مدتی است که در برخی از نشریات چاپی و نیز سایتهای اینترنتی، آگهی فروش محصولات شرکت هاوال (HAVAL) به تواتر منتشر میگردد. این محصولات شامل چهار مدل متفاوت از یکدیگرند و با اسامی همچون H2 (ملانی MELANI) و H6 (دنیراDENIRA) و H8 (وندا – VENDA) و H9 (خوارزم – KHARAZM) به فروش میرسند. به همین بهانه و برای آشنایی بیشتر شما خوانندگان عزیز، تصمیم گرفتیم برخی از این مدلها را مورد بررسی خود قرار دهیم. در وهله نخست نیز، کوچکترین آنها یعنی H2 را برگزیدهایم.
مدل H2 از جدیدترین محصولات شرکت هاوال به شمار میآید و برای نخستین بار، در ماه آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی، به بازارهای جهانی معرفی شد. همانطور که خودتان بهتر آگاهید، برند “هاوال” از زیرمجموعههای شرکت گریت وال محسوب شده و عمده فعالیتش، به ساخت خودروهای شاسی محدود میگردد. امروزه “هاوال” از مستقلترین سازندگان چینی به شمار میآید و برخلاف دیگر برندهای چینی که عمدتاً به تکنولوژیهای ژاپنی، کرهای و یا آمریکایی و… متکی هستند، خود بهتنهایی اقدام به طراحی پلتفرم و قوای محرکه محصولات خود مینماید. در عین حال، سهمی بزرگ از بازار خودروهای شاسیبلند چین هم در اختیار این برند است، بهگونهای که هاوال H6 چندین سال پیاپی توانسته مقام پرفروشترین شاسیبلند بازار چین را از آن خود نماید. هاوال H2 که با پسوند ملانی (MELANI) در کشورمان عرضه میگردد، رقیبی مستقیم برای دیگر همقطاران چینی خود، ازجمله جیلی GX7، چری تیگو ۵ و جک S5 بهحساب میآید، گو اینکه کیفیت ساخت و مونتاژ آن یک سر و گردن از تمامی آنها بالاتر بوده و تا اندازهای است که بتواند به راحتی با رقبای قدر کرهای و ژاپنی خود نیز به همآوردی و رقابتی تنگاتنگ بپردازد و بازارشان را به نحو جدی تحت تأثیر قرار دهد. البته در این میان، نباید از برچسب قیمتی که نماینده ایرانی این برند برایش تعیین نموده و نیز گارانتی ۷ ساله و ۲۰۰ هزار کیلومتری محصولات هاوال نیز غافل ماند. حال وقت آن رسیده که به ارزیابی مختصری از این خودرو بپردازیم.در نمای خارجی، آنچه که بیش از همه در این خودرو جلب نظر میکند، جلوپنجره جذاب و خوشترکیب آن است، جلوپنجرهای ذوزنقهای شکل که با چهار نوار افقی از جنس کروم تمایز مییابد و به اشکال متفاوتی نیز در تمامی شاسیبلندهای ساخت هاوال بهکاررفته و امروزه به عنصری هویتبخش برای این برند مبدل شده است. در طرفین جلوپنجره، دو عدد چراغ با طرحی ساده جای گرفتهاند، ولی این ردیف لامپهای LED درون آنهاست که رنگ سادگی را از آنها زدوده و نگاه بینندگان را به خود معطوف مینماید. مضاف بر آن، دو عدد مه شکن هم در بخش زیرین سپر جلو نصب شدهاند که پیرامون آنها را حلقهای گرد و از جنس کروم دربر گرفته است. در نمای جانبی هم، یک خط برجسته از گلگیرهای جلو آغاز و پس از عبور از دستگیره دربها به چراغهای عقب آن ختم میگردد و همین امر در جای خود جلوهای زیبا را برای این بخش از خودرو فراهم و تا حدی نمای آن را به همتای ژاپنیاش یعنی میتسوبیشی ASX نزدیک نموده است. در قسمت عقب، دو عدد چراغ نسبتاً حجیم و در عین حال پر رنگ جای گرفتهاند که در میان آنها آرم هاوال با ابعادی درشت خودنمایی میکند. در عین حال، دو عدد چراغ مه شکن که در طرفین سپرهای عقب جای گرفتهاند، به همراه دیفیوزری مشکیرنگ، تکمیلکننده این بخش از خودرو هستند. برخلاف اکثر هموطنان خود، هاوال H2 از سایز متناسبی برای چرخهای خود بهره میبرد و به قولی، چرخهای آن در حال شنا کردن در داخل گلگیرها نیستند! البته در این میان، نباید از مونتاژ مثالزدنی و کیفیت بسیار خوب رنگآمیزی این خودرو نیز غافل ماند، امری که بیشتر سایتهای خودرویی بر روی آن تأکید وافری دارند و بیشک وجود همین مسئله بر زیبایی بدنه آن تأثیر بسزایی نهاده است. امروزه، هاوال H2 از معدود شاسیبلندهای ساخت چین به شمار میآید که با بدنهای دو رنگ (سقف و بدنه با رنگهای مجزا) عرضه میشود. ناگفته نماند که در حال حاضر، تنها کراس اووری که در کشورمان با بدنه دو رنگ عرضه میشود “رنو کپچر” است. با این وجود، طرح بدنه هاوال H2، همانند بسیاری از طرحها خالی از اشکال و ایراد نیست و در این میان، کارشناسان سایت CARNEWSCHINA چین، سایز چراغ عقب این خودرو را کمی بزرگ و نیز رنگ تلق آن را تا حدی پررنگ ارزیابی نمودند و مهمتر از همه، به طراحی لوگوی این برند نیز ایراد وارد نموده و از بابت اینکه شرکتی همچون هاوال هنوز نتوانسته است آرم و نشان درخوری را برای تولیدات خود طراحی کند، آن را به باد انتقاد گرفتند. بهرغم تمامی نواقص و کاستیها، درمجموع، طرح بدنه هاوال H2 را میتوان ساده، محافظهکارانه و در عین حال عامهپسند برشمرد که در عین حال، از المانهای جذاب هم بیبهره نیست و میتواند رضایت خاطر بیشتر خریداران خود را تأمین نماید. کابین این خودرو از طراحی منظم و شستهرفتهای برخوردار است. پلاستیکهای براق و نیز قطعات کرومی صیقلی و درخشان در جایجای آن به چشم میخورند. در میانه داشبورد یک صفحه نمایشگر لمسی با سایزی بزرگ جای گرفته و روی پانل داشبورد و کنار دربها را نیز پلاستیکی نرم با کیفیتی مرغوب پوشانده است. در واقع شرکت هاوال در طراحی کابین و گزینش مواد مورد استفاده در آن، هر آنچه را که در توان داشته رو نموده است؛ و این همان نکتهای است که مورد توجه برخی از سایتهای خودرو در دنیا، ازجمله سایت CARADVISE استرالیا هم قرار گرفته است و کارشناس این سایت، پلاستیک نرم بهکاررفته در داشبورد این خودرو را در نوع خود بسیار ممتاز و اعلاء ارزیابی نموده است. در مقابل همین کارشناس، کیفیت متوسط پوشش چرمی (سوراخدار) بهکاررفته در فرمان، خراشیدگی رنگ دستگیره داخلی دربها بر اثر برخورد با ناخن و یا حلقه انگشتر و دستگیرههای پلاستیکی دربهای بیرونی را از موارد منفی کیفی در این خودرو برشمرده است، البته با ذکر این نکته که این موارد جزئی هستند و نباید انتظار کیفیتی همچون آئودی را از این خودروی چینی داشت. کارشناسان سایت MOTORING استرالیا نیز، نحوه مونتاژ قطعات و متریال مورد استفاده در کابین این خودرو را در حد و اندازه بهترین رقبای ژاپنی و کرهای آن ارزیابی نمودند. گذشته از کیفیت بالا، این کابین یکی از جادارترین و در عین حال، راحتترین صندلیها را در قسمت عقب خود و در این کلاس، ارائه میدهد، بهگونهای که حجم زیادی از فضا جهت جای دادن پاها در این بخش وجود دارد و فضای سقف هم در حدی هست که اشخاصی با قامتی زیر ۱۸۵ سانتیمتر هم به راحتی و بدون هیچ دغدغهای بتوانند خود در آن جای دهند. برخلاف فضای جادار کابین، صندوق عقب این خودرو از فضای تنگ و کیپی بهره میبرد و چندان تناسبی هم با هیبت یک خودروی شاسیبلند ندارد. نکته دیگری که در این کابین به چشم میخورد سکوت و آرامش درخور آن است، آرامشی که از عایقبندی اصولی و مناسب اتاق خبر میدهد. از لحاظ تجهیزات رفاهی، این خودرو از تجهیزات زیادی بهره میبرد که ازجمله میتوان به سامانه هوشمند ورود بدون کلید با دکمه استارت، سیستم تهویه مطبوع دوگانه و صندلیهای چرمی و… اشاره نمود. زیر کاپوت هاوال H2، یک پیشرانه ۴ سیلندر به حجم ۱.۵ لیتر جای گرفته است. این پیشرانه که به سامانه توربوشارژر نیز مجهز میباشد از توانی معادل ۱۴۸ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۱۰ نیوتنمتر برخوردار است. پیشرانه مذکور به همراه گیربکسهای ۶ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک عرضه میشود که نسخههای وارداتی به کشورمان از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بهره خواهند برد. سایت MOTORING استرالیا، پیشرانه هاوال H2 را در دورهای زیر ۲۵۰۰ دور در دقیقه، نسخهای سست و بیحال ارزیابی نموده است، پیشرانهای که برای سریع رفتن نیاز به فشردن بیشازپیش پدال گاز دارد. اما در مقابل، سایت مذکور، سواری این خودرو را اینگونه تشریح نموده است: به لحاظ دینامیکی، هاوال H2 خودرویی مأیوسکننده نیست. گرچه سواری آن سفت است اما سخت (و آزاردهنده) نیست و به راحتی میتواند بیشتر چالهها و حفرههای بزرگتر سطح جاده را هم به چالش کشد. این خودرو از هندلینگ کاملاً امنی بهره میبرد و در قیاس با بیشتر همتایان خود ازجمله فورد کوگا، هیوندای توسان، مزدا CX-5 و فولکسواگن تیگوآن، نسخهای مطمئن در پیچها به نظر میآید و… به لحاظ ایمنی، این خودرو ۵ ستاره را از موسسه ایمنی C-NCAP چین دریافت نموده است و به ۶ عدد کیسه هوا نیز مجهز است. علاوه بر آن، سامانههای ایمنی متعددی ازجمله ABS،BA،EBD،ESP و SIPS و… در آن بهکاررفته است. این موارد در کنار یکدیگر، این خودرو در ردیف یکی از ایمنترین کراساوورهای ساخت چین جای میدهد.
به لحاظ فروش، هاوال H2 را میتوان یکی از موفقترین خودروهای شاسیبلند در بازار چین برشمرد. طبق واپسین آمار، تنها در سال ۲۰۱۵ میلادی، تعداد ۱۶۸/۵۱۷ دستگاه از این خودرو به فروش رسیده و مقام ششمین شاسیبلند پرفروش بازار چین را برایش به ارمغان آورده است.
مشخصات فنی هاوال H2
شناسه موتور: L4 16V DOHC GW4G15B TURBO CHARGE
حجم موتور: ۱۴۹۷ سیسی
ضریب تراکم موتور: ۹.۳.۱
شتاب صفر تا صد: ۱۲.۹ ثانیه (نسخه تک دیفرانسیل) – ۱۳.۶ ثانیه (نسخه دو دیفرانسیل)
توان: ۱۴۸ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۱۰ نیوتنمتر در ۲۲۰۰ الی ۴۵۰۰ دور در دقیقه
مصرف ترکیبی سوخت: ۸.۸ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت (تست سایت MOTORING استرالیا)
نوع کالیپرهای ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
نوع کالیپرهای ترمز عقب: دیسکی
سیستم فنربندی جلو: مستقل، مکفرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: مستقل، چند اتصالی (MULTI LINK)
نوع گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک (تیپ ترونیک)
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
طول/عرض/ارتفاع: ۴۳۵۵/۱۸۱۴/۱۶۹۵ میلیمتر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۵۶۰ میلیمتر
وزن: ۱۴۹۵ الی ۱۵۷۵ کیلوگرم
سایز تایرهای جلو و عقب: ۲۳۵/۵۵ R 18
فاصله کف خودرو تا سطح زمین: ۱۳۳ میلیمتر
ظرفیت باک بنزین: ۵۵ لیتر
ایمنی
5 ستاره از موسسه ایمنی C-NCAP چین
6 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پردهای)، کیسه هوای بهکاررفته در این خودرو از نوع دومرحلهای است.
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم کمکی ترمز BA))
سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز (EBD)
سیستم کنترل پایداری (ESP)
سامانه ضربهگیر کناری (SIPS): این سامانه که عمدتاً در خودروهای ساخت کمپانی ولو به کار میرود، ساختارهای کناری درب خودرو را دربر میگیرد و ترکیبی از فولاد بسیار سخت و فولاد با کشش زیاد میباشد. این ترکیب باعث میشود که در اثر ضربات وارده هنگام تصادفات، تغییر شکل این بخش از خودرو به نحو کنترلشدهای صورت پذیرد.
پشتسری فعال (ACTIVE HEADREST)
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
سامانه قطع سوخت در زمان تصادف
کمربند ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع و سیستم پیش کشنده
باز شدن دربها بهصورت اتوماتیک در مواقع ضروری
باک بنزین تقویت شده
و…
سانروف برقی چند حالته
سیستم هوشمند ورود بدون کلید + دکمه استارت
سیستم تثبیتکننده سرعت (کروز کنترل)
سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک و دو ناحیهای با فیلتر تصفیه هوا
فرمان الکتریکی حساس به سرعت، جاذب ضربه و چندکاره
پوشش چرمی صندلیها و فرمان
صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۷ اینچ
ترمزدستی الکترونیکی (AUTO HOLD)
سامانه رادار جانبی
سامانه نمایشگر فشار باد لاستیکها (TPMS)
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت USB،AUX و IPOD و اتصالات بلوتوث
سیستم صوتی دالبی با ۶ بلندگو
کارکیت موبایل
سنسور باران + برفپاککن عقب
دوربین دینامیکی عقب
آینههای جانبی برقی و تاشو به همراه چراغ راهنما+ گرمکن ضد بخار + چراغ پیشواز راننده
چراغهای جلو مجهز به سیستم همراهی راننده در مکانهای تاریک
سنسور پارک عقب
چراغهای جلو مجهز به سنسور نور محیط + DAY LIGHT با تنظیم ارتفاع
آینه وسط از جنس الکتروکرومیک
آنتن کوسهای
جای عینک و چراغ مطالعه
و…
در ایران: ۷۲.۷ میلیون تومان (قیمت اصلی این خودرو معادل ۹۲.۴ میلیون تومان میباشد که با ۲۲ درصد تخفیف از طرف نمایندگی، با این رقم عرضه میشود)
قیمت در چین: ۹۸,۸۰۰ الی ۱۲۰,۸۰۰ یوآن (با گیربکس ۶ سرعته دستی)
در استرالیا: ۳۰,۴۹۰ دلار استرالیا (با احتساب مالیات جادهای) منابع:
HAVAL.COM
CARADVISE.COM.AU
MOTORING.COM.AU
CARNEWSCHINA.COM
و…
نوشته: سام کاویانی
مسعود
۲ اسفند ۱۳۹۴مشکل اومدن به پدال هم برمیگرده به مرورگر
من قبلا از کروم استفاده میکردم و مشکل داشتم و ارور 400 رو میداد
کوکی ها هم پاک کردم و درست نشد
الان از فایرفاکس استفاده میکنم و دیگه از ارور 400 خبری نیست
موفق باشید
mehdi
۲ اسفند ۱۳۹۴این شاسی بلند های هاوال یه حسی به من میدن که اولین باره که این حس رو نسبت به یه خودروی چینی داشتم.H2 واقعا همه جاش معقول و زیباست.و دیگه نمیشه به راحتی گفت به خاطر کیفیت بد فلان جاش قیمتش پایینه.راستی یه سوال واقعا چرا قیمتش پایینه به نظرتون؟
Hamid
۲ اسفند ۱۳۹۴آخ جون تو لیست آپشناش جای عینک هم هست. من هرطور شده یکی میخرم.
محمد حسین
۳ اسفند ۱۳۹۴قیمتش پایین نیست شما یه سر به سایت زیر بزنید قیمت فول زده 121 هزار یوان که با نرخ امروز یوان 540 میشود 65 میلیون تومان همانطور که میبینید همچین بدون سود هم نمی فروشند اینکه چرا قیمتش نسبت به رقبا پایینتره مبحث دیگری است که چون هنوز امتحانشو تو ایران پس نداده خیلی زوده درباره کیفیتش قضاوت کنیم
http://chinaautoweb.com/car-models/great-wall-haval-h2-suv/
mehdi
۲ اسفند ۱۳۹۴دوستان این هم ایران خودروی چینی… حالا هی بگین ایران خودرو بده http://chinaautoweb.com/car-models/sgmw-baojun-560-suv/?pid=42494
اسمشم بنجله
mehdi
۳ اسفند ۱۳۹۴دوستان من بدجوری از این ماشین خوشم اومد.طراحی خارجیش خوبه ولی طراحی داخلیش.عالیه.طراحی داخلیش از لحاظ زیبایی به نظر من از محصولات هیوندای زیباتره.کیفیتش رو نمیدونم.منطقه آزاد میشه با چهل تومن اینو خرید.H2 سفید رفت صدر لیست خرید ماشین من
سروش
۲ اسفند ۱۳۹۴بچه ها ببخشید داداشم میخواد یه ماشین بگیره خیلی اصرار رو جک j5 اتومات داره ولی من بهش میگم اگه یه چیز دیگه بگیره بهتره حالا اون دوستانی که این ماشینو دارن یا درموردش اطلاعاتی دارن اگه میشه بگن کیفیتش و امکاناتش وموتورش تو چه سطحیه ارزش خرید داره اصلا ؟؟؟بعد به ماشینم زیاد فشار میاره هم گاز زیاد میده هم مسافرت زیاد میره یعنی در کل اسپرت رانندگی میکنه برعکس منه ممنون میشم دوستان راهنمایی کنن
Hami
۲ اسفند ۱۳۹۴اگه واسه رانندگی اسپرت میخواد اصلا نزدیکش نشه فوق العاده تنبله و فقط و فقط قیافه داره
Hamid
۲ اسفند ۱۳۹۴من یه جک مشکی دارم خیلی ازش راضیم هروقت میخوام لاستیک عوض کنم سریع ماشین میاره بالا.
آخه اینم شد اسم؟ جک
امین
۲ اسفند ۱۳۹۴خوبه. یعنی تو رنج قیمتیش بی رقیب هست. مثلا با 60 میلیون چی میشه خرید که هم قیافه داشته باشه و هم اتوماتیک باشه و هم جواب پس داده؟؟؟
Hamid
۲ اسفند ۱۳۹۴هرچقدر هم که کیفیتش خوب باشه بخاطر کپی نام مدلها از هامر(منظورم H2 و ….) اصلن خوشم نیومد. حالم از اینجور کپی کاریا بهم میخوره:
اسم MVM کپی اسم BMW
آرم لیفان کپی آرم بیوک
آرم جک کپی آرم مرسدس
آرم جنسیس کپی آرم بنتلی و کرایسلر
بازم بگم؟ بگم؟ آره؟
aaa
۲ اسفند ۱۳۹۴البته اسم mvm از سوی مدیران انتخاب شده محصولات این شرکت اسم اصلیشون چری(شری) هستش
Hamid
۳ اسفند ۱۳۹۴همونم به نوعی کپی اسم عامیانه شورلت هست آمریکاییها بهش chevy میگن.
سرباز وطن
۲ اسفند ۱۳۹۴سلام به همگی…به نظر بنده قضیه دیگه خیلی بیش از حد لوس شده…هر کمپانی اومده شاسی بلند زده…..هه…همین جدیدا سوپر مارکت سر کوچه ی ما هم قصد داره به عنوان اشانتیون کنار محصولاتش یه شاسی بلندم به مشتریاش بده…هه.
Pooya_SK
۲ اسفند ۱۳۹۴زیبا و امکانات خوبی داره و با این قیمت صد در صد از رقبای چینی خود تو ایران بهتره ولی هیچکس ازش خبری نداره که فکر کنم به تبلیغات کم و عدم وجود تنوع این شرکت در ایران بر می گرده.
امیر
۲ اسفند ۱۳۹۴از رقبای چینی بهتره
امیر
۴ اسفند ۱۳۹۴البته خیلی بهتره………..
ice
۲ اسفند ۱۳۹۴ارزش خریدش خیلی بالاست و قطعا اگر در داخل تولید میشد قیمتش بالاتر از این می بود البته منظورم از تولید مونتاژهست چون فکر نکنم تا بیست سی سال آینده هم ما بتونیم تکتنولوژی تولید همچین خودرویی رو داشته باشیم ،ولی خب حیف ک خدمات پس از فروش این شرکت تو ایران خیلی ضعیفه ،باتشکر از نویسنده محترم مطلب خوب و بررسی جامعی بود
سام
۲ اسفند ۱۳۹۴با سلام
لطف داری دوست عزیز،انجام وظیفه بود.
Merdad
۲ اسفند ۱۳۹۴از جلو مرسدس بنز GL63 رو میبینم از عقب هم کمی لندکروزر، فقط کمی!
قیمت درست ترش هم همون 72 هست ولی بازار ایران جوری شده که اگه من و شما هم که مخالف این اوضاعیم بیایم خودرو تولید یا وارد کنیم قیمت دو برابر میدیم! لعنت!
سروش
۲ اسفند ۱۳۹۴واقعا طراحی خوبی داره البته به نسبت چین ولی یه کم کپی کرده دوستمون راس میگه پشتشو یه کمی از لندکروز کپی زده دریچه های هوا واینه بغلاشم به نظرمن شبیه پرادو ولی چراغای جلوشو میتونسته بهتر طراحی کنه ولی درکل ماشین قشنگی به نظرمیاد طراحی داخلشم خوب به نظر میاد همین طور صندلی هاش فقط خداکنه تو ظاهر اینطوری نباشه ظاهرقشنگ باشه وکیفیت بسیار پایین
بنتلی
۲ اسفند ۱۳۹۴سام عزیز دمت گرم،خسته نباشی،واقعا هاوال و امگرند دارن عالی کار میکنن و ب اصالت درطراحی رسیدن،البته برخلاف هاوال ک رو پای خودش وایستاده امگرند موفقیتشو مدیون ولوو هس،از دیدن پیشرفت اینا لذت می برم،این کجا و اون فاو داغون کجا!،___دوستان یادتون باشه توی پست شاسی بلند راین گفتم فاو آشغاله نسبت ب هاوال و امگرند
سام
۲ اسفند ۱۳۹۴با سلام
لطف داری دوست عزیز،من هم به نوبه خودم برای تان آرزوی موفقیت می کنم.
رامین
۲ اسفند ۱۳۹۴هاولا h8, ,h9 گیربکس zf دارن و همچین رو پای خودشون هم نیستن.
محمد
۲ اسفند ۱۳۹۴پدال جدیدا خیلی تبلیغ چینیارومیکنیا….
منکه هیچ جوره باماشین چینی کنارنمیام
ماشیم فقط ژاپنی .امریکایی .اروپایی…..جمش کنید این مزخرفاچینی رو…البته همین چینیا از ایران خودرو وسایپا خیلی بهترن
M
۲ اسفند ۱۳۹۴والا تو این کشوری که ما زندگی میکنیم انتخاب هامون همیناست، ماشین آمریکایی که کلن نیست فلن، ژاپنی و اروپایی هم به اندازه راجع بش مطلب هست، وقتی قراره دوروبرمون این ماشینا چینی باشه چرا نباید پدال ازش پست بذاره؟
البته شاید شما جایی هستی که دورت همه ش ماشینای آمریکایی، اروپایی و ژاپنی است. خوش به حالتون.
mehdi
۲ اسفند ۱۳۹۴دوست عزیز مطمعنا این روند ادامه خواهد داشت و حتی خبر های خیلی بیشتری از چینی ها خواهیم شنید.چون دارن صورت تصاعدی رشد می کنند.
چینی ها رو تو net car show راه نمیدن.من مطمعنم تا چند سال دیگه چینیا یه net car show می سازن هیچ غیر چینی رو توش راه نمی دن…
حسین
۲ اسفند ۱۳۹۴موافقم. در صورتی که ما به راحتی میتونیم بنز و ب ام و بخریم اصلا چه نیازی هست از چین پست گذاشته بشه …
مرد حسابی چی میگی؟؟ اینجا ایرانه ماشین آلمانی و ژاپنی برا 5% از ما بهترونه. 95 درصد ملت خواب همچین ماشینایی هم نمیبینن حالا شما دوست داری تو توهماتت زندگی کنی عیب نداره بیا هر روز از 911 و R8 و اونتادور پست بخون… ولی ما که دنبال ماشین زیر 100 هستیم تنها گزینه موجود همین چینی هاست شوربختانه
پدال جان ممنون خیلی مقاله خوبی بود
اگر امکان داره با s5 اتومات یه مقایسه بذار
راستی قیمتش همیشه 72 هست یا نه 90 میلیونه موقتا 72 گذاشته نمایندگی ؟؟
خداییش 72 خوبه به نسبت باقی شاسی بلند های زیر 100 چینی
محمد
۳ اسفند ۱۳۹۴تازمانی که ادمایی مثل شما تن به خرید جنس چینی کنید…همه مجبوربه استفاده از ان هستن…
لیاقت ماها جنس چینی نیست ..متاسفانه خودمون رو ارزون میفروشیم
..ازماست که برماست
پيام
۲ اسفند ۱۳۹۴بازار جهانی خودروهای لوکس در قبضه المان و امریکا است.
خودروهای قیمت متوسط در دنیا هم در انحصار ژاپن و کره است.
خودروهای ارزان در دنیا هم در اختیاز خودروسازان چینی است.
پس خودروسازی ما در کجای دنیا ایستاده است.!!؟
متاسفانه باید گفت بعد از 50 سال حمایت بیدریغ از جیب مردم , خودروسازان ما هیچ جایگاهی در دنیا ندارند و وبال گردن مردم
هستند.!!!
sunmartin
۲ اسفند ۱۳۹۴به جرات میشه گفت برای اولین بار خودوریی چینی کیفیت به نمایش میگذارد کم در نمایشگاه کیفیت هاوال h8 , h2 را با mg gs مقایسه کردم از هر نظر بر با h2 و شرکت گریت وال بود طراحی های این مدل سری H اصولی و کیفیت ترم داخلی بهتر از سایر چینی هاست حتی BYD هم که آنهمه ازش تعریف میکردند اصلا کیفیت د رخور توجهی نداشت بعد از هاوال در بین چینی ها (دقت کنید چینی ها) جک s5 اتومات کیفیت درخور توجهی داشت و ارتقا کیفیت بوضوح قابل تشخیص بود باآنکه کلا با چینی ها بهع هیج وجه نمیتوانم ارتباط برقرار کنم و باز خوردم منفی است اما هاوال و بخصوص مدل h8 طراحی . کیفیت قابل قبولی داشت
نمایشگاه اصفهان روز پایانی
حميد
۲ اسفند ۱۳۹۴چه موتور ضعیفی اسمش هم که ضایع هست
ax1
۲ اسفند ۱۳۹۴معلوم زمان کپی کردن از کاغذ کاربن جنس خوب آلمانی استفاده کردن، اما بازم داد میزنه کپی هست. (البته ملت همیشه توی صحنه که ** ساله ماشین ندیدن از اون ******* که**** شد، احتمالا نمی فهمن و میگن “واو” می خـرم){البته به دور از قسمت مردم متین سرزمین مادری “ایـــران”}
mehran jj
۲ اسفند ۱۳۹۴انقد نگید چینی اشغاله اخه شما چیرو میخواید ثابت کنید.حرفتون شاید تا 5سال پیش درست بود اما الان این هاوال کجا و مثلا فاو d60 کجا .الان کجای این اشغاله.بخدا ک داشبوردش می ارزه به کل هیکل دنا
mohammad
۲ اسفند ۱۳۹۴کاملا مشخص ک این خودرو ساز چینی تبلیغات گسترده ایی کرده (حتی پدال) هم معایب این خودرو رو بیان نکرده و فقط به تعریف پرداخته
حتی مشخصات فنی ضعیف این خوردو بحثی نکرده !
moein
۲ اسفند ۱۳۹۴جدا از بد یا خوب بودن این خودرو جا داره که از سام عزیز تشکر کنم که به گونه ایی دقیق و از چند منبع معتبر و از جوانب بسیار به این خودرو نگاه کرده واقعا از این نقد و برسی خوشم اومد و بر دل نشست
درود بر شما آقای سام کاویانی عزیز
سام
۲ اسفند ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم دوست عزیز،از این همه لطف و محبتی که نسبت به بنده ابراز فرمودید بی نهایت سپاسگزارم.
ارادتمندم
صدرا
۲ اسفند ۱۳۹۴فقط آقای کاویانی یک سوالی که کاش جوابشو میگرفتم اینه که این ماشین در استرالیا از ۲۶۰۰۰ دلار تا ۳۱۰۰۰ دلار قیمت خورده. بعد چطور داره با این قیمت پایین تو ایران فروخته میشه؟ گمرکی، هزینه اسقاط خودرو، شماره گذاری و … !؟ چجوری هست؟ من واسه همین قیمت عجیبش همش فکر میکنم پول رو از ملت میگیرن بعد ۲ سال باید به خواهش و منت پس بگیرن
حمیدرضا
۲ اسفند ۱۳۹۴احتمالا دلار استرالیا منظورش بوده!
صدرا
۲ اسفند ۱۳۹۴دلار استرالیا هم حدودا ۲۶۰۰ تومن هست. باز این قیمت حتی از قیمت اونجا هم پایین تر هست اگر نسخه فول مد نظر باشه
وحید
۲ اسفند ۱۳۹۴حالم بد شد با این طراحی
اصلا تو هیچ کدوم از چینی ها اصالت نیست
مشخصه فقط یه کلاه دوختن واسه بی هویت ها
اخه کنترل کشش کو
توربو چه بدرد این حجم موتور و این کلاس خودرو می خوره
واقعا متاسفم اینو میخان به مردم بقبولونن
حميد
۲ اسفند ۱۳۹۴افرین
Sardar
۳ اسفند ۱۳۹۴شرکت هاوال کم کم داره خودشو جدا می کنه تز بقیه. زبان طراحی خودشم داره شما به مدلای دیگش هم نگاه کنید همه از یه زبان پیروی می کنن. کم کم باید صنعت خودرو چین رو قبول کنیم تا ۱۰ سال دیگه بهترین ماشینا رو می سازه
ممل
۲ اسفند ۱۳۹۴خیلی تلاش کردید بگید “همتایان و رقبای ژاپنی و کره ای”!!!! اما ماشین چینی خاک پای پروتون مالزی هم نیست چه برسه به کره ای ها و ژاپنی ها.
من شخصا خسته شدم از این رپرتاژ آگهی های سایتی های مثل شما و دنده 6 ! حداقل مثل خودرو بانک بنویسید رپرتاژ آگهی ما نیایم بخونیم.
با تشکر.
سام
۲ اسفند ۱۳۹۴با سلام
اگر این متن را با دقت خوانده باشید،مشاهده می کنید که هم نکات مثبت این خودرو در آن نوشته شده است و هم نکات منفی آن.در ضمن،تمامی نقل قول ها هم با ذکر منبع آن درج شده است که می توانید مستقیما به آنها رجوع نمایید.
ممل
۲ اسفند ۱۳۹۴سام خان عزیز. من بواسطه کارم به صورت مستقیم با تولید قطعات خودرو و همچنین تامین قطعات خودرو بخصوص از کره ترکیه و چین ( اندکی از هند) فعالم.
بی تعارف میتونم بگم بسیاری از این ماشین ها رو قبل از این که اسمش رو شما بشنوید من و امثال من دیدیم .
هنوز سوار ماشینی چینی نشدم که بگم لیاقت 10 درصد نکات مثبتی که شمh ذکر کردید باشه. با عرض پوزش.
سام
۲ اسفند ۱۳۹۴ممل عزیز! همانطور که عرض کردم تمامی این نقل قول ها با ذکر منابع آمده است که می توانید مستقیما به آنها رجوع کنید،البته در صورتی که با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید.پس نیازی به پوزش خواهی نیست! ثانیا بنده نیز سال های سال، با خودروهای کره ای،ژاپنی و چینی سر و کار داشته و دارم و از زیر وبم اکثر آنها به خوبی باخبرم.شما از کیفیت بالای اجناس کره ای سخن می گویید،در حالی که تا آنجایی که بنده می دانم، اجناس کره ای لااقل در اوایل کار از کیفیت چندان بالایی برخوردار نبودند و این مسئله ای نیست که نیاز به کتمان داشته باشد.مثلا دوو اسپرو مدل سال 1993 میلادی (سال 72 شمسی) که توسط یکی از بستگان اینجانب به صورت صفر کیلومتر خریداری شده بود در همان روزهای نخست دارای مشکلات ذیل بود :
1 – قاب پلاستیکی نصب شده در بخش تحتانی داشبورد در دست اندازها از جای خود جابه جا می شد و صدای ناهنجاری تولید می کرد.
2 – آینه داخلی وسط با ضربه کوچک سر کودک از جای خود کنده شده بود!
3 – ستون عقب از همان روز اول در جاده های خاکی سر و صدا می داد.
4 – داشبورد خودرو بر روی آسفالت های نامرغوب صدای ناهنجاری تولید می کرد و اینطور به نظر می رسید که هر لحظه داشبورد در حال ترک خوردن است! البته این مورد ناشی از عایق بندی نامناسب کابین بود.
و….
با تمامی این موارد سال های سال دمخور بوده ام،مواردی که حتی یک مورد از آنها در خودروهایی همچون میتسوبیشی گالانت 93 و نیز اپل استرا مشاهده نشد.
البته موتور و گیربکس دوو اسپرو تحت لیسانس GM تولید می شد و علاوه بر آن، این خودرو ازصندلی های راحت، شتاب و نرمی فوق العاده ای برخوردار بود.این نقائص کیفی نه تنها در خودروهای دوو، بلکه در خودروهای هیوندای مدل های دهه نود میلادی نیز حتی با درجاتی به مراتب وخیم تر مشاهده شد.پس خودروهای کره ای ها لااقل در اوایل کار آش دهن سوزی نبوده و حتی نسبت به بعضی از خودروهای چینی که امروزه تولید می شوند از کیفیت پایین تری برخوردار بودند.تنها شانسی که کره ای ها آوردند این بود که بازار کشورمان در آن سال ها فوق العاده بسته بود و بیشتر هموطنان جز با پیکان،رنو 5 و خودروهای دهه هفتادی خارجی، آشنایی چندانی با خودروهای روز دنیا نداشتند و نه اینترنت به این سرعت گسترش پیدا کرده بود و نه نشریات چاپی ما تا این حد توسعه یافته بودند و تنها نشریه ای که در مورد خودرو مطلب می نوشت «مجله ماشین» بود.
ممل
۴ اسفند ۱۳۹۴سام خان عزیز بنده نه قصد دارم نه حوصله که بخوام با هم وارد مباحثه و جدل بشیم زمان خواهد گذشت و مشخص خواهد شد که چقدر نوشته های ترجمه شده جنابعالی و سایت های رفرنس تون واقعی هستند.
من مدتها مسئول خرید خارجی 2 تا شرکت گردن کلفت ایرانی بودم.جنس چینی درجه یک دو سه داره ولی درجه یکش هم کیفیتش زیر سواله. هرگز نمیتونید در رابطه با چینی ها از مشخصات یکسان کیفی صحبت کنید ( لطفا با مثال اپل و امثالهم بحث رو وارد بن بست نکنید) .
انشالله کیفیت هاوال از سایر هموطنانش بهتر و خدماتش گسترده تر باشه. ولی من شخصا پولم رو صرف این خودروهای چینی نخواهم کرد.
پول خوب داشتم لکسوس میخریدم حالا که ندارم فعلا با هیوندا سر میکنم. کمتر داشتم باور کن سمند میخریدم. چرا باید بازارمون رو در اختیار جنس چینی قرار بدیدم و بشیم موش ازمایشگاهی اونا؟؟
واقعا کممون نبود جنس های بقول خودتون بی کیفیت کره ای؟
بزارید سایر کشورها امتحان کنند اگر خوب بود بعد ما هاوال و هایما و جک و غیره و ذلک بخریم. خودروهایی که کم از سمند و دنا و رانا و کوفت و زهر مار ندارند.
به هر تقدیر. امیدوارم این هنداونه سر بسته چینی تو زرد از اب درنیاد.
سام
۴ اسفند ۱۳۹۴آقای محترم!
شما منابع مرا زیر سئوال بردید و آنها را غیر واقعی خواندید.همانطور که قبلا هم گفتم می توانید مستقیما به آنها مراجعه نموده و صحت و سقم آنها را دریابید،فقط کافی است که با انگلیسی آشنایی داشته باشید.پس به جای اینکه وقت خودتان را برای پاسخ دادن به بنده تلف کنید می توانید همین الان به آنها رجوع کنید.
ممل
۵ اسفند ۱۳۹۴آقای سام خان!!
یادم نمیاد بحث رو ناموسی کرده باشم!
انقدر هم اشناییتون رو با زبان انگلیس به رخ بنده نکشید. گویا هرچقدر به زبان انگلیسی مسلط هستید زبان فارسیتون خیلی تعریفی نداره!
شما در جواب کاربری به نام رامین فرمودید:
“رامین عزیز،اولا این متن،تنها یک ترجمه نیست و برگرفته از چند سایت مختلف است ”
فارسیش! یعنی اینکه متن نوشته ای هست از چند سایت مختلف. اشتباه عرض میکنم؟؟؟
من گفتم تبلیغ هندوانه های سربسته چینی به این صورت شایسته نیست. حالا به پر قبای شما بر خورده بحث دیگری است.
در ضمن وقت من با ورود به این سایت و کل کل … خود به خود تلف شد است.
…
سام
۵ اسفند ۱۳۹۴آقای ممل خان!
اولا ادب را مراعات کنید،بنده نسبت به شما بی ادبی نکردم که شما اینطور برآشفته شدید.محترمانه به شما گفتم که مستقیما به منابع مراجعه کنید.ثانیا خودرو چه ربطی به بحث ناموسی دارد؟! کجا من بحث ناموسی کردم؟! چرا خلاف واقع می گویید؟ ثالثا کاربران دیگر هم خودشان می توانند اعتراض بکنند و نیازی به وکیل و وصی از طرف شما ندارند!
ahmad
۲ اسفند ۱۳۹۴هر چی که باشه باز هم چینیه و اونی که سوارش میشه چینی سوار!
نه از برند و اعتبار خبری هست و نه از اصالت و نه از تضمین…
آدم باید عقلش رو از دست داده باشه که برای یک برند نا شناخته و گمنام و بی اعتبار هزینه کنه و وارد آزمون و خطا بشه!
من که به شخصه هیچوقت ماشینای چینی به دلم نمیشینن (عین فرقون های خودروسازان داخلی)
محمدرضا♥BMW♥
۳ اسفند ۱۳۹۴بنز هم یه زمانی ناشناخته و بی اصالت بود اگه فکر مردم مثل شما بود همون اول ورشکست میشد!
بنتلی
۲ اسفند ۱۳۹۴رامین عزیز،دوست گرام،قرار نیس هر خودرو سازی همه چیزارو خودش از صفر تولید کنه،مثلا ایربگ رو از ی شرکتی میخرن،گیربکسو از ی شرکت دیگه،خودرو سازای زیادی با zfآلمان همکاری دارن و ازش گیربکس میخرن مث بی ام و بنز فولکس فورد رنجرور بنتلی و…البته zfفقط گیربکس تولید نمیکنه و جز پیشگامان تکنولوژی صنعت خودرو هس.
یوسف
۲ اسفند ۱۳۹۴آقا این چینیا چرا انقدر برنداشون زیاده؟! فک کنم بالای پنجاه تا برند ماشین تو چین باشه.
هر شرکت 8-7 تا برند زیر مجموعه داره خوب به جای این کار رو یکی دو اسم تمرکز کنن و سعی کنن اون اسمو بشناسونن.
مثلا چرا شرکت گریت وال باید یه زیرمجموعه با اسم هاوال داشته باشه؟ مثلا شرکتای معروف ممکنه یه برند زیر مجموعه لوکس یا پرفورمنس داشته باشن ولی در مورد چینیا کاملا بی معنیه.
احمد باقری
۲ اسفند ۱۳۹۴به هر حال، سعیش رو کرده و ماشینهای خوبی طراحی کرده، حالا اینکه کیفیتش نمیتونه رقابت کنه، بحثش جداست.
SINA
۲ اسفند ۱۳۹۴هر کسی اولش میخواد نقاش بشه انقدر از اینور اونور کپی میکنه تا بالاخره اونقدر فرز بشه که بتونه خودش چیزی رو طراحی کنه چینم همین کارو کرد و به جرات تا ده سال آینده اگه نتونه تنه به تنه بهترین خودروسازای اروپایی بزنه اما قطعا میتونه به کره و ژاپن برسه
یاسین
۲ اسفند ۱۳۹۴بله بنازم چیکار می کنه این.نه خوبه از اون جمله که ایشون گفت روپای خودش وایساده خوشم اومد!این کپی کاری ها هم طبیعیه!چون دانش خودرو سازی به حدی رسیده که حتی بزرگاشم از هم کپی می کنن.چه برسه چین که به عنوان کشور جهان سومی که شده در حال توسعه!در کل چینی جنس اصیل نیس ولی بی کیفیت نیس!این ماییم که سفارشا و سلیقه هامون بُنجل پسنده!تمام!
parham
۲ اسفند ۱۳۹۴بهترین ماشینه چینیم بخرین اگه خدمات نداشته باشه به هیچ دردی نمی خوره.
تو ایران خدماته درست و حسابی برای برند های معتبر نیست چه برسه به این ماشین ها
به نظرم کسی به خواد این ماشین و بخره 10 تومن بزاره روش یه کره ای 2008-2009 بخره خیلی بیشتر ارزش داره تا این ماشین که معلوم تو کدوم استان چین ساخته شده!!!!
راد
۲ اسفند ۱۳۹۴هیچ جا از وزن این چیزی نگفتند چرا؟
کسی میدوند؟
حتی تو سایت عظیم خودرو!
سام
۳ اسفند ۱۳۹۴با سلام
دوست عزیز،اگر متن فوق را دقیق بخوانید می بینید که وزن این خودرو در آن درج شده است :
1495 الی 1575 کیلوگرم
رامین
۳ اسفند ۱۳۹۴سلام دوست من.من دو هفته پیش ترجمه سایت caradvice وmotoring.com.au و drive.com.auرو در مورد این ماشین در سایتهای دیگه قرار دادم.شما ترجمه کرده اید اما همه چیز رو ترجمه نکردید.مثلا caradvice از حجم کم صندوق عقب به عنوان یک فاکتور منفی یاد کرده یا drive.com.au از تاخیر خیلی زیاد توربوشارژر و قدیمی بودن اون و همین طور از مصرف سوخت بالای این ماشین در برابر رقبا و همین طور افت زیاد گشتاور بعد از سبک کردن دنده در مدل دستی رو ذکر کرده البته محاسنی که شما هم ترجمه کردید رو نوشتن.قدیما می گفتن عیبش گفتی حسنش نیز بگوی.الان باید بگیم حسنش گفتی عیبش نیز بگو.
سام
۳ اسفند ۱۳۹۴با سلام
رامین عزیز،اولا این متن،تنها یک ترجمه نیست و برگرفته از چند سایت مختلف است و ثانیا به نظر می رسد که شما اصلا متن بالا را نخوانده اید!بنده هم از قول کارشناس سایت CARADVISE و هم از قول کارشناس سایت MOTORING ، موارد مثبت و منفی این خودرو را درج نموده ام.مثلا از قول سایت MOTORING در متن بالا نوشته شده است :
پیشرانه این خودرو در دورهای زیر 2500 دور در دقیقه،نسخه ای سست و بی حال است و……
و همچنین در متن بالا از حجم کم صندوق این خودرو نیز سخن رفته است. پس پیش از هر اظهار نظر و پیش داوری،سعی کنید که متن را کامل و با دقت بخوانید.چون اگر متن فوق را با دقت بخوانید هم نکات مثبت این خودرو در آن نوشته شده و هم نکات منفی آن.
سیروس
۲ اسفند ۱۳۹۴سلام.به همگی:نظرات جالبی خوندم.من خودم جک اس ۵دارم…اما بچه ها یه لحضه مخالف چینی ها فکر کنن اگه ماشین چینی نبود وبازار رو اشباح نمیکرد من و شما با انحصارداخلی واقعا دنا یا رانا یا سمند یا پراید یا تیبا……این شاهکار های هنر خودرو سازی باید به چه قیمتی میخریدیم؟زیبایی مرخص…کیفیت مرخص…اپشن مرخص…چرا چین با دو میلیارد جمعیت با این همه تنوع منو شما رو شاد کرده درگیری…اتو مبیل که اب میوه گیری یا وسایل خونه نیست که تجار پول پرست پست سفارش درجه ۳رو بدن ….البته قیمت رو خود وارد کنندگان اتومبیل و مونتاژکارها از ما گرون میگیرن…در ضمن اگه با استاندارد چین مونتاژ بشن دست کمی از کره و…ندارن.پس به جای قمپز در کردن اگه پولداری برو زندگی عربی ومصرفی داشته باش واگه مغز داری برو طراحی کن مگه تو ایرانی عقل کل و بالاتر از همه دنیا نیستی؟….فقط پیش از هر انتقادی فکر کن…..اگه چین منو تو رو جم جور نمیکرد …الان داشتی با وسایل اولیه زندگی میکردی….یه نگاهی به سر تا پای زندگیت بنداز…۹۰درصدش چینیه….!با کلاسسسسسسسس
راد
۳ اسفند ۱۳۹۴قیمتش مشکوک است
اگر قیمت 100000 یوان داشته باشد یعنی حدود 50 میلیون تومن با 40 درصد گمرکی و 16 میلیون خودرو فرسوده و5 میلیون هزینه شماره گذاری و بیمه به اضافه 9 درصد ارزش افزوده میشد حدود 100 میلیون حالا چرا 72 میلیون میدند مگر اینکه مونتاژ داخل باشد یا کلاهبرداری !!!
iman
۳ اسفند ۱۳۹۴توی نمایشگاه اصفهان در لیست مشخصاتش زده بود توربوش ساخت آمریکاس ، خداییش کیفیتشم از قیمتش خیلی بالاتره هرچند 22 درصد تخفیف هم عجیبه!!! مگه کلا چقدرش سوده که 22 درصد تخفیف؟؟؟؟ ولی از جلو پنجره و چراغای جلوی سادش که بگذریم ماشین خوبیه واسه 73 تومن ,؛ قدرتشم زیر 2500 دور کمه که طبیعیه چون توربو فعال نیست و مصرف سوخت داخل شهرشو میاره پایین… الان رفتم تو فکر دو دیفرانسیلش با رنگ قرمز و سقف مشکی D:
رامین
۳ اسفند ۱۳۹۴گیربکسش هم در کاتالوگ zf زده در حالیکه در سایت جهانی هاوال فقط گیربکس h8 وh9 را zf گفته و در مورد h2 و h6 چنین چیزی ننوشته.
محمدرضا♥BMW♥
۳ اسفند ۱۳۹۴خب دوستان چینی ها هم با کیفیت و زیبا شدن حالا بریم سراغ چه کشوری مسخرش کنیم؟؟!!
امین
۳ اسفند ۱۳۹۴من جیبوتی رو پیشنهاد می کنم؟
کیوان
۳ اسفند ۱۳۹۴ماشین از لحاظ ظاهری داخل وخارج خوبه ولی موتورضعیفه اگر کسی بخواد این بخره من پیشنهاد میکنم از ماشینهای چینی جک s5بخره چون از لحاظ موتور که تحت لیسانس میتسوبیشی شکل ظاهری خوبی داره هم داخل هم بیرون اسپرت قدر موتور 2لیتری توربو شارژر 175اسب بخار توی چند تا درک از ش دیدم ix55 خوردتش توی درگ حتی با هوندا کوپه درک گذاشت هوندا به گردش نرسید توربو روی این ماشین عجب جوابی دادهالبته دنده دستی چون اتومات زیاد. شتاب خوبی نداره نسبت به دستی خودتون میتونین توی سایت اپارات سرچ کنین ببینین. فقط جکs5توی این رنج قیمت وکلاس ماشینهای چینی
سهیل
۳ اسفند ۱۳۹۴دقت کردین که چقدر جلوش شبیه آئودی هستش آیا؟
ماشین خوب و باکیفیتی هستش اونطور که نقد کردن
اما ادم میمونه که موقع خرید چی بگیره کلی گزینه خیلی خوب هستش
یکیش جک اس5 هستش که نسخه اتوماتش هم داره میاد
درضمن اونایی که از برند ماشینا انتقاد کردن بالاخره هرکسی از یک جا شروع میکنه ایرانی جماعت برند رو بد تلفظ میکنه جک نیست و اسمش
J.A.Cهستش برندش هم خوبه