موج چینی همه جا را فرا گرفته و بازارهای خودرو نیز از این یورش در امان نمانده اند. گرچه هنوز بیشتر تولیدات خودروسازان چینی، کپی نامفهومی از خودروهای مشهور دنیاست، اما کم کم این محصولات نیز در حال جدا کردن این انگ از خود بوده و به سمت استقلال در طراحی پیش می روند. خودروسازان چینی زیادی وجود دارند که طیف وسیعی از محصولات با کیفیت نازل تا خوب را تولید می کنند و البته امیدواریم اگر محصولی از این خودروسازان وارد کشور ما می شود، از نوع با کیفیت خوب آن باشد.
شرکت گریت وال یکی از بزرگترین شرکتهای چینی تولید کننده خودرو است که از سال ۱۹۷۶ به ساخت خودرو مشغول است. این شرکت در سال ۲۰۱۰ بزرگترین تولید کننده خودروهای شاسی بلند SUV در چین بود. اما با وجود تخصص بیشتر در تولیدات SUV سایر کلاسهای خودرو نیز در سبد تولیدات این شرکت قرار دارند. از جمله ولکس C30 که یک سدان کوچک فامیلی است. این خودرو با موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری مجهز به تکنولوژی VVT که زمانبندی هوشمند سوپاپ است، و توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر را تولید می کند، به بازار ارائه می شود.
سیستم گیربکس آن بین دستی یا اتوماتیک CVT قابل انتخاب می باشد. ترمزها در هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به سیستم ضد قفل و ضد لغزش می باشد. مصرف سوخت C30 بطور متوسط ۶.۵ لیتر برای نمونه های دنده دستی و ۶.۸ لیتر برای انواع اتومات اعلام گردیده است. میزان آلایندگی آن نیز مطابق استانداردهای یورو ۴ می باشد.
این خودرو با طول ۴۴۵ سانتی متر و عرض ۱۷۰ و ارتفاع ۱۴۸ و فاصله بین دو محور ۲۶۱ می تواند بعنوان یک سدان خانوادگی مورد استفاده قرار گیرد. گنجایش صندوق بار ۵۱۰ لیتر است که فضای مناسبی می باشد. وزن خودرو نیز ۱۱۲۵ کیلوگرم برای نمونه های منوآل و ۱۱۴۵ کیلو برای انواع اتومات می باشد.
تجهیزات استاندارد برای مدل پایه شامل لامپهای هالوژن، پنجره های الکتریکی، ۴ اسپیکر، دو ایربگ جلو، ABS+EBD، سیستم ضد سرقت موتور، و ریموت و تجهیزاتی از این قبیل می باشد. در مدل لوکس علاوه بر گیربکس اتومات، تغییری در تجهیزات به چشم نمی آید. اما مدل Elite که بالاترین مدل C30 می باشد، به تجهیزاتی نظیر صندلیهای چرمی و اسپیکر های ۶ تایی و گرم کن صندلیها و رادار مجهز است. سیستم GPS هم برای نقشه خوانی و راهیابی ماهواره ای جزو تجهیزات آپشن و قابل انتخاب می باشد.
قرار است کرمان خودرو از اردیبهشت ۱۳۹۱ این مدل را جایگزین هیوندای ورنا نماید. قیمت این خودرو در مدل پایه و با گیربکس دستی حدود ۱۰ هزار دلار و در مدل لوکس با گیربکس اتوماتیک ۱۲ هزار دلار و در گرانترین مدل با تمام امکانات آپشن ۱۳ هزار و ۲۰۰ دلار است. بنابراین با احتساب عوارض ۶۰ درصدی واردات CKD و سود مثلا ۴۰ درصدی مونتاژ کننده داخلی، قیمت این خودرو در بازار داخلی حدود ۲۴ تا ۲۸ میلیون تومان برآورد می شود.
امیر حسین
۵ تیر ۱۳۹۱دوستان از موتور 1500 چه انتظاری دارید؟ با توجه به قد و اندازه اتاق و وزن اتاق بنظرم قابل قبوله. یاریس هم موتورش 1300 هست ولی قیمتش بالای 40 میلیونه! یاریس هم که کولر میگیری دیگه باید بیای تو لاین کند رو! چون دیگه جون نداره. ضمنا” شما هر ماشینی که سوار بشی تو بهترین اتوبان بالاتر از 120 کیلومتر سرعت نمیتونی بری! پس دوستان بهتره به امکانات و ایمنی این خودرو بیشتر اهمیت بدهند. من تا اونجا که تحقیق کردم 4 تا ستاره ایمنی در چین گرفته. که بنظر خوب میاد. دوستانیکه تحویل گرفتن لطفا” از نرمی و عکس العمل در دست اندازها توضیح بدهند. با تشکر.
hossein
۶ تیر ۱۳۹۱حرفتون کاملا منطقی و بجاست
حسین
۵ تیر ۱۳۹۱امروز یه تست کامل از شتاب و سرعت ماشین با همکاری چند تا 2ستام گرفتم به شرح ذیل
در کورس کامل با لیفان 620 ماشین ها رکاب به رکاب بودند سرعت 170 با دور موتور 6000
سمند se با موتور 1800 سوسک شد
از لحاظ نرمی باز و بسته شدن دربها c30 بهتره
زیر پا و موتوری و سرعت یکسانند
البته حداکثر سرعت c30 175
لیفان 180 ک
ظاهر c30 قشنگتره
صندوق عقبهای ماشین ها هر جا ماشاا… فوق العاده
با توجه به امکانات هر دو ماشین
لیفان زمانی که 19ت بود صرفه با 620 بود ولی 620 الان تو بازار 22 تا 23 فروششه
در حال حاضر به نظر من c30
hossein
۶ تیر ۱۳۹۱با سلام . از اینکه این ماشینو تونستی تست کنی و بهتر معرفی کنی ممنونم . امیدوارم بسلامتی ازش استفاده کنی . ناگفته نماند که خود نمایندگی هم که هردو ماشینو داره ازش تعریف میکنه میگه c30 یه چیزه دیگست . نظر شما هم مایه دلگرمیه . ممنون
امیر
۶ تیر ۱۳۹۱حسین جان اون 620 که شما میگی 1600 بود که قیمتش از 19 شروع شد الان هم جایش رو داده به 1800. این جدیدیا که میزنن 1800 شده موتور . ساخت انگلستان هم هست .( قطعا سرعتش تا 210 خواهد رسید اما بحث اصلی سر سرعت نیست)
یه سری امکانات دیگع مثل سان روف و lcd و باند و … روش گداشتن اما ظاهرش همونه .
قیمتش هم دو روز پیش با 700 هزار تومان افزایش نسبت به 15 روز قبل به 26900000 رسید . درکل شاید c30 به علت تقلید از optima زیباتر از لیفان جلوه کنه ولی جلویش که چنگی به دل نمیزنه . البته لیفان هم جلوش چنگی به دل نمیزنه . با این حال فکر میکنم کم آوردن موتور و پایین بودن شتابش در مقایسه با قیمتی که جدیدا اعلام کردن نمیصرفه . یعنی میخوام بگم قیمتش در حد ورنا شده ولی اصلا نمیشه تو کیفیت این دو تا رو با هم مقایسه کرد .
باز اگه موتورش 1800 میشد شاید ارزشش رو داشت.؟
لیفان از لحاظ قیمتی تا 30 تومن جاداره ولی احساس می کنم به علت موتور ضعیف تر وولکس برگرده به همون 25 تومان.
محمد
۸ تیر ۱۳۹۱لطفا اگه میشه بیشتر در مورد نقاط ضعف و قوت این ماشین برامون توضیح بدید . ممنون
حسین
۵ تیر ۱۳۹۱دور موتور 6400 (c30)
دور موتور 6200 (620)
اصلاحیه
رد لاین از 6500 شروع میشه
امیر
۶ تیر ۱۳۹۱یه اصلاح دیگه میخواد حسین آقا . رد لاین جفتشون یعنی لیفان 1600 (نه 1800 ) با وولکس : “6300”
البته بحث سر رد لاین بی فایده است .
حسین
۶ تیر ۱۳۹۱من منظورم همون 620 با موتور 1600 بود
1800 که هنوز نیومده
راستی صدای گریبکس مخصوصا موقع دنده عقب خوشایند نیست
البته هر دو ماشین همینطورند ولی 620 کمتر احساس میشه
در کل اگه c30 یه سانروف و نمایشگر بهش اضافه بشه خیلی خوب میشه البته اگه موتور قویتر هم باشه (از یک لحاظ بهتر میشه از نظر قدرتی ولی مصرف بیشترشم یه ضعف میشه)
البته شما که در کل بیش از 120 تا نمیتونین برین که اونم c30 راحت 120تا را میره
(اگر هم بخواین بیشتر برین راهنمایی رانندگی آمادست تا یه جریمه سرعت غیر مجاز 100تومنی بده دستتون)
امیر
۶ تیر ۱۳۹۱درسته . بالاخره مسابقه که قرار نیست بگذاریم . ولی در کل هم وولکس و هم لیفان از ایران خودرو بهتر عمل کردند . شاید تنها موردی که اذیت کنه رگلاژ در ها باشه . وولکس رو نمیدونم اینجوری هست یا نه؟
حسین
۶ تیر ۱۳۹۱c30 فوق العاده نرم بسته میشه دربهاش
از این لحاظ خداییش عالیه
علی
۶ تیر ۱۳۹۱سلام ضمن تشکر از حسین آقا که خیلی خوب نسبت به تست و مقایسه خودور گزارش کردند و تجربشون رو به اشتراک گذاشتند.
از دوستانی که خودرو تحویل گرفتند ممنون میشم اگه تجاربشون در خصوص هزینه های بعد از تحویل خودرو اعم از بیمه یا نصب تجهیزات ولوازم اضافه یا …. رو در اختیار قرار بدهند.
حسین
۶ تیر ۱۳۹۱سلام.با تشکر ازدوست عزیز آقا حسین گل.منم 1حسین دیگم.اگه میشه راجع به قیمته اصلی و تجهیزاتش 1اطلاعات جامعی بدی ممنون میشم.منتظرم.موندم لیفان620 بخرم یا اینو.چند روزه در به درم!!!ممنون
حسین
۶ تیر ۱۳۹۱لیفان 1800 که هنوز نیومده ولی,اگه موتوری و گریبکش جواب بده و مصرفش پایین باشه خوبه
ولی 1600
من چون 1سال 620 داشتم و الان c30 خریدم
ظاهر سلیقه ای هست
نرمی و زیر پا و موتوری تقریبا یکسانند
اگه ظاهر و جدید بودن ماشین برات مهمه به نظر من c30 بردار
اگر نه 620 رو 21ت می ارزه
البته تو بازار تا 23.5 هم قیمت میزنن
و اگه 23.5 بخوای پول بدی همون c30 را بردار
امیر
۶ تیر ۱۳۹۱این چینی ها به خودشون هم رحم نمیکنن . یه تصویر از مدل جدید 520 لیفان پیدا کردم که تو ایران نیست تو خود چینه . شباهت عجیبی به وولکس داره از نمای جلو و بغل :
http://www.carnewschina.com/wp-content/uploads/2011/11/lifan-520-gz-deb-china-3-458×343.jpg
tvdn
۶ تیر ۱۳۹۱امیر حسین جان voleex پنج ستاره ایمنی رو توی c-ncap گرفته و با توجه به اینکه امتیاز اون 46.4 بوده در c-ncap و همچنین امتیاز geely ec7 نیز در c-ncap 46.8 بوده و geely در Euro-NCAP چهار ستاره ایمنی را گرفته میتوان گفت که voleex هم میتواند 4 ستاره را در Euro-NCAP بگیرد.
منبع خبر:http://www.autochiny.pl/en/Great_Wall_Voleex_C30_sedan_gets_5_stars
امیر حسین
۶ تیر ۱۳۹۱دوست من ممنون بخاطر اطلاع رسانی، بله درسته این سایت فرمایشتون را تائید میکنه. اما من در یک جای دیگر خونده بودم که در c-NCAP 4 تا ستاره گرفته اگر منبعشو دوباره پیدا کردم لینکشو میزارم. ولی در مجموع ایمنیش قابل قبوله. من که از نزدیک دیدمش معلوم بود بدنه ماشین با پدر و مادره، یعنی خیلی دربها سنگین بنظر میومد و همینطور کاپوت! تنها نگرانی من کیفیت گیربکس و سبک نبودن اونه. چون 620 خیلی گیربکسش سبکه! تو دور 4000 در دنده 4 150 تا میرفت! البته این نوع گیربکسها در شتاب اولیه خوبه ولی در کشش با دنده سبک هیچ حرفی برای گفتن نداره و باید همش دنده کم کنی! همین موضوع باعث میشه در ترافیک و جاده های کوهستانی خسته ات کنه! من که کلافه شده بودم از دست گیربکسش. البته مشکلات عدیده دیگری داشت که قبلا” عرض کردم. نگرانی دیگرم در مورد نرمی و راحتی سرنشینه که البته حسین جان این مکوردو توضیح دادند و کمی دلگرم شدم.
میثم
۶ تیر ۱۳۹۱سلام اقا یه مدل از اینا هست شاسی بلنده اگه کی اسمشو میدونه یا قیمت داره بگه ممنون میشم.meysam71h@gmail.com به ایمیلم بزنید اگه سایتیم داره بگید ممنون.
hossein
۷ تیر ۱۳۹۱راستی قیمتهای که توی این سایت زدن مورد تایید دوستانه ماشین باز هست؟ الیت معمولی 28200000 و اوتوماتشو زده 21460000 زده http://darj.in/linkbox-21.php
حسین
۷ تیر ۱۳۹۱2ستان از نظر نرمی زیر پا خوبه
ظاهر ماشین هم عامه پسنده
در حال حاضر در این رنج قیمت به نظرم عالیه
فقط به شرطی که همینطور بمونه یعنی بعداز چند ماه استفاده به خرج نیفته
2رسته که یک سری کمبود هایی داره ولی بهر حال بهتر از محصولات داخلیه که هر روز بدتر میشن
ان شا ا.. قراره یه سفر باش برم کرمان و بیام ببینم تو سفر و جاده چیکارس
همونطور که قبلا گفتم چون خودم پیمانکار راین هستم با کارشناساش در ارتباط اند خیلی ازش تعریف میکنن
اگه شد یه سری عکس از خط تولیدش میگیرم و میذارم براتون
یه سری شاسی بلند به اسم هاوال هم گریت وال داره که احتمالا از سال دیگه میاد
اونم غیر از چراغ عقبش(که البته سلیقه ایی هست) همه چیش خوبه
قیمش حدود 40
620
۷ تیر ۱۳۹۱سلام
آقا حسین هاوال H3 که یه 3یا4 سال هست که با پلاک آزمایش فنی در خیابونهای تهران دیده میشه که موتورش 2400 سی سی میتسوبیشی هست و هنوز هم خبری نیست.
hoseini171811
۷ تیر ۱۳۹۱خب یه سفیدش تو کارخونه هست
خط مونتاژش را هنوز راه اندازی نکردن ولی قراره از سال دیگه میخوان شروع کنن
ماشین خوبی بنظر میاد مسئولین تست یه مقدار از خشک بودنش میگفتن
ولی بنظرم ظاهر جلو و کنار وکمی داخلش خوشکل بود
نمای عقبش یه کم ساده بود(قبلا هم گفتم سلیقه ها متفاوته)
خیلی هم جاداره تو رنج 40 میتونه گزینه خوبی باشه اگه هم ارزونتر که چه بهتر
حسین
۹ تیر ۱۳۹۱دوستان فروشنده وولیکس الیت هر کسی باشه خریدارم
اصفهان
alibaba
۱۸ تیر ۱۳۹۱حسین جان منوآل یا اتوماتیک؟ من کسی رو میشناسم که میفروشه صفرشو
حمید رضا
۹ تیر ۱۳۹۱سلام دوستان چند وقتی نظرات همه شما رو پی گیری میکنم منم1 خرداد برای تحویل تیر ثبت نام کردم قبل از ثبت نام از دوستان بم خودرو مشورت گرفتم همه از ثبت نام لیفان 620 1800 منصرفم کردن ولی در مورد c30نظر مثبتی داشتن انشاالله بعداز تحویل نظرم رو می دم.
علی
۱۰ تیر ۱۳۹۱پیشاپیش تبریک میگم
امیدوارم تجربه خوب وقابل قبولی داشته باشی.ممنون میشم بفرمائید چه تیپ و رنگی ثبت نام کردین؟
620
۹ تیر ۱۳۹۱شریک پدرم هم موقع ثبت نام همینو بهش گفتن و اینکه هر چفدر میخوای بنویس خودمون برات میفروشیم!!!!
اونم 3تا الیت و 3تا اتو سفید نوشته رو دستش باد کرده.
حسین
۹ تیر ۱۳۹۱چه شهری هست ماشین ها
من مشتری
اگه جدا داره و فروشنده ست یه شماره تلفن بزار
حسین
۹ تیر ۱۳۹۱میشه بی زحمت شماره شریک بابات را بدین
من 2تا الیت هاشو میخوام نقد
حمید رضا
۹ تیر ۱۳۹۱بهتر یه سر تعمیرگاه مرکزی بزنی ببینی روزانه چند تا620 با خودرو بر می ارن بعدش با عناد ورزی در مورد c30 نظر بدی من با مدیر تعمیر گاه بم خودرو مرکزی دوستم جا نداره اسمشو بگم خودش شخصا منو از خرید 620 منصرف کرد ومن هم دلیلی نمی بینم اینجا در موردش بحث کنم پس صادقانه نظر بده چون نمایندگی خیابان فاطمی همین الان خریدار c30منه بهتر به دوسته باباتم ادرس نمایندگی خیابان فاطمی رو بدی
hossein
۹ تیر ۱۳۹۱حمیدجان قبلا بارها جوابشو دادم گفتم تعریف لیفانو بره تو بخش لیفان بگه این آقا ظاهرا رو هوا و بدون دلیل حرف می زنه زیاد خودتو ناراحت نکن . همه آدما رو که نمیشه با خودت همراه کنی . پس اعتنا نکن به حرفش. حالا شما بفرمایین که کی تحویل گرفتین از مزایا و معایبش بگین . چون خودم خرداد نوشتم قاعدتا تا آخر ماه باید تحویل بدن بعضی دوستان که گرفتن نظرشونو در این مورد گفتن شما هم اگه نظر شخصیتونو منصفانه و دور از تعصب بگین ممنون میشم
امیر
۱۰ تیر ۱۳۹۱چه قدر بحث میکنید شما درباره 620 . من هم تو کرج دو تا نمایندگی تعمیر سر زدم و با مشتری هاش صحبت کردم نه با صاحب تعمیر گاه . همه مشتری ها راضی بودن . تو مشهد و تبریز هم به یه نمایندگی سر زدم . مشتری کاملا از لیفان 620 راضی بود . اونی که شما میگی مدل 520 اشه.
کوروش
۹ تیر ۱۳۹۱سلام دوستان,قیمت الیت دنده ای تو بازار چنده؟اگه کسی اطلاع داره ممنون میشم بدونم.
reza
۹ تیر ۱۳۹۱الیت دنده ای امروز یه سفید خریدم
البته نه از شرکت
یکی از همسایه هامون 2تا ثبت نام کرده بود یکیش را من خریدم اون یکی را هم میخواد بفروشه 25 ت
علی
۱۰ تیر ۱۳۹۱رضا جان مبارکه ایشالا. نظرتون در خصوص کیفیت و نقاط قوت و ضعف خودرو رو محبت کنید بفرمائید.
در خصوص هزینه های جانبی احتمالی مثل بیمه بدنه ، دزدگیر و … هم اگه انجام دادین بفرمائید
sunmartin
۹ تیر ۱۳۹۱میدونم بعد از دادن این کامنت خیلی ها ناراحت میشن اما واقعیت محض هست :نمای داخلی خیلی سرد و بی روح است حتی از المان های سایر خودرو ها در دهه های پیشین در اون استفاده شده نمای داشبورد تلفیقی از ال 90 و آئودی هست که ملغمه ی عجیبی از کار در اومده کاش در این زمینه با این وجه هنگفتی که از شما گرفتند یه کارهای مثبتی بروی این خودرو با این موتور ضعیف انجام میدادن..البته کسانیکه ثبت نام کردن مبارکشون باشه شما برای زیر پاتون خریدین قصد خرید و فروش رو که ندارید ..منم مثل شما مصرف کننده هستم و نظرم رو گفتماما بازار خودروهای چینی خیلی خرابه این واقعیت تلخی هست که هر فرد منطقی به اون اذعان داره اما بهر حال از خیلی از تولیدات بظاهر داخلی جذابتر و آپشن های بیشتری دارن
سینا
۹ تیر ۱۳۹۱” نمای داشبورد تلفیقی از ال 90 و آئودی هست ” واقعا که مضحکه. دو تا ماشین تو عمرت بیشتر ندیدی فکر می کنی همه ی ماشینهای جدید از روی اون دو تا کپی کردن. آخه این کجای داشبوردش شبیه لوگان هست؟!! چین کلا کارش کپی کردنه ولی همین کپی هاشو از روی ب ام و و امثالهم انجام میده نه از روی تندر۹۰! و سمند! در ضمن من از ماشینهای چینی متنفرم، اینو گفتم که فکر نکنی از روی تعصب کامنت زدم. ولی بعضی وقتها یه حرفایی می زنید که… ” نمای داشبورد تلفیقی از ال 90 و آئودی هست ” عجججججججججججججججب!!!
علی
۱۰ تیر ۱۳۹۱کاش با قیاس تصاویر و قرار دادن آن ها بطور مستند اظهار نظر کنیم.
حمیدرضا
۹ تیر ۱۳۹۱حسین جان من هنوز تحویل نگرفتم نمایندگی فاطمی حاضر شد حواله الیت دنده ای تحویل تیرماه 26 بخره گفتم امکان صلح نداره گفت وکالتیمی می خره
Shahram
۱۰ تیر ۱۳۹۱دو روز دیگه شرکت جمع میکنه.قطعات نمیاد آرزو میکنید کاشکی پراید خریده بودید.این شرکت چند سال پیش وانت دییر رو آورد مونتاژ کرد که کمتر از یکماه داشبردش تاب بر میداشت پیچ هاشم باز میکردی میبرید.شرکت هم که چون میدونست اینجاکسی وجدان نداره و چیزی قانون نداره خدمات نداد و …
صد شرف به همون سمندی که اون دوستمون میگفت سوسک شده.
علی
۱۰ تیر ۱۳۹۱سلام
ما این جا هر چی سوال کردیم هیچ یک از عزیزان جواب نداد. خودم دست به کار شدم و قیمت برخی اقلام رو از تعمیرگاه مرکزی به شرح ذیل پرسیدم:
دزدگیر با مارک ple : ساده 95 و تصویری 190
روکش صندلی : چرم مشکی و کرم 140 و پارچه ای 130
کفپوش چرم کامل ( زیر پا و صندوق ) : 80
کفپوش صندوق (تنها) : 20
مونیتور هم 2 ماه بعد خواهد آمد و قیمت آن بر اساس نرخ ارز تعیین خواهد شد.
sunmartin
۱۰ تیر ۱۳۹۱سینا خوب به حرف هام توجه کن بعد اظهار نظر کن من تو عمرم هزاران نوع مل=اشین دیدم خیلی از کشورها هم رفتم ..وقتی صحبتی میکنم الکی نیست سن وسالم هم طوری نیست بخوام چرندیات بگم من گزارشگر افتخاری چندین سایت خودرویی هم بودم پس شما وقتی من گفتم تلفیقی از لوگان منظورمقسمت پایینی داشبورد و زاویه خشک و بی حالت در اون قسمت و کلید های کاملا کپی شده از روی این خودرو بود ,همچنین در سری A3 نسل دون آئودی داشبورد به صورت نیم خم شده و دارای زاویه از یک جهت بود و به طرف کنسول رول (راننده ) ختم میشد میبینی که بی اساس نیست در جای دیگه ای هم وقتی گفته بودم در استانبول 208 رو دارن بصورت اقساط میدن باز همخ چشم بسته اظهار نظر کرده بودی آخه چطور در مورد صحت و سقم مطلبی خبر نداری به این راحتی جبهه میگیری و نفی میکنی من آدرس سایت 208 رو در ترکیه در تاپیک پژو زدم تا بری و ببینی ضمنا این خودرو الان 2 سال هست به همراه 308 در ترکیه ارائه میشه امیدوارنم در سایر مراحل زندگی به این سرعت برای نظر دادن تصمیم نگیری و کمی تامل کنی
:-/
hossein
۱۰ تیر ۱۳۹۱با همه حرفایی که زدین و رو درستو غلط بودنشم بحث نمی کنم . یه جیزی رو فراموش کردین احتمالا . بابا مردم از این تولیدات بی کیفیت و تکراری داخلی حالشون به هم می خوره ارزونترین ماشین اروپایی که بتونی بخری مگانه حدود 41 یاریس 44 آوانته 37 دیگه شاید الان بیشتر هم شده باشه. خوب با این 24 -25 تومان دلشم نمیخواد تولیدات ایرانخودرو یا سایپا بخرن . میمونه لیفان ام وی 1م ولیکس و دوسه تا از این چینیها . اینام هرکدوم یه سری مزایایی دارن و یه سری معایب . مردم هم یه ذره سبک و سنگین میکنن یکیو انتخاب میکنن . باز میگم اینا در کیفیت زیاد باهم تفاوت ندارن . در مورد ولیکس نظر دادن یه خورده زوده اجازه بدین یه مدت کسایی که این خودرو رو دارن برونن و تستش کنن بعدش یگیم بده یا خوبه گرچه بعضی ایراداش الان هم مشخصه . ولی معدل مزایای و معایبشو باید ملاک قرار بدیم نه یه ویژگیش مثلان موتوری . یا بدنه یا قطعات و غیره
سینا
۱۰ تیر ۱۳۹۱صد بار دیگه هم میگم این اظهار نظرت خیلی مضحک بود. در ضمن در مورد ۲۰۸ چه جوری میگی من چشم بسته اظهار نظر کردم، من که لینک محصولات پژو در ترکیه رو گذاشتم و ۲۰۸ جز محصولات نبود، دوباره هم میذارمش تا بقیه هم ببینن: http://www.peugeot.com.tr/modeller/
در ضمن به هر کس بگی ۲۰۸ دو ساله داره به فروش میرسه بهت میخنده، جایی نگی اینو. ۲۰۸ در نمایشگاه ژنو مارچ ۲۰۱۲ تازه رونمایی شده، یعنی ۳ ماه بیشتر از تاریخ معرفیش نمی گذره بعد این آقا میگه دو ساله در ترکیه ارائه میشه، اینم مدرک معتبر نه یه سایت الکی مثه اون لینکی که گذاشتی، فقط خط اولشو بخونید: http://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_208
فقط ادعا داری، اطلاعاتت در حد صفره، کسی که بگه ۲۰۸ دو ساله در ترکیه به فروش میرسه معلومه هیچ اطلاعی از خودرو نداره، اول یکم مطالعه کن بعد بیا اینجا چپ و راست کامنت بذار…
میلاد
۱۰ تیر ۱۳۹۱فقط زانتیا این باید جلوش لونگ بندازه
sunmartin
۱۰ تیر ۱۳۹۱آقا حسین من در بیشتر موارد کامنت های شما رو قبول دارم و تاییدتون میکنم طرف صحبتم سینا بود که چشم بسته نظرات من رو رد میکنه من هم مث شما ازین تولیدات ابدی به ستوه اومدم و اگه کامنت هام رو در سایر پست ها ببینید متوجه میشید که با شما هم عقیده هستم تا جاییکه در مورد محصولات بظاهر داخلی “ویران خودرو” و سای پا (از قصد نوشتم) گفتم که مردم خسته شدن و حد اقل تولیدات چینی نو اوری داره
حسین
۱۰ تیر ۱۳۹۱فعلا 2ستان از درد مجبوری چین و چینی را عشق است
قبول دارم که اگه تعرفه های گمرگی نبود کسی نگاه به ماشین های چینی نمیکرد چه برسه به آشغالهای به قول 2ستمون .ویران خودرو و..
خب به هر حال چه میشه کرد
ولی تو رو خدا اگه هم خواستین ماشین بگیرین از این نامردها نگیرین(منظورم سایپا و اون نکبتی .ویران خودرو ه)
راستی بعد از حدود 20 سال با 405
دارن رو وانت 405کار میکنن
بلایی نبو که سر پژو نیاوردن ها
فرهاد
۱۱ تیر ۱۳۹۱سلام دوستان
کسی خبر داره چه موقع صندوق دار این ماشین ثبت نام
میشه و به بازار میاد؟
فرهاد
۱۱ تیر ۱۳۹۱آقا معذرت میخوام میخواستم در مور mvm 315 fk,dsl بنویسم اینجا اشتباهی نوشتم
hossein
۱۲ تیر ۱۳۹۱قابل توجه دوستان الان زنگ زدم نمایندگی مرکزی . پرسیدم ثبت نام خرداد ولیکس رو کی میدن . فرمودن آخر تیر یا اوایل مرداد
محمد
۱۴ تیر ۱۳۹۱خب اول ماه یا آخر ماه ثبت نام کرده باشیم تو زمان تحویلش مگه فرق نداره؟ شما چند خرداد ثبت نام خودتون رو تکمیل کردید؟
hossein
۱۵ تیر ۱۳۹۱محمد جان تا آنجا که من خبر دارم معمولا ثبت نام فقط دو سه روز اوله ماهه .اخیرا وضع تغییر کرده باشه خبری ندارم
tvdn
۱۲ تیر ۱۳۹۱منم زنگ زدم همین رو گفتند.
tvdn
۱۲ تیر ۱۳۹۱واقعا گرفتن یک عکس از داشبورد انقدر سخته؟
پریسا
۱۳ تیر ۱۳۹۱کامنتهارو خوندم.بحثها مفید و در عین حال خیلی مسخرهست.دوستان شما دارین تو ایران زندگی میکنین.برای خرید خودرو تو این حدود قیمت اگه کسی نخواد زبالههای ایرانخودرو و سایپارو بخره واقعاً چند تا انتخاب دیگه وجود داره؟؟؟
hossein
۱۴ تیر ۱۳۹۱پریسا جان من هم با شما کاملا موافقم و علت چیزی نیست جز تعصب . هرکی یه ماشینی رو که داره میخواد اونو به هرترتیبی که شده بهتر جلوه بده و خیلیهامنطق رو زیر پا میذارن . بقول شما اگه کسی با این مبلغ نخواد ایرانی بخره باید بره سراغ ماشینهای چینی دیگه اونم که دیگه سلیقه ای هست دیگه و باید احترام بذاریم