نهایت میرسیم به جمعبندی. نکته مهم در خرید هر وسیلهای این است که شما آن چیزی را بخرید که خودتان دوست دارید. البته با نیمنگاهی به تجربه دیگران. چون در ایران تجربه با آن چیزی که روی کاغذ است زمین تا آسمان متفاوت است!
گریتوال ولکس خودرویی با طراحی خوب و عملکرد فنی مناسب است که مناسب برای خانوادههای کمجمعیت است. خودرویی کم استهلاک و کممصرف که میتواند در درازمدت همراهتان باشد. پس اگر با چینی بودنش مشکلی ندارید و طراحی آن را میپسندید ولکس برای کارهای روزمره با توجه به مصرف کم و همینطور برای سفر با توجه به ابعاد و حجم صندوق عقب گزینه مناسبی است. GREATWALL VOLEEX C30
۱۴۹۷ سیسی
حجم موتور
GW4G15
نوع موتور
۱۶
تعداد سوپاپ
۶۰۰۰/۱۰۴
قدرت موتور (اسببخار/دور در دقیقه)
۶.۹ (در شرایط استاندارد)
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)
۱/۱:۱۰.۵
نسبت تراکم
۴۰ لیتر
حجم مخزن سوخت
۴۲۰۰/۱۳۸
حداکثر گشتاور (نیوتون متر/دور در دقیقه)
۴۴۵۲ میلیمتر
طول خودرو
انژکتوری چندنقطهای
سیستم سوخترسانی
۱۷۰۵ میلیمتر
عرض خودرو
۵ دنده معمولی
سیستم انتقال قدرت
۱۴۸۰ میلیمتر
ارتفاع خودرو
۵۱۰ لیتر
حجم صندوق عقب
۶۵/185R15
مشخصات تایر
نویسنده: محمدحسین م. دانشجوی مهندسی متالورژی دانشگاه علم و صنعت
احتمالا “سامورایی” نماینده یکی از خودروسازان داخلی هستش . . . چون شرکت سازنده این به قول شما “آشغال” به اروپا راه پیدا کرده و بزودی راهی امریکا میشه . . . البته نه مثل خودروسازان ما که با کلی آپشن و خدمات و قیمت نصف قیمت داخلی و با فروش چند صد دستگاه به کشورهای عقب افتاده و کوچک ادعای “صادرات” دارن .
بعضیا طوری از بنجلیات چینی دفاع میکنن که اگر تو دادگاهی محکوم میشدن از خودشون اونطور دفاع نمیکردن…اینم طنز روزگاره….به قول معروف از ماست که برماست….جنس چینی=آشغال
میلاد جان شما اگه انصاف داشته باشی و نگاهی دقیق به روند کالای چینی بندازیمتوجه میشی که ، همونطور که خودت هم گفتی .. از ماست که بر ماست .. بله … !؟ تاجرهای ایرانی برای سود بیشتر سفارشاتی که به چین میدن بر اساس سود بیشتر و ظاهر فریبنده کالاست .چین کشوریه که به سرعت رو به پیشرفته و تمام دنیا رو در اختیار داره میگیره . و از هر نوع کالا با هر کیفیتی که سفارش دهنده بخواد تولید میکنه . مشکل از استاندارد و تاجرهای ما هستند که برای مصرف کننده ارزشی قائل نیستند . وگر نه چین فقط بنا به سفارشاتش تولید میکنه .
ببین مهندس چین داره این ماشین رو به اروپا میفرسته بعد من و تو ی ایرانی فرش که صادرات جدوابادی ما بود رو هم باخت دادایم من باافتخار میگم این ماشین رو دارم باهاش حال میکنم ودرضمن اینکه اسپورتیج دارم اگه این ماسین رو قبل از اسپورتیج میشناختم پول بالای اسپورتیج نمیدادم توجه کنید نمیخوام بگم اسپورتیج یده نه لیکن سواری این ولیکس وانتظاری که من از ماشین دارم این بقول تو چینی داره به من میده با یک سوم قیمت اون کره ای
از نظر […]شما مشعوف شدم…در مورد کالای چینی همچنان میگم آشغاله کسی هم این حق رو نداره و نمیتونه نظرش رو بهم تحمیل کنه همونطور که سایت چینی پرست پدال این حق رو نداره افکار عمومی رو متمایل کنه به سمت بنجلیات چینی….آقا چند گرفتین خداییش؟ارزششو داره یا نه؟
جناب عالی در زندگیت چیزی غیر از کره ای و چینی داری؟ همه وسایل درجه یک دیجیتال و برقی که چینی هستند یا تحت لیسانس در چین تولید میشن!! اکثر خودروهای مطرح دنیا در چین مونتاژ میشن توسط شرکت های کاملا چینی مثل شانگهای موتور و دانگ فنگ و غیره…. پس بحث اعمال فشار برای قبولوندن نظر به شما نیست من هیوندای و مزدا و مگان داشتم خوب بودن ولی نه اینقدر که سه برابر این پول بدی و خدمات و قطعاتش عین همین افتضاح باشه. ماشین با کیفیتی هست نگفتم ام وی ام خوبه چون آشغالها یا لیفان که پلاستیک خالیه ولی میگم جک و گریت وال تو این رنج قیمتی معقولن
توی هر سایتی بررسی کردن بدرد نخور بوده … یکی از بچه ها داشت میگفت توی سربالایی خیلی تحت فشاره … در کل راضی نبود … این مقاله ها رو یه نفر متخصص بخونه بعد اجازه چاب بدن ! آقا ایموبلایزر مگه قراره صدا داشته باشه ؟ رنگ داشبورد همه ی ماشین های ارزون مثل این هست قسمت چشمنوازش کجاست ؟
بله دقیقا ایموبلایزر باید صدا داشته باشه.حالا چه با صدای بوق ماشین چه با آژیر جدا. زیبایی و چشم نوازی هم کاملا سلیقه ایه لطفا بی تعصب صحبت کنید.من این ماشینو روندم واقعا ماشین خوبیه و یه چرخش می ارزه به ایرانی ها
سارا خانم اتفاقا تو سربالایی ماشین خوبیه اگه میخواستی ایراد هم بگیر یه ایراد دیگه میگرفتی شما باید غلق رانندگی این ماشین رو بلد باشی بعد ببین تو سربالایی چکار میکنه ضمنا موتور این ماشین تقلید کامل کامل از تویوتاست من ندیدم تویوتا بگن تو سربالایی خواری میکشه
کدوم سایت بررسی کرده من که دارم توی سربالایی که کم شتاب هست ولی نه تحت فشار در ضمن الان 5000 باهاش رفتم یه سفر 2700 کیلومتری تا شمال و برگشت واقعاً نرم و بی صداست کمی تنبل اونم داره بهتر میشه از سرویس 5000 خیلی شیر شده ولی نسبت وزن و توانش میگه باید تنبل باشه. نظرات ملت درباره جک جی5 هم خیلی جالب بود اون اوایل طرف مینودشت تو سربالایی راه نمیره و از این حرفها کاری با کیفیت پایینترش ندارم ولی یواش یواش معلوم شد ملتی که پولشون با 55 تومن رسیده به جی5 اصلا قواعد روندن با اوتوماتیک رو بلد نیستن یه کم راهنمایی کردیم اومدن نوشتن چه جالب مشکل از دنده عوض کردن و رانندگی ما بوده…خلاصه این ماشین روی دور 4000 بالاترین توان رو آزاد میکنه اونی که کم آورده بلد نیست رانندگی اصولی در صورت شناخت خودرو هست نه دنده عوض کردن تند تند
جفتشون زیاد به درد نمیخورن مثل لیفان 620 من توی این رنج ماشین ها جیلی رو به همه پیشنهاد میکنم چون واقعا ماشین های چینی این روز ها بازارو شلوغ کردن واقعا جیلی از بین این ها بهترینه چون جواب پس داده این ماشین از هرکی هم که پرسیدم به جز خودم که میگم خوبه همه راضی بودن گول قیافه ماشین های چینی رو نخورین.
اتفاقا اقارضا جیلی نداری که نمیدونی من تو سربالایی حاجی اباد بندرعباس بادوچشمم دیدم پراید با چهار نفر سرنشین از جیلی جلو زد علی الخصوص مدل نودویک ونوددو
یکى از دوستام ولکس داره که ازش راضى هستش ولى خوبه اصلا بازار دست دوم خوبى نداره دوست مجبور شده با قىمت پایىن تر به یه نمایشگاه بفروشه بد یک ماه من از پىش نمایشگاه رد شدم هنوز ماشىن تو نمایشگاه فروش نرفته بود نسبت به ماشىن هاى دىگه زىاد بازار خوبى نداره که خودش یه مشکل بزرگه ¡
چقدر بعضی دوستان با تعصب مخالفت کردند با این مقاله!!! این مقاله برداشت یا شاید تجربه یکی از دوستانمونه درست نیست اینطور برخورد کنیم در کل باید گفت محصولات کرمان (راین. بم و … ) از سایپا و ایران خودرو هم متنوعتره و هم با دوام تر همین که این مجموعه صنعتی تونسته بازار اتومبیل رو کمی از کسل کنندگی خارج کنه جای شکرش باقیه حالا وقتی آئودی وارد شد با قیمت مستضعفی ما هم حرفی نداریم A4 و A6 رو تجربه کنیم !
شبیهسازی مدلهای کمپانیهای بزرگ توسط گریت وال احراز شده پس یعنی شما میتوانید یک تویوتا داشته باشید با قیمتی کمتر و تنها با برندی ضعیفتر! یا مثلاً فیات با برند چینی برانید! اتفاقی که در مورد کمپانیهای سامسونگ و اپل هم افتاد! و بعد از محکوم شدن سامسونگ به کپیبرداری فروشش بیشتر شد!
با این جمله کاملا موافقم چون ولیکس یک کپی بی نقص و بسیار با کیفیت از تویوتا یاریس هست و در این مورد کسانی که این خودرو رو ندارند و ندیدند نظرشون اهمیت و اعتباری نداره. بلکه کسانی که داشتند یا دارند و به طور ملموس کیفیت این خودرو رو دیدند نظرشون مهمه.
امیر درست میگی من تو چندتا کامنت جلوتر راجع به موتور ولیکس و کیفیت سواریش در کامنتهای متفاوت گفتم باتو موافقم اولا انصافا رانندگیش باحاله ثانیا مثل اینکه گوشی سامسونگ کار گوشی اپل رو میکنه با یک چهارم قیمت ولی باهمون آپشنها و کیفیت پس خیلی هم خوبه
ما هر وقت اسم چین میاد میگیم آخ واخ،به درد نخوره،اشغاله،ولی در حقیقت چین از اون کشورهاییه ک هر چقد پول بدی اش میخوری و این بستگی به شریک ایرانیش و مسائل پشت پرده ای ک بین این دو اتفاق افتاده داره،من از نزدیک دیدمش و بنظر میاد برا دو سه سالی بدون استهلاک و خوب جواب بده
دوست من ازسال 91 اتوماتش (با گیربکسCVT )را دارد . باورکنیدیکبار پشت این ماشین بنشینید متوجه خوبی و راحتی اون خواهید شد. اینقدر سمند و 405 و ال نود وپراید به خورد ما دادن عادت کردیم . مثل یک زندانی که وقتی از زندان بیرونش میکنند دلش برای سلولش تنگ میشه . و یک کلمه هم یاد گرفتیم بگییم آشغاله چون چینیه .چه منطق محکمی ! جهت اطلاع دوستان بزودی هم با گیربکس AMT میاد . نمونه را درنمایندگی مرکزی خ مطهری گذاشتند با داشبورد جدید و بسیار زیبا میتونید ببینید .
سلام من هر جا خوندم و دیدم از ولیکس تعریف کردند و می گفتند ازش راضی هستند. به نظر من جیلی با قیمت 87 میلیون یا در این محدوده زیاد ارزش خرید نداره چونکه ماشین های بسیار بسیار بهتری در آن رده قرار دارند. و به نظر می آید اینقدر بعضیا از جیلی تعریف کردند که قیمتش از 60 میلیون (تقریبا) به 80 میلیون رسید و در بعضی موارد تعریف آن ها سطحی بوده است . ولی درکل به ندرت یا خیلی خیلی کم دیدم که کسی از ولیکس اشکالی زیادی بگیره و اکثرا راضی بودند . وقتی جایگزین ماشین باکیفیتی مثل هیوندای آوانته می شود معلومه که …
کاملا موافقم ؛ جیلی ماشین خوبی هس اما در موردش جو روانی درست شد که باعث قیمت غیر منطقیش شد یکی از علت های حباب قیمتش هم تاخیر تو تحویلش بود که باعث شد اول تو بازار بعد از طرف نمایندگی یه افزایش عجیب داشته باشه در صورتی که قیمت جهانیش 12000 دلاره
تب جیلی یک مقدار داره میخوابه. اینطور که از ظاهر امر بر میاد ( به طور مثال عدم فروش کامل خودروهای مدل 2014 جیلی تا کنون) مثل قبل دیگه طرفدار نداره. برخی ها هم خریدند دیدم که فروختند یا دارند میفروشند و خودروی دیگه ای میخرند ( عمدتاً بسترن یا جک اس 5). به هر حال جیلی وقتی ارایه شد که توی بازه قیمتیش تنوع کمی بین صفرکیلومتر ها بود اینطور شد که ازش استقبال خیلی خوبی شد ( به طور واضح میشد این استقبال نسبتاً بالا رو توی خیابان ها و همچنین با توجه به تاخیر های عجیب و غریب شرکت در پلاک کردن خودروها دید). ولی توی همین یکسال چند خودروی متنوع به بازار وارد شده مثل سراتو، جک اس 5 و بسترن که کار جیلی برای ادامه کار سخت شد. البته به شخصه معتقدم که جیلی در مقایسه با رقبا خودروی بدی نیست مشکلاتی داره ولی خودروی بی مشکل هم مگه هست ؟ ولی به نظر میرسه که کسانی که به برند یا ظاهر و البته هندلینگ خوب خودرو اهمیت میدن کم و بیش از این خودرو دور شدند و سمت رقبا رفتند ( دوستداران برند عمدتاً به سمت سراتو مونتاژ ، دوستداران ظاهر و البته در کنار آپشنهای رنگارنگ به سمت جک اس 5 ، و دوستداران نرمی و هندلینگ خوب البته در کنار ظاهر و امکانات قابل قبول عمدتاً به سمت بسترن)
اولا اگه قراره ۸۰میلیون بدیم جیلی بخریم زیر ده تومن قرض بریم و ام جی بگیریم خیلی بهتره اما ولیکس دمش گرم یه دونه ست از پجو نه پژو و از ال نود بی قواره که خیلی خیلی سره اقلا مصرف سوختش اپشنهاش خیلی بهتر و جدیدتره
بگو پول یعنی بالای 250 میلیون دیگه…الان نیاز بنویسی دست دوم آلمانی میارزه که مثل اینه بگی من سیب فرانسوی گاز زده یکی دیگه رو میخورم ولی سیب زرد درخت های خودمون مزه نداره…
دوستان فارغ از تمامی نظرات شما باید به صورت حرفه ای بحث کرد. اگر از لحاظ جهانی بخواهیم بحث کنیم ماشینی با سطح کیفی نه چندان خوب طرف هستیم ولی برای شرکت چری و میزان فروشی که من اطلاع کافی از اون ندارم ماشین خوبی هست. از لحاظ کشور مثل ایران که صنایع خودروسازی اون توی سال 60 متوقف شده و هیچ پیشرفتی نداشته کاملا خودرو خوب و متفاوتی هست.متاسفانه توی ایران بعد از دهه 80 که تولیدات نظیر 405 و پارس با کمک پژو تولید شد تا سال 93 هیچ تغییری توی خودرو داده نشده حتی یه پیچ کم شده ولی اضافه نشده برای خودروسازی چینی این بهتر کاری بوده و کرده بعد از یکسال حداقل روی محصولش کار کرده و بنظر بهتر شده است ولی پارس چطور. مرسی از راین که بازار نسبت خوبی و ترسی برای خودروسازی داخلی ایجاد کرده که حداقلی سرو دستی به روی خودرو شون بکشن
اقا مجبوریم ماشین چینی بخریم بخاطر تنوع میگم…ماشین درست و حسابی که گرونه حتی ماشین کره ای..ماشین های ایرانی که هم کیفیت پایین هم 20 سال هر کدومشون دارن تولید میشن…تکراری
دوستان باور کنید من تعصبی نسبت به این ماشین ندارم . بابام هم پژو 405 داره هم ولیکس که البته منم همیشه با هردو ماشین رانندگی میکنم ، اما ولکس کجا 405 کجا ؟ ولیکس فرمون بسیار نرم ، تعویض دنده بسیار نرم ، موتور خیلی نرمه ، کولرش از 405 خیلی قویتره ، سامانه صوتیش که حرف نداره ( پژو 405 دوتا باند به زور داره که این دوباند کیفیت زیادی ندارن ولی باند های ولیکس حرف نداره ) . خب پژو 405 دید عقبش از ولیکس بیشتره ولی ولیکس دید عقبش کمه این ایراد رو هم من و هم بابام حس کردیم . بنظر من کلا پژو 405 بره بمیره ولیکس مصرف سوختش من خودم حساب کردم صدی 6 تو جاده خارج از شهرمیسوزونه که عالیه ولی پژو حدودا 8الی 9 میسوزونه یکی دیگه از ایراد های ولیکس تک سوز بودنشه که برای ما خیلی حس میشه چون 405 دوگانس ولی با مصرف کمش خیلی خوبه . ولیکس تا یکی دو ماه اول شتابش کم و همچنین قدرتش ولی وقتی از دو ماه میگذره واقعا عالی عمل میکنه ، طوری تغییر میکنه که فکر میکنی موتور ماشین عوض شده و قوی تر روشه . در اتاق ولیکس صدایی نمیاد اما وقتی داخل پژو 405 میشینی انگار تراکتور سوار شدی . ولیکس از نظر تعداد نمایندگی مشکل داره ، مثلا من شهر ملایرم ولی فقط مرکز استان که همدانه نمایندگیشو داره . راستی من تا حالا با این ماشین در کمربندی شهرمون 150Km/h سرعت رفتم که انگار خودرو داشت 50 Km/h سرعت میرفت ، اینو میگم که باورتون بشه که خیلی نرمه ولی پژو 405 فاجعس . من با ایران خودرو دشمنی ندارم و هرچیزی که تجربه کرده بودم رو نوشتم . در آخر هم از دوستان خواهش میکنم که اگه سوار این ماشین نشدن هیچ نظری ندن چون فردای قیامت باید جواب پس بدید ، وقتی درباره یه وسیله که استفاده نکردی نظر میدی مث این میمونه که شهادت دروغ بدی . خدانگهدار همتون
توی نهاوند هم ظاهراً نمایندگی داره که شاید به شما نزدیکتر از همدان باشه. راستی هم استانی کجای ملایر تونستی 150 تا بری ؟؟!! بلوار کریم خان ؟ چون منم چند هفته پیش از اونجا رد میشدم حواسم نبود یک دفعه دیدم ناخواسته 130 تا سرعت دارم (البته من ولکس ندارم و آشنایی هم باهاش ندارم با 206 چنین سرعتی داشتم)
علی اقا امشب خواب دیدم سر پل صراط رو سبیل ماره دارم شاد و خندان میرم سمت حوری ها اونام دستاشون دراز کردن تارفتم دست یکیشونو بگیرم یه دفعه یه گروهی منو کشیدن پایین و هی دارن بهم بد و بیراه میگن ولی هرچی گوش میدادم متوجه نمیشدم اقا سرت رو درد نیارم کاشف به عمل اومد اقایون اعضای هیت مدیره ی ولیکس هستن بچه های دیوار بزرگ خودمون که چون من تو دنیا نظر مثبتی به چینی های مظلوم با کیفیت در حد تویوتا نداشتم و هر جا نشستم بد شون گفتم حالا باید جواب پس بدم هرچی میگم اقا پدرتون خوب مادرتون خوب دست بردار نبودن که نبودن درهمین اوضاع و احوال بودیم که ناگهان از دور….. ادامه ی این داستان درترجمه بعدی سام از یک …..چینی که به ما زورچپان شده خواهید خواند عزیزای من حالا برید بخابید شاید خواب یه فراری چینی ببینید
چند باری از دور این ماشینو دیدم چون خیلی آشنایی نداشتم اول فکر کردم که از این ماشینهای لوکس بالای صد میلیونه. بعداً تحقیق کردم دیدم زیر 50 میلیون قیمت داره. ظاهرش که انصافاً قشنگه ولی از نظر امکانات در همون حد نهایت 50 میلیونه. رقیب جک و لیفان و ام وی ام میشه. یک مقدار توی ایران ناشناخته است برای کسی که بخواد زود به زود عوض کنه یک مقدار خریدش ریسک داره. جک و لیفان و ام وی ام الان توی این رده جا افتادند و کار برای ماشینهای دیگه چینی برای رقابت سخته.
مقایسه این ماشین با 405 که اصلا منظقی نیست.این ماشین نمونه ی دنده دستی رو الان تو همین سایت پدال نوشته 51 میلیون.بعد شما با 30 تومن 405 مقایسه میکنید و به این نتیجه میرسید این بهتره؟ خب با هم قیمتاش مقایسه کنید.ینی بقیه چینی های موجود که هم قیمت این هستن.
اتفاقا مقایسه ی درستیه چون هردو سدان متوسطند و خانوادگی هردو تو رنج هزارو پانصد تا هزارو هشتصد سی سی هستند اما اما اون پژو کلنگی کجا و این ولیکس کجا از نظر نرمی رانندگی و اپشن و کلاس و ….
این خودرو چه از نظر نمای بیرونی و چه تزئینات داخلی هماهنگ و چهره ای جذاب داره، ولی آپشن های زیادی نداره، توی شهر ما(بروجرد) قبلن اصلن نبود ولی چنتایی جدید دیده می شن. به نظرم در حد لیفان هست ولی قیمتش بالاست و ضعف خدمات شدیدی داره و مخصوصن برای ما که فقط مرکز به اصطلاح استان داره و من هم چون دوست نداشتنم اوجا برم همش لنگ نمایندگی هاش باشم پژو 206 وی8 رو خریدم و تا حالا که راضی بودم ولی این دیگه اصلن آپشن(تو بگو یکی!) نداره، دلم می سوزه برای شرکتی که با این سابقه از پس نصب یک سانروف برنمیاد و این هیچی بقیه آپشن های فابریک شرکت سازنده رو هم باز کرده.
سلام.یه جور حرف میزنین انگار 405 تو سربالایی زار نمیزنه….یا پارس و سمند…الان سورن ای ال ایکس توش بری انگار پلاستیک کهنه واسه داشبوردش استفاده کردن…من اگه داشتم میگرفتمش…چون داخلی ها هم چینی ان…داری برو تیبا2 بگیر یا 206 بگیر که فقط ظاهر206 داره…فقط جک غولکش
از دوستان خواهش می کنم قضاوت بی خود نکنن بنده از سال 91 این ماشین رو دارم و خدا رو شکر بسیار راضی هستم و هنوز هم خودرویی ندیدم که توی رنج قیمت خودش بگم کاش اون رو خریده بودم و حتی یک لحظه هم پشیمان نشدم
با سلام به دوستان عزیزم سر سخنم با مخالفین این خودرو هست 1. آیا شما که با این قاطعیت میگید آشغاله سوار شدین (حتی واسه امتحان)؟ 2. آیا شما ماشینی توی این رنج قیمت با کیفیت بالاتر میتونید پیشنهاد کنید؟ 3. آیا به غیر از ایران خودرو و سایپا از محصولات دیگر خودرو سازان استفاده کرده اید؟ شا ید هم فقط به رانندگی با پراید و پژو عادت دارین و راحتی را نهایتا رانندگی با پرشیا میدونید که اگر اینجوریه باید بهتون بگم که : با مدعی مگویید اسرار عشق و مستی تا بی خبر بمیرد در درد خود پرستی 4. آیا کره از ابتدا کره بود؟ اونا هم از همین جایی که چین هست شروع به کار کردن حالا اینکه ما در ایران همون کپی کاری را هم درست انجام نمیدیم بماند 5. خدمتتون عرض کنم که همین کارخانه گریت وال همین ماشین را داره توی اوکراین ، روسیه ، بلغارستان تولید میکنه و میفروشه با همین آپشنها 6. میدونستی که سیستم ترمز و سیستم کنترلش ساخت شرکت بوش است؟ 7. میدونی که موتورش کم مصرفه و بی صدا ؟ 8. تا حالا توی ماشینی نشسته ای که در حالت سکون وقتی روشنه متوجه نمیشی که روشنه ؟ 9. تا حالا شده یه ماشینی سوار شی که به هرکی میرسی کلی بپرسه چیه و آخر سر بهت بگه کره ایه و تو بگی نه چینیه؟ 10. تا حالا شده با سرعت بالا رانندگی کنی و صدای ضبط ماشینت را کم کنی که از صدای هوایی که داری دلش را میشکافی لذت ببری یا همیشه صدای ضبط را بلند میکنی که صداهای اضافی را نشنوی و هزاران چیز دیگه که به جرات میگم تجربشون نکردی و ذائقت عادت کرده به تولیدات بی کیفیت داخلی، فکر میکنی پرشیا وقتی که داشبوردش عوض میشه کلا خیلی ماشین میشه نگو که ماشین گرون داری و سوار میشی که باور نمیکنم چون اونی که ماشین گرون سوار میشه هیچوقت اینجوری حرف نمیزنه
آقا رضا واقعا زیبا سخن گفتی اونی که اومده نوشته آشغاله بعد گفت چرا میگی آشغال میگه چون چینیه . واقعا متاسفم برای مردمی که فکر نمی کنند قبل از حرف زدن و رو هوا یه چیزی میگن که گفته باشن واقعا تک تک جملاتت به دلم نشست اونجا که تو ماشین نشستی و اصلا معلوم نیست ماشین روشنه : یه بار تو صف پمپ بنزین بودیم من یهو حرکت کردم کسی که کنارم بود گفت لامصب مگه ماشین روشن بود ؟؟؟؟!!! و بگذریم از چند باری که خودمم متوجه نشدم ماشین روشنه و استارت زدم دوباره حالا باز این چیزهایی که شما گفتی همه خوبی هاش نیست نمی خوایم بگیم و نخواهیم گفت که ولیکس هیچ عیب و نقصی نداره و چون سوارش هستیم متعصبانه فقط تعریف کنیم ولی دیگه انتظار بدگویی بی دلیل از کسی که تو عمرش حتی یه بار هم سوارش نشده نداریم
دوستان سلام خواهشا دوستانی که از این ماشین هیچ اطلاعی ندارند مطلب ننویسند بنده حدود 9ماه این ماشینو دارم و ازش خیلی راضی هستم و اصلا لیفان و ام وی ام وحتی جک با این محصول قابل مقایسه نیست من خیلی از جاده ای کشور با این ماشین مسافرت رفتم از گردنه و جاده کوهستانی تا کویر و کوه من مسیر کویر جندق که از اردکان یزد به دامغان متصل میشه تو تابستان سال گذشته عبور کردم اصلا مشکلی ندشت و جاده هراز و گردنه استهبان رو هم رفتم عالی بود ضمن ماشین نرم و جاداری میباشد
سلام باید درمورد جک جی 5 که رقیب اصلی این ماشین است بگویم که من یکی از دوستانم پدرش جک j5 داشتند و از تقریبا راضی بودند ولی می گفتند وزنش سنگین هست و تو سربالایی ها یک مقدار کم می آورد ولی حتی خودشون هم قبول کردند که ولیکس تیز تر هست ،حتی من دو سه جا خوندم که هم جک جی 5 داشتند و هم ولیکس ولی از ولیکس بیشتر راضی بودند . ولی باید گفت برای بعضی ها دنده اتوماتیک بهتره و برای بعضی دنده ای اما بیشتر مردم به نظر می آید که دنده اتوماتیک رو بیشتر می پسندند همچنین تقریبا تبلیغات کمی متوسط خودروسازی راین در رابطه با ولیکس مردم را با این ماشین به خوبی آشنا نکرده است.
سامورایی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴مصرف سوختش خوبه ولی در کل اشغاله
احسان(احسان سابق)
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴از کجا میدونی اشغاله؟
AlirezaF12
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴چون چینیه
احمدرضا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴عجب استدلال قوی ای. کاملاً قانع شدم!!
سجاد
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴احتمالا “سامورایی” نماینده یکی از خودروسازان داخلی هستش . . .
چون شرکت سازنده این به قول شما “آشغال” به اروپا راه پیدا کرده و بزودی راهی امریکا میشه . . .
البته نه مثل خودروسازان ما که با کلی آپشن و خدمات و قیمت نصف قیمت داخلی و با فروش چند صد دستگاه به کشورهای عقب افتاده و کوچک ادعای “صادرات” دارن .
سعید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴آشغال اونه که تو سطل آشغاله،اسم این وسیله ماشینه
Milad
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴بعضیا طوری از بنجلیات چینی دفاع میکنن که اگر تو دادگاهی محکوم میشدن از خودشون اونطور دفاع نمیکردن…اینم طنز روزگاره….به قول معروف از ماست که برماست….جنس چینی=آشغال
سام
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴میلاد جان
شما اگه انصاف داشته باشی و نگاهی دقیق به روند کالای چینی بندازیمتوجه میشی که ، همونطور که خودت هم گفتی .. از ماست که بر ماست .. بله … !؟
تاجرهای ایرانی برای سود بیشتر سفارشاتی که به چین میدن بر اساس سود بیشتر و ظاهر فریبنده کالاست .چین کشوریه که به سرعت رو به پیشرفته و تمام دنیا رو در اختیار داره میگیره . و از هر نوع کالا با هر کیفیتی که سفارش دهنده بخواد تولید میکنه .
مشکل از استاندارد و تاجرهای ما هستند که برای مصرف کننده ارزشی قائل نیستند . وگر نه چین فقط بنا به سفارشاتش تولید میکنه .
علیرضا ستایش
۱۱ تیر ۱۳۹۴ببین مهندس چین داره این ماشین رو به اروپا میفرسته بعد من و تو ی ایرانی فرش که صادرات جدوابادی ما بود رو هم باخت دادایم من باافتخار میگم این ماشین رو دارم باهاش حال میکنم ودرضمن اینکه اسپورتیج دارم اگه این ماسین رو قبل از اسپورتیج میشناختم پول بالای اسپورتیج نمیدادم توجه کنید نمیخوام بگم اسپورتیج یده نه لیکن سواری این ولیکس وانتظاری که من از ماشین دارم این بقول تو چینی داره به من میده با یک سوم قیمت اون کره ای
محمد ع - تهران
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴مرد مومن درست صحبت کن آشغال چیه وقتی سوار نشدی یا نداری حق اظهار نظر نداری متوجه شدی؟
Milad
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴از نظر […]شما مشعوف شدم…در مورد کالای چینی همچنان میگم آشغاله کسی هم این حق رو نداره و نمیتونه نظرش رو بهم تحمیل کنه همونطور که سایت چینی پرست پدال این حق رو نداره افکار عمومی رو متمایل کنه به سمت بنجلیات چینی….آقا چند گرفتین خداییش؟ارزششو داره یا نه؟
حامد.س.61
۱۴ تیر ۱۳۹۴جناب عالی در زندگیت چیزی غیر از کره ای و چینی داری؟ همه وسایل درجه یک دیجیتال و برقی که چینی هستند یا تحت لیسانس در چین تولید میشن!! اکثر خودروهای مطرح دنیا در چین مونتاژ میشن توسط شرکت های کاملا چینی مثل شانگهای موتور و دانگ فنگ و غیره….
پس بحث اعمال فشار برای قبولوندن نظر به شما نیست من هیوندای و مزدا و مگان داشتم خوب بودن ولی نه اینقدر که سه برابر این پول بدی و خدمات و قطعاتش عین همین افتضاح باشه.
ماشین با کیفیتی هست نگفتم ام وی ام خوبه چون آشغالها یا لیفان که پلاستیک خالیه ولی میگم جک و گریت وال تو این رنج قیمتی معقولن
داوود
۱۹ شهریور ۱۴۰۳این ماشین بی نظیره .پس چرت نگو
محمد ع - تهران
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴الان این همه آدمی که لایک کردن واقعا یه ولیکس رو توی عمرشون از نزدیک سوار شدن یا استفاده کردن؟ واقعا مملکت و مردمان جالبی داریم ما
احسان(احسان سابق)
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴باید با ریو و تیبا مقایسه بشه که هم قدرتش و هم مصرف سوختش از این دو بهتره.تا حالا کسی ندیدم از اینا داشته باشه و تا سوار نشم و نمی تونم نظر بدم
سارا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴توی هر سایتی بررسی کردن بدرد نخور بوده … یکی از بچه ها داشت میگفت توی سربالایی خیلی تحت فشاره … در کل راضی نبود …
این مقاله ها رو یه نفر متخصص بخونه بعد اجازه چاب بدن ! آقا ایموبلایزر مگه قراره صدا داشته باشه ؟ رنگ داشبورد همه ی ماشین های ارزون مثل این هست قسمت چشمنوازش کجاست ؟
علي
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴موافقم نویسندش خیلی سوتی داده ، نوشته موتورش ۱ لیتری به حجم ۱۴۹۷… من تا اینا دیدم ترجیح دادم بقیشا نخونم
محسن
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴علی جان واضحه که اشتباه تایپیه
این دیگه گیر بیخودیه!!
hossein
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴بله دقیقا ایموبلایزر باید صدا داشته باشه.حالا چه با صدای بوق ماشین چه با آژیر جدا.
زیبایی و چشم نوازی هم کاملا سلیقه ایه لطفا بی تعصب صحبت کنید.من این ماشینو روندم واقعا ماشین خوبیه و یه چرخش می ارزه به ایرانی ها
علیرضا ستایش
۱۱ تیر ۱۳۹۴سارا خانم اتفاقا تو سربالایی ماشین خوبیه اگه میخواستی ایراد هم بگیر یه ایراد دیگه میگرفتی شما باید غلق رانندگی این ماشین رو بلد باشی بعد ببین تو سربالایی چکار میکنه ضمنا موتور این ماشین تقلید کامل کامل از تویوتاست من ندیدم تویوتا بگن تو سربالایی خواری میکشه
حامد.س.61
۱۴ تیر ۱۳۹۴کدوم سایت بررسی کرده من که دارم توی سربالایی که کم شتاب هست ولی نه تحت فشار در ضمن الان 5000 باهاش رفتم یه سفر 2700 کیلومتری تا شمال و برگشت واقعاً نرم و بی صداست کمی تنبل اونم داره بهتر میشه از سرویس 5000 خیلی شیر شده ولی نسبت وزن و توانش میگه باید تنبل باشه.
نظرات ملت درباره جک جی5 هم خیلی جالب بود اون اوایل طرف مینودشت تو سربالایی راه نمیره و از این حرفها کاری با کیفیت پایینترش ندارم ولی یواش یواش معلوم شد ملتی که پولشون با 55 تومن رسیده به جی5 اصلا قواعد روندن با اوتوماتیک رو بلد نیستن یه کم راهنمایی کردیم اومدن نوشتن چه جالب مشکل از دنده عوض کردن و رانندگی ما بوده…خلاصه این ماشین روی دور 4000 بالاترین توان رو آزاد میکنه اونی که کم آورده بلد نیست رانندگی اصولی در صورت شناخت خودرو هست نه دنده عوض کردن تند تند
رضا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴جفتشون زیاد به درد نمیخورن مثل لیفان 620 من توی این رنج ماشین ها جیلی رو به همه پیشنهاد میکنم چون واقعا ماشین های چینی این روز ها بازارو شلوغ کردن واقعا جیلی از بین این ها بهترینه چون جواب پس داده این ماشین از هرکی هم که پرسیدم به جز خودم که میگم خوبه همه راضی بودن گول قیافه ماشین های چینی رو نخورین.
علیرضا ستایش
۱۱ تیر ۱۳۹۴اتفاقا اقارضا جیلی نداری که نمیدونی من تو سربالایی حاجی اباد بندرعباس بادوچشمم دیدم پراید با چهار نفر سرنشین از جیلی جلو زد علی الخصوص مدل نودویک ونوددو
حامد.س.61
۱۴ تیر ۱۳۹۴از کی به 50 تومن میگن توی یه رنج با 75 تومن؟؟؟
رضا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴دیوار خوب چیه عزیز من؟!! دیوار بزرگ درسته که اشاره به دیوار بزرگ باستانی چین داره.
لانتا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴یکى از دوستام ولکس داره که ازش راضى هستش ولى خوبه اصلا بازار دست دوم خوبى نداره دوست مجبور شده با قىمت پایىن تر به یه نمایشگاه بفروشه بد یک ماه من از پىش نمایشگاه رد شدم هنوز ماشىن تو نمایشگاه فروش نرفته بود نسبت به ماشىن هاى دىگه زىاد بازار خوبى نداره که خودش یه مشکل بزرگه ¡
حامد.س.61
۱۵ مرداد ۱۳۹۴واقعیت بدی درباره اغلب چینی ها حتی خوب هایی مثل ولیکس…
امین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴چقدر بعضی دوستان با تعصب مخالفت کردند با این مقاله!!!
این مقاله برداشت یا شاید تجربه یکی از دوستانمونه
درست نیست اینطور برخورد کنیم
در کل باید گفت محصولات کرمان (راین. بم و … ) از سایپا و ایران خودرو هم متنوعتره و هم با دوام تر
همین که این مجموعه صنعتی تونسته بازار اتومبیل رو کمی از کسل کنندگی خارج کنه جای شکرش باقیه
حالا وقتی آئودی وارد شد با قیمت مستضعفی ما هم حرفی نداریم A4 و A6 رو تجربه کنیم !
امیر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴شبیهسازی مدلهای کمپانیهای بزرگ توسط گریت وال احراز شده پس یعنی شما میتوانید یک تویوتا داشته باشید با قیمتی کمتر و تنها با برندی ضعیفتر! یا مثلاً فیات با برند چینی برانید!
اتفاقی که در مورد کمپانیهای سامسونگ و اپل هم افتاد! و بعد از محکوم شدن سامسونگ به کپیبرداری فروشش بیشتر شد!
با این جمله کاملا موافقم
چون ولیکس یک کپی بی نقص و بسیار با کیفیت از تویوتا یاریس هست و در این مورد کسانی که این خودرو رو ندارند و ندیدند نظرشون اهمیت و اعتباری نداره. بلکه کسانی که داشتند یا دارند و به طور ملموس کیفیت این خودرو رو دیدند نظرشون مهمه.
علیرضا ستایش
۱۱ تیر ۱۳۹۴امیر درست میگی من تو چندتا کامنت جلوتر راجع به موتور ولیکس و کیفیت سواریش در کامنتهای متفاوت گفتم باتو موافقم اولا انصافا رانندگیش باحاله ثانیا مثل اینکه گوشی سامسونگ کار گوشی اپل رو میکنه با یک چهارم قیمت ولی باهمون آپشنها و کیفیت پس خیلی هم خوبه
محمدرضا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴این تبلیغ گرت وال بود یابررسی
پدال جان سعی کن کاملا تخصصی بمونی داری غیر حرفه ای عمل میکنی
سعید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴چقدر نیش و کنایه تو این مطلب بود :D
BMW7
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ما هر وقت اسم چین میاد میگیم آخ واخ،به درد نخوره،اشغاله،ولی در حقیقت چین از اون کشورهاییه ک هر چقد پول بدی اش میخوری و این بستگی به شریک ایرانیش و مسائل پشت پرده ای ک بین این دو اتفاق افتاده داره،من از نزدیک دیدمش و بنظر میاد برا دو سه سالی بدون استهلاک و خوب جواب بده
فرهاد
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴دوست من ازسال 91 اتوماتش (با گیربکسCVT )را دارد . باورکنیدیکبار پشت این ماشین بنشینید متوجه خوبی و راحتی اون خواهید شد. اینقدر سمند و 405 و ال نود وپراید به خورد ما دادن عادت کردیم . مثل یک زندانی که وقتی از زندان بیرونش میکنند دلش برای سلولش تنگ میشه . و یک کلمه هم یاد گرفتیم بگییم آشغاله چون چینیه .چه منطق محکمی ! جهت اطلاع دوستان بزودی هم با گیربکس AMT میاد . نمونه را درنمایندگی مرکزی خ مطهری گذاشتند با داشبورد جدید و بسیار زیبا میتونید ببینید .
امیر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام
من هر جا خوندم و دیدم از ولیکس تعریف کردند و می گفتند ازش راضی هستند. به نظر من جیلی با قیمت 87 میلیون یا در این محدوده زیاد ارزش خرید نداره چونکه ماشین های بسیار بسیار بهتری در آن رده قرار دارند. و به نظر می آید اینقدر بعضیا از جیلی تعریف کردند که قیمتش از 60 میلیون (تقریبا)
به 80 میلیون رسید و در بعضی موارد تعریف آن ها سطحی بوده است . ولی درکل به ندرت یا خیلی خیلی کم دیدم که کسی از ولیکس اشکالی زیادی بگیره و اکثرا راضی بودند . وقتی جایگزین ماشین باکیفیتی مثل هیوندای آوانته می شود معلومه که …
یه پسر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴کاملا موافقم ؛ جیلی ماشین خوبی هس اما در موردش جو روانی درست شد که باعث قیمت غیر منطقیش شد
یکی از علت های حباب قیمتش هم تاخیر تو تحویلش بود که باعث شد اول تو بازار بعد از طرف نمایندگی یه افزایش عجیب داشته باشه در صورتی که قیمت جهانیش 12000 دلاره
احمدرضا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴تب جیلی یک مقدار داره میخوابه. اینطور که از ظاهر امر بر میاد ( به طور مثال عدم فروش کامل خودروهای مدل 2014 جیلی تا کنون) مثل قبل دیگه طرفدار نداره. برخی ها هم خریدند دیدم که فروختند یا دارند میفروشند و خودروی دیگه ای میخرند ( عمدتاً بسترن یا جک اس 5). به هر حال جیلی وقتی ارایه شد که توی بازه قیمتیش تنوع کمی بین صفرکیلومتر ها بود اینطور شد که ازش استقبال خیلی خوبی شد ( به طور واضح میشد این استقبال نسبتاً بالا رو توی خیابان ها و همچنین با توجه به تاخیر های عجیب و غریب شرکت در پلاک کردن خودروها دید). ولی توی همین یکسال چند خودروی متنوع به بازار وارد شده مثل سراتو، جک اس 5 و بسترن که کار جیلی برای ادامه کار سخت شد. البته به شخصه معتقدم که جیلی در مقایسه با رقبا خودروی بدی نیست مشکلاتی داره ولی خودروی بی مشکل هم مگه هست ؟ ولی به نظر میرسه که کسانی که به برند یا ظاهر و البته هندلینگ خوب خودرو اهمیت میدن کم و بیش از این خودرو دور شدند و سمت رقبا رفتند ( دوستداران برند عمدتاً به سمت سراتو مونتاژ ، دوستداران ظاهر و البته در کنار آپشنهای رنگارنگ به سمت جک اس 5 ، و دوستداران نرمی و هندلینگ خوب البته در کنار ظاهر و امکانات قابل قبول عمدتاً به سمت بسترن)
علیرضا ستایش
۱۱ تیر ۱۳۹۴اولا اگه قراره ۸۰میلیون بدیم جیلی بخریم زیر ده تومن قرض بریم و ام جی بگیریم خیلی بهتره اما ولیکس دمش گرم یه دونه ست از پجو نه پژو و از ال نود بی قواره که خیلی خیلی سره اقلا مصرف سوختش اپشنهاش خیلی بهتر و جدیدتره
یه پسر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴با وجود اینکه تعریف کیفیتش رو شنیدم
والا چندان تو دل برو نیس
هر چند این سلیقه ی منه اما با توجه به قیمتش جک جی 5 اتومات بهتره
navid
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴در مورد سیستم تعلیق و هندلینگ ماشین، نرمی یا سختی فنرش کسی نظری نداره؟
علیرضا ستایش
۱۱ تیر ۱۳۹۴حرف نداره زیربندش و جلو بندیش بخر خداوکیلی خیرش رو میبینی
حمزه
۱۴ تیر ۱۳۹۴من دارم خیلی خوبه شک نکن
Abbas
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام به دوستان عزیز . ماشین فقط آلمان
حامد.س.61
۱۴ تیر ۱۳۹۴بگو پول یعنی بالای 250 میلیون دیگه…الان نیاز بنویسی دست دوم آلمانی میارزه که مثل اینه بگی من سیب فرانسوی گاز زده یکی دیگه رو میخورم ولی سیب زرد درخت های خودمون مزه نداره…
یاس
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان فارغ از تمامی نظرات شما باید به صورت حرفه ای بحث کرد.
اگر از لحاظ جهانی بخواهیم بحث کنیم ماشینی با سطح کیفی نه چندان خوب طرف هستیم ولی برای شرکت چری و میزان فروشی که من اطلاع کافی از اون ندارم ماشین خوبی هست.
از لحاظ کشور مثل ایران که صنایع خودروسازی اون توی سال 60 متوقف شده و هیچ پیشرفتی نداشته کاملا خودرو خوب و متفاوتی هست.متاسفانه توی ایران بعد از دهه 80 که تولیدات نظیر 405 و پارس با کمک پژو تولید شد تا سال 93 هیچ تغییری توی خودرو داده نشده حتی یه پیچ کم شده ولی اضافه نشده برای خودروسازی چینی این بهتر کاری بوده و کرده بعد از یکسال حداقل روی محصولش کار کرده و بنظر بهتر شده است ولی پارس چطور.
مرسی از راین که بازار نسبت خوبی و ترسی برای خودروسازی داخلی ایجاد کرده که حداقلی سرو دستی به روی خودرو شون بکشن
حجت
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ما این خودرو رو داشتیم در کل ماشین خوبیه
مصرف سوختش مناسب بود ودر کل ماشین خو ش دستی بود
ولی به خاطر نبود قطعات فروختیمش.
milad
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴اقا مجبوریم ماشین چینی بخریم بخاطر تنوع میگم…ماشین درست و حسابی که گرونه حتی ماشین کره ای..ماشین های ایرانی که هم کیفیت پایین هم 20 سال هر کدومشون دارن تولید میشن…تکراری
علی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان باور کنید من تعصبی نسبت به این ماشین ندارم . بابام هم پژو 405 داره هم ولیکس که البته منم همیشه با هردو ماشین رانندگی میکنم ، اما ولکس کجا 405 کجا ؟
ولیکس فرمون بسیار نرم ، تعویض دنده بسیار نرم ، موتور خیلی نرمه ، کولرش از 405 خیلی قویتره ، سامانه صوتیش که حرف نداره ( پژو 405 دوتا باند به زور داره که این دوباند کیفیت زیادی ندارن ولی باند های ولیکس حرف نداره ) .
خب پژو 405 دید عقبش از ولیکس بیشتره ولی ولیکس دید عقبش کمه این ایراد رو هم من و هم بابام حس کردیم . بنظر من کلا پژو 405 بره بمیره
ولیکس مصرف سوختش من خودم حساب کردم صدی 6 تو جاده خارج از شهرمیسوزونه که عالیه ولی پژو حدودا 8الی 9 میسوزونه
یکی دیگه از ایراد های ولیکس تک سوز بودنشه که برای ما خیلی حس میشه چون 405 دوگانس ولی با مصرف کمش خیلی خوبه .
ولیکس تا یکی دو ماه اول شتابش کم و همچنین قدرتش ولی وقتی از دو ماه میگذره واقعا عالی عمل میکنه ، طوری تغییر میکنه که فکر میکنی موتور ماشین عوض شده و قوی تر روشه .
در اتاق ولیکس صدایی نمیاد اما وقتی داخل پژو 405 میشینی انگار تراکتور سوار شدی .
ولیکس از نظر تعداد نمایندگی مشکل داره ، مثلا من شهر ملایرم ولی فقط مرکز استان که همدانه نمایندگیشو داره .
راستی من تا حالا با این ماشین در کمربندی شهرمون 150Km/h سرعت رفتم که انگار خودرو داشت 50 Km/h سرعت میرفت ، اینو میگم که باورتون بشه که خیلی نرمه ولی پژو 405 فاجعس . من با ایران خودرو دشمنی ندارم و هرچیزی که تجربه کرده بودم رو نوشتم .
در آخر هم از دوستان خواهش میکنم که اگه سوار این ماشین نشدن هیچ نظری ندن چون فردای قیامت باید جواب پس بدید ، وقتی درباره یه وسیله که استفاده نکردی نظر میدی مث این میمونه که شهادت دروغ بدی .
خدانگهدار همتون
احمدرضا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴توی نهاوند هم ظاهراً نمایندگی داره که شاید به شما نزدیکتر از همدان باشه. راستی هم استانی کجای ملایر تونستی 150 تا بری ؟؟!! بلوار کریم خان ؟ چون منم چند هفته پیش از اونجا رد میشدم حواسم نبود یک دفعه دیدم ناخواسته 130 تا سرعت دارم (البته من ولکس ندارم و آشنایی هم باهاش ندارم با 206 چنین سرعتی داشتم)
علی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴بله ، کریم خان 150 تا رفتم . سرعت خیلی حال میده
مجتبی(ساروی)
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴علی اقا امشب خواب دیدم سر پل صراط رو سبیل ماره دارم شاد و خندان میرم سمت حوری ها اونام دستاشون دراز کردن تارفتم دست یکیشونو بگیرم یه دفعه یه گروهی منو کشیدن پایین و هی دارن بهم بد و بیراه میگن ولی هرچی گوش میدادم متوجه نمیشدم اقا سرت رو درد نیارم کاشف به عمل اومد اقایون اعضای هیت مدیره ی ولیکس هستن بچه های دیوار بزرگ خودمون که چون من تو دنیا نظر مثبتی به چینی های مظلوم با کیفیت در حد تویوتا نداشتم و هر جا نشستم بد شون گفتم حالا باید جواب پس بدم هرچی میگم اقا پدرتون خوب مادرتون خوب دست بردار نبودن که نبودن درهمین اوضاع و احوال بودیم که ناگهان از دور….. ادامه ی این داستان درترجمه بعدی سام از یک …..چینی که به ما زورچپان شده خواهید خواند عزیزای من حالا برید بخابید شاید خواب یه فراری چینی ببینید
علی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴مسخره کردن کار خوبی نیست . شما ولیکس داری ؟
محمد ع - تهران
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴شما شب ها توی آب خیارشور می خوابی؟
حرف دوستمون دقیقا اعتقاد من هم هست
علیرضا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ماشین خوبیه. ایراد خاصی نداره. اما با توجه به جمیع جوانب توی این رنج قیمت بین چینی ها اول لیفان 620 بعد ولکس c30 و بعد جک j5 دنده ای.
احمدرضا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴چند باری از دور این ماشینو دیدم چون خیلی آشنایی نداشتم اول فکر کردم که از این ماشینهای لوکس بالای صد میلیونه. بعداً تحقیق کردم دیدم زیر 50 میلیون قیمت داره. ظاهرش که انصافاً قشنگه ولی از نظر امکانات در همون حد نهایت 50 میلیونه. رقیب جک و لیفان و ام وی ام میشه. یک مقدار توی ایران ناشناخته است برای کسی که بخواد زود به زود عوض کنه یک مقدار خریدش ریسک داره. جک و لیفان و ام وی ام الان توی این رده جا افتادند و کار برای ماشینهای دیگه چینی برای رقابت سخته.
مجتبی(ساروی)
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴راستی یاد رفت بگم شما ظاهرا ادبیات دبیرستان رو خوب نخوندین اونجا که میگه
ناتاناییل بکوش عظمت در نگاه تو باشد نه در چینی ای که به ان مینگری
بازم شب خوش
فرشاد
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴مقایسه این ماشین با 405 که اصلا منظقی نیست.این ماشین نمونه ی دنده دستی رو الان تو همین سایت پدال نوشته 51 میلیون.بعد شما با 30 تومن 405 مقایسه میکنید و به این نتیجه میرسید این بهتره؟
خب با هم قیمتاش مقایسه کنید.ینی بقیه چینی های موجود که هم قیمت این هستن.
علیرضا ستایش
۱۱ تیر ۱۳۹۴اتفاقا مقایسه ی درستیه چون هردو سدان متوسطند و خانوادگی هردو تو رنج هزارو پانصد تا هزارو هشتصد سی سی هستند اما اما اون پژو کلنگی کجا و این ولیکس کجا از نظر نرمی رانندگی و اپشن و کلاس و ….
interceptor
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴این خودرو چه از نظر نمای بیرونی و چه تزئینات داخلی هماهنگ و چهره ای جذاب داره، ولی آپشن های زیادی نداره، توی شهر ما(بروجرد) قبلن اصلن نبود ولی چنتایی جدید دیده می شن. به نظرم در حد لیفان هست ولی قیمتش بالاست و ضعف خدمات شدیدی داره و مخصوصن برای ما که فقط مرکز به اصطلاح استان داره و من هم چون دوست نداشتنم اوجا برم همش لنگ نمایندگی هاش باشم پژو 206 وی8 رو خریدم و تا حالا که راضی بودم ولی این دیگه اصلن آپشن(تو بگو یکی!) نداره، دلم می سوزه برای شرکتی که با این سابقه از پس نصب یک سانروف برنمیاد و این هیچی بقیه آپشن های فابریک شرکت سازنده رو هم باز کرده.
بنده خدا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام.یه جور حرف میزنین انگار 405 تو سربالایی زار نمیزنه….یا پارس و سمند…الان سورن ای ال ایکس توش بری انگار پلاستیک کهنه واسه داشبوردش استفاده کردن…من اگه داشتم میگرفتمش…چون داخلی ها هم چینی ان…داری برو تیبا2 بگیر یا 206 بگیر که فقط ظاهر206 داره…فقط جک غولکش
محمد ع - تهران
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴از دوستان خواهش می کنم قضاوت بی خود نکنن
بنده از سال 91 این ماشین رو دارم و خدا رو شکر بسیار راضی هستم و هنوز هم خودرویی ندیدم که توی رنج قیمت خودش بگم کاش اون رو خریده بودم و حتی یک لحظه هم پشیمان نشدم
رضا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام به دوستان عزیزم
سر سخنم با مخالفین این خودرو هست
1. آیا شما که با این قاطعیت میگید آشغاله سوار شدین (حتی واسه امتحان)؟
2. آیا شما ماشینی توی این رنج قیمت با کیفیت بالاتر میتونید پیشنهاد کنید؟
3. آیا به غیر از ایران خودرو و سایپا از محصولات دیگر خودرو سازان استفاده کرده اید؟
شا ید هم فقط به رانندگی با پراید و پژو عادت دارین و راحتی را نهایتا رانندگی با پرشیا میدونید که اگر اینجوریه باید بهتون بگم که :
با مدعی مگویید اسرار عشق و مستی
تا بی خبر بمیرد در درد خود پرستی
4. آیا کره از ابتدا کره بود؟ اونا هم از همین جایی که چین هست شروع به کار کردن حالا اینکه ما در ایران همون کپی کاری را هم درست انجام نمیدیم بماند
5. خدمتتون عرض کنم که همین کارخانه گریت وال همین ماشین را داره توی اوکراین ، روسیه ، بلغارستان تولید میکنه و میفروشه با همین آپشنها
6. میدونستی که سیستم ترمز و سیستم کنترلش ساخت شرکت بوش است؟
7. میدونی که موتورش کم مصرفه و بی صدا ؟
8. تا حالا توی ماشینی نشسته ای که در حالت سکون وقتی روشنه متوجه نمیشی که روشنه ؟
9. تا حالا شده یه ماشینی سوار شی که به هرکی میرسی کلی بپرسه چیه و آخر سر بهت بگه کره ایه و تو بگی نه چینیه؟
10. تا حالا شده با سرعت بالا رانندگی کنی و صدای ضبط ماشینت را کم کنی که از صدای هوایی که داری دلش را میشکافی لذت ببری یا همیشه صدای ضبط را بلند میکنی که صداهای اضافی را نشنوی
و هزاران چیز دیگه که به جرات میگم تجربشون نکردی و ذائقت عادت کرده به تولیدات بی کیفیت داخلی، فکر میکنی پرشیا وقتی که داشبوردش عوض میشه کلا خیلی ماشین میشه
نگو که ماشین گرون داری و سوار میشی که باور نمیکنم
چون اونی که ماشین گرون سوار میشه هیچوقت اینجوری حرف نمیزنه
محمد ع - تهران
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴آقا رضا واقعا زیبا سخن گفتی اونی که اومده نوشته آشغاله بعد گفت چرا میگی آشغال میگه چون چینیه . واقعا متاسفم برای مردمی که فکر نمی کنند قبل از حرف زدن و رو هوا یه چیزی میگن که گفته باشن
واقعا تک تک جملاتت به دلم نشست
اونجا که تو ماشین نشستی و اصلا معلوم نیست ماشین روشنه : یه بار تو صف پمپ بنزین بودیم من یهو حرکت کردم کسی که کنارم بود گفت لامصب مگه ماشین روشن بود ؟؟؟؟!!! و بگذریم از چند باری که خودمم متوجه نشدم ماشین روشنه و استارت زدم دوباره
حالا باز این چیزهایی که شما گفتی همه خوبی هاش نیست
نمی خوایم بگیم و نخواهیم گفت که ولیکس هیچ عیب و نقصی نداره و چون سوارش هستیم متعصبانه فقط تعریف کنیم ولی دیگه انتظار بدگویی بی دلیل از کسی که تو عمرش حتی یه بار هم سوارش نشده نداریم
علیرضا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان سلام
خواهشا دوستانی که از این ماشین هیچ اطلاعی ندارند مطلب ننویسند بنده حدود 9ماه این ماشینو دارم و ازش خیلی راضی هستم و اصلا لیفان و ام وی ام وحتی جک با این محصول قابل مقایسه نیست
من خیلی از جاده ای کشور با این ماشین مسافرت رفتم از گردنه و جاده کوهستانی تا کویر و کوه
من مسیر کویر جندق که از اردکان یزد به دامغان متصل میشه تو تابستان سال گذشته عبور کردم اصلا مشکلی ندشت و جاده هراز و گردنه استهبان رو هم رفتم عالی بود
ضمن ماشین نرم و جاداری میباشد
amir
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام
باید درمورد جک جی 5 که رقیب اصلی این ماشین است بگویم که من یکی از دوستانم پدرش جک j5 داشتند و از تقریبا راضی بودند ولی می گفتند وزنش سنگین هست و تو سربالایی ها یک مقدار کم می آورد ولی حتی خودشون هم قبول کردند که ولیکس تیز تر هست ،حتی من دو سه جا خوندم که هم جک جی 5 داشتند و هم ولیکس ولی از ولیکس بیشتر راضی بودند . ولی باید گفت برای بعضی ها دنده اتوماتیک بهتره و برای بعضی دنده ای اما بیشتر مردم به نظر می آید که دنده اتوماتیک رو بیشتر می پسندند همچنین تقریبا تبلیغات کمی متوسط خودروسازی راین در رابطه با ولیکس مردم را با این ماشین به خوبی آشنا نکرده است.