شرکت چینی لندویند که پیش از این با کراساوور جنجالی X7 (کپی رنجروور اووک) نام خود را بر سر زبانها انداخته بود، بهتازگی کراساوور جدیدی بنام Xiaoyao را به بازار چین عرصه کرده است. Xiaoyao کراساوور کامپکتی است که با الهام از مرسدس بنز GLA طراحی شده است تا جایی که رسانههای چین از آن بهعنوان یک GLA چینی یاد کردهاند.
Xiaoyao طولی معادل ۴.۴۴ متر، عرضی برابر با ۱.۸۳ متر و ارتفاعی معادل ۱.۵۵ متر دارد و فاصلهٔ محوری آن نیز برابر است با ۲.۷۰ متر. این در حالی است که برای مقایسهٔ طول، عرض و ارتفاع مرسدس بنز GLA به ترتیب معادل ۴.۴۴ متر، ۱.۸۰ متر و ۱.۵۳ متر بوده و فاصلهٔ محوری آن نیز ۲.۷۰ متر است؛ بنابراین Xiaoyao از لحاظ ابعاد هم بسیار به GLA نزدیک است.
بااینحال هرچند اندازه و فرم کلی Xiaoyao به مرسدس بنز GLA شباهت دارد ولی این کراساوور جدید چینی برخلاف لندویند X7 یک کپی کامل نیست چراکه نمای جلو و عقب آن اساساً با GLA متفاوت بوده و همچنین GLA فاقد پنجرهٔ جانبی سوم است. نمای داخلی Xiaoyao نیز با غربیلک فرمان D شکل، کنسول مرکزی عریض و یک نمایشگر لمسی هشت اینچی، برای این کلاس خوب به نظر میرسد.
صفحه آمپر Xiaoyao از نوع آنالوگ است و نمایشگر کوچکی در میانهٔ آن تعبیه شده است. طراحی داخلی خودرو نیز زیبا به نظر میرسد و استفاده از چرم قرمزرنگ به همراه تریم قرمز و صندلیهای جلوی بلند، نمایی اسپرت به کابین بخشیده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو نیز با کارپلی اپل و همینطور سیستم چینی کارلایف بایدو سازگاری دارد.
لندویند Xiaoyao با دو پیشرانهٔ مختلف ۱.۵ لیتری توربوی ۱۵۰ اسب بخاری و ۱.۵ لیتری توربوی ۱۶۳ اسب بخاری عرضه میگردد که البته اینها دو نسخهٔ مختلف از یک موتور نیستند و بسیار باهم تفاوت دارند زیرا موتور اول ساخت میتسوبیشی است درحالیکه موتور دوم توسط شرکت Jiangling Moto، بزرگترین سهامدار لندویند ساخته شده است.
نیروی موتور ۱۵۰ اسب بخاری توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی انتقال پیدا میکند اما در پیشرانهٔ ۱۶۳ اسب بخاری این وظیفه بر عهدهٔ یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک واحد CVT قرار دارد. نیروی هردو موتور صرفاً به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. قیمت لندویند Xiaoyao از ۸۰ هزار یوآن (۱۲,۷۰۰ دلار) آغاز شده و نهایتاً به ۱۳۲ هزار یوآن (۲۰,۹۵۰ دلار) میرسد.
ali a
۱۶ بهمن ۱۳۹۶دوشواری نداریم…خیلیم عالی…
Ali
۱۶ بهمن ۱۳۹۶چرا اکثر خودرو سازای چین از میتسوبیشی موتور میگیرن؟؟؟؟
از حق نگذریم از آشغالای چینی موجود در کشور زیباتره
حسین
۱۷ بهمن ۱۳۹۶میتسوبیشی در دهه 90 در اوج خودش بود اما به علت یکسری تصمیمات غلط اون جایگاه رو از دست داد و برای جبران ضررش مجبور به کسب درامد از طریق فروختن تکنولوژی شد!
به عنوان مثال موتور 2400 میتسوبیشی که روی خیلی از وانت های چینی هست ، تکنولوژی دهه 90 میتسوبیشی هست و نه موتور های جدیدش!
اما نکته جالب تر قابلیت های موتور های میتسوبیشی هست که معمولا با کمترین تغییرات سازگار با توربو میشوند و یا بدون توربو و با ارتقا سیستم جرقه زنی و کامپیوتر توان موتور ارتقا می یابد!
همچنین چینی ها با تحقیق و توسعه روی این موتور ها هم موتور سازی را یاد گرفتند و هم توانستند این موتور ها رو به فناوری های روز مثل vvt و … مجهز کنند .
به همین دلیل هست که همون موتور 2400 میتسوبیشی را میبینیم 120 تا 140 اسب به صورت تنفس طبیعی ، تولید میکند!
F۲۲RAPTOR
۱۶ بهمن ۱۳۹۶نمابه جلوش که قشنگ بود
کابینشم ساده ولی زیبا.
در کل خاک تو سر صنعت خودرو سازیه ما
Mohamad
۱۶ بهمن ۱۳۹۶جلوش شبیه هوندا CR-V یه!
Just bentley continental
۱۶ بهمن ۱۳۹۶دوباره یه چینی اومد همه میگن شبیه اینه شبیه اونه
بسته دیگه اخه.
F۲۲RAPTOR
۱۶ بهمن ۱۳۹۶لارم نیست ما بگیم خود ملت چین گفتن شبیه چی.
هه
Alireza
۱۶ بهمن ۱۳۹۶شبیه خودشه
شهرام
۱۶ بهمن ۱۳۹۶چرا چینی ها بند کردن به موتورهای ۱۵۰۰
از عوارض و مالیات معاف هستند
کس میتواند توضیح بده
سجاد راستگو
۱۷ بهمن ۱۳۹۶خاک به سر تولیدات داخلی
Paria
۲۶ بهمن ۱۳۹۶قیمت این ماشین رو کسی میدونه؟