علیبابا و سایک با همکاری هم برند خودروسازی جدیدی بنام ژیجی اتو (Zhiji Auto) را ایجاد کردهاند. این شرکت که قرار است به جدیدترین سازندهٔ خودروهای الکتریکی لوکس چینی تبدیل شود، سبد محصولاتی متشکل از دو مدل شامل یک سدان و یک کراساوور دارد که فعلاً بدون نام هستند. سدان ژیجی از طراحی چشمگیر و سیستم روشنایی هوشمندی برخوردار است که گفته میشود از ۲.۶ میلیون پیکسل نوری تشکیل شده است. این چراغها میتوانند وضعیت شارژ و همینطور انیمیشنهایی را به نمایش درآورند.
این سدان چینی علاوه بر چراغهای پیشرفته، به دستگیرههای در مخفی و رینگهای آئرودینامیک هم مجهز است. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای این ماشین نیز میتوان به سقف پانوراما، سنسورهای روی سقف و چراغهای عقب سراسری اشاره کرد. ظاهر شیک و البته عجیب سدان ژیجی به داخل آنهم کشیده شده زیرا در اینجا یک نمایشگر بسیار عریض ۳۹ اینچی به چشم میخورد که در کل عرض داشبورد کشیده شده و به سه قسمت تقسیم شده است؛ اما به نظر میرسد طراحان چینی به این نمایشگر بزرگ هم قانع نبودهاند زیرا یک نمایشگر ۱۲.۸ اینچی دیگر هم به سبک مرسدس بنز S کلاس جدید در کنسول وسط آن تعبیه شده است.
تودوزی چرمی، تریمهای چوبی و فلزی، پنجرههای دوجداره و درهای برقی (بهصورت برقی بسته میشوند) هم ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی قابلتوجه این سدان الکتریکی جدید هستند. علاوه بر این، سدان ژیجی از سیستم نیمه خودران و همینطور سیستم احضار خودروی مشابه تسلا هم برخوردار است و بدین منظور به ۱۵ دوربین باکیفیت، ۱۲ سنسور اولتراسونیک و رادار موج پنج میلیمتری مجهز شده است. گفته شده که در پایان سال جاری، ژیجی قابلیت رانندگی خودکار از نقطهبهنقطه را هم ارائه خواهد کرد. فعلاً جزئیات زیادی دراینباره منتشر نشده و ارائهٔ این قابلیت به تأیید دولت بستگی دارد.
سدان ژیجی به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموع خروجی ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور و همینطور سامانهٔ چهارچرخ محرک را فراهم میکند. به لطف این قوای محرکه، خودرو ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. پکیج باطریهای استاندارد این ماشین از نوع ۹۳ کیلووات ساعتی هستند اما امکان سفارش پکیج ۱۱۵ کیلووات ساعتی هم برای آن وجود دارد. طبق گزارشها، بُرد سدان ژیجی با باطریهای بزرگتر به ۸۷۴ کیلومتر میرسد.
نکتهٔ جالب اینکه سدان ژیجی قرار است به اولین خودروی تولید محدود با شارژر بیسیم سرعتبالا تبدیل شود. حداکثر ظرفیت این شارژرها ۱۱ کیلووات خواهد بود و میتواند ظرف یک ساعت بین ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر به بُرد خودرو اضافه کند. هردو محصول ژیجی روی معماری آلومینیومی ساخته میشوند و شاسی آنها توسط ویلیامز تنظیم میشود. این خودروها به کمکفنرهای تطبیقی و فرمان گیری چرخهای عقب هم مجهز خواهند بود. سدان ژیجی در ماه آوریل در نمایشگاه شانگهای به نمایش درخواهد آمد درحالیکه کراساوور آن در سال ۲۰۲۲ به نمایشگاهها خواهد رسید.
RoadRunner
۳۰ دی ۱۳۹۹ژیجی????LOL
عجب اسم خنده داری
این شارژ سرعت بالا هم از اون حقه هایی هست که برقی سازا، مخصوصا چینی ها، خیلی دوستش دارن، فناوری باتری های Li-ion سالهاست کوچکترین پبشرفت و تغییری نداشته، همه ی این فست شارژ و سرعت بالا رو با افزودن توان شارژر و وارد کردن استرس بیشتر به باتری و خراب کردن زودترش به دست میارن. به چهار تا مجله هم پول میدن که بگن نه این کار هیچ ضرری نداره
Reza
۳۰ دی ۱۳۹۹کپی محصولات نئو چین هستش . اینا از خودشون هم کپی میکنن
$Ãbţìň$
۳۰ دی ۱۳۹۹چینیها به حدی توی نقششون فرو رفتن که از خودشونم کپی میکنن!! این یعنی یه خودزنی درست و حسابی!!?? الانم شروع کردن به اسکی رفتن از روی تسلا، لوسید و تایکان،اسمشم مزخرفه!!?? ژیژی میژی…????????
بعد اسکی رفتن،نوبت به باتری های قابل شارژ در ۵دقیقه و برد ۱۰۰۰۰کیلومتریه????خدا بخیر کنه ?????
SS
۱ بهمن ۱۳۹۹تازه من احساس میکنم نمای بیرونی شو از لوسید ایر کپی کردن!??
مسعود بهروان
۳۰ دی ۱۳۹۹چه زیبا و خوش رخ
Hadi
۳۰ دی ۱۳۹۹انصافاً طراحی خوبی داره نمای عقبش منو خیلی یاد سوناتا انداخت…
مشخصات خوبی هم داره شتاب 3.9 برد 874 کیلومتری تکنولوژی پیشرفته و…
ولی به شرطی تولید بشه و به تاریخ نپیونده……
محمد
۳۰ دی ۱۳۹۹علی بابا چی میگه این وسط
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۳۰ دی ۱۳۹۹خخخخخخخخخخ?????????????
Elmiraj
۳۰ دی ۱۳۹۹رقیبی چینی آمازون….
.
دومین کمپانی ارزشمند آسیا و نهمین در جهان…!!!
ehsan fa
۱ بهمن ۱۳۹۹رئیسش که رفته آب خنک
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۳۰ دی ۱۳۹۹باز هم طراحی ناموزون خودرو های چینی!!!!
Ali
۳۰ دی ۱۳۹۹واقعا زیباست
چه داخل چه بیرون
بازار الکتیریکی میتونه نقطه اوج گیری ماشین های چینی باشه چون به دلیل ساده تر شدن ماشین کیفیت و دوام فقط مختص چند شرکت نمیشه و اونی موفقه که ماشین های ارزون و با امکانات تولید کنه
Mohammad
۳۰ دی ۱۳۹۹یعنی این چین با این جنسای بنجلش اقتصاد وصنعت دنیارو خراب میکنه خدا بداد مردم دنیا برسه از دست این چینیا
آریا منش
۳۰ دی ۱۳۹۹چین ده ها برند خودروسازی دارد که مجموع آنها روی هم اندازه یه خودروساز ژاپنی و آلمانی نه محبوبیت ، کیفیت و اعتبار تو صنعت خودرو ندارن و خیلی دست بالاشون بگیریم شاید بتونن جلوی برندهای کره ای حرفی برای گفتن داشته باشند
Elmiraj
۳۰ دی ۱۳۹۹فکر کنم چین هر شهرش یه خودرو سازی داره…!!!
.
.
مشخصات هم که فقط رو کاغذ میمونه…..
پویان
۱ بهمن ۱۳۹۹شما امریکا بودی تسلا به عنوان بازاریاب مخصوص استخدامت میکرد.البته انقدر این کار رو میکردی که همکارات بهت اعتراض میکردن که اقا ول کن کاری کردی سطح توقع از ما بیشتر بشه
Ramin
۳۰ دی ۱۳۹۹میگیم مشکلش چیه….
میگیم چینی هست…
.
ولی چه قدر شبیه نیو هست… خودشونم کپی میکنن…
ولی…
خوبه…
$Ãbţìň$
۳۰ دی ۱۳۹۹″ولی چقدر شبیه نیو هست… خودشونم کپی میکنن…″
همین یه تیکه برای هرچی آت و آشغال چینی کافیه!
آفرین رامین??????
داود
۳۰ دی ۱۳۹۹این داشبورد مزخرف چیه آخه بعضی شرکتها یاد گرفتن .
Avan
۳۰ دی ۱۳۹۹خیلی هم عالی، حقیقتش نمیشه عیبی ازش گرفت
RezaRs
۱ بهمن ۱۳۹۹هم برقی هم چینی
هیچ دلیلی برا متنفر نبودن نیست
Shahpoor
۱ بهمن ۱۳۹۹کشور دوست برادر بی دین چین، راز و رمز کار ماشین سازی را مثل همه کارهاشون با بررسی محصولات با کیفیت اروپا، آمریکا و ژاپن و کره یاد گرفتن و دمشون هم گرم . ممکنه کیفیت کارشون در قیاس با خودروسازهایی با ۸۰ سال سابقه خوب نباشه اما کسی رو آرزو به دل نمی زارن
علی
۴ بهمن ۱۳۹۹تا جایی که میدونم یه استاندارد پایه دارن همه ی کشورا که هرماشینی که قراره تو اون کشور تو جاده هاشون راه بره باید پاس کنه.
باقی استانداردها اپشنه که هرچی بیشتر بهتر.
چین هم فکر میکنم از یه مدل مثلا چندجور میزنه. یکی برا اروپا یکی برا امریکا یکی برا کشورایی مثل ایران و پاکستان و مصر و افریقا.
مثلا ام و ام تو خیلی از کشورای اروپایی فروخته میشه. اما چینیه. فکر نکنم اون مدلی که تو اروپا فروخته میشه همون مدلی باشه که اینجا میفروشن. ما استاندارمون پایینه. تو اسپانیا خبرشو خوندم چین وارد شده و میفروشه