برند وولینگ از جوینت ونچر SGMW (سایک-جنرال موتورز-وولینگ) در نمایشگاه چنگدو از شاسیبلند کانسپت جالبی بنام هونگگوانگ X رونمایی کرده است. به گفتهٔ مقامات وولینگ، این خودرو صرفاً یک کانسپت نیست و برای تولید انبوه در نظر گرفته شده و این نسخهٔ کانسپتی که در نمایشگاه چنگدو به نمایش درآمده بسیار به نسخهٔ تولیدی نزدیک است. هونگگوانگ X بهعنوان یک اسیووی کامپکت سرسخت در نظر گرفته شده و در طراحی بیرونی آن از خطوط صاف و مستقیم زیادی استفاده شده تا ظاهر قدرتمندی را ایجاد کند.
در بخش جلویی این خودرو از زبان طراحی جدید وولینگ استفاده شده و دیلایتهای LED خطی و نواری مانند به همراه جلوپنجرهٔ مربعی بزرگ موجب شده چهرهٔ جلوی آن با همهٔ محصولات قبلی وولینگ متفاوت باشد. همچنین چراغهای جلوی مربعی با گرافیک داخلی X شکل به خودرو نمای آیندهنگرانهای بخشیده و همچنین بر نام هونگگوانگ X هم تأکید دارند. در بدنهٔ خودرو از طرح دورنگ مشکی قرمز استفاده شده و قسمتهایی مثل دستگیرهٔ درها و روکش دهانهٔ گلگیرها از متریال مقاوم در برابر خراشیدگی ساخته شدهاند درحالیکه استفاده از طرح مربعی در کل بدنهٔ خودرو مشهود است. رینگهای آلومینیومی بزرگ پنج پرهٔ دوبل مشکیرنگ، طرح ذوزنقهای دهانهٔ گلگیرها و صفحهٔ محافظ زیر رکاب هم حال و هوایی آفرودی و سرسخت را ایجاد کردهاند.
در عقب خودرو چراغهای عمودی و سادهای با یک نوار باریک LED به هم متصل شدهاند که در میانهٔ این نوار لوگوی نقرهایرنگ وولینگ جای گرفته و پایین آن نوار کرومی تیرهای کار شده است. گرافیک داخلی چراغهای عقب مثل جلو طرحی X شکل با لامپهای LED دارد و بهطورکلی طراحی عقبی خودرو تا حدودی بازتاب طراحی جلوی آن است. فعلاً داخل هونگگوانگ X نشان داده نشده اما انتظار میرود در کابین آن شاهد خطوط صاف با غربیلک فرمان چندمنظوره و صفحه آمپر تمام دیجیتالی LCD باشیم.
وولینگ فعلاً مشخصات قوای محرکهٔ هونگگوانگ X را هم اعلام نکرده اما با توجه به اینکه این خودرو یک اسیووی آفرودی است، ممکن است از پیشرانهٔ نسبتاً قدرتمند و سامانهٔ چهارچرخ محرک برخوردار باشد؛ اما مشکل اینجا است که در حال حاضر وولینگ موتور قدرتمندی ندارد و موتورهای کنونی آن نسبتاً ضعیف هستند. محصولات فعلی این شرکت عمدتاً از موتورهای ضعیف ۱.۲ و ۱.۵ لیتری استفاده میکنند که همگی متعلق به سایک هستند. درهرحال بهطورکلی بزرگترین ویژگی برجستهٔ کانسپت هونگگوانگ X چیزی جز ظاهر منحصربهفرد و متفاوت با مدلهای دیگر وولینگ نیست و در دیگر قسمتها حرف چندانی برای گفتن ندارد. البته این فعلاً نسخهٔ کانسپت است اما همانطور که گفته شده انتظار میرود نسخهٔ تولیدی بسیار به این کانسپت نزدیک باشد.
AMIR-REZA
۷ مرداد ۱۳۹۹همین طور که بار ها گفتم مشکل چینی ها طراحی و امکانات نیس مشکلشون موتور و بیشتر مسایل فنیه……
Mahdi
۷ مرداد ۱۳۹۹عجب طراحی داره کاش میشدش حد عقل این مدل چینی هارو بزارن وارد بشه، از خیلی ماشین های دیگه جذاب تره……… یه موتور خوب هم بندازن روش دیگه تمومه.
AMG///
۷ مرداد ۱۳۹۹نه
خوشم نیومد
عقبش از کادیلاک کش رفته جلوشم از سیتروئن.
تورج
۷ مرداد ۱۳۹۹خدا میدونه به طرح کدوم کارخانه ای رودست زدن و طرحش رو کپی کردن!
ارشیاsvj
۷ مرداد ۱۳۹۹عقبش که کانسپت تلورایده
جلوشم ترکیب سیتروئن و سانتافه است.
AMIR-REZA
۷ مرداد ۱۳۹۹بله تازه این کانسپت هستش قطعا نمونه تولیدی انقد جذاب نخواهد بود و نا حدی ازین مدل ساده تر تولید میشه……
تورج
۷ مرداد ۱۳۹۹GMC Yukon Denali 2021
یعنی بازی با دم شیر
مهرداد
۷ مرداد ۱۳۹۹طرح خلاقانه و خوبی در اومده حتی با وجود عناصر کپی ، باز هم شرم و حیا رو فراموش نکردن. بهترین بخش طراحیش که باورم نمیشه اندازه چرخ هاست که مناسبه ! از چینی ها بعیده… از طرف دیگه با وجود اینکه طرحش بنظر سرسخت میاد خیلی آفرودی نیست. ارتفاع ماشین ، گلگیر ها و فلپ ها نمایانگر قابلیت آفرود نیستن.
Mohsen. G
۸ مرداد ۱۳۹۹درهای عقب به اصطلاح خودکشی ایش جالبه!!! البته بعید می دونم تو نسخه تولیدی اش همین ربختی بمونه