دیرزمانی نیست که چینیها به گرتهبرداری و شبیهسازی از ساختههای دیگر خودروسازان مشغول گشته و آنان را به فغان آوردهاند! اما این باره به نظر میآید که این امر از طراحی صرف فراتر رفته و مبحث نامگذاری را هم دربر گرفته است. بیشک و گمان، قیاس موقعیت فعلی جک با بامو بسی دور از ذهن است اما تنها کافی است که نیمنگاهی به اسامی کراساوورهای جدید این شرکت انداخته تا نکات چندی را دریابیم. کمی دقت بر پسوندهایی همچون S1 و S2 و S3 ناخودآگاه اذهان خودرودوستان را به یاد اسامی X1 ،X2 و X3 از شرکت بامو میاندازد! تنها تفاوت هم در این میان، جایگزینی حرف S بهجای X است.
اما گذشته از اینها، آیا روزی فرا خواهد رسید که جک دوشادوش بامو حرکت نموده و با آن به رقابت بپردازد؟ میدانم که بسیاری از شما این گفته را شوخی و مزاح فرض نموده و با خود میگویید جک کجا و بامو کجا؟! اما با یک بررسی کوتاه از سیر پیشرفت کرهایها میبینیم که آنها نیز در آغاز وضعی مشابه چینیها داشته و بسیاری از افراد هم درباره آنها آنگونه فکر میکردند که ما امروزه در مورد خودروهای چینی میاندیشیم اما بااینحال شاهدیم که بسیاری از آن معادلات غلط از آب در آمد و امروزه محصولات کرهای پابهپای رقبای ژاپنی و آلمانی خود تاخته و خاکریزهای بسیاری را هم فتح نمودند.برای آنکه این قضیه بیشتر شکافته شود توجه شما را به پارهای از این قسم از اظهارات جلب مینمایم. این نظرات مربوط به ۲۰ سال پیش بوده و در مجله صنعت حملونقل و در مردادماه سال ۱۳۷۴ شمسی انتشار یافت:
- برای نیل به این مقصود، سازندگان کرهای باید از موانع سترگی بگذرند. مهمترین این موانع شهرت کاملاً بهحق کرهایها در ساخت خودروهای با کیفیت پایین است و…
- کیم وو چونگ رئیس شرکت دوو: ماشینهای خود را در کشورهایی چون هندوستان، چین و روسیه که با افزایش تقاضا روبرو هستیم به فروش خواهیم رساند.
- کلر که یکی از تحلیل گران اتومبیلسازی است میگوید: به نظر میرسد که کرهایها به دنبال کشورهای کوچک روی زمیناند تا بتوانند اتومبیلهای خود را بفروشند. آنها هر نقطهای را که بتوانند اتومبیلهای خود را بفروشند مییابند و علیرغم این موضوع هنوز هم از سوی سازندگان غربی و ژاپنی نادیده گرفته میشوند.
بهخوبی شاهدیم که پس از دو دهه، کرهایها بر خیلی از این موانع غلبه نمودند، امروزه خودروهای کرهای دیگر بیکیفیت نیستند، بازار آنها محدود به کشورهای کوچک نیست و از سوی سازندگان غربی و ژاپنی هم جدی گرفته میشوند، ازآنجاییکه سرعت چینیها در برخی موارد حتی از کرهایها هم بیشتر است میتوان مشابه چنین وضعی را در آیندهای نهچندان دور، برای چینیها هم پیشبینی نمود، مگر آنکه اوضاع اقتصادی، اجتماعی و…. این کشور بهتمامی دگرگون شود و امور در مدار دیگری قرار گیرد. بگذریم!
از جدیدترین محصولات کمپانی جک مینی کراساوور S2 میباشد که کمتر از چند هفته است که به بازار عرضه شده است. به همین بهانه متن مختصری را از سایت «CARNEWSCHINA» گلچین نمودم که در اینجا خدمتتان ارائه میشود. نسخه نهایی و کاملاً جدید کراساوور کوچک جک S2 در ۳۱ ماه آگوست سال جاری (۲۰۱۵ میلادی) روانه بازار چین خواهد شد. بهای این خودرو از حول و حوش ۶۰ هزار یوآن (۹,۸۰۰ دلار) شروع شده و به ۸۰ هزار یوآن (۱۳,۰۰۰ دلار) ختم میگردد. این مبلغ ۱۰ هزار یوآن (۱,۶۵۰ دلار) بیش از آن چیزی است که پیش از این شنیده بودیم. بهترین بخش جک S2 کابین آن است که از نمایی بسیار هماهنگ و دلپذیر برخوردار بوده و یکی از بهترین نمونههایی است که تا به امروز توسط یک سازنده چینی ارائه شده است. عمده رنگ به کار رفته در آن کاملاً منطبق و هماهنگ با رنگ بدنه بوده و صندلیهای دو رنگ، دوخت قرمز و دستگیرههای کرومی مات در جایجای آن قابل مشاهده است. صفحه لمسی زیبا و درخوری در میانه داشبورد نصب شده است. جوانان چینی توجه و التفات زیادی به وجود این ابزار در خودروهایشان دارند اما به نظر میرسد که این موضوع از جمله مواردی است که هنوز هم برخی از خودروسازان غربی قادر به درک آن نیستند. بیشک خریداران خودروهای ارزانقیمت هم خواهان و طالب صفحه نمایشگر در خودروهای خود هستند و تمامی سازندگان چینی ابزار سرگرمی نیز قادرند که این تجهیز را با بهایی کمتر از ۵ هزار یوآن در اختیار خریدارانشان قرار دهند، پس چرا نباید این ابزار همین حالا در اختیار مشتریان قرار گیرد؟ این سیستم تمامی سامانههای پایهای را دارا میباشد که شامل مواردی همچون سیستم هدایت ناوبری، بلوتوث، اتصال USB و تلفن میگردد.
احمد باقری
۱۱ شهریور ۱۳۹۴معلوم نشد که قیمتش چند هست. اما به هر حال، یکی از اصلی ترین امیدهای شرکتهای خودروسازی چینی، ایران است و ایران. هر جوری هست، برو ایران کاسب شیم.
فواد
۱۱ شهریور ۱۳۹۴خیلی توسانه خیلی ها. ولی داخلش برام جالب بود. آینده ی خوبی برای خودروسازای چین کاملا مشهوده. ای کاش فرغون سازای ما هم لاقل کپی میکردن.
سام
۱۱ شهریور ۱۳۹۴با سلام
احمد عزیز،اگر متن را با دقت بخوانید بهای این خودرو در آن نوشته شده است.این خودرو قرار است که با بهای 60 تا 80 هزار یوآن (9/800 الی 13/000 دلار) در بازار چین عرضه شود.تاکنون در مورد ورودش به ایران هم صحبتی نشده است.
Amir
۱۱ شهریور ۱۳۹۴من که این رو به تولیدات داخلی ترجیح میدم.خبر رو شنید قرار است ایران خودرو معمولی ترین و ارزان ترین نسخه سوزوکی رو ۹۵ میلیون می خواد تولید کنه یعنی ملت بعد تحریم هم نباید روی آرامش رو ببینیم
میثم
۱۱ شهریور ۱۳۹۴کپی
کپی
کپی
.
.
.
.
asa
۱۲ شهریور ۱۳۹۴چه قدر چراغای جلوش شبی توسانه.
یسی
۲۶ شهریور ۱۳۹۴خداوکیلی یه سوال دارم، الان سمند و پژو میخواید بگید از ماشینای چینی بهتره؟ هی همه چینی چینی میکنید؟
اونا قطعات آشغال چینه.حداقل این خودروهای ساخت چین واقعا جنسش بهتره از سمند و امثال داخلی.چطور سوار پژو میشید خم به ابرو نمیارید؟ نکنه فکر میکنی یژو فرانسه سوارید؟ فقط اسمش پژو هست.یعنی آشغالتر از یه وارداتی چینی.
Ali
۱۱ شهریور ۱۳۹۴خیلیییی شبیه به توسان هست.
HELL CAT
۱۱ شهریور ۱۳۹۴مرسی از آقای کاویانی
شکل ماشین مثل یه توسان ۲۰۱۴ سرما خورده سه بار چپ کرده هست
داخلم خب بازار مشترکی طراحی شده ولی خب جالبه در نوع خودش
سام
۱۱ شهریور ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم دوست عزیز،لطف داری شما
مک میسل
۱۲ شهریور ۱۳۹۴باز هم اقای کاویانی و مطالب خوبش
منتها یک سری از مطلبش رو قبول ندارم،کره الان خودش داره از حمایت امریکا سود میبره،ولی خود امریکا توی صنعت خودرو از المان کمی عقب تر هستش.انوقت چینی ها که نه از حمایت امریکا برخوردارند نه شراکتی دارن با خودرو ساز های بزرگ(به جز چند مورد)به نظر من هیچ وقت از لحاظ کیفیت و ارگونومی طراحی به المان و ژاپن و امریکا نمیرسن.حتی اگر در این ها هم از کشور های صاحب نام خودرو جلو بزنن،من هیچ وقت پورشه با اون همه اصالت و قدمت رو ول نمیکنم برم مثلا جیلی که ایمنی اون90ستارست بخرم چون به ایمنی پورشه اطمینان دارم و تجربه پورشه هیچ وقت کمتر از چینی ها نیست و نخواهد شد.تجربه توی صنعت خودروسازی خیلی فاکتور مهمی هستش.
سام
۱۳ شهریور ۱۳۹۴با سلام
کسری عزیز،امروزه در دنیا تکنولوژی به صورت یک «دارایی مشترک جهانی» درآمده و دیگر در انحصار کشور خاصی نیست و این بسته به همت مردمان یک کشور دارد تا سهمی از آن برای خود بردارند.گرچه کره ای ها در آغاز کارشان وابستگی زیادی به تکنولوژی ژاپن و آمریکا داشتند ولی امروزه شرکت های مثل هیوندای کاملا مستقل عمل نموده و حتی از لحاظ تولید هم شرکت های آمریکایی را پشت سر گذاشته اند.و از طرفی تجربه هم بسیار مهم است ولی تنها میزان قدمت یک خودروساز دلیل برتری آن نیست وگرنه شرکتی مانند پژو که بیش از 70 سال از هیوندای قدیمی تر است در بازار جهانی موفق تر از آن عمل می کرد، در حالی که می دانیم چنین نیست.
فرهاد
۱۷ تیر ۱۳۹۵خیلی دوست دارم بدونم صحبت آقا کاویانی چیش دیس لایک داشت!!!
Vorsteiner
۱۱ شهریور ۱۳۹۴یا خدا ، بازم این چینی های دهن ســــــــــــرویـــــــــــــــــس و اســــــــکی رفتن تو طراحی داخلی و نماهای بیرون از روی برندهای دیگه …
به قول دوستمون شبیه توسان 2014 ( البته از نوع رزونانس گونش ) شده …
ولی بازم دمشون گرم حق کپی رو درست ادا میکنن …
سام
۱۱ شهریور ۱۳۹۴با سلام
لطف داری دوست عزیز،انجام وظیفه بود.
s.M.s
۱۱ شهریور ۱۳۹۴رنگ ماشینش با رنگ داشبورد و صندلیش سته :))
الان ماشینو مشکی بگیریم !!! داخلشم مشکی میشه ؟!!!!
رضا
۱۱ شهریور ۱۳۹۴نمیدونم چرا همش میخوایم بگیم چینی کارشون غلطه اگه S1, S2, S3 شبیه X1,X2,X3 بی ام و است پس آئودی هم از بی ام و کپی کرده که گذاشته Q3,Q5,Q7.
به نظرم طراحیش خیلی خوبه هم خارجی هم داخلی
فقط باید به قیمتش توجه کرد که وقتی ایران میاد واردکنندش از تولیدکنندش بیشتر سود میگیره
مطمئنا تا 10 آینده چینی ها از کره ای ها هم جلو میزنن
امیر محمد
۱۱ شهریور ۱۳۹۴تلفظ حروف x و s خیلی شبیه تره تا xوQ
اکس _ اس
کیو!!!
محسن
۱۱ شهریور ۱۳۹۴نمی دونم این چینیا فازشون چیه… اینا که این همه زحمت می کشن کل بدنه رو کپ می زنن، یک دهم بودجه رو بدن بخش طراحی ، حداقل بازار کشور خودشون رو می تونن نگه دارن.
خدا ایران خودرو و سایپا رو از این چینیا نگیره که از بی لیاقتی اینا، این چینیا به نون و نوایی رسیدن.
امین
۱۱ شهریور ۱۳۹۴به لینکی که براتون میزام برید و جدول میزان تولید و فروش خودروسازان جهان را ببینید.
به جایگاه شرکت های چینی در جدول دقت کنید.(دانگ فنگ و همین جک و حتی فاو)
درضمن همین چینی ها باعث شدن 8 شرکت ژاپنی داخل چین کاهش فروش داشته باشن. چین بازار کشور خودش رو داره برادره من. اصلا بزا راحتت کنم. همین توسانی که میگید رو شرکت دانگ فنگ چین مونتاژ می کنه. نیسان تینا رو منتاژ می کنه و با شرکت کیا موتورز قرار داد داره و قطعات خیلی از خودرو هایی که گمان می کنید کره ای یا ژاپنی هستند چینی ها می سازند و … یعنی این خودرو هایی که داخل ایران است و به نام کره هستند در حقیقت چینی هستند.
http://khabaronline.ir/%28X%281%29S%28pmsbb4305nauz451dpkqy2o0%29%29/detail/452391/Economy/industry
یوسف
۱۱ شهریور ۱۳۹۴لابد چند روز دیگه jac S1 هم میاد. البته اون باید اندازه کالسکه بچه باشه. S3 کوچیکه چه برسه به این.
(هنوز هم جک برند چندان شناخته شدهای در چین نیست و شبکه فروشندگان آن نسبتاً کوچک است).
با این جمله بالایی خیلی حال کردم. تو خود چین شناخته شده نیست.
عجب!!! آخه ملت ایران برای خرید جک له له میزنن.
علیرضا رحیقی
۱۱ شهریور ۱۳۹۴اتفاقا طرح های اولیه S1 هم در دست اقدامه. علاوه بر اون مدل S3 فروش بسیار خوبی رو توی چین داشته و هر ماه به فروشش اضافه میشه.
mohsen
۱۱ شهریور ۱۳۹۴خسته شدم از بس لگن چینی دیدم خیابون
SINA-GERMANY-PORSCHE
۱۲ شهریور ۱۳۹۴خسته نشدی از بس سمند 20 سال پیشو پراید 40 سال پیشو دیدی؟ اینا حداقل یکم قیافه بهتری که دارن…البته امیدوارم روزی بیاد که دیگه رنگ چینیو هم نبینیم بخدا حق ماست بهترین ماشینای دنیارو سوار شیم…مگه چیمون از اون عربا کمتره؟…خواهشا به کمپین نه به خودروی صفر ادامه بدید تا ورشکستگی کامل این قاتلایی که فقط فکر پولشونن تا پول بنزین پورشه آقازاده شون دیر نشه…
محمد
۱۱ شهریور ۱۳۹۴سلام
خدایی پلاستیک به کار رفته ی داخل ماشینو ببین :| اصلا تابلویه که ساختن واسه ایران نه جای دیگه . از لحاظ کیفیت پلاستیک داشبورد 100% در حده سمند و امسال اونه , چون بالا برن پایین بیان ایرانه که اینو میخره . چون همونطور که همتون میدونین خود چینی ها هم ماشین چینی نمیخرند. و تا مسعولین مرتبط با صنعت خودروی ایران هستن : هیچ خودرویی تو چین تو انبار نمیمونه .
SINA-GERMANY-PORSCHE
۱۲ شهریور ۱۳۹۴محمد جان اینکه چینی ماشین چینی نمیخره بخاطر اینه که بهترین برندهای خودروسازی دنیا دارن متناسب با جیبشون همونجا مونتاژ میشن…ایناروهم برای قشر کم درآمد جامعه شون میسازن که با کشورداری عالی چینی ها و فرهنگ سازی ساده زیستی توی چین که باعث شده با 1/5 میلیارد جمعیت بدون مشکل باهم زندگی کنن جمعیت این قشر زیاد نیست…بنابراین ماشیناشونو به کشور های جهان سومی مثل ایران میارن…بعد رنج قیمتی تشنه بازارو شناسایی میکنن و ماشین در اون قیمت به اون کشور میدن(توی ایران از 35 میلیون تا حدود 80 میلیون همش چینیه و قبلش هیچ ماشین دیگه ای نبود یا تنوعشون به الان نمیرسید)…ضمنا طبیعیه که پلاستیکش با کیفیت نباشه چون دراونصورت خب قیمتش بالا میره…به امید زندگی بهتر…شاد باشید
مهران
۱۵ شهریور ۱۳۹۴اونوقت شما جنس و کیفیت پلاستیک رو تو این عکس تشخیص دادی؟؟!! والا ماشالا ما ایرانی ها همگی دانشمندیم.باور کنیم فقط ادعا داریم و دیگر هیچ. همچین میگیم خودرو سازان ما ال و بل هستند انگار بقیه مقولات و عرصه ها جزو سرآمد های دنیا هستیم. میشه بفرمایید کدوم بخش تولیدی یا اجتماعی یا مدیریتی ما تو دنیا کارمون درسته؟…نه برادر من اول یه سوزن به خودت بزن .
همچین پیف پیف می کنیم برای این چینی ها انگار خودمون تو ناف اروپا زندگی می کنیم یا …. ما حتا نمی تونیم رانندگی مونو درست کنیم .
رضا
۱۱ شهریور ۱۳۹۴علت اینکه عقب موندیم همینه که فقط بلدیم مسخره کنیم رو همه چیز ایراد بذاریم.. ما ایرانیا خیلی راحت بدون هیچ تخصصی ابراز نظر میکنیم.. کاش بلد بودیم کپی کنیم.. دوستانی که کلمه کپی کاری رو از تبلیغات منفی ایران خودرو و سایپا یاد گرفتن کاش کمی در مورد روند تولید خودرو و ساخت اون مطالعه کنن.
مهدی
۱۱ شهریور ۱۳۹۴بعد از کپی کاری از برندهای خارجی چینی های عزیز رو آورده به کپی کاری از خودروهای وطنیشون!!
اگه از بغل دقت کنید همون لیفان x50 هس فرم درها قرارگیری دستگیره ها فقط چراغ های عقب و جلوش فرق کرده!!!
بنتلی
۱۱ شهریور ۱۳۹۴با تشکر از سام عزیز،ی سوالی داشتم ازتون،چرا مقاله ای از محصولات درجه یک چینی مثلdongfeng number1,hongqi ls5,trumpchi ga8,… نمیذارید؟
ن نظر من این خودرو از چیزی کپی نکرده و کاملا طراحی متفاوتی داره و با توجه ب قیمت 30تا40میلیونیش خودروی خوبی هس و با این قیمت محصول معتبر خارجی کم پیدا میشه پس زیاد خرده نگیرین بهش،از طرفی بازار ایران مریضه وگرنه با این قیمت میتونس ی گزینه آخر و ارزون در کنار خودرو های معتبر خارجی باقیمت بالاتر (قیمت واقعی)باشه البته با قیمت مناسب خودرو های معتبر خارجی برا خرید و مونتاژ وجود داره(لینک زیر)(البته بعضی قیمتاش دقیق نیس و عکس جیپ پاتریوت هم اشتباهه)
http://www.google.com/gwt/x?gl=IR&hl=fa-IR&u=http://cars-under20000.com/best-20-2015-new-cars-under-15000-dollars/&source=s&q=cars+2015+price+under+15000%24
سام
۱۲ شهریور ۱۳۹۴با سلام
لطف داری دوست عزیز،انجام وظیفه بود.
همانطور که پیش تر هم خدمت تان عرض شد، در صورت کسب منابع جامع،حتما در مورد خودروهای مورد علاقه تان مطلبی ارائه خواهم نمود.در باب طراحی این خودرو نیز در هیج جای متن بر کپی یک به یک آن تأکید نشده بلکه بر شباهت فراوانش به هیوندای توسان اشاره رفته است،بدیهی است که این خودرو از طرح کاملا مستقلی برخوردار است و شرکت جک هم مدت هاست که از مرحله شبیه سازی صرف گذر نموده است.بی شک این خودرو از قیمت مناسبی برخوردار است ولی بازار انحصاری و بیمار کشورمان مشابه همین خودروها را هم از دسترس مصرف کنندگان عادی جامعه خارج نموده است.
سروش
۱۱ شهریور ۱۳۹۴سلام . به نظر من کشور کره با چین قابل مقایسه نیست و سرعت پیشرفت چین چندین برابر کره است . اقتصاد چین انقدر قویه که میتونه اقتصاد هر کشوریو زمین گیر کنه . تولید ناخالص داخلی ( تولید ناخالص ملی منهای اقتصاد مبتنی بر شرکت های چند ملیتی یا نمایندگی های شرکت های خارجی ) از سال 2007 تا الان 250 درصد رشد داشته . میانگین هر سال 10درصد رشد اقتصادی واقعا شاهکاره .
http://www.economist.com/blogs/economist-explains/2015/03/economist-explains-8
کره جنوبی از نظر مالی یک هفتم و از نظر جمعیت 25برابر کوچکتر از چینه . من خودم هیچ وقت حتی خودروی چینی سوار نشدم تا حالا ولی روزی میرسه که همه دنیارو میگیره .
بنده خدا
۱۱ شهریور ۱۳۹۴سلام.به این میگن جک غولکش
دانیال
۱۱ شهریور ۱۳۹۴ساده بگم حس میکنم تا 15 الی 20 سال دگه چین -کره و ژاپن در یک سطح قرار بگیرن استدلالم هم اینه کره که تا حدودی زنگ خطرو واسه ژاپن به صدا در آورده چین که دیگه هیچ تا 10 سال پیش عمرا اسمشم حتی به خاطر کپی محصولات کنار برند های معتبر قرار میگرفت حالا ببینید سرعته پیشرفتشون چند برابر بیشتر از کره شده امیدوارم اینقد ماشین های چینی ارزون بیاد تا این نامردای بی وجود به پای مردم بیوفتن {دوستان ماشین چینی هر چی باشه لاشش به پارس -دنا -سمند-بهترین ماشینای ایران می ارزه}
HELL CAT
۱۲ شهریور ۱۳۹۴حالا من همین حرفو زدم فقط منفی گرفت میدونی چرا
چون دانیال عزیز با لحنی زیبا و رسا گفت همه پسندیدن
ولی من به زبان ساده کوچه بازاری گفتم
بنتلی
۱۱ شهریور ۱۳۹۴با عرض سلام و خسته نباشید خدمت سردبیر محترم ،لطفا علت تأیید نشدن نظرمو توضیح دهید؟
یه پسر
۱۲ شهریور ۱۳۹۴چینی ها آرزو های ما ایرانی ها رو بر آورده کردن ؛ توسان کوچولو با کمتر از یک سوم قیمت
me84
۱۲ شهریور ۱۳۹۴راستش از ماشینای چینی خوشم نمیاد. اما این بدک نیست، یعنی به نسبت قیمتش خوبه به شرطی که توقع رو هم در سطح خودش حفظ کنیم نه اینکه بیایم با کره ای و ژاپنی مقایسه کنیم.
از سام عزیز هم ممنونم.
سام
۱۲ شهریور ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم دوست عزیز،لطف داری شما
ARASH//LANCER//EVO//1987
۱۲ شهریور ۱۳۹۴دوستی داشتم که یک جا بند نمیشد یک روز در آلمان یک روز در چین و هر جایی که شما فکر میکردید عاشق تحقیق در مورد شیوه و رسومات زندگی بود انسانی شریف و با منطق بود و هست یک شب ایشان را با التماس به خانه آورده و راجب صنعت خودروسازی دیگر کشورها احوال جویا شدم البته ایشان 3سال در کارخانه اپل آلمان فعالیت کرده و متعصب هیچ برندی نیستند پاسخ ایشان را ذکر میکنم بی کم و کاست
آلمان=این مردم سخت به آینه مینگرند وقتی برای این کار ندارند مشکلها برایشان آسان و نظم اولویت همیشگی کار از هر نوعی که باشد درست انجام میدهند در تولید خودرو اینان با ترکیب نظم و عشق و مهارت معجزات پدید می آورند
ژاپن=اگر در مقام دوم جای گرفتند به خاطر هوش و زکاوت و مودب بودن ایشان است اینان در همه چیز عنصر احترام و سخت کوشی دارند تنها مانع ایشان برای پیشرفت مرگ است اما مرگ هم از حیرت جلوی این مردم زانو میزند در تولید خودرو از چاشنی سخت کوشی و عشق و برندگی شمشیر یک سامورایی بهره میبرند. غیر از ایران کافیست به نمایندگی یک خودروی ژاپنی در اروپا بروید از خدماتشان حیرت میکنید….
کره=شاید گفتن اینکه باهوش نیستند به بعضیها بر بخورد اما اینها نابغه یادگیریند و حرص بهترین بودن باعث پیشرفتشان میشود جاه طلب و مغرور مردم این کشور حامیان خودروسازها بوده اند و در این کشور حمایت نیک پاداشی نیک دارد و مردمانش عاشق پاداش …
چین=انبوه انسانهایی با انگیزه و آرزوی ثروتمند شدن و خوب در میتوانند به جلو بروند اینها عاشق نوشته ساخت چین هستند هر چه باشد میسازند برای کشور ما حکم غول چراغ جادو دارند برای دیگران تهدید اقتصادی اما خودرو ..از خودرو و عشق بازی آن هیچ نمیدانند میسازند چون فقط فقط میخواهند پول بیشتری در بیاورند البته همه اینگونه اند ولی ایشان به قصد درامد میآیند کیفیت چینی با آن بیگانه نیست اما دریغ میکند چین شاید غول اقتصادی باشد اما در خودرو هرگز کسی را نخواهید یافت که عاشق ساخت چین بودنش شود ..
در آخر از مطالب سام عزیز تشکر میکنم
سام
۱۲ شهریور ۱۳۹۴با سلام
لطف داری آرش عزیز، انجام وظیفه بود.
بی نهایت لذت بردم،توصیفات شما بسیار به حقیقت نزدیک است.استادی در دانشگاه داشتم که می گفت که بیشتر آلمانی ها چیزی به نام سه وعده غذایی در زندگی خود ندارند! و در روز تنها به خوردن یک ساندویچ کوچک و صبحانه ای اندک اکتفاء می کنند.چینی ها هم مردمانی هستند جویای پول و ثروت اما بسیار وطن پرست و جاه طلب.با کره ای ها از نزدیک آشنایی داشتم، آنها خوره کار هستند و از لحاظ وجدان کاری اصلا با ما ایرانی ها قابل قیاس نیستند (بیشتر ماها عاشق چای خوردن و گپ زدن و… در محل کارمان هستیم!)
ARASH//LANCER//EVO//1987
۱۳ شهریور ۱۳۹۴بنده ارادتمند شما هستم سام عزیز و نوشتهای خوب و مفیدتان…
یک هموطن
۱۲ شهریور ۱۳۹۴با سلام
اگر بخواهیم واقع بین باشیم باید تلاش چینی ها رو ستود. اونها واقعا به فکر پیشرفت و پول در اوردن هستند و واقعا راه پول در اوردن هم بلد شدن. اینکه محصولاتی رو ارایه میدن که حداقل به لحاظ ظاهری با محصولات اروپایی و ژاپنی و کره ای برابری میکنه باید بهشون تبریک گفت. حالا فرقی نمیکنه کپی باشه یا طراحی خودشون. من به نوبه خودم ارزو میکنم که ای کاش ایران خودرو و سایپا هم راه اونها رو در پیش بگیرن و محصولاتی رو ارایه بدن که بتونیم سرمون رو بالا بگیریم. مردیم از بس محصولات زشت و بدترکیب تولید کردیم. محصولاتی که واقعا از اینکه بگیم تولید ماست خجالت بکشیم. این همه مغز متفکر و طراح خوب تو ایران داریم که متاسفانه هیچ استفاده ای ازشون نمیشه. مطمین باشید تا بیست سال اینده هم هیچ پیشرفتی توی صنعت خودرو ما نمیشه . چون هیچ وقت واقعیت رو قبول نمیکنیم و به فکر مردم و کشورمون نیستیم. محصولات چینی روزی به پای محصولات باکیفیت خارجی میرسن و ما میمونیم و یک عالمه محصول بی کیفیت داخلی که روی دست خودروسازان باد کرده.
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۲ شهریور ۱۳۹۴سپاس فراوان از سام کاویانی عزیز.
احساس میکنم جک نسبت به اکثر خودروسازان چینی تلاش بیشتری در جهت بهتر شدن میکنه.
ولی هنوز که هنوزه این خودروها فاقد عنصر مهم اصالت در طراحی هستن.
این خودرو انگار کپی کاملی از طراحی هیوندای هست پشتش که شبیه i30 هست!
ملاحظه بفرمایید:
http://www.rica.org.uk/sites/default/files/cars/Rear/2801.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/08/JAC-S2-2016-2017-2.jpg
سام
۱۳ شهریور ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم باربد عزیز و گرامی،لطف داری شما
ارمان
۱۲ شهریور ۱۳۹۴همینجوریشم جاک اس میبینم دلم به حال ix35 میسوزه . خدا به صاحبینش صبر بده . آمین :))
AHMADREZA
۱۲ شهریور ۱۳۹۴کپیه توسانه
صاحب
۱۳ شهریور ۱۳۹۴با این پیشرفتی که چین تو خودروسازی داره شک نکنین طی 5 سال آینده حرف های زیادی در بازارهای جهانی خواهد داشت
شک نکنین
genius
۱۳ شهریور ۱۳۹۴چینیها با همین فرمون برن جلو خیلی دورنیست که دیگه جواب سلاممون هم علیک ندن!!!
مهیار(فقط آلمان)
۱۶ شهریور ۱۳۹۴سلام
چراغ جلوش هیچ شباهتی نداره ب توسان
چراغای توسان خیلی کشیده تره
ولی چراغای پشتش مو نمیزنه…
واقعا نمیدونم کی میشه این ظلم برداشته شه
و مردم ما با قیمت وااااقعی و آزادانه ماشین اتتخاب کنن و بخرن
مجید
۲۲ شهریور ۱۳۹۴در حال حاظر یک لیفان 620 دارم و قبلش هم پژو پارس و 206 داشتم .
خدمت دوستان عرض کنم که ماشین های چینی کرمان موتور واقعا از نظر کیفیت سطح بالاتری از ماشین های ایرانی داره .
سود معقول حدود 10 درصد هم روی ماشین هاش میگیره ، اگه این ماشین ها مونتاژ اون دوتا شرکت از خدا بی خبر ایرانی بود قیمتش خیلی بیشتر از این حرفا بود از کیفیت هم خبری نبود
دادا
۲۲ شهریور ۱۳۹۴نزدیک دوساله ازجک استفاده میکنم.مدت پنچ ماه دستی والانم ازشهریور پارسال جک اتو.تواین مدت با 50هزارفعلی و 12هزار دستی حدود شصت وخورده یی با هاش روندم البته 22هزار هم اخوی با ماشین اتومات جکش.جمعا نزدیک 85هزار روندیم وبنده که خیلی موقع خاکی بد،هم رفتم.پر سنگ ووو.یه بارم باظرفیت کامل تصادف کردم.هم جلو وهم عقب ضربه خورد.کوچکترین مشکلی برای سرنشینان پیش نیومد وبالغ بر شش میلیون خرج کردم که مقداربیشترشو بیمه پرداخت کرد.البته دراین مدت فقط یکبار استپر ترمز مشکل خورد یه بارهم بعلت استفاده دایم از کولر،رله ی فن سوخت لازم بذکر هست دوتا فن باهم نسوخته بود که من متوجه نشده بودم و باتوجه به غفلتم چندمدتی با یه فن کارکرده بودم.یه بار هم لامپ نورپایین جلو سوخت.ازنوشتن منظورم اینه ایا ماشینای دولگن ساز بود مشکلات همین سطح بود.بعد من دررانندگی ناز نمیدم ولی به ماشین میرسم.برام کوچکترین صدای غیرعادی ماشین یعنی مصیبت،به همین دلیل مکانیکا میگن وسواسی هستی.ولی میگم باید ماشین بررسی شه تا الکی مثلا برای افتادن یه پیچ تو جاده نمونی.این صحبتا اینه میگم اگه چینی آشغاله پس چرا من دوساله امنیت وآسایش روبااین ماشین درک کردم، ندارم ونمیخوام ماشین صدوپنجاه سوارشم.ایا من محکومم به پراید وسمند وپارس وووو این حرامخورا رو سوار شم.سه ساله تیبا گرفتم هنوز درشو درست نتونستم کنم صدای موتورش عینهو تراکتور تبریزیا داخل اتاق میاد یا سمند یا ال نمد،داخل سالن بازیافت میشینی ازبس پلاستیکاش مسخره س.آقا ما بشینیم بگیم داریوش اینو گفت کوروش اونو گفت.الانم فقط بیرون نشسته بگیم لنگشو بگیر.خودمونو گول نزنیم دیگران دارن میرن ما فقط موندیم الکی گیر بدیم.تو سابقه ی تاریخی ببینید مخصوصا بعد قاجار حداقل ،چیزی وکسی رو ما اول قبول کردیم.غافل ازاینکه دیگران دارن میتازن جلو میرن.فقط نوع پوشش مردم وشهرهای چینو ببینی متوجه میشی.سال های شصت مردم چین وکره شمالی فرقی نداشتن. الان نگاه کن.بابا الان چی هستیم.کمی بخودمون بیایم.لعنت به کسایی که به مردم ما،فقط گیر دادن وزیر ابرو ورداشتن رو یاد داد ودگر هیچ
Mobin
۵ مهر ۱۳۹۴با سلام خدمت شما عزیزان ب نظرتون این خودرو وارد بازار بشه چقد فی میخوره؟
So'HELL
۱۷ مهر ۱۳۹۴سلام
دوست عزیز الان قیمت S5 حدو 75 میلیون هست و S3 که بزودی عرضه میشه قراره طبق اعلام کرمان خودرو بین 50-60 میلیون قیمت بخوره امیدوارم که این خودرو که مدل S2 هست و بنظر میرسه که قیمت کمتری از دو برادر بزرگتر خودش داشته باشه بین 45-55 میلیون قیمت بخوره. اگر توی این محدوده قیمت باشه خیلی عالی و رقابتی میشه من خودم یک نیم نگاهی به این خودرو دارم چون طراحی S2 رو بیشتر از S5 و S3 می پسندم. البته این مدل سال 2015 رونمایی شده و جدیدترین کراس اور JAC هست پس باید صبر کرد ودید آیا کرمان خودر اقدام به عرضه این مدل می کنه یا نه.