شاید چینیها به خاطر ساخت خودروهای ارزانقیمت مشهور شده باشند اما این خودروهای ارزان ساخت چین هیچ جایگاهی در بین مصرفکنندههای آمریکایی ندارند.
چینیها بجای اینکه دنبالهروی خودروسازان تاپ ژاپنی و کرهای باشند، علاقهای به تکان دادن بازار خودروی آمریکا با خودروهای هاچبک ندارند بلکه هدف بزرگتری را در سر پرورانده و آن هم تولید خودروهای لوکستر و انحصاریتر در این بخش از بازار است.
در میان اولین خودروسازان چینی که این هدف را دارد Lynk & Co قرار میگیرد. این کمپانی حملونقل که زیربرند جیلی محسوب میشود اولین خودروی خود با نام ۰۱ را سال پیش رونمایی کرده و ادعا نمود این خودرو در زمان عرضه ارتباطیترین خودروی دنیا خواهد بود که به مالکان این شانس را میدهد تا خودروی خود را در زمان عدم نیاز به دیگران اجاره دهند.
زیربرند جیلی تنها خودروسازی نیست که با خودروهای لوکس وارد بازار آمریکا میشود. کمپانیهایی چون فارادی فیوچر، لوسید موتورز، NIO و کارما اتوموتیو نیز در چنبرهی سرمایهگذاری سنگین چینیها قرار داشته و همگی در تدارک رقیبی الکتریکی برای تسلا هستند. اکثر این خودرو بهایی بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار خواهند داشت.
شان رین در مصاحبه با اتوموتیونیوز گفته که هزینههای کاری در چین رو به افزایش بوده و در برخی مناطق این هزینهها از هزینههای کارگری مکزیک و برزیل پیشی گرفته است.
hamid.hellcat
۱۷ فروردین ۱۳۹۶ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست
hamid.hellcat
۱۷ فروردین ۱۳۹۶چینی سوارها دیسلایک
ماشین بازها لایک
peyman
۱۷ فروردین ۱۳۹۶همین که به اندیشه فکر میکنن خودش نشون میده هدف دارن.فعلا خودرو ساز ما دنبال چیب ملت هستند تا بانکداری کنن
hamid.hellcat
۱۷ فروردین ۱۳۹۶بله پیشرفتشون خیلی عالیه.
حرف من اینه که ما نباید با خرید این گاری های چینی (حتی تولیدات ایران خودرو و سایپا) هزینه پیشرفت چینیها رو بپردازیم که با سر کچل ایرانیا اوستا بشن.
peyman
۱۷ فروردین ۱۳۹۶بازار امریکا یه حداکثر سقفی هست چون سخنگیری خاصی دارخ یعنی تو بازار امریکا جایگاهی به دست بیارن یعنی تو سایر نقاط دنیا هم میتونن راحت جایگاه به دست بیارن
آریا
۱۷ فروردین ۱۳۹۶رقابتی ترین و سخت ترین بازار، بازار اروپاس.
به همین دلیل gm کم آورده و میخواد اوپلو بفروشه
احسان(احسان سابق)
۱۷ فروردین ۱۳۹۶در واقع کار عاقلانه ای انجام میدن. بازار خودروهای متوسط امریکا خیلی رقابتی و اشباع شده هست و پیشرفت کردن تو این بخش از بازار ریسک خیلی بیشتری رو داره.
ونوم اف ۵
۱۷ فروردین ۱۳۹۶ولی اگه ماشین لوکس خوب هم بسازن بعید میدونم فروش انچنانی بکنه تو بازاری که کدیلاک و لینکلن و سه گانه المانی ها و نهایت کیفیت لکسس حضور داره
سامان اذری
۱۷ فروردین ۱۳۹۶احسان جان تو ماشینهای لوکس بعد راحتی و کیفیت اصالت حرف اول رو میزنه
حتی لکسوس با کیفیت راحتی ایمنی و انواع تکنولوژی عالی به گفته خودشون هنوز هم به پای بنز نرسیدند (مطلبش رو هم پدال یکی دو روز پیش گذاشته بود )
خودت رو یه پولدار تو امریکا فرض کن
بعد بخوای یه ماشین 100 هزار دلاری بخری بنز اس کلاس بیمر سری 7 لکسوس ال اس یا ائودی آ8 رو ول میکنی یه ماشین چینی بخری ؟؟؟
کارال
۱۷ فروردین ۱۳۹۶درسته چین خودروسازهای مطرحی در جهان نداره ولی طی این چند سال رشد ساخت و پیشرفت خودرو در چین واقعا اعجاب اوره بوده ک اونم بر میگرده ب همکاری با خودروسازی های مطرح دنیا و سرمایه گذاری کلان . و مطمئن همین مسیر رشد رو طی کنن در آینده ی نزدیک حتی تو بازار آمریکا و اروپا هم حرفی واسه گفتن دارن. ما هم ک بخیل نیستیم حقیقت رو داریم میبینم و میگیم . والا حقشونه .
یاسین
۱۷ فروردین ۱۳۹۶واقعیت اجتناب ناپذیر اینه که سرعت رشد چینی ها خیلی بالاس حالا تو هر زمینه ای چون یه کار خوبی که میکنن اینه که برخلاف ما نمیخوان چرخ رو دوباره از اول اختراع کنن میرن از بزرگان کمک میگیرن و با یه تحقیق درست از نیازهای بازار دنیا اون چیزی که لازمه رو تولید میکنن درسته در زمینه کیفیت محصول کار دارن کما اینکه اینروزا تو بعضی زمینه ها کیفیت محصولاتشون قابلیت رقابت به محصولات دیگه دنیا رو داره به طور مثال الان برند هواوی سومین رتبه فروش گجت ها در دنیا رو بعد از سامسونگ و اپل بدست اورده خب این تاییدیه بر اینکه تو بحث کیفیت خیلی پیشرفت کردن چه دوست داشته باشیم چه دوست نداشته باشیم چینی ها یه چیزی دارن به اسم نیروی کار که خیلی خوب تونستن ازش استفاده کنن
ahmad
۱۷ فروردین ۱۳۹۶آمار فروش بیانگر کیفیت نیست!
تکنیک
۱۷ فروردین ۱۳۹۶ممکنه توی بعضی از بازارهای بسته آمار فروش بیانگر کیفیت نباشه ولی توی بیشتر بازارها در دنیا که رقابت حرف اول رو می زنه آمار فروش رابطه خیلی جدی با کیفیت داره.چه خوشمون بیاد و یانیاد چینی ها با سرعت در حال پیشرفت هستند و روز به روز هم دارن از لحاظ کیفیت بهتر می شن.ما باید به فکر بدبختی و عقب افتادگی خودمون باشیم،نه اینکه دم به ساعت نگران پسرفت و پیشرفت چینی ها باشیم و اونا را بی دلیل و یا با دلیل و یا خدای ناکرده از روی بغض و غرض محکوم و سرزنش کنیم.
یاسین
۱۷ فروردین ۱۳۹۶من در تکمیل حرف دوستمون تکنیک بگم اتفاقا در بازارهای جهانی امار فروش نماینده کیفیت محصول هست بله مسلما چون امار فروش مثلا بوگاتی کمتر از یه برند اقتصادیه دلیل نمیشه بوگاتی بی کیفیت تر باشه اما وقتی محصول اون برند اقتصادی بتونه از رقبای هم سطحش فروش بالاتری رو کسب کنه یعنی کیفیت تایید شده ای داره
ahmad
۱۸ فروردین ۱۳۹۶شما اومدی مثلا آمار فروش هوآوی رو دلیلی بر کیفیت بالای اون گذاتی و ادعا کردی ماشین های چینی هم مثل گوشی هاشون چون فروش بالایی دارن پس در نتیجه کیفیت بالایی هم دارن!
در حال که شما باید توجه داشته باشید که محبوبیت برند هوآوی به خاطر ارزان بودنش هست و در تمام دنیا همه به اسم گوشی ارزون میشناسنش و اگر قرار باشه روزی یکشی از محصولاتش رو با قیمت مشابه اسمارت فون های سامسونگ و اپل عرضه کنه، عملا هیچ استقبالی ازش نمیشه و هیچ فروش نمیکنه!
آمار فروش اینها به خاطر اینه که ارزون ترن و اقشار کم بضاعت بیشتری قدرت خریدشونو دارن
این نگرش شما مثل اینه که بگیم پراید خیلی با کیفیت و خوبه چون توی ایران و عراق به وفور داره فروخته میشه! (درحالیکه صرفا از سر ناچاری و ارزون بودنش دارن میخرنش)
Madjid
۱۷ فروردین ۱۳۹۶.
به نظر من با وجود رقبایی مثل مرسدس بنز ، لکسوس ، ب ام و ، آئودی ، کادیلاک ، لینکلن ، تسلا ، جگوار ، ولوو و … شانسشون در بازار امریکا اصلا قابل توجه نیست .
در سگمنت خودرهای لوکس اصالت نقش مهمی داره که برند های چینی این فاکتور مهم رو ندارند.
در ضمن این چند وقت به من ثابت شده خودروسازان چینی اگر بخوان ماشین واقعا با کیفیت و امکانات رقابتی عرضه کنن قیمتش ارزون تر از نمونه های ژاپنی و کره ای و … در نمیاد.
لکسوس هم جدیدا به خودش اومده و داره خیلی بهتر از قبل کار میکنه.
مرسدس ،ب ام و و آئودی هم به این راحتی به کاهش سهمشون از بازار امریکا رضایت نمیدن.
به نظر من خودروسازان چینی میتونن یک سهم ۱۰ تا ۱۵ درصدی از بازار خودرهای لوکس امریکای شمالی داشته باشند، اما بیشتر، نه ، احتمالش نیست.
احمد
۱۷ فروردین ۱۳۹۶به نظر من شوخیشم خوب نیست
باید به چینی ها گفت بگذار از راه برسی بگذار عرق فلان جای بدنت خشک شود :) اون وقت تریپ لوکس بردار
هنوز تو کیفیت خودشون روتثبیت نکردن میخان برن سمت لوکس سازی زهی خیال باطل
حسین
۱۷ فروردین ۱۳۹۶هرگز نمیتونم با بی اصالتی و بی نام و نشون بودن ماشینای چینی کنار بیام.علت خرید مردم فقط ضعف مالی هست.اگه یه روزی هم چین ماشین 500 میلیونی بسازه خب برند با کیفیت آلمانی کره ای ژاپنی یا ایتالیایی سوار میشم.
moein
۱۷ فروردین ۱۳۹۶متاسفانه دوستان خیلی ضربتی برخورد کردن با این موضوع
تو خیلی از کامنت های بنده دیدین که روشن گفتم اغلب مواقع ماشین لوکس پول برندشو میخوره نه ماشین
مایه دوست داشتیم دوره دانشگاه دکترای اقتصاد شرق آسیا داشت (خیلی روی شرایط اقتصادی چین مطالعه داشت) میگفت چین اغلب مواضع اقتصادیشو دربازه های بلند مدت اتخاذ میکنه برعکس مواضع دفاعی امنیتی که همیشه دچار تغیر زود هنگام و کوتاه مدت میشه
خلاصه بگم چین راهش در تولید خودرو در هر سگمنتی روشنه البته در بازه های طولانی
سام
۱۷ فروردین ۱۳۹۶دستیابی به این هدف برای چینی ها بسیار سخت خواهد بود زیرا که در بازار آمریکا،رقابتی تند و نفس گیر حاکم است که در آن مشتریانی سختگیر و برندهای لوکس جاافتاده ای وجود دارند که هر کمپانی تازه وارد چینی را حتی با بهترین عملکرد به چالش می کشند،نام هایی چون بنز،ب ام و،لکسس،اینفینیتی،کادیلاک،رنجروور و…..سال هاست که در آمریکا ریشه دوانیده اند و شکست آنها کار بسیار دشواری است.حتی کره ای ها هم نتوانسته اند در بازار خودروهای لوکس آمریکا چندان نفوذی پیدا کنند.
فرهاد كرمستجی
۳۱ فروردین ۱۳۹۶داداش ابن حرفا کدومه؟ مگه رضوانی
بیست نفروخت؟ خاص باشه رقم بالا باشه می خرن.