خودروهای چینی

نِتا یوریکا 03 کانسپت، رقیبی ناشناخته و غیرمحتمل برای تسلا مدل 3

چینی‌ها بیش از هر کشور دیگری دارای برندهای خودرویی تولید کننده محصولات الکتریکی بوده و جدیدترین آن‌ها نیز با نام نِتا Neta پدیدار شده است. این شرکت که زیر چتر حمایتی هوزون اتو قرار دارد از کانسپتی برجسته با نام یوریکا ۰۳ رونمایی کرده است.

این کانسپت که هم‌اکنون در نمایشگاه پکن ۲۰۲۰ حضور دارد به منظور پیش‌نمایش یک سدان الکتریکی میان رده تولید شده و رقیبی برای Xpeng P7 و تسلا مدل ۳ خواهد بود. باید اذعان کرد یوریکا ۰۳ طراحی برجسته‌تر و نرم‌تری نسبت به دو خودروی یاد شده دارد.

در بخش جلو چراغ‌های LED و دیلایت هایی را می‌بینیم که شکل Y افقی را تداعی کرده‌اند. این چراغ‌ها در بخش میانی به حرف بزرگ و نورانی V می‌رسند. این کانسپت همچنین از جلوپنجره‌ای کوچک با نوشته یوریکا ۰۳ سود می‌برد.

در پروفایل جانبی ظاهر کم ارتفاع و نرم خودرو به چشم می‌آید. برای مثال دوربین‌های کوچکی جای آینه‌های مرسوم را گرفته‌اند و رینگ‌های آینده‌نگرانه نیز به منظور بهبود آئرودینامیک خودرو بکار رفته‌اند.

این ظاهر جالب‌توجه در بخش عقب هم دیده می‌شود جایی که چراغ‌هایی گیرا به همراه نوار نورانی LED وجود دارد. به این مجموعه باید چراغ‌ترمز عمودی و اسپویلر کوچک مشابه نمونه بکار رفته در مرسدس-ای ام جی GT 63 S را اضافه کرد.

نتا جزئیات فنی این کانسپت را اعلام نکرده اما گفته که یوریکا ۰۳ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴ ثانیه‌ای و شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری بر پایه تست‌های NEDC دارد. خودروی یاد شده همچنین از سیستم خودران سطح ۴ برخوردار است.

انتظار می‌رود نسخه تولیدی یوریکا ۰۳ در سال ۲۰۲۲ روانه بازار چین شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1327 ديدگاه)

    به جای رقیب باید میگفتن کپی

    موافقم 51
    مخالفم 20
    1. سورنا

      ۱۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      ….. خودتونو با این کپی

      خودت چی داری ؟ همین کپیشم نداری :| بسته دیگه خسته نشدید خودتون ؟؟!

      موافقم 9
      مخالفم 5
  2. (JONATHAN (TESLA

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (302 ديدگاه)

    نمای جانبی و بغل زیبایی داره بر خلاف نمای جلو
    اما هر از راه رسیده رو نباید به نظرم کنار تسلا قرار داد و براش رقیب تراشید
    اروپایی ها هنوز با اون همه سابقه و اعتبار موقع شنیدن اسم تسلا کلاه برمیدارن
    چینی ها که به کنار

    موافقم 16
    مخالفم 50
    1. جمشید

      ۱۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (440 ديدگاه)

      کپی از لوسید ایر

      موافقم 32
      مخالفم 9
  3. حمید

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    خوب دوستان دیگه چی میتونند بگند
    همه دنیا خودشون رو باید عادت بدهند به راندن ماشینلای چینی

    موافقم 17
    مخالفم 41
  4. کافر مقدس

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    از موقعی که یادم میاد چین داره 4تا کانسپت تو بوق و کرنا میکنه تو عمل هنوز دارن جک 1نیم لیتری میزنن

    موافقم 37
    مخالفم 11
  5. علی

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (164 ديدگاه)

    چرا بعضیا زیر پست های ماشین های الکتریکی مثل روانی ها رفتار میکنند؟!
    خوب که چه؟
    ماشین برقی بشه ؟
    خیلی اتفاق مهمیه ؟!
    پس کجا رفت اون همه شعار محافظت از طبیعت ؟!
    من خودم ماشین درون‌سوز را بیش تر دوست دارم ولی خوب راهیه که باید رفت
    ماشین های برقی، اگه تکنولوژی باتری جهش پیدا کنه که دور از انتظار نیست خودرو های برقی به شکل عجیبی پیش رفت میکنند
    فکرش را بکنید باتری خودرو در عرض ۱۰ دقیقه صفر تا ۱۰۰ را پر کنه و بیش از ۱۰۰۰ کلیومتر برد داشته باشه و شتاب های عجیب ۰ تا ۱۰۰ در ۱.۵ ثانیه و…..
    ماشین های که همشون سیستم های خودرران پیش رفته دارند

    موافقم 41
    مخالفم 4
    1. ♤Angus_812♤

      ۱۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      این مردم اگه بدونن ماشینای برقی حتی رو اب و هوای ایران هم تاثیر داره
      عمرا دیگه حرفی از ماشین درون سوز بزنن
      همین زمستون های کوتاه علتش ماشین های درون سوزه
      من خودم عاشق V8 هستم
      ولی وقتی لذت زندگیم فقط بشه اون چه فایده داره
      همیشه از دید ماشین باز نگاه نکنید
      الان یه مسافرت میخوایم بریم میزاریم فصل خنک میریم که یا اخر شهریوره یا اول بهار بقیش گرمه زمستون و پاییز که هم سرده هم مدارس دست پارو میبنده
      بزاید فرزندانمون از زندگی واقعی لذت ببرن دنیا که همش ماشین نیست

      موافقم 34
      مخالفم 2
      1. MAHDI

        ۱۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        فقط 4 درصداز گازهای گلخانه‌ای رو کربن دی اکسید CO2 تشکیل میده، و 95 درصد این گازها بخار آب هستش!!!!
        از طرفی از 4 درصد دی اکسید کربن موجود در جو زمین تنها و تنها 0.2 درصد اون توسط انسان تولید شده و 99.8 درصد از اون رو خوده طبیعت تولید کرده!!!!
        اینطور بگم که هدف پشت این برنامه که انسان دلیل گرمایش زمین هستش کاملا سیاسی هستش که اینجا جای گفتنش نیست.

        موافقم 3
        مخالفم 4
      2. ماکان

        ۱۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (788 ديدگاه)

        سلام . بنده هم ترجیح می دهم که خودروی خودم پلاگین هیبرید یا تمام الکتریکی باشد ، البته جوری هم باشد که از لحاظ برند و مدل و همین طور نسخه و قدرت آنطوری که بیشتر دوست دارم باشد . چون که برای بنده بسیار مهم است که خودرویم تا جایی که امکان دارد آلایندگی کمتری داشته باشد .

        موافقم 2
        مخالفم 2
  6. ارشیاSVJ

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    خوشگله.
    ولی چینیه.
    واین ینی یه چیز که ماهی سی بار باید ببری درستش کنی!!!

    موافقم 43
    مخالفم 22
  7. Elmiraj

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    به راحتی همه رقیب تسلا شدن…و جالبتر اینه که به خودران سطح ۴ هم مجهز هستن…
    .
    به همین راحتی…!!!!

    موافقم 29
    مخالفم 8
  8. مهدی موتورز

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    مدل اس هم شده هایپر کار??

  9. پیمان

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (41 ديدگاه)

    بریم چین ما هم یه ماشین برقی بزنیم

    موافقم 10
    مخالفم 1
  10. مهرداد

    ۱۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (80 ديدگاه)

    یعنی آئودی که از زمان پیدایش خودروهای چینی داره روی ماشین های خودران کار میکنه هنوز تکنولوژی خودران سطح 4 نداره بعد این یهو از زیر بته در اومده با خودران نسل 4 !!!

    موافقم 4
    مخالفم 2
  11. حسن

    ۱۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (304 ديدگاه)

    چقدر شماها حسودین کی میخواین رشد کنید کپیه کپیه راانداختین خوب همون کپی رو تو بساز هیچ ملتی باحسادت بچهگانه به جایی نرسیده

    موافقم 6
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا