رووی که یکی از برندهای گروه چینی سایک است، در نمایشگاه شانگهای امسال کراساوور کاملاً جدیدی بنام RX5 Max را معرفی کرد. این خودروی جدید که در خانوادۀ کراساوورهای رووی بین مدلهای RX5 و RX8 قرار میگیرد، ۴,۶۴۷ میلیمتر طول، ۱,۸۹۱ میلیمتر عرض و ۱,۷۲ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۶۰ میلیمتر است. طراحی بیرونی RX5 Max طبق جدیدترین زبان طراحی رووی شکل گرفته که دنبالهروی سبک طراحی آشنای این برند است.
طراحی کلی بخش جلویی این خودرو به مدلهای RX5 و RX8 شباهت دارد که یکی از ویژگیهای قابلتوجه آن اتصال چراغها به جلوپنجره با یک زه کرومی است. البته رووی در RX5 Max از سبک جدیدی برای چراغهای جلو استفاده کرده خصوصاً در گرافیک داخلی آن که یک نوار LED دورتادور آن کشیده شده و در داخل آن چراغهای ماتریکس نقطهای کار شده که نمای زیبایی را ایجاد کردهاند.
در پروفیل جانبی RX5 Max اما شاهد نمایی جعبهای شکل و خشک هستیم. یکی از ویژگیهای قابلتوجه این قسمت زه کرومی دورتادور پنجرهها است که در انتها به شیشهٔ عقب متصل شده و نمای لوکسی را ایجاد کرده است. در عقب این کراساوور جدید چینی چراغهای LED باریکی جلبتوجه میکنند که با یک زه کرومی به هم متصل شدهاند و مثل چراغهای جلو در آنها هم یک حلقهٔ LED کار شده است. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای قابلذکر این قسمت نیز میتوان به محافظه نقرهای در پایین سپر به همراه دو سر اگزوز باریک اشاره کرد.
زیر کاپوت RX5 Max یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است اما گفته شده یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۷۰ اسب بخار قدرت هم برای آن ارائه میشود. انتظار میرود انتقال قدرت در RX5 Max مشابه RX5 باشد که این یعنی برای موتور ۱.۵ لیتری گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه ارائه خواهد شد درحالیکه موتور ۲ لیتری به یک نمونهٔ شش سرعتهٔ دوکلاچه متصل میشود.
خریداران چینی تمایل زیادی به فضای داخلی بزرگ در خودروها دارند و به همین دلیل بسیاری از خودروسازان جهانی نسخههای کشیدهٔ محصولات خود را در این کشور عرضه میکنند تا به نیاز چینیها پاسخ دهند. حال رووی هم پیروی از این روند را آغاز کرده است. RX5 Max طبق همین استراتژی شکل گرفته و میتوان آنرا از لحاظ طراحی ظاهری، فضای داخلی، تکنولوژی و… نسخهای ارتقاءیافته از RX5 دانست. رووی اما هنوز قیمت این کراساوور جدید خود را اعلام نکرده است.
محمد
۲۰ مرداد ۱۳۹۸این شما و این صنعت خودرو چین…
اینم ما:
داشتم به این فکر میکردم که پارس خودرو، روی ماشینهای بریلیانس آرم سایپا میزد
واسه تاکید روی پیشرفت تولید و توجیه عدم همکاری با خودروسازان مطرح در زمان برداشتن تحریم
واسه اینکه بگن این ماشینها در مالکیت و محصول خودشونه و نه وارداتی
.
از عجایب روزگار اینه که تحریم میشیم
و محصول دسته چندم چینی که تاکید هم داریم تولید خودمونه آرم خودمونم میزنیم روش،
ما رو تحریم کرده همون ماشین با آرم سایپا رو هم بهمون نمیده
جذاب نیست؟؟؟؟
.
.
قسمت جالب این مطلب هم اینه:
چینیها دارن به استقلال و اصالت فرم طراحی خاص خودشون میرسن و از کپی کاری فاصله میگیرن
حالا واسه توجه بیشتر و افزایش اعتبار، از کپی کردن اسم برندهای مطرح استفاده میکنن
مثل رووی الهام گرفته شده از روور یا همون گروه لندروور-رنج روور
علی
۲۰ مرداد ۱۳۹۸تا وقتی مردم در برابر فهمیدن مقاومت میکنن اوضاع همینه
نوید جهرمی
۲۰ مرداد ۱۳۹۸آره. بعد وقتی میگی بابا اینا چطور 301 رو داخلی سازی کردن، بهت حمله میکنن و میگن تو نمیفهمی.
فرشاد
۲۰ مرداد ۱۳۹۸تورو خدا اون دوستی که به این کامنت منفی داده ممکنه بیاد دلیلشو بگه؟!!!!
نوید جهرمی
۲۷ مرداد ۱۳۹۸عقده کم دیده شدن
حمیدرضا
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ماشین خوبی هست خصوصا طراحی داخلیش که به سبک تسلا هست اندازشم که بزرگتر کردن که چینی ها غول پیکر توش جا بشن
کاش حداقل یک دهم چین صنعت داشتیم
Amir
۲۰ مرداد ۱۳۹۸خیلی خوبه که صنعت خودروسازی چین در مدت زمان کوتاهی پیشرفت قابل توجهی داشته اما اینکه در طراحی خلاقیت ندارن و در واقع کپی کاری میکنن حالمو به هم میزنه.اینم که زحمت کشیدن عین فولکس واگن توارگ جدید ساختن!!!چه جلو و چه عقبش تقریبا با توارگ مو نمیزنه.
Ford taurus
۲۰ مرداد ۱۳۹۸فقط یه دف عقب کم داره تمام تمام
Amir evolution
۲۰ مرداد ۱۳۹۸این چینی ک من میبینم چندین سال بعد تو آسیا حرف اولو میزنه
پاشم ک ب آمریکا باز شد
کم کم از ماشینای اقتصادی و مردمی فاصله میگیرن میرن سراغ اسپرت و سوپر اسپرت… الان میگم شاید بعضیا بخندن. ولی کره جنوبی ام اینجوری شروع کرد… الان حال و احوالشو ببینید
خیلی سادس…. پیشرفت یه چیز حل شدست واسشون… مثل بنز میرن جلو
احسنت