شرکت هونگچی که در اختیار گروه خودروسازی فاو چین است، با یک شرکت فروش خودرو در نروژ بنام «موتور گروپن» (Motor Gruppen) قراردادی را برای عرضهٔ شاسیبلند بزرگ E-HS9 در این کشور امضا کرده است؛ بنابراین این شاسیبلند تمام الکتریکی چینی در آیندهٔ نزدیک رسماً وارد بازار نروژ خواهد شد. موتور گروپن که اولین شریک اروپایی هونگچی محسوب میشود، یک واردکنندهٔ شناختهشدهٔ خودروهای الکتریکی در نروژ است و سابقهای ۴۵ ساله دارد. صادرات و فروش E-HS9 بخش مهمی از استراتژی جهانی هونگچی است و در آینده پس از باثبات شدن این خودرو در بازارهای خارج از چین، هونگچی مدلهای بیشتری را برای فروش در بازارهای صادراتی عرضه خواهد کرد.
چندی پیش، هونگچی قیمت E-HS9 را در بازار چین اعلام کرد. این شاسیبلند الکتریکی مجموعاً در چهار مدل مختلف در چین عرضه خواهد شد که بین ۵۰۹,۸۰۰ یوآن معادل ۷۸ هزار دلار تا ۷۲۹,۸۰۰ یوآن معادل ۱۱۱ هزار دلار قیمت دارند. این ماشین بهعنوان پرچمدار خانوادهٔ شاسیبلندهای کنونی هونگچی، از سبک جدید طراحی این شرکت با جلوپنجرهٔ بسیار بزرگ و چراغهای باریک استفاده میکند. کابین E-HS9 نیز با چهار نمایشگر مختلف برای صفحه آمپر، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، نمایشگر شاگرد و کنترل سیستم تهویه، پُر از حس تکنولوژی است.
هونگچی E-HS9 از قوای محرکهٔ الکتریکی دو موتوره استفاده میکند و در دو نسخهٔ مختلف عرضه میشود. در نسخهٔ اول، حداکثر قدرت و گشتاور موتورهای جلو و عقب ۲۱۸ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن متر است و بُرد خودرو ۴۶۰ کیلومتر خواهد بود. در نسخهٔ دوم، خروجی موتور جلویی تفاوتی ندارد اما موتور عقبی قویتر بوده و ۳۳۳ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. بُرد این نسخه نیز بیشتر بوده و به ۵۱۰ کیلومتر میرسد.
Reza
۱۳ دی ۱۳۹۹ارزشش رو داره
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۱۳ دی ۱۳۹۹دستگیره های درش چپه شده ی تسلا است?????
طراحیش رو دوست ندارم داخلش خیلی کوپیه دیگه بقیه هم که میدونید فقط مونده سیویتی 1.5 لیتری بگذارند
Reza
۱۳ دی ۱۳۹۹جهت یادآوری باید عرض کنم تسلا خودش دستگیره های درشو از مرسدس میخره.
با تعصب نظر ندیم لطفاً،ما کلا با اسم چین مشکل داریم
NAVID۰۰۹۸
۱۳ دی ۱۳۹۹البته اگر توجه کرده باشید ، بزرگترین مُعضَل کرهایها برطرف شده در اکثر محصولات ((( حجم رینگ و لاستیکها با فُرم طراحی اتاق و گلگیر خودروها ))) !!!
Hadi
۱۳ دی ۱۳۹۹فک نکنم با این قیمت و مشخصات شانس زیادی تو بازار نروژ داشته باشه…
خیلی گرونه…
NAVID۰۰۹۸
۱۳ دی ۱۳۹۹آقا معذرت میخوام !!!
باید به جای کرهای مینوشتم چین که اینقدر بحث در مورد کرهایها کردیم دیگه فکرمون خراب شده و اشتباهی نوشتم !
پوزش میطلبم ?????? !
$Ãbţìň$
۱۳ دی ۱۳۹۹ارزشش رو داره؟!؟! جمس یوکان دنالی یا اسکالید و سابربان رو به این ترجیح میدم،چون زیبا و شیکن و همینطور با کیفیت و با اصالت،قیمتشون هم از این لگن کپی شده خیلی پایینتره،درحالیکه توی یه کلاسن،موتورشون هم قویتره
NAVID۰۰۹۸
۱۳ دی ۱۳۹۹حالا فهمیدین چرا میگم چین را حتی باید از کرهایها هم فراتر نگریست !
چرا ، چون اینقدر پیشرفت کردن که فقط منتظر مجوز ورود هستند تا با حجمهی فراوان به تمام سگمنتهای خودرویی ورود کنند با طراحیهای متفاوت و قیمتهای باور نکردنی ارزان .
فکر کنید که کرهایها به آپشنال ارزان معروف بودند و حالا دیگر چین از کرهایها هم آپشنالتر ، ارزانتر و متنوعتر ارائه میکنه که در تمام کلاسها هم خودرو برای عرضه داره !
هیچگاه چینی نمیخرم ، اما نسل به نسل مردم دارند عادت میکنند به خودروهای چینی و این تابویِ وحشت بیهویتی داره شکسته میشه بخصوص در خودروهای برقی که چینیها به سبب داشتن انحصاریه علم این مدل خودروها در سالهای آینده دنیا را به دست میگیرند که اکثر شرکتها به سختی میتوانند با چینیها رقابت کنند حتی شاید غیرممکن بشه رقابت و چینیها یا همه را میخرند و میبلعند یا به خاک سیاه میکشونند !
البته تنها راه مقابله با چین ، سیاستهای تعرفهای هست برای حمایت از کالاهای انحصاریه کشورها ، دقیقاً همون هدفی که ترامپ اِعمال میکنه و با اینکه از شخصیت وجودیه ترامپ متنفرم ، اما عاشق مدل تجارت و تصمیمگیریهای جرغهایش در امور بازرگانی و مالی هستم که دست رغیب را قبل از هر اقدامی میبنده و به کنترل میگیره .
$Ãbţìň$
۱۳ دی ۱۳۹۹هر گرونی بی حکمت نیست و هر ارزونی نیز بی دلیل…
یعنی این هونگچی بی کیفیت رو با ماشین های خیلی خوب اروپا مقایسه میکنی؟طراحیاشون که کپیه،قیمتشون ارزونه چون بی کیفیتن،خداوکیلی هرکی میگه چینی خوبه لطفاً و لطفاً بره پیش یه صافکار اگه شد رودری یا پوشش توی صندوق یه چینی مثلا خوب (مثل جکs5)رو برداره یا هرچیزی که شما میگین،اما قدیمی نباشه،خوب نگاش کنین بعد بیاین با داخل رودری وراکروز ۱۰سال پیش رو هم ببینید،فرقی نداره وراکروز باشه یا هر ماشین خارجی دیگه ای غیر از ایرانی ها،البته اگه راتون خورد و قسمت شد میتونین به عمق فاجعه پی ببرین،تا وقتی با چشای خودتون نبینین قانع نمیشید،همینطور سر سریع قطعات رو به هم بستن انگار که یکی دنبالشون کرد و….
با حرف و کامنت کسی قانع نمیشه فقط باید خودتون حضوری کیفیت این آشغالا رو مقایسه کنین،به چه دردی میخوره ماشینی که ظاهر خوبی داشته باشه اما کیفیت نداشته باشه؟مثل بچه تازه بدنیا اومده ای میمونه که خیلی ناز و بانمکه اما بیماری داره،دیگه اون خونواده تا آخر هی باید این سختی رو تحمل کنن، امیدوارم چیزی گیرت اومده باشه آقا نوید
حسینی
۲۲ دی ۱۳۹۹دکتر ما تو ایران پول پراید و پژو رو نداریم حالا میایم به همه چی می گیم آشغال. اخوی این ماشینایی که سایت وزین پدا راجع بع اونا می نویسه ما عملا به چشم هم نمی تونیم ببینیم چه برسه سوار شیم. حالا خواننده های سایت هی آشغال آشغال می کنن. عزیزم پدر جدمون هم نمی توند چینی بخرن حالا هی بیان بگین رولزرویس خوبه و بنز گل و بلبله. اگر یه روز با همین آشغالا تونستین عکس یادگاری بگیرین بعد راجع به کیفیتش نظر بدین
challenger
۱۳ دی ۱۳۹۹یه چیزی بهت بگم نوید جان دیگه *** اگه چین عرضه داشت اون موقع که کره و ژاپن خودرو ساز بودن و خودرو سازی رو شروع کردن خودرو ساز میشد (((((((( حتی با کپی )))))))) نه الان که خودرو ساز شدن فقط پول می خواد نه چیز دیگه(( فقط وفقط پولللللللللللللللللل))
پس دیگه ***
اگه کرونا نبود و سیاست های کثیف چین الان اول نبود اخر بود
اصالت و قدرت امریکا ملیارد ها برابر چینه
حالا که دیگه کاربرا و دیس لایکا فیک نیست یک نظر سنجی
چین دیسلایک
امریکا. لایک
پدال خواهش می کنم این کامنت رو بزار
challenger
۱۳ دی ۱۳۹۹اگه هیوندایی و کیا خودرو هاشون اشغال ارزان وبی کیفت هست پس چرا مرم دنیا می خرن
تو کامنتای بالایی کشور های خودرو ساز اسیایی رو مثال زدم بقیه که حسابشون جداست
$Ãbţìň$
۱۳ دی ۱۳۹۹اونی که دیس لایک داده مطمئن باش رامینه، من و بقیه کاربران پدال و همینطور کل دنیا انتخابشون چیزی نیست جز آمریکا?
Aref
۱۳ دی ۱۳۹۹بحث خوب و بد بودن نیست. بازار خودرو خیلی جاها سیاسی هستش. مثلا در همین ایران خودمون خیلی ماشین های بی کیفیت چینی عرضه میشن به قیمت خودرو های با اصالت آمریکایی. و خریدار هم چاره ای نداره.
$Ãbţìň$
۱۳ دی ۱۳۹۹اینم حرفیه
ممد ژانگولر
۱۳ دی ۱۳۹۹دمش گرم از ماشینای اکونومی ژاپنی خیلی سر تره
حالا فهمیدین همیشه میگفتم چینی ها از ژاپنیها سر تر هستن یعنی چی !
دنیا دار مکافاته ?
AMG///
۱۳ دی ۱۳۹۹چینی ها از ژاپنیا بهترن؟؟؟؟؟
اوضاع وخیمه
میثم
۱۳ دی ۱۳۹۹وخیم تر از اونی که فکر میکنیم
Hamid
۱۳ دی ۱۳۹۹هیچی ای ام جی جان ….
اینا همش حرفه…
بله صد برابر همین پیشرفت رو کره ای ها داشتند اما نوید دو صفر چین رو تحسین میکنه!!!!
در ضمن صنعت خودرویی چین بر مبنای خودروی بی کیفیت و صرفا ارزانه … با طراحی های شبیه خودرو سازان معروف!
اما ژاپن خودش صاحب سبکه… هه زمانی که چین بجز تعدادی انگشت شمار مثبت خودرو چیزی نمیساخت محصولات نیسان تو خیابونای توکیو حکم رانی میکردند؛ برنده مسابقات دریفت میشدند؛ محصولات تویوتا از مک لارن اف وان سبقت میگرفتند (طبق فرمایشات برخی ژاپنی باران) ????? اما جدای از شوخی محصولات میتسوبیشی و سوبارو جوایز رالی رو درو میکردند.. حالا چانگان واسه ما شاخ شده!
آرین
۱۳ دی ۱۳۹۹خیلی بی ریخته
AMG///
۱۳ دی ۱۳۹۹نروژ دیگه امن نیست?
این چیه آخه هونگچی؟
درکل با چینی بودنش مشکل دارم
مهرداد كمال
۱۳ دی ۱۳۹۹همونطور به برقی ها و جلوپنجره بی او عادت کردیم به اینم عادت میکنیم
AMG///
۱۳ دی ۱۳۹۹اخیش بالاخره حسابم رو درست کردم
حسین
۱۳ دی ۱۳۹۹البته هونگچی قدیمی ترین خودروساز چین هست که برای مقامات دولتی خودرو میساخته!
Hadi
۱۳ دی ۱۳۹۹نروژی ها از الکتریکیا خیلی خوب همایت میکنن…
ولی این با این قیمت و مشخصات فک نکنم خیلی شانس داشته باشه…
خیلی گرونه…
ツSAMURAIツ
۱۳ دی ۱۳۹۹الان رامین میاد ۲۰ خط چرت و پرت می نویسه که بگه هونگچی بهتر از رولزرویسه
$Ãbţìň$
۱۳ دی ۱۳۹۹متاسفانه اومد?♂️
$Ãbţìň$
۱۳ دی ۱۳۹۹یه نکبت دیگه?….
Enzo
۱۳ دی ۱۳۹۹یسری به کره ای ها خورده میگیرن . خیلیا مون چینیها رو میکوبیم . منتهی داریم میبینیم که کره ای ها دنبال جایگاه اروپاییها هستند .وچینی ها دارن میرسن به کره ای ها . ترکیه ماشین ملیش رو تولید کرده با استانداردهای بالا وبروز اونم بصورت برقی قیمتش تو همین گرونی وحشتناک با قیمت دنا غضمیت پلاسیده یکی هستش .تنها نتیجه ای که بدست میاد اینکه همشون دارن روز بروز پیشرفت میکنن و ما شدیم مثل اون گربه ای که دستش به گوشت نمیرسه میگه…
$Ãbţìň$
۱۳ دی ۱۳۹۹هییییی خدا….
باهات موافقم اما چاره چیه؟اون خودروی ملی ترکیه هم که اومد کلی سایت توی اینترنت درست کردن بهشون اتهام زدن که ماشینتون مال پینین فاریناست و کار خودتون نیست، انگار که دنا یا تارا خیلی عالیه،هنوزم که هنوزه روی پلتفرم و موتور ۴۰۵ اس-کی میرن،تا کی هی غصه بخوریم معلوم نیست…
NAVID۰۰۹۸
۱۳ دی ۱۳۹۹ما دستمون به گوشت میرسه ، از داخل نمیگذارند که برسه ، چون هیچگاه موفقیت و آینده جزء شعار برایشون مهم نبوده و تنها پول بادآورده به سبب انحصار را مزه کردهاند که تَنپرور باشند !
Ahmedreza2002
۱۳ دی ۱۳۹۹حلو پنجره ای با اون عظمت برای ماشینی که هیچ نیازی بهش نداره
اقایون خودروساز راهی های دیگری هم هست که بکین ماشینتون خیلی لوکس و کییوته نیازی نیست دیوار چین بذارین حلو ماشین
مسعود بهروان
۱۳ دی ۱۳۹۹ماشین زیبایی هست ولی قیمتش زیاده و ارزش خرید نداره
مهرداد كمال
۱۳ دی ۱۳۹۹امکان داره الکتریکی شدن بازار راه رو برای چین خیلی باز کنه چین بصورت جدی توی این راه قرار گرفته
اگر بازار معطوف به بنزینیا بود چین هرگز نمیتونست به تجربه ۱۲۰ ساله بقیه کشورها برسه
Ramin
۱۳ دی ۱۳۹۹الان میگید من میام 10 خط چرت و پرت مینویسم میگم این بهتر از رولز رویسه.
لازم نیست حتما دانشمند باشید….
این خودرو کاملا لوکسه. اصلا داره فریاد میزنه من لوکسم. تازه سیستم خودران سطح 2.5 هم داره ( دو و نیم ). شاید قیمت پایه از 75 هزار دلار شروع و تا 110 هزار دلار بره.
ولی هرچی باشه ارزش داره.
وقتی فهمیدیم نباید به برند و آرم یه خودرو توجه کنیم ( نباید اهمیت بدیم ) و فقط باید به قیمت و آبشن و تعادلی که بین آن ها هست اهمیت بدیم. اون موقع ماشین بازیم.
انشا الله وقتی سلطان لوکس ساز رفت اروپا و میزان فروشش رو دیدید . کامنت بعضی ها درمورد خودرو هونگچی بسیار بسیار دیدنی هست….. ?
$Ãbţìň$
۱۳ دی ۱۳۹۹″و فقط باید به قیمت و آبشن و تعادلی که بین آن ها هست اهمیت بدیم.
اون موقع ماشین بازیم.″
یکی زنگ بزنه اورژانس،اوضاع وخیمه…
$Ãbţìň$
۱۳ دی ۱۳۹۹بدبخت به اونی که بجای یوکان دنالی ۸۰هزار دلاری این ماشین ??رو انتخاب کنه
حسین
۱۳ دی ۱۳۹۹رامین
اون کسی که میخواد ماشین لوکس بخره فکر می کنی به نسبت آپشن به قیمت اصلا توجه می کنه؟ اصلا قیمت براش مهمه؟ نخیر اون فرد دقیقا خود برند و پرستیژ برند براش مهمه.
بجز این ، چند بار این موضوع رو گفتم الان هم اشاره می کنم سابقه و اصالت صرفا یه کلمه نیست که به همین راحتی بشه از کنارش گذشت. اصالت و سابقه یک برند یعنی تجربه، مهندسی دقیق تر و…
نباید به برند توجه کنیم یعنی چی؟ یعنی بنز با کوهی تجربه و دانش با هونگچی فرقی نداره؟ واقعا اینطور فکر می کنی؟!!!!
البته درسته برندهای لوکس مثل بنز یا برندهایی مثل پورشه پول برند هم می گیرن ولی نوش جونشون چون بهترین رو تحویل میدن، چون هزینه مهندس های پورشه و بنز با هونگجی و جک و جیلی فرق داره، چون خطوط تولیدشون فرق داره، چون دقتشون به جزئیات فرق داره. چون این برندهای خاص مثل جک و جیلی و هونگچی نیستن که هفته ای یک محصول بفرستن بازار. ماه ها و سال ها فکر و مهندسی روی تمام جزئیات تبدیل میشه به یک محصول جدید یا آپدیت یک. مدل موجود. پس باید پول بیشتر بگیره چرا نگیره؟ قرار نیست که ضرر کنه. همین الان حاشیه سود تمام برندها موجوده که حاشیه سود کاملا منطقی دارن.
بعد از همه اینا گذشته این چینی ها که خودشون هنوز هیچ جا نرسیده قیمتشون تنه به تنه برندهای مطرح میزنه!!!! چند هفته قبل پدال خبر عرضه خودروی الکتریکی چینی xpeng در نروژ رو گذاشت که قیمتش 41 هزار دلار بود!!! این چه قیمتیه!!!!
Ramin
۱۳ دی ۱۳۹۹اقای حسین حرف شما درست . قبول دارم.
تا حالا پشت cs75 نشستی ؟؟؟
من قدیمم گفتم . من تو منطقه آزاد یه بار با التماس باهاش رانندگی کردم و…. ?
خودم از cs75 خوشم نمیاد. حالا نسخه plus یه کم بهتر شده ولی…
وقتی قیمتش تو بازار جهانی 18 هزار دلاره. نسبت به سواریش واقعا مفت بود.
تعلیق عالی بود. امکاناتش خیلی بود. موتور هم نسبتا ضعیف بود ولی چالاک.
هیچ مشکلی نداشت.
اما از نظر ما مشکل این ماشین اینه که چینی هست. چینی هست که هست
ما به برندش چی کار داریم. باید به نوع ماشین نگاه کنیم.
( این متن بالا مثال ماشین بود ) ☝☝
فکر میکیند چرا میگم رولز رویس بده ؟؟ ( هونگچی بهتر از رولز رویس )
چون رولز رویسه ؟؟ خیر…
چون رولز رویس الکی گرونه و آبشناش به درد یه مشت آدم پولدار هست که ماشین شناس نیستن…. ( هرچند آبشن نداره خیلی )
ツSAMURAIツ
۱۳ دی ۱۳۹۹چرا به آپشن میگی آبشن ؟ ???
Option
مهرداد كمال
۱۳ دی ۱۳۹۹قبول دارم رولز رویس گران هست اما فراموش نکنیم هر رولزرویس میتونه ۱۰۰ سال عمر کنه قطعا رولز رویس تو این زمینه حتی با بنتلی هم قابل مقایسه نیست
Mr.X
۱۳ دی ۱۳۹۹بنتلی ۱۰۰۰ برابر بهتر از رولزه
OMID
۱۳ دی ۱۳۹۹انشاالله املای درست کلمه آپشن که از option ( شما b میبینی داخل این کلمه ؟) میاد رو یاد بگیرید
خیلیم گرونه
صد هزارتا واسه سیصد اسب
با همین پول میشه تایکان 4s گرفت که ۵۲۲ اسب قدرت داره و مطمئنا از لحاظ کیفیتی بالاتر از این قرار میگیره
راجب پرستیژ برند هم که صحبت نکنم
Ramin
۱۳ دی ۱۳۹۹اقای امید
آبشن و آپشن. باید بین اینا تلفظ کرد
و اینکه معنیش میشه تنظیمات. خب این یعنی تنظیمات ماشینو میتونی به دلخواه عوض کنی.
ولی حالا امکانات منظورمه…. ( امکانات خودرو )
Mr.X
۱۳ دی ۱۳۹۹آپشن معنی تنظیمات نمیده که! اون ستینگه (setting) آپشن یعنی امکانات، قابلیت، گزینه و …
https://translate.google.com/?sl=en&tl=fa&text=option&op=translate
کاش میگفتی چن سالته
$Ãbţìň$
۱۳ دی ۱۳۹۹یه پیرمردیه!حدودا ۴۶سالشه!
همونطور که میدونید این پیرمردا عاشق راحتی هستن،پس دلیلی نداره که برن سراغ شتاب،میرن سراغ بقول رامین (آبشن)!😂😂😂😂😂😂😂
$Ãbţìň$
۱۳ دی ۱۳۹۹داستان رامین و تعریف و تمجید از چینیها مثل اون قسمت از تاپ گیر (همونی که با سه تا خودروی گرن توریسمو لوکس میرن تو بیابون استرالیا و گله داری میکنن)میندازه که توی دقایق پایانی وقتی از جرمی میپرسن که چه ماشینی خوبه میگه نیسان GT-R شاید خوب باشه اما من الان توی سنی ام(اون زمان ۵۶سالش بود) که باید از نیسان،نقل مکان بکنم به بنتلی،این مشکل منه،بعد جیمز میگه: بخاطر همینه که باید نیسان رو انتخاب کنی چون بهت کمک میکنه با پیری مبارزه کنی! بعد روبه جماعت پشتش میکنه و میخندن! و…..
گفتن دیالوگاشون خب طولانیه نمیشه توی یه کامنت گفتش اما همین یه تیکه رو بخونین تا بفهمین چرا همیشه ما با گفته های رامین مشکل داریم!
مهدی
۱۳ دی ۱۳۹۹رولزرویس چینی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بگن چرخ رولزرویس رو می خوای یا این من چرخ رولزرویس رو انتخاب میکنم کجای این اخه رولزرویس چینیه
صابر
۱۳ دی ۱۳۹۹زیبا ?
میگیم مشکلش چیه میگه چینی ?
MASIHA
۱۴ دی ۱۳۹۹چرا درمورد آلمان و ایتالیا و آمریکا و ژاپن و انگلیس و فرانسه اینطور حرف نمیزنن؟
چی باعث شده؟
Twin H Power
۱۳ دی ۱۳۹۹بشخصه ظاهرش رو دوس دارم . مشخصات فنی خوبی هم داره.
فقط قیمتش بالاست .
البته از عملکردش ؛ مثلا سواری ، راحتی ، کیفیت و … خبر نداریم باید صبر کنیم که یه مجله معتبر تستش کنه . شاید ارزش 80 هزار دلار یا حتی بیشتر از اینارو هم داشته باشه کی میدونه ؟!
بهنام
۱۳ دی ۱۳۹۹بسیاری مانند بنده هرگز به این ماشین ها فکر هم نمیکنیم ولی چه بخواهیم و چه نخواهیم این ماشین های از نظر ما بی هویت هم مشتریان خودشون رو خواهند داشت. هرگز مشتری رولزرویس یا بنتلی یا میباخ و غیره سمت این ها نمیرن هرگز ولی اون دسته از افرادی که توانایی خرید خودروی بظاهر لوکس رو پیدا کرده اند یا اون دسته ای که دنیال خودرویی مشابه با سوپر لوکس ها هستن ولی خوب هرگز توان خرید اونها رو ندارن میرن سمت این دسته از خودروها. در کشور ما هم زیاد دیدیم از این دسته افراد، اونهایی که توان خرید شاسی بلند یا اس یو وی های گران اروپایی یا ژاپنی و… رو نداشتن و رفتن سراغ هاچبک های بلند قدتره چینی. فقط این دسته از خودروها رو به لحاظ قیمتی باید تو بازار سنجید نه اندازه ی اتاق و کلاس بندی معمول.
Me
۱۳ دی ۱۳۹۹بعنوان یه شهروند اروپا ازین مدل تیتر زدنتون خوشم نیومد
اینجا تو اروپا اگه اینطوری به یه کشور کوچیک بگی اروپا مردم بهت میخندن
آره اون ماشین قراره وارد یه گوشه ای از خاک اروپا بشه ولی کدوم گوشه
نه جزو حوزه یورو نه عضو اتحادیه ست نه قوانینش مثل آدمیزاده
مرز خاکی با اروپای مرکزی نداره و جمعیتش فقط نیم درصد کل اروپاست
و اصلا خودرو ساز نیست
اقتصادش خیلی خاص و کوچیکه و البته از نظر من مسخره،
قیمت ارزاق و مالیات ارزش افزوده اونجا به حدی بالاست که نروژی هایی که نزدیک مرز سوئد زندگی میکنن خرید روزمره شون رو از سوئد انجام میدن
و ازونطرف دستمزد توش بشدت بالاست و درصد زیادی از نیروی کارش به صورت پروازی از کشورهای اطراف میاد
دفعه پیش که برا یه پروژه رفته بودیم نروژ کل کارگرای پروژه ای که توش کار میکردن از اوکراین اومده بودن
اون چیزی که شما از رفاه زیادش شنیدید مربوط به قوانین سوسیالی(گدا پروری) هستش که خانم ارنا سولبرگ داره سعی میکنه کلا جمعش کنه
challenger
۱۳ دی ۱۳۹۹یه چیزی بگم سه چهار ساعت قبل هم نوشتم ولی ظاهرا پدال نذاشته شاید فکر کرده توهین هست و یکمم از امریکا گفتم به هر حال
من خطابم نوید بود ولی در هر حال
نگاه کنید اگه چین راست می گفت زمانی که کره، ژاپن ،خودرو ساز شدن ویا در حال ساخت خودرو و پیشرفت درصنعت خودرو بودند خودرو ساز میشد (((((((((((( حتی کپی))))))))))))))))) تمامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم
نه الان که با پول همه چیز هست برای خودرو ساز شدن بدون هیچ مشقتی و زحمتی اون موقع که دست و نیروی کار خودرو می ساخت نه الان که همشششش ربات ها و دستگاه های هوشمندهدرسته که با سیاست بازیی الان به قدرت رسیده اون هم سیاست بازیی کثیفخیلی خیلی کثیف
کاش پدال اون کامنتو می گذاشت خیلی کامل تر از این بود
اون خودرو ساز های بالا مال اسیا رو گفتم هاااا کار به بقیه ندارم من همین هارو گفتم
challenger
۱۳ دی ۱۳۹۹چین الان داره با کپی از تکنولوزی ها قطعات و………………… چیز هایی که حاصل سالها تلاش و صرف هزینه و شایدهر چیز دیگه که ما بی خبریم برای شرکت غیر چینی داشته خودرو ساز میشه بدون هیچ ریسکی و فقط با کپی کردن
اینو میگن فکر کثیف چینی که بدون هیچ تلاشی لقمه رو حاضر اماده بخوری
net
۱۳ دی ۱۳۹۹ماشینهای بی کیفیت کپی چینی نباید بره کشورهای پیشرفته امریکا و اروپا
حسن
۱۳ دی ۱۳۹۹عالی خیلی زیبا اینقدردعوانکنید دنیا قضاوت میکندعزیزان
net
۱۴ دی ۱۳۹۹ابشن یعنی تنظیمات?کاش میگفتی چند سالته?