شرکت چینی جیانگ سو لیک موتورز، بدون هیچ شرمساری خودروی کانسپت فولکس تایگان را کپی و به نمایش درآورد. آن هم پیش از ورد به بازار نمونه های اصلی از فولکس واگن!
درست است که چینیها این کار را به خوبی بلدند اما به وضوح میتوان فرق بین نمونه های با کیفیت اصلی و نمونه های کپی شده را شناخت. نمونه چینی دارای دستگیره های معمولی، تایرهای باریک، جلوپنجره مشبک بی ریخت و چراغهای جلو را میتوان از تفاوتهای این دو خودرو دانست. در حالی که حتی رنگ خودروی کپی شده نیز هم رنگ خودروی کانسپت تایگان است!
ــــــیّدعلے ذوالفقاری
۲۰ مرداد ۱۳۹۲انسان وقتی نگاه به این هنر چینی ها می کند تنظیم موتور می شود
slr722
۲۰ مرداد ۱۳۹۲ای کاش همین کارو ایران میکرد…
به خدا من خوشحال میشدم افرین میگفتم…
یادمه یکی از دولت مردها (که اسمش نمیتونم بیارم) وقتی دلار گرون شده بود و صنعت خودرو کشور رفته بود زیر تحریم گفته بود::::::::::
الان بهترین زمان بهترین بهونس که صنعت خودرو کشور کامل خود کفا بشه…
یعنی ما هیچ احتیاجی به هیچ کشور دیگه نداشته باشیم…
MAHDI
۲۰ مرداد ۱۳۹۲ابن که چیزی نیست پارسال چین خبر از رونمایی جنگنده ی نسل 5 خودش داد که همه کارشناسا تعجب کردند چون sukhu pakfa یا t50 روسیه تا 2017 عملیاتی نمیشه و تازه داره مراحل تاکسی تستاشو انجام میدن f22 ام هر چند عملیاتی ولی f35 هنوز به 100% عملیاتی نشده بعد که j29 , j32 چین رونمایی شد معلوم شد اینا قشنگ کپی f22 امریکاست حتی ورودی هوای موتور و دماغه ی پخ و حتی کانارد باله ها رم زحمت نداده بودن عوض کنن فقط روتور دم و بردار تغییر رانش موتور استلیث که روسیه ام دانششو نداره نتونسته بودن کپی کنن
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۰ مرداد ۱۳۹۲درود.سوال ها میپرسی پدال جان؟؟؟؟؟
اگه این فردا بیاد ایران و پیش فروش بذارن بهت ثابت میشه که چه کسی یا بهتره بگم چه کسانی سوار این اسباب بازیه چینی میشوند!!!!!
چه کسانی برای این اسباب بازی پول پرداخت میکنند!!!!!
اره پدال جان.خواهشا سوالای سخت تر بپرس.
V12
mohammad
۱۱ شهریور ۱۳۹۲اقا میلاد زیاد عجله نکن تا چند سال دیگه از اصلشم بهتر میزنند میگی نه تا2سال دیگه بهت ثابت میشه
علی
۱۸ بهمن ۱۳۹۲یعنی هر جی باشه از پراید و سمند و 405 بهتر نیستش ؟؟؟؟
مطمئنن از اینا خیلی بهتره و اگر قیمتش مناسب باشه من ترجیح میدم برم اینو بگیرم
احسان بدرخانی .حقوق از جوانان ایرانی
۲۰ مرداد ۱۳۹۲نمیدونم ما چمون از این چشم بادومی ها کمتره. ای شرکت های ایرانی براتون متاسفم شما برای مردم ایران ارزش قاءل نیستین فقط به فکر پولین و یک به ماشین بی اساس بدون مقاوم که باعث مرگ مردومانمان میشه رو جمع میکنین بعد از مدتا به مشتری میرسونیت .خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
(mashinbrows.mihanblog.com)
محمدرضا
۲۰ مرداد ۱۳۹۲ملت به جیبشون نگاه میکنن یعنی چاره دیگری ندارند به هیچ وجه ندارند
parsa
۲۰ مرداد ۱۳۹۲من نمیدانم چرا این چینی ها اوباما رو کپی نکردن شاید هم کرده باشن خدا میداند….البته تمام چینی ها کپی یکدیگرند…
ali
۲۰ مرداد ۱۳۹۲همین مدل رو شرکت های فرغون ساز میارن و به قیمت خون باباشون به ملت بیچاره ما میدازند
arash zx
۲۰ مرداد ۱۳۹۲چین رو چه حساب می خواد از شاسی بلند فولکس کپی کنه؟؟؟؟؟؟؟
omid
۲۰ مرداد ۱۳۹۲من موندم چطور و با استفاده از چه روش هایی به این سرعت یک ماشینو کپی می کنند ؟! اون هم نمونه ای که توی بازار وجود فیزیکی نداره و احتمالا فقط از روی عکس ها و تصاویرش کپی کرده اند ! کاش ما هم می تونستیم.
محمد
۲۱ مرداد ۱۳۹۲برادران عزیز موقعی که خودرو در دست چند نفر خاص قرار بگیره بهتر از این نمیشه
میلاد
۲۱ مرداد ۱۳۹۲میگم تیبا 2 هم هنوز رو نمایی نشده!
نکنه فردا خبر بیاد بیرون که چینی ها تیبا 2 رو کپی کردن؟
حالا هرچی هم هست بهتر از ایرانی ها هستن که یه سمند و 206 دارن،هر سال میان یکم جلو و عقبش رو تغییر میدن و به عنوان یه محصول جدید عرضه میکنن با قیمت های سرسام آور!
کاش کشور ما توانایی همین کپی کردن رو داشت و نمیرفت با شرکت های داغون چینی قرارداد امضا کنه و ماشین های درجه 7 وارد کنه!
به امید روزی که در خیابان های ایران فراری و لامبو ببینیم!
ramin
۲۱ مرداد ۱۳۹۲هه کسی حاضره سوار این اسباب بازی بشه؟!
بمون وببین تا 1سال دیگه این آشغال جدید به لطف مسئولان بی کفایت کشور تو خیابونامون جولان خواهد داد!
فرامرز
۲ شهریور ۱۳۹۲کلاً هیچکی به چین کاری نداره و هرچی میخوان کپی میکنن. سامسونگ و اپل که ظاهره گوشی هاشون شباهت خاصی به هم نداره اینقدر تو سر هم میزنن. اما چین دقیقاً یه کپی رو با اسم دیگه ای میده بیرون و هیچکی هم شاکی نمیشه! عجیبه!!! نکنه واقعاً طرح ظاهری رو میخرن یا اینکه زیر مجموعه شرکت های مطرح هستن! مثلاً فولکس نمیخواد اسم خودش رو بد کنه به خاطر کیفیت پایین یه شرکت تو چین میزنه که بازار کشورهای جهان سوم (کشورهای نیمه در حال توسعه یا راکد) و چهارم (کشورهایی مثل ایران، سوریه، … که توسعه منفی دارن) رو پشتیبانی کنه.
mohammad
۱۱ شهریور ۱۳۹۲کشور چین تا 10سال پیش فقط دوچرخه میزد الان داره خودرو میزنه 10سال دیگه چیه میزنه؟ کشور ما 40ساله که داره خودرو میزنه الان داره اشغال میزنه 10 سال دیگه چ………..؟
محمد
۱۷ شهریور ۱۳۹۲مشکل از جایی نشات می گیره که ما ایرانیا از نظر فکری اونقدر با ثبات و ایستا هستیم که نه تنها هیچ وقت درصدد ایجاد تغییرات مثبت درون خودمون بر نمیایم بلکه حاضر نیستیم تغییر و تحولات مثبت کشور دیگه ای رو باور کنیم. به همین خاطره که اگه ایران خودرو یا سایپا ده یا بیست سال دیگه بهترین ماشین رو تولید کنه باز می گیم تولید داخلیه و به درد نخوره. الان توی چین شرکت جیلی، جک، چری و لیفان دارن ماشین تولید می کنن. یه زمانی وقتی می گفتی جنس چینیه همه می گفتن آشغاله. به دلیل همون ثبات فکری سی سال دیگه چین خودشو بکشه که فقط ذهن ایرانی جماعت رو تغییر بده نا موفق خواهد . ما تو ایران حتی تولید داخلی نداریم. سمند که از همون اول معلوم نشد چقدرش داخلیه چقدرش خارجیه تا آخرش گندش بالا اومد که همون پلتفورم 405 بوده فقط بدنه و اجزای داخلیش ماهرانه تغییر کرده. تیبا رو که خودم دارم ترجیح می دم فعلا چیزی نگم تا بعدا یه نقد درست و حسابی در موردش بنویسم یا بزارم تا خوب اصل و نصب این ماشین معلوم بشه. حالا جیلی داره تو بازارهای اروپپا فروش می ره نمی گم جیلی در حد مگانه یا در حد سراتو و غیره اما برند خود چینه. خود چینی ها سوار می شن اروپایی ها هم سوار میشن و هیچکدوموشنم نمیگه بابا ولش کن آشغاله چینیه. جک j5 رو با تکنولوژی روز دنیا و با بهره گیری از مشاورین جهانی دارن تولید می کنن. توی چند کشور دیگه هم داره تولید میشه. قرار نیست چینی که تا حالا توی ماشین حرفی واسه گفتن نداشته بتونه یه شبه بیاد و بنز رو زمین گیر کنه. اما یادمون نره پژوهایی که الان از کارخونه ایران خودرو بیرون میاد مال چند سال پیشه؟ حالا می گم با ثباتیم مال همینه. چون سی سال پیش 405 تو امریکا ماشین خوبی به حساب اومده تا نود سال دیگه هم سوار میشیم. چین، بنز و بی ام و و مازراتی و نیسان و مزدا نیست اما برای خودش برند داره و تلاش کرده و الان این ماشینا رو وارد بازار کرده که کاملا مهندسی شده اند. جک توجوی سدان رو زده که همه می گن ماشین ضعیفیه اما فکر اقتصادی چین بهش نمیگه وقتی صبح زود از خواب پا میشی و می خوای بری سر کار که مثلا بیست دقیقه تو شهر رانندگی داری باید ماکسیما سوار شی که موتورش 3000 باشه و پر قدرت که چشم همسایه بغلی در بیاد. همه چیز حساب کتاب داره. اگر ماشین های چینی ماشین های خیلی خوبی نیستن علتش این نیست که چینی ان علتش اینه که نو پا هستند اما بر عکس علت اینکه ماشینای ایرانی هم خوب نیستن اینه که خیلی کهنه و قدیمی هستن. حالا هی بیاین موتورشو عوض کنید و موتور جت بزارید روش اصلا پرواز کنه. موتور اتوبوس بزارید رو 405 باش آهن جا به جا کنید. این که نشد مهندسی. ماشینای چینی هر چی باشن از ماشینای تولید داخل سطحشون بالاتره. جدیدترن. تکنولوژی روز دارن. همین که تونستن ماشینی مثل جیلی رو به اروپای پر از کارخونه ماشین بفروشن ینی که توانشون صد برابر توان کارخونه های ایرانیه. مطمین باشید اگر مردم از تولیدات داخلی راضی بودن الان این همه ام وی ام تو خیابون تردد نمی کرد. حداقلش اینه که یه کاری با این ماشینا کردن که مصرفشون رو پایین آوردن. نشون می ده که کار بلدن. حالا هنوز مونده در حد اروپا برسن اما کارشون از ماها بهتره. نهایت کاری که ایران خودرو می کنه اینه که چهارنفری زیر موتور قدیمی 405 رو گرفتن از تو کاپوت درش آوردن و دوباره چهار نفری زیر یه موتور جدید رو گرفتن کردنش تو کاپوت و بعد شروع کردن به بستن پیچ و مهره و شیلنگ و این چیزا. خلاصه اگه ام وی ام خریدی و دیدی سر چند روز کلاچش داغ می کنه یاد این بیفت که این ماشین تو چین تولید شده و تو چین تست شده بابتش همون قدری پول دادی که بابت یه 206 صندوق دار می تونستی بدی. اما فراموش نکن 206 دیگه فرانسوی نیست اگرم هست پس اون بیوک و شرولت های قدیمی هم که هر کدوم اندازه لنج هستن هم آمریکایی هستن برو از اونا بخر. دیگه حوصله ندارم در مورد بی مرامی های تییبای خودم براتون بگم که گاهی حس میکنم غده تیروییدش کندکاری داره بعضی چیزا رو اصلا نمی فهمه. گاهی چراغاش که خود به خود روشن می مونن یاد این پسربچه های اول ابتدایی می افتم که چهار چشمی دارن معلمو نیگا می کنن و هیچی بلد نیستن.بگذریم. خلاصه اینکه بند چینی داره تلاش می کنه اما ما نه خودمون تلاش میکنمی و نه حاضریم تلاش دیگران رو به چشم ببینیم و باور کنیم. همونطوری که خودمون را توی خیلی مسایل باور نمی کنیم.
M
۲۵ اسفند ۱۳۹۳چین اینا را برای مردمشون ک وضع مالیه خوبی ندارند میسازه ینی با توجه به قیمتی ک تو چین داره اونا میخرند اما تو ایران دکتر مهندسا سوار میشند چون مجبورند.