خودروهای چینیهاوال

هاوال H2، شاگردی نوپا در کالج کیفیت

مدتی است که در برخی از نشریات چاپی و نیز سایت‌های اینترنتی، آگهی فروش محصولات شرکت هاوال (HAVAL) به تواتر منتشر می‌گردد. این محصولات شامل چهار مدل متفاوت از یکدیگرند و با اسامی همچون H2 (ملانی MELANI) و H6 (دنیراDENIRA) و H8 (وندا – VENDA) و H9 (خوارزم – KHARAZM) به فروش می‌رسند. به همین بهانه و برای آشنایی بیشتر شما خوانندگان عزیز، تصمیم گرفتیم برخی از این مدل‌ها را مورد بررسی خود قرار دهیم. در وهله نخست نیز، کوچک‌ترین آن‌ها یعنی H2 را برگزیده‌ایم.

Haval H2
Haval H2
مدل H2 از جدیدترین محصولات شرکت هاوال به شمار می‌آید و برای نخستین بار، در ماه آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی، به بازارهای جهانی معرفی شد. همان‌طور که خودتان بهتر آگاهید، برند “هاوال” از زیرمجموعه‌های شرکت گریت وال محسوب شده و عمده فعالیتش، به ساخت خودروهای شاسی محدود می‌گردد. امروزه “هاوال” از مستقل‌ترین سازندگان چینی به شمار می‌آید و برخلاف دیگر برندهای چینی که عمدتاً به تکنولوژی‌های ژاپنی، کره‌ای و یا آمریکایی و… متکی هستند، خود به‌تنهایی اقدام به طراحی پلت‌فرم و قوای محرکه محصولات خود می‌نماید. در عین حال، سهمی بزرگ از بازار خودروهای شاسی‌بلند چین هم در اختیار این برند است، به‌گونه‌ای که هاوال H6 چندین سال پیاپی توانسته مقام پرفروش‌ترین شاسی‌بلند بازار چین را از آن خود نماید. هاوال H2 که با پسوند ملانی (MELANI) در کشورمان عرضه می‌گردد، رقیبی مستقیم برای دیگر هم‌قطاران چینی خود، ازجمله جیلی GX7، چری تیگو ۵ و جک S5 به‌حساب می‌آید، گو اینکه کیفیت ساخت و مونتاژ آن یک سر و گردن از تمامی آن‌ها بالاتر بوده و تا اندازه‌ای است که بتواند به راحتی با رقبای قدر کره‌ای و ژاپنی خود نیز به همآوردی و رقابتی تنگاتنگ بپردازد و بازارشان را به نحو جدی تحت تأثیر قرار دهد. البته در این میان، نباید از برچسب قیمتی که نماینده ایرانی این برند برایش تعیین نموده و نیز گارانتی ۷ ساله و ۲۰۰ هزار کیلومتری محصولات هاوال نیز غافل ماند.
Haval H2
Haval H2
حال وقت آن رسیده که به ارزیابی مختصری از این خودرو بپردازیم.
در نمای خارجی، آنچه که بیش از همه در این خودرو جلب نظر می‌کند، جلوپنجره جذاب و خوش‌ترکیب آن است، جلوپنجره‌ای ذوزنقه‌ای شکل که با چهار نوار افقی از جنس کروم تمایز می‌یابد و به اشکال متفاوتی نیز در تمامی شاسی‌بلندهای ساخت هاوال به‌کاررفته و امروزه به عنصری هویت‌بخش برای این برند مبدل شده است. در طرفین جلوپنجره، دو عدد چراغ با طرحی ساده جای گرفته‌اند، ولی این ردیف لامپ‌های LED درون آن‌هاست که رنگ سادگی را از آن‌ها زدوده و نگاه بینندگان را به خود معطوف می‌نماید. مضاف بر آن، دو عدد مه شکن هم در بخش زیرین سپر جلو نصب شده‌اند که پیرامون آن‌ها را حلقه‌ای گرد و از جنس کروم دربر گرفته است. در نمای جانبی هم، یک خط برجسته از گلگیرهای جلو آغاز و پس از عبور از دستگیره درب‌ها به چراغ‌های عقب آن ختم می‌گردد و همین امر در جای خود جلوه‌ای زیبا را برای این بخش از خودرو فراهم و تا حدی نمای آن را به همتای ژاپنی‌اش یعنی میتسوبیشی ASX نزدیک نموده است.
Haval H2
Haval H2
Haval H2
Haval H2
Haval H2
Haval H2
Haval H2
Haval H2
در قسمت عقب، دو عدد چراغ نسبتاً حجیم و در عین حال پر رنگ جای گرفته‌اند که در میان آن‌ها آرم هاوال با ابعادی درشت خودنمایی می‌کند. در عین حال، دو عدد چراغ مه شکن که در طرفین سپرهای عقب جای گرفته‌اند، به همراه دیفیوزری مشکی‌رنگ، تکمیل‌کننده این بخش از خودرو هستند. برخلاف اکثر هم‌وطنان خود، هاوال H2 از سایز متناسبی برای چرخ‌های خود بهره می‌برد و به قولی، چرخ‌های آن در حال شنا کردن در داخل گلگیرها نیستند! البته در این میان، نباید از مونتاژ مثال‌زدنی و کیفیت بسیار خوب رنگ‌آمیزی این خودرو نیز غافل ماند، امری که بیشتر سایت‌های خودرویی بر روی آن تأکید وافری دارند و بی‌شک وجود همین مسئله بر زیبایی بدنه آن تأثیر بسزایی نهاده است. امروزه، هاوال H2 از معدود شاسی‌بلندهای ساخت چین به شمار می‌آید که با بدنه‌ای دو رنگ (سقف و بدنه با رنگ‌های مجزا) عرضه می‌شود. ناگفته نماند که در حال حاضر، تنها کراس اووری که در کشورمان با بدنه دو رنگ عرضه می‌شود “رنو کپچر” است.
Haval H2
Haval H2
Haval H2
Haval H2
با این وجود، طرح بدنه هاوال H2، همانند بسیاری از طرح‌ها خالی از اشکال و ایراد نیست و در این میان، کارشناسان سایت CARNEWSCHINA چین، سایز چراغ عقب این خودرو را کمی بزرگ و نیز رنگ تلق آن را تا حدی پررنگ ارزیابی نمودند و مهم‌تر از همه، به طراحی لوگوی این برند نیز ایراد وارد نموده و از بابت اینکه شرکتی همچون هاوال هنوز نتوانسته است آرم و نشان درخوری را برای تولیدات خود طراحی کند، آن را به باد انتقاد گرفتند.
Haval H2
Haval H2
به‌رغم تمامی نواقص و کاستی‌ها، درمجموع، طرح بدنه هاوال H2 را می‌توان ساده، محافظه‌کارانه و در عین حال عامه‌پسند برشمرد که در عین حال، از المان‌های جذاب هم بی‌بهره نیست و می‌تواند رضایت خاطر بیشتر خریداران خود را تأمین نماید.
Haval H2
Haval H2
کابین این خودرو از طراحی منظم و شسته‌رفته‌ای برخوردار است. پلاستیک‌های براق و نیز قطعات کرومی صیقلی و درخشان در جای‌جای آن به چشم می‌خورند. در میانه داشبورد یک صفحه نمایشگر لمسی با سایزی بزرگ جای گرفته و روی پانل داشبورد و کنار درب‌ها را نیز پلاستیکی نرم با کیفیتی مرغوب پوشانده است. در واقع شرکت هاوال در طراحی کابین و گزینش مواد مورد استفاده در آن، هر آنچه را که در توان داشته رو نموده است؛ و این همان نکته‌ای است که مورد توجه برخی از سایت‌های خودرو در دنیا، ازجمله سایت CARADVISE استرالیا هم قرار گرفته است و کارشناس این سایت، پلاستیک نرم به‌کاررفته در داشبورد این خودرو را در نوع خود بسیار ممتاز و اعلاء ارزیابی نموده است. در مقابل همین کارشناس، کیفیت متوسط پوشش چرمی (سوراخ‌دار) به‌کاررفته در فرمان، خراشیدگی رنگ دستگیره داخلی درب‌ها بر اثر برخورد با ناخن و یا حلقه انگشتر و دستگیره‌های پلاستیکی درب‌های بیرونی را از موارد منفی کیفی در این خودرو برشمرده است، البته با ذکر این نکته که این موارد جزئی هستند و نباید انتظار کیفیتی همچون آئودی را از این خودروی چینی داشت. کارشناسان سایت MOTORING استرالیا نیز، نحوه مونتاژ قطعات و متریال مورد استفاده در کابین این خودرو را در حد و اندازه بهترین رقبای ژاپنی و کره‌ای آن ارزیابی نمودند.
Haval H2 Interior
Haval H2 Interior
گذشته از کیفیت بالا، این کابین یکی از جادارترین و در عین حال، راحت‌ترین صندلی‌ها را در قسمت عقب خود و در این کلاس، ارائه می‌دهد، به‌گونه‌ای که حجم زیادی از فضا جهت جای دادن پاها در این بخش وجود دارد و فضای سقف هم در حدی هست که اشخاصی با قامتی زیر ۱۸۵ سانتی‌متر هم به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانند خود در آن جای دهند. برخلاف فضای جادار کابین، صندوق عقب این خودرو از فضای تنگ و کیپی بهره می‌برد و چندان تناسبی هم با هیبت یک خودروی شاسی‌بلند ندارد. نکته دیگری که در این کابین به چشم می‌خورد سکوت و آرامش درخور آن است، آرامشی که از عایق‌بندی اصولی و مناسب اتاق خبر می‌دهد. از لحاظ تجهیزات رفاهی، این خودرو از تجهیزات زیادی بهره می‌برد که ازجمله می‌توان به سامانه هوشمند ورود بدون کلید با دکمه استارت، سیستم تهویه مطبوع دوگانه و صندلی‌های چرمی و… اشاره نمود.
Haval H2
Haval H2
Haval H2
Haval H2
Haval H2
Haval H2
Haval H2
Haval H2
زیر کاپوت هاوال H2، یک پیشرانه ۴ سیلندر به حجم ۱.۵ لیتر جای گرفته است. این پیشرانه که به سامانه توربوشارژر نیز مجهز می‌باشد از توانی معادل ۱۴۸ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۱۰ نیوتن‌متر برخوردار است. پیشرانه مذکور به همراه گیربکس‌های ۶ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود که نسخه‌های وارداتی به کشورمان از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بهره خواهند برد. سایت MOTORING استرالیا، پیشرانه هاوال H2 را در دورهای زیر ۲۵۰۰ دور در دقیقه، نسخه‌ای سست و بی‌حال ارزیابی نموده است، پیشرانه‌ای که برای سریع رفتن نیاز به فشردن بیش‌ازپیش پدال گاز دارد. اما در مقابل، سایت مذکور، سواری این خودرو را این‌گونه تشریح نموده است: به لحاظ دینامیکی، هاوال H2 خودرویی مأیوس‌کننده نیست. گرچه سواری آن سفت است اما سخت (و آزاردهنده) نیست و به راحتی می‌تواند بیشتر چاله‌ها و حفره‌های بزرگ‌تر سطح جاده را هم به چالش کشد. این خودرو از هندلینگ کاملاً امنی بهره می‌برد و در قیاس با بیشتر همتایان خود ازجمله فورد کوگا، هیوندای توسان، مزدا CX-5 و فولکس‌واگن تیگوآن، نسخه‌ای مطمئن در پیچ‌ها به نظر می‌آید و…
Haval H2 1.5 Turbo
Haval H2 1.5 Turbo
به لحاظ ایمنی، این خودرو ۵ ستاره را از موسسه ایمنی C-NCAP چین دریافت نموده است و به ۶ عدد کیسه هوا نیز مجهز است. علاوه بر آن، سامانه‌های ایمنی متعددی ازجمله ABS،BA،EBD،ESP و SIPS و… در آن به‌کاررفته است. این موارد در کنار یکدیگر، این خودرو در ردیف یکی از ایمن‌ترین کراس‌اوورهای ساخت چین جای می‌دهد.
به لحاظ فروش، هاوال H2 را می‌توان یکی از موفق‌ترین خودروهای شاسی‌بلند در بازار چین برشمرد. طبق واپسین آمار، تنها در سال ۲۰۱۵ میلادی، تعداد ۱۶۸/۵۱۷ دستگاه از این خودرو به فروش رسیده و مقام ششمین شاسی‌بلند پرفروش بازار چین را برایش به ارمغان آورده است.

مشخصات فنی هاوال H2

شناسه موتور: L4 16V DOHC GW4G15B TURBO CHARGE
حجم موتور: ۱۴۹۷ سی‌سی
ضریب تراکم موتور: ۹.۳.۱
شتاب صفر تا صد: ۱۲.۹ ثانیه (نسخه تک دیفرانسیل) – ۱۳.۶ ثانیه (نسخه دو دیفرانسیل)
توان: ۱۴۸ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۱۰ نیوتن‌متر در ۲۲۰۰ الی ۴۵۰۰ دور در دقیقه
مصرف ترکیبی سوخت: ۸.۸ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت (تست سایت MOTORING استرالیا)
نوع کالیپرهای ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
نوع کالیپرهای ترمز عقب: دیسکی
سیستم فنربندی جلو: مستقل، مک‌فرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: مستقل، چند اتصالی (MULTI LINK)
نوع گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک (تیپ ترونیک)
استاندارد آلایندگی: یورو ۵

Haval H2
Haval H2
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۳۵۵/۱۸۱۴/۱۶۹۵ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۵۶۰ میلی‌متر
وزن: ۱۴۹۵ الی ۱۵۷۵ کیلوگرم
سایز تایرهای جلو و عقب: ۲۳۵/۵۵ R 18
فاصله کف خودرو تا سطح زمین: ۱۳۳ میلی‌متر
ظرفیت باک بنزین: ۵۵ لیتر

Haval H2

Haval H2
ایمنی
5 ستاره از موسسه ایمنی C-NCAP چین
6 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)، کیسه هوای به‌کاررفته در این خودرو از نوع دومرحله‌ای است.
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم کمکی ترمز BA))
سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز (EBD)
سیستم کنترل پایداری (ESP)
سامانه ضربه‌گیر کناری (SIPS): این سامانه که عمدتاً در خودروهای ساخت کمپانی ولو به کار می‌رود، ساختارهای کناری درب خودرو را دربر می‌گیرد و ترکیبی از فولاد بسیار سخت و فولاد با کشش زیاد می‌باشد. این ترکیب باعث می‌شود که در اثر ضربات وارده هنگام تصادفات، تغییر شکل این بخش از خودرو به نحو کنترل‌شده‌ای صورت پذیرد.
پشت‌سری فعال (ACTIVE HEADREST)
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
سامانه قطع سوخت در زمان تصادف
کمربند ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع و سیستم پیش کشنده
باز شدن درب‌ها به‌صورت اتوماتیک در مواقع ضروری
باک بنزین تقویت شده
و…

Haval H2
Haval H2
تجهیزات رفاهی
سانروف برقی چند حالته
سیستم هوشمند ورود بدون کلید + دکمه استارت
سیستم تثبیت‌کننده سرعت (کروز کنترل)
سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک و دو ناحیه‌ای با فیلتر تصفیه هوا
فرمان الکتریکی حساس به سرعت، جاذب ضربه و چندکاره
پوشش چرمی صندلی‌ها و فرمان
صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۷ اینچ
ترمزدستی الکترونیکی (AUTO HOLD)
سامانه رادار جانبی
سامانه نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت USB،AUX و IPOD و اتصالات بلوتوث
سیستم صوتی دالبی با ۶ بلندگو
کارکیت موبایل
سنسور باران + برف‌پاک‌کن عقب
دوربین دینامیکی عقب
آینه‌های جانبی برقی و تاشو به همراه چراغ راهنما+ گرم‌کن ضد بخار + چراغ پیشواز راننده
چراغ‌های جلو مجهز به سیستم همراهی راننده در مکان‌های تاریک
سنسور پارک عقب
چراغ‌های جلو مجهز به سنسور نور محیط + DAY LIGHT با تنظیم ارتفاع
آینه وسط از جنس الکتروکرومیک
آنتن کوسه‌ای
جای عینک و چراغ مطالعه
و… قیمت
در ایران: ۷۲.۷ میلیون تومان (قیمت اصلی این خودرو معادل ۹۲.۴ میلیون تومان می‌باشد که با ۲۲ درصد تخفیف از طرف نمایندگی، با این رقم عرضه می‌شود)
قیمت در چین: ۹۸,۸۰۰ الی ۱۲۰,۸۰۰ یوآن (با گیربکس ۶ سرعته دستی)
در استرالیا: ۳۰,۴۹۰ دلار استرالیا (با احتساب مالیات جاده‌ای)
Haval H2
Haval H2
منابع:
HAVAL.COM
CARADVISE.COM.AU
MOTORING.COM.AU
CARNEWSCHINA.COM
و…
نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۱۹ دیدگاه‌ها

  1. احمد

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (376 ديدگاه)

    همه چینی ها تا 2 یا نهایتا 3 سال دیگه کلا جمع میکنند میرن
    هر کی هم ماشین چینی بخره صاحب اول و اخرش خودشه
    یا با افت بسیار شدید به فروش میره
    هیچ شکی در این گفته من نداشته باشید

    http://www.asriran.com/fa/news/452811/%D8%B4%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D8%AE%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

    1. وحید

      ۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (36 ديدگاه)

      چشم رئیس :)) انقدر که شما با قاطعیت میگی آدم شک میکنه واقعا
      چینی ها بازار زیر 50 60 میلیون رو حفظ خواهند کرد همچنان

      1. احمد

        ۳ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (376 ديدگاه)

        توضیحش مفصله و خارج از حوصله
        فقط ببینیدو تماشا کنید
        تا نهایتا 2 سال دیگه هیچ ماشین چینی توی ایران توان فروش ورقابتو نخواهد داشت .

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. پژمان

          ۶ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (39 ديدگاه)

          :)) رقابت با کی؟
          ویران خودرو؟

        2. هومن

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (5 ديدگاه)

          چه با قاطعیت…..
          وقتی تویوتا هم اومد همه همینو میگفتن

        3. علی

          ۹ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1 ديدگاه)

          الان دو سال دیگه هست. ببین چینی ها میتازند.

        4. ممد

          ۱۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          حاجی الان سال ۱۴۰۱ هست و تو همین چینی رو نمیتونی بخری و برات شده آرزو 😂😂

          موافقم 3
          مخالفم 1
    2. امین

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      ای کاش یه مقدار با معقول پست بزارید.رو چه حسابی همچین پیشبینی کردید!!!والا من الان 5 ساله که ام وی ام 530 دارم .بازار دست دوم خوبی هم داره .کیفیت ماشین هم بسیار بالاتر از ماشینای ایرانیه .امسال ماشینو عوض میکنم ولی بازم یه برند چینی میخرم.کیفیت خوب ,خدمات مناسب …دیگه چی میخواید

    3. پژمان

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نمیبینی چقد پیشرفت کرده خودرو های چینی؟ شما خودت برو پراید سایپا سوار شو بعد بگو چینی بده سایپا هنوز داره پراید ۳۰ سال پیش تولید میکنه یکم چراغ تغییر میده میشه ماشین جدید ولی ببین خودرو های چینی به کجا رسیدن دارن با کیا رقابت میکنن

    4. AE

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش الان سال ۹۶ه و چینی ها بیشتر و باکیفیت تر شدن، خاستم اطلاع بدم ?

      1. بهنام

        ۳ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ماشین ای چینی خیلی خوبن مخصوصا هاوال که برای من بهترین بوده سه سال ونیم که آخ نگفته معرکه است

    5. ASTON

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (212 ديدگاه)

      داش احمد اون لینکی که گذاشتی مال سال 94 هست الان 97 هستیم دوسالش که پر شده !

    6. Arta

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      8 سال از کامنت این دوستمون گذشت نه تنها نرفتن بلکه بقیه هم بیرون کردن 😂😂

    7. رامین فرهنگی

      ۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      احمد جان الان 1403هست و ما همچنان منتظر نتیجه پیش بینی شما بعد از 9 سال هستیم ضمنا من هاوال h2 2016 دارم هیچ خرابی مکانیکی و برقی تا حالا نداشته

  2. @@سرباز وطن@@

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    درود به همگی. من که کلا از ماشین های چینی خوشم نمیاد و متنفرم. چه هاوال باشه چه جک باشه و چه… حاضرم دسته دوم خارجی بگیرم ولی پول بابت چینی به هیچ وجه ندم. سپاس

    1. بهنام

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اگه سرباز وطنی پس چرا میگی خارجی نکنه چین مال مریخ بوده

  3. sunmartin

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (75 ديدگاه)

    یه جریاناتی در راه هست که به حذف کامل خودروهای چینی از بازار می انجامد
    در این بین دارندگان چینی متضرر خواهند شد و شرکت های بنداز و بفروش بار و بندیل خود را بسته و طرح سود آور دیگری را شروع میکنند
    همیشه مشتری در ایران بازنده است

  4. مهیار

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان من به شخصه از نزدیک این خودرو را دیدم و بررسی کردم ، گیربکس آن برای زد اف آلمان هست و کامپیوتر و کلیه قطعات آن برای بوش آلمان بود ، صندلی بسیار آرگونومی داشت و همچنین تجهیزات به خوبی و دقیق کنار هم قرارگرفته بود و شخصا از چینی ها چنین کیفیتی ندیده بودم، اما خیلی ها در اینجا از قدرت کم ماشین گفته بودند ولی این را نظر داشته باشید که بیشتر خودرو سازها دارند کم کم به سمت خودروهای کم حجم با مصرف سوخت پایین حرکت میکنند و این ما ایرانی ها هستیم که خیابان را با پیست مسابقه همیشه اشتباه می گیریم.
    در ضمن این چینی ها که ما داریم تو سرشون می زنیم تا چند سال دیگه به بازارهای جهانی راه پیدا خواهند کرد ، همونطور که هاوال دارد در استرالیا به فروش می رسد.
    پیشنهاد می کنم کسانی که می خواهند زیر 100میلیون خودرو خریداری کنند بهترین آپشن فقط خودروهای چینی می باشد و نباید آنها را با خودروهای آلمانی یا ژاپونی مقایسه کنند.

    1. امیر

      ۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (100 ديدگاه)

      ژاپنی دیگه…!

    2. Archi KHAN

      ۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      انصافا H8 را دیدم و داخلش نشستم خیلی با سایر محصولات چینی تمایز داشت
      هم از نظر کیفیت قطعات داخلی و هم طراحی

    3. رامین

      ۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (28 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز.طبق سایت جهانی هاوال فقط h8 ,h9 گیربکس zf داره وh2و h6 گیربکس zf نیست.اگر منبعی در این مورد دارید ذکر بفرمایید

  5. رامین

    ۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سلام آقای سام بنده قسمت کیپ بودن صندوق را در نوشته شما ندیده بودم و از شما عذر خواهی می کنم.امیدوارم بنده را حلال بفرمایید.

    1. سام

      ۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (877 ديدگاه)

      با سلام
      خواهش می کنم رامین عزیز،همین قدر که خواننده فرهیخته ای همچون شما زحمت خواندن این متن را تقبل کرد باعث افتخار و خوشحالی بنده است.

  6. شهرام

    ۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنده خودم قبلا ام وی ام 315 داشتم ماشین چینی یه خوبی های داره هم یه بدی هایی
    ولی
    کلا وقتی ماشین چینی میخری دوبار خوشحال میشی اول وقتی میخریدش دوم وقتی تونستی بفروشیتش

  7. رسول

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    در اینکه ماشین های چینی رو با ماشین های کشور های پیشرفته نمیشه مقایسه کرد اصلا حرفی توش نیست ولی انها این نبودند و اینطور هم نمیمانند و به سرعت در حال پیشرفت هستندهر سال دارن عیب ماشین هاشون رو میشناسند و بر طرف میکنن . ما که ایران فرغون جلو چشمونه بهتر تلاش و رشد اینها رو متوجه میشیم

  8. رامین

    ۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (28 ديدگاه)

    http://digiato.com/article/2016/02/24/%d9%85%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%86%db%8c%d9%86%db%8c-haval-%d8%a8%d8%a7-%d9%87%d9%81%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%da%af/
    اخباری مبنی بر احتمال مونتاژ این خودرو توسط دیار خودرو منتشر شده که در صورت صحت آن خبر خرید این ماشین به صورت وارداتی به علت افت قیمت پس از مونتاژ منطقی نیست(نظر شخصی)

    1. بهروز

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ایران تولید کنه گرون تر در میاد???

  9. محمد

    ۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا مشخصات هاوال اچ6 رو هم بزارید

  10. saeed

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان.من طبق تحقیقات و دیدن این خودروهای هاوال در نمایشگاه متوجه شدم که واقعا خودروهایی با کیفیت بالا با آپشنای زیاد و خوشگل هستند.ریزه کاری روش زیاد شده.من ماشین زیاد عوض میکنم و ۲بار هم mvm ولیفان داشتم ولی خوب نبودن مخصوصا لیفان.ولی هاوال خیلی فرق داره،دقیقا مثل ماشین های کره ای و ژاپنی کارکرده.جزییاتشو دقت کنین متوجه میشین که خودرو ماله فکر قوی و سال 2016 همه چیزش.من که سریع رفتم نوشتم اصلا هم پشیمون نیستم.بخرید شک نکنید.

  11. سعید 73

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هم مثل همه شماها دیدگاه چندان مثبتی نسبت به خودروهای چینی نداشتم اگر تحلیل و بررسی هایی که توسط برنامه top gear یا همون تخت گاز رو دیده باشید چینی ها تا همین 10 سال پیش به زور یک موتور سیکلت دروپیت تولید میکردند چطوری از اون موتور 10سنتی رسیدن به ماشینای میلیونی حتی بالای صد میلیون و…یا همین کره ای ها که همین ماشیناشون در ایران این همه طرفدار داره حتی امروزه در امریکا و اروپا خودروهای کره ای جزو پرفروش ها و محبوب ها هستند باید توجه شود که صنعت خودروشون رو خیلی بعد ما ایرانیا شروع کردن یعنی ما وقتی در سال 48 پیکان انگلیسی یا بومی شده ساخت داخل را سوار می شدیم اونا هیچ حرفی برای گفتن نداشتن یعنی اگه امروز ایران ناسیونال یا همون ایران خودرو که این همه تحقیرش میکنیم اسپورتیج و اپتیما و جنسیس و اینا رو تولید میکرد جای شکش نبود اما بدون شک دلیل این همه عقب موندگی ما در سال های اخیر تحریم جنگ هرروز یه فتنه نمیدونم 66 09 87 ایناست.
    اما من با تحقیقاتی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم درسته خودروهای چینی تا حدود زیادی کپی برابر اصله یا کیفیت خودروهای کره ای و ژاپنی رو نداره و خود من در یک قیمت برابر میان چینی ژاپنی و کره ای 2 گزینه بعدی رو انتخاب میکنم اما یک کار بلد خودرو در یک نگاه متوجه می شه که خودرو های کره ای حتی ژاپنی کپی هایی از روی خودرو های غربی انجام میدن مثلا اسپورتیج بی شباهت به ماشینای فیات کرایسلر نیست اما باید پذیرفت که چینیا پیشرفت خوبی در صنعت خودرو داشته اند اگر در ایران خودرو ها رو به قیمت خون باباشون ندن خواهید دید که بسیاری از ماشینای چینی حرفی برای گفتن خواهند داشت ما شاخ در نیاوردیم که ماشینای چینی سوار میشیم در روسیه استرالیا حتی برخی از خودروهای چینی مجوز ورود به اتحادیه اروپا رو هم گرفتن اگر قیمت خودرو رو را که این همه دم از اسلام میزنیم اسلامی و منسفانه کنند خواهید دید که بسیاری از ایرانیان در رنج قیمت متوسط به سراغ خودروهای چینی خواهند رفت از دیگران نگم مثلا خود شخص من چون خودروهای غربی و کره ای و اینا یک سرو گردن از خودرو های چینی گران هستند.
    یاعلی… .

  12. محمد

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و تبریک سال نو خدمت همه دوستان عزیز…من 3 ساله وولیکس C30 از شرکت گریت وال دارم و انصافا راضیم .مصرف کم .زیبایی بدنه ..کلا خوبه ….تصمیم گرفتم هاوال H2 بخرم ..وولیکس موتورش میتسوبیشیه این شاسی بلند H2 موتورش تحت لیسانس کجاست ؟

  13. ناصر

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آیا در نهایت میشه به این ماشین اعتماد کرد؟

  14. سعید

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام . ممنون از بررسی خوبتون . لطفا بررسی ویدیویی هم از این خودرو بزارید ممنون

  15. معراج

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خودروی دنا خریدم وبه کسانیکه میخان دنا بخرند ازمن بپرسن میگم هرکس دنا بخر دو بار خوشحال میشه وقتیکه خرید وزمانی که توانست بفروشه

  16. محمد

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان
    من از جمله کسانی هستم که اکثر ماشین هارو امتحان کردم
    فقط این مسله رو میگم که شرکت های چینی چنان در حال پیشرفت هستند که در چند سال آینده به خاطر رسیدن به کیفیت مد نظر با قیمت خیلی پایین تر بازار جهانی رو بدست میگیرن

    هاوال از جمله ماشینهایی هست که باید با ماشینهای کره ای هم رده خود که قیمت خیلی بالایی دارن مقایسه شود چیزی کم نداره

    هاوال درسته چینیه ولی از نظر کیفی خیلی بالاست
    این شروع کار چینی ها در سطح دنیاست

    متشکرم

  17. امین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اقا کسی میدونه دقیقا این ماشین قیمتش تو ایران چنده و شرایته خریدش چجوریه و بابد برای خرید به کجا مراجعه کرد

  18. امین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اگه 100 تومن باشه عالیه من خودم میخرمش

  19. امین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    فقط اینکه فروشش چجوریه کسی میتونه راحت بفروشتش یا اینکه اصلا نمیشه و ادم کلی ضرر میکنه

  20. مسعود

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین توسط شرکت عظیم خودرو ارائه میشه که اخیرا طبق شنیده های من جلوی ثبت نام رو بستن. به دلیل حجم بالایاستقبال مردمی. من خودم این ماشین رو ثبت نام کردم و پشیمان هم نیستم. چون تو تمامی سایت های معتبر دنیا به جز خوبی و کیفیت از این ماشین چیز دیگه ای ندیدم. واقعا نسبت به قیمتش از برندهای معتبر و هم رده ژاپنی و کره ای چیزی کم نداره بلکه مزیت هایی هم نسبت به اونا داره. ایشالا با اومدن این ماشین تو لازار منتقدینش هم به جواب میرسن. در ضمن قیمت این خودرو الان از 92 میلیون به 98 میلیون رسیده. این نشان از کیفیت و بازار رو به رشد این خودرو خبر میده

  21. امین

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ایول امیدوارم تا ساله دیگه قیمتش زیاد نشه
    خیلی خوشم اومد فقط اینکه با توجه به توربو بودن و وزنه زیاد ایا تو سربالایی کم نمیاره

  22. امین

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اقا الان رفتم تحقیق کردم قیمتش 69 میلیون تومنه

  23. محسن

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و احترام خدمت تمامی دوستان
    قیمت ماشین با توجه به امکانات Full Option و کیفیت قطعات و ساخت. و گارانتی عالی شرکت عظیم خودرو
    با توجه به بازار اخره شهریور از 98 تا 102 بشه.خود عظیم خودور میگه بالای 100 میره . ولی فکر میکنم با توجه به رنو کپچر 110 م-تیولی 114 م- قیمت حدود 98 تا 100

  24. مهیار

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان قرارنیست هاوال ملانی به ثبت نام کنندگان تحویل گردد ، به دلیل مشکلاتی که عظیم خودرو با صنایع و شماره گذاری دارد حتی پس از گذشت 6 ماه از شروع ثبت نام این خودرو نه ثبت سفارش شده و نه به هاوال سفارش گذاری شده است مجموعا 800 نفر هاوال ثبت نام شده که همگی یا باید پول خود را پس بگیرند یا خودرویی دیگر به صورت شرایطی با نرخ بهره 2.5 درصد در ماه بردارند.
    صحت این اطلاعات را می توانید از حضور در دفتر مرکزی عظیم خودرو جویا شوید.

  25. arian

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم طرفدار خودرو های چینی نیستم ,,ولی هاوال به مراتب از بقیه چینی ها کیفیت وبرند بهتری داره و اونو میشه با خیلی از ماشین های کره ای موجود تو بازار مقایسه کرد

  26. ماشين باز

    ۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پیشرانه h6 روکه واسه میتسوبیشی هستش روش میزاشتن با این قیمت دیگه شکی برای خرید باقی نمیموند
    فکر کنین موتور ۲۴۰۰ توربو میتسوبیشی با گیربکس asian ژاپن این بدنه این قیمت حیف که فقط فکر و خیاله

  27. پدرام

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقایون خانموم ها گول عظیم خودرو را نخورید این خودرو h2 بعد از ۶ ماه پیش فروش هنوز ثبت سفارش نشده .
    و در مدل h2 که بیشترین پیش فروش را داشته قرار نیست وارد بشه
    بنده خداها اونایی که رفتن ثبت نام کردن چشم انتظار تحویل ماشین مورد علاقه شون بودن حالا باید بشینن نگران پولشون باشن و یا باید یه خودرو دیگه تحویل بگیرند و یا سود ۱۴% دریافت کنند.
    ببینید چطوری از پول مردم استفاده میکنند و به جیب میزنند.

  28. سجاد

    ۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اون دوستی که گفت تا دو سال دیگه چینیها جمع میکنن میرن فکر کنم داره با بنز یا لکسوز قرارداد میبنده خودرو بسازه به قیمت جهانی بفروشه به هموطنان عزیز

  29. علی ش.م

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان درباره خودرو سازی چینی مطللبی خدمتون عرض میکنم فرق اونها با خودرو ساز داخلی ما در اینکه چینی در بازاری رقابتی وآزاد ومشتری مدار ماشین‌تولید‌ میکنند وسعی در پیشرفت وتبدیل شدن به یک خودرو ساز معتبر وبا قیمتی کمتر هستندوصد البته با خودرو ساز داخلی ما که بازاری انحصاری وتحت حمایت های بی چون چرای دولتی هیچوقت انگیزه ای واقعی ولازم را برای ارتقا وپیشرفت ندارد وهمین دلیلی است برای تبدیل شدن آنها به مونتاژ کننده ی برندهای رده قیمت متوسط که خودرو ساز داخلی در این رده خودش نرفته دنبال سرمایه گذاری وتحقیق وتوسعه ولی با رندی تمام میخواهند از این قسمت سودی شکار کنند چون راحت قطعات را بصورت ckd وارد مکنند وازامتیازیکه دولت در اختیارشون قرار داده استفاده میکنندودر مورد ماشین چینی باید بگم اولا اونا روزبروز بهتر میشن ودوما اگه ما سطح انتظار مان درست مدیریت کنیم و به نسبت پولی که پرداخت میکنیم(نسبت به قیمت خودرهای کره وژاپنی و…)آن وقت خواهیم دید خیلی شاید بد نباشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا