خودروهای چینی

انووِیت ME-S، رقیب چینی و نوظهور دیگر برای تسلا!

این روزها از گوشه و کنار کشور پهناور چین شاهد ظهور خودروسازان بی نام و نشانی هستیم که به دنبال تولید خودروهای الکتریکی هستند. جدیدترین خودروساز چینی که خودرویی الکتریکی را معرفی کرده است انوویت بوده و کانسپت آن ME-S نام دارد. این سدان الکتریکی چهار درب در نمایشگاه شانگهای معرفی شده و اگرچه ظاهر آشنایی دارد اما مدلی متمایز محسوب می‌شود.


انوویت موتورز می‌گوید ME-S در سال ۲۰۲۱ وارد خط تولید خواهد شد و نیروبخش آن مجموعه باتری ۸۰۰ ولتی خواهد بود. گفته شده تنها در عرض ۱۵ دقیقه می‌توان ۸۰ درصد باتری ME-S را شارژ نمود.


اگرچه این استارت آپ چینی اشاره‌ی زیادی به جزئیات قوای محرکه‌ی این خودرو نداشته اما خاطرنشان ساخته ME-S خودرویی چهار چرخ محرک بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳ ثانیه‌ای دارد.


شاید با خود بگویید این سدان چهار درب کانسپت طراحی جذاب و متمایزی دارد اما خب تا حدی می‌توان طراحی آن را مشابه پورشه پانامرا و تایکان دانست. نمای عقب خودرو نیز شباهت‌هایی به این خودروها داشته و البته درب‌های عقب نیز ما را به یاد کانسپت میشن E می‌اندازند.


البته این شباهت‌ها نباید باعث تعجب شوند زیرا مدیر طراحی انوویت آقای هاکان ساراکوگلو است که در طراحی خودروهایی همچون پورشه ۹۱۸ اسپایدر دخالت داشته است.

در کابین آینده‌نگرانه‌ی این خودرو شاهد چهار صندلی جداگانه، پوشش‌های چوبی زیاد و صفحات نمایشی هستیم که کاملاً حالت مفهومی دارند. سازنده می‌گوید ME-S با تکنولوژی خودران سطح ۴ و ارتباط 5G معرفی شده است. انوویت در حال برنامه‌ریزی برای پیروی از قدم‌های تسلا در تولید خودروهای الکتریکی بوده و می‌خواهد اول وارد کلاس خودروهای لوکس الکتریکی شود و سپس خودروهایی ارزان‌تر تولید کند. یکی از سخنگویان انوویت گفته است:

ما هنوز در حال کار روی مباحث قیمت‌گذاری هستیم. ما می‌توانیم این خودرو را ارزان‌تر کرده و فروش بیشتری داشته باشیم اما در این حالت ارزش برند پایین می‌آید. ما می‌خواهیم همانند تسلا از محصولات تاپ شروع کنیم و سپس به کلاس‌های ارزان‌تر برویم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. (ali (chevy nova

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (7405 ديدگاه)

    رقابت با تسلا رو تو خواب مگه اونکه ببینه

    1. me84

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1768 ديدگاه)

      .
      اینطور فکر نکن علی. میدونم که به آمریکایی علاقه داری
      چین سال 2004 بطور رسمی وارد خودروسازی شد و از ام وی ام 110 کپی دوو ماتیز شروع کرده و تو 15 سال به اینجا رسیده.
      هرجور حساب کنی پیشرفتشون تو دنیا کمنظیر بوده و جالبه که همچنان هم با همون سرعت درحال پیشرفت هستن.
      من فکر میکنم چین فقط 4 سال دیگه زمان نیاز داشته باشه که رسما بره تو لیست بهترین خودروسازان جهان.
      چرا میگم 4سال؟ چون مثلا 4 سال پیش همین چری یا ام وی ام خودمون چی میساخته و الان ببین چی میسازه. 4 سال پیش x33 نیو رو معرفی کرد که جزو تاپ ترین مدلهاش بود. مقاله نمایشگاه شانگهای رو بخون ببین تو 4 سال از کجا به اینجا رسیده و امسال چه مدلهایی رو با چه مشخصاتی معرفی کرده.

  2. سامان اذری

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3200 ديدگاه)

    یه زمان وقتی.یه خودرو ساز.میخواست ماشین تولید کنه چندین ماه حتی سال زحمت میکشیدند رو طراحی موتور دیفرانسیل گیرباکس و حتی یک پیچ و مهره زحمت میکشیدند
    ولی الان برا کشور چین خیلی خوب شده
    ماشینهای بنزینی دارن یواش یواش میرن کنار و ماشینهای الکتریکی با استفاده از برنامه های کامپیوتری طراحی میشن
    باطری ها نصب میشن روش و یه موتور برقی میزارن روش و تمام
    دیگه نیاز نیس برن سالها تجربه کسب کنند یه موتور بنزینی نرم و قوی و کم استهلاک درست کنن
    (الان خیلیا میگن اگه راحته ایران هم بسازه
    جوابم اینه که ایران خودرو ساز نیست ک خودرویی بسازه)

    1. پویان

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (823 ديدگاه)

      دقیقا درسته سامان جان .ساخت خودرو برقی از خودرو بنزینی خیلی راحت تر ه .
      فقط قیمتش به خاطر قیمت بالای باطری زیاده که میگن تا 2024 هم قیمت خودروهای احتراقی میشه .

    2. کوروش

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      مهم ترین نکته خودرو های برقی باتری اونه یعنی دقیقا فرق بهترین خودرو برقی را با بدترین شان تعیین می کنه اگر کسی توان تامین مناسب و کافی و ارزان را داشت انوقت مسائل دیگر مثل شتاب ۲ ثانیه و اتوداریو و … همش حرفه چون پیشرفته ترین این سیستم ها حداقل ۱۰ سال پیش تجاری شده و بسادگی قابل راه اندازی روی هر خودرویی هست

      1. پویان

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (823 ديدگاه)

        درسته کوروش جان تسلا هم باطریش پاناسونیکه .
        در حقیقت پاناسونیک الان پیشتاز خودروهای برقیه .

        1. Elmiraj

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (3189 ديدگاه)

          پاناسونیک فقط سازنده باتری های تسلا هست نه طراح و توسعه دهنده…
          همون کاری که فاکسکان و TSMC برای اپل انجام میدن .
          .
          تکنولوژی باتری های تسلا کاملاً انحصاریه و حتی از اختیار پاناسونیک هم خارجه…!!

  3. مهدی

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (550 ديدگاه)

    آینده برای خودروهای برقی است و فعلا نیرویش را از باطری میگرد
    و نسل بعد از آن بجای باطری از یک نیروگاه بسیار کوچک داخل ماشین که از انرژی هسته ایی است که برق تولید میکند خواهد بود
    خودرو برقی یعنی :
    سریع – بی صدا – نرم – سبک – تعمیر و نگهداری کم هزینه – و حتی میشود برای چنین خودرو هایی فرم بدنه را عوض کرد حالا میبینید

  4. Abbas

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (873 ديدگاه)

    تا همین چند وقت پیش چین بنجل سازی بیش نبود(البته هنوزم تا حدودی هست ولی منکر پیشرفتش نمیشم)حالا میخواد برعکس بزنه از لاکچری به پایین،شگفتا

  5. Elmiraj

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3189 ديدگاه)

    تسلا در سه روز گذشته از از قوی ترین پردازنده خودرویی جهان پرده برداشته ….
    بُرد و قدرت Model X و S را ده درصد بهبود داده و به ترتیب به ۵۲۳ و ۵۹۵ کیلومتر رسانده ……
    یه مرتبه از اتوپایلوت سطح ۵ خود پرده برداشته و حتی فیلمش را هم به نمایش گذاشته…..
    .
    .
    اینا فقط در سه روز اتفاق افتاده و فاصله تسلا را با بزرگترین و باسابقه ترین خودرو سازان جهان سالهای سال بیشتر کرده…!!!!!!
    اونوقت اینا کی باشن که با تسلا رقابت کنن……

  6. آرمان

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (85 ديدگاه)

    مقایسه ی ماشین برقی با سنتی مثل تلفن هست به موبایل
    خیلی ساده و شیک و کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا