سام کاویانی: به نظر میرسد که ایرانخودرو عزم آن دارد که به نحوی آرام و بیسروصدا بر بازار کراساوورهای کشورمان سلطه یافته و رقبا را از میدان به در کند. هماینک، این خودروساز وطنی، محصولات مونتاژی و وارداتی ازجمله هایما S7 و رنو کپچر را عرضه میکند و اگر کارها طبق روال عادی خود پیش رفته و مشکل حادی پیش نیاید پژو ۲۰۰۸ هم به سبد بلندقامتان آن افزوده خواهد شد؛ اما طبق برخی از مندرجات، سازنده وطنی به این حد نیز اکتفا نکرده و در پی آن است که کراساوور کوچک و مدرنی به نام هایما S5 را هم وارد چرخه تولید کند. پس با این تفاصیلی که برشمردیم، آیا این خودروساز توفیق آن را خواهد داشت که این بازار داغ و پررونق را بهتمامی قبضه کند؟ به نظر بنده، شانس موفقیت آن بسیار زیاد خواهد بود زیرا که هر چه باشد این خودروساز از یک سرمایه بزرگ بهعنوان «شبکه سراسر خدمات پس از فروش» بهره میبرد و کمتر شهر و دیاری را در کشور میبینیم که نمایندهای از ایرانخودرو در آن دایر مدار نباشد. بهرغم تمامی گلایهها و شکایاتی که وجود دارد، اغلب هموطنان گوشه چشمی به ساختههای این سازنده دیرپای آریایی دارند.
هایما S5 که موضوع این مقاله است یک کراساوور جمعوجور و نسبتاً جدید است که برای نخستین بار، ماه آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی و در خطه پهناور چین پا به عرصه وجود نهاد.
برخلاف طراحی بدنه هایما S7 که بیشتر سبکی اروپایی را تداعی میکند، هایما S5، از سبکی کاملاً شرقی بهره میبرد و حتی تااندازهای هم میتوان شاکله طرح آن را منحصربهفرد نیز برشمرد. بیش از همه، این چراغهای جذاب و صیقلی بخش جلوی آن است که در همان نگاه اول توجهات آدمی را بهسوی خود جلب میکنند، چراغهایی که طرحشان از روی مرغان دریایی در حال پرواز الهام گیری شده و در دل خود نوار شفافی از LED را جای دادهاند. در عین حال، جلوپنجرهای بزرگ که شمای کلی آن دهان باز کوسهای را به تصویر میکشد، نمایی جذاب و جسورانهای را برای پیشانی این خودرو مهیا ساخته و نماد شاخص و مرکز ثقل آن است.
در نیمرخ، ما خطوطی سادهای را میبینیم که در قالب یک فرورفتگی از انتهای چراغهای عقب شروع شده و پس از عبور از دستگیره دربهای عقب و جلو حالتی کمانی به خود گرفته و با چرخشی معکوس در گلگیرهای عقب محو میشوند. همین فرم در جای خود به جذابیت بصری نمایه جانبی این خودرو افزوده و حالتی بدیع و اسپرت را برای آن فراهم آورده است. کار طراحی بر روی ستون C نیز به نحو بارزی چشمگیر است و فرمی جذاب را به آن هدیه داده است. بخش عقب این خودرو از طرح زیبا و صدالبته عامهپسندی بهره میبرد و هندسه چراغها در آن شباهت بسیاری به برخی از ساختههای فورد و هیوندای دارد. البته برخی از نواقص هم در طراحی این خودرو قابل مشاهده است که ازجمله آنها میتوان به شیشه کوچک عقب اشاره داشت که میدان دید راننده را تا اندازه زیادی محدود میکند.
داخل کابین هایما S5 از ظاهری مدرن و عامهپسند بهره میبرد. داشبورد آن نیز همچون بدنه این خودرو از طرحی اسپرت و دلنوازی برخوردار است. با آنکه بیشتر متریال موجود در کابین از انواع پلاستیک ارزانقیمت هستند ولی به طرز نرمی قالبگیری شدهاند. صندلیها نیز با پوشش چرمی دو رنگ مشکی و نارنجی پوشانده شده و جزییات آلومینیمی هم در اطرافواکناف کابین دیده میشوند و البته کنسول میانی نیز از تریم پیانو بلک بهره میبرد. در بخش مرکزی کنسول نیز یک صفحه نمایش لمسی با ابعادی متوسط جای گرفته است. در این میان، فرمان بهوضوح از یک طرح قدیمی و کهنه برخوردار است، طرحی که بیشتر متناسب با خودروهای یک دهه پیش است تا بلکه امروزی. فضای موجود در کابین نسبتاً در حد مناسبی بوده و پنج سرنشین بزرگسال میتوانند بهراحتی در آن جای گیرند؛ اما صندوق عقب چندان جادار نیست و گنجایش آن تنها معادل ۳۲۰ لیتر است.
مشخصات کلی هایما S5 (نسخه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی)
- پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو
- حجم موتور: ۱۴۹۷ سیسی
- توان: ۱۶۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
- گشتاور: ۲۲۳ نیوتنمتر در ۱۸۰۰ الی ۴۰۰۰ دور در دقیقه
- حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
- مصرف ترکیبی سوخت: ۸ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت
- نوع گیربکس: اتوماتیک CVT
- پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی
- حجم موتور: ۱۵۹۱ سیسی
- توان: ۱۲۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
- گشتاور: ۱۶۰ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
- حداکثر سرعت: ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت
- مصرف ترکیبی سوخت: ۷.۳ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت
- سیستم فنربندی جلو: مستقل، مکفرسون استرات با آنتی رول بار
- سیستم فنربندی عقب: اتصال چندگانه با آنتی رول بار
- نوع کالیپرهای ترمزهای جلو و عقب: دیسکی
- استاندارد آلایندگی: یورو ۴
- درجه اکتان بنزین مصرفی پیشرانه: ۹۳ یا بالاتر
ابعاد
- طول/عرض/ ارتفاع: ۴۳۵۸/۱۸۲۳/۱۶۳۰ میلیمتر
- فاصله بین دو محور: ۲۶۳۰ میلیمتر
- فاصله کف اتاق از سطح زمین: ۲۰۰ میلیمتر
- وزن خالص: ۱۴۳۵ کیلوگرم (نسخه ۱.۵ لیتری توربو) و ۱۳۵۰ کیلوگرم (نسخه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی)
- شعاع گردش خودرو: ۵.۴۵ متر
- حجم مخزن سوخت: ۶۰ لیتر
- گنجایش محل بار: ۳۲۰ لیتر
- اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۱۵/۶۰ R 17
تجهیزات رفاهی (نسخه فول)
سانروف برقی حساس به مانع – سیستم ورود بدون کلید (KEY LESS) – کروز کنترل – دوربین ۳۶۰ درجه کمک راننده – صفحه نمایش لمسی به سایز ۷ اینچ – سیستم هدایت GPS – پوشش چرمی صندلیها و فرمان – تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت – تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه فیلتر هوای داخل کابین – سیستم نمایشگر فشار باد لاستیکها (TPMS) – بخارزدای شیشه عقب – خروجی برق ۱۲ ولت – سامانه روشنایی در روز- چراغهای اتوماتیک جلو – چراغهای همراهی سرنشینان در فضای تاریک – آینههای جانبی تاشوی برقی مجهز به گرمکن – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان + CD + MP3 + DVD و درگاه USB/AUX به همراه اتصالات بلوتوث – کامپیوتر سفری – سنسور پارک عقب – رینگهای آلومینیمی – آنتن کوسهای و…
توضیح: به تجهیزات ایمنی هایما S5 در داخل متن اشاره شد لذا از تکرار آن پرهیز نمودم.
قیمت
- در چین: ۸۹,۸۰۰ الی ۱۱۳,۸۰۰ یوآن (نسخه ۱.۶ لیتری)
- در ایران: ۷۰ الی ۱۰۰ میلیون تومان
منابع:
EN.HAIMA.COM
CHINAAUTOWEB.COM
CARNEWSCHINA.COM
و…
Amirhossein
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ترجیح میدم از محصولات رنو-نیسان استفاده کنم.
kevin7360
۲۹ بهمن ۱۳۹۵واقعا از این همه تعریف آقای کاویانی با این همه تجربه درپدال در عجبم!!!!!!!
نمیدونم چه اتفاقی افتاده اما دیگه این پدال اون پدال سابق نیست به هیچ عنوان خبری از انتقاد نیست و نویسنده های محترم یکسره در حال تعریف و تمجید از این اون هستن من خوب یادم هست اون زمانیکه تازه هایما s7 اومده بود چطوری تو همین پدال ازش انتقاد شد اگه اتفاقی افتاده جناب سر دبیر توضیح بدن ما هم در جریان باشیم ؟؟
peyman
۳۰ بهمن ۱۳۹۵یعنی این چینی ها با سرعت نور دارن بازار ایران را اشغال میکنن و البته کرده اند.از یه طرفی هم خودروهای که با برند معروف میخوان داخل مونتاژ بشن خیلی گرون قیمت گذاشته اند مثلا هیوندi10قیمتش ۷۰ میلیون به بالاست .یعنی میخوام با این وضعیت مملکداری سرمو بکوبم به دیوار
جواد
۲۹ بهمن ۱۳۹۵واقعا مسخره ترین حرفی که میشه زد همین گستردگی نمایندگی ایران خودرو هستش که اونو یک ایتم مثبت میدونن در حالی که شما همین سوزوکی گرند ویتارا در نظر بگیرین به نظر شما بعد این همه سال چند نمایندگی توانایی ارائه خدمات به اون دارن یا همین تندر نود همه نمایندگی ها به اون خدمات نمیدن تو کل کشور بگردی 50 نمایندگی ایران خودرو هم پیدا نمیکین که به رنو کپچر بعد یک سال ورود به کشور بتونن خدمات بدن پس این مورد اصلا یک ایتم مثبت در نظر نگیرین
سام
۲۹ بهمن ۱۳۹۵این درست است که خدمات ایران خودرو در حد ایده آل خود نیست و در این میان،بسیاری از کمبودها و نقصان ها هم قابل مشاهده است ولی اینکه این سازنده به محصولات خود اصلا خدمات نمی دهد اساسا مبنای درستی ندارد و شواهد بنده هم چنین چیزی را تأیید نمی کند.بنده در حال حاضر خیلی از نمایندگی های ایران خودرو را می شناسم که هم به سوزوکی گرند ویتارا و هم به رنو کپچر سرویس می دهند.ضمن آنکه،خیلی از مصرف کنندگان ایرانی هم ترجیح می دهند که از این شرکت خودروهای خود خریدارای کنند زیرا که لااقل در هر شهری و دیاری نماینده ای از آن دیده می شود و حتی اگر خدمات کاملی را هم ارائه ندهند دهند باز هم صرف وجودشان بهتر از نبودشان است.
نعیم
۸ اسفند ۱۳۹۵واقعا از مقاله خوبتون ممنون
به نظر من خیلی ماشین خوبیه من که عاشقش شدم انشاءالله زودتر بیاد برم بخرمش ❤
الان واقعا ماشین های چینی خیلی خوب شدن و دارن پا به جایگاه بزرگان صنعت خودرو می زارن
الان بیشتر سایت های معتبر ماشین های چینی رو تعریف می کنند .
حداقل ماشین های چینی بهتر از این خودروهای بی کیفیت داخل هستن.
نعیم
۸ اسفند ۱۳۹۵واقعا از مقاله خوبتون ممنون
به نظر من خیلی ماشین خوبیه من که عاشقش شدم انشاءالله زودتر بیاد برم بخرمش
الان واقعا ماشین های چینی خیلی خوب شدن و دارن پا به جایگاه بزرگان صنعت خودرو می زارن
الان بیشتر سایت های معتبر ماشین های چینی رو تعریف می کنند .
حداقل ماشین های چینی بهتر از این خودروهای بی کیفیت داخل هستن.
یوسف
۲۹ بهمن ۱۳۹۵اصلا دلیلی نمی بینم اسم این شرکت ایران خودرو باشه، باید اسمشو به چین خودرو تغییر بدن، هم با واقعیت هماهنگ تره هم اسم پاک ایران رو خراب نمی کنه.
Man
۳۰ بهمن ۱۳۹۵به نظر من جمله ی پر مغزی گفتی
چین خودرو
این ایران خودرو شده نماینده چین تو ایران. هر روزم بدتر از دیروز
ye pesar
۳۰ بهمن ۱۳۹۵حالا تا دیروز ماشین ایرانی هم نمی ساخت
نمونه های از رده خارج فرانسوی رو شل و ول سر هم می کرد
برین خدا رو شکر کنین که همین چینی ها هستن و الی الان ساندرو (صندوق صدقات) رو باید بدون همین اپشن های حداقلی با 60 میلیون خریداری می کردیم
یاسین
۲۹ بهمن ۱۳۹۵طراحیش بد نیست طرح اتاقشم خوبه قصد ایران خودرو که رقیبی برای چانگان Cs 35 سایپا و کراس اورهای کوچیک چینی دیگه موجود تو بازار اگه بتونه با امکانات کامل زیر 65 تومن بیاره خوبه بالاخره خیلیا هستن تو این رنج قیمت دوست دارن سوار کراس اور بشن تا یه سواری فقط کاش ایران خودرو سراغ هایما نمیرفت هایما برند تازه کاریه سایپا کار بهتری کرد رفت سراغ چانگان باز چانگان با تجربه تر کیفیت کار قابل قبولتری داره
ahmad
۲۹ بهمن ۱۳۹۵چانگان Cs 35 گذاس اور نیست بلکه یک هاچ بکه که روی پلت فرم قدیمی 206 پژو سیتروئن ساخته شده
ببین کارمون به کجا رسیده که دیگه حتی دارن هاچ بک ها رو هم به اسم شاستک بلند فیک بهمون قالب میکنن!
یاسین
۲۹ بهمن ۱۳۹۵چانگان cs 35 یه کراس اور ساب کامپکته بر اساس تعریف استاندارد
اطلاعات شما درسته کراس اورهای ساب کامپکت معمولا یا بر پایه شاسی یه هاچبک ساخته میشن یا نسخه کوچیک شده یه کراس اور کامپکتن واسه همین بهشون میگن ساب کامپکت اشتباه نیست که بگیم ااااای دارن هاچبک بهمون میندازن این استاندارد مهندسی ماشینه
مثلا 2008 که نسخه کراس اور ساب کامپکته 208 ولی مثلا هیوندا اینترادو که به تازگیم داره میاد تو دنیا یه نسخه جمع و جور شده از توسانه
Ace
۲۹ بهمن ۱۳۹۵این عشقی که به کراس اوور سواری به هر قیمتی تو دل این ملت افتاده ، از کجا اومده ، خدا عالمه.
باور کن توانایی آفرود میتسوبیشی لنسر از 90 درصد این شاسی بلند های چینی بیشتره.
یاسین
۲۹ بهمن ۱۳۹۵میدونی موضوع چشم و هم چشمی شده میخوان کلاس بزارن میخوان جلو در همسایه و فک و فامیل کلاس بزارن ملتم که 90 درصد اطلاعات خودرو زیر خط فقر نمیدونن چی به چیه به به چه چه میکنن اخه کراس اور کاربردی هم نمیخرن میرن چری تیگو 5میخرن نزدیک 100 میلیون اونم تک دفرنسیال که ارتفاع از سطح زمینش گریه ادمو در میاره
فرهاد كرمستجی
۵ اسفند ۱۳۹۵Cs35 اندازه اسپورتیج و توسانه.
Khan
۲۹ بهمن ۱۳۹۵نسخه فولش میکنه 57 میلیون… حالا ببینیم چند قیمت بزنن چاه ویل خودروسازی ایران!!!
Mohammadreza
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ای خدا چرا اخه؟ واقعا چرا؟ این همه کشور خوب چرا منو باید اینجا مینداختی؟
بابا بخدا منم جوونم، دل دارم ، دلم میخواد ماشین های نمیگم گرون و لوکس اما ماشین به روز با قیمت مناسب سوار بشم
اخه چه گناهی کردم که یا باید ۲۲ تومن پول پراید بدم که بعدشم الاف تعمیرگاه باشم و جونمو بزارم کف دستم یا باید ۴۵ تومن بدم ال۹۰ که به عنوان زشترین خودرو مخصوصا برای یه جوونه یا پر شده از این ماشین های چینی داغون
من دلم گلف میخواد
دلم ای ۳۰ جدید میخواد
دلم ۲۰۸ میخواد با قیمت واقعی ???
لعنت به این زندگی
Man
۳۰ بهمن ۱۳۹۵محمدرضا جان شما داری تو کشوری زندگی میکنی که دیه فرد ۲۵۳ ملیون هستش اگه دیه شو بزاری بانک ماهی حداقل بهت ۴ تومن میدن . در حالی که منی که زنده هستم دارم کارم میکنم به من ماهی ۱.۵ میدن تازه با اضافه کاری.
اینو گفتم گوشی دستت بیاد داری کجا زندکی میکنی
پدال جان لطفا مطلبو حذف نکن.
ahmad
۲۹ بهمن ۱۳۹۵هایما S5، در مسیر ایرانخودرو
_
ترجمه: آشغال، در مسیر زباله دان!
علی
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ای وووووووووووللللللللللللللل
<<<<<
۲۹ بهمن ۱۳۹۵جلوپنجرش منو یاد جلوپنجره ژیان انداخت :)
حسين
۲۹ بهمن ۱۳۹۵این جمله خیلی جای تامل داره : ((به نظر میرسد که ایرانخودرو عزم آن دارد که به نحوی آرام و بیسروصدا بر بازار کراساوورهای کشورمان سلطه یافته و رقبا را از میدان به در کند ))
کلمه به کلمه این جمله دردناک و بهت آوره !
حمیدرضا
۲۹ بهمن ۱۳۹۵خوبه همین چینی ها پاشون به کشور ما باز شده و تونستن قیمت هارو یکم جابه جا کنن وگرنه مردم دلاور کشور ما تا پنجاه سال دیگه هنوز پیکان سوار میشدن متاسفانه واقعی نبودن قیمت خودرو خیلی داره به مردم صدمه میزنه قیمت یان خودرو د رشرایط برابر خیلی بیشتر از یه فولکس واگن یا تویوتا هست
احسان(احسان سابق)
۲۹ بهمن ۱۳۹۵چندین دهه به اسم تولید خودروی ملی ملت رو سرکیسه کردن حالا شدن مونتاژ کار خودروهای چینی! عوام فریبی و شعار و توهمات غیر واقعی از در و دیوار این مملکت میباره واسه همینه با وجود گذشت دو و نیم دهه از عمرم مطلقا چیزی به نام واقع بینی و عملگرایی یاد نگرفتم.
amin
۲۹ بهمن ۱۳۹۵به بحث فنیش کاری ندارم چون نمیدونم چطوره اما در بحث طراحی کاملا در حد محصولات کره ای هستش
احسان
۲۹ بهمن ۱۳۹۵عجب افتخار بزررگی افرین به مهندسامون
Matin
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ما باید اون همه پول تعرفه بدیم که از شرکت های داخلی حمایت بشه اونا هم خودروی چینی بیارن ؟؟؟
لعنت فقط همینو می گم که کامنتم حذف نشه
و لعنت به اون مردمانی که حاضر نیستن جلو خودشونو بگیرن و با خرید این ماشینا باعث ادامه این روند می شن
ali
۳۰ بهمن ۱۳۹۵دوستان byd f3 که بتازگی معرفی شد و قیمت حدود 53 میلیون ارزش خرید داره؟؟؟
چون برندش خوبه و هم کم مصرفه(صدی5.9) امکانات خوبی هم داره
ahmad
۳۰ بهمن ۱۳۹۵دقیقا منظورت از” برند” چی بود این وسط؟!!
مهدی
۳۰ بهمن ۱۳۹۵1600 سی سی با قدرت کم – با اسم کراس اور – افتضاحه
توربو هم خنده داره کیفیت نداره
2000 سی سی به بالا بدون توربو تازه میشه کراس اور
amin
۳۰ بهمن ۱۳۹۵کی این تعریف رو داده؟؟؟؟
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۳۰ بهمن ۱۳۹۵توربو خوبه فقط اگر کیفیت داشته باشه.
از کیفیتش خاطر جمع باشی.
سیاوش
۳۰ بهمن ۱۳۹۵یه آشغال دیگه
swedish arrogant tiger
۳۰ بهمن ۱۳۹۵طراحیش که بد نیس .سواری و این چیزا رو باید بیاد ببینیم چطوره
شاهین
۳۰ بهمن ۱۳۹۵من کاری به اینکه ایران چی تولید میشه و چی باید بشه و غیره ندارم
ولی میتونم بگم اکثر فروم و یا گروه های تلگرامی خودروهای میرم همه راضی هستن هیچ اگه بگی بالای چشم فلان خودرو ابرو ریمو هم میشی پس کی ناراضیه ؟
گروه دنا میری همه متعصب
گروه لیفان همینطور
گروه ساندرو
گروه برلیانس
گروه جک
گروه برلیانس همینطور و ………
در شرایط کنونی ایران وقتی قدرت خرید مردم در نهایت تا 80 میلیون هست خودروهای غیر چینی مگه چندتاست ؟ یکی دو سری رنو و سراتو و کیا و مزادی ساده بقیه همه چینی
خب پس مردم ناچار هستند رو به گزینه چینی بیارند حداقل از ایرانی به روز تر و با ابشن تر هستن و رانندگی بهتری ارایه میدن
در مورد هایما اس 5 عرض کنم بنده توی چین سوار این خودرو شدم و باهاش رانندگی کردم البته نسخه توربو بوده ولی باید بگم نسبت به لیفان و چری و این دست کراس اور ها واقعا بهتر بود
صدای موتور اصلا به کابین نمیومد و بسیار بسیار ماشین نرمی بود و فضای صندلی عقب هم میشه گفت خوب و راحت بود
حالا جالبه دیدم ایرانخودرو میخواد این خودرو رو بیاره
سایت پدال عزیز میشه بگین تایید شده اومدن این محصول یا خیر ؟
ASA
۳۰ بهمن ۱۳۹۵بعد دو روز اومدم پدال، حالم حسابی گرفته شد
این چیه باو!
حداقل قیمت معقول بزارن خوبه!
الان میاد میشه 145 میلیون
احمدرضا
۱ اسفند ۱۳۹۵به نظرم به جای غر زدن های مکرر باید با واقعیتهای موجود کنار آمد. الان دو سال از برجام گذشته اما هنوز خودروساز درجه یکی پا به ایران نگذاشته. خودروسازهای درجه یک مثل تویوتا حتی حاضر به واردات مستقیم خودرو به ایران نیستند چه برسه مونتاژ در داخل ایران و انتقال تکنولوژی. از خودروسازان درجه دو هم فعلاً بعد از کلی سروصدا و تبلیغ فقط چند خودروساز قراره به ایران بیان یکی پژو که هنوز اولین محصولش هم به بازار نیامده و معلوم هم نیست با چه قیمتی میخواد بیاد. رنو که بعد از کلی تبلیغ و هیاهو فعلاً در حد حرف قراره محصولات ارزانقیمتشو به ایران بیاره که اینم فعلاً در حد حرف هست و هنوز چیزی به مرحله عمل در نیامده ( البته منظورم محصولات قدیمی و از رده خارجی مثل ساندرو نیست). هیوندای هم با ارزانقیمت ترین محصولات به کرمان خودرو آمد و قیمتش اگه از وارداتیش بالاتر نباشه پایین تر نیست. پس در این شرایط فقط چینی ها باقی میمانند که شاید بشه گفت خودروساز درجه سه دنیا هستند. لااقل محصولاتی که به بازار میارن خوش قیافه ، دارای امکانات به روز و با قیمت نسبتاً مناسبه. روز به روز هم که در حال پیشرفت هستند و از نظر کیفی هم بهتر میشن. وجود اینها و پیشرفت روز به روزشون میتونه ما رو امیدوار کنه که حتی اگه دنبال خودروی چینی نیستیم حداقل خودروهای داخلی با افزایش قیمت نجومی مواجه نشن و در فضای رقابت، حداقل امیدی هر چند اندک برای پیشرفت خودروهای داخلی به وجود بیاد و از طرف دیگه در بازار دسته دوم خودروهای وارداتی غیرچینی ، قیمت این خودروها هم واقعیتر بشه و با قیمت معقولتری در دسترس مردم قرار بگیرند.
حامد
۱ اسفند ۱۳۹۵خیلی زشته انصافا.4 ردیف چراغ جلوش هست.مگه اسکانیاست؟!!!!
Sami
۲ اسفند ۱۳۹۵زبان طراحی نداره تا تونستن خط به بدنش اضافه کردن.چهره اش گنگه
Sami
۲ اسفند ۱۳۹۵زبان طراحی نداره.تا تونستن خط به بدنش اضافه کردن.
راستین
۲۶ اسفند ۱۳۹۵نمیدونم…گیج شدم….فقط حس میکنم همونطور که ال 90 قرار بود 7 تومان به بازار بیاد و در نهایت سر از 37 در اورد و اه ما هیچکس را نگرفت…این خودرو هم با تمام ایراداتش میره جزو رویاهای دست نیافتنی……باریکلا ایران خودرو….
محمد
۱۲ تیر ۱۳۹۶یکی میشه بگه چانگان cs35یا s5؟؟؟؟درسته آپشن های s5 بیشتره اما فقط آپشن ملاک نیس…نرمی و بدون صدا بودن خودرو ملاکه …حالا یکی ک بیشتر میدونه توضیح بده …آقای صاحب سایت شما ک باید بیشتر توضیح بدی
hosein
۱۱ شهریور ۱۳۹۶واقعا حق مردم ما نیست که پس از این همه سال حمایت از خودرو های داخلی باز این خودروهای بی کیفیت چینی رو سوار بشن اونم با این قیمتها، حالا که دارین با این قیمتها خودرو ها رو به مردم میفروشین حداقل از یه برند معتبر ماشین وارد کنید تا دیروز ماشینهای فرانسوی سوار میشدیم حالا باید چینی سوار بشیم هر روز بدتر از دیروز .
تا کی باید تاوان بی کفایتی این مدیران رو ما بدیم؟
حسين
۲۳ شهریور ۱۳۹۶متاسفم با این سابقه تاسیس و تولید کارخانه ایران خودرو و امثال آن در کشور ایران هنوز ما مثل دلالهای بازار و تاجرها از خارج کالا وارد میکنیم و با کشیدن روی قیمتش به مردم میفروشیم.لااقل بیایم جنسی وارد کنیم که ارزش خرید و دوام بالایی داشته باشه و دولت همش به سود خودش فکر نکنه و با اندکی تخفیف در فکر رفاه حال مردم و خوشحال کردن هم وطنهای بیچاره و محکوم به خرید خودروی ایرانی باشه.ایران خودرو را چرا از برادران خیامی گرفتید؟که بشید ویزیتور محصولات چینی و غیره در ایران.قدری روی پای خود بایستید.
نادر
۱۵ اسفند ۱۳۹۶متاسفانه هایما اس 5 مشکلات فنی جدی داره که مردم بدون آگاهی نود میلیون بخاطرش پرداخی می کنند
– مشکل سیستم کشش در سربالایی HSA
– مشکل سیستم پایداری ESP
– مشکل سیستم کروز
– ضعیف شدن ترمزها پس از رانندگی چند ساعته در مسافتهای طولانی جاده ای
امير
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷جذابه