مدیرعامل پیشین شرکت سایپا سه هفته پیش از برکناری خود، در مصاحبه با یکی از نشریات چاپی اینچنین درباره خودروسازان چینی نظر داده بود:
ده سال پیش میگفتند خودروهای چینی بیکیفیت هستند اما بهتدریج کیفیت آنها بهتر شد. ۹۰ درصد بازار خودروسازان چینی در چین بود بهگونهای که از ۲۰ میلیون خودروی تولیدی در این کشور یک میلیون دستگاه صادر میشد و روند بهبود کیفی کند بود. با این حال در دو سه سال اخیر که بازار داخل چین اشباع شده، روی کیفیت سرمایهگذاری کردند.
چینیها الکی شعار نمیدهند برخلاف ما. اول به تولید انبوه میرسند بعد خودکفایی و بعد به کیفیت میپردازند. وقتی بازار را اشباع کردند با سرمایه بهدستآمده کیفیت را ارتقاء میدهند. البته کره از ابتدای کار هدفش صادرات بود. بنابراین از همان سالهای اول به صادرات پرداخت. محصولات کرهای لوگوی خودشان را دارند زیرا سیاستشان صادرات بوده است.
آنچه که در سطور فوق، آنهم از زبان یکی از بلندپایهترین متصدیان خودرویی کشور ذکر شد از هجوم فزاینده چینیها به اقصی نقاط دنیا حکایت میکند. شکی نیست که چینیها تمامی بازارهای عالم را نشانه گرفته و در پی فتحشان هستند، اما آینده نشان خواهد داد که تا چه اندازه در این امر توفیق خواهند یافت. مردمان این دیار بهخوبی میدانند که شکستشان در بازارهای صادراتی حذف دردناک آنها را در عرصه داخلی به دنبال دارد. پس مسئله خودروسازی برای چینیها در حکم مرگ و زندگی است و آنها مصمم هستند به هر قیمتی که شده در این وادی پیروز شوند.
ازجمله جدیدترین ساختههای سازندگان چینی که اخیراً روانه بازارهای دنیا شده، چانگان CS 75 نام دارد. پیشتر، قرار بر این بود که خودروی مذکور در ایران عرضه و یا تولید شود اما هنوز تولید آن در هالهای از ابهام قرار دارد. مدل CS75 از جدیدترین محصولات شرکت چانگان به شمار میآید و در ماه آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی، در بازار چین معرفی شد. طراحی این خودرو توسط طراحان ایتالیایی صورت پذیرفته و بیشتر مطابق سلایق بازارهای اروپایی تکوین و توسعه یافته است. در حال حاضر، این خودرو با دو پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو و نیز ۲ لیتری بنزینی عرضه میشود که به ترتیب از توانی معادل ۱۷۵ و ۱۵۸ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۰۰ و ۲۳۰ نیوتنمتر برخوردارند. چندی پیش سایت «DRIVEARABIA» نسخهای از این خودرو را مورد ارزیابی مختصری قرار داد که برگردانش را در ذیل تقدیم شما عزیزان میکنم.
مسلماً هیچکس در امارات متحده عربی خودروهای چینی را جدی نمیگیرد، درست مثل یک دهه پیش که کسی به خودروهای کرهای اهمیت نمیداد. اما ملاحظه کنید که دومی از آن زمان تاکنون چگونه عمل نموده است، چینیها هم در زمان طولانیتری به این سمت خواهند رفت. ما هم بهنوبه خود آغاز به شناسایی نخستین نشانهها از این روند نمودیم، نشانههایی که حکایت از آن دارد که آنها بهزودی به بازیگرانی در کلاس جهانی مبدل میشوند و چانگان CS 75 هم مشاهدات ما را تقویت میکند.
طراحی معقولانه، طرحی که به هیچ یک از کپیهای جنجالی که اخیراً صورت پذیرفته شبیه نیست، عملی که بهعنوان رسمی متداول در دیگر برندهای چینی بدل مشاهده میشود. بیشک، برخی از المانهای موجود در این طرح از جایی دیگر الهام گرفته شدهاند، ولی روی هم رفته، این طرح خیلی خاص است و موجب رنجش کسی را هم فراهم نیاورده و از هیچ اصل (قانونی) نیز تخطی نکرده است.
در داخل کابین، پلاستیک سختی که در داشبورد این خودرو به کار رفته ما را به یاد نسل پیشین کراساوورهای ساخت هیوندای/کیا میاندازد، با این تفاوت که داشبورد (چانگان CS75) از طرح مدرنتری برخوردار است. با این حال، یک استراحتگاه دست در آن تعبیه شده و ازلحاظ تکنولوژی هم هیچ کمبودی در آن وجود ندارد. سیستمهایی در آن دیده میشوند، ازجمله کنترلرهای لمسی و یک سیستم استریو خوب و از این قبیل تجهیزات.
فضای موجود در کابین این خودرو در حد عالی است و میزان این فضا بیش از مدل پنج نفره لندروور دیسکاوری است و فضای صندوق عقب نیز بزرگتر است. هیچ گزینهای هم برای ردیف سوم صندلیها وجود ندارد که البته برای چنین کراساوور کوچکی مسئله بیربطی هست.
صرفنظر از مشاهده یکی دو مورد از موارد کیفی نازل و پست، کیفیت این خودرو همتراز با خودروهای آمریکایی است. در بیشتر مواقع، سطح کیفیت سواری و احساس استحکامی که در این خودرو وجود دارد ما را شگفتزده نمود و ضمن اینکه، هدایت آن هم بهخوبی یک خودروی کرهای صورت میپذیرفت. مطالب بیشتر هم در زمان تست کامل این خودرو درج خواهد شد.
حجم موتور: ۱۷۹۶ سیسی
توان: ۱۷۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۳۰ نیوتنمتر در ۱۷۰۰ الی ۵۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد: ۹ الی ۱۰ ثانیه
مصرف ترکیبی سوخت: ۸.۸ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت
سیستم فنربندی جلو: مکفرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: مستقل، چند اتصالی (MULTI LINK)
نوع گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک
طول/عرض/ارتفاع: ۴۶۵۰/۱۸۵۰/۱۷۰۵ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۷۰۰ میلیمتر
گنجایش محل بار: ۵۹۰ لیتر
حجم مخزن باک بنزین: ۵۸ لیتر
وزن: ۱۶۶۵ کیلوگرم
فاصله کف خودرو از سطح زمین: ۱۹۰ میلیمتر
اندازه تایرهای جلو: ۲۲۵/۶۵ R 17
۵ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین
۶ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پردهای)
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم کمکی ترمز (BA)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
سیستم کنترل پایداری (DSC)
سیستم کنترل لغزش (TRACTION CONTROL)
سیستم کمکی حرکت از روی تپهها (HILL ASSIST CONTROL)
سیستم هشداردهنده نقاط کور (BLIND SPOT WARNING)
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
و…
تجهیزات رفاهی (تیپ ELITE یا فول در بازار امارات)
سیستم ورود بدون کلید هوشمند با دکمه استارت
کروز کنترل
تهویه مطبوع تمام اتوماتیک
سانروف برقی
پوشش چرمی فرمان
فرمان الکتریکی حساس به سرعت
دوربین دید عقب
سیستم نمایشگر فشار باد لاستیکها (TPMS)
صندلیهای چرمی
صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۷ اینچ
کروز کنترل لامپهای چراغهای جلو از جنس HID
سنسورهای پارک
روشنایی اتوماتیک چراغهای جلو
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت USB + AUX
سیستم صوتی با ۸ عدد بلندگو
شیشههای ضد اشعه ماوراءبنفش
شیشه عقب بخار زدا
رینگهای آلومینیمی
و…
در امارات: ۷۴,۹۹۵ درهم (تیپ FASHION) و ۸۴,۹۹۵ درهم (تیپ ELITE)
در چین: ۱۲۸,۸۰۰ الی ۱۴۳,۸۰۰ یوآن (نسخه ۱.۸ لیتری توربو)
منابع:
YALLAHMOTOR.COM
CHINAAUTOWEB.COM
و…
نوشته: سام کاویانی
Sina
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵پناه بر خدا هم یه چینیه دیگه…
Sina
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵من فکر نکنم خودروهای چینی توی بازار جهانی با این کیفیت بتونن حرفی برای گفتن داشته باشن عمده فروششون توی خارج یک کشورهای فلاکت زده ای مثل ایرانه که اونم مردم ما از سر ناچاری میخرن که عمدتا هم اخرش پشیمون میشن یا کشورهای دورافتاده اسیای شرقی
خوردروهای کره ای هم که فروش خوبی پیدا کردن به دلیل این بود که اگرچه کیفیت و دوام ژاپنی ها رو نداشتن اما سیاستی که به خرج دادن این بود که شما با یه خودروی ارزون امکانات و تجهیزات یه خوردروی لوکس نصیبت میشد از طرفی قیافه خیلی شیک و لوکس و جون پسندی داشتن چیزی که ماشینهای ارزون قیمت اصلا نداشتن در واقع اونا اومدن این رسمو که حتما این امکانات باید روی ماشینهای لوکس با موتور گنده باشه رو برداشتن بعد که جا افتادن کیفیتشونم دارن میرسونن به ژاپنی ها ترسی هم ندارن چونکه مشتریهای خودشونو دارن
میخوام اینو بگم که بازار نیاز به چنین رده ماشینهای شیک و دارای امکانات زیاد اما ارزون قیمتو تو خودش احساس میکرد و کره ایا زودتر به فکرش افتادن و موفق شدن و حتی اروپایی ها و ژاپنی ها هم دارن از این روند پیروی میکنن
اما چین کدوم نیاز بازار که کسی براورده نکرده رو میخواد براورده
پویان
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵خیر دوست عزیز .شک نکن تا سال دیگه از لحاظ کیفی تمام استانداردهای امریکای شمالی و اروپا رو میگیرن .
رامتین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظرم 5سال آینده، خودروهای چینی بالاتر از کره ایها خواهند بود. اصلا درین مورد شکی ندارم.
سامان اذری
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵پیشرفتشون عالیه
ولی یه چیزی این وسط هست که با افزایش کیفیت خودروهای چینی قیمتشون هم افزایش پیدا میکه
اگه این ماشین رو 130 هزار یوان حساب کنیم قیمت هر یوان هم 550 تومنه میشه حدود 71 تومن میشه حدود 20 هزار دلار
خب با 20 هزار دلار تو خارج میشه توسان اسپورتیج نیسان جوک و مزدا CX3 خرید .
علی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵برید سایت carnewschina پیشرفت اونجا می بینید
آروین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵رفتم دیدم عجب جلو پنچره های ضایعی دارن یعنی طراحی جلو پنجره اینقد سخته!!!!!
بهنام طیبی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵مشخصات فنی خوبی برخوردار.چهره خودرو هم به نظرم خوبه
asa
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵تورو خدا از این چینی ها نخرین . اصلا تمام دنیا نباید بخرن . بیام یکم غیرت برای کشورمون بخرج بدیم . من اگه ربیس جمهور امریکا بودم اصلا نمیزاشتم چین وارد کشورم بشه ، چون میشه مثل ایران که دیگه جای جم خوردن هم نیست . تازه از این تصاحب میشه استفاده های نظامی یا یکجور تو منگنه گذاشتن هم استفاده کرد. خدا نکنه دنیا دست چینی ها بیفته . این ها هم کمی از کره جنوبی ندارن .به شخصه از چین تنفر دارم ، نه از مردمش بلکه از کشورو سیاستش ، ما هم که از همه بدبخت تر سریع رفتیم رفیقش شدیمو ازش حمایتی میکنیم که از صنعت مملکت خودمون نمیکنیم. ماکه قراره پول اشغال بدیم ، حداقل اشغال ایرانی بخریم. بخدا چین یک ویروسه .
احمد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵کاملا موافقم اگر قراره آشغال بخریم، آشغال ایرانی بخریم
اما مهمتر از اون اینه که
سعی کنیم برای ایرانی بهترین چیزی رو که میتوانیم تولید کنیم
پویان
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵همچین چیزی نیست .شما که جنس چینی درجه 5 میاد اینجا فکر کردی تمام محصولات چینی اینطورن نخیر عزیزم .الان برو اروپا خیلی از گوشیهای هواوی رو میبینی .چند سال پیش که گوشی هواوی تازه اومده بود همه میگفتن میخوره زمین . خودروسازی چین مطمئن باش پنج سال دیگه در بازا همون امریکا هم تاپ میشه سال به سال به سرعت محصولاتشون رو ارتقا میدن محصولات 2016 ارتقا خیلی زیادی نسبت به سال قبل داشتن .البته چین دیگه از حالت تولیدی داره خارج میشه .کم شدن رشد اقتصادیش هم به همین دلیله
بهنام طیبی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵پویان جان بله چین جنس های درجه بندی داره و متاسفانه در ایران پایین ترین موجود
چین برای امریکا و اروپا گوشی میزنه خیلی هم خوبه
پویان
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵بله بهنام .این موضوع رو موقعی ادم متوجه میشه که از کشورهای دیگه جنس چینی میخره .مثلا دوبی .ولی در زمینه کالای دیجیتال این اختلاف کیفیت چندان نیست چون شرکت واحدی همون گوشی رو تولید میکنه.در امریکا هنوز گوشی چینی شناخته شده نیست .ولی در اروپا به خوبی شناخته شده .هنوز بعضی مردم فکر می کنن که جنس چینی فقط در ایران هست
احسان(احسان سابق)
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵جنرال موتورز نصف ماشین های خودش رو تو چین تولید میکنه و با توجه به اینکه از پیشرفته ترین فناوری های تولید انبوه استفاده میکنه که یعنی با حداقل هزینه به تولید خودرو مشغوله.از طرف دیگه نصف بیشتر هزینه های تولید خودرو بخاطر استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و قطعات الکترونیکی هست که اکثر این قطعات هم در چین تولید میشه.یعنی زمانی که چینی ها بخوان به کیفیت خودروسازای امریکایی و ژاپنی و کره ای خودرو تولید کنن نمی تونن سر هزینه ها خیلی مانور بدن و کاهش قیمت براشون خیلی سخته.جایی خوندم فولکس واگن سر هر خودروی ساخت این شرکت فقط 350 یورو سود خالص بدست میاره که واقعا جایی رو برای تخفیف و دست و دلبازی نمیذاره.
یه جورایی میشه نتیجه گرفت که قیمت پایین چینی ها هنوز هم بخاطر کیفیت پایینتر نسبت به رقبای غربی و شرقی هست و اصلا تعجبی نداره که این اواخر ماشین های باکیفیت تر چینی قیمت های خیلی بالاتری رو نسبت به گذشته دارن.100 درصد خودروسازی چین چند سال اینده پیشرفت میکنه اما اون زمانی هست که قیمت این خودروها برابر با قیمت رقبای سرسخت معتبرشون هست.در ضمن ژاپنی ها و کره ای ها از ضعف خودروسازای امریکایی و کیفیت پایینشون در سال های گذشته استفاده کردن اما الان هیچ خودروسازی ضعفی نشون نمیده و جذب مشتری راضی دیگران فوق العاده سخته
احسان
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵با آقای آذری موافقم،قیمتش یه خورده زیاده
احمد باقری
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵انصافا خیلی خوب طراحی شده، مخصوصا نمای عقب و داخل کابین. کلا یه مدل خاصیه.
حسین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵مسلما افزایش کیفیت با افزایش قیمت همراهه واسه چینیا…برند BYDیه برند چینیه که بالاترین کیفیتو بین چینی ها داره اما تو بازارهای جهانی قیمت کراس اوورش مثلا هم قیمت سوبارو فارستره..خب کی میاد سوبارو رو ول کنه بره BYDبخره آخه وقتی هم قیمتن…من شخصا از اون آدمایم که کیفیتو فدای آپشن نمیکنم
پویان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵خب بستگی داره .الان byd با اتوبوس هاش یه مقدار خودشو جا انداخته .وارن بافت سومین ثروتمند دنیا هم درصدی از سهامش رو خریده .مسلما براش توجیه خوبی داشته و برنامه های مفصلی برای بازاریابیش داره . byd اوایل سال 2017 وارد بازار امریکای شمالی میشه . نمیشه از الان به قاطعیت گفت کی اونا رو ول میکنه اینو بگیره.چند سال قبل وقتی اسمارت فون های سامسونگ واردبازار شد همه میگفتن با وجود نوکیا و سونی و موتورولا و اپل هیچ شانسی براش نیست و اونجا ناشناختهس ولی در عمل خیلی موفق شده .در ضمن دوست عزیز کیفیت byd بالاست و تمام استانداردهای کیفی رو داره .به دلیل اینکه از اول با دایملر کار میکنه .دایملر هم که کیفیت فنیش زبانزده .
بهنام طیبی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵وارن بافت برای چندین سال بزگترین کارافرین امریکا شناخته شده و هم اکنون 60 الی 66 میلیارد دلار ثروت داره و بعد بیل گیتس و اورتگا سومین ثروتمند جهان
منبع:فوربس و بلومبرگ
mostafa
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵یه سوال پدال با وارد منندگان ماشین چینی نسبتی داره
آخه نصف مطالبش شده ماشین چینی
Archi KHAN
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵چینیها الکی شعار نمیدهند!
برخلاف ما
اول به تولید انبوه میرسند
بعد خودکفایی
و
بعد به کیفیت میپردازند.
وقتی بازار را اشباع کردند
با سرمایه بهدستآمده کیفیت را ارتقاء میدهند ؟!!!
پناه بر خدا…………….
ارمان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵چانگان توربو خدا رحم کنه چند نفر با این میرن تو درو دیوار؟ خدایا به تو پناه میبرم از شیطان رجیم ?
نخود آش
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان میدونم به مطلب ربط نداره. ولی اگه امکانش هست جواب بدید. میخوام بدونم این ام وی ام 110 هایی که جدیدا با اسم 110s اومدن چه برتری نسبت به 405 معمولی یا tu5 دارن که بعضی ها (حتی یکی از دوستان پدالی) نظر به خریدشون دارن؟؟؟
پناه بر خدا
محمد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ارمش کپی برداری از اکورا هست…همونه برعکسش کردن همین!!!!!
علی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵کی وارد میشه؟
م
۱۹ خرداد ۱۳۹۵کی وارد میشه؟
حمید
۲۳ خرداد ۱۳۹۵چین محصولاتش یک بار مصرفه.والسلام.
ali
۵ مرداد ۱۳۹۵دوستانیکه منکر پیشرفت چین در کیفیت و بروز آوری هستن، بهتر یه سری تو سایتا بزنن ومدلcs95 وببینن ،بعد در موردآینده خودرو های چینی قضاوت کنند
اباحرف
۲۰ مرداد ۱۳۹۵چین آشغاله ، کپی کاره ، یه بار مصرفه ، نمیرزه ،اله ، بله ، جیم بله
ما خوبیم ، همه صاحب نظریم ، همه با سواد ، اهل کار ، با فضای کاریه مناسب
یه مشت اباحرف جمع شدیم دوره هم
پناه بر خدا
مش غلوم
۲۲ دی ۱۳۹۵بگو ما ادعا داریم چین نداره اونا در عمل انجام میدن ما فقط ایراد میگیریم جو میدیم کلن پوشالی طبل تو خالی داش پس جو نده الکی اول اگر پولش داشتی شما پراید بخر ما چینی به قول شما بی کیفیت ی مشکلی هست بیشتر کسایی نظر میدن زیر 17 سال هستن چون بابا ماشین ایرانی سوار میشه از چین بد میگه خوب بچه یاد میگیره نظر نده عزیز من
امیر قاضی زاده
۲۳ مرداد ۱۳۹۵این ماشین رو 2-3 روز پیش در نمایشگاه خودرو مشهد که در تاریخ مرداد 1395 برگزار شد از نزدیک دیدم که این تجربه با شما دوستان در میان میگذارم.
در نگاه اول با خودرویی بسیار زیبا از نظر طراحی روبرو شدم. در نگاه اول واقعا ماشین به طراحی چینی شباهت نداشت. از نظر ابعاد ماشین واقعا بزرگ، تنومند و عظیم الجسه هستش که حس خوبی رو به آدم میده. داخل کابین واقعا لوکس و شیک طراحی شده بود. کیفیت چرم بکار رفته واقعا عالی و مرغوب بود. طراحی داشبورد و دیگر اجزاء شما رو به یاد خودروهایی نظیر النترا میندازه و از نظر زیبایی چیزی کم نداشت. امکانات بسیار خوبی نیز بر روی ماشین نظیر: موتور 2.4 توربو شارژ، کروز کنترل، آینه های بغل برقی تاشو، گرم کن و سرد کن صندلی ها، مانیتو بزرگ، سانروف و… تنها بخشی از این امکانات بود. قیمت تقریبی ماشین رو نیز کارشناسانی که اونجا حضور داشتند، 75 میلیون تومان اعلام کردند و پیش فروش (ثبت نام) هم انجام میدادن که بنده هم نام نویسی کردم. امیدوارم تونسته باشم تجربه مشاهده این خودرو بی نظیر رو از نزدیک برای شما بازگو کرده باشم
علی
۱۷ شهریور ۱۳۹۵پیش فروش میکردن ؟ کی ؟ چه شرکتی ؟ لطفا” زمان تحویل و سایر جزئییات را بگید
علی
۱۸ شهریور ۱۳۹۵خدا کنه سایپا 2.4 لیتری تنفس طبیعی رو بیاره
سیاووش
۱ مهر ۱۳۹۵دوستان۲نوعموتور روشنصبهست.اولی۲لیتری۱۵۵اسبیکه۲۰۰نیوتنگشتاورداره.دومیموتور۱.۸لیتریتوربوشارژر۱۷۴اسبیکه۲۳۰نیوتنگشتاورداره.هیچثبتنامیهمبجزبراوردمشترینشده است.درضمن موتور۲.۴لیتری ازکجادراومد؟پیش فروش دیگه چی بود؟این خودروهنوزاستاندارددهای۵۵گانهواصلا درهیچ تستی شرکت نکرده.چطورپیش فروش شده؟بهش میگن براوردفروش که شرکتهاتونمایشگاهاسوال میکنن درصورت ارائه شماخریداری میکنیدیانه.دربعضی مواقع شماره ومشخصاتومیگیرن تابرای خریداطلاع بدهند.توارومیه هم اوردند.
علی
۱۷ مهر ۱۳۹۵خبری از این ماشین نشد؟
علی
۲۷ مهر ۱۳۹۵خبری نشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
داریوش
۱ آبان ۱۳۹۵کی میاد بازار
سپهر
۱۷ آبان ۱۳۹۵سلام مدیریت محترم پدال
لطفا برای علاقه مندان خبری از مونتاژکاران این مدل بگیرید…کی قراره مدل قدیمی تر رو رها کنن و این مدل که داره قدیمی میشه رو بیارن
لطیف
۷ آذر ۱۳۹۵با سلام
همین خودرو و مدل اس سی پنج رو توی امارات دیدم و اتفاقا استقبال هم شده ،با آگاهی از قیمت و کیفیتی که توی کشور از خودروها یی که قبلا خریداری کرده بودم تصمیم گرفتم مدل اس سی پنج رو خریداری کنم،خدا رو شکر راضیم چون اینقدر نرم و راحته که خستت نمیکنه و مصرف خیلی پایینی هم داره ،دوستانی که از تجربه رانندگی و یا آگاهی از محصولات کومپانیا ندارن لطف کنن ذهن مردم رو مشغول نکنن،ده سال پیش کسی به کره ی ها نگاه نمی کرد حالا ببینید چطور جهانی شدن،چینی ها هم خودشون رو دارن کم کم نشون بدن ،ان شاءالله شاهد همین روند توی کشورمون باشیم
parviz
۲ دی ۱۳۹۵بدبختی هم اندازه ای داره واقعا انقدر درمانده ایم که ماشین الات و خودرو چینی شده برند با کیفیت ما و البسه ترکی برند پوشاک ما. بازار ایران اشغال دانی بزرگ چینی ها
کامبیز
۸ دی ۱۳۹۵به نظر من خودرو سازان داخلی کم کاری کردن که خودروی چینی با این کیفیت پایین داره تووی خیابونای ایران جولان میده.اگر دلاوران خود رو ساز به فکر مشتری هم به اندازه یه اپسیلون بودن کار به اینجا نمیکشید.این ماشین مثل بقیه خود رو های چینی بی کیفیت هست.فقط جهت جذب مشتری از طراحان اروپایی استفاده شده که ظاهر زیبا بشه.ولی فنی همون کیفیت پایین رو داره.