شرکت گریت وال که تا چندی دیگر خودروی C30 آن به بازار ایران راه می یابد، اولین سازنده چینی است که به بازار خودروی انگلیس وارد می شود.
این شرکت که متخصص ساخت خودروهای کامیونت و SUV است، برند خود را در ماه آینده در نمایشگاه تجاری بیرمنگام به خریداران بریتانیایی عرضه خواهد کرد. اولین خودروی در نظر گرفته شده برای بازار انگلیس، یک وانت دوکابین جمع و جور با نام Steed و با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر دیزلی است. گیربکس این وانت جمع و جور شش سرعته دستی و نیرو به هر چهار چرخ آن منتقل می شود. این وانت در چین با نام اصلی Wingle ارائه می شود.
این خودروی دو دیفرانسیل با قیمت ۲۲ هزار و ۳۰۰ دلار عرضه خواهد شد و گریت وال شبکه ای از ۴۰ نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش برای آن در انگلستان دایر کرده است.
احتمالا قدم بعدی و هدف چینی ها بازار بزرگ خودروی آمریکا خواهد بود. ما فکر می کنیم که آنها حتما چنین نقشه ای دارند.
بهنام
۹ فروردین ۱۳۹۱با درود.
از قدیم گفتن: از تو حرکت، از خدا برکت.
این نشون میده که چینی ها حرکتشون رو شروع کردن، پس موفق هم خواهند شد، هر چند اندک.حتی اگه شکست هم بخورن براشون تجربه ای مثبت و سازنده خواهد بود.
پندیست که می گوید: برای رشد باید با بزرگان نشست!
(ما با کیا مشینیم؟!)
شهروز
۲۶ مرداد ۱۳۹۲سلام دوستان یه مطلب کمی طولانی و شاید جالب؛
سال 85 بنده برای خرید تعدادی دستگاه برای یه کار تولیدی به یکی از شرکتهای شهر … رفتم.
(شرکت مذکور به دلیل اینکه کارگراش استخدام رسمی بودند (و خیلی کاسب!) و با توجه به نوسانات نرخ ارز و تحریم و گمرک و… رو به تعطیلی بود)
اونجا پیشرفته ترین ماشین آلات و دستگاههای تراش و ماشین سازی رو دیدم که هیچ جا ندیده بودم.
چیز جالبی که دیدم این بود که دو تا وانت مشابه همین خودروی گریت وال اونجا داخل یه اتاق شیشه ای محصور وجود داشت!
یکی از مسئولین اون کارخونه گفت قراره اگه بتونیم کارخونه رو روپا نگه داریم ، این دو نوع وانت رو تولید کنیم!
اون زمون این خودرو ها رو که دیدم به نظرم خیلی جدید و باکلاس اومدند(سال85) و به نوعی خوشحال از اینکه اینها میخواد تو ایران و تو این شهر تولید بشه. آخه اون موقع هنوز مشابه اون خودرو تو ایران کم بود.
حالا جالبتر اینکه؛
بعد از اینکه دستگاههایی که میخواستم رو از اون شرکت خریدم و راه اندازی کردم، اونقدر خدا را رو بابت اینکه این شرکت نتونست دوام بیاره شکر کردم که نگو و نپرس!
آخه دستگاههایی که خریدم در مونتاژش تقریباً هیچ پیچی درست بسته نشده بود(لااقل شاید70%)
تنظیمات مهم با بی دقتی انجام شده بود
قطعات باکیفیت سوئیسی رو اونقدر بد بسته بودند که به جای 20 سال کار،حتی یکسال هم کار نکرد
و ….
خدمات پس از فروش هم که یه مشت مهندس بودند که فقط یکی از اونا وارد و ماهر بود و بقیه فکر این بودند که ظهر بشه بروند ناهار و بعدش بروند خونه!
خدا رحم به ملت ایران کرد که اون شرکت دوام نیاورد و نهایتاً به دولت فروخته شد.
ببینید با این دقت بالایی که اینا تو تولید داشتند،اگه ماشین میساختند چه واویلایی میشد
ممنون از اینکه این مطلب رو خوندید
mohsen
۲۶ مرداد ۱۳۹۲خوب بود
کیارش
۹ فروردین ۱۳۹۱به آقای بهنام: ما هم با گینه بیسائو و جزایر زیر پونز مینشینیم!
yashar
۱۰ فروردین ۱۳۹۱برای من سواله که چرا این ماشینای چینی تو ایران عرضه نمیشه!!!
f
۱۲ فروردین ۱۳۹۱chon be ye edde dozde gardan koloft nemisarfe
سعید
۲۷ فروردین ۱۳۹۱این کارخانه آشغال سازه ولی چون توی ایران همه وانتا مال 50سال پیشن عزیزه.این کارخونه پرادو رو بدون هیچ تغییری کپی سازی کرد 2 روزه ماشین جدید ساخته میزندش توی سر ایرانی های بدبخت.خدا […] کنه کسایو که واسه صنعت خودروی این کشور تصمیم میگیرن.
که ما اینقدر کوچک باشیم که به این آشغال ظاهر فریب بگیم ماشین
ramas
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ای کاش ماهم می تونستیم از این پرادو کپی بزنیم ای کاش….
arses
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱بابا سعید ! با خشن ! کوچیکتیم داداش
سعید
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱آخه دلم به حال مردم میسوزه.اینقدر آدمای احمق و بی علم خودرو واسه خودرو تصمیم گرفتن که مردم بیگناه بیچاره شدن و چوبشو میخورن.آخه نمیدونم واسه خودرو از کی کمک میگیرن این مسئولان
papa
۱۰ خرداد ۱۳۹۱این یکی از شرکت های با کیفیت تولید در چین هستش و خودروهایی مه قراره در ایران بیاد از نظر کیفیت و قیمت میتونه با پژو رقابت کنه چونکه چینی هستش دلیل بر بی کیفیت بودن نیست.
یوسفی
۲۶ تیر ۱۳۹۱نتونستیم شکل داشبورد زامیاد را عوض کنیم .با اینکه با بزرگان خودرو هم نشستیم .مشکل بازار بسته هست وماشین های نیم بهایی که کارخانه ها به افراد […] میدندتا دهنشون بسته شه. واقعا چرا باید برای یک خودرو چینی قیمت دوبرابر بدیم