موج چینی همه جا را فرا گرفته و بازارهای خودرو نیز از این یورش در امان نمانده اند. گرچه هنوز بیشتر تولیدات خودروسازان چینی، کپی نامفهومی از خودروهای مشهور دنیاست، اما کم کم این محصولات نیز در حال جدا کردن این انگ از خود بوده و به سمت استقلال در طراحی پیش می روند. خودروسازان چینی زیادی وجود دارند که طیف وسیعی از محصولات با کیفیت نازل تا خوب را تولید می کنند و البته امیدواریم اگر محصولی از این خودروسازان وارد کشور ما می شود، از نوع با کیفیت خوب آن باشد.
شرکت گریت وال یکی از بزرگترین شرکتهای چینی تولید کننده خودرو است که از سال ۱۹۷۶ به ساخت خودرو مشغول است. این شرکت در سال ۲۰۱۰ بزرگترین تولید کننده خودروهای شاسی بلند SUV در چین بود. اما با وجود تخصص بیشتر در تولیدات SUV سایر کلاسهای خودرو نیز در سبد تولیدات این شرکت قرار دارند. از جمله ولکس C30 که یک سدان کوچک فامیلی است. این خودرو با موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری مجهز به تکنولوژی VVT که زمانبندی هوشمند سوپاپ است، و توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر را تولید می کند، به بازار ارائه می شود.
سیستم گیربکس آن بین دستی یا اتوماتیک CVT قابل انتخاب می باشد. ترمزها در هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به سیستم ضد قفل و ضد لغزش می باشد. مصرف سوخت C30 بطور متوسط ۶.۵ لیتر برای نمونه های دنده دستی و ۶.۸ لیتر برای انواع اتومات اعلام گردیده است. میزان آلایندگی آن نیز مطابق استانداردهای یورو ۴ می باشد.
این خودرو با طول ۴۴۵ سانتی متر و عرض ۱۷۰ و ارتفاع ۱۴۸ و فاصله بین دو محور ۲۶۱ می تواند بعنوان یک سدان خانوادگی مورد استفاده قرار گیرد. گنجایش صندوق بار ۵۱۰ لیتر است که فضای مناسبی می باشد. وزن خودرو نیز ۱۱۲۵ کیلوگرم برای نمونه های منوآل و ۱۱۴۵ کیلو برای انواع اتومات می باشد.
تجهیزات استاندارد برای مدل پایه شامل لامپهای هالوژن، پنجره های الکتریکی، ۴ اسپیکر، دو ایربگ جلو، ABS+EBD، سیستم ضد سرقت موتور، و ریموت و تجهیزاتی از این قبیل می باشد. در مدل لوکس علاوه بر گیربکس اتومات، تغییری در تجهیزات به چشم نمی آید. اما مدل Elite که بالاترین مدل C30 می باشد، به تجهیزاتی نظیر صندلیهای چرمی و اسپیکر های ۶ تایی و گرم کن صندلیها و رادار مجهز است. سیستم GPS هم برای نقشه خوانی و راهیابی ماهواره ای جزو تجهیزات آپشن و قابل انتخاب می باشد.
قرار است کرمان خودرو از اردیبهشت ۱۳۹۱ این مدل را جایگزین هیوندای ورنا نماید. قیمت این خودرو در مدل پایه و با گیربکس دستی حدود ۱۰ هزار دلار و در مدل لوکس با گیربکس اتوماتیک ۱۲ هزار دلار و در گرانترین مدل با تمام امکانات آپشن ۱۳ هزار و ۲۰۰ دلار است. بنابراین با احتساب عوارض ۶۰ درصدی واردات CKD و سود مثلا ۴۰ درصدی مونتاژ کننده داخلی، قیمت این خودرو در بازار داخلی حدود ۲۴ تا ۲۸ میلیون تومان برآورد می شود.
آریا
۱۹ دی ۱۳۹۱راستی آقا سعید چند تا راهنمایی آقا مصطفی تو صفحه 54 گذاشته، آیا اونها رو چک کردید؟ نتیجه نگرفتید؟
بهداد-تهران
۱۹ دی ۱۳۹۱قیمتش تو بازار ازاد40تومنه
امین الرعایا
۱۹ دی ۱۳۹۱آقا بهداد..ممنون از لطفت.. ولی نمیدونی که سازمان حمایت از مصرف کننده آخرین بار قیمتش رو چند اعلام کرده؟ آخه مهرماه که ثبت نام کردم 22میلیون گرفتن که ماشینو بهمن ماه بدن، اما بقیه وجه رو گفتن به قیمت اون موقع از 6 تا 8 میلیون باید پرداخت کنید.. اینجور که پیداس نه تنها بیشتر باید پرداخت بشه بلکه خیلی دیرتر از موعد میخوان ماشینو تحویل بدن..
ستاره
۱۹ دی ۱۳۹۱سلام دوستان
هفته پیش یه خبری بود از اینکه کرمان خودرو یه جلسه ای داره با قسمت ترخیصه گمرک! کسی از دوستان از این جلسه خبر داره ؟ واین که این موضوع اصلا حقیقت داره ؟
رضا
۱۹ دی ۱۳۹۱با سلام سایت شما خیلی جالب وزیباست با تشکر فراوان
سعید*
۱۹ دی ۱۳۹۱اریا جان اونها رو هم امتحان کردم اما فایده ای نداشت
رضا
۲۰ دی ۱۳۹۱جناب tvdn: یعنی میفرمایید اگر خودرو ها رو به جای اسفند که موعد تحویله خرداد 92 تحویل دادن به قیمت همون خرداد حساب میشه؟ یا ودیعه دوم رو همون اسفند میگیرن؟
دوستان.الان آخرین سری که تحویل دادن چه تاریخی بوده و مربوط به تحویلی چه ماهی بوده؟
مهدی
۲۰ دی ۱۳۹۱سلام ستاره خانم،
من دیروز با آقای بهجت صحبت کردم، این جلسه قراره دوشنبه هفته آینده برگزار بشه البته اگر صحت داشته باشه.
ستاره
۲۰ دی ۱۳۹۱آقا مهدی مرسی وتشکر
مهدی
۲۰ دی ۱۳۹۱ستاره خانم شما تحویل چه ماهی هستین؟ من مهر هستم.
ستاره
۲۰ دی ۱۳۹۱من هم تحویل مهرماه هستم.
و کلا هم قاطی کردم ! چون اصلا نمیدونم آخرش چی بشه! ماشینا رو میدن یا اصلا کی میدن .کلا میخام یه کاری انجام بدم.شنبه میخوام برم وزارت صنایع وشکایتم رو مطرح کنم…!
مهران
۲۲ دی ۱۳۹۱ستاره خانم و دیگر دوستان :
منم تحویل شهریور هستم و مبلغ ماشینو کامل پرداخت کردم.
هر هفته با آقای بهجت و صانعی صحبت کردم و اینطور که فهمیدم مشکل با ترخیص در گمرک مربوط به اینه که ماشینهای ما رو با دلار مبادلاتی و یا مرجع و یا آزاد خریدند که مطابقش عوارض پرداخت کنند و از طرفی دلار ها رو از کجا و کی گرفتند . خلاصه داستان داره ….!!
ولی موضوعی که منو به فکر واداشت این بود که در قسمتی از صحبتش میگفت که وزارت صنایع و تعزیرات مشکل ما رو میدونه و این حق را به ما میده که با پرداخت جریمه دیرکرد مشتریهارو در نهایت راضی کنیم .بنابراین اعتراض دسته جمعی باید با تدبیر یاشه و بهانه به دست راین خودرو ندیم . چراکه در نهایت پول ما رو با سودش و جریمش پس میدن و ماشینهارو ترخیص و بصورت آزاد یا همون فروش فوری به کسان دیگه واگذار میکنند ! اگر تحقیق مختصری بفرمائید متوجه میشید که کرمان خودرو همین تاخیر را 4 سال پیش در تحویل لیفان 520 و راین خودرو در تحویل هیوندا ورنا و آوانته داشتند که البته بازار هم اینچنین آشوب و هرج و مرج نداشت.باورتون نمیشه که آقای بهجت میگفت راین خودرو هنوز از پارسال 75 دستگاه آوانته باید اردیبهشت امسال تحویل میداده که نداده..
القصه …این خوردو سازان ایرانی تجربه کافی و وافی در این خصوص داشته و هیچ نگران تحویل و شکایت و اینجور داستانها نیستند! من به گفتن این نثر بسنده کرده تا بقول سهراب عزیز جور دیگر ببینم :
” خانه از پایبست ویران است * خواجه به فکر نقش ایوان است “
مهدی
۲۰ دی ۱۳۹۱ستاره خانم من با برخی دیگر از دوستان همین تصمیم و داریم(تو صفحات قبل صحبت کردیم). دیروز که با آقای بهجت صحبت می کردم یکی دیگه از دوستان هم اونجا بود برای همین مشکل.
من پیشنهاد میکنم تصمیم جمعی بگیریم خیلی بهتر باشه. چند نفر بریم وزارت بهتر از یک نفر نیست؟
اگر شما هم موافق بودین به من ایمیل بزنین.
mh_1977_654@yahoo.com
اکبر
۲۰ دی ۱۳۹۱آقامهدی و ستاره خانم منم تحویل مهرماه هستم.منم دیروز تماس داشتم گفتن تا اواسط بهمن ماه میدن، ولی بعید میدونم به این زودیا ماشینارو بدن. به نظرم باید گروهی تصمیم بگیریم. شاید فرجی بشه…
محمد ع - تهران
۲۰ دی ۱۳۹۱دوستان عزیز واقعا نگران شتاب نباشید از کیلومتر 3500 به بالا واقعا شتاب بالا میره . فقط یادتون باشه باید با ماشین پر گاز حرکت کنید تا جون بگیره . اصلا شتاب الان قابل مقایسه با روز های اول نیست . البته فقط با بنزین سوپر که واقعا تو شتاب و قدرت تاثیر داره . من تو اتوبان کاشان شتاب صفر تا صد رو اندازه گرفتم 14 – 15 ثانیه شد . البته عملی و نمی دونم اعداد و ارقامی که تو مجلات برای ماشین های دیگه زده بر همین اساس عملی و واقعی هست یا چیزی که کارخونه میگه . در هر صورت تنها مشکل من با ماشین شتاب معمولی اون بود که خدا رو شکر روز به روز بهتر شد و الان هم هیچ مشکلی با ماشین ندارم و واقعا از انتخابم راضی ام . اگر دوباره بخوام ماشین بخرم حتما ولیکس رو انتخاب می کنم
مهران
۲۲ دی ۱۳۹۱آقای محمد ع از تهران:
با احترام و تقدیر فراوان بایست عرض کنم شما از روزی که این ماشینو تحویل گرفتید و اینجا کامنت میزارید همیشه در مورد شتاب و سرعت و دور موتور صحبت میکنید . عزیز من 23 میلیون پول دادی تقریبا بموقع هم تحویل گرفتی برو حالشو ببر …فکر شتاب و یا در چه دور موتوری دنده عوض کنیم رو فراموش کن جون هر کی دوست داری !!!300 تا کامنت گذاشتی بسه دیگه هر کی داره سوار میشه با هر توانائی خودش میفهمه کی و چجوری دنده اشو عوض کنه ..اگه چیز دیگه به فکرت خطور کرد …بسم اله میشنویم ؟؟
محمد ع - تهران
۲۴ دی ۱۳۹۱دوست عزیز به خاطر اینکه تنها مشکلی که این ماشین داره شتاب متوسط اون هست و در بقیه موارد خدا را شکر مشکلی نداره من روی این قضیه زوم کردم . در مورد دور موتور و نحوه رانندگی هم قرار نیست همه راننده حرفه ای باشن و رانندگی صحیح رو بلد باشن . نمونه اش خود من که همیشه دنده مرده میرفتم تا پسر خالم که پیشم نشسته بود گفت که پر گاز تر برونم . اشتباه می کنم از اینکه سایت رو ترک نکردم مثل خیلی های دیگه؟؟
tvdn
۲۰ دی ۱۳۹۱رضا جان هر موقع دعوت نامه بیاد به قیمت همون دوره باید بقیه پول را پرداخت کنید.
مجید
۲۱ دی ۱۳۹۱من دیروز رفتم نمایندگی فروش تو اراک کار داشتم قیمت گرفتم فروش فوری 41 تومن و تحویل یک هفته ای 39 تومن یعنی داره روز به روز با وضعیت نابسامان دلار میره بالا.
جمال
۲۱ دی ۱۳۹۱سلام دوستان خوشحالم که کم کم دارید متوجه کلاه برداری این شرکت در تحویل خودرو وعیبهای پس از آن متوجه میشوی همین ماشینی که در چین به خریدار میدهند بعد پولش میگیرند حالا تو کشور ما چهار پنج ماه قبل از تحویل پول آن را میگیرند بعد از گذشت چندماه به قیمت روز ماشین تحویل میدهند دست این بد بختهای که با پول این ملت کارخانه دار میشن ودست این کمیته نرخ گذاری که اینقدر به فکر این مردمند درد نکنه
پرهام
۲۲ دی ۱۳۹۱واقعا متوجه نمیشم مردم ما اینهمه باخرید خودروهای بی اصالت متضرر میشن ولی بازم براشون عبرت نمیشه…مگه فیات نبود؟هر کسی اسم نوشته بود بعد از چند سال ؟؟!!!!بجاش پراید یا تیبا دادن.اینم فکر کنید ماشینهایی که چندین ساله تولید میشه- توی تهران با اینهمه نمایندگی, لوازم و خدمات خوبی نداره وای به حال ماشین چینی …خدا بداد صاحبش برسه……….
مصطفی
۲۳ دی ۱۳۹۱نمی دونم شما چرا اینقدر دلسوز ما هستی و از خودت و وقتت برای ما میزاری فکر کنم اگه برات سودی نداشت این کار رو نمی کردی و تو این سایت کامنت نمی ذاشتی اگر هم خودت ولیکس داری که بنظر نداری خیلی منفی بافی نکن و بفروشش تا خیالت خودت و ما را راحت کنی.
شورش
۲۱ دی ۱۳۹۱تشکر ARMON خان سپاسگذارم
ARMON
۲۱ دی ۱۳۹۱خواهش میکنم
سوال دیگه ای هم دشتین خوشحال میشم کمک کنم
از دوستانه عزیز که بدونه دلیل آنلایک میکنن تشکر میکنم چون زحمت کشیدن بدونه دلیل مخالفت کردن
فرنيا
۲۱ دی ۱۳۹۱دوستان من امروز توجه کردم دقیقا عقب ماشین تو دست اندازی صدای گروپ میده. اگر هر کسی متوجه شد که علتش چی هست لطف کنه راهنمایی کنه. ممنون
آریا
۲۱ دی ۱۳۹۱آیا سعید و خانوم فرنیا سلام
من دیروز یا آقای اساطوری که نمایندگی و خدمات این ماشین رو در شرق تهران داره صحبت کردم. ایشون گفت مشکل کوبیدن به دلیل زیاد بودن باد چرخهای عقب ماشین هستش و توصیه کرد حتما از باد نیتروژن استفاده بشه و باد چرخها از 28 بیشتر نباشه. ایشون گفت قول می دم مشکلتون حل بشه و گفت هیج نقص مکانیکی در کار نیست.من فرصت نکردم این کار رو انجام بدم ولی گفتم به شما اطلاع بدم شاید واقعا مفید واقع شد.نتیجه رو به بنده هم اطلاع بدید. ممنون.
محمد ع - تهران
۲۲ دی ۱۳۹۱من مشکلی در عقب احساس نمی کنم
علی
۲۲ دی ۱۳۹۱تحویل شهریور پس کی………
آریا
۲۲ دی ۱۳۹۱خانوم فرنیا
تو کامنت قبلی من که به کوبیدن عقب ماشین اشاره کرده بودم شما کاملا منکر شدید پس چطور حالا متوجه این نقص شدید؟ آیا قبلا هم وجود داشته یا تازه این صدا رو فهمیدید؟ البته ممکنه برای سایر دوستان هم این مشکل رو داشته باشه ولی کمتر توجه کرده باشن. در هر صورت امیدوارم حل بشه.
فرنيا
۲۲ دی ۱۳۹۱دوست عزیز حقیقتش چون خیلی صدای آزاردهنده ای نبود به نظرم نیومد ایراد ماشین باشه. کلا تو پس زمینه ذهنم خیلی بهش توجه نکرده بودم. طبیعتا هر ماشین جدیدی رفتار مختص خودشو داره و این بود که فکر میکردم من همچین صدایی نمیشنوم. ولی بعد از اینکه شما این عیب رو گفتید بهش توجه کردم و به نظرم اومد ماشین منم این صدا رو میده. البته همونطور که گفتم صدای نگران کننده ای به نظر نمیاد ولی هست.
حالا که دوست عزیزمون گفتند که مشکل از باد ماشینه در اولین فرصت باد نیتروژن میزنم ببینم مشکل حل میشه یا نه.
سعید
۲۲ دی ۱۳۹۱سلام
دوستان من دیروز یه حواله الیت تحویل بهمن رو 26 خریدم
خودش 22 داده بود
نمایندگی می گفت سود مشارکت اش 1100 شده تا حالا که موقع تحویل از قیمت اصلی ماشین کم میکنن یعنی از 33840
در این مورد دوستان اطلاعی دارن؟
در ضمن حدودا کی تحویل بهمن انجام میشه ؟
ممنون
علیرضا
۲۲ دی ۱۳۹۱درود به همگی،دوستان عزیز تا زمانی که دولتمون تاجر باشه و به جای دولتمداری به فکر تجارت و سوددهی بیشتر باشه اوضاعمون بهتر از این نمیشه،فکر کردین چرا جزو تجارت جهانی نیستیم!!!!اگه بودیم کی میومد آشغالای تولید داخلو میخرید؟!!!پس باید انتظار فریبکاری از کمپانی های خودرو ساز داخلو هم داشته باشیم
آریا
۲۲ دی ۱۳۹۱سلام خانوم فرنیا شما در کامنت های قبلی کاملا منکر وجود این اشکال شدید.
فرنيا
۲۲ دی ۱۳۹۱دوست عزیز گفتم که تو پس زمینه ذهنم همچین صدایی نبود ولی وقتی شما گفتی دقت کردم.
حالا شما عجب گیری دادی ها!! :O
بهداد-تهران
۲۲ دی ۱۳۹۱سلام.اقا سعید یه چیزی یادتون رفت از اول بهمن ماشینای یورو4 ,700هزار تومان گرون میشه که باید به قیمت محاسباتیتون اضافه کنید در ضمن عمرا تحویل بهمنو اسفندو اینور سال بدن تازه اونور سالم به شماها که قیمت تموم شده نیستین افزایش قیمت میخوره باید یه امدشو که تحویل گرفته میخریدی
محسنیان
۲۳ دی ۱۳۹۱لطفاً اگر کسی مایل بود حواله ش رو بفروشه با من تماس بگیره: 09153190604
پاکنوش
۲۳ دی ۱۳۹۱من دیروز از شیراز باهاش رفتم بوشهر صادقانه بگم . شوکه شدم. کسایی که مسیر شیراز به بوشهر رو میشناسن میدونن که 80% مسیر کوهستانیه. این ماشین منو سربلند کرد جه از نظر شتاب و کشش ونرمی و فرمانپذیری تو این رنج قیمت بی رقیبه. البته یه ال 90 خواست خودی نشون بده که من هرچی یادم میاد تو آینه هی ریز و ریز تر شد. انصافا” ماشین خوبیه.
reza
۲۳ دی ۱۳۹۱من قبلا مگان داشتم و الان میتونم با جرات بگم که این ماشین فوق العادس و خیلی بیشتر از مگان ازش راضیم و از خریدش خوشحالم و پیشناهاد می کنم که اگه قصد خریدشو دارین اصلا معطل نکنین تا گرون تر نشده.
hamid
۲۴ دی ۱۳۹۱سلام به همه. من چند روزیه که یه ایراد پیدا کرده ماشینم.
وقتی استارت میزنم و ماشین روشن میشه یکم که گاز میدم یه صدای خرخر از زیر پدال گاز میاد.کسی تا حالا این مشکلو داشته.
hamid
۲۴ دی ۱۳۹۱کسی از بچه ها تا حالا به ایرادی برخورده که قطعه لازم داشته باشه.