شرکت چینی هایما در ابتدای امسال کراساوور جدیدی بنام SG00 را معرفی کرد و سپس با اولین نمایش رسمی و عمومی آن در نمایشگاه شانگهای اعلام کرد که نام نهایی این خودرو 8S خواهد بود. شیوهٔ نامگذاری این کراساوور جدید اما بسیار جالب است زیرا نام 8S به شتاب صفرتاصد ۸ ثانیهای آن اشاره دارد و کاملاً با اسامی دیگر محصولات هایما مثل S5 و S7 متفاوت است.
8S در جلو ویژگیهای طراحی نسل دوم مدل S5 را قرض گرفته است بهگونهای که در اینجا هم جلوپنجرهای با طرح داخلی نقطهای و همینطور چراغهای دوقسمتی که این روزها به یک مُد طراحی محبوب تبدیل شدهاند به چشم میخورد. علاوه بر این، طراحی سقف شناور، چراغهای عقب LED با گرافیک داخلی جذاب و دو سر اگزوز بزرگ درون سپر، نمای اسپرت و پویایی به پرچمدار هایما بخشیدهاند.
هایما سعی داشته با طراحی اسپرت در داخل 8S، خریداران جوان را به سمت آن جذب کند که با غربیلک فرمان D شکل سه پره، طراحی باله مانند کنسول مرکزی، استفاده از پلاستیک نرم و ارائهٔ تزئینات زیبا با تریم کرومی، به نظر میرسد در ایجاد جوی اسپرت در کابین موفق بوده است. 8S که روی پلتفرم جهانی ماژولار جدید هایما بنام HMGA ساخته شده، ۴,۵۶۵ میلیمتر طول، ۱,۸۵۰ میلیمتر عرض و ۱,۶۸۲ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۰۰ میلیمتر است.
اما برجستهترین ویژگی 8S پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آن است که ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. هایما ادعا میکند که این کراساوور کامپکت میتواند در کمتر از ۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. برای اثبات این ادعا، هایما در پیست بینالمللی تیانجین اقدام به برگزاری آزمایشی کرده و از رانندگان مسابقهای خارجی برای آزمایش 8S دعوت به عمل آورده که خودرو در این آزمایش رکورد ۷.۸ ثانیه را به ثبت رساند.
این پیشرانه با قوانین آلایندگی CN-6 چین مطابقت دارد و انتقال نیروی آن توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. البته گفته شده بعداً یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و همینطور یک نسخهٔ ۱.۲ لیتری هیبریدی هم برای 8S ارائه خواهد شد. هایما از همین ماه عرضهٔ این کراساوور جدید را با قیمتی بین ۸۶ هزار یوآن (۱۲,۵۰۰ دلار) تا ۱۳۰ هزار یوآن (۱۸,۸۵۰ دلار) به بازار چین آغاز کرده است. هرچند بازاریابی برند هایما در چین چندان قوی نیست اما 8S بهعنوان پرچمدار این شرکت کاملاً انتظارات را برآورده کرده و با این قیمت مناسب میتواند سهم قابلتوجهی از بازار را کسب نماید.
farhad
۲۵ تیر ۱۳۹۸یک بار دیگر معلوم شد که چینی ها هیچ ذوق و استعدادی در طراحی ندارند ” درسته ما همینم نمیتونیم طراحی کنیم “. بنظرم این تیپ طراحی های سردرگم و بی هویت هم چنگی به دل نمیزنه و نهایتا تا تیم طراحی درستی از اروپایی ها به اینها کمک نکنند همین وضعیت ادامه خواهد داشت بعضی چیزها رو با پول نمیشه خرید از جمله ذوق و قریحه طراحی.
میثم
۲۵ تیر ۱۳۹۸شما واقع گرایانه به قضیه نگاه نمیکنی بخاطر همین واست قیافه این ماشین بد به نظر میرسه، قیمتش رو بخون بعد متوجه میشی چرا از طراح های اروپایی استفاده نمیکنن و از نظر ظاهری هم از بنز یا مازراتی بهتر نیست! فکر کنم همچین انتظاری دارید دیگه. با بنز که قرار نیست رقابت کنه. مطمئن باش بیاد ایران یه صف طولانی کیلومتری در نمایندگی های ایران خودرو واسش کشیده میشه : )
amin
۲۶ تیر ۱۳۹۸اتفاقا من هیچ مشکلی در این خودرو نمیبینم و به نظرم کاملا در حد کره ای ها هست
محمد علی فردین
۲۵ تیر ۱۳۹۸یه کپی از داخل چند تا ماشین داشبورد مال یکی دریچه کولر مال یکی و کنسول مال یکی !!!!
Amir
۲۵ تیر ۱۳۹۸طراحیش تقریبا خوبه و اگر هم شباهتی به بقیه خودروها داره به شدت بعضی از کپی های دیگر چینی نیست.قیمتشون هم که شدیدا رقابتیه فقط موضوع کیفیت می مونه که اگر بتونن این رو هم به استاندارد جهانی برسونن واقعا عالی میشه و عملا میتونن با کره ای و حتی ژاپنی ها رقابت کنن
Genius
۲۵ تیر ۱۳۹۸ما ایرانیهای پرمدعا هم اگر عُرضه داریم بریم دکه سرکوچه چندتا مجله خودرویی بخریم از رو عکس هاش کپی بزنیم؛آیا کسی دست و پامون رو بسته؟!؟لذا باید به تلاش و کوشش شبانه روزی چینی ها که از لیفان 620 و ام وی ام 110 ظرف ده سال رسیدن به این نقطه با احترام یاد کنیم و بجای خرده گرفتن به اونها از کم کاری خود خجالت بکشیم!
امیر
۲۵ تیر ۱۳۹۸لامبورگینی اوروس با هیوندایی سانتافه رو گذاشته تو مخلوط کن میکس تحویل داده اینم خودش هنری به قول نامعرف هنر نزد ایرانیا بود دیگه نیست همه رو دادیم بقیه
پرهام
۲۵ تیر ۱۳۹۸مشکلمون با پیشرفت دیگرانه
behrouz
۲۵ تیر ۱۳۹۸باشه همین کپی رو میدن بیرون ،ما چی? ماشینهای از رده خارج دهه هشتاد میلادی رو تو کشورمون داریم تولید میکنیم اونم با کلی مشکل. دم این چینی ها گرم واقعا.
sina7
۲۵ تیر ۱۳۹۸جلوش سانتافس عقبش یه چیزی بین پژو ۳۰۰۸ و ام جی جی اس
بهترین تیپش ۱۸ هزارتاس که با دلار ۱۲ تومنی میشه حدود ۲۲۰ تومن
الان اس ۵ هم این قیمت نیس =))))))
یعنی من موندم این پولایی که میره روش تا قیمتش برسه به ۵۰۰ میلیون،میره تو جیب کی؟
سعید
۲۵ تیر ۱۳۹۸خوبیش اینه که پدال هم تبلیغ چینیها رو میکنه
دلمون به همین یکی خوش بود ??
OMID
۲۵ تیر ۱۳۹۸یعنی مثلاً الان این از پژو 301 تقلبی بهتر نیست ؟
علی
۲۵ تیر ۱۳۹۸مشکل کسانیکه فقط ایراد میگرن اینه که خودشون هیچی سرشون نمیشه برای همین مرتب ایراد های بنی اسرائیلی میگیرن. خودتون واقعا میتونید دستگیره این ماشین رو تولید کنید؟