وقتیکه بحث از کپی کاری خودروسازان چینی از محصولات برندهای طراز اول جهانی پیش میآید شاید زوتی یک سر و گردن بالاتر از همه چینیها قرار بگیرد!
زوتی که بیشتر به خاطر کپی مو به مو از پورشه ماکان شناخته شده نمونه بارزی از شرکتهای چینی است که میخواهند با کپی از محصولات معتبر جهانی یک شبه راه صدساله را طی کنند. علیرغم این موضوع به نظر میرسد زوتی اصلاً در روش خود تجدیدنظر نکرده و اخیراً کلون مزدا CX-4 را ساخته است.
کراس اوور جدید ترام که از نیمه دوم سال جاری وارد بازار چین خواهد شد طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۶۸۰/۱۸۶۸/۱۶۲۵ میلیمتری داشته و فاصله بین محوری آن ۲۷۰۰ میلیمتر است. در مقابل باید گفت مزدا CX-4 خاص بازار چین طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۶۳۳/۱۸۴۰/۱۵۳۵ میلیمتری داشته و فاصله بین محورهای آن نیز ۲۷۰۰ میلیمتر است.
به نظر میرسد زوتی به سادگی بدنه CX-4 را برداشته و روی شاسی خود گذاشته است. فرم کلی ترام درست همانند مزدا بوده مخصوصاً شیشه عقب خاص و دماغه و جلوپنجره آن عیناً شبیه مزداست.
همچنین در بخش جلو شاهد جلوپنجرهای کرومی هستیم که با جلوپنجره CX-4 مو نزده و چراغهای جلو نیز بسیار شبیه هم هستند. در بخش عقب هم همین داستان برقرار بوده و به نظر میرسد چراغهای پشتی از مزدا گرفته شده اما در کل طرح جالبی را مشاهده نمیکنیم.
نظر شما درباره این کپی کاریها چیست؟
Mohamad
۱۳ بهمن ۱۳۹۶بی وجدان به لوگو هم رحم نکرده
محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۶نظر بنده اینه که خراب استتارشونم واسه لو نرفتن طراحیش اونم واسه یه خودرو کپی
آرش
۱۳ بهمن ۱۳۹۶یک کپی خوب بهتر ازیک ابداع مزخرف است.
کاش خودرو سازان وطنی به جای تولید از رده خارج هایی با پلتفرم های ۳۰ سال پیش مانند دنا،تیبا و کوییک،حداقل یک کپی خوب از یک پلتفرم بروز میساختند.
حسین وی
۱۳ بهمن ۱۳۹۶اصلا هم کاره جالبی نیست یادمه یه زمان که هواوی اومده بود و گوشیاش کپی اپل بود پیش خودم میگفتم خدارو شکر حداقل دیگه ماشینا فیک ندارن
اما الان میبینیم که این داستانم داره بر قرار میشه
وقتی هایما کپی bmw میزنه بعد یه مدت دیگه bmw اون حس خاص بودن خودشو از دست میده
با این کار شرکت های بزرگ بسیار صدمه میبینن و بعد یه مدت که اونا از دور خارج بشن و این شرکت ها بمونن دیگه کی میخواد نو آوری کنه ؟
F۲۲RAPTOR
۱۳ بهمن ۱۳۹۶الان باز یه عزیزی میاد میگه چون کپی موبه مو مزدا س
پس خیلی خیلی ماشین خوبیه.
m4
۱۳ بهمن ۱۳۹۶رسما دو هیچ از خود مزدا فروشش بیشتر میشه :)
شاهين
۱۳ بهمن ۱۳۹۶به قول شاعر:
جای چشم ابرو نگیرد گرچه او بالاتر است…
گیریم که بدنه رو کپی کردی،موتورو میخای چیکار کنی؟ گیربکس؟ ایمنی؟ جنس متریال…؟ شاید فروش کنه ولی قطعا روی فروش مزدا تاثیر نمیزاره چون اون قشری که ماشین اصلی رو میخرن هیچوقت نمیگن خب حالا چون این ارزونتره بریم بخریمش
Hamid.Hellcat
۱۳ بهمن ۱۳۹۶اون کسی هم که میاد اینو میخره فقط همین بدنه براش مهمه که فقط بگن طرف شاسی بلند سوار میشه. عموما چیزی هم از موتور و گیربکس نمیدونه.
الف.ی
۱۳ بهمن ۱۳۹۶آخه یعنی چی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
ببخشید میدونم تو پدال زیاد سر این موضوع بحث شده ولی چرا این خودروساز ها ازاین چینیای کپی کار شکایت نمی کنند؟؟؟؟!!!!
لعنت به زوتی
البته از حق نگذریم بعضی هشون هم واقعا کپی کار نیستن
احمد
۶ اسفند ۱۳۹۶علت اصلیش بازار خود چین هست که بزرگ ترین بازار خودرو جهان هست، شرکت ها به خاطر ترس از کاهش فروششون شکایت نمی کنن.
حمید
۱۳ بهمن ۱۳۹۶بازم به زوتی بهتر از خودروسازها ما که سی سال یکبار طرح عوض میکنند یا مدلهای قدیمی رو تولید میکنند
مهدی
۱۳ بهمن ۱۳۹۶تا کی میخوایین این بحث کلیشه ای را ادامه بدین که چینیا خیلی خوبن که کپی میکنن و خودروسازای ما اشغال؟ خودرو سازای ما اصلا خودرو ساز نیستن چون تو هر اقتصاد آزادی که بودن قطعا ۱ روز هم نمیتونستن دوام بیارن. ولی خودروسازی ما دلیل بر دفاع از کپی کاری چینیا نمیشه چین تا زمانی که یک سیستم کاملا باز نداشته باشه نمیتونه به جایی برسه که غربیا رسیدن فقط کارگر ارزون و تولید ارزون شما برین تو کشورای غربی تمام نخبه های چینی اومدن اونجا چون بهشون بها دادن
ali a
۱۳ بهمن ۱۳۹۶با کپی کاری مخالفم ….ولی ای کاش ما هم بتونستیم در این حد کپی کار باشیم …اینم عرض میخواد که شرکتهای ایرانی ندارن…
امیر رضا
۱۳ بهمن ۱۳۹۶بریم دعا کنیم چین پس فردا آدمارو کپی نکنه،ماشین پیکشش…
شرکت های ایرانی دارن پیشرفت میکنن،ولی خیلی کند…
امیدوارم به جایی برسیم که حداقل یک شرکت تمام ایرانی،با بهترین های این عرصه دست و پنجه نرم کنه…
امیر رضا
۱۳ بهمن ۱۳۹۶((((((پیشکش))))))
NAVID۰۰۹۸
۱۴ بهمن ۱۳۹۶یه جوری برچسب محافظ چسبونده
انگار مزدا از روش کپی میکنه
نیازی به برچسب نداری که عزیزم .تو بیار ما میخریم مثل بقیتون که اومدینو ما خریدیم
عجب جانوارهای دو پایی هستن این برادران چینی.
به این میگن پشتکار با سرعت طوفان