موج چینی همه جا را فرا گرفته و بازارهای خودرو نیز از این یورش در امان نمانده اند. گرچه هنوز بیشتر تولیدات خودروسازان چینی، کپی نامفهومی از خودروهای مشهور دنیاست، اما کم کم این محصولات نیز در حال جدا کردن این انگ از خود بوده و به سمت استقلال در طراحی پیش می روند. خودروسازان چینی زیادی وجود دارند که طیف وسیعی از محصولات با کیفیت نازل تا خوب را تولید می کنند و البته امیدواریم اگر محصولی از این خودروسازان وارد کشور ما می شود، از نوع با کیفیت خوب آن باشد.
شرکت گریت وال یکی از بزرگترین شرکتهای چینی تولید کننده خودرو است که از سال ۱۹۷۶ به ساخت خودرو مشغول است. این شرکت در سال ۲۰۱۰ بزرگترین تولید کننده خودروهای شاسی بلند SUV در چین بود. اما با وجود تخصص بیشتر در تولیدات SUV سایر کلاسهای خودرو نیز در سبد تولیدات این شرکت قرار دارند. از جمله ولکس C30 که یک سدان کوچک فامیلی است. این خودرو با موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری مجهز به تکنولوژی VVT که زمانبندی هوشمند سوپاپ است، و توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر را تولید می کند، به بازار ارائه می شود.
سیستم گیربکس آن بین دستی یا اتوماتیک CVT قابل انتخاب می باشد. ترمزها در هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به سیستم ضد قفل و ضد لغزش می باشد. مصرف سوخت C30 بطور متوسط ۶.۵ لیتر برای نمونه های دنده دستی و ۶.۸ لیتر برای انواع اتومات اعلام گردیده است. میزان آلایندگی آن نیز مطابق استانداردهای یورو ۴ می باشد.
این خودرو با طول ۴۴۵ سانتی متر و عرض ۱۷۰ و ارتفاع ۱۴۸ و فاصله بین دو محور ۲۶۱ می تواند بعنوان یک سدان خانوادگی مورد استفاده قرار گیرد. گنجایش صندوق بار ۵۱۰ لیتر است که فضای مناسبی می باشد. وزن خودرو نیز ۱۱۲۵ کیلوگرم برای نمونه های منوآل و ۱۱۴۵ کیلو برای انواع اتومات می باشد.
تجهیزات استاندارد برای مدل پایه شامل لامپهای هالوژن، پنجره های الکتریکی، ۴ اسپیکر، دو ایربگ جلو، ABS+EBD، سیستم ضد سرقت موتور، و ریموت و تجهیزاتی از این قبیل می باشد. در مدل لوکس علاوه بر گیربکس اتومات، تغییری در تجهیزات به چشم نمی آید. اما مدل Elite که بالاترین مدل C30 می باشد، به تجهیزاتی نظیر صندلیهای چرمی و اسپیکر های ۶ تایی و گرم کن صندلیها و رادار مجهز است. سیستم GPS هم برای نقشه خوانی و راهیابی ماهواره ای جزو تجهیزات آپشن و قابل انتخاب می باشد.
قرار است کرمان خودرو از اردیبهشت ۱۳۹۱ این مدل را جایگزین هیوندای ورنا نماید. قیمت این خودرو در مدل پایه و با گیربکس دستی حدود ۱۰ هزار دلار و در مدل لوکس با گیربکس اتوماتیک ۱۲ هزار دلار و در گرانترین مدل با تمام امکانات آپشن ۱۳ هزار و ۲۰۰ دلار است. بنابراین با احتساب عوارض ۶۰ درصدی واردات CKD و سود مثلا ۴۰ درصدی مونتاژ کننده داخلی، قیمت این خودرو در بازار داخلی حدود ۲۴ تا ۲۸ میلیون تومان برآورد می شود.
حمید
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام به همگی
دوستان کسی تا حالا power window روی ماشینش نصب کرده اگه نصب کردین چه مارکی بوده چون من نصب کردم جواب نداد نصابش گفت باید مخصوص خودش پاور بیاد با پاورهای توی بازار جواب نمیده
را﷼
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام .یکی از دوستان قبلا سوالی پرسید ولی کسی جواب نداد که باز منم میپرسم بنظرتون جک j5 بهتره یا ولکس c30 من خودم ولکس رو میپسندم ولی انگار خدمات پس از فروشش افتضاحه با صحبتای دوستان و هم اینکه تو استانمون نمایندگی نداره برا همین جک رو ترجیح میدم هرچند به دلم نمیشینه
رضا
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام
فعلا” برای هردو افتضاح هست. فقط کیفیت ولیکس جواب پس داده و حالا جک را باید دید.
سیاوش
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳قطعاً جک بهتره ، من گریت وال دارم لامصب را نمی ره موتورش افتضاح ضعیفه
علي
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳بنظرم جک خیلی خیلی از این بهتره واقعا جک یک سرو کردن از این بالاتره
علي
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳بنظرم جک خیلی خیلی از این بهتره از تمام لحاظ جی5 خیلی سرتره
مصطفی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳سیاوش جان ماشینت چند تا کارکرده که میگی راه نمیره.ضمنا باید ببینی منظورت از راه رفتن چیه یا اینکه فکر می کنی این ماشین باید مثل بی ام دبلیو تو خیابان راه بره.اما نگران نباش اگر زیر 5000 تا کارکرده بمرور وضعیت کشش ماشین بهتر شده و سرعت و شتابش باورنکردنی خواهد شد. ما که بیش از یکساله ماشینو داریم خیلی راضی هستیم و اینم در نظر داشته باش که کیفیت ساخت گریت وال بمراتب از جک بهتره و همینطور سابقه برندش تو چین و دنیا و اینم بدون که گریت وال اولین برند چینی است که به آمریکا ماشین صادر می کنه ولی جک حتی در حد اروپا هم نیست.
مهران
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳آقای محمدی عزیز:
با سلام و آرزوی توفیق ، میخواستم بپرسم معنی گارانتی برای این شرکت چیست ؟ امروز که در نمایندگی مرکزی بودم و بلاخره بعد از مدتی دنده برنجی و کشوئی دنده 3 را از انبار دریافت کردم ، حالا میگویند پول دیسک وصفحه رو که بالغ بر 400 هزار تومان میگردد خودم باید پرداخت کنم !!!چون به تشخیص نمایندگی علت اصلی خرابی دنده برنجی از جنس دیسک و صفحه میباشد ، چرا من باید تاوان کیفیت بد قطعه را بدهم ؟؟ بگفته مسئول تعمیرگاه اینجا مثل پادگانه ؟ چون دیسک و صفحه جزو اقلام مصرفیه باید مصرف کننده مبلغ شو پرداخت کنه . این فرمایش درسته ولی نه در کیلومتر 12000 و نه 7 ماه گذشته از تحویل و نه زمانیکه بقول کارشناس فنی نمایندگی کیفیت پائین دیسک و صفحه باعث خوردگی دنده برنجی گردیده !! منتظر جوابتون هستم و البته راهنمائی دوستانی که آشنا به مقررات گارانتی و یا واحد شکایات این شرکت هستند ….. با سپاس فراوان
محمد ع - تهران
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام مهران جان . من خودم هم نگران گارانتی و خدمات ولیکس هستم . اما در صحبت های شما یک نکته به ذهنم رسید . چرا این مشکل برای شما در این مدت کوتاه پیش اومده و مایی که یک و سال و نیم هست این ماشین رو داریم همچین مشکل یا مشکلاتی نداریم؟ یعنی کیفیت خودرو های تولید جدیدتر عوض شده اند؟ چون اگر کیفیت قسمتی از ماشین پایین بود یا مشکل داشت قطعا افراد زیادی باید در این فروم می گفتند یا براشون مشکل پیش می آمد
مهران
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳سُلام آقا محمد ، بنده اصلا مایل نبودم در این فروم از مشکلی که برام پیش اومده صحبت کنم ، ولی یا شانس من بوده یا چرا بقیه اینطوری نشدن خدا میدونه ، حتما این شانس منه که در تحویل ماشینم بجای یکماه، یکسال انتظار کشیدم و حالام که بعد از 12 یا 13 هزار کیلومتر کارکرد باید گیربکس باز بشه .اونقدر ناراحتم که هم به شانس خودم و هم به این شرکتی که همشون دنبال تبلیغ j5 هستن لعنت میگم !!! اینم از گارانتیشون ، یعنی چی که من پول دیسک و صفحه را باید پرداخت کنم چون مصرفیه ؟؟!! اینها رو هم اینجا میگم که پس فردا هر یک از هموطنام با چنین مشکلی مواجه شدند راهکار درست رو بدونند. اگر هم به ماشین شما که اول گرفتی و اینجا مونتاژ نشده و آخ نگفته توهین شده به دل نگیرید. ضمنا بنده به موقعش از این ماشین تعریف کردم و خواهم کرد. فعلا آقای محمدی طرف صحبت بنده است و آقای مخبر …
مخبر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا مهران حق با شماست. یکی نیست بهشون بگه آخه اگر شما دیسک و صفحه خراب نمیذاشتین یا تو سرویسای اولیه قشنگ ماشینو بررسی میکردین که ماشین اینجور نمیشد.اصلا تو ایران فکر میکنن سرویس اولیه یعنی فقط تعویض روغن و فیلتر و اینچیزا.خب سرویس اولیه واسه اینه که بگردن اشکالای احتمالی ماشینو پییدا کنن ولی همه اینجا به فکر جیبشونن. بخدا ظلم بزرگتر از این نیست که مشتری یک سال واسه تحویل ماشینش دندون رو جیگر بزاره و آخرشم این بشه. اینجور مشتریارو باید قدرشونو دونست و یجوری از دلشون در آورد. آقا مهران من بخدا دستم به هیچجا بند نیست و بخدا برشی ندارم داداش من فقط میتونم درباره روند کاری شرکت اطلاعاتی به دوستان بدم به خدا فقط همین در توانمه
محمد ع - تهران
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳نه مهران جان من بهم نخورده . من فقط برام سواال شده بود که یعنی کیفیت ولیکس های جدید اومده پایین یا خیر . باید تحقیق کنید ببینید در گارانتی خودرو چه مواردی جز گارانتی ذکر شده و ببینید آیا دیسک و صفحه هم جز گارانتی هست یا خیر
ولیکس
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳مهران عزیز سلام.
باید خدمتت عرض کنم که اگه دیسک و صفحه ماشین مشکل داشت باید بقیه ماشینا هم این مشکل واسشون پیش میومد. من نزدیک یک ساله این ماشین رو دارم و تا الانم هیچ مشکلی نداشته بجز کولرش که البته چند وقت قطعش نبود ولی بعدش اومد و تعویض کردم. من تا حدودی با گارانتی آشنایی دارم چون خودم چند بار با ماشینای مختلف با شرکتای مختلف برخورد داشتم. تا جایی که میدونم دیسک و صفحه مصرفیه، چون اگه پا رو کلاچ درگیر باشه حتی تو 1000 کیلومتر دیسک و صفحه تموم میشه. این مورد واسه خانما پیش میاد معمولا. واسه همین دیسک و صفحه رو هیچ شرکتی تو هر کیلومتری باشه گارانتی نمیدن. ضمنا دنده 1 و 2 بیشتر تو معرض خراب شدنه چون بیشتر کار میکنه، مخصوصا تو تهران. شمام اگه قرار بود دیسک و صفحه دنده رو خراب کنه دنده 1 و 2 رو خراب میکرد نه دنده 3 رو. نمایندگیا معمولا میخوان پول بگیرن، واسه همین این حرافارو میزنن
سهراب
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳مهران عزیز ضمن سلام به شما بایدعرض کنم که نمایندگی همینجوری یه چیزی پرونده .شما خیلی به حرف اونااهمیت نده وصبرکن تا گیربکس باز بشه وببین اصلا دیسک وصفحه خرابه یا نه.اگه خرابه که مسلمه باتوجه به کارکردکم ماشین حتمابایدشامل گارانتی بشه واگه احتمالا خواستن اززیربارمسئولیت شونه خالی کنن میتونی اعترض کرده وحتی به مراجع قضایی مراجعه کنی که فکرنکنم کار به اونجاها بکشه .اصلا واهمه نداشته باش وبا قدرت کارتوپیگیری کن و ازشون بخواه تاراضیت کنن بهیچ وجهم کوتاه نیا
مهران
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳واقعا از شما آقای مخبر و سهراب خان و محمد جان ممنونم از همفکری و دلگرمیتون ، آقای مخبر به موردی اشاره کردن که دقیقا موردیه که در هر سرویس ادواری بعد از سرویس اولیه بهش پی بردم . اولا که در تمام سرویسهائی که رفتم فقط نمایندگی بلده بگه تعویض روغن با ماست اونم بدون فیلتر هوا !!! پولشم که مشتری باید بپردازه و روغن هم هر دفعه از مدلهای مختلف ! بماند ، دوما اگه بیشتر دقت کنید روی بردی که مربوط به چکهای سرویسهای ادواریست و هر 5000 تا اجباریه به چند مورد اشاره کرده که به درخواست شما انجام میشه و باز هم پولشو میگیرن !!! من از خانم مسئولش پرسیدم که پس منظور شرکت از چکهای ادواری چیه ؟ میگه فقط تعویض روغن و فیلترها !!!!! پرسیدم پس اینهائیکه توی برد زدید چی ؟ با خونسردی تمام میگه به خواست شماست ؟ پس فرق ایران خودرو با اون حجم تولید با این شرکت با این تولید بسیار کمش در چیست ؟؟!!
در مورد دیسک و صفحه هم سوپروایزر و هم مسئول اصلی نمایندگی گفتند باید عوض بشه . منم تعجب کردم . مشکوک شدم شاید میخوان یه کاسبی هم کرده باشن و البته از این هم میترسم دیسک و صفحه نو را هم نندازن ! کی میدونه ؟ مگه سایپا و ایران خودرو نمیکنند ؟؟
محمد ع - تهران
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳آره راست میگی اصلا از کجا معلوم عوض کنند . یادمه تو همین نمایندگی آساطوری تو فرجام رفته بودم برای سرویس دوره ای . ماشینو که با جک بردن تو هوا داشتم می رفتم ببینم زیرش چه شکلیه (همینطوری از سر کنجکاوی) یهو یارو گفت کجا آقا ممنوعه نمی تونی تا زمان تحویل بری سمت ماشین . خب حتی ما نمی تونیم ببینیم چه مارک روغنی میریزن حالا فکر کن متوجه بشیم واقعا قطعه رو تعویض می کنند یا تعمیر
را﷼
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳اقا مهران بده تعمیرکار بیرون اول یهنگاه به دیسک وصفحه ات بندازن از اینا همه چی برمیاد
حمید
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام به همه دوستان ولیکس سوار
با توجه به کلیه نظرات در طول دو سال اخیر و نیز تجربه شخصی، مجدد و اکیدا پس از تحویل خودرو از نمایندگی ، در اسرع وقت نسبت به تعویض روغن موتور و گیربکس آن بر اساس مشخصات مندرج در دفترچه خودرو اقدام کنید
و همیشه این کار را در بیرون بشخصه انجام دهید و از روغن مرغوب استفاده نمایید.
در هنگام تعوبض دنده، کلاچ را بطور کامل فشار دهید و به آرامی دنده عوض کنید.
با سپاس
محمد ع - تهران
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳من یه بار سوال کردم گفتم می تونم برای تعویض روغن بیرون اقدام کنم گفتن در این صورت موتور ماشین از گارانتی خارج میشه و حتما باید همه کارها در یکی از نمایندگی های ما انجام بشه
حمید
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا محمد سلام
ضرورت ندارد که شما این مسئله را برای آنها عنوان کنید. درهر صورت
آنها مسئولیتی را قبول نمی کنند.
محمد ع - تهران
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳خب دوست عزیز هر 5000 تا باید بریم نمایندگی تا کارهای این چنینی رو انجام بدم برامون و توی سیستمشون ثبت بشه که مراجعه انجام شده در غیر اینصورت به قول خودشون از گارانتی خارج میشه . خب نمیشه که
ولیکس
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلام کسی راجع به چراغ امپر ماشین اطلاعااتی داره؟؟؟این چراغ کلن روشن هست یا خیر؟؟
مشکل ما اینه که بعد از روشن کردن چراغ امپر بعد از جند کیلومتر خاموش میشه و دیگه از وضعیت اون نمیشه باخبر شد؟؟!!!!!!!
محمود
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام
ببخشید چراغ آمپر یعنی چی؟
حمید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا محمد ع
با سلام، سرویسهای اولیه در 5000 تا و 10000 تا می باشد و بعد از آن لزومی به مراجعه ندارد.
محمد ع - تهران
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ببخشید از کجا اطمینان دارید شما؟
رضا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلام به همه دوستان
می خواستم بدانم که باند روی درهای عقب چطور فعال میشه و صداش در میاد.
ممنون
محمد ع - تهران
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام باندی در درب های عقب وجود ندارد و فقط جای قرار دادن باند توسط خودتون وجود دارد . 6 عدد باند که در کاتالوگ نوشته شامل 2 باند در طاقچه عقب دو باند در درب های جلو و دو باند کوچک در ستون های جلوی ماشین می باشد
رضا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا محمد ع سلام
ممنون از راهنمایی شما. اگر خود شما این مسئله را کنترل کردید، بفرمایید آیا سیم کشی آنها موجود هست یا باید انجام بشه؟
متشکرم
محمد ع - تهران
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳نه دوست عزیز هیچ سیم کشی برای این کار وجود نداره و باید کشیده بشه
morteza
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام
آقا رضا ماشینت سان روف داره؟
من زنگ زدم به نمایندگی موضوعو گفتم.
اولش گفتن که نداره ولی بعدش که فهمیدن سانروف داره گفتن شاید سیم هاش و وصل نکردن و ببری نمایندگی برات درست می کنن.
مهران
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا حمید ، آقای محمد ع درست میگن ، من هفته گذشته که برای چک دنده رفتم و پرسیدم که به چک 15000 نزدیک شدم ، آیا میتونم به تعویض روغنی بیرون مراجعه کنم گفتند نه !!! از گارانتی خارج میشه . ظاهرا تا زمان گارانتی باید خودشون عوض کنند . کاشکی چکهای دوره ای رو منظم انجام میدادند نه به درخواست خودمان و جیب مبارک ما !
مهدی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام اقاشایان
ازشماخبری نیست
مشکل ماشینتون حل شد
شایان
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳مهدی جان سلام بعدازحدودیک ماه ماشینوتحویل گرفتم 2-3تانقص داشت کولرش کارنمیکردوقلاب ترمزدستی چرخ سمت راننده اززمان تولید ننداخته بودن برای همین ترمزدستی خوب عمل نمیکردخداراشکردرست شدمشکل یاتاقانش هم حل شدفقط قرشدن ماشین هنگام بالابردن توسط جک مونده که اون هم به من گفتن تااخراین هفته حل میشه.
شایان
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳درضمن ازپیگیریهای شمادوستان مخصوصا اقای محمدی بسیاربسیار سپاسگزارم.
علی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام
آقای محمدی شما که میگفتی ماشین ما رو آخر هفته قبل تحویل میدن پس چی شد؟
هی زنگ میزنم نمایندگی میگن که هنوز تهران ماشینا رو نفرستاده.این چه مدلشه دیگه؟
کارت ماشین اومده.اس ام اس بیمه اومده.پلاکش هم اومده ولی هنوزم که هنوزه از خود ماشین خبری نیس
بابا ما دردمونو به کی و کجا بگیم آخه؟
امير حسن
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳من تا اونجایی که حبر دارم دارن ماشینارو دارن تحویل می دن شما شماره ثبت نام رو اعلام کنی سریعا بررسی میشه
علی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳شماره ثبت نامم اینه : 201712
ولی نمیدونم چرا هنوز ماشینو تحویل نمیدن؟
امير حسين
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳شماره شاسی 1651 می باشد پلاک 25ق 574 ایران 17 فردا می توانید از نمایندگی تحویل بگیرید اگر مشکلی بود من در خدمت شما هستم
علی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا من امروز باز زنگ زدم به نمایندگی شهرمون گفتن ماشینا هنوز نیومده.گفتن پلاکا اومده ولی از خود ماشینا هنوز خبری نیس یعنی هنوز تهران نفرستاده.
چیکار کنم؟
دو هفته است که اینا همین حرفو میگن…
شما هم که میگین باید امروز تحویل میدادن اینا هم که میگن ماشینی وجود نداره.
شما خبر دارین ماشینا رو فرستادن یا نه؟
پس کی میرسن این ماشینا؟
ممنون میشم اگه پیگیری کنید
دادا
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام دوستان ولیکس سوار.چندتا ازکامنت ها رو خوندم چیزای جالبی دستگیرم شد.شماها که میگید تو رنج قیمتی خودش بهترین ماشینه وجک جی فایو رو قبول ندارید.میتونید پاسخ بدید چرا ما جک سوارا مشکلات شما رو نداریم هیچ کدوممون.بحث مدیریت بکنار.خود ماشین میگم.میشه برتری ماشینتون نسبت جک حتی دستیشو بیان کنید تا بفهمیم واقعا.بدون نعصب وباکمال ادب جواب بدید.روزگار همه تون خوش
مهران
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳آقای دادا :
از یک منظر بیشتر ماشینهای چینی از لحاظ کیفی در یک رنج محسوب میسوند ولی برتری گریت وال نسبت به کل اتومبیلهای ساخت چین اعتبار کارخونه سازنده اش و وجهه زیباتر و با کلاسی است که به بیننده القاء میکنه . تا بحال هر کسی از من در مورد کشور سازنده اش سوال کرده و من گفتم : چین . بسیار با تعجب و تردید پرسیدن :” مگه میشه “…این “مگه میشه” یعنی همون برتری که شما دنبالشی آقا دادا … بله، ..
محمد ع - تهران
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳خب دوست عزیز لطف بهترین مطلق نیست و البته منظور یکی از بهترین ها شاید درست تر باشه
مجید رحیمی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳دوست عزیز دادا
بحث اینکه کدوم ماشین بهتره یا بدتره یا تعصبی برخورد کردن با این امر خیلی منطقی نیست.
به هر حال هر خودرویی یک سری مشکل داره که شاید تو یه خودروی دیگه نباشه اما چیزی که واضحه اینه که هر کسی که خودرویی رو می پسنده انتقاد به اون رو نمی پسنده یا دوست نداره بدی از ماشینش بشنوه.
من خودم تو این رنج قیمت وقتی می خواستم ماشین انتخاب کنم علاوه بر ماشینهای نوستالژیک ایران خودرو ، جک j3 و کمی گرون تر جیلی تو بازار موجود بود که من با توجه به استایل ماشین و امکاناتش وولیکس رو انتخاب کردم و واقعا تو این یک سال و نیم که این ماشین رو دارم و 25000 کیلومتر باهاش رفتم هیچ مشکلی باهاش نداشتم (الحمد الله). البته این موید این نیست که وولیکس از J5 بهتره به هر حال جک چون از موتور میتسوبیشی بهره می بره شاید از نظر شتاب و دور یه سر و گردن از وولیکس بالاتر باشه ولی من به شخصه مصرف فوق العاده پایین وولیکس و صدای آروم و نرمی کارکرد برام ارجحیت داره حالا شاید کس دیگه براش شتاب و صدای خشن اسپرت!
البته من J5 رو تست نکردم ولی J3 از لحاظ کیفیت مونتاژ قطعات داخل و بیرونی مثل وولیکسه چون یکیش رو چند وقتی داشتم ولی از نظر موتور ، صدای بیشتری داشت به اصطلاح صدای اسپرت که خیلی داخل اتاق میومد و مصرف شبیه وولیکس در حالی که موتور 1300 سیسی بود.
ببخشید اگه طولانی شد و امیدوارم از خودرویی که انتخاب کردید کمال لذت و استفاده رو ببرید.
مهران
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلا م و احترام خدمت همه دوستان :
باید به استحضار برسانم که از راین خودرو در خیابان مطهری با من در مورد مشکل دنده تماس گرفتند و بسیار خوب و با شکیبائی به صحبتها و نظرات بنده گوش دادند . قول دادند که پیگیر کامل تعویض دیسک و صفحه هستند و در صورت نیاز به تعویض با وجود کارکرد 13000 بدون اخذ وجه ، تعویض خواهند نمود.
این را هم اینجا گفتم تا دوستان متوجه باشند که از خرید خودتون از شرکت خوب راین خودرو اشتباه نکردید و این شرکت با تجربه چند ساله در خدمات پس از فروش آوانته و ورنا هنوز درست نفس میکشد !!
امین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام آقای محمدی.
ممنون از پیگیری جنابعالی در مورد پرداخت سود تاخیر .
شماره ثبت نامی من201478 در نمایندگی 3203بود.نقدی ثبت نام کردم قرار بود بهمن 91 تحویل بگیرم 5/5/92 تحویل گرفتم.اما تاکنون سودی پرداخت نشده.چند بار تماس گرفتم نتیجه ای نداشت.
امير حسين
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام دوست عزیز
خواهشمندم تاریخ بیمه نامه خودرو را اعلام فرمایید تا سرعا بررسی و اقدام شود
امین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام
تاریخ بیمه 02/03/1392
ممنون
محمد ع - تهران
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان چند وقت پیش یکی از دوستان مطلبی گذاشته بود که موتور ولیکس برای جلوگیری از فشار اومدن به موتور ماشین اگر دور موتور یکباره خیلی بالا بره به طور اتوماتیک قطع میکنه تا خسارت نبینه . کسی چیزی از این موضوع میدونه؟ من یه چیزی رو تجربه کردم می خوام بدونم ربط به اون داره یا نه
سعید
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام داداش محمد می شه بگید چه چیزیرا تجربه کردید
ایک بارمن با سرعت زیاد می رفتم یک لحظه گازماشین قطع شد
منظورشما اینه
محمد ع - تهران
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳یه جا کل کل شد با یکی من با دنده یک خیلی گاز دادم دور موتور فکر کنم رفت رو 6 یا بالاتر . بعدش قطع شد یهو گاز
مصطفی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا محمد
بچه محل میبینم که داری گاز زیاد می دی به ماشین ، بابا کمی به ملت رحم کن حالشونو نگیر.این که گفتی دقیقاً عملکرد حفاظتی موتور است تا در اثر بالا رفتن بیش از حد دور موتور آسیب جدی نبینه و ماشین حفظ بشه که اینم از حسنهای ولیکس است چون از تکنولوژی تویوتا در این موتور استفاده شده.تکنولوژی VVt با بالا رفتن دور موتور اقدام به تغییر زاویه میل سوپاپ می کنه که اگر از حد مجاز تعیین شده بیشتر باشد ECU مرکزی دستور قطع گاز را می دهد.
امیدوارم وضعیت خوب ماشینت ادامه داشته باشه و کمتر با دیگران کل کل کنی داداش.
مهران
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام دوستان ، امروز پنجشنبه ماشینم را از نمایندگی مرکزی که جهت مشکل دنده 3 برده بودم تحویل گرفتم . همه موارد تعویض حتی دیسک و صفحه را گارانتی محسوب کردند . که این مهم با پیگیری و همکاری خوب خدمات پس از فروش پرستو آبی صورت گرفت که البته بسیار خوشحالم که در انتخاب این شرکت اشتباه نکردم و با اطمینان خاطر بیشتری رانندگی میکنم . اگر در تحویل خودرو در مدیریت قبلی با تاخیر یکساله مواجه شدم ولی در عوض با گارانتی درست و واقعی در مدیریت جدید مواجه شدم !!! خب این هم خیری است از جانب حق …ممنوم از همه …یا حق
مخبر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳بزن کف قشنگه رو که راین داره اوج میگیره . هیپ هیپ هورااااا
را﷼
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ولی متاسفانه نمایندگی های راین خیلی کمن تو سطح کشور تو شهر ما کرمان موتور دیار خودرو مدیران خودرو همه نمایندگی دارن ولی راین تو سطح استان هم نمایندگی نداره
مخبر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳کدوم استان دوست عزیز؟
حمید
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام به دوستان ولیکس سوار
آیا بعد از استفاده طولانی از کولر، مخصوصا در ترافیک، صدای وز وز موتور
یا فن کولر را از داشبورد شنیدید؟! اگر تجربه داشتید لطفا بیان کنید.
ممنون
محمد ع - تهران
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳اره منم می شنوم وز وز نه اما یه جور صدای خاصه . نمی دونم مال چی هست
حمید
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام آقا محمد ع
درسته یک جور صدای خاصی هست. چند وقته این صدا را میشنوی؟ آیا به نمایندگی مراجعه کردی؟
متشکرم
محمد ع - تهران
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳این صدای ناجوری نیست . پسر خالم هم که وارده گفت صدای کمپرسور هست چیز مشکل داری فکر نکنم باشه . صدای غیر عادی نیست این که من میگم
مصطفی
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳حمید خان این صدا که می شنوی چیز خیلی خاصی نیست.من هم پارسال تابستان با این مشکل روبرو شدم و به نمایندگی مراجعه کردم بعد از کلی زیر و رو کردن متوجه شدیم که در استفاده طولانی از کولر در شرایط هوای خیلی گرم قرقره های مربوط به تسمه کولر داغ شده و صدایی شبیه وزوز و یا سوت تولید می کنند که با خاموش کردن کولر برای چند دقیقه و خنک شدن بلبرینگ ها این مشکل هم رفع می گردد. زیاد نگران نباش خیلی چیز مهمی نیست.
حمید
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا مصطفی سلام
خیلی ممنون، خیالم راحت شد.
را﷼
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳استان گلستان جناب مخبر
شایان
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستانی که سودتاخیررادریافت کردندلطفا ازمیزان ان وچندماه تاخیرشون دیگران رادرجریان بگذارید .ممنونم
شایان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳من ماشینمو بادنیتروژن زدم بسیارماشین نرم تر شد به شماهم همین توصیه رامی کنم .اگرکسی بادنیتروژن زده بادلاستیکها راروی چه درجه ای تنظیم کرده درضمن سایزلاستیک من 205 هستش ممنون.
حمید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلام
روی درجه 29 تنظیم کردم و نرم تر شده است.
را﷼
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳این راین اینهمه تبلیغ کرد تو تهران ادم فک کرد اره اینا کم کم دارن اوج میگیرن اونوقت فقط تو فروردین ۳۷ تا ولکس و اردیبهشت تا الان تولید نداشتن
محمد ع - تهران
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳لابد از قبل کلی تولیدی تو انبارشون دارن اجازه ترخیص نداشته تازه مشکل حل شده
مخبر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳دادا اون 37 دستگاه واسه فروردین 92 بوده نه 93 و وقتی ماشین داره چرا تولید کنه بخوابونه ماشینو الکی ( البته زمزه هایی هم به گوش رسید که اصلا مونتاژ نکردن و واسه اینکه جبران کمبود ماشین بشه کلا از چین وارد کردند)
شما خیالت راحت باشه که ماشین به تعداد لازم وجود داره
http://www.tabnak.ir/fa/news/399419
حمید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳آقای محمد ع
با سلام
صدای جیر جیر کولر که در بالا صحبت شد، مربوط به فن کولر هست چون وقتی دکمه AC را هم خاموش می کنی باز هم صدا شنیده میشه. البته بعد از استفاده طولانی از کولر.
محمد ع - تهران
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام
من گفتم که برای من صدای جیر جیر نمیده . یه جور صدا شبیه به جارو برقی ولی خیلی ضعیف تر میده
محمد ع - تهران
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳البته همیشگی هم نیست این صدا . یکی میگفت برای کسی فیلتر هواست